Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Gurulunk, WAZE?!
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Bambanő háza tája
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
HÁZIGAZDA
jelentem, egyelőre jó a kocsink. most sem egy acéltigris 3000 alatt, de megszűnt, hogy semmi, semmi, semmi, aztán meglódul, amikor végül időn túl visszavált és 3000 folé ér a fordulat. most vonszolja magát felfelé 3000 alatt is.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
no, subaru itthon. asszony ment vele csak ma, azt mondja, hogy teljesen jó. holnap felmegyek vele lajosforráshoz, ott elválik a szar a májtól azonnal, de nyírő mondta, hogy nyúzta ezerrel és úgy húz, ahogy kell neki, minden tartományban.
a katalizátor a helyén, azzal minden rendben, amit legutóbb csináltak. most a pillangószelep elől szedtek ki vmi komolyabb összeállt dzsuvát, az okozta a dugulást. remélem, hogy vmi évtizedes kosz volt és nem pedig kokszol a motor.
kapott még hátra új fékbetéteket, meg azt a bizonyos fullos kisszervizt, így az egész 132 ezer ft. not great, not terrible, de a lényeg, hogy legyen jó...........
[ Szerkesztve ]
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #14813 üzenetére
még nem tudom. legutóbb valami olyasmi, hogy az első katalizátorból a betét levált és lecsúszott a középső katalizátorhoz, ahol a hőtágulás függvényében dugulást okozott (van ennek értelme?). megcsinálták, egy hétig jó volt, aztán megint gyengült. most elvileg megint jó, hétfőn megyek érte, akkor rákérdezek természetesen.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
-
HÁZIGAZDA
a seibikónál egy olajcsere 85e ft, amin azért dobtam egy hátast, de végül kértem, hogy ne csak a szívással járó aprómunkát kapják (rendszert azért nem csinálok belőle ennyiért). elektromos és mindenféle átvizsgálás is benne van.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
(hát srácok, én gyakorlatilag eldöntöttem, hogy ha egyszer eladom a forestert, a következő kocsi egy hibrid toyota lesz )
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
-
HÁZIGAZDA
ültem most többször apámék rav-4-esében (2015-ös, benzines 4wd, cvt), teljesen jó, jól is húz, örülnék, ha az asztmás foresterem így menne. ja, és 1200 km-re nézve is 8,6 literes a valós fogyasztása agglomerációs közlekedéssel. az azért meglepett, nekem inkább 13+ liter.
[ Szerkesztve ]
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz stickermajom #14702 üzenetére
fúj/ford, de ronda!
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz stickermajom #14679 üzenetére
úúúúúú...!
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz stickermajom #14665 üzenetére
sajnos egy cvt szerelgetés itthon milliós tétel. szóval pont a 10-13 éves, 200e km-es példányokat nem éri meg akkor megvenni. jó dolog az összkerék, én imádom, de igazából egy elsőkerekes is elmegy az esetek 99,9%-ában. oké, a nedves erdei út témát akkor el kell engedni, de 1-2m ft-ért el lehet
[ Szerkesztve ]
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz stickermajom #14661 üzenetére
jájj
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz stickermajom #14657 üzenetére
az ősöreg 2005-ös rx400h-ban is benne volt (nem led, hanem xenon), szerettem is
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
ja, az új civic is kéne. sok kocsi tetszik, majd 10+ év múlva
na mindegy, subaru. a legjobb az lenne, ha működne jobban az sh-m. idegesítő ez a gyengeség. ki kéne szedni a katalizátorokat és kiírni a szekunder levegővel együtt a ..csába az egészet.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
-
HÁZIGAZDA
igen, persze. ott a pluginség és a 300 ló tetszene, nem is annyira a suv-ság. de megmondom őszintén, egy erősebbik hibrid corolla kombi is tök jó lehet, főleg, ha összkerekes lenne (talán nem az, nem nézem meg).
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
ezt a kurva szekunder levegő rendszert sajnálom csak nagyon, pár évig nyomták csak, én pont beleesek. persze valszeg a cvt-vel együtt vezették ki, mert úgy felelt meg a normáknak nélküle először, annak meg ezexerint másik velejáró hisztije van. kár, mert az SJ-ről álmodoztam azért "majd egyszer" jeligére, de így kevésbé vonzó.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #14620 üzenetére
jaaaa, hogy toyota hibrid hajtáslánc. oké, igen, azt én is sunáznám egy összkerekes verzióban.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz stickermajom #14615 üzenetére
az külön fura, hogy a subaru külön fejlesztett vmi hipiszupi láncos cvt-t, elméletben meggyőző is... ezek után jobban járnának a toyotáéval, ami - gondolom - szíjas?
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz stickermajom #14610 üzenetére
uhh, akkor melyik az első széria, amit meg lehet venni? nekem még a 2015-ösök is drágák
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
simán lehet, h jó vétel, pont beleszaladt a nyárba, előtte még túl drágán hirdette. igazából megvenném, ha felgyújtottam a forestert, de csapdában vagyok: eladás előtt meg kell csináltatni, ha viszont kész, hülyeség eladni. talán. asszem. ha amúgy jó....... HA.....
egyébként elment mellettünk a realitás, már nem tudnék normális forestert venni, 5-6m ft-ért kapsz 200 ezret futottat. horror.
[ Szerkesztve ]
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz Lacerta #14553 üzenetére
"150 lóerő és 196 Nm a két fontos adat, de akármilyennek is képzelnénk, nem olyan. Alul teljes letargia, emós gimnazista az elcseszett matek témazáró után. 3000 felett viszont egyszerre boldogan teperni kezd, mókás hangja lesz, és határozottan megküldi mind a négy hajtott kereket. Karakterre mintha a régi turbókat próbálták volna megidézni. Akinek van szíve egész életében kettesben kínozni, imádni fogja."
hát ez mondjuk eléggé stimmel, de nem hiszem, hogy ez ilyen, mert 3000 alatt igazából egy enyhe emelkedőn sem tud menni, nincs hozzá ereje. szó szerint megállna az autó, ha nem tudnál visszaváltani és 3000 fölé kerülni. és itt ne osztrák atom meredek szerpentinre gondolj, hanem vmelyik enyhén emelkedős m0 felhajtóra. de a seibiko csinált motordiagot és azt mondták, hogy tényleg nem oké.
az persze rossz hír, hogy gyárilag is ilyesmi. kár, továbbra is szeretjük, jó autó, nekünk pont ideális.
az automata jól vált, ha kézzel pöckölgetem, mindig rögtön megcsinálja.
[ Szerkesztve ]
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
közben mi hazatértünk. működött a kocsi, 10 literre jött ki a fogyasztás átlagosan, benne a hegyi részekkel (pályán alig lehetett 130-cal menni, ami persze jótékonyan hatott).
továbbra is kilégzési nehézségei vannak 1500 és 3000 rpm között, hívom is a seibikót, hogy akkor most mi van...
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
hát, de milyen nissan?
az x-trail nagyon jó volt, de a t31-gyel vége, azok meg már szintén elég régiek. az sh is nagyon régi technika. igaz, pont azért vettem a magas fogyasztás dacára, mert legalább nem lesz baj vele
az xv jópofa, de nagyon kicsi a csomagtartója. nincs sok terepképes suv, a forester nagyon jó lenne...
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
-
HÁZIGAZDA
-
HÁZIGAZDA
Parci új eseményt adott meg: kehes Subaruk találkozója, majd közös máglya begyújtása
(mindjárt indulunk a lassúcsigánkkal aggtelekre, aztán egy hét múlva az alpokba...)
[ Szerkesztve ]
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #14465 üzenetére
nekem is kezdi (talán jobb) hátul
ma egyébként éppen jó kedve volt a kib.szott forinak, most jól megy. igaz, ma orosz klímával mentem (lehúzott ablak, klíma off), aminek nyilván az égvilágon semmi köze sincs hozzá, de most már az a gyanús, ami nem gyanús.
szívem szerint kiszereltetném belőle az összes katalizátort, meg minden hóbelevancot és megnézném úgy, rögtön ki lehetne zárni, hogy kifújó oldalon van-e a para vagy mégsem.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
na, volt egy home-tapolca-home kör, a kocsi tök szar, pont olyan, mint volt. 3000 alatt asztmás.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
hát hamar már nem. de a kocsi megy, jobban, mint eddig, szóval ütöm-vágom, aztán, ha nagyon vacak, megy vissza szervizbe. nincs jobb tippem tényleg. nem tudok olyat, akinek odaadhatnám és diagnosztizálná.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz stickermajom #14411 üzenetére
most jöttem a kőhegyről a subaruval, végig verettünk mindenféle vízmosásokon, kutyafülén (száraz most minden, de egy prius azért nem ment volna el... )
viszont a kocsi, izé... megint vacakol néha, márpedig most a katalizátor már a helyén, kipucolva. nem tudom megmondani, h mi van, de valami, várnád, hogy húzzon, de nem. de ezen a ponton leszarom, használom, aztán, ha nagyon nem jó, majd lehet megint okosnak lenni.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz Acheron #14389 üzenetére
"Anno én a Volvo -t csak közvetlenül eladás előtt szedtem rendbe, bőröztettem újra, stb. Amikor a párom meglátta, meg is mosta a fejem, hogy tiszta hülye vagyok, hogy nem előbb csináltattam meg - most majd másnak lesz szép "
dettó, meg is állapítottam, hogy barom vagyok
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
no, úgy tűnik, hogy hibátlan a forester. kop-kop. checkengine még van, mert még mindig kell az a szekunder levegő motor, de a fő nyűgök elmúltak. most tud húzni 1800 és 3000 között is, bár 2500 alatt azért így is elég harmatoska, de megy felfelé is
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
igazából nem volt komoly baja még, lekopogom. némi gányolás utáni rendrakást azért kiadott a kocsi, ami nem jó jel, ki tudja, hogy mibe barmoltak még bele. ugye volt a fordítva bekötött venti, ami nyomta a meleget vissza a motorra, az is darwin-díjas, de ez a kiemelővel "tuningolt" első lambdaszonda is az.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #14357 üzenetére
passz, mostanáig ment a klíma, aztán nem hűtött. megnézték, mondták, hogy a rendszer nem ereszt és az elektronika is kapcsol, de a kompresszor áll. aztán kiszereléskor szúrták ki, hogy mi a baja.
egyelőre egyébként megbízom nyírőékben, korrektek voltak végig.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #14353 üzenetére
magyarázta nyírő a végén, de nem jegyeztem meg. becsípett valami kábelt, leégett a bizti, de maga a kompresszor nem volt bajos. a lényeg, hogy így klímásnál sem járt, rendberakták, feltöltötték és most patent.
visszaértem a startkockára: minden oké most, kop-kop, már csak egy szekunder levegő szivattyúra várunk... meglesz az évforduló is
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
update: kiszerelés közben kiszúrták, hogy miért állt meg a kompresszor és meg is csinálták, a kocsi meg már itthon.
most sem egy erőművész a 150 lovával, de normálisan használható, végre. sajnos síterephez menő szerpentin most nincs kéznél, de reméljük, hogy minél hamarabb lesz!
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
na, nálam vannak fejlemények:
- a katalizátorok végül menthetők voltak, nagyon mocskosak, de tisztíthatók. úgyhogy a kipuf rendszer összeállt és hibátlan, hurrá
- megjött a motorerő is, minden frankó, végre jól megy a kocsicserébe a szekunder levegő szivattyú mégsem jó ebbe a típusba, mert ez már a faceliftes fori és picit változtak a méretei, nem fér be a normál . illetve megállt a klímakompresszor (két hete nem hűt a kocsi, tudtam róla, én mondtam, hogy nézzék meg). a rendszer zárt, tartja a nyomást, az elektronika kapcsol, maga a kompresszor nem mozog.
gyári új 390e, utángyártott új 150e, javítás (ha lehetséges) olcsóbb. úgyhogy megnézik, hogy lehet-e javítani.
illetve mondta nyírő, hogy valaki azért már kandácsolt a kocsin a katalizátorok környékén korábban, legalábbis az első lambdaszonda valami kiemelővel lett visszaszerelve, amit bárki, akinek van agya, nem erőltetne, hiszen az küldi a mért adatokat, és ha nem ugyanabba a pozícióba kerül vissza, mint gyárilag volt, rossz értékeket küld majd.
itt tartunk, igazából még mindig szimpatikus a seibiko eléggé. oké, hogy elküldött az automatáshoz "fölöslegesen" (= nem igazán használták a kocsit), de jó helyre küldött legalább és utána ügyesek voltak és nem azonnal a cseréljünk ki ezt-azt, 570 ezerért, hátha jó lesz. az automata vezérlés takarítása mondjuk fölösleges volt és nem nagyon olcsó, de legalább most olyan tiszta, hogy majd ott reggelizünk
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
na, megvan a hibáim oka!
jó a motor, jó a váltó. sosem volt bajuk........
viszont az első katalizátor átköltözött a helyéről, a középsőbe. hőmérsékletfüggő volt a teljesítményvesztés (ahogy hőtágult, úgy dugított egyre jobban)
úgyhogy komplett kipufogórendszer szétbombázás jön, és utána lehet felmérni a kárt. nyírő azt mondta, hogy szerencsére tudnak csak betéteket cserélni, mert a gyári alkatrész egyben van a leömlővel, minden kutyafülével és a két katalizátor együtt kb. 1 millió.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
lehet azért a motorra is költeni bőven...
illetve azért csak kiderült a múltkori váltóvezérlés kiszerelésről és tisztításról, hogy valószínűleg fölösleges volt. a váltós ember egyébként picit forgatta a szemét, azt mondta, hogy egyrészt nem szereti, ha megbontják azt, másrészt, ha az tényleg koszos és erre szükség van, akkor az a kosz a váltóból származik, hiszen az egy zárt rendszer és valami miatt létrejött, és az a megoldandó, ez meg pótcselekvés. de reménykedjünk benne, hogy csak a régi olaj miatt volt ott a téma.
meg én full laikus is vagyok
[ Szerkesztve ]
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
rég írtam... szóval keressük a hiba okát.
most egy nagyon szimpatikus automata váltós embernél van a kocsi, nyírő küldött oda. elmondva a tüneteket ő szkeptikus volt, hogy ez váltógond lenne, de abban maradtunk, hogy csinálja végig a fél napon nyúzási rituálét, amit szokott, megmér mindent is. most hívott, hogy kész, és szerinte a váltónak semmi baja, mindent akkor és úgy csinál, ahogy a vezérlése szerint kell neki.
viszont a motor 1800 és 3000 között nem ad le elég erőt, ha szándékosan ebben a tartományban tartotta és úgy próbált gyorsítani, netán emelkedőn menni, az nem ment, és ezért futottam bele én is abba, hogy a szerpentinen felfelé nem tudtam egyesből felváltani, mert amint megkapta a kettest, szépen beleesett a tartományba. és az is normális, hogy a váltó magától nem feltétlen vált vissza egyesbe ilyenkor, csak lassul a kocsi, mert alapból mennie kéne és ahhoz van programozva.
nyírőt hívtam, éreztem, hogy kicsit szkeptikus és mondta, hogy megbeszéli majd ő is vele. itt tartunk. izgalmas, bár nem bánnám, ha más írná ezt a beszámolót a kocsijáról és úgy izgulnék a fejleményeken outsiderként
(a váltós szerint lehet akár ledugult katalizátor vagy valami ilyesmi, de ezt már csak ötletként mondta, hozzátéve, hogy ő abszolút nem motoros szaki)
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
na, urak, már itthon. hazajött a kocsi simán, persze nem sok mászás volt benne. most működik... néha jóval később vált, mint ahogy szerintem kéne: nyomom a gázt, semmi, lassul, aztán hirtelen meglódul/felpörög. ugyanez volt legutóbb is, akkor a váltóban az olajban úszó elektronika pucolása "megoldotta". a kérdésem az, hogy ilyen anomáliákat okozhat a kopott tárcsa miatti "félrevezérlés" is, ugye?
(el kéne döntenem, hogy mi a következő lépés, gondolom az, hogy szedjék szét az egész váltót, csak kérek egy topikos megerősítést, mielőtt odateszem a nyakam az anyagi bárd alá )
lehetett-e vajon a "nem bír felmenni a szerpentinen csak egyesben és a végén szaga van" valami motorgyengeség és/vagy az égett szag nem kuplung, hanem a hosszabb 4-5 ezer rpm-es szakaszok miatt valami motorból jövő illat?
hülye kérdések, biztos, de nem értek hozzá.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #14290 üzenetére
köszi, lehet, h megnezem indulás előtt így is, de hazajovunk, aztán lesz ami lesz
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
mindenesetre ezzel az olajjal hazajövök akkor, igazán kemény mászás csak ez volt itt a végén, de ugye hazafelé csak le kell gurulni. országúton/pályán aztán "mindegy", mert hiába emelkedő, tempósabban fogunk menni 3-as, 4-es fokozatban. otthon a dömös-pilisszentlászló-szentendre mászást meg kihagyom és körbemegyek dunabogdányon át jobb híján.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
-
-
HÁZIGAZDA
válasz Lacerta #14268 üzenetére
ha kifizetem a fél millát, de utána makulátlan a gép, akkor megtartom. és így van, most nem tudom eladni. illetve el tudnám, de olyat én nem csinálok...
a váltó elektronikára nem is gondoltam, hogy az is beleszólhat a fordulatszámba, de így akkor végképp tiszta. végülis 3m ft-ért vettem egy újkorában 15m ft-os kocsit. belefér, hogy kelljen költeni rá, csak legyen jó...
[ Szerkesztve ]
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #14260 üzenetére
köszönöm, ez így érthető, és tulajdonképpen rá is lehet húzni a problémámra:
- a kocsi alapvetően működik, használod, megy
- mintha picit többet fogyasztana, de ez ugye nehezen megállapítható
- erősen felfelénél a kettes fokozat gyanús: hiába kapja meg mondjuk 3000 rpm körül az egyesből, egyszerűen lassul: ha csúszik már a tárcsája, akkor ez megmagyarázná, elvész a hajtás egy része
- a hármas-négyes sztem jó, de szerpentinen ez nem jön elő. pályán meg működik rendesen
- az egyes fokozat jó kérdés, de azért el lehet vele indulni, meg húz minden rpm-nél, az talán nem olyan rossz.az ábrádon van low és high clutch, ha mondjuk a low clutch kopott, de a high még jó, az talán kiadná a fenti viselkedést.
bár egy gondom azért van: amikor felfelében megkapja a kettest 3000 rpm-nél és nyomom a gázt, nem az történik, hogy felpörög mondjuk 4000-re, de nem megy, hanem egyszerűen esik a fordulatszám és lassul a kocsi. olyan részen, amit szerintem vinnie kéne kettesben.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #14252 üzenetére
igen, tipikus égett kuplungszag volt. csak nem tudom, hogy automatánál hogyan működik, ott is van kuplung "ugyanúgy"? szeretném szeretni ezt a kocsit, de a lanciával is ugyanígy voltam...
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz Lacerta #14243 üzenetére
a kocsimat meg én fogom kinyírni. eljöttünk ausztriába, 600 km, a végén egy szerpentin fel 1900 méterre (ezerről). jött, ahogy jött, kb. oké volt végig, a váltóval sosem voltam kibékülve, de működik. 10,8 literes fedkompos, relatíve pontos átlagfogyi (sílécekkel a tetőn, téligumival, öreg 4-sebességes automatával ez oké).
no de a szerpentinen gyakorlatilag alig jött fel: kettesben konkrétan nem bír jönni, 3000-es fordulatnál is elkezd lassulni az emelkedőn. átraktam kézire és kb. egyesben kellett jönni, ami, hát, meg is viselte. most mondanám, hogy "'hát, ha ilyen meredek, akkor ilyen meredek", de csak én jöttem fel ordítva, égett szagú kocsival, a többi autó normálisan jött fel.
tudom, hogy biztos meg kellett volna állnom és fingom sincs, hogy mit csinálni két türelmetlen gyerekkel, ezerrel cuccal, de az sem érdekel, ha szétfosta magát a motor, akkor felgyújtom és legurítom a hegyoldalon.
lehet, hogy majd egyszer jó lesz ez a kocsi, nem tudom, de az utolsó ilyen szar autóm az első kocsim volt. egy lancia delta.......................
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
újra rádugtam az akksit a töltőre, 12,6 voltról indult és 13,2 volt lett a vége. nem tudom persze, hogy ez az aldis töltő mennyire jól mér stb.
és ez egy december közepén vett új rocket cucc, amivel rögtön mentem egy 650 km-t ausztriába és vissza. azóta csak rövidebbeket (párat), most meg újra töltőre tettem. nem valami jó...
[ Szerkesztve ]
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz Downsampling #14222 üzenetére
tényleg nincs már tél itthon, ezzel meg én értek egyet. ijesztően meleg volt egyébként ez a február, minden létező rekord meg is dől megint. az utóbbi években december elején van egy hét hideg, esetleg 2-3 cm hó, aztán annyi.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz Downsampling #14212 üzenetére
síkvidéken full fölösleges, az biztos. ami a 3 napot illeti: az egyiken keresztbe lecsúszott a kocsi a beállón, a másikon határeset volt, hogy feljön-e az utcában. de csak az itthoni télre én is pazarlásnak érezném, így azért egy osztrák szerpentint nem akarnék nem télivel megjárni, mert adott esetben a télivel sem adrenalinmentes
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz Downsampling #14208 üzenetére
az esetek 99%-ára igazad van és persze bosszantó egy külön szettet tartani az 1%-ért. viszont amikor 1% van, akkor qrvára kell az a téli gumi. soha többet nem akarok hóban bután csúszkálni a nyárin...
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
az új akksi 13,9 voltot mutatott, amikor feltöltötte, a régi 13,1 voltot. szóval jó volt még az is. ha valakinek kell, ingyen elvihető , 65 Ah Exide
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
no, kibontottam a még soha nem használt aldis 6/12v akksitöltőt és én is feltöltöm ma a kisakksit. amikor rádugtam, 12,5 voltot mutatott, egy perccel később 12, 7 volt. még az is lehet, hogy a régit sem kellett volna kukázni (bár egy 300 km-es út után is nehezen indította hidegben, szóval talán de), megnézem majd azt is vele.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
na, miután napokon át szívták a véremet fateromék a húgommal a subaru fogyasztása miatt, fater ma vett egy benzines rav-4-et (2015-ös). hadd ne mondjam, mit írt ki neki a fedcomp az első útján...
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz Downsampling #14072 üzenetére
de ez csak a pálya, országút része es csak az osztrak aszfalton, mondom, a teljes átlag 14.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest