- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Kalandor: Elhunyt I. Ferenc pápa
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
-
LOGOUT
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
zgospel
őstag
válasz
mokus1 #144877 üzenetére
Scorpiont nem ismerem, de általában szokott lenni dark meg light. Nekem Bell sisakom van dark gold irridium plexivel, nagyon funky nappal, de egy nagyon felhős vagy erősen árnyékos részen is már túl sok nekem.
2-3 alkalommal volt hogy rámsötétedett hazafelé autópályán... hát a tükörben kb semmit nem láttam. Egyébként sem vagyok óvatlan meg nem száguldozom (főleg nem pályanapról hazafele), de elég szar volt, mert ennél a tempónál már a felnyitott plexi élhetetlen, lehajtva meg félig vakon van az ember.Legjobb ilyenkor, hogy csomóan szürkületben még nem kapcsolnak lámpát (pedig lakott területen kívül eleve kéne), csak amikor már tök sötét van, na azokat nagyon nehéz volt észrevenni.
A light verzió is sötétít valamennyit, de közel sem ennyi, éjszaka persze már az sem jó.
Fotokróm plexije egyébként a Shoein kívül a Bellnek is van, 3 éve még 60 ezret mondtak rá a boltban, úgyhogy hanyagoltam a témát
Manapság gondolom ez is megdrágult.
-
neutron23
csendes tag
válasz
mokus1 #144877 üzenetére
Nekem is exo1400 van és nekem is csak víztiszta plexim volt még, viszont pont nem rég beszéltem erről a haverommal, akinek volt sima sötétített és iridiumos is egy HJC-n, és azt mondta hogy az iridium nagyon durva volt, este nem látott vele semmit. Szerintem egyébként eléggé elveszik a fényt, de ha fér ülés alá plexi, akkor 1perc a csere. Vagy SHOEI sisakot kell venni, nekik van fotokróm plexijük az elég fasza cucc...
-
-
Micsurin
nagyúr
válasz
mokus1 #126103 üzenetére
Csak az lephet meg ha 1 visszajelző van a műszerfalban és gyárilag nincs egyenirányítva ergo az éppen aktuálisan aktív index ágnak mindig az ellentétes ág adja a negatívot/testet.
Ezt fogod látni, ha beteszed a relét és az indexeket akkor ha a bal mellé megy 1 esetleg 2 a jobb oldalon is akkor kell közbe iktass előtét ellenállásokat min vagy elől vagy hátul mindkét oldalnak(lehet elől is kell ez attól függ gyárilag hány W-ra volt a rendszer tervezve), ez a legegyszerűbb megoldás vagy minden indexet diódázol.(ellenállás egyszerűbb)
-
duni84
aktív tag
válasz
mokus1 #124861 üzenetére
az 1400-ben nem fog ömleni a szemedbe az izzadtságod. nem tudom pontosan mit változtattak, de az 1200-ban izzadtam, mint a ló, az 1400-ban sem érzem, hogy lobogna a hajam, de 40+ fokban s fülledt be a fejtetőm, szóval valahogy mégis működik a fenti szellőző.
pinlock nélkül én sem vennék sisakot. ha 100%-ra tudod, hogy az első esőfelhő felbukkanásakot lerakod a motort, akkor talán, de volt olyan hónap, amikor mindenféle időjárás jelentés ellenére minden délután megáztam 1-2-3 alkalommal, mire hazaértem
ha már egyszer nem kell megállnod a pára miatt, akkor megérte a pinlock (mondom ezt úgy, hogy akár kenegetheted glicerines desztvízzel is a plexidet, hogy ne csapódjon le rá semmi, de mégis ki akar ezzel is törődni? mondjuk egy x ezer kilóméteres túrán)
-
Madwe
nagyúr
válasz
mokus1 #124846 üzenetére
Én scorpion exo r1 airt használok, nekem nagyon bejött s ár értékben a scorpionok nagyon jók.
egyébként menj be s próbáld fel őket - az tök jó h kinéztél párat reviewk alapján de a végső döntés úgyis felpróbálás után lesz helyes számodra. lehetőleg ne pár percre hanem legalább 10-20 percre hagyd a fejeden!
próbálj olyan boltot találni ahol lehetőleg az általad kinézett típusokból több is van náluk, így nemcsak a boltlátogatásokat tudod lecsökkenteni de az összehasonlítás is könnyebb, frissebb lesz.Xero: r1hez a nem carbonoshoz is járt sötét plexi. Mondjuk én úgyis rendeltem mellé egy ezüst tükröset
(amúgy pinlockból ha valaki r1hez keresne pluszba mert nem elég neki az 1db gyári de nem talál: az 1400as pinlock való bele, sok otthoni bolt csak azt tünteti fel, de ugyanaz, mehet r1hez is
)
-
Xero
nagyúr
válasz
mokus1 #124846 üzenetére
Az Exo 1400 Air carbon-rol tudok nyilatkozni. Nekem nagyon kenyelmes, pinlockkal zuhogo paras esoben sem parasodott be, nem zajos es a carbon jo konnyu is. A szellozese so-so.
Csak ajanlani tudom, bar a carbon nem tuti hogy megeri a felarat ha nem akarsz sotet plexit is a suly difi elhanyagolhato, nekem egyszeruen az tetszett jobban. -
duni84
aktív tag
válasz
mokus1 #124759 üzenetére
igen, 2002 akart lenni, csak elgépeltem
183 centinél ülj rá mindkettőre (akár a legközelebbi redbaron-nál vagy bárhol, de náluk ezekből a típusokból mindig van kéznél. esetleg ha van ismerősöd, akinél van egyik vagy másik). a hornet megszokható, de tuti pici lesz. a tuti választ úgysem fogod megkapni, max azt, hogy kihez melyik áll közelebb. mondhatni ránézésre döntsd el, hogy melyiket nézegetnéd szívesebben. mindkettő élvezetes igásló. (én az újabbra szavaznék, de én nem te vagyok
)
-
csongi
veterán
válasz
mokus1 #124759 üzenetére
Mindkettonek meg van az elonye, es hatranya.
A karbisok hatranya, a karbantattas mellozesben rejlik.
Az injektoros nem igenyel ilyet.
Ha beszarik valamelyik, akkor nyuglodes van mindkettovel.
Injektorosnal alkatresz csere egyszerubb. De jobb muszerezettsegu szerviz kell.
Ott mar kell a szoftveres csatlakozas. Nem lesz elegendo a fulre hangoljuk beallitas.Karburatornal kevesebb muszerezettseg is elegendo, de nagyobb tapasztalat szukseges hozza. Sok alkatreszbol all. De jo karbirendszer is gondtalan lesz legalabb 10 evig, helyes tarolasi moddal.
Szar dolog szetszedni egy mukodo karbisort, ha mukodik.
De en ugy vagyok vele, hogy addig erdemes karbantartani amig mukodokepes, akkor kevesebbel is meguszhato. Mikor mar beszart, akkor nagyobb szoppantas. Akkor kiokopnakaz alaktreszek, es sokkal nagyobb nyug a javitas.Koltsegek teren, kozel azonos tud lenni a ketto.
Meghibasodastol fugg.
Lehet egy egyszeru injektor fej hiba, ami nem halalos draga.
De egy folytoszelep mar fajni fog.
Karbinal egy tuszelep nem halalos. De egy folytoszelep tengej javitas fajni fog. -
duni84
aktív tag
válasz
mokus1 #124755 üzenetére
ahogy #124756 zgospel is írta, szinte ugyanazok, a hornet érzésre nekem is olyan volt picit, mintha kismotoron ülnék, pedig a valóságban egy picit magasabb és hosszabb, mint az fz6. amúgy fékek és futómű szempontjából kb ugyanazok, a 2020 körüli hornet karburátoros, az fz6 injektoros (és automata szivatós), hatótávban az fz6 jobb a maga 19 literes tankjával a 16-os hornethez képest. súlyban, méretben, teljesítményben, súlypontban tényleg szinte ugyanazok. a fékek minimálisan jobbak az fz6-on (az s2 vs hornet már jobban érezni a különbséget). ha egy jól karbantartottat fogsz ki, akkor mind a kettőtől nagyjából ugyanazt kapod. milyen magas vagy?
-
Hőguta
csendes tag
válasz
mokus1 #124749 üzenetére
Melyik évjáratban gondolkodsz?
Tulajdonképpen egyikkel sem lősz mellé,nincsenek típushibák.Talán a 2000előtti Hornetről olvastam valahol egy kis negatív kritikát.
Nekem volt Yamahám igaz nem FZ,de nagyon megbizható gép volt.Most Honda van,ez más kategória nekem jobban tetszik.
Gondolom olvastál már egy csomó tesztet de igazán ezt neked kell eldöntened(no nem szó szerint a motort)
Ha fiatal vagy de nem kezdő én lehet hogy az 1000es yamiban vagy a 900as Hondában gondolkodnék.
Szívedre hallgass,és ne kapkodd el! -
-
válasz
mokus1 #123880 üzenetére
Ha most elkezdeném sorolni mi volt "szabálytalan" a képzés alatt ... Olyan motoron küldött ki első alkalommal forgalomba, amit lefulladás után nem lehetett újraindítani (önindító szénkefe volt szar). Gondolhatod, persze hogy lefulladtam vele az egyirányú utcában. Közben meg ordít a barom a fülesbe hogy indítsak már. Nyomtam én a gombot, de hát nem történt semmi
Kiszállt idegbetegen, megtologatta a motort, aztán beindult valahogy. Amúgy szerettem azt a motort, mert az volt az egyetlen amin volt első és hátsó fék is, a többin általában csak az egyik működött normálisan.
Amúgy érdekes egy forma volt az oktató. Kedvencem talán az volt, amikor forgalmon a kiscsaj előttem átment a piroson, el balra, kis jobbkezes utcát figyelmen kívül hagyta, még egy kövér gázt is húzott. Oktató ordít utána, "Anna bazmeg azonnal álljatok félre". Kiszáll a 160cm magas öreg, odatotyog a halász sapiban + flip-flop papucsban, felnéz a csajra és nekiáll az utca közepén üvölteni: "Az isten bassza meg, Anna te meg akarsz halni? Hát ha jön valaki jobbról és beléd jön leszakad a lábad. Azt akarod TE?!" Nehéz volt fapofával végignézni a szitut. Annyira egyébként nem sikerült megkedvelni, szerintem nem ismerek még egy ilyen rasszista, hímsoviniszta, homofób embert mint ez a faszi.
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
mokus1 #123661 üzenetére
Nekem volt ilyen motorom, tapasztalatbol mondom, hogy az a leo vince, ami jelenleg rajta van, agyonvagja a gazreakciot, erts, motorfek utan gazadasnal a motor torpan barmilyen slip-on csovel, aminek kisebb a fojtasa, mint a gyarinak.
Szerencsere adja a gyari csovet melle, ami jo.
50e km azert nem vitamin egy sportmotornak, de ha csak turaztak vele, akkor talan meg hasznalhato.
Se szervizkonyv, semmi, ami viszont aggalyos, foleg hogy kb 40 ezernel kellene szelephezagot nezni (bar en inkabb 20 ezrenkent neznem) a michelinrol a szamlak vannak kiemelve... szuper. ezek a pilot powerek oskovulet gumik, szerintem egyaltalan nem jok. Ne ertsd felre, mindennapi hasznalatra termeszetesen jo, barmi jo, de ez egy soft sport motor.
Fektarcsa es gyari fekbetet nagyon draga lesz. Fekbetet olyan 40e koruli, tarcsa darabja 60e.
Gyari lancszett 70e korul
Utangyartottat tudsz venni olcsobban, de nem ilyen minosegben. -
GTVili
tag
válasz
mokus1 #123574 üzenetére
Én, személy szerint mindig alaposan körbejárom a témát. Amikor sikerült leszűkíteni a kört, akkor meg ráfekszem a keresésre. Akár hónapokig lesem a netet, különféle akciók, leértékelések után. Mint ahogyan a használtpicot is....a ponosság kedvéért,nem a klasszikus használt cuccra hajtok, hanem pl egy mérethibásra.
Így sok esetben vettem már teljesen hivatalosan, kifejezetten márkás,jó minőségű cuccokat, akár félár alatt is....
X-Lite sisak 130 helyett 60-ért..... Dainese dzseki 75 helyett 30-ért..... TCX cipő 25-ért....stb...stb....
-
norbert1998
nagyúr
válasz
mokus1 #123574 üzenetére
Én nem mondom, hogy ne vegyél LS2-t, csak azt, hogy én nem vennék, mert egy normális brandnak szerintem van normális weboldala, norális vélemények és Sharp eredménye (aminek nincs Sharp-ja, az nálam kiesett egyből). Volt egy 50*10-es Excel táblám, az alapján döntöttem végül.
Ár itthon, Louis-on, design, hang, tartozék, felépítmény, anyag, stb. Nem próbáltam fel semmit, a csoport alapszabályát megszegve -
Somatom
veterán
válasz
mokus1 #118635 üzenetére
Attól függ, hogy mi a szabályszegés. Pl. a hangos dob esetén az utólagos eljárás nem megoldás. A traffizó rendőr átszól rádión a megállítósnak, aki helyszíni mérést végez, megállapítja, hogy a jármű közúti forgalomra alkalmatlan. Ha a vezető ezt elfogadja, akkor kiszabja rá a párszázezres környezetkárosítási bírságot és a tulaj már hívhatja is a trélert. Ha nem fogadja el, akkor a rendőr gondoskodik a jármű hatósági elszállításáról és bevizsgálásáról. Sztem naponta pár millát símán be tudna húzni, plusz gyorsan híre menne, hogy a Mátrában drága dolog a hangos motor. Cél elérve.
-
tboldi
nagyúr
válasz
mokus1 #118412 üzenetére
Nekem egy Lazer Breva Z-line-nal vannak jó tapasztalataim, ez 40k volt, majd később 13k-ért vettem még hozzá pinlockos plexit. Kicsit hangos volt ugyan 90 km/h fölött, amit füldugóval kellett kompenzálnom (Alpine MotoSafe), de ezt leszámítva kényelmes volt, és az IRL törésteszten is jól vizsgázott.
De elsősorban ne a márka/típus döntsön, hanem hogy mi illik a fejed formájára.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
mokus1 #118412 üzenetére
NZI megvan 35k-ból. Nekem van. Nem nagy szám, de vállalható. Ami jó lehet még az a Grex... kifutott Nolan sisakok átmatricázva, ugyanaz a minőség, más néven, apró hiányoságokkal... pl rovarháló hiánya, N-Com kommunikáció kialakításásnak elhagyása, de a gyártósor ugyanaz. Személy szerint az olcsóbb Caberget nem ajánlom... de még a drágát sem.
-
zgospel
őstag
válasz
mokus1 #118240 üzenetére
Azt hiszem ideje lenne tisztázni hogy pontosan melyik típusról beszélsz: FZS600 vagy FZ6? Most meg linkeltél egy FZS1000-et. Nem tudom követni
A Kawa 174 kg-ja száraz tömeg, amiben nincsenek benne a folyadékok, a teli tank és az akksi. Menetkészen egészen biztos 200 fölött van az is.
-
vlevi
nagyúr
válasz
mokus1 #118240 üzenetére
MT-07 még könnyebb
Menetkészen 180kiló.
Ennek csak annyi hátránya van, hogy nincs még belőle annyi idős darab, ami a kezdő motorosnak a használt piacon is vonzó lenne."Egyébként ebben a kategóriában még mit érdemes nézni? "
Honda CBF600. Ebből is van idomos.
Suzuki Bandit? Nem tudom, azt csak képeken láttam. -
zgospel
őstag
válasz
mokus1 #118230 üzenetére
Pénzt arra értem, hogy a képzések és pályanapok árai jelentőset emelkedtek az elmúlt 1-2 évhez képest ahogy észrevettem.
Aztán ha hétvégén elmész csavarogni hogy gyűljön a tapasztalat, vagy akár az ilyen oktatásokra, akkor az 5-6 ezres tankolások is napi 2 alkalommal összejönnek majd. Pláne ha minden hétvégén mész szombat-vasárnap.Plusz ha többet mész akkor értelemszerűen gyorsabban kopnak a dolgok, a karbantartáson pedig nem érdemes szerintem spórolni, és itt nem "milyen olajat vegyek" kérdésre gondolok amiben a facebook csoportok nagyrészének kimerül a karbantartásra való igénye.
-
runner 125
nagyúr
válasz
mokus1 #118224 üzenetére
Jahm, hát ez a fejidomos, a fejidom nélküli meg a naked bike. El. Ez ráadásul magasabb kormánnyal rendelkezik, mint a naked verzió. Könnyebben manőverezhető, még egyenesebben ülsz rajta, szűkfordulókat is magabiztosabban meg lehet vele oldani.
Fu, ezt sajnos nem tudom, ilyen téren én mindig impulzusvásárló voltam.Persze miután megvolt a kinézett típus. Kerestem, aztán ha találtam, mentem érte.
De pl ha az eladásból indulok ki, a 800-as VFR-emet pár éve télen adtam el (a srác lábon vitte el egy januári napon 4 fokba Pest mellé.) . Ugyanannyiba, amennyiért vettem évekkel előtte, jóval kevesebb km-rel. Tehát a jó motorok, szerintem akkor sem vesztik az értéküket.
Sőt, az utóbbi időben a használtmotor árak globálisan csak drágultak. Szóval, én nem szarakodnék ezzel, ha megvan a kinézett típus, figyeld a piacot, ha látsz jónak ígérkezőt el kell menni, átnézni, próbálni és ha jó meg kell venni.
Apropó, hol nézted te azt a 220kg-t? Meg az 50kg különbséget?
Google-zz rá még egyszer.
A naked verzió 180kg körül mozog,a fejidomos 190, olajakkal. A benzin max 15kg pluszba teletanknál.
Egyébként a motorok tömege egy átlagos user kezei között szerintem többnyire csak tolásnál jön elő. Persze, pro pilóta, főleg sportmotoroknál biztosan érzi, de azért ha elindulsz egy nehéz motorral is, menet közben abból kb semmit nem érzel már. -
canniball
nagyúr
válasz
mokus1 #118220 üzenetére
"...a mostani robogóm 90kg, ez meg 230. Kell ettől tartani?"
Nem. Az előző motorom (CG125) 130kg volt, a mostani (SV650) meg 200kg. Itt nincs akkora difi mint amit említettél, de mégis érezni. Viszont ez csak addig érdekes amíg tolni kell, ha már gurul akkor nem téma.
Szvsz várd meg a rutint, ott majd úgyis meglátod mennyire para (vagy nem) számodra a ~200kg. -
zgospel
őstag
válasz
mokus1 #118220 üzenetére
A naked ha jól emlékszem csak 201 kg
Egész biztosan problémákat fog okozni eleinte, de ha rászánod az időt, pénzt és energiát a gyakorlásra akkor relatíve hamar menni fog a dolog.
Az autók között jól elfér a motor, én rendszeresen jártam vele itt Bp-n melóba csúcsidőben, és könnyebben elfértem vele mint a mostani motorommal. Jó, egy 125-ös robogó mégjobban elfér mint a Fazer, nyilvánde elég jól tudtam átvágni vele a forgalmon.
(#118224) mokus1 na várj, ez FZS600 ami a képen van, ez az FZ6 elődje.
Egyébként mindegy hogy tavasszal vagy ősszel veszed szerintem. Én ősszel adtam el az enyémet, de tavasszal is forintra ugyanannyiért árultam volna. Fontosabb, hogy ha felkerül egy olyan hirdetés ami jónak tűnik és tetszik is akkor arra menj rá. Én pl az enyémre vártam 5 hónapot akkoriban, amik addig fent voltak nem voltak rosszak de egyik sem volt az a "tuti vétel" kategória, úgyhogy vártam. -
duni84
aktív tag
válasz
mokus1 #118224 üzenetére
ez egy fzs1000 a képen
ha a nyers adatok érdekelnek motoronként (és évjáratonként), akkor érdemes itt körülnézned: https://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_fz6s2%20fazer%2007.htm
ebben a 600-as sport-túra kategóriában (és 10+ korosztályban) amúgy az fz6 s2 a könnyebbek közé tartozik (súly/Le alapján meg főleg). (az S2 fékje tényleg fényévekkel az "S1" előtt van. nem is értettem miért szidják, amíg egyszer ki nem próbáltam egyet)"fontos, hogy elférjek az autók mellett." --> ha megszokjátok egymást, akkor ahol gyalog elférsz, ott ezzel is el fogsz.
-
#33187072
törölt tag
-
válasz
mokus1 #118213 üzenetére
Egyik csoport szerint az, masok szerint meg nem. Egyértelmű valaszt erre nem fogsz kapni.
En is most csinalom az A kat.-ot, elso motornak 500ccm 40-60le korul nezelodok. Fz6 es hasonlok elonye hogy jobb fek van rajta, tobb a tartalék. Cserebe egy sor4 600-as valamivel költségesebb lehet mint egy sor2 (pl több karbi, dragabb fek), általában nagyobb a sulya es ha nem tudsz megalljt parancsolni a csuklodnak akkor okozhat kellemetlen helyzeteket.
-
Geresics
addikt
válasz
mokus1 #118213 üzenetére
"Első motornak az nem túlzás? Mennyire lehet azon normálisan megtanulni motorozni?"
Nem a motortól fogsz tudni megtanulni motorozni normálisan, hanem ha elmész tréningekre. Épp nemrég írtam össze párat, klikkelgess bátran, butább még senki nem lett tőle!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- 120 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Xiaomi Poco M6 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest