Motorolaj és szűrő topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] BBM Enterprise - End-Of-Life-Notice - 2024.11.01
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
csiga8
senior tag
Nem fogod megbánni. Főleg idősebb, kopottabb motornál igaz, hogy hidegindításnál az üzemanyagból, melegüzemben az égéstermékekből ( tömítetlenség miatt) többet kap az olaj, ezért hamarabb telítődik.
Szóval sűrűbb olajcsere....
Egyébként én próbáltam 1-2 10W40-et, a PD olaját a mannolnak, most meg az Elitet. Maradok ennél. Nem eszik belőle ( mérhetően) többet belőle a gép ( 31 éves), viszont a téli hidegindítás látványosan jobb lett, hamarabb bekussolnak a hidrotőkék. És ez A3/B4 olaj, nem C3-as, valószínűleg a ZDDP értéke is magas, ami jó. ( indításkori határ, vagy vegyes kenés állapotában erős kopáscsökkentő adalék, csak a DPF nem szereti)
Markizmark
addikt
Az említett Fordban még csak 320e km van. Van ereje rendesen, nem mondanám kopottnak. Eddig mindig Ford Formula 5w30-at kapott, de elkezdte enni, valószínűleg a turbo... ekkor a tulaj berágott és tett bele valami Tesco 10w40-et, azt az elvet vallja magáénak, hogy jó lesz ez így mert nem eszi. Mondom azért nem eszi, mert ahol enné, odáig el sem jut ez a lekvár.
Ezt nem tudom tétlenül nézni, ezért viszek neki valami jót, ezért lesz Mannol Elite 5w40. Meg van rendelve 7 liter.
De nem mondtam le teljesen a Mannol Molibdénről. Veszek a benzines verzióból hamarosan az 1.4 béla F astrámba, abba gyárilag amúgy is 10w40 kéne meg amúgy is egy nagyságrenddel igénytelenebb motor, kipróbálom. Most 5w40 Elite van benne... tudom tudom az elite sokkal jobb, mint amit bele akarok önteni, de a fülemnek is meg kell róla bizonyosodnia.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
csiga8
senior tag
Jó az a Tescos olaj, a szerelők szeretik.
Tán 20 évvel ezelőtt 2 okoska is volt, aki saját, hozott Tescos olajjal kérte az olajcserét. Néhány ezer km után volt 2 turbó csere is, szóval hozza a melót, nincs vele baj.
Én semmiképp nem választanám a 10W-40 molibdénes olajat. [link]
Jóval alacsonyabb viszk index ( gagyibb alapolaj) a dinamikus viszkozitása az 5W-hez képest csapnivaló ( hidegben nagyon sűrű, nehezen fog tekerni az önindító, lassan kezd el keringeni az olaj, stb)
Az 5W olajnak magasabb a lobbanáspontja ( mert jobb alapolaj), magasabb a TBN száma.
momo2828
tag
Sziasztok!
Nem tudjátok honnan tudnám kideríteni pontosan milyen szervó olaj kell egy 1995-ös A Vectrába? X16SZ motorkódos, ha ez számít. Szivattyúnál elfolyt szerintem, mert látni ott olajfolyást, és üres a tartály
Köszi
#89874944
törölt tag
a kupakon rajta kell lennie a gyári számnak. Vagy szervíz könyvben. Neten. Márkaszerviz felhív. Vagy liqui moly, motul, fuchs olaj keresőjével
[link]
Elvileg ez. De nem adtál meg minden adatot, csak találgatok hogy milyen autód van pontosan.
Power steering
Capacity:
Capacity 1 litre
Use:
Normal
Intervals:
Check 30000 km/ 24 months
Products:
TITAN ATF 5005
TITAN ATF 4000
TITAN ATF 3000
[ Szerkesztve ]
momo2828
tag
Kupak eszembe sem jutott, megnézem majd ott. Szervízkönyvben csak egy ilyen "19 40 700" számot találtam, de ebből nem tudom beazonosítani, hogy mi lenne jó nekem. Látok néhány helyen a neten szín megjelöléseket, zöld - piros, ezt se tudom mi
Opel Vectra A 1995, sedan, 1.6i, 72 ló, X16SZ motorkódos, többet fejből sajnos nem tudok.
Gyári és egyéb márkás olajok közt van számottevő minőségi különbség? Ha igen, akkor megyek inkább márkaszervíz egyből, aztán ők tudni fogják.
Gyula84
veterán
üdv mióta olajat cseréltem minden indításnál kinyom egy kevés kék füstöt 1sec ig kb, ugyan úgy 5w40 került bele csak castrol a mobil 3000 helyett ez nagyon gáz? vagy esetleg cseréljek olajat?
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
Markizmark
addikt
Indítás utáni kék füst az szelepszár szimering szokott lenni, álló motornál szépen lassan becsorog a szelep körül lévő olaj a hengerbe, aztán indításkor egyszerre elég.
Biztos lehet más oka is, de ez a leggyakoribb.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
BUZZLGHTYR
senior tag
Ismet eljott az olajcsere ideje, audi A4 1.8T B5 2001 quattrorol lenne szo.
Castrol Magnatec A3/B4 10W-40, ezt neztem ki, mehet bele?
Ha nem, akkor milyen fajta? Mindenkepp 10w-40-et akarok probalni
Valaszokat elore is koszonom!
Brumi˘
addikt
A castrol vékonyabb olaj mint a mobil, ez okozza a kék pukit.
BUZZLGHTYR: A.Z 5w40-es olajával nem volt még gond 1.8t-be. Télre nem raknél bele 10w40-et.
[ Szerkesztve ]
BUZZLGHTYR
senior tag
az a.z. nem valami gagyi olaj? (nem ertek hozza)
gyari a castrol, mast rakok nem lesz probléma?
amugy turbo miatt nem ajanlott a 10w?
A.Z. Meisterteile MT-7 5W40?
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Unix sajátmárkás olaja átnevezve. Nekem nem nagyon lenne bizodalmam iránta...
#nincsbennetarcsi
Brumi˘
addikt
Nem az, normális olaj van átcimkézve, de csak egy javaslat volt. Sok autó fut vele a környezetemben probléma nélkül.
Gyula84
veterán
egyértelműen olajcsere után van ez a jelenség
(#360) Brumi˘
köszi
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
BUZZLGHTYR
senior tag
akkor inkabb probaljak egy Castrol Edge 5W-40 Titanium FST t?
Qru
MODERÁTOR
Az Unix sem maga gyártja az olajat...
#nincsbennetarcsi
Brumi˘
addikt
A tényen nem változtat, jóminőségű olaj van benne. De nem fizetnek érte, hogy hírdessem.
Buzz: MT7 mehet bele ismerősöknek 1.8t-be és 1.8 szívóba is jól szuperál.
Zizmand
aktív tag
Korábban én is 5w-40-es Castrol Edget raktam a kocsiba, nem volt vele semmi probléma.
K Norbi
addikt
Vagy hamis volt, és megtette jótékony hatását.
BUZZLGHTYR
senior tag
voltam bent a boltba az sem ajánlotta az a.z-t
Total Quartz 9000 Energy 5W40 ajánlotta még az 1.8t be, szerintetek?
végulis ha eszegeti az olajat, nem tok mind 1 ha kicsit olcsóbb az olaj?
(#371) BUZZLGHTYR válasza BUZZLGHTYR (#370) üzenetére
BUZZLGHTYR
senior tag
mégannyi, quattro hajtású az autó és a szűrő ilyenkor hogy van? másabb kell bele?
Qru
MODERÁTOR
Total jó minőséget képvisel, azzal nem nyúlsz mellé. Hogy szűrőből milyen kell bele arra a VAG topikban előbb választ kapsz sztem...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
#89874944
törölt tag
ennyi erővel hugyozzál bele, az még olcsóbb sosem értettem mért kell 3ezer ft-ot spórolni egy olajon amit évente 1-2-szer cserélsz. Tehát évi 3-6 ezer forintot spórolsz és szart raksz bele. Aztán ha a turbó beszarik, vagy a vezérműtengely elkopik akkor megy a pislogás.
Mobil 5w40-et hozzádvágják kemény 8ezerért... [link]
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Azért... mert 2000 km alatt benyel egy litert... Inkább a motort kellene rendbetenni, nem a legolcsóbb olajat töltögetni.
[ Szerkesztve ]
#89874944
törölt tag
mostmár megvilágosodtam kössz mester nahh, hol az a kannás...
BUZZLGHTYR
senior tag
megnézzük ezzel mit tud, enni biztos fogja, csak hogy mennyire.. egy szelepszár szimeringbe tényleg nem halnék bele, de talán elgondolkodom akkor, hogy megválok tőle
freaghill
őstag
Teljesen megzavarodtam, mert mindenhol mást olvasok, valaki világosítson fel végre.
Vezérműszíjat milyen sűrűn szoktak cserélni?
Itt is olvastam, hogy valaki 60.000km-t ír van aki 90.000-t.
freaghill
őstag
Rossz topik, de ugyanazok olvassák
Skoda,vw,seat,skodába akartam volna sry
#89874944
törölt tag
meghomályosítalak, minden szíj mást bír Gépkönyv... én mondjuk egyet se hagynék fent 90-ig... max 70. Nagyon max.
Mágus2
Közösségépítő
A Te motorodra 90k a periódus de van rá erősített is, ami 150k km-re jó.
[ Szerkesztve ]
freaghill
őstag
K Norbi
addikt
TaylorPro
addikt
Üdv!
10 éves SX4, kb 140000Km. Milyen olaj ajánlott bele? 5W30-40?
Pixel 8 Hazel
Kornel
veterán
Mehet bele az 5w30 simán.
TaylorPro
addikt
0W20 felejtős? Mert az lett bele véve most, de még nincs beletöltve.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 Hazel
Kornel
veterán
10 éves SX4-be tudtommal még nem volt beleírva a kezelésibe, csak a későbbiekbe.
Én nem raknam bele, Splash-ben volt nekem, ott megengedett volt, ennek ellenére szebb hangja volt az 5w30-al.
De baja attól sem lesz, szerintem.
TaylorPro
addikt
Köszi!
Pixel 8 Hazel
ACAB95
tag
Üdv
Olyan problémám lenne, hogy 1.9 PD TDi olajszint ellenőrzésnél ahogy kihúztam a pálcát beletört a vezető műanyag a blokkhoz való csatlakozásnál. Fél centis nagyságú műanyag darab feltehetően beleshetett Köszönöm a tanácsokat!
"Ami nem öl meg, az megerősít."
Mágus2
Közösségépítő
Kád le, darabkát kivenni, új pálcát megvenni.
Kornel
veterán
Egy kis olvadt műanyag csak jót tesz a kenésnek
Ja nem
Mágus2
Közösségépítő
Nem olvad el, de attól még el tudja takarni az olajpumpa szívókosarának elég nagy részét, ami nem tesz jót a kenésnek.
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
Attól függ mekkora darab, lehet az olajszűrőben lesz.
Mágus2
Közösségépítő
Az olajpumpa szívókosarán nem megy át. Ott lesz a kádban.
Arra nincs esély, hogy az olajleeresztőn át kijöjjön?
Qru
MODERÁTOR
Ott nem fér át, ha csak nem nagyon kis darabról van szó.
#nincsbennetarcsi
Mágus2
Közösségépítő
Nagyon kicsi az esély, nagy a kád. Kamerával ki lehet kaparni, de addig fog tartani, mintha az ember levenné a kádat.
[ Szerkesztve ]
Zizmand
aktív tag
Milyen problémát okoz egy szaros kis törött műanyag darab. Esetleg a jeladó helyén nem lenne nagyobb nyílás?
Mágus2
Közösségépítő