Hirdetés

2024. június 3., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  PayPal (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:35:44

LOGOUT.hu

A topik a PayPal használatához kapcsolódó kérdésekkel foglalkozik.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#31751) kerekes.pter válasza V/ (#31750) üzenetére


kerekes.pter
csendes tag

azonnal írtal e-mailt most a válaszukat várom

(#31752) V/ válasza kerekes.pter (#31751) üzenetére


V/
Topikgazda

Az előbbi linken? Vagy hova? Bár ilyenkor a telefon lenne a hatékony, főleg a 100k pénz miatt.

[ Szerkesztve ]

(#31753) Adam333 válasza V/ (#31743) üzenetére


Adam333
tag

Írtam az eladóra, természetesen semmi válasz.
Bementem a bankomhoz, felvettek jegyzőkönyvet, nem tudom ez elég-e a chargeback eljáráshoz, azt gondolnám, hogy ezt nekik kell tudniuk mi az eljárás, vagy tévedek? Az ügyintéző hölgy nem tájékoztatott ilyen részletesen.
Ami nekem kicsit ijesztő, hogy az ebay oldalán sem jelenik meg hogy fizettem volna, mert onnantól kezdve tudnék menni a resolution centerbe refundingot kérni, akár úgy is, ha letelt az idő, amíg elküldhette volna.
Előre is köszi a választ.
Üdv

(#31754) kerekes.pter válasza Adam333 (#31753) üzenetére


kerekes.pter
csendes tag

igen az előbbi linken az írták 24-órán belül válaszolnak.

(#31755) V/ válasza Adam333 (#31753) üzenetére


V/
Topikgazda

A banki könyvelésben zárolt tétel vagy levonták már? Ha ez az aktuális kép amit linkeltél, ott még tényleg nem lett kifizetve. A banki ügyintézők némelyike sajnos nagyon tájékozatlan a saját munkáját illetően is.

[ Szerkesztve ]

(#31756) V/ válasza kerekes.pter (#31754) üzenetére


V/
Topikgazda

De nem tudsz belépni? Mert ha csak jelszó hibát ír akkor cserét kell kezdeményezni.

(#31757) kerekes.pter válasza V/ (#31756) üzenetére


kerekes.pter
csendes tag

nem mert az e-mail címmel tudok létrehozni új fiókot így maga az account se él

[ Szerkesztve ]

(#31758) Adam333 válasza V/ (#31755) üzenetére


Adam333
tag

A bankomnál előjegyzett kártyaforgalom néven jelenik meg, egy külön tételben. Ez szerintem inkább a zárolt kategória.
Tehát indítsak egy chargeback eljárást, vagy bízhatok benne, hogy a beadott jegyzőkönyv kivizsgálásra kerül, és elindítják ezt maguktól is?

(#31759) V/ válasza Adam333 (#31758) üzenetére


V/
Topikgazda

Igen az zárolt, kénytelen leszel várni, még az is előfordul, hogy simán visszafordul a pénz, mert nem kérik le. Addig nincs chargeback amíg nem kerül a pénz át a másik személyhez, bankhoz.

(#31760) V/ válasza kerekes.pter (#31757) üzenetére


V/
Topikgazda

A bankodnál a te 1000000 Ft-os levonásra mit mondtak, mert azt is valahogy sztornózni kell? Lásd amiket most írogatunk.

(#31761) kerekes.pter válasza V/ (#31760) üzenetére


kerekes.pter
csendes tag

azt mondták nem lehet mert ez egy létre jött vásárlás OTP
de ez is érdekes mert csak talonba tette konkrétan még nem vonta le
csak nincs nyitva egyik otp sem hogy személyesen tudjak valakivel beszélni ne telefonon

[ Szerkesztve ]

(#31762) V/ válasza kerekes.pter (#31761) üzenetére


V/
Topikgazda

Hülyeség, mivel ott is még csak zárolásban van. Chargeback, te is kifogtál egy selejtest
De ugye nincs több pénz a kártyán?

Ha egy, a számláján már lekönyvelt, bankkártyával végzett tranzakciót nem tart jogosnak, úgy panaszát bármelyik bankfiókunkban vagy az OTPdirekt telefonos, illetve az OTP Bankkártya HelpDesk szolgáltatásunk ügyintézőinél is jelezheti vagy elküldheti a reklamacio@otpbank.hu e-mail címre.

(#31763) kerekes.pter válasza V/ (#31762) üzenetére


kerekes.pter
csendes tag

kártyát már letiltattam de akkor ezt vissza lehet vonni?

(#31764) V/ válasza kerekes.pter (#31763) üzenetére


V/
Topikgazda

Szóval OTP esetén lehetett volna csak felfüggesztést kérni, de nekik abba nincs üzlet ezért tiltást említik meg mert akkor abból lesz bevételük.
Mivel jogosulatlannak minősül a pénz levonás, nekik vissza kell adni neked a teljes összeget.

Kártya Üzletszabályzat (106) A Kártyabirtokos biztonságának érdekében a Bank jogában áll egyoldalúan a kártya használatát részben vagy egészben átmenetileg korlátozni, amennyiben a kártyával elkövetett visszaélés gyanúja, vagy annak lehetősége áll fenn.
Ezt kellett volna nekik javasolni, mert a (110) A Kártya letiltása letiltási díj felszámítása mellett történik. valamint az új kártya is pénzbe kerül majd.

Még 2017-09-21-én a honlapjukon is ott volt a Chargeback eljárási igénybejelentő, de a nagy átalakításuk miatt eltüntették. https://www.otpbank.hu/portal/hu/v7/Kapcsolat/Panaszkezeles/BankkartyaReklamacio

[ Szerkesztve ]

(#31765) Watcher45 válasza kerekes.pter (#31749) üzenetére


Watcher45
tag

Gyakran jönnek adathalász e-mailek paypalt utánzó feladóval, feltehetőleg sikerült egy ilyen levélbe megadott linken bejelentkezned és így megszerezték a jelszavadat, amivel már szabadon garázdálkodhattak a fiókodban ha nem állítottad be a fent említett SMS azonosítást.

(#31766) Laszlo733 válasza V/ (#31737) üzenetére


Laszlo733
aktív tag

Köszönöm. Volt rajta pénz de valamiért mégsem volt hajlandó elfogadni. Az Alipay gond nélkül elfogadta. :F

(#31767) darvinya válasza V/ (#31747) üzenetére


darvinya
titán

Köszönöm

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#31768) darvinya válasza V/ (#31747) üzenetére


darvinya
titán

Ha nincs bankszámlád, akkor működik úgyis, hogy egy Unicredit bankfiókba pénztári befizetéses utalással teszed ezt meg.

Ezt a bankban fogják már tudni, van más eljárás?

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#31769) V/ válasza darvinya (#31768) üzenetére


V/
Topikgazda

Ez amit írtam, tényleg csak annak akinek nincs bankszámlája.
Van olyan utalási nyomtatvány amit a pénztári befizetéssel történő utaláskor kell használni.
Rá kel írni a neved a számlaszámot amire menjen, az összeget és közlemény rovatban a PayPal transfer id-et. Odaadod a pénztárosnak ezt és a pénzt és megcsinálja. Amióta vannak bankok és lehet utalni a pénztáron keresztül ezt használjuk.
Ilyesmi nyomtatvány ami ebben a hsz-ben van
A szükséges információk pedig ha van már PayPal fiókod belépés után a baloldali menü Top Up-ra kattintva.

(#31770) citkar válasza V/ (#31738) üzenetére


citkar
addikt

A PayPal-ra egy "virtuális" számlaszám lett megadva minden adatával és arra a számlaszámra mindig viszonylag kevés, csak a szükséges összeget teszem, de kipróbáltam ezt a Symanteces belépést, jó.

Annyi a kérdésem, hogy ha új telóra költözök, ez a SYMC... kód elég, hogy újra generálja nekem a megfelelő kódokat?

(#31771) V/ válasza citkar (#31770) üzenetére


V/
Topikgazda

Az egy virtuális bankkártya amit megadsz 4*4 számjegy (kártyaszám), nem pedig 3*8 számjegy (bankszámlaszám).
Többször írtam, külföldi fiókok esetén lehet bankszámlát használni fizetőeszköznek, azért nem mindegy hogy a magyar fiók esetén mi a szóhasználat, a kezdőket megkavarja ez. Csak bankkártya ami valós vagy virtuális és PayPal egyenleg a fizetőeszköz magyar fiók esetén.
A VIP Access a készülékhez kötődik amelyen aktiválva lett, új telefon új telepítés és új kód.
Természetesen a régiről belépni, törölni a védelmet a PayPal fiókról és csak azután az új telefon vagy tablet vagy számítógép.

[ Szerkesztve ]

(#31772) citkar válasza V/ (#31771) üzenetére


citkar
addikt

Igen, valszeg az lesz az amit írsz, ez egy virtuálsi kártya (kezemben nem fogtam nyilván), de saját számlaszáma van a fiókomon belül (ami pár számjegyben tér el a "sima" számlaszámomtól), továbbá saját lejárati ideje és saját CVC száma van.

Viszont akkor gond van, ha bekrepál a teló, gondolom így is kiiktatható ez a védelem, csak prolémás módon.
Ennek tükrében lehet inkább az SMS-nél maradok.

[ Szerkesztve ]

(#31773) V/ válasza citkar (#31772) üzenetére


V/
Topikgazda

Az sms is a telefonszámhoz kötődik, ha a sim kártya purcan ki akkor szintén nem tudsz belépni és ha elveszíted akkor sem.
Arra is figyelj, hogy néha különböző okok miatt nem érkezik meg 5 percen belül az sms, de akkor nem pánikolni, hanem az Összefoglaló, Tippek röviden 8.pont.

(#31774) citkar válasza V/ (#31773) üzenetére


citkar
addikt

Átgondolom. Azt hittem (más authenticatort így használok) új eszköznél beregelem azt valamilyen módon egy megadott kódsorozattal és már generálja is a szükséges kódokat, de lehet ez a biztonságosabb. Köszönöm az infót.

(#31775) Watcher45 válasza V/ (#31773) üzenetére


Watcher45
tag

A telefonszámodat a szolgáltató az új SIM kártyára is be tudja állítani, különben nem tudnád a számot hordozni sem. Tehát ha a kártyád bedöglik vagy valamiért elveszik/ellopják igényelheted a régi számodat (én így az SMS-nél maradok).

(#31776) V/ válasza Watcher45 (#31775) üzenetére


V/
Topikgazda

Ezt tudom, nem is azért írtam, meg egyébként is be lehet lépni az Tippek rövidenben leírt módszerrel, ha azért "nem jön" sms mert nincs meg a telefonom.
A Vip Acces is tökéletesen, biztonságosan használható, a lényeg az hogy legyen valamelyik.

[ Szerkesztve ]

(#31777) citkar válasza V/ (#31776) üzenetére


citkar
addikt

Ez az alternatív belépés gondolom akkor is működik, ha ez a Symantec-es kód hiányzik, pl telefon elromlása esetén, jól értem?

(#31778) V/ válasza citkar (#31777) üzenetére


V/
Topikgazda

Akkor a kód ablak alatt van ez a mondat a vége link és segítenek a belépéshez.

Don’t have your Security Key handy? Contact us, we can help.

A biztonsági kérdéseket Security questions és a válaszokat rá azt tudnod kell ezért szükséges ezeket beállítani és a customer service PIN-t is beállítani és ismerni.
Belépés után fogaskerék ikon jobbra fent és a ezekből Account Security Payments Notifications menüpont.

(#31779) darvinya válasza V/ (#31769) üzenetére


darvinya
titán

A szükséges információk pedig ha van már PayPal fiókod belépés után a baloldali menü Top Up-ra kattintva.

Köszi, ezt az infót nem tudtam.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#31780) V/ válasza darvinya (#31779) üzenetére


V/
Topikgazda

Erről van szó, a transfer id az nem az enyém. És mielőtt felmerülne, más nem utalhat így a te PayPal egyenlegedre.

[ Szerkesztve ]

(#31781) kerekes.pter


kerekes.pter
csendes tag

na voltam a rendőrségen megtettem a feljelentést illetve
megint beszéltem az otp-vel és azt mondja hétfőn mindenféleképpen átutalják a pénzt
nem lehet lemondani a tranzakciót

[ Szerkesztve ]

(#31782) Adam333 válasza kerekes.pter (#31781) üzenetére


Adam333
tag

Szia!
Nekem is tök hasonló a helyzetem. Neked is azt mondta az OTP hogy semmit nem tud tenni?
Vettek fel neked panaszt?

(#31783) V/ válasza kerekes.pter (#31781) üzenetére


V/
Topikgazda

Persze átutalják azután lehet visszakövetelni, nem is írtam ilyet, hogy nem fog a pénz elmenni.
Idéztem az üzletszabályzatukból, azért nem egészen úgy van ahogy neked mondták.
Mellébeszél, mert hülye, minden jogtalanul kiment dolog a bankszámládról az ő közreműködésükkel visszaszerezhető, erre ők kötelezve is vannak törvényileg.
Az hogy a kártyás tranzakció nem vonható vissza az teljesen más dolog.
Két malomban őröltök.
És csak akkor utal, ha a másik bank lekéri a pénzt, azért szoktak pár napig függőben lenni a dolgok, még a holnapi nap sem biztos, hogy igaz lesz.
És jelezheti a másik banknak, hogy itt bűncselekmény miatt nem fog pénzt kapni.
Ha megteszi neki kell az ügyfélnek visszaadni, ezért lehet, hogy van egy megállítási mechanizmus.

Akinek elküldik az jogszabályt sértett, tettél feljelentést, így az OTP-től visszakapod a pénzt, hogy milyen módszerrel hajtják be az téged már nem különösebben nem érdekel. Lényeg az, hogy nem küldhetnek el a....
De már sokat foglalkozunk az OTP-vel a topikban, holnap a bankfiókban tudod majd intézni eredményesebben.

[ Szerkesztve ]

(#31784) darvinya válasza V/ (#31780) üzenetére


darvinya
titán

Köszi

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#31785) kerekes.pter


kerekes.pter
csendes tag

köszönöm a segítséget

(#31786) Adam333 válasza V/ (#31783) üzenetére


Adam333
tag

Nekem ezzel kapcsolatosan valami nem logikus.
Miért nem egyszerűbb megfogni a tranzakciót, amikor még nem ment ki? Ez mindenkinek fájdalommentes lenne.
Valamint ha elment a pénz, és adott esetben a csalónk el is költi, leveszi, továbbutalja, akármi, akkor ott van a két bank, akik törvényileg kötelezve vannak elvileg, hogy visszaadják a pénzt az ügyfélnek, de ugye már nincs pénz, tehát miért is várják meg ezt?
Bocsánat az értetlenkedésért, de ez nem hagy nyugodni.
Köszönöm a választ. :)

(#31787) V/ válasza Adam333 (#31786) üzenetére


V/
Topikgazda

Hasonló a gondolkodásunk, de szeretnek fölösleges köröket futni. Az is kitölti a munkaidőt. Van miből fizetniük.

(#31788) ekrisztian válasza V/ (#31787) üzenetére


ekrisztian
senior tag

Sziasztok!

Csak érdeklődés képpen.
Milyen beállításokkal lehet azt elérni, hogy egy adott oldalon lebara.de vásárolt ismerős 20€-ért paypal-on keresztül.
(sms ellenőrzés bekapcsolva a paypal-on)
A fizetés sikerült.
Lebera oldalon kijelentkezett.
Majd a párjának is regisztráltunk a lebara oldalon, és szintén vásároltunk paypal-on.
Ez kb. 30 percen belül történt az első tranzakcióhoz képest.
Na most a második tranzakció közben, bejelentkezni nem kellett, így sms sem jött, viszont a fizetés végbe ment.
Hogy fordulhat ez elő?
A laptop és windows és a böngésző ugyanaz.
A lebara account különböző.
És normál esetben a paypal-nak is annak kellett volna lenni.
Mi tarthatta a kapcsolatot 30percig anélkül, hogy új azonosítás történt volna?
Remélem azontúl, hogy hosszú voltam, azért érthető.
Köszönöm a válaszokat!

:R

[ Szerkesztve ]

(#31789) Adam333 válasza V/ (#31787) üzenetére


Adam333
tag

Így már teljesen világos :C :W

(#31790) V/ válasza ekrisztian (#31788) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem zárult le a PayPal fiók a fizetés után, mert a fizetési klienstől a zárás utasítás nem került ki, nem tudom volt e olyan link a fizetés után hogy vissza Lebera oldalra mert, akkor elméletben zárja. Alul szokott ilyen link lenni.
Ha csak bezárod az ablakot, akkor még nem történik meg. A böngésző PayPal munkamenete se zárult le. De csak arról a eszközről, a folyamatosan használt böngésző esetén marad így. Más kívülről ezt nem tudja befolyásolni, kihasználni.
Akkor legközelebb ennél a helynél ellenőrzésként valamelyik PayPal gyors linkre kattintani, ha a PayPal felület előjön, nem a belépési oldal, akkor kilépni a PayPal-ről.
Zárul a munkamenet ha a böngészőt bezárod vagy a sütiket törlöd.

(#31791) ekrisztian válasza V/ (#31790) üzenetére


ekrisztian
senior tag

köszönöm!

(#31792) luck66


luck66
tag

Sziasztok
Lenne egy kis problémám a Paypal-lal. Vásároltam egy terméket és 2* vonta le az árát. A 2 levonáson a PP- nal az Order száma megegyezik. Ilyenkor mit lehet tenni?

A boltban is 1 rendelés szerepel, erre vonta le duplán a pénzt.

Ilyenkor mi a teendő?
köszi

[ Szerkesztve ]

(#31793) V/ válasza luck66 (#31792) üzenetére


V/
Topikgazda

Mivel fizettél? Ha kártyával akkor zárolt tételként is 2 van, vagy 2* van a bankszámládról is levonva?
Esetleg süti és gyorsítótár törlés a böngészőben és úgy megnézni.
A tranzakció azonosítóra gondolsz order szám említésekor?

[ Szerkesztve ]

(#31794) luck66 válasza V/ (#31793) üzenetére


luck66
tag

nem ,
ez a bolt rendelés azonosítója,mindegyik fizetésnél azonos
2× szerepel mindenhol a tranzakció , a banknál és a pp-nál is és 2 emailt is kaptam a Pp-től 4 perc a különbséggel

[ Szerkesztve ]

(#31795) V/ válasza luck66 (#31794) üzenetére


V/
Topikgazda

Oké, de a tranzakció azonosító az különbözik a PayPal-n?
Ezt egyébként a bolt fizetési kliense csinálta. Nem írtad a nevét, de van ilyen trükkös cég. "Rosszul" van beállítva.
Ha különbözik, akkor a későbbire mehet a nem engedélyezett tranzakció dispute.

(#31796) luck66 válasza V/ (#31795) üzenetére


luck66
tag

eddig még soha nem volt gond a bolttal.

[ Szerkesztve ]

(#31797) V/ válasza luck66 (#31796) üzenetére


V/
Topikgazda

Akkor meghibásodott a vásárlás feldolgozó programrész, két ugyanazt a dolgot vettél, nem pedig 2* vonta le.
Ha a PayPal mindkét tételsoránál ahogy írod ezek különböznek: Transaction ID és az Invoice ID, akkor az 2 külön vásárlás.
Csak szólni kellene nekik hogy a másodikat (Transaction ID 67U....) keressék már meg és utasítsák vissza.
Ez lenne a az első körös és gyors megoldás
A képeket később láttam meg.

[ Szerkesztve ]

(#31798) luck66 válasza V/ (#31797) üzenetére


luck66
tag

a termék ugyanaz mindkét tranzakciónál, de a boltnál csak egy megrendelés van. A Pp meg mind a 2 alkalommal ugyan arra a bolti rendelésszámra vonta le

melyik részen kell ezt intézni?

[ Szerkesztve ]

(#31799) V/ válasza luck66 (#31798) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem tud levonni a PayPal, ha nem jön be pénz lekérés.
Ugyanazt vetted meg 2*.
Ezért kell kérned hogy keressék meg az utolsó, második a tranzakciót, beírja az 29,25 $ összeget a refund gomb előtti kockába és rányom a refund gombra, te visszakapod a pénzed.
A boltnak kell írnod, biztos van valami panaszkezelési oldaluk.

[ Szerkesztve ]

(#31800) luck66 válasza V/ (#31799) üzenetére


luck66
tag

a boltnak már írtam
A pp-nál hol kell ezt intézni?

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  PayPal (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.