Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-09-10 08:33:53

LOGOUT.hu

Motorolaj és szűrő topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#351) csiga8 válasza Markizmark (#348) üzenetére


csiga8
senior tag

Nem fogod megbánni. Főleg idősebb, kopottabb motornál igaz, hogy hidegindításnál az üzemanyagból, melegüzemben az égéstermékekből ( tömítetlenség miatt) többet kap az olaj, ezért hamarabb telítődik.

Szóval sűrűbb olajcsere....

Egyébként én próbáltam 1-2 10W40-et, a PD olaját a mannolnak, most meg az Elitet. Maradok ennél. Nem eszik belőle ( mérhetően) többet belőle a gép ( 31 éves), viszont a téli hidegindítás látványosan jobb lett, hamarabb bekussolnak a hidrotőkék. És ez A3/B4 olaj, nem C3-as, valószínűleg a ZDDP értéke is magas, ami jó. ( indításkori határ, vagy vegyes kenés állapotában erős kopáscsökkentő adalék, csak a DPF nem szereti)

(#352) Markizmark válasza csiga8 (#351) üzenetére


Markizmark
addikt

Az említett Fordban még csak 320e km van. :D Van ereje rendesen, nem mondanám kopottnak. Eddig mindig Ford Formula 5w30-at kapott, de elkezdte enni, valószínűleg a turbo... ekkor a tulaj berágott és tett bele valami Tesco 10w40-et, azt az elvet vallja magáénak, hogy jó lesz ez így mert nem eszi. Mondom azért nem eszi, mert ahol enné, odáig el sem jut ez a lekvár.
Ezt nem tudom tétlenül nézni, ezért viszek neki valami jót, ezért lesz Mannol Elite 5w40. Meg van rendelve 7 liter.

De nem mondtam le teljesen a Mannol Molibdénről. :D Veszek a benzines verzióból hamarosan az 1.4 béla F astrámba, abba gyárilag amúgy is 10w40 kéne meg amúgy is egy nagyságrenddel igénytelenebb motor, kipróbálom. Most 5w40 Elite van benne... tudom tudom az elite sokkal jobb, mint amit bele akarok önteni, de a fülemnek is meg kell róla bizonyosodnia.

[ Szerkesztve ]

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#353) csiga8 válasza Markizmark (#352) üzenetére


csiga8
senior tag

Jó az a Tescos olaj, a szerelők szeretik. :)

Tán 20 évvel ezelőtt 2 okoska is volt, aki saját, hozott Tescos olajjal kérte az olajcserét. Néhány ezer km után volt 2 turbó csere is, szóval hozza a melót, nincs vele baj. :)

Én semmiképp nem választanám a 10W-40 molibdénes olajat. [link]

Jóval alacsonyabb viszk index ( gagyibb alapolaj) a dinamikus viszkozitása az 5W-hez képest csapnivaló ( hidegben nagyon sűrű, nehezen fog tekerni az önindító, lassan kezd el keringeni az olaj, stb)

Az 5W olajnak magasabb a lobbanáspontja ( mert jobb alapolaj), magasabb a TBN száma.

(#354) momo2828


momo2828
tag

Sziasztok!
Nem tudjátok honnan tudnám kideríteni pontosan milyen szervó olaj kell egy 1995-ös A Vectrába? X16SZ motorkódos, ha ez számít. Szivattyúnál elfolyt szerintem, mert látni ott olajfolyást, és üres a tartály :(
Köszi

(#355) #89874944 válasza momo2828 (#354) üzenetére


#89874944
törölt tag

a kupakon rajta kell lennie a gyári számnak. Vagy szervíz könyvben. Neten. Márkaszerviz felhív. Vagy liqui moly, motul, fuchs olaj keresőjével

[link]
Elvileg ez. De nem adtál meg minden adatot, csak találgatok hogy milyen autód van pontosan.

Power steering
Capacity:
Capacity 1 litre
Use:
Normal
Intervals:
Check 30000 km/ 24 months
Products:
TITAN ATF 5005
TITAN ATF 4000
TITAN ATF 3000

[ Szerkesztve ]

(#356) momo2828 válasza #89874944 (#355) üzenetére


momo2828
tag

Kupak eszembe sem jutott, megnézem majd ott. Szervízkönyvben csak egy ilyen "19 40 700" számot találtam, de ebből nem tudom beazonosítani, hogy mi lenne jó nekem. Látok néhány helyen a neten szín megjelöléseket, zöld - piros, ezt se tudom mi :F

Opel Vectra A 1995, sedan, 1.6i, 72 ló, X16SZ motorkódos, többet fejből sajnos nem tudok.

Gyári és egyéb márkás olajok közt van számottevő minőségi különbség? Ha igen, akkor megyek inkább márkaszervíz egyből, aztán ők tudni fogják.

(#357) Gyula84


Gyula84
veterán

üdv mióta olajat cseréltem minden indításnál kinyom egy kevés kék füstöt 1sec ig kb, ugyan úgy 5w40 került bele csak castrol a mobil 3000 helyett ez nagyon gáz? vagy esetleg cseréljek olajat?

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#358) Markizmark válasza Gyula84 (#357) üzenetére


Markizmark
addikt

Indítás utáni kék füst az szelepszár szimering szokott lenni, álló motornál szépen lassan becsorog a szelep körül lévő olaj a hengerbe, aztán indításkor egyszerre elég.
Biztos lehet más oka is, de ez a leggyakoribb.

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#359) BUZZLGHTYR


BUZZLGHTYR
senior tag

Ismet eljott az olajcsere ideje, audi A4 1.8T B5 2001 quattrorol lenne szo.
Castrol Magnatec A3/B4 10W-40, ezt neztem ki, mehet bele?
Ha nem, akkor milyen fajta? Mindenkepp 10w-40-et akarok probalni
Valaszokat elore is koszonom!

(#360) Brumi˘ válasza Gyula84 (#357) üzenetére


Brumi˘
addikt

A castrol vékonyabb olaj mint a mobil, ez okozza a kék pukit.

BUZZLGHTYR: A.Z 5w40-es olajával nem volt még gond 1.8t-be. Télre nem raknél bele 10w40-et.

[ Szerkesztve ]

(#361) BUZZLGHTYR válasza Brumi˘ (#360) üzenetére


BUZZLGHTYR
senior tag

az a.z. nem valami gagyi olaj? (nem ertek hozza)
gyari a castrol, mast rakok nem lesz probléma?
amugy turbo miatt nem ajanlott a 10w?
A.Z. Meisterteile MT-7 5W40?

[ Szerkesztve ]

(#362) Qru válasza BUZZLGHTYR (#361) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Unix sajátmárkás olaja átnevezve. Nekem nem nagyon lenne bizodalmam iránta... :U

#nincsbennetarcsi

(#363) Brumi˘ válasza Qru (#362) üzenetére


Brumi˘
addikt

Nem az, normális olaj van átcimkézve, de csak egy javaslat volt. Sok autó fut vele a környezetemben probléma nélkül.

(#364) Gyula84 válasza Markizmark (#358) üzenetére


Gyula84
veterán

egyértelműen olajcsere után van ez a jelenség :)

(#360) Brumi˘
köszi :R

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#365) BUZZLGHTYR


BUZZLGHTYR
senior tag

akkor inkabb probaljak egy Castrol Edge 5W-40 Titanium FST t?

(#366) Qru válasza Brumi˘ (#363) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az Unix sem maga gyártja az olajat...

#nincsbennetarcsi

(#367) Brumi˘ válasza Qru (#366) üzenetére


Brumi˘
addikt

A tényen nem változtat, jóminőségű olaj van benne. De nem fizetnek érte, hogy hírdessem. :)

Buzz: MT7 mehet bele ismerősöknek 1.8t-be és 1.8 szívóba is jól szuperál.

(#368) Zizmand válasza BUZZLGHTYR (#365) üzenetére


Zizmand
aktív tag

Korábban én is 5w-40-es Castrol Edget raktam a kocsiba, nem volt vele semmi probléma.

(#369) K Norbi válasza Brumi˘ (#360) üzenetére


K Norbi
addikt

Vagy hamis volt, és megtette jótékony hatását. ;]

(#370) BUZZLGHTYR


BUZZLGHTYR
senior tag

voltam bent a boltba az sem ajánlotta az a.z-t
Total Quartz 9000 Energy 5W40 ajánlotta még az 1.8t be, szerintetek?
végulis ha eszegeti az olajat, nem tok mind 1 ha kicsit olcsóbb az olaj?

(#371) BUZZLGHTYR válasza BUZZLGHTYR (#370) üzenetére


BUZZLGHTYR
senior tag

mégannyi, quattro hajtású az autó és a szűrő ilyenkor hogy van? másabb kell bele?

(#372) Qru válasza BUZZLGHTYR (#370) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Total jó minőséget képvisel, azzal nem nyúlsz mellé. Hogy szűrőből milyen kell bele arra a VAG topikban előbb választ kapsz sztem...

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#373) #89874944 válasza BUZZLGHTYR (#370) üzenetére


#89874944
törölt tag

ennyi erővel hugyozzál bele, az még olcsóbb ;] sosem értettem mért kell 3ezer ft-ot spórolni egy olajon amit évente 1-2-szer cserélsz. Tehát évi 3-6 ezer forintot spórolsz és szart raksz bele. Aztán ha a turbó beszarik, vagy a vezérműtengely elkopik akkor megy a pislogás.

Mobil 5w40-et hozzádvágják kemény 8ezerért... [link]

[ Szerkesztve ]

(#374) Mágus2 válasza #89874944 (#373) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Azért... mert 2000 km alatt benyel egy litert... :DDD Inkább a motort kellene rendbetenni, nem a legolcsóbb olajat töltögetni.

[ Szerkesztve ]

(#375) #89874944 válasza Mágus2 (#374) üzenetére


#89874944
törölt tag

mostmár megvilágosodtam :DDD kössz mester :D nahh, hol az a kannás... ;]

(#376) BUZZLGHTYR


BUZZLGHTYR
senior tag

megnézzük ezzel mit tud, enni biztos fogja, csak hogy mennyire.. egy szelepszár szimeringbe tényleg nem halnék bele, de talán elgondolkodom akkor, hogy megválok tőle :DDD

(#377) freaghill


freaghill
őstag

Teljesen megzavarodtam, mert mindenhol mást olvasok, valaki világosítson fel végre.
Vezérműszíjat milyen sűrűn szoktak cserélni?
Itt is olvastam, hogy valaki 60.000km-t ír van aki 90.000-t.

(#378) freaghill válasza freaghill (#377) üzenetére


freaghill
őstag

Rossz topik, de ugyanazok olvassák :D
Skoda,vw,seat,skodába akartam volna sry :(

(#379) #89874944 válasza freaghill (#377) üzenetére


#89874944
törölt tag

meghomályosítalak, minden szíj mást bír :D Gépkönyv... én mondjuk egyet se hagynék fent 90-ig... max 70. Nagyon max.

(#380) Mágus2 válasza freaghill (#377) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A Te motorodra 90k a periódus de van rá erősített is, ami 150k km-re jó.

[ Szerkesztve ]

(#381) freaghill válasza Mágus2 (#380) üzenetére


freaghill
őstag

:R

(#382) K Norbi válasza freaghill (#378) üzenetére


K Norbi
addikt

(#383) TaylorPro


TaylorPro
addikt

Üdv!

10 éves SX4, kb 140000Km. Milyen olaj ajánlott bele? 5W30-40?

Pixel 8 Hazel

(#384) Kornel válasza TaylorPro (#383) üzenetére


Kornel
veterán

Mehet bele az 5w30 simán.

(#385) TaylorPro válasza Kornel (#384) üzenetére


TaylorPro
addikt

0W20 felejtős? Mert az lett bele véve most, de még nincs beletöltve.

[ Szerkesztve ]

Pixel 8 Hazel

(#386) Kornel válasza TaylorPro (#385) üzenetére


Kornel
veterán

10 éves SX4-be tudtommal még nem volt beleírva a kezelésibe, csak a későbbiekbe.

Én nem raknam bele, Splash-ben volt nekem, ott megengedett volt, ennek ellenére szebb hangja volt az 5w30-al.

De baja attól sem lesz, szerintem.

(#387) TaylorPro válasza Kornel (#386) üzenetére


TaylorPro
addikt

Köszi!

Pixel 8 Hazel

(#388) K Norbi


K Norbi
addikt

(#389) ACAB95


ACAB95
tag

Üdv
Olyan problémám lenne, hogy 1.9 PD TDi olajszint ellenőrzésnél ahogy kihúztam a pálcát beletört a vezető műanyag a blokkhoz való csatlakozásnál. Fél centis nagyságú műanyag darab feltehetően beleshetett Köszönöm a tanácsokat!

"Ami nem öl meg, az megerősít."

(#390) Mágus2 válasza ACAB95 (#389) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Kád le, darabkát kivenni, új pálcát megvenni. ;)

(#391) Kornel válasza Mágus2 (#390) üzenetére


Kornel
veterán

Egy kis olvadt műanyag csak jót tesz a kenésnek ;]

Ja nem :N

(#392) Mágus2 válasza Kornel (#391) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem olvad el, de attól még el tudja takarni az olajpumpa szívókosarának elég nagy részét, ami nem tesz jót a kenésnek.

[ Szerkesztve ]

(#393) K Norbi válasza Mágus2 (#392) üzenetére


K Norbi
addikt

Attól függ mekkora darab, lehet az olajszűrőben lesz.

(#394) Mágus2 válasza K Norbi (#393) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az olajpumpa szívókosarán nem megy át. Ott lesz a kádban.

(#395) focvis válasza Mágus2 (#394) üzenetére


focvis
veterán

Arra nincs esély, hogy az olajleeresztőn át kijöjjön?

(#396) Qru válasza focvis (#395) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ott nem fér át, ha csak nem nagyon kis darabról van szó.

#nincsbennetarcsi

(#397) Mágus2 válasza focvis (#395) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nagyon kicsi az esély, nagy a kád. ;) Kamerával ki lehet kaparni, de addig fog tartani, mintha az ember levenné a kádat.

[ Szerkesztve ]

(#398) Zizmand válasza Mágus2 (#397) üzenetére


Zizmand
aktív tag

Milyen problémát okoz egy szaros kis törött műanyag darab. :( Esetleg a jeladó helyén nem lenne nagyobb nyílás?

(#399) Mágus2 válasza Zizmand (#398) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A jeladó dombon lakik, magasabban, mint a kád alja, ott nem jön ki. Legegyszerűbb levenni a kádat. 1órás munka. ;)

[ Szerkesztve ]

(#400) eTrade válasza #89874944 (#373) üzenetére


eTrade
tag

Total Quartz 9000 Energy 5w40 van olyan jó, mint a Mobil Super 3000 x1 5w40... sőt. :-)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.