Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- RetepNyaraB: Kávés szöszölés, az élet, a világmindenség, meg minden
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Rap, Hip-hop 90'
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mmcc02
tag
Én a WingBarra, vagy hasonlóra szavazok. Van WinBar Evo, ez az utódmodell. Van még a WingBar Edge, az tűnik a legjobbnak, de jellemzően drágább is. A gyári is ilyen jellegű, tehát a lábakon nem lóg túl oldalra. Tetőboxhoz elég, csendesebb, a fogyasztást is kevésbé rontja, legfennebb egyéb cuccoláshoz hasznos az a +5-10 centi oldalanként. SquareBar és társai ismerős szerint már 80-nál hallhatóan hangos.
-
-
-
mmcc02
tag
Az sem elvetendő!
Én Thulet vettem használtan, egy nagy Lego az is. A rudak és a lábak univerzálisak, csak a konkrét típushoz találó adaptert kellett megvegyem, kb 10k volt. 25-ből megvolt minden 3-4 éve. (WingBar, elég hangos így is, egy SquareBar szörnyű lehet autópályán) -
Qru
MODERÁTOR
válasz
mmcc02 #11194 üzenetére
Van gyári magasított rugó az enyémhez de az csak +1 centi ad az semmi. Ettől lényegesen olcsóbb és érdemi emelést tesz lehetővé, ha a meglévő gyári rugókat kovácsoltatom újra. Plusz mehet akkor a gyári csillapítás is keményebbre hangoltatása is (erre is van cég). És mivel minden "gyári" marad műszakin se szúrják ki. De egyelőre egy tetőbox ami reális, annyira nem fontos, a magasabb has, hogy belepiszkáljak a futóműbe.
Gyári rudak használtan olyan 50-60k körül mennek de egy utángyártott kijön 40-ből is. Ha látsz eladód szólj, mert az XV keresztvas jó az enyémhez is. -
mmcc02
tag
A hasmagasságon lehet segíteni, lehet esztergáltatni távtartót, talán nesa az autós topicból gyártatott a Volvojára. Meg vannak kész strut spacer-ek, amik a futóműgeometriát sem rontják el. 3-4 centi rengeteget jelent már, ennyit talán lehet emelni. Aztán műszakin nem tudom mit szólnának ezekért.
A tetőbox király dolog, ha van ahova tenni amikor éppen nem kell. Van hátránya is, de egy amúgy jó autót lecserélni egy bizonytalanra sem feltétlenül érdemes. -
nekem szemre nagyon-nagyon bejön a 2013 után forester és a 2015 utáni outback (a legújabbak meg mégjobban). épp tegnap láttunk egy tök új forestert ilyen mélykék-metál színben, asszony azonnal közölte, hogy dzsááááááá, ilyet kér
...de a gyenge szívó vagy meghalós turbó nembejön, ennyi erővel tényleg lehetne vw autót is venni
-
mmcc02
tag
Igen, pontosan így érzek. Gyakorlatilag hangszigetelést és csomagtartót kapnék pluszba, a többi Firlefanz annyira nem hat meg. Erősebb a motor, de nehezebb is az autó. Ha lesz időm és kedvem, nekiállnék a hangszigetelésnek, láttam itt még a topicban precedenst. A menetzaj a leginkább zavaró, a padlót, ajtókat és a csomagtérajtót kéne szigetelni. Barátom BL Legacyjében autópályán a motorhang van leginkább jelen, hátulról semmi. Nálam hátulról jön a sok zaj, a motor nem is hallatszik. Az ugye szedán, biztosan segít az is, hogy el van választva a csomagtér az utastértől.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
mmcc02 #11189 üzenetére
2015+ OBK nekem is tetszik de dízelek is 6-7M, a benyósok 7-8M körül mennek... [link] Annyit nem adnék ki most autóra (és nem is biztos, hogy befér a garázsba). Azok a 2.5i motorok atombiztosak még, FB25 motorkód és azok még nem direkt befecsis, hanem MPI-k, tehát nem is kokszosodik.
Volvo az nekem is tetszik.
-
mmcc02
tag
Igen, elvileg tartósak, csak a rendszeres olajcserét kérik. Következőben lehet automatát vennék, nagy forgalomban, dugóban áldás. 2015+ Outback 2.5 tetszik (meg Volvo V60 Cross Country), majd pár év múlva váltok. Vagy marad az XV amíg a bontóba nem kerül, mindennapi dolgokat intézni kiváló.
-
mmcc02
tag
válasz
Petester #11186 üzenetére
Nem kell túl rosszra gondolni, inkább kanyarogni szeretek
Ezen az emelkedőn az irányjelző tábla után kb 50 m-rel oldódik a 100-as korlátozás, egyszer úgy emlékszem 80 volt. Itt egy átlag 2literes dízeltől lemaradok, mint a borravaló, amikor 80-100-ról kell gyorsítani. Pedig 3.ban nyektetem, hogy menjen. Persze a teherautók 40-nel kínlódnak, azok nem ellenfelek. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
mmcc02 #11184 üzenetére
Gondolom, hogy nem egy mozgó útakadály. Semmi drasztikus használat nem lenne amúgy, akkor a cvt-t felveszem mint kritériumot. Annak már utánakérdeztem, nincs velük gond ha volt benne cserélve az olaj. Első körben ezért fordultam a manuálisok felé, mert nem derogál váltani és jobban tűri a ridegtartást.
-
-
Qru
MODERÁTOR
Talán a CVT elkeni a dolgot. Az új Fori XT-k meg előszeretettel darálják le magukat (gyári hiba miatt elégtelen lesz a kenés). Nézegettem XT Forikat az FA20 DIT motorral de az 5 eladó példányból 2 már túl volt egy garis motorcserén, így azt is elengedtem.
Dízel XV-ből a Euro6 az atombiztos de az EU5 is jó már (2015-től EU6-os). A 2.0i benzinnél meg 2013 előttieknél ha elhanyagolták az olajcserét akkor felléphet komolyabb olajfogyás (a lehúzógyűrűn módosítottak).
-
mmcc02
tag
Nézd, nem annyira szomorú a helyzet, pörgetve teljesen használható, 4 személlyel, tetőbox-szal, tele-tele pakolva is bőven elég erős a hétköznapi közlekedésre. Vissza kell váltani, autópályán 140-nél van, hogy 4-esbe is egy-egy nagy emelkedőn, hogy ne lassuljon. A forgalom ritmusát bőven lehet tartani, olyankor nem is kell 3500 fölé pörgetni. Autópályára is van elég ereje, nem kell a belső sávból kimenekülni, nem 70 lovas szívódízel egy mikróbuszban. Persze, hogy jobb a több erő, de el lehet közlekedni. Az igaz, hogy egy kis turbós ugyanekkora teljesítménnyel sokkal rugalmasabb, kényelmesebb.
-
mmcc02
tag
A dízel biztos sokkal kellemesebb, először azt néztem, nem lett volna probléma a részecskeszűrő miatt, járok hosszabb távokat. Ha jól emlékszem 8.9s a 0-100. Meg hát 2000-től tol, 4000-4500-ig. tehát váltás után nem egy "lyukba" esik a fordulatszám. Kétlem, hogy nagyobbakat ejtene fokozatok között. De ez a teszt meggyőzött, hogy jobb a békesség (szívócsőfecskendezéses szívómotor). A kb totálkáros motor nem szép látvány, lásd galéria. Az injektorok miatt megolvadt a dugattyúk teteje és az szépen összekarmolta a hengerfalakat. Meg a kuplung állapota sem valami kellemes. Ez a motor társítva egy sportosabb vezetési stílussal anyagi csőd. De normál használattal sem tűnik túl tartósnak. Pénzügyileg annó 2017-ben egy a tesztalanyhoz vagy az enyémhez hasonló évjáratú fért volna bele, így inkább elengedtem.
CVT-t még nem próbáltam, de kíváncsi vagyok rá. A váltó nem volt szempont vásárláskor, egyszerűen ezt találtam szép állapotban. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
mmcc02 #11175 üzenetére
Köszi! Nagyon jó és kimerítő írás. Nekem régebb óta radaron van az XV de azért most kicsit vesztettem a lelkesedésemből. A meglévő autóm sem vmi rakéta, nyilván egy SUV-tól ne várjak nagy menést (kivéve ha XT) de hát azért a baromi hosszú fokozatkiosztás és a gyenge gyorsulás... Lehet egy cvt-st kéne majd néznem akkor inkább. Már ott tartok, hogy dízelt is néztem belőle.
-
mmcc02
tag
válasz
MasterMark #11179 üzenetére
2012-es
-
mmcc02
tag
válasz
MasterMark #11177 üzenetére
Igen, a Subaru CVT-iben az van. Indulás után zárja is szerintem.
XV 2.0 benzin (FB20), 6 sebességes kéziváltó az enyém.
-
mmcc02
tag
válasz
mmcc02 #11175 üzenetére
Még annyi jutott eszembe, hogy terepen meredek emelkedőn lassan menni nem lehet, vagy a kuplung bánja: nincs felező, hosszú az 1-es, és alul nincs nyomaték. Ebből a szempontból egy Duster jobb, ott ez 1-es jó rövid, kb. mintha felező lenne. A CVT-s verzió nem tudom milyen, abban ugye rendes wandler van, de nem "high stall", szóval ott simán lehet hogy nincs elég erő induláskor. Az Outback 2.5 CVT videóteszteket nézegettem, ott is ugyanez a probléma.
Az alja nekem még nem ért le, egyszer-kétszer az orrával a sarat túrta már, mert hosszú a túlnyúlás (meg a tempó lehet túl nagy volt). Sérülés terepezés miatt még nem volt, bár nem erőltetem.
-
mmcc02
tag
Hmmm
Inkább igen, mint sem. Másképp rég eladtam volna
Írok egy rövid (inkább hosszú) összesítőt. Lehet, hogy erről-arról írtam már, de itt legalább meglesz egyben.
Ami tetszik:
- összkerékhajtás: rendes diffizárak nélkül a korban jobb rendszerek nem nagyon voltak, a kategóriatársaiban szerintem mind butábbak (pl. Opel Mokkával van tapasztalatom, az csak akkor hajlandó hátra is hajtani, amikor az első tengely csúszik. Semmi-semmi-hátbavág, de nem úgy kellemesen). Emiatt hóban, sárban kb. a gumi korlátoz. Az ESP fékezgeti a kerekeket "kikapcsolt" állapotban is. Erre még kitérek.
- futómű: ahhoz képest, hogy mekkora a hasmagassága, meglepően jók kanyarodik, és az átlagosnál jobban rugózik. Abszolút értelemben is jól kanyarodik, hátul ugye soklengőkaros a futóműve. A többi közlekedő nincs arra felkészülve, amikor az ember a Pilot Sport 4-eseken tempósabban autózik (csak kanyarban, nyilván). Jól tapadó gumikon bután orrtolós, de csúszós körülmények között kellemesen lehet terelni, akár a hátulját is. Alapvetően orrtolós, egy nagyobb hátsó stab rúd vagy egy custom állítás talán segítene ezen. Egyéni preferencia kérdése ez, így hülyebiztos.
- terepjáróképesség: a konkurenciához képest jelentős hasmagasság, meg az összkerék miatt nem kell félni könnyű terepen. A hátsó féltengelycsuklók előtt vannak valami flepnik, hogy védjék a kőfelverődések ellen. Inkább soft roader mint off roader. Nem terepjáró, de a személyautóknál sokkal jobb.
- az ülések: semmi extrára nem számítottam, de 10-12 óra vezetés sem kínlódás emiatt, sőt. Nem az ülés a szűk keresztmetszet utazáskor. Ez személyfüggő, persze, de nekem bejött.
Ami közepes:
- kormány: elektromos szervós, egy régebbi, hidraulikus szervósban sokkal több az érzés, viszont talán fárasztóbb hosszú úton. A kormánykerék maga nagyon kellemes.
- fék: oké-oké, az ún. 16"-os fékek vannak rajta. Ha az ember kihasználja a futóművet egy szerpentinen, autózik egy tempósat, hajlamos elmelegedni. De a korabeli Outbackre is ugyanez került, pedig az még nezebb is. Lehetne jobb, de nyilván nem versenyautó, normális közlekedésre elég.
- fogyasztás: nálam 9+ liter vegyesben, ez 1 literrel kevesebb volna átlagos vezetési stílussal. Nem túl sok, de a konkurencia általában alatta van.
- térkínálat: az ülésekben jól elférni, láb- és fejtér is elég, sokat nőtt az Impreza belül 3 generáció alatt. A csomagtér viszont elég szomorkás, a hajtás, a futómű mind elvesznek a helyből. Gyárilag nem volt pótkerék az autóhoz, most egy space saver hányódik a csomagtérben vagy valamelyik első ülés mögött felállítva. Sztem beférne a csomagtér padlója alá, de akkor az ott levő szir-szarokat nem volna ahova tegyem. 370 liter, nem a legjobb. A plafon is közel van, talán 75 centit mértem a legalacsonyabb ponton. Cuccolós/melós autónak nem ez a legjobb.
- ESP: pici csúszást enged, alapvetően vigyáz a júzerre. Elvileg ki lehet kapcsolni, gyakorlatilag viszont csak 1-esben enged hoonolni, 2-esben azonnal beavatkozik. Olyan helyről kijönni, ahol segít az elpörgő kerék, hibátlan.
- relatíve nyers: nehéz a gáz-kuplunggal játszani, egy német autó megbocsájtóbb a vezetői hibákkal szemben. Amit az elsimít, az itt headbang. Ha nem figyelek, még így 60k közös km után is el-elrontok egy-egy váltást, más autóban ez nem nagyon merül fel, vagy nem tűnik fel.
Cserébe ha "racsing" van, akkor valahogy összeáll.
Ami nem tetszik:- a váltókar: akad, hidegen nehezebben veszi a fokozatokat, nem lehet vele gyorsan váltani. Nem túl pontos, egy 0 km-es XV-ben is így "lógott". Egy 15 éves Jazz túl az élete javán talán még mindig jobb.
- a sebességváltó áttételezése: 6-os kézi. A hűűűlye fogyasztási és kibocsátási normák miatt lett elqrva, szándékosan. 1-es 50-ig, 2-es 100-ig, 3-as 140-145-ig, 4-es 190-ig tart (6600-nál veszi el az üzemanyagot). 6-osban 260-270-et menne, ha győzné erővel. Egy pár évvel korábban nem voltak így elnyújtva a fokozatok, 2008-as EJ20 Legacy 2-esben 85-90-et megy, ha jól emlékszem, és kb 6700-6800-nál tilt. Emiatt 1-es ki kell húzatni mondjuk 3500-ig, hogy 2-esben ne 1500-1600 alá essen a fordulat. Hideg motorral egyik sem jobb, főleg dombnak felfele. Minden sz.rért vissza kell váltani. 80-85-nel 6.ban forog 2000-et, padlógázra kb meg sem mozdul. jön egy domb? 5-ös. Vagy 4-es Előzni kéne? 3-as, esetleg 2-es, ha már minden jó meleg, de utána a 3.ba váltás megint 1 mp, ha az ember nem akarja erővel tolni a kart.
- a motor karakterisztikája: összefügg az áttételezéssel: 2000 alatt nem szereti (picit remeg, pedig DMF és minden van), ez oké. Ilyenkor nagyon halott, szinte semmit nem csinál padlógázra. 3000 körül éled, 4000-től tiltásig szépen húz. Emiatt és a váltó áttételezése miatt a gyorsulás sem optimális. 50 km/h körül váltva 3200-3300 köré esik a fordulat, onnan pedig telik az idő, amíg a power band-be ér. Ehh. Nem 10.5 sec kéne legyen a 0-100, hanem kb 9.5.
Egy hasonló teljesítményű 1.4T 3000-nél van olyan erős, mint ez 4000-nél. Az kb 1 fokozat, annyival kevesebbet kell váltani.
- gázpedál programozása: ugyanaz lehet az ok, mint az áttételezésnél. Ha az ember elveszi a lábát, simán fél másodperc, ameddig be is zárja a fojtószelepet. Gyorsabb váltásnál jobb előre elvenni a gázt, de akkor is túl lassan esik a fordulat. YTon az Engineering Explained csatornán van egy videó a rev hangről, ott is a Crosstrekjén mutatja be. Gázfröccsre úgy ahogy reagál, nem a 4-es Golf ráérősségével, de egy jó karbis motortól messze van. Egy modern turbós fordulatról jobban reagál.
- rozsdavédelem: persze, japán, de egy ilyen "hegyi" autónál (ablaktörlőlapátok alatt is fűtőszál) egy kis extra védelem elfért volna. Pl. egy Renault hasonlóan használva jobban állja a sarat (sót).
- zajszigetelés: értem én, hogy japán piacos, meg USA piacos, deeee mégse kéne kispórolni a zajszigetelést. kb. 120-ig oké, 140 fölött inkább nem beszélgetünk.Összességében, futkározós autónak, ami közel 100%-ben elérhető, bármilyen időjárási körülmények között A-ból B-be menni hibátlan. Szvsz Autózni (sportolni) a társainál jobb, utazni rosszabb. Nagyobb probléma még nem volt az autóval, kopp-kopp. Kb. minden felhasználási célra van jobb autó, összességében is furcsa csomag. Impreza emelt futóművel, vagy Forester normális tetővonallal. Bizonyos szempontokból kb. a legjobb, másokban bénácska. Emellé megvenni sem olcsó, a fenntartása sem olcsó (bár a prémiumig még van). A futómű elbírna még 100 lóerőt. Nincs teljesen leszedálva, de nyomni neki sem a legjobb. Olyan, mintha nem tudták volna eldönteni, hogy ez akkor milyen legyen. Mondjuk én is mindenes autót kerestem, annak meg jó. Pár nap/hét szünet után öröm menni vele, szóval mégiscsak jól csinál valamit
Ha valami egyéb még érdekel, szólj, leírom -
Petester
senior tag
válasz
MasterMark #11160 üzenetére
A pedál utólagos, ilyen van Jorusnak is az OBK-ben.
Automata spec.b meg max UDM piacon lehetett, de nem olvastam el a linkelt leírást. Anno, mikor a PDF-et vettem, a kinti hirdetésben is írták, hogy special b, de OBK-ben meg egyáltalán nem volt. Lehet az eladónak lövése sincs, hogy mit árul, friss rendszám, friss honosítás, szimplán csak benézte a típust. -
mmcc02
tag
Majd esetleg egyszer egyet, veteránnak
Mostani felhasználási szokásaimmal csak tönkretenném, inkább egye az XV-t a só, azért annyira nem kár, mint egy spec b-ért.Főleg télen használom, sízni menni ide a környékre, meg hosszú utakra, a sólevet mindenhova beveri. Errefele rengeteget sóznak, meg -10-20 fokban nem nagyon van ahogy kocsit mossak.
Már 4 éve nálam van az autó. Amikor hozzám került, a futóműelemek helyenként felületi rozsdásak voltak, mostmár kb 2x akkora felületen rozsdás.
A télen most megjelent a küszöbök alján, ahol a lemezek össze vannak hajtva, egy kis barnaság. Valószínűleg csak felületi, de a következő sózás-szezon előtt kéne vele foglalkozni. A műanyag küszöböket és sárvédőíveket le kéne szedni és megnézni ott, hogy mi milyenPersze ilyen ütemben még 8-10 év, mire lyukas lesz a karosszéria, és addigra km is lesz benne bőven, de azért nem jó nézni, ahogy pusztul.
szerk: az egyik első féknyereg fix részébe mindkét csavar beletört, nem tudtuk roncsolás nélkül kiszedni (kerékcsapágyat cseréltünk). Szerencsére sok dízel Legacyt/Outbacket bontanak, gyorsan került alkatrész
-
mmcc02
tag
válasz
MasterMark #11163 üzenetére
Igen, ez így logikusnak hangzik. Aztán nem tudom
Kiokosodunk lassan.
@Qru: igen, a gátló segítene. Meg az alvázszám alapján ki lehetne keresni/kérni, talán. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #11165 üzenetére
Akkor jol tudtam. H4-hez ilyen kormanyt adtak most megneztem: [link]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #11159 üzenetére
Spec B. itthon csak manualssal volt. Meg kene nezni Bilstein-e a csillapito az egyertelmusitene a dolgot.
-
mmcc02
tag
válasz
MasterMark #11159 üzenetére
Annyi infóm van még, hogy:
1. egy barátom 2008-as 2.0 H4 (újonnan Romániában forgalomba helyezett) Legacyjében ilyen (gyárilag bőrös) kormány van:
Ez ugyanaz kéne legyen, mint ami a korabeli Imprezában meg a Foresterben is van. Qru megerősít vagy cáfol
2. A kolozsvári Subaru márkaszervizes szerelőtől hallottam, hogy a Subaru nem szerel(t) gyárilag gázszettet, hanem a kereskedők szokták, ezért aztán az érintett olasz származású Foresterrel nem is tudtak foglalkozni. Ezalapján valószínű, hogy ez ilyen dealer option volt. -
MasterMark
titán
válasz
MasterMark #11159 üzenetére
Aztán lehet tényleg spec.b, a felni stimmel, a lámpa belül fekete, és a pedálok is megvannak. [link]
És itt a fékek is ugyanolyannak látszanak, az akkor lehet ugyanolyan.
Meg azt írják a fekete bőr is csak spec.b volt. (Vagy fordítva.)
-
MasterMark
titán
válasz
mmcc02 #11158 üzenetére
Tudom, hogy volt, de ez nem spec.b.
Igen amúgy a futómű kicsit más, a gátló más meg annak toronycsapágyak illetve gyárileg 18-as kerék volt (nem ilyen mint ami neki van szerintem) meg nagyobb fék. Viszont automatával szerintem nem volt, hanem az mind manuális volt.
Látni a féket, ez a sima 3.0-ás széria fék.
Minden Legacy-ban ilyen momo kormány van. Legalábbis ebből a generáciból. Outback-ekben is szintén.
szerk.: Ja igen, a pedálon azok a fém pedálok is spec.b azt hiszem.
Ezekből a pedálra fel lett rakva a dísz, meg a nagyobb kerék és ennyi. Amolyan spec.b line.
szerk.2: Meg nem hinném hogy spec.b-ből volt gyári gázszettes, akkor viszont ki az a barbár aki spec.b-be gázszettet rakat?
szerk.3: Wiki szerint volt automata is, viszont az kormány mögötti váltófülesnek írja.
-
mmcc02
tag
válasz
MasterMark #11155 üzenetére
Nem értek igazán hozzá, de úgy emlékszem, hogy volt 3.0 H6 spec b is, nem csak 2.5 turbó.
Alapból talán nem ez a Momo kormány jár hozzá. De javítsatok ki! A többi extra gyakorlatilag a rugók-gátlók, és talán fékekA képekről nem látom.
Tényleg nem tudom, de piac függvényében elképzelhető, hogy ez tényleg spec b, bár az automata mégis furcsa. Lehet pl. Svájci autó, az feltűnt, hogy az XV-nél elég nagy változások vannak azonos modellen belül a célpiac függvényében.
Ha találtok egy jó összefoglalót/cikket/akármit a témában, szóljatokmind USA piacot leíró cikkek jönnek szembe.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #11155 üzenetére
Nem bizony. Ez egy 3.0R.
-
Petester
senior tag
válasz
MasterMark #11155 üzenetére
Annyira spec.b., mint a Tiéd!
-
Petester
senior tag
Ma kíváncsiságból rákerestem a hahun, hogy mi a felhozatal H6-ból, hát nézek itt nagyokat...
[link]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Petester #11152 üzenetére
Lengőkar nem gáz, az nekem sem makulátlan már de az könnyen cserélhető. Az alja legyen rendben az a lényeg. Ajtót könnyen találhatsz, nagyon sok dízel leglát/obk-t bontanak.
A lemezhajtásnál azért gáz a rozsda mert nehéz onnan eltávolítani rendesen (nem férsz hozzzá). Na most ha marad ott egy kicsi az hamarosan újra visszajön.
-
Petester
senior tag
Ami látszó rész az okés, csak néhol felütötte a fejét a vak rozsda. Év elején voltunk itt Érd északi részén egy fehér köves úton, amikor is szintén elég vizes volt az útés a fehér lé felcsapódott az aljára. Nemrég néztem alá és végig, ahol ezzel a szarral érintkezett és lerakódott, ott felületi vak rozsda jelent meg, de mindenhol. Alvázon, csavaron és futómű elemen is. Nem tudom milyen kémhatású, az is lehet, hogy csak a párát fogta meg állandóan, de nem esett jól a látvány. Decemberben, mikor olajat cseréltem, még semmi nem volt. Emiatt szeretném lepucolni és akkor már passziválni is a felületet, majd menjen rá az alvázvédő. A két bal oldali ajtóm alja rozsdás csak, a belső élen, ahol a lemezeket össze hajtották. Ott viszont már tolja a rozsda a festéket. Itt remélem még menthető, ha nagyon gáz és nagyon bele kell nyúlni, akkor inkább keresek két szép ajtót és azt tetetem fel.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Petester #11150 üzenetére
Jaa, akkor oké. Amúgy milyen állapotban van az alja? Vagy preventív jelleggel kapja a védőt? Novemberben volt utoljára megemelve az enyém és teljesen oké az padlólemez. Mondta is a szerelő, hogy olyan szép, hogy megelőző jelleggel le kéne tüsszenteni. Megköszöntem a tanácsot azzal, hogy ha kap is azt a következő tulaja fogja elvégeztetni.
-
Petester
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Petester #11147 üzenetére
Nekem 98 E5-ből talán többet evett sprit szerint de mivel nem labor körülmények között mértem nem objektív. Viszont a 95 E10-el nagyon jól fogyaszt, nem megy rosszabbul érzésre mint a 98-al és noha erős ellenérzésem volt de azóta is hiba nélkül megy a gép. Amúgy a manual megengedi az E10 használatát.
E10
8.06 l/100km (5.242 km and 422 l)
SuperPlus gasoline8.35 l/100km (8.254 km and 690 l)
Rendes alvázmosásra őket tudom ajánlani: [link]
Hozzáértők de azért mondd el nekik, hogy a forró motort, meg a meleg diffit ne veressék telibe hideg vízzel. Repedni nem fog ennyitől de azért az se jó ha feszültségpont keletkezik bennük. -
Lacerta
aktív tag
Nekem is mindig rinyál a szerelőm, hogy ha már folytatólagosan szántásban használom a gépet, vigyem el a mosóba, mielőtt elébe járulok vele.
Pedig rendes terepre ki sem vittem még. -
Petester
senior tag
Fogalmam sincs, hogy jobban megy e tőle, évek óta csak ezt kapja, ha meg nincs a közelben madaras kút, akkor valahonnan máshonnan 100+-ost. De nem jobbak a prémium üzemanyagok a sima 98-tól. Mintha még többet is kérne benyelne a prémiumból, de ez csak sejtés, mivel nem tudok két egyforma felhasználási körülményt produkálni. De mikor elkezdtem a 98-ast használni, simább lett a járása a motornak tőle, meg kicsit kevesebbet is fogyasztott utána, úgyhogy azóta kitartóan használom.
Most viszont valahogy meg kellene oldanom az alváz mosást, mert csuma sár minden alul és semmi nem látszik az alvázból, pénteken meg megyek a CVH szervizbe egy állapot felmérésre, szeretnék idén egy alváz, üreg védelmet csináltatni, meg a két bal oldali ajtó alját rendbe tenni.
-
Petester
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #11136 üzenetére
Omg... van ára basszus a gyárinak.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #11133 üzenetére
Amúgy bontott rugón nem gondolkoztál még?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #11133 üzenetére
Hagyd a francba és vegyél 4 ültetőrugót alá és kész.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #11131 üzenetére
Lehet olcsóbb lett volna újrakovácsoltatni a meglévőt.
Tudnak rajta nyújtani is.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #11128 üzenetére
De most már jól áll az autó végülis? Szintben van?
-
Lacerta
aktív tag
Köszi mindenkinek a tippeket!
B*sszus, hogy én alin meddig keresgéltem, és ez a találat nem jött fel... Mondjuk ennyiért nem rendelném meg, mert a) megvámolják b) elég vegyesek az értékelések...
-
MasterMark
titán
Fék csúszkák kicserélve, egyelőre jó de azért adok neki időt. (Pár napig az aftermarket is jó volt, amikor újrazsíroztam.) Tized milliméteres különbség van egyébként a kettő között.
Megint rugót keresgettem, és észrevettem valamit az orosz katalógusban, hogy 2,25 kiló kéne legyen a rugó. Találtam egy Kyb rugót ami majdnem pont ennyi, de szerintem veszek egy olyan Lesjöfors-t amit hoz még.
Elöl kicsit ropog az egyik toronycsapágy, majd együtt a kettőt megcsinálom.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #11126 üzenetére
Az enyemhez az utangyartott muanyag 33k itthon.
-
MasterMark
titán
Ja jó köszi.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #11123 üzenetére
Ilyen: [link]
-
Petester
senior tag
válasz
MasterMark #11123 üzenetére
-
Petester
senior tag
válasz
Lacerta #11120 üzenetére
Facebook csoportokba írj be, biztos lesz valakinél, nagy valószínűséggel lesz bontott lökös védővel. Ha meg valaki csak lököst keres, és nem kell neki a védő, nem fog tudni plusz pénzt elkérni érte. A gyári védő meg elég drága, jobb üzlet külön eladni, mint várni a megfelelő vevőre.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Petester #11119 üzenetére
Kellett hogy legyenek utángyártottban is, mert a korábbi és későbbi Forikhoz is találtam. Mért pont az SH-hoz ne lett volna?! Bár erre az explicit bizonyíték ( maga a takaró ) hiányzik.
Köszi a tippet!
Az jutott még eszembe, hogy egy bontottat próbálok túrni, bár esélyes, hogy nem adják ide komplett hátsó lökös nélkül. -
Lacerta
aktív tag
Forester SH-ra hátsó lökhárító borítást szerintetek honnan lehetne szerezni? Méretpontos, lehajló peremes, kemény borítás kellene. Acél vagy műanyag, mindegy. Sehol nem találok, hiába túrom a netet.
-
urak: van ez a fori-típus
igen, tudom, a motor meg fog fingani. az a kérdés, hogy ha megveszem és rögtön megcsináltatom, akkor
- az kb. mennyibe kerül?
- utána nem fog megfingani?nem tudok mit csinálni, a gyengém szemre ez a széria, tudom, hogy buta a váltója, hogy leeszi a gatyámat stb., de... <3
-
blas
csendes tag
multkor sajnos eluszott a legacy gt.. azota is keresek.
Borzalmas milyen ritka, naponta 100x frissitgetem a theparking.eu-t. -
Petester
senior tag
válasz
MasterMark #11111 üzenetére
Ezmiez? Első fékhez?
-
Qru
MODERÁTOR
Na TPMS update: gyári (Denso) lesz 10 év vagy 160k km garival. Néztem utángyártottat is (VDO/Continental) az nagyon picit olcsóbb lenne, cserébe nincs előre programozva (fel kellene tanítani) és kevesebb garancia van rá.
Viszont a Conti az fém szelepes lenne a gyári meg gumi. -
outsiders
aktív tag
válasz
Petester #11102 üzenetére
Elhiszem, hogy lefőttél... A végén hálistennek semmi gond nem lett, az a lényeg. Nálam egy keréktőcsavar csere volt a program múlt héten, az autó egyébként rendben van. Nagyrészt pályázok vele, 10 literes fogyit tud hozni. Szervoszivattyú gumicsöve lesz majd cserés, nagyon öreg és felkeményedett. Csak gyári van, majd rendelve lesz japóktól ez is.
-
Petester
senior tag
válasz
outsiders #11101 üzenetére
Most már utólag én is röhögök rajta, de akkor, ott, abban a pillanatban csak szikrát szórtak a szemeim.
Amúgy azt nem értem, hogy mi csapódott ki a wd40-ből kipufogóban olyan fehér trutymáknak? Tökre olyan volt, mint ami fehér szappanos cucc szokott az olaj betöltő sapkán lerakódni. Már sajnálom hogy nem fotóztam le, de abban a pillanatban nem voltam teljesen tudatomnál.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Adatgyűjtő gumik miatt korlátozhatják a Pirellit
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Bestbuy játékok
- Linux kezdőknek
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Tudományos Pandémia Klub
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
- LG 32GP850-B - 32" NANO IPS / 2560x1440 / 180Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 400
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
- BESZÁMÍTÁS! Asus B350 R5 1600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1050Ti 4GB Cooler Master CM 690 III TT 500W
- AKCIÓ! MSI B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB Rampage SHIVA FSP 500W
- 15,6" Dell Latitude laptopok: E6540, E5550, E5570, 5580, 5590, 5500, 5501, 5510/ SZÁMLA + GARANCIA
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest