-
LOGOUT.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Húszmillió összkerekes autót gyártott a Subaru: [link]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #11292 üzenetére
Az nagyon jo! Passat is annyi volt meg most a Superb is akorul van (a Skoda csak tol-ig erteket ad meg, kiviteltol fugg).
-
outsiders
aktív tag
válasz
MasterMark #11292 üzenetére
Nem ér, lapos szedànnal könnyű...
Szép gépek a Legàk, csak a hasmagassàg hiányozna belőle.
-
MasterMark
titán
0.28 helohelo.
-
outsiders
aktív tag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #11268 üzenetére
Pedig a légzsákpatront nem ártana cserélni. Nekem kicserélték nem volt semmi gáz, ott lehettem végig.
-
-
voltam ma pilisvörösváron, mert egy srác hirdetett medence szolár takarófóliát kedvező áron. hát, állt az udvarban 3-4-5 sti, egy tribeca 3.6, hátul egy forester amit nem is láttam stb.
(és nem, nem a viktorról van szó) -
Qru
MODERÁTOR
Tudom itt gaz 10 liter alatti fogyikat posztolni de Bp-Oroshaza-Bp kort 7.57-es atlaggal toltam le (bc 7.2) sima E10-el.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #11268 üzenetére
Egy olajcseren nincs mit elszurni. Komolyabb melora meg van megbizhato szaki szerencsere.
-
Petester
senior tag
válasz
Omli85 #11261 üzenetére
Már nem emlékszek pontosan de vagy a 3. gen OBK, 4. gen Legacy faceliftes xenon fényszóróinak vetítő lecséjének vagy Tiédnek lett típus hibája a foncsor hiba, de javítható, illetve többen cserélték új, utángyártott projektor fejre. Több hazai vállalkozás is foglalkozik ezek felújításával, érdemes rákeresni. Talán még a subaruklub.hu fórumán is találsz róla infót, aki már túlesett ezen.
-
Omli85
őstag
Totál egyetértek a kasztni és futómű épségének megtartásával sajnos a többség csak azzal foglalkozik ami szem előtt van ami az autó alatt van azokon megy a spórolás meg fillérbaszóskodás az esetek túlnyomó többségében mert, hogy az úgy sem látszik. Megszisszentik itt ott, hogy műszakin ne kössenek bele és kész.
Csak aztán mikor a rohadó kasztni mellet a szétkopott futómű öli a gumikat meg mindent is akkor hirtelen a szerelő lesz a köcsög, hogy le akarja húzni mert, hogy biztos nem kell ennyi mindent cserélni az autón amiben van 300K meg 20 év... Félreértés ne legyen nem angyalok a szerelők se találkozok napi szintel eléggel tudnék mesélni cifra dolgokat de az átlag autósnak az autó használati cikk idehaza pláne az autók áltlag éretkorát tekintve annyi az autó, hogy tankolják aztán mennek vele ha megáll akkor fejvakarás és szerelő. Felelős autótartás az nincs :/ tisztelet a kivételnek.
Más téma megejtettem az első olajcserét Motul 5W-40 8100 X-cess ment bele tekintve, hogy jön a nyár meg, hogy nagy a talpamés egy úttal volt kis idő tüzetesebben is átnézni az autót alulról is. Semmi aggasztót nem találtam itt ott felületi rozsda a lengőkarokon ami kb tipikus minden ennyi idős autónál a kaszti nem rozsdál de rá fér egy védelem frissítés tekintve, hogy ahogy néztem ezen még a gyári van és meg kopott már itt ott. Cirka 7000-es etapot mentem az olajjal kb ide is fogok beálni a cserére. Egyszer töltöttem rá kb 5000km után 2decit de akkor is csak inkább óvatoságból mintsem szükségből.
Ahol némi olaj szivárgást vélek felfedezni az mindkét oldalt a szelepfedelek tömítése kezd megfáradni. Nem tocsog az olajban de itt ott már megfogja a porszemcséket szóval az kövi olajcserénél cserés lesz. Az még jó móka lesz majdamennyi hely van de kivitelezhető.
A kipu is kap majd egy kezelést nem fúj ki de látszik rajta a 10 évnyi korrodálódás már szépen szóval azt is lekezelem majd mert bassza a szemem de lehet kap egy kicsit buborgósabb rendszert de ez még távoli projekt. Jelenleg házfelújításban/költözködésben vagyunk plusz hamarosan bővül a család szóval idő most ezekre a projektekre nem nagyon van.Lenne kérdésem viszont a topiklakókhoz MasterMarkot már kérdeztem de neki halogén fényszórós a bubuja. Szóval ezek a projektoros xenonok ilyen gyengék lennének fényerőben? Legalábbis halogén lámpához szokott szememnek ezek nekem elég gyengének tűnnek. Beállítással nincs gond az ellenőzizve lett csak a fényerő nekem kicsit kevésnek tűnik. Izzók cserélve lámpák polírozva. Kövi lépcső majd az lesz, hogy lámpa ki és megnézem a projektorok nem e piszkosak vagy valami de mindenesetre ha valakinek van infója tapasztalata az ne tartsa magában
.
-
vmk
tag
Őszintén szólva az már nem tetszik.
Úgy számoltam ezzel a megnézettel, hogy 1M + átírás a keret. 550-ből kicsit alkudok és a maradékból (~500) rendbe rakom. De ez többe lenne biztosan.
1.5-2 az már sok lenne, nem vagyok olyan helyzetben.
Így marad 1M keret, de akkor mást nézek 7-800-ig + szervíz. -
vmk
tag
Megnéztem a verdát. Hát nem volt valami felemelő. Kívülről a kasztni nem vészes. Egy két csikarás, parkolási sérülés meg kavics. De tipikusan látszik, hogy valaki már látta a jeleket és el akarja passzolni. Küszöbök össze vannak kenve alvázvedővel, de azért kilátszik a púrhab, tehát kuka. Sárvédő nem vészes, ajtók alja viszont már kezd bajos lenni. Toronyba felnézve tiszta sár volt, de így is ki látszott, hogy nyílik szét a lemez. Pótkeréknél is egy kis részen a gyári kasztni tömítő mellett nyomja szét a rozsda. Motortér nincs kiglancolva szerencsére, de cserébe teli is van olajfolyással és zsírral (utóbbit se láttam még).
Alánézve (emelés nélkül) látszott, hogy itt-ott össze van kenve alvázvedővel, hogy átmenjen a műszakin.
A hátsó futóműben volt valami merevítő, ami csúnyán meg volt rogyva egy ütéstől valszeg.
A belseje, eltekintve a szilikontól szép, majdnem hibátlan. A csomagtérre ráférne egy rendes takarítás, de semmi komoly. Mindene működik.
A motorja szépen járt.
A tulaj a feleségét küldte, valszeg valami nepper féle. Nem régóta van náluk az autó. Így sajnos nem tudtunk érdemben beszélgetni az róla. -
Petester
senior tag
Nem kell még temetni a rozsda miatt, annyira nem vész a helyzet, más így még 10 évet eljárna az autóval
, de engem zavar. Ha külön veszem, emészthetőbb, maga a bódé, kb 500k, a futómű 300k (ez a része jobban aggaszt, mert nagyon nem szép, de vastag az anyag, így nem kuka), plusz a szilentek (az egyik difi tartó szilentem már elfosta magát, amiben olaj van), valamint az alváz-, üreg védelem és még a futómű beállítás. Szóval a futómű foglalkozósabb, de ha már hozzá nyúlok, akkor már legyen fullos az alja. Ezzel még ellennénk vagy 5 évet, utána már ki is nőnénk az autót (a Multimac ülés lesz a szűk keresztmetszet). De a másik bajom, hogy amit megtudnánk fizetni és fiatalabb, nem kéne, amibe meg szívesen átülnénk, PDF eladás +7 millás távolságban van...
[link] vagy [link]
Amúgy a motor sem olcsó már, egy HF felújítás is lassan millás tétel a vezérléssel együtt a H6-ra, kérdezd Márkot!
-
Lacerta
aktív tag
válasz
MasterMark #11241 üzenetére
Két csatlakozó, az egyik fehér, a másik zöld. Mindkettő szét van húzva, az egyik nyírja ki a távirányítót. Talán tényleg a zöld ( holnap megnézem megint ). De a másikat sem mertem így visszadugva hagyni.
-
Lacerta
aktív tag
az auto legdragabb resze nem a motor hanem a kaszni.
Mazda tulajdonosként ezt csak megerősíteni tudom.
Más.
A bal lábamnál, az ajtóperemnél lévő műanyag kárpitelem alatt aláltam 2 db bekábelezett, de széthúzott csatlakozót. Ha összedugom, nem zár be az autó a távirányítós kulcscsal.
1-1 db vezetékér megy mindkét csatihoz. Valakinek van ötlete, hogy mik ezek, és miért húzták szét halk, szorgos kezek titkon ( már azon túl, hogy nem lehet bezárni az autót )? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Petester #11237 üzenetére
Az mar szamszakilag nem eri meg. Van egy haverom aki karosszerialakatos, o mondja hogy mindneki az olajcserere figyel, meg hidegen kimelesre pedig az auto legdragabb resze nem a motor hanem a kaszni.
Am rozsda miatt mi mar temettunk el autot, ha nem ritkasag vagy nem vagy elhivatott/elvakult egyszeruen nem eri meg.
-
Petester
senior tag
Na igen. Ha meg nem csak elfedni akarják, hanem a tényleges állapot megóvás a cél, akkor ott már zsebbe nyúlósabb a történet. Múltkor voltam a CVH szerviznél ajánlatot kérni, de találtak annyi munkát, hogy kapásból közel 1 millás ajánlat landolt a kezemben...
Mondjuk ebben minden benne van, amit alul kaphat az autó. Minden futómű elemet, hátsó bölcsőt is kibontanak, homokolnak, festenek, újra szilenteznek, két bal oldali ajtót leszerelik, alját lakatolják, fényezik, két küszöb hátsó és kerékjárati ív alsó részét lakatolni kell, majd azt is fényezik, az alját, ahol felületi rozsda van, homokolják, fényezik, és az egészre ezután vinnék fel az alváz és üregvédelmet. Azóta is agyalok, hogy mi legyen, de nem tudok dönteni. Az autó piaci értékének közel a felét nem biztos, hogy észszerű rákölteni, de jelenleg nincs kilátásban autó csere, jövőre tetőtér/emelet bővítés van tervben...
-
Petester
senior tag
Ebben a korban a friss alvázvédelem inkább gyanús, mint bizalmat adó. Egy rendes alváz, üregvédelem alsó hangon 100+k Ft. Egy 20 éves és ilyen értékű autónál meg már gazdaságilag nem igazán indokolt. Bár a friss is relatív, lehet hogy évekkel ezelőtt történt, de marketing szempontból jobban hangzik.
-
vmk
tag
válasz
Petester #11232 üzenetére
Mint egy jó kis Lada. Ha megfelelően összefújkálták alvázvédővel, akkor meg pont nem fog látszani. Max ha belül meg lesz bontva a kárpit.
550K egy autóért manapság nem egy nagy összeg, de nyilván nem akarok egy rozsdakupacot a nyakamba venni még kevesebbért sem.
Köszi az infót neked is. -
vmk
tag
válasz
mmcc02 #11228 üzenetére
Köszi az infókat. Megnézem és ha érdemes arra, akkor átvizsgáltatom. Az bíztató, hogy évi 10 ezret mentek vele kb, illetve, hogy a jelenlegi a második gazdája 2009 óta, mióta az országban van.
#11226Petester:
Itt vidéken nagyon érezni azt, hogy főleg a német autókhoz értenek, de csinálni szinte csak azt szeretik. Ha már egy Renault-hoz kell nyúlni, akkor megy a hápogás, hogy ez miért így van, miért nem úgy stb.
A másik véglet meg aki elmondása szerint mindenhez ért, mindent elvállal. Aztán meg kiderül, hogy alapvető típusismerete sincs. -
mmcc02
tag
válasz
MasterMark #11227 üzenetére
Egyre több mindent szerelek házilag. Az XV-n a gyertyacsere is sima ügy egy egyszerűbb szerszámkészlettel és egy nyomatékkulccsal, pont elég hely van hozzá. Nem kell bontani semmit, csak a trafókat kell levenni, mert a gyertyákon vannak. 1 csavar hengerenként.
Fék is sima ügy, szerintem még egyszerűbb is, mint egy VAG. A meghúzási nyomatékokat picit nehezebb megszerezni, de egy szerviznek kéne legyen hozzáférése egy ilyen adatbázishoz (amúgy meg a Google segít). Azon túl meg pont olyan Lego, mint a többi autó.
Szerk: ja de, asszem az akkut és a légszűrőházat ki kellett venni.
[ Szerkesztve ]
-
mmcc02
tag
Képek alapján oké, én elmennék megnézni.
A rozsda lehet a legnagyobb probléma. Az alvázvédő gyanús, nem olcsó/egyszerű a rozsdát kiírtani, ekkora értékű autónál már nem feltétlen érdemes foglalkozni vele, egyszerűbb a bontó, ha már annyira rossz a helyzet. Itt jó jel, hogy a sárvédőívek épek, aztán hogy glettből van-e, az a kérdés. Ha véletlenül van fénykép az alvázvédő előtti állapotokról, az nagyszerű volna (valószínűleg nincs).
Ez nem csak a Subarukra vonatkozik, de ezek gyakran az áltagnál több havat/sót/sarat látnak, ami nem segít a sorsukon.Amúgy nem egy ördöglakat, mélyebbreható diagnosztikán és vezérléscserén kívül szerintem elboldogulnak vele az átlag szerelők.
Alkatrészellátás: kopó-fogyó van, nem a legolcsóbb, de nem éppen prémium árban van. Nem 10-20 gyártó alkatrészei közül lehet válogatni általában, hanem kevesebből. Ha spécibb dolog kell, akkor márkakereskedés vagy ebay és társai. Bontóban ritka, összetörni nem érdemes, karosszériaelemeket nehéz szerezni. Amúgy elég tartós, megbízható autók.
Azt hiszem ezekben is 60.000 km-enként kell váltó- és diffiolajat cserélni. Ha sokáig tervezel az autóval, akkor fontos, hogy az eddigi cserék megtörténtek-e vagy sem.
Kellemes autók ezek, adnak pluszt egy akármilyen kompakthoz képest, nem eltántorítani akarlak. -
MasterMark
titán
válasz
Petester #11226 üzenetére
Én is valami pont ugyanilyet akartam megfogalmazni.
Futómű ugyanaz. Elektronika, belseje stb is ugyanaz. Egy hosszbordásszíjat konkrétan egyszerűbb is cserélni rajta. Generátor, szervópumpa, klímakompresszor mind a motor tetején sokkal jobban hozzáférhető.
Egyedül ami trükkösebb az a gyertya csere, de azért nem megoldhatatlan, egy csuklós gyertyakulccsal ami azért nem a világ legbeszerezhetetlenebb legdrágább szerszáma.
A vezérlés se bonyolultabb mint más V6, vagy hasonló motor.
szerk.: Ja a fék is ugyanaz.
[ Szerkesztve ]
-
Petester
senior tag
Nem értem mi ez a befeszülés a szerelők részéről a márkát illetően. Semmivel se bonyolultabb vagy szarabb szerelni, mint a többi japán típust. Egyedül ami típus ismeretet igényelhet, a vezérlés csere, de minden más revíziós feladat kis túlzással még otthon is elvégezhető...
Egy korrekten felszerelt műhely meg diagnosztikára is képes. Aki nem vállalja, abban semmi szakmai hivatástudat nincs, keressen inkább valami garázsmesteri állást magának...
-
-
vmk
tag
Köszi a választ. A gyengesége bizonyos mértékig nem lenne gond. Szinte csak vidéki használat lenne, ide nem sok dinamika kell. Fogyasztás, ha jól látom 9 körül kijönne. Inkább ami visszatart, az a szerelhetősége, hogy egyáltalán ki vállalná el a környéken. Illetve a fenntartási költsége. Lehet, hogy rászánok egy félórát, hogy megnézzem élőben, hogy vállalható-e egyáltalán.
A "frissen alvázvedőzve" dolgot sem teljesen értem, hogy az most jó vagy épp rejtegetni akar valamit... -
Qru
MODERÁTOR
Az ára kb reális. A sok szerelő nem vállalja de az alapdolgok nem nehezek (olajcsere, futomű, stb). A rozsdára kell nagyon odafigyelni (karosszéria, futómű). Ez az 1.6-os motor a jobbik, az 1.5 hajlamos az olajevésre de eleg gyenge az állandó 4wd miatt. Itt egy jó leírás: [link]
-
vmk
tag
Sziasztok,
Erről [link] az autóról mi a véleményetek?
Problémás típus? Ennyiért mennek ezek?
Szervízelni mennyire tudják az átlagos szerelők? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #11216 üzenetére
Az tuti! Bubinak eleg lagy a futomuve, bevallalnam en is.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #11214 üzenetére
Szemrepedig teljesen ok! Jo ez igy.
-
MasterMark
titán
válasz
Petester #11212 üzenetére
Szerintem gyári, de nem tudom. A vonóhorgot sosem bírtam kiszedni, vagy nem tudom hogy kell, vagy már rég össze van rohadva.
és Qru: Nem akartam előszőr semmit írni, de így most +2 centis emelésbe került. Egyelőre ezzel sem vagyok teljesen kibékülve.
Adatok:
Gyári érték előre: 376 (+12/-24)
Gyári érték hátulra: 360 (+12/-24)RA6678
Bal elől: 371 (-5)
Jobb elől: 378 (+2)
Bal hátul: 325 (-35 / -11)
Jobb hátul: 331 (-29 / -5)RA6262
Bal hátul: 335 (-25 / -1)
Jobb hátul: 340 (-20)RA6429
Bal elől: 374 (-2)
Jobb elől: 378 (+2)
Bal hátul: 378 (+18 / +6)
Jobb hátul: 382 (+22 / +10) -
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #11211 üzenetére
Na igy mar jo a kiallasa!
-
Petester
senior tag
Úgy tűnik sikerült!
Még a gyári hátsó dobod van? Nekem már évekkel ezelőtt szitásra volt rohadva a teteje...Néha a vonóhorgot szedd le, zsírozd be, hogy ne rohadjon össze!
-
Petester
senior tag
válasz
MasterMark #11208 üzenetére
Bontott gyári nem játszik?
Vagy unixbárdi? Rendes fekete gumicsővel? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #11206 üzenetére
Bemesz az EF-be vmit csak adnak/tudnak…
-
MasterMark
titán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #11204 üzenetére
Ha bent van a rugo, majd kerunk kepet!
Csovet passzolom. Gyari nagyon draga?
-
MasterMark
titán
Na voltam megint rugóért, ez a múltkori óta már a második, mert az előző ránézésre se volt jó. (Szintszabályzóshoz való.)
Ez a mostani bíztató.Ma elkezdte szétlőni a motorháztetőnél az ablakfosó csövét. Azt amit múltkor cseréltem, mert kirepedt.
Tud valaki valami jó csövet ami jó erre és bírja?
-
Qru
MODERÁTOR
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓS AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif Ip kamera
- Eladó Maxi-Cosi talp, hordozó, gyerekülés
- Használt Heinner szabadonálló, kombinált hűtő eladó (hibátlan)
- PHILIPS Series 5500 LatteGo EP5549/70 - ÚJ, BONTATLAN!
- HONDA Civic 1.5 Lsi. Csere: iPhone 16 pro max, S25 Ultra, Watch Ultra 2