Hirdetés
- Milyen mosógépet vegyek?
- Asszociációs játék. :)
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Megújult a Linkin Park
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Szólánc.
- Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
-
LOGOUT.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Dízelt ne. Híresen rossz konstrukció a bokszerdízel. A benzines motorok jók de a dízelt felejtsd el.
Ha erős kell akkor csak a Forester XT marad.
Amúgy 2016-ban kapott egy komolyabb frissitést. Akkor elég sok mindent javítottak. De a 2.0D motor nem lett jobb ahhoz nem nyúltak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
én nem vagyok a cvt nagy barátja, érted, egy szíj fog össze két teljesen szabadon mozgó kúpos izét. de a subaru látszólag nagyon megcsinálta, egyrészt láncos, másrészt 350 nm nyomatékot is kibír. szóval nem félnék tőle. rohadt jó a fogyasztása is ezeknek a cvt-vel egyébként, meg jól is mennek a relatíve "gyengeségük" mellett.
szóval én néznék egy forestert, az újabbak szép nagyok is már. vagy egy outbacket, az jóval nagyobb, de hamar megszokod (úgy fél nap ). 2,0 vagy 2,5-ös szívó motorral és csókolom. jól fog menni.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
Sajnos tényleg nem jók a dízelek, nyugodtan kérdezz meg más hozzáértőket is. És nem a dízel utálat szól belőlem, van egy 2.0 TDI-nk és azzal nincs baj, azt bátran merném ajánlani pl.
Igen, Forester XT sokat eszik és drága rá a biztosítás is...
Igen az XV az egy emelt futóműves Impreza (15,5 cm helyett 22 cm a szabad hasmagassága).
CVT: Megbízhatóak és tartósak de ha vmi baja lesz akár természetszerű kopásból adódóan öreg korára drága a javítása nagyon. Szóval fontos, hogy időben legyen cserélve az olaj benne és a megfelelő, speciális cvt-be való olajat kapjon. Itt különösen fontos az igazolt előélet mert több százezer forintos csontváz eshet ki a (kocsi)szekrényből adott esetben.
Nem kell félni tőle csak nyilván egy automata váltó mindig nagyobb rizikó mint egy egyszerű manuális váltó. Viszont a jó hír az, hogy nincs benne kettős tömegű lendkerék aminek a cseréjéből kb ki is jön egy cvt felújítás.
Jah meg kis extra infó: nem ugyanaz az awd renszer van a cvt-ben meg a manuális változatban (az AWD egy PR név igazából nem egy egzakt rendszert jelent, olyan mint Audinál a Quattro, ott is ez a PR név fixen mégis van torsen meg haldex rendszer is ezen a néven).Cvt-vel csak Lexus ct200h-ban meg Mitsubishi Lancerben találkoztam Subaruban még nem de gyorsan megszokható, hogy nem pörgeti halálba a motort feleslegesen. Mindig a tempóhoz éppen elégséges fordulatszámot tartja. Van akit zavar pl, hogy ha padlógázon mész akkor fix fordulaton áll (teljesítménycsúcs) és úgy gyorsul de ez is csak szokás kérdése.
Maga a cvt sokat fejlődött az utóbbi időben most már sikerült annyira lecsökkenteni a súlyát és a hajtási veszteségét, hogy fogyiban kicsit jobb is mint egy manuális váltó de ez csak a legutóbbiakra él (2011+).Jó a Subaru de dízelt ne a 2 literes benzines nem egy erőgép és cserébe eszik, ha megnézed a valós fogyi adatokat (spritmonitor pl) a 2,5-ös motorral sem eszik többet, tehát az az ideális motor teljesítmény/fogyi szinten. Csak hogy azt nem rakták bele akármibe itt Európában kvázi csak az OBK-ba ami meg neked nagy mert a 4,5 méteres limitbe csak az Impreza vagy az abból készült emelt változat jöhetne szóba...
Magyarul akkor egy olyan SUV kéne ami megy, nem otromba nagy és kifinomult 4wd rendszere van. Nos... Ha mindet egybe vetek akkor én a helyedben Volvo XC60 felé mozdulnék el.
Megbízható, biztonságos, az 5 hengeres dízel motorjuk maga a megtestesült erő és megbízhatóság és még a hangja is kultúr dízel létéhez képest. Nem olyan otromba nagy és van belőle awd-s változat...
Vagy esetleg nézz be a milyen autót vegyek topikba, ott tudi kapsz jó tippeket.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
mmcc02
tag
Lomhaság téma: ami hasonló (teljesítmény, összkerékhajtás, tömeg) autót vezettem:
1994 Audi A6 2.6 V6 Quattro, 150 LE, 1540 kg
2016 Opel Mokka 1.4T 4x4, 140 LE, 1445 kgMindkettő élhetőnek tűnt, bár az aszfaltot egyik sem szedte fel. Igaz, az Audi kb. Euro 2-es, a Mokka motorját meg túrbó(cska) fújja
Az átlagos forgalmat (országúton) gond nélkül lehetett velük előzni. Bár egy 2.2-es, 177+chip-es Toyota dízelhez képes reumás tetűnek hatott mindkettő. Még bízom a 2.0 szívóban!
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
Qru
MODERÁTOR
Imprezát vettem de mai fejjel már inkább Forestert néznék.
Egyrészt én se leszek fiatalabb másrészt meg a nagyobb hasmagasság jól jönne amikor megyek ki a telekre.2-es Fori tetszik, főleg a 2.0 turbó. Az tartós ellenben a 2.5 turbó már közel sem sikerült olyan jól, azt kerüld (mk2/mk3-as széiriában). Sajnos az öntött alu hajtókarok nem bírják el azt a teljesítményt, hengerfejes lesz mind elég hamar. Ezt később az új szériákban azzal küszöbölték ki, hogy áttértek az erősebb de drágább kovácsolt alu hajtókarokra.
A kettes Forival csak az a bajom, hogy a töréstesztje 0 azaz nulla. Mk3 amibe már bele mernék ülni.10,7 a 0-100? Nekem 8,2s és az se egy rakéta a 10,7-be beleőszülnék.
Az XV azért lenne jobb mert sokkal könnyebb mint a Fori.
Forester 2.0i mk2 1320 kg
Forester 2.0i mk3 1470 kg
XV 2.0i 1370 kgTehát az XV úgy könnyű, hogy közben biztonságos is mi az mk2-ről nem mondható el. Ez teljesítményben is érezhető (Fori mk3 vs XV) nem csak a súly de légellenállás miatt is.
Turbósokat a korán ébredő nagy nyomaték miatt érzed erősnek.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Egy 120-as Skodával kezdtem szóval tudom miről beszélsz.
Egy régi Swiftnél biztonságosabb nyilván de ebben még nem használtak nagy szilárdságú acélt. Ehhez képest a következő generáció (mk3) az egyik legbiztonságosabb SUV volt a maga idejében.
Én szeretem a szívót, vissza 3-asba és hadd szóljon.
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
De, csak az x-mode egy "magasabb" szint ettől, mert a váltót (cvt) a motor vezérlést és a menetbiztonsági elektronikai rendszert összekapcsolva veszi át az uralmat a hajtáslánc felett.
Tehát az emittált LSD ami korábban volt nem vette figyelembe a kormánykerékszög állás, a legyezőmozgás arány pl. Tehát ez egy bővebb, komplexebb rendszer.Itt egy jó leírás róla: x-mode
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Köszönöm!
Mostanában sok autón láttam, de nem tudtam hova rakni, pedig pár országban már megfordultam.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Qru
MODERÁTOR
Nagyon csinos! Gratula! Mennyire koszolódós ez a szín? Por mennyire látszik pl rajta?
A következő autóm nekem is ilyen lesz jelen tervek szerint.Igen a komfort index nekem is hiányzik de ez ilyen japó sajátosság mint a kvarcóra.
A fogyasztásod nagyon jó!
Képek alapján látszik, hogy megkímélt darab. Honna hoztad? Mobile-n vetted?60k km-nél érdmes a váltó/diffi olajokat cserélni (az első difit a váltóolaj keni, a hátsónak van csak külön olajozása, a középsődifi meg élettartam olajozású ahhoz nem kell hozzányúlni (nem is lehet csak ha szétszedik az egészet)), noha a gyártó szerint 120k km után elég. Nem egy nagy tétel sztem érdemes cserélni.
A fékfolyadékot is érdemes 4-5 évente, mert felvizesedik és nem csak a forráspontja esik le hanem korrodálja is magát a fékrendszert (abs kocka).
A motorolaj meg a szűrők mehetnek 10k km után vagy ha nem mész rövid utakat akkor elég lehet a 15k-s periódus.
A vezérlésre figyelj oda, annak a cseréjét sem érdemes elspórolni, mert ha esetelg elszakad akkor az horror költséget jelent. A hűtőfolyadékot szokták vezérléscserekor újra cserélni (amúgy is le kell engedni a vezérléscserekor mert elöl fut a szíj így nem férni hozzá csak ha lekapja a hűtőt kompletten) de ha nem zavaros és a fagyáspontja is oké akkor nem muszáj. Gyertya/vízpumpa csere is ráér a vezérléscserekor.
A benzinszűrőt is szokták cserélni 60k km után az óvatosok de igazából elég ritkábban is, a benzinben nincs annyi dzsuva mint a gázolajban.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ha láncos akkor csak vezetőt meg feszítőt szoktak cserélni és akkor más a periódus is. Annak nézz utána, mi a helyzet a vezérlésével, az FB20 (nekem) új motor.
Nem kell hozzá szakértelem, leenegedő csavart kiteker olaj lejön, a frisset meg rátöltöd. Csak belevaló olajat vegyél hozzá.
CVT sem rossz de azt szokni kell. De nekem is inkább manuálissal kéne.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Szentem nem sok értelme van két szőnyeget bent tartani egymás tetején, ha a gumi van felül, akkor csak az maradjon.
Én készíttettem szép bézsszínű, hímzett szőnyegeket az autóhoz, Outback felirattal, de bent vannak a pótkerék tetején a régi, használt, fekete szőnyegek, és ha sár vagy víz van odakint, akkor beszállás előtt csere.4all: masszívan 10 lityi alatt van a fogyasztás a csip óta, pedig sokszor tolok 170-180-as etapokat M0-on hazafelé. Kúl
[ Szerkesztve ]
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
Qru
MODERÁTOR
Városi használat sokkal jobban lestrapálja a gépet mintha országúton menne vagy pályán. Elég ha belegondolunk 100 km város/pálya alatt hányszor fékezünk, meg kuplungolunk....
Ha jobbra húz az nem kóser, lehet megpadkázta vagy egy nagyobb kátyút elkapott vele.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Igen, ahol jobb világ van ott ilyenek a családi autók nem a literes papír Swiftek.
Vizen is jó de télen hóban meg pláne. Sajnos a jégen az awd sem segít.
Addig is egy téli kép: [kép]
Parci: Ez japcsi beidegződés. Honda ugyanezt csinálta pl a Jazz-el, a Mazada a 3/6-os szériával...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ez az awd "hátránya", hogy későn veszti el a tapadást de akkor már nem nagyon van mit csinálni (ennek ellenére orrtolósra van hangolva az összes Subi mert azt a legtöbb ember jobban tudja kezelni mintha a farát dobná el).
Nekem azt javasolták, hogy ilyenkor nem szabad hirtelen elvenni a gázt (főleg nem fékezni!) és nyitni kell a kormányszögön. Jah és persze elmorzsolni egy imát.Nálad leginkább a tükör miatt van szélzaj sztem, szép nagy elefánt fül (cserébe kb azt is látod benne mi volt tegnap).
mod:
Parci: A legtöbb helyen úgy fóliáznak, hogy nem veszik ki hozzá az ablakot, akkor meg nincs rizikó. A fóliázáson én is gondolkodom amúgy...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Hasznos persze csak cserébe tempónál hangos. Ingyen ebéd sosincs tudod.
Az XV egy emelt hasmagasságú Impreza mk4 azért azonos olyan sok minden. Forival is sok a közös elem, mert így gazdaságos a gyártás.
Comfort felszereltségtől már gyárilag sötétített. Én inkább a kinézet miatt fóliáztatnék de persze az is hasznos, hogy nyáron nem melegszik fel annyira. Már csak a felniket kéne elvinnem felújíttatni...
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Szegény Csikós, amikor ilyen hülyeséget leír, hogy 260 mm-es a szabad hasmagasság, akkor nem érzi, hogy nem lehet jó az adat?
Sajnos a motor gyenge, a váltó gyászos, az elektronikus diffizár meg béna. Ellenben a belsejét elfogadnám itthonra simán.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Jaja, nagyon szűk a motorválaszték, OBK-ból is van a 150 lovas 2.0-s, a 170 lovas 2.5-ös, aztán sehol semmi, csak a 260 lovas 3.6 lityis. Persze biztos megvan az oka rá a gyártó pénzügyi/revenue részlegének.
Egy ismerősnek van 2014-es 2.5-ös OBK-ja CVT-vel, azt többször vezettem, hát... nagyon nem az, amit el tudnék viselni huzamosabb ideig, plusz a hajtás, és a szívó kialakítás miatt nem pörgetve max 120-130 lovasnak érződik.
Oké, mondjuk nekem a VW DSG-jétől is hullik a hajam. Akkor már inkább a régivágású 5 gangos avtomat, aminél kényelmesen lehet váltogatni gázpedálból, és bár nagyon kéne bele még egy fokozat, még így is sokkal jobb, mint a DSG, amivel egyszerűen nem tudok kijönni.Igen, épp ez-az, hogy én személy szerint többet várnék a gyártótól egy új szériánál, kicsit azért fejlesztgethetenék azt a hajtást és nem punkt elektromos irányba. Torsent bele pl.! Persze a világ nem erre megy, értem én, de attól még jó lenne.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Igen, logikus lenne a Levorg 1.6 turbóját betenni, az már ide európába elég is lenne. A 2.0 turbó lenne a finom de azt meg ide nem hozzák. Az, hogy csak a Foriból van benzines turbós... egyértelműen látszik, hogy felfelé akarják terelni a vásárlókat.
CVT jó de szokni kell a füleddel. Engem nem zavar, sztem baromi jó megoldás.
Igen, a régi Subikon is csak a középső önzáró, az első és a hátsó tengelyen lévő sima nyitott difi. Egyedül az STI kap gyárilag részlegesen önzárót (sperr) de az is csak hátra.
#nincsbennetarcsi
-
carr
őstag
egy futóműállítás ráférne a kicsikére, nem?
olyan, mintha a geometria nem lenne ép. eőre felé áll a kerék, nem pedig középen. de lehet é n tévedek.360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.
-
carr
őstag
érzésre általában rendben szokott lenni. nekem is csak akkor esett le, hogy mégisincs rendben, mikor a 70e ft-os új gumikat 2 év alatt (nyáriak, csak nyáron (március-november között használtam) elnyalta mind a 4et!
360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.
-
Qru
MODERÁTOR
Egy nem pontosan megegyező átmérőjú/kerületű mankókerék jó lesz nekem?
Nem, mert elég gyorsan kinyírod így a középső diffit nem hogy pár száz km alatt. Vmi aprós oldalról (pl racingbazár) vagy a vonatkozó Fb csoportok egyikéből vennék egy mankókereket jóárasítva.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Hívd fel őket, hátha kipostázzák Neked. Ahogy nézem az árakat, 20-25e Ft körül mennek a kerekek, valahova oda is írták, hogy ingyen posta. Hátha tudnak ajánlani valamit határon túli szállításra is.
Szerk.: csak Budapestre szállítanak ingyen... :/[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
-
nagyúr
Jelenleg még van, rendelhető is, csak jövőre fogják kivezetni, de ja. Lassan már tényleg csak varrógép-ride lesz az utakon, pfej...
[ Szerkesztve ]
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Jó akkor nem lesz gond. Bár a kezelésiben benne van, hogy az első gumisig menj csak vele tehát tartós használatra nem ajánlott (tudom nem is ezzel csapatnál a Tátrában).
Elvileg a földön vontatni sem lenne szabad de a kezelésije szerint max 30 km/h-val max 50 km-t lehet vontatni így is.
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Ha 18-as mankókerék is van nekik és azon is 125/70 a gumiméret, akkor annak is 632 mm az átmérője, mint a 205/55 R16-nak. Csak kérdés, hogy a pótkerék zsebben elfér e.
De amúgy a Legahoz is mankókerék volt, az OBK volt talán az egyetlen (Forit, Tribekát nem ismerem), ahol teljes értékű a pótkerék, a H6-hoz ugyan az az alufelni a pótkerék is, mint a többi 4. Az kevésbé felszerelteknél nem tudom, hogy acélllal adták e. A gumi is a Geolandar.De a nyári/téli szettből egy kerék nem fér el? Csak mankókeréknek van hely?
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
nagyúr
OBK-t szerencsére ott és úgy rakod keresztbe, ha van egy kis hó, sár, víz, akármi, ahogy csak szeretnéd.
Havas móka 2004-es OBK-val.[ Szerkesztve ]
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen