1998 játékai - III.
Monster Truck Madness 2

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Microsoft
Fejlesztő: Terminal Reality
Engine: Photex2/Terrain5
Mérési módszer: 2
A Microsoft nagykerekű terepjárókat bemutató játékának idén már a második része jelent meg, továbbfejlesztett grafikát kínálva, de a beállítások terén lett volna még hova fejlődniük, hiszen például a felbontás nem volt állítható továbbra sem.

Az első három helyezett egymáshoz nagyon hasonló eredményt ért el, komolyabb lemaradást csak az utolsó helyen befutó Savage 3D szenvedett el.

A kisebb kártyák 30 FPS körül mintha valamiféle limitbe ütköznének (pedig a V-Sync korlátja 37,5 FPS-nél lenne). Így aztán a borzalmasan gyengén teljesítő Permedia 2 kivételével az összes kártya nagyon hasonló eredménnyel zárt, a Rush-on pedig nem volt hajlandó 3D gyorsított módban futni a program, annak ellenére sem, hogy dedikált Glide mód is rendelkezésre állna.
Hirdetés
Moto Racer 2

Műfaj: Motorverseny
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Delphine Software International
Mérési módszer: 2
A népszerű Moto Racer sorozat második epizódja továbbfejlesztett, látványos grafikával szolgált, de emiatt a gépigénye is jelentősen megnőtt az előző évi kiadáshoz képest.

A sort a TNT vezeti, mögötte a szinte azonos eredményt elérő Banshee és Savage 3D fért fel a dobogóra. A Rage 128-nak nem feküdt ez a program, így utolsó helyen zárt.

A Riva 128-on gyakorlatilag minden beállítás mellett nagyon gyengén futott ez a játék, így szégyenszemre még a Voodoo Rush is megelőzte. A Rage Pro ellenben kimagasló eredményt ért el, akárcsak a játék első részében, így továbbra is fennáll a mérési hiba gyanúja, vagy pedig valamiért különösen kedveli az ATI kártyáját ez a széria.
Motocross Madness

Műfaj: Motorverseny
Kiadó: Microsoft
Fejlesztő: Rainbow Studios
Mérési módszer: 2
A krosszmotorok szerelmeseinek is kedveskedett idén a Microsoft egy igencsak népszerű alkotással, melynek legnagyobb vonzereje a szabadon bejárható környezet volt. Persze a meglehetősen kopár, ingerszegény pálya nem volt határtalan, és jókat szórakoztunk azon, hogy a széleknél lévő meredek falon átugratva a pálya közepére katapultálta a program a játékost.

A Voodoo Banshee mellett ezúttal az ATI versenyzője teljesített kiválóan, hiszen szinte hajszálpontosan megegyező eredménnyel zártak. Persze gyanús lehet egy esetleges 60 FPS-es lock a játék motorjában. Ennek ellenére a TNT ezúttal is kissé gyengébben szerepelt, bár a Savage 3D-t azért sikerült jócskán megvernie.

A Matrox G200 és a Riva 128 a V-Sync limitig gyorsult, de rajtuk kívül csak az Intel versenyzője tudott 30 FPS fölötti átlagot elérni. Ennek ellenére a többi kártyával sem vészesen rossz a helyzet, a grafika minőségének csökkentésével még valószínűleg lenne esély játszható sebességet elérni.
Motorhead

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Gremlin Interactive
Fejlesztő: Digital Illusions CE
Mérési módszer: 2
Ez a mára kissé elfeledett futurisztikus autóverseny kellemes hangulatú grafikával és fülbemászó zenékkel szórakoztatta kis számú közönségét.

Egy újabb játékot láthatunk, ami nem kedveli a TNT-t, így utolsóként zárja a tesztet. Jól látszik, hogy ekkoriban az NVIDIA még korántsem volt annyira magabiztos piacvezető, mint manapság, és a játékfejlesztők nem feltétlenül az ő kártyáikra optimalizálták a programokat. A Banshee ellenben szépen hasít, annak ellenére is, hogy D3D alatt mértem, pedig Glide üzemmód is rendelkezésre áll. Jól teljesített a Rage 128 is, de az S3 versenyzője is dicséretet érdemel, hiszen lemaradása nem túl nagy mértékű.

A kisebb kártyák csoportjában a Matrox versenyzője szerzi meg a győzelmet, míg a Riva 128 és az i740 hajszálpontosan megegyező eredménnyel állhatak fel a dobogó alsóbb fokaira. A vert mezőnyből a Voodoo Rush relatíve elfogadható teljesítménye érdemel említést, amit annak köszönhet, hogy Glide módban mértem le.
Need for Speed III: Hot Pursuit

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: EA Seattle
Mérési módszer: 2
A Need for Speed sorozat harmadik epizódja volt a széria történetében az első, amihez már erősen ajánlott volt valamiféle 3D gyorsító használata. Bár továbbra is támogatott volt a software-es renderelés, de a képminőség, és persze a sebesség is erős kívánnivalókat hagyott maga után ebben az üzemmódban. A 3D gyorsítás aktiválása esetén viszont mindenkinek leesett az álla, hiszen az aktuális NFS ebben az időszakban a technikai lehetőségek csúcsát képviselte, és gyönyörű látványvilága egyértelmű etalon volt nemcsak az autós játékok mezőnyében, de szinte bármilyen kategóriájú PC-s címet lekörözött.

Az erősebb kártyák mezőnyét a TNT vezeti, mögötte nem túl nagy lemaradással a Banshee fut be másodiknak. A Rage 128 szereplése nem túl meggyőző, hiszen szinte a Savage 3D szintjét képes csak elérni, de mindegyik versenyzővel szépen játszható a program 800x600-as felbontásban.

A Matrox G200, és a Riva 128 egészen a V-Sync limitig képes gyorsulni, ám a többi versenyzőnek már meggyűlik a baja ezzel a játékkal. A Rage Pro ráadásul csúnyán, pixelesen jelenítette meg az autók árnyékait, a Rush pedig a Glide üzemmód ellenére is csak az utolsó helyen futott be.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!



