Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- sziku69: Szólánc.
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
-
LOGOUT
Általánosságban a napenergiáról (alapinformációk)
Kezdjük Ádámtól, Évától! Napenergiát nagyon sok mindenre lehet hasznosítani, nagyon sokféleképpen, de ezek közül a legelterjedtebb a napelem és a napkollektor.
Napelemmel villamos energiát lehet előállítani, napkollektorral hőenergiát állítunk elő, amivel vizet vagy levegőt lehet melegíteni, amit a használati meleg víz melegítésére, vagy épp fűtésrásegítésre lehet használni. Utóbbi előnye, hogy rendkívül magas hatásfokkal (<95%) tudja a beeső napsugárzást hasznosítani, hátránya, hogy akkor adja a legnagyobb meleget, amikor süt a nap – jellemzően amikor nincs rá szükségünk (nyáron)! Mosodáknak, autómosóknak (ahol sok hőenergiára van szükség nyáron is) ideális befektetés! Háztartásoknak már több problémát hordoz, mint előnyt, mert a nyáron keletkezett energiával valamit kezdeni kell, különben néhány év alatt saját magát fogja károsítani a rendszer!
Könnyű megjegyezni, hogy melyik-melyik, mert anno iskolában majdnem mindenkinek volt napelemes számológépe! Ez a topic a napelemekről szól!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#44448768
törölt tag
Annak a kockázata, hogy a pályázatot idő előtt lezárják a megrendelőé.
Mivel erre a szállítónak nincs ráhatása és nem is tehet róla.----
Az így oka fogyottá vált és még nem teljesült munkarészek díját vissza kell fizetni.
Másik műsor a már teljesült részek ügye.
Mert fellehet vetni, hogy a szokásos-elvárható módon és tempóban haladt-e a folyamat ?Ha igen, akkor jár érte az arányos díj is.
Mivel a szállító megfelelően vitte az ügyet, csak beütött a váratlan leállítás.Ha nem, akkor szóba jön a felelősség az indokolatlan és számottevő késedelem esetén.
Ami bizonyíthatóság esetén kártérítésre adhat okot.Meglátásom szerint azt lehet vizsgálni, hogy: időben megtörtént-e az éppen következő lépés?
Onnantól nézve, hogy MINDEN szükséges feltétele előállt.Úgy gondolom, hogy elvárható a néhány napos, egy hetes reakció idő.
Kivételesen talán a 2 hetes is, olykor-olykor.Az ettől lassúbb ügymenet már szerintem okot adhat a számonkérésre.
(kivéve persze, ha a szerződés mást mond erről) -
leftover
újonc
válasz
Balázzs #8646 üzenetére
Most elkezdtek hívogatni potenciális ügyfeleket, úgy veszem észre. Tegnap engem is újra hivtak. Nálam az volt a gond, hogy addig halogatták a 0% banki hitel benyújtását, hogy sikerült lemaradnom róla. Az engedélyeztetési díjat visszakértem, de győzködnek, hogy várjak, míg kidolgoznak egy részletfizetési konstrukciót.
-
axioma
veterán
válasz
#44448768 #8638 üzenetére
Hat, en ugy gondolom hogy az SE beenged a rendszereibe, vele (is) van jogviszonyom, es eleve igy adja el a termeket, hogy a vele valo jogviszony a vevovel RESZE a megallapodasnak, hiszen a monitoring es az ugyfelszolgalat csak ugy mukodik. Arrol lehet vitatkozni, hogy az inverter tulajdonlasa _alapjan_ veluk letrejott jogviszony az vonatkozik-e a termek garancialis voltanak elismeresere (eddig nyilvan igen), sot, ha az SE weboldalan megveszem a garihosszabbitast, akkor ki massal allnek mar a garancia masodik feleben jogviszonyban, ha nem veluk? Azzal viszont nem fog foglalkozni hogy engem lepattint a wagnersolar (ha akkor me'g letezik), patthelyzet. [Amugy jelenleg a sajat telepitom is letezik de a legutolso huzasa utan azt se hiszem el neki amit kerdez.]
-
oil
tag
Üdv!
Abban tudna valaki segíteni, hogy kb. mekkora lehet a vesztesége %-ban egy 15°-os dőlésszögben telepített napelemnek a 35°-os képest? Dél-keleti tájolás mindkettő. -
#44448768
törölt tag
A fizetős garancia hosszabbításról...
Úgy vagyok vele, hogy jobb helyen van az a pénz a vevőnél.
Inkább tegye félre valami értelmes állampírba fektetve ...
Aztán, ha netán kell majd előveszi kamatostól és fizeti belőle a javítást.Mondom ezt azért, mert jellemzően az inverter árának jókora részét kérik el előre.
Amiből az idők során egyre olcsóbbá váló inverter várhatóan elég jó eséllyel
javítható, cserélhető lesz majd, ha sok év után netán hozzá kell majd nyúlniMiközben a franc se tudja, hogy 10-15-20-25 év múlva majd
lesz-e vajon, aki a most elvitt pénzért cserébe teljesít, ha kell ?!Úgy vagyok vele, hogy jobb, ha én őrzöm a pénzt és nekem kamatozik :-)
Aztán majd kiderül egyszer, hogy
- nyerek, mert nem is kell vagy olcsóbb lesz a javítás
- bukok egy kicsit, mert nem lesz elég a nálam összegyűlt pénz a javításra
----
Avagy nem igazán bízom a FIZETŐS extra garancia időben.
Nem nagyon látom a gyakorlati értelmét és a megbízhatóságát sem. -
#44448768
törölt tag
Tisztázzuk, hogy
a "Szavatosság" és a "Jótállás/Garancia"
azt terheli >> aki eladta a vevőnek a cuccot!Azaz napelemes cucc esetén azt a telepítőt >> aki a számlát adta róla.
Nomeg persze a Jótállási/Garancia jegyet vagy az azt helyettesítő iratot.
Mégpedig a saját vállalkozása nevével ellátva!!!! az iratot az eladó rovatban.Ezért kell alapesetben mindig az eladóhoz fordulni az igénnyel.
Ez a normál eset!
Hisz nyilván CSAK az eladóval áll jogviszonyban a vevő és senki mással nem.
Ezért az eladónak kell helytállnia a szerviz igény esetén.----
Más kérdés, hogy
bizonyos termékek esetén a gyártó és/vagy az importőr
fenntarthat egy SAJÁT "gyári/importőri" és NYILVÁNOS szerviz hálózatot is.
Az eladási/viszonteladási hálózattól jogilag/szervzetileg függetlenül is vagy azon belül megoldva.Erre a saját és nyilvános szerviz hálózatra mondhatja azt,
hogy kedves vevőim egy úr vagyok veletek szemben és ezért
- a SAJÁT nyilvános szerviz pontjaimhoz is lehet fordulni
- direktben, az eladót teljesen kihagyva a játékból...Az inverter témában pl. van SAJÁT nyilvános szerviz hálózata a FRONIUS-nak.
Azaz szerviz igény esetén a vevő fordulhat
- az eladóhoz >> alapeset és majd ő intézi tovább az ügyet
- bármely listázott/meghirdetett FRONIUS szervizponthoz, kihagyva az eladót
- a FRONIUS szervizközponthoz, kihagyva az eladót és a szervizpontot
(ez esetben a szervizközpont jelöl ki valakit a partnerei közül vagy a gyári emberét küldi)A jelek szerint a SOLAREDGE-nek viszont nincs ilyen SAJÁT nyilvános szervizhálózata.
Ezért szerviz igény esetén a vevő fordulhat
- az eladóhoz >> alapeset és majd ő intézi tovább az ügyet
- a SOLAREDGE szervizközponthoz, kihagyva az eladót
(ez esetben a szervizközpont jelöl ki valakit a partnerei közül vagy a gyári emberét küldi)-------------
Másként nézve: az a normális alapeset, hogy a vevőnek az eladóhoz KELL fordulnia!
Ezért küldi el elsőkörben a solaredge is az eladóhoz/telepítőhöz.
Mivel NEM a szervizközpont, hanem az eladó/telepítő az alapértelmezett illetékes.
Hisz az eladő/telepítő kapott pénzt a vevőtől és őt terheli a jogrend is a szerviz ügyével.Más kérdés, ha az eladó/telepítő nem érhető el vagy nem áll helyt.
Akkor kénytelen a szervizközpont maga megoldani a helyzetet.
- kijelölni valakit a partnerei közül (aki szervizelésre jogosult nála)
vagy
- a saját emberét kiküldeni, mint gyári szervizest**************
A szóba került WS kapcsán az a kérdés, hogy miről szól a szerződése a solaredge-el?
- nagyker forgalmazásra (igen)
- műszaki/marketing támogatásra (igen, gondolom)
- nyilvános szerviz hálózat működtetésére (?! passz, de úgy tűnik, hogy nem)**************
Az eladónál/telepítőnél meg az kérdés, hogy
van-e neki saját szerviz joga az adott cuccra?A zömnek tutira nincs!!! és nem is kell, hogy legyen neki.
Hisz elég, ha "intézi az ügyet" a nagykerrel/gyártóval, szükség szerint...Azaz nem kell neki magának tudnia pl. invertert javítani normál esetben.
De a hibás inverter ügyet intéznie kell vevői panasz esetén.
- kiszűrni azt, hogy valóban eszközhiba
- megnyitni a hibajegyet rá
- megcsinálni a szükséges le/felszerelést eszköz csere illetve elvitel/visszavitel esetén-----
Persze a mai internetes/online világban már ez is mehet másként is.
Hisz sok hibáról távgyógyítással is eldönthető a javítás módja.
Ezért az alapéretelmezéstől eltérően az eladó/telepítő akár ki is maradhat a folyamatból.
Elintézi az ügyet gyártó és a vevő közvetlenül egymással társalogva.Azonban átlátva a fentebb leírtakat tudható, hogy
- ki-mikor-mire (lenne)köteles, ha gond van
és ahhoz képest a konkrét ügymenetben
- hol van éppen rövidítés/lépéskihagyás, egyszerűsítésDe egy biztos!
Az eladó/telepítő mindig szorongatható, hogy oldja meg!
ÉS ő NEM mutogathat tovább a szervizre, gyártóra, importőrre, nagykerre.
Hanem intéznie KELL neki magának az ügyet, ha a vevője hozzá fordult.
Ez a lényeg... -
tothbe
addikt
válasz
leftover #8635 üzenetére
az inverter részt majd megírja valaki, aki otthon van Growatt-ban, de a méretezés amit mondtak az működhet. Sok bővítés valóban nem marad benne csak az a két panelnyi, de a 12-t is elviszi és az a kettő még tényleg épp belefér majd (esetleges keleti irányú kombinációval akár 3-4 is rámehetne, de több tuti nem).
-
leftover
újonc
Sziasztok,
Elolvastam a téma összefoglalót, sok mindent megtudtam, számolgattam,de megerősítésre lenne szükségem.Az alábbi ajánlatot kaptam 4.088kW-os rendszerre:
Growatt 5000MTL-S inverter (4,6 kW)
345W-os AstroSemi monokristályos napelem 12 db
A tető nyugati fekvésű, teljesen árnyékolásmentes, összefüggő felület, kb 35 fokos dőlésszöggel.
A napelem Vmpp, Voc értékekkel, meg az inverterre megadot feszültség értékekkel számolgattam, azt látom, hogy jónak tűnik a dolog, kérem erősítsetek meg.Ami viszont nem tetszik, hogy azt mondták, hogy ez elvileg 2 napelemmel bővíthető lesz. Ez viszont gyanús.
Illetve az invertert beltérre, az előszobába akarják tenni. Nem tudom milyen zajos, zavaró lehet-e? -
axioma
veterán
Varj, nem a rendszerrol, csak az inverterrol beszelunk, annak a garanciajarol. Amugy 10e elfogadhato kiszallasnak. Mi koze annak ahhoz hogy mi van a teton?
Az egy tok mas kerdes, hogy ha az optiknak nem megoldott a garija, de engem kimondottan inverter iranybol erdekel, erdemes-e hosszabbitason kuzdeni, vagy hiaba fizetek nem kapok szolgaltatast erte. [Inverter belterben, minimalis haztartasi letrazassal elerheto.] -
tothbe
addikt
A WS ide (én is itt vagyok, Pestszentlőrinc) már felmérni sem jön ki ingyen, 10ezer Ft-ot kérnek dél pestre.
De ők nem csak a távolság miatt nem mennek ki. Szerintük minden más cég sz*rt csinál olcsó anyagokkal, amit ők nem tudnak utána szervizelni. Hiszen nem tudhatják, mi van fent és hogyan. Persze ez valahol érthető, mert más vackát nehéz néha átlátni is, de akkor is nehéz téma ez így. Persze, vannak extrém low-budget megoldással dolgozó cégek is, de azért nem mindenki más ilyen, ahogy ők hirdetik. -
axioma
veterán
Most akkor terjunk at a lenyegre. Nalunk kiszallasi tavolsag uszkve 15 km uton (Bp nagyobbik fele messzebb van Dunakeszitol), oda kijonnenek? Vagy oda is csinalnanak valami elrettento kiszallasi dijat? Es akkor ez me'g csak a mostani allapot, amikro mar tenyleg a kiterjesztes idejeben vagyunk, mondhat teljesen mast, igaz? Hat en amugy se vagyok a vasarolt garanciak hive de itt nagyon erosen ugy tunik hogy a varhato semmiert fizetnenk elore. En inkabb bizom abban hogy megcsinaltak jora
-
tothbe
addikt
válasz
joghurt #8629 üzenetére
ez nem ilyen egyszerű, de azért részben igaz is. Ha garanciális problémád van és nem a WS telepített hanem bárki más akkor első sorban a saját telepítődhöz kell fordulnod. SE-nek írsz, ők is hozzá fognak irányítani. Ha a cég megszűnt, akkor ahogy geresics is írta, van több képesített szerelő is, akiknek az SE kiadhatja a munkát, de nekik ez azért szívás, mert csak egy helyi kiszállást fizetnek ki nekik, azaz pl egy nyíregyházi cég kap meg egy szolnoki címet akkor a kiszállás neki plusz költség, amit SE nem áll, hanem neked kell kifizetned kb.
Erre pontosabb és általános sajnos nincs mert a valóságban (ahogy szintén geresics írta) ez az SE-t nem igazán érdekli. Szerinte ez a telepítő dolga, hogy ezeknek a költségét beletegyék az ajánlatukba és ők a modellben nem számolnak a megszűnő garázscégekkel, hanem szerintük SE-t csak tartósan létező nagy cégek árulnak. -
A terméktámogatás alapvetően nem a gyártót (SE) terheli, felszívódott telepítő esetében is? (Mert az ugye nem életszerű, hogy az összes telepítő cég kihúzza a garancia 25 éves időtartamát.) Aztán majd eldöntheti, hogy adott országban melyik partnerével oldatja meg a problémát. Ha csak egyetlen hivatalos disztribútora van (WS), akkor túl sok választási lehetőség nincs, még ha a WS-nek büdös is a munka.
-
Fifi
őstag
Kösz.
A "litániád" olvastam, csak bíztam benne, hogy ez a mondatod:
"Ezért a WS végül elzárkózott a garanciától mindenre amit nem ő adott el. "
a WS-től vett és továbbadott inverterekre nem vonatkozik, hisz szegről végről tőlük vettem.Viszont így már egyértelmű, hogy a WS csak akkor ad támogatást, ha nem mint nagyker, hanem mind a végfelhasználónak direkt értékesítő szerepelt az ügyletben. Kár ...
-
tothbe
addikt
válasz
Attiskaaa #8625 üzenetére
ez megint az az eset, amikor a telepítő nem jelentette vissza az SE rendszerben, hogy végfelhasználónál telepítve lett. Sajna addig míg ezt meg nem teszi, addig nem is lesz a "tiéd" a rendszer, ergo a gari hosszabbítással sztm várj amig ezt megoldják. már ha tényleg hivatalos a telepítőd, mert ha nem, csak vette és eladta akkor nincs jogosultsága ehhez az SE-nél és akkor hirtelen nem is tudom, hogy tudod megoldani. Max ha sikerüll találnod egy másik, hivatalos telepítőt aki átveszi a rendszered (mondjuk erre kb nulla az esély itthon) és ő lejelenti telepítettnek.
-
Attiskaaa
tag
Na, ha így pörög most pont az SE rész, akkor én is hozzászólok.
Nálam (és egy kollégámnál is ) SE inverter van. Mindkettő szériaszámára a garanciahosszabbítás "Related to an internal customer" szöveget ad, a garanciaidő végének mutatása helyett.
Telepítőt hívom: fogalma nincs.
SE-nek írok:
Első kör: olasz csávó válaszol arra, amit már a kérdésemben is megfogalmaztam hogy tudok, de a konkrét kérdéseimre, hogy ez mi, már nem. Issue lezárva, több kérdésre már nem is válaszolt mailben.
Második kör: ugyanezt feltettem és beírtam, hogy kicsit félreértettek.
Magyar ember válaszol, elnézést kér, azt írja, hogy ez a szöveg azt jelenti hogy a telepítőmhöz van kötve, érdeklődjek nála. Issue lezárul...
Visszakérdeztem mailben, hogy ettől függetlenül hosszabbíthatok-e, azt válaszolta hogy technikailag nincs akadálya, de mindenképpen konzultáljak a telepítővel.
Most akkor mivaaaan? -
Fifi
őstag
Látom bennfentes vagy
Mi van akkor, ha az én telepítőm 100%, hogy a WS-től vette az invertert (a dobozán a futár címkéje és a dobozban a szállítólevél), de valami oknál fogva felszívódik?
Fog nekem támogatást nyújtani a WS? Ha igen, akkor meglépném az SE oldalán a garancia hosszabbítást.#8622 stickermajom:
Az itt bemutatott jogokból a Fiókoperátor és Fiókmérnök már elegendő joggal bír, ami szerintem egy tulajnak kell. -
cdl
senior tag
Sziasztok.
Szeretnék egy napelem rendszert jövőre, kértem be árajánlatokat.
2.7-3.0 kWp kb, 1,3 m huf körül vannak ezek:1. Q Cells 330Wp Optimalizálás típusa Félcellás napelem (HOT-SPOT PROTECT)
HUAWEI-3KTL inverter2. LONGi Solar 370W, mono PERC félcellás big wafer napelem
Huawei SUN2000L-3KTL (1 fázis, 2 munkapont)3. SHARP NU-JC 330W monokristályos modul
SMA SB 3.0-1AV-41 inverterSzerintetek melyik érné meg a legjobban?
3 különböző cég adta őket, de kb egyformán megbízhatónak tünnek.
Köszönöm.Még egy kérdés: délután az utolsó fél órában (amíg éri a napsütés a tetőt) a paneleknek a fele árnyékban kezd lenni. Legalábbis most télen. Nyáron kevésbé lesz ez probléma. Ezért Ti választanátok SE rendszert?
-
tothbe
addikt
válasz
Geresics #8615 üzenetére
Amúgy ez nem általános SE modell azért, csak a magyar modell működik így. Ausztriában pl. több disztribútor is van és simán átjárható a rendszer.
Itthon viszont amiatt lett ilyen, hogy a WS-t megkerülve sok kis cég aki telepített a csehektől kezdte behozni olcsósítva a cuccot és aztán pár év múlva felszívódtak vagy simán átmentették magukat másik cégbe, ezzel otthagyva az ügyfeleket gari kezelés nélkül. Ezek az ügyfelek pedig mind a WS-nél csattantak be, akik viszont nem tartanak ennyi szervizest, és hasznot sem realizáltak az általad is említett dijazás miatt, szóval nem bírták és nem akarták ezt. Ezért a WS végül elzárkózott a garanciától mindenre amit nem ő adott el. És ez vezetett oda ahol most is tartunk. A WS csinál telepítő és szervízes képzést a telepítőknek (gondolom te is náluk voltál), meg magyarításokat is ők csinálják és a beszerzésben is segíti a telepítőt de ezt leginkább azzal az egy külsős emberükkel aki amúgy SolarEdge-es és bedolgozik hozzájuk. Valójában kicsit az az ember maga a disztribútor miközben WS alkalmazott is.
És igen, a legnagyobb baj, hogy a termék igenis nagyon jó, sőt az egyik legjobb, de ez a háttér így nagyon macerás, és feleslegesen az.
Persze ettől még SE-t fogok itthonra is feltenni, csak tényleg biztos telepítőcég kell hozzá, mert a sarki kiscég ami holnap megszűnhet, az egy ilyen támogatói rendszer mellett iszonyat problémákat hoz. De ha megbízható céggel dolgozunk akkor simán működhet a 25 év garancia is. -
Fifi
őstag
válasz
Geresics #8615 üzenetére
Ezek nem jó hírek, így, hogy fent van már az SE inverter a falon és holnap jönnek E.ON-tól órát cserélni. Főleg annak fényében, hogy a telepítő helyett én csináltam meg a monitoring oldalra a string logikai és fizikai elrendezését is ...
És mi az eljárás SE-nél, ha a telepítő már nem létezik (meghalt, csődbement stb.)?
-
Geresics
Topikgazda
SE esetén minden hierarchikusan történik. Mikor megcsináltam a szervizpartneri minősítést pl. ezt is kifogásoltam, de kb. csak én mertem szólni. Ha jól emlékszem, erről írtam is anno, de most nem találom hirtelen...
A lényeg, hogy a garanciát a telepítő adja, a költségeket pedig a gyártó állja. Bennem felmerült a kérdés, hogy ha egy debreceni cég telepít Sopronban, akkor mi a helyzet hiba esetén? Nos, ilyenkor a telepítőnek kell mennie javítani. Ez ordas nagy szopás, mert hatalmas költség a telepítőnek, és a gyár csak annyit áll, mintha a szomszédba mennél. Froniusnál ilyenkor simán meg lehet oldani, hogy egy Sopronban dolgozó minősített szervizpartner javítsa meg, és ő kapja meg a gyártótól az ezért járó pénzt. Ilyenkor mindenki nyert: a vevő, mert gyorsan javítják a hibát, a kivitelező, mert nem kell Debrecenből Sopronba mennie, és a soproni cég is, mert a közelben van egy jól fizető, gyorsan elvégezhető munkája.
Ugyan erre az esetre a SolarEdge válasza az volt (idézem): "minden telepítőnek bele kell kalkuláljnia az ajánlatába 2-3(!) extra kiszállást!"
Mivaaaan?
1. Miért nem lehet átpasszolni a melót egy helyi, szintén minősített cégnek?
2. Miért kell előre számolnia a telepítőnek egy jó minőségű cucc tönkremenetelére?
3. Miért 2-3 alkalommal? Ezek szerint egy átlagos családi ház méretű rendszerbe a gyár ennyi hibát kalkulál a garanciális idő alatt?
Válaszokat persze nem kaptam, de mivel erősködtem, annyit még megtudtam, hogy ha a vevő nagyon erősködik, akkor át tudja kérni a rendszerét egy másik telepítőhöz - már ha azt a telepítő is vállalja! Szerintem ez elég faramuci megoldás, de én azt is nehezményeztem, hogy a telepítő rendelkezik minden joggal a rendszer felett, és nem az, aki fizetett érte. Amikor pedig azért reklamáltam, hogy ugyanmár miért nem frissíthet szoftvert a tulaj, akkor is le lettem hurrogva, hogy az is a telepítő feladata és felelőssége, de amúgy is miért tenné ezt valaki, ha jól működik a rendszere?
Rettenetesen csalódott voltam a tanfolyam végére, és egy idő után már inkább nem is szóltam semmit, csak magamban hümmögtem, míg vége nem lett...
Jah, az már csak hab a tortán, hogy a "papír" azóta sem érkezett meg, pedig 1 évig havonta reklamáltam érte, de ma már nem is érdekel...Amúgy a termék ettől még jó! Csaj az izraeli cégfilozófiával nem tudok azonosulni...
-
én úgy tudom nem bárkihez lehet fordulni aki hivatalos SE "akkreditált" szerelő és ő tudja intézni a garanciát vagy közvetlenül tudja az ember intézni az SE-vel és az SE küld majd szerelőt.
Ráadásul az SE nem régen aktivált egy "mesterséges inteligenciát", valójában egy hibakereső algoritmust ami elvileg előre tud jelezni bizonyos meghibásodásokat és szól az illetékes telepítőnek. Aki nálunk telepített elvileg kapott már így hibajelzést a rendszertől így.
Sőt nálunk mikor nem volt meg az egyik fázis (60V volt csak) rosszalkodott... és hívott, hogy ő úgy látja gond van az inverterrel és kapcsoljam le amíg nem jön rendbe a 3 fázis. -
tuzpenge
őstag
Hát ha ez igaz akkor nekem tök felesleges lenne "kidobnom" 400 dolcsit, mivel ha bajom lesz a 13-20. évben a javítás / csere / bármi, olyan bizonytalan mint a kutya vacsorája, sőt inkább nem is lesz megoldva, mivel ez csak egy tudatnyugtató pénzkiadás lenne amit ha érvényesíteni akarnék akkor se tudnék....szomorú, de legalább megmarad 400 dollárom. Amúgy a telepítő nem volt rossz (tudtam már a szerződés kötés előtt, hogy nem a WS-tól veszik az invertert), és még "olcsó" is volt, csak a gari bővítést sokallom náluk (20 évre 230 ezer jó magyar Ft).
-
tothbe
addikt
válasz
tuzpenge #8609 üzenetére
akkor mondom, amit erre Tamás a WS-től is mond: a garit a solaredge adja, nem ők. Ők csak egy disztribútor. Szervízként ők nem garanciális szervíz, ergo csak a saját telepítéseiket javítják garanciában, másét leginkább sehogy. Garanciás hibát pedig, ha a kiviteleződ elhajt (bár ez elég szomorú, hiszen azért nála is hagytál nem kevés pénzt a rendszerért), akkor az Amerikai SE felé kell inteneten jelezni és direktben magadnak intézni. aztán találni egy SE minősített szerelőt aki megoldja a cserét (nagyon nehéz ilyet még pénzért is).
Ergo a valóságban a kivitelező aki a WS-től vásárol, kap supportot a WS-től a garancia idejében, de csak ő, nem te. Azaz, amíg a kiviteleződ garanciáz neked addig van supportod, utána viszont magad maradsz, mert senki nem veszi át a más által telepített rendszert supportra.
Ezért kell jól megválasztani a kivitelezőt, hogy a garancia teljes idején létezzen és megoldja neked a supportot. Különben mondhatni csak elméleti garanciád marad. -
tuzpenge
őstag
Szia,
köszi a választ de nem teljesen tiszta még mindig a kép. Szóval most megint megnéztem a gari idejét az SE honlapon, a széria szám alapján és szépen mutatja is hogy él a gari (2032 júniusig). Felbuzdulva ezen megpróbáltam hosszabbítani, és láss csodát most engedte is volna 20 évre 399 dodóért, de nem vittem végig a folyamatot amíg nem tiszta hogy ha én ezt kifizetem akkor valóban hogyan lesz nekem élő garim 20 évig és kihez kell forduljak ha baj lesz mondjuk a 15. évben? Nyilván a telepítő elhajt mert nem rajta keresztül intéztem a garancia hosszabbítást, de akkor ki fogja nekem rendbe tenni az esetleges hibás invertert?
Szerk: otthon nem tudom miért nem sikerül hosszabbítanom, de lehet hogy köze van hozzá, hogy macbookról akarom. Nem tudom, de itt a melóhelyen win-en egyből továbbvitt. Ezt csak azoknak írom akik esetleg mac-en hasonló problémába ütköznének. -
Vasy09
őstag
Sziasztok!
Én is megosztanám veletek a tapasztalataimat, ha nem bánjátok! Az összefoglaló alapján mennék én is!Az igény felmerülésétől hogy jutottál el a kivitelezésig?
Mi 2017. év végén költöztünk be a jelenlegi házunkba, ami 96-ban épült. A költözéskor tudtuk már, hogy előbb vagy utóbb szeretnénk napelemeket, ezért is szereltettünk villanyboilereket a meleg víz előállításra. (Bár már gondolkodom a napkollektor megoldáson is) Úgy voltunk vele, hogy a garázs és a műhely tetejére fogjuk majd felszereltetni a panelokat, mivel az elég nagy egybefüggő felületű, azonban ezt mindenképp meg kellett előznie egy tető felújításnak, ami sajnos tavaly nem sikerült és az idén sem. Így a napelemes projektet elnapoltuk. Viszont nyáron keresett az egyik cégtől egy emberke, hogy ők napelemket telepítenek és hogy szívesen adna ajánlatot. Nem volt tétje a fentiek miatt, nem mondtam neme, és meghallgattuk az ajánlatát. Ő beszélt először az MFB-s 0%-os hitel lehetőségéről, illetve hogy szerintük a fő épületre is felférnek a panelok két részletben. Igaziból ő adta meg számunkra az induló lökést, mivel ezek után találtam rá erre a fórumra. Jobban beleástam magam a témába, és tőletek kaptam a tippet is, hogy a Napelem Szövetséget kell megkeresni árajánlat ügyében. Be is kértem az ajánlatokat, melyből 3 tűnt szimpatikusnak. Mind a 3 cégtől ki is jöttek felmérni, és mindegyik ugyan azon a véleményen volt, hogy megoldható a főépületre is, csak 2 részletben. Így párommal meg hánytuk vetettük a dolgot, és arra jutottunk, hogy belevágunk a telepítésbe és ebbe az MFB-s hitelbe. A fogyasztásunk 8000KWh/év, 24ezer forintos havi számlával, így mindegyik ajánlat 8Kw-os rendszerről szólt pár 10ezres eltérésekkel. Amit tudtam már az elején is, hogy mivel nekünk két különböző tájolású (DK-DNY) és különböző dőlésszögű tetőn lesznek a panelek, és mert sajnos a kémény is picit beárnyékol, így a SolarEdge rendszer lesz a legmegfelelőbb. Egyébként a Froniust választottam volna, ha nem kellett volna optimalizálás. No meg mivel szeretem nyomon követni a technikai dolgaimat, így a panelenkénti monitorozás is sokat nyomott a latba. De visszatérve az igénytől az ajánlatig, végül a 3. ajánlattévő nyert, mert mint kiderült ott volt családi kapcsolat, és még tudtunk faragni is kicsit az árból.
Hol kértél ajánlatokat?
Ahogy írtam is, először engem kerestek meg, ami elindított az úton, majd itt a fórumon kaptam a tippet a Napelem Szövetség honlapjára, és végül az onnan érkező ajánlatok közül választottuk ki a befutót.
Mi alapján szelektáltál?
Nagyon sok ajánlat érkezett, nem is gondoltam volna. De a szempont nálunk legfőképp az volt, hogy olyan cég legyen, aki már régebb óta működik és ezzel is foglalkozik fő profilja szerint is. Nagyon sok olyan ajánlat jött, ahol frissen alakult cégek küldték meg, illetve nagyon nagy volt árban is a szórás ezeknél a cégeknél. Végül ugye az döntött, hogy volt családi kapcsolat a választott kivitelezőnél, illetve, hogy ők már több mint 10 éve foglalkoznak ilyenekkel.Hol informálódtál?
Korábban is érdekelt már a téma, így némi alapismereteim voltak a netes böngészésekből, azonban az igazi informálódást ez a fórum adta, mivel az itt olvasott tapasztalatok, leírások, és természetesen segítségek voltak azok, amik a leginkább hasznosnak bizonyultak. Ugyanakkor nagyon sokat olvastam utána az egyes napelemeknek, invertereknek, viszont megmondom őszintén, hogy ennek az lett az eredménye, hogy a végére már csak abban voltam biztos, hogy napelemeket szeretnénk, és hogy SolarEdge invertert.
Kik segítettek (akár nyilvánosan, akár privátban)?
Szerintem itt mindenkit felsorolhatnék, aki a topikban hozzászólt, mivel minden bejegyzésben volt valami hasznos infó. De ha ki kellene emelnem, akkor talán geresics topikgazda és dranga kolléga írásait mondanám.
Mik voltak a fő szempontok?
A legfőbb szempont az volt, hogy a jelenlegi áramfogyasztásunk ki tudjuk váltani, illetve a későbbi villanyautó (ami már közben meg is lett) töltését is fedezni tudja.
Miért azt a műszaki tartalmat választottad, amit?
Ahogy korábban is írtam, ragaszkodtam az inverter típusához, a különböző tájolás, dőlésszög és árnyék miatt.
Miért azt a kivitelezőt választottad, amit?
Mert volt kapcsolatunk hozzá, illetve mert kedvező árat adott, és mert többen is ajánlották és ellenőrizhetők voltak a referenciái is.
Mit csinálnál másképp?
A mostani fejemmel már lehet, hogy egyel vagy kettővel nagyobb invertert vettem volna a jobb bővíthetőség miatt, illetve a későbbi klímák felszerelése és a villanyautó miatt, bár bízom benne, hogy ez a rendszer is jól fog tudni termelni. Majd 1 év múlva meglátjuk. Illetve ha tehettem volna, akkor a banki ügyintézést teljes mértékben kihagytam volna az egyenletből.
Mi volt, ami bosszantott?
A banki ügyintézés, hogy heteket azért vártunk, mert senki nem tudott szólni, hogy nem jó valami. Mivel mi külön nem fizettünk a pályázatírásért (mivel ugye itt nincs is az a klasszikus pályázat), hanem mindent magunk szereztünk be és küldtünk meg, így elvárhattuk volna a banktól (Takarék), hogy valamelyikünket keresik, ha nem jó valami. De ehelyett ültek rajta, majd a sokadik telefonálásra sikerült közölniük, hogy a takarnetes lekérés (3600,-Ft-os nyugta) nem jó, mert az nem a párom nevére szól, aki a végső kedvezményezett, hanem az enyémre. Bezzeg az nem zavarta őket, hogy az önerőt is én, a saját nevem alól fizettem. Katasztrófális, illetve kritikán aluli, így több szót sem érdemel.
Mit tapasztaltált az ügyintézés során?
A banki ügyintézést leszámítva azt mondhatom, hogy minden rendben zajlott. Mi augusztus elején/közepén adtuk be a papírokat, és szeptember 14-én írtuk alá a közjegyzőnél a szerződést. Az EON gyakorlatilag minden papírt amit kellett 10 napon belül elbírált. A bankról sajnos ugye ez nem mondható el! Most várjuk a készre jelentés beadását, meg az óracserét majd. Remélem még decemberben meglesz ez is!
Mennyi idő volt mindez?
Július elején volt az első (komolytalan) ajánlat, majd utána a többi komolyabb, és végül augusztus elején/közepén adtuk be a papírokat a bankba hiánypótlás nélkül! Szeptember 14-én írtuk alá a szerződést, majd a bank hülyesége miatt most, november 26-án szerelték fel a rendszert. Várjuk a készre jelentést, illetve az óracserét.
Mi volt, amit szerettél volna, de nem valósult meg?
Szerencsére nem volt ilyen. A kivitelezés is úgy ment, ahogy megbeszéltük! Mondjuk ott is voltam végig velük!
Mi volt, amit nem terveztél, de végül mégis meglett?
Ilyen sem volt! A tűzleválasztó kapcsoló volt a kérdés, de végülis megoldottuk, olyan helyre raktuk az invertert, ami belefért a tűrésbe, így nem kellett.
Mik az elvárásaid?
Csak annyi, hogy hozza azt, amit ígértek, és hogy hiba nélkül üzemeljen évekig (évtizedekig)! -
tothbe
addikt
válasz
tuzpenge #8605 üzenetére
a WS szerint amúgy mindegy, hogy tőlük veszi-e a telepítő mert ők csak arra garanciáznak amit ők adnak el és telepítenek közvetlenül. Mindenki más által akár rajtuk keresztül beszerzett cuccra ők, mint WS nem csinálnak semmit, csak behozzák és eladják. Van egy külsős emberük, aki az "SE disztribúció" és ő segít a többi partnernek információk egyeztetésében meg ő szervezi a tréningeket a szervizeseknek. Viszont garis esetekben nem ez van, olyankor neked, mint tulaj vagy a telepítő cégeknek direktben kell az SE-hez menni és intézniük. Ezt maga a WS mondta el így nekem. Szóval sztm ez nem disztribúció hiszen csak az eladás van benne a garancia már nem.
Viszont a beregisztrálást nem tudja a telepítő elégezni ha nem disztri, azt csak a WS tudja megtenni hivatalosan, ergo itt fogsz szívni a cseh cuccal mert arra sosem tudsz majd kiterjesztett garit venni, mivel nem jegyezték be a nevedre hanem csak a cseh disztri és a magyar telepítő közti eladás látszik az SE-nél. A telepítőd kérheti a csehek segítségét, de néha még az SE ügyfélszolgálat is tud ilyet ha épp jó napja van az ügyintézőnek akit kifogsz és kedvességből megcsinálja. -
tuzpenge
őstag
Illetve egy plusz kérdésem lenne: ha az SE (SE8K) inverteremet a telepítő nem a wagner solartól (elvileg ők a hivatalos magyarországi képviselők) vette hanem csehországból (ha jól tudom az EU központi raktárból), és ha valami véletlen folytán mégiscsak tudnék garit hosszabbítani az SE oldalán, kihagyva a telepítőmet, akkor származhat-e, és ha igen akkor milyen hátrányom származik ebből?
Tud esetleg valaki valami pontosat ezzel kapcsolatban?
Köszönöm! -
tuzpenge
őstag
Nekem is több mint kétszeres összeget mondott a telepítő. Én megpróbáltam magam az előbb linkel oldalon hosszabbítani, de nem történik semmi. Az oldal kiírja hogy 2032 júniusig garanciás, de mikor hosszabbítanám a gari időt nem engedi, nem ugrik a fizetés részhez... Én meg 230 ezerért nem bővítek a telepítőn keresztül....ez elég lehúzás szagú nálam, pedig nem tűnt annak egészen idáig.
-
Emu
őstag
Szerintem én teljesen másfele kalandoztam el. Még a google is kamu oldalakra dobott be, ahol jó pénzért ügyintézték volna nekem a garancia hosszabbítást. Köszi!
20 év-re kiterjesztés: 144$
25-re: 229$Amikor telefonban kérdeztem a telepítő vállalkozót sokkal súlyosabb összegekről beszélt. Mi a véleményetek? 20-éves kiterjesztésen gondolkodom...addigra ki tudja hol fog tartani a technológia...
-
oil
tag
Üdvözlet Mindenkinek!
Adott egy 21 paneles (Hisunage 280w), Growatt 6000 tl3-s inverter. 3 fázis.
A tető dőlése 15 fok. Kb. dél, dél-kelet közötti tájolással. Július, augusztusban napos időben délben 4200-4300 watt volt a maximum teljesítménye, napi hibaüzenettel, leállással. A hiba üzenet a következő volt: "Hálózati feszültség hiba. Kód: 30", valamint "A PV bemeneti szigetelés impedanciája túl alacsony. Főleg a földvezeték nincs csatlakoztatva, vagy a PV1 és PV- (PV2 és PV-) közötti impedancia túl alacsony. Kód: 26".
Elméletileg kétszer is frissítettek szoftvert. Találkozott már valaki ezekkel a hibákkal? Ráadásul a termelés is jócskán elmarad egy ugyanolyan tájolású 35 fokos tetődőlésű 22 paneles 1 fázisú 5kw inverteres rendszerhez képest. Köszönöm előre is a válaszokat! A telepítés idén júliusi. Ha valami nem jól írtam, csak egy átlag felhasználó vagyok..Az ügyfélszolgálat hozzáállása eddig elégtelen.
Új hozzászólás Aktív témák
Az összefoglaló tartalma:
1. Alapfogalmak
2. Napelemekről
3. Napelem típusok
4. Inverterekről
5. Várható termelés kiszámítása
6. Mi történik működés közben?
7. Mi az engedélyeztetés menete?
8. Rendszer-méretezés és hibák(!)
9. Villámvédelem
10. Árak és megtérülés
11. Hibrid rendszerek
12. A megújuló energiák helyzete napjainkban
13. Egyéb
14. Telepítés után
- Realme 7i 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
- Teljes magyar Logitech Mx Keys Mini billentyűzeted lehet.
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A14/Samsung Galaxy A34/Samsung Galaxy A54
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest