Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
gonger
senior tag
Sziasztok,
Munkába járáshoz akartam motorra ülni, de az B125 kieg jogsi átfutási ideje egy vicc, így inkább megyek majd korlátlanra ősszel. Addig is most hirtelen elhatározásból egy Piaggio Liberty 50 4T-re ültem fel. (gyöngyház fehér, nagyon patika, hátsó dobozzal) Elegánsan kell öltöznöm, irodát vezetek, de a protektoros kabátról, kesztyűről nem mondtam le. Egy régi fekete színű Airoh sisakom van, ami belül már kikopott, foszlik a szivacsbetét, sötét a plexi stb..szóval kell egy új.
Rider 13-nál rendeltem egy LS2 FF390 Breaker fehér színben, ami 40e Ft. !!! nagyon jó ár, tekintettel arra, hogy a belseje a Vectoréval egyezik meg.
Azonban most látom, hogy a magyar forgalmazónál újra van a méretemből színes verzió is, ami nem matt és kicsit jobban látszik (vagy nem). Ez utóbbi drágább, nem mondom, hogy beleszerelmesedtem, de kicsit elbizonytalanodtam és most még tudnék változtatni a rendelésen. A fehér az inkább elegáns, a mostani motoromhoz tutira illik, de unalmasabb.
Segítsetek plz! Akik fehér bukót használnak, és előtte volt sötétebb színű, mit tapasztalnak, mennyivel veszik észre őket jobban az autósok?
Van valami tuti bevált szín ami ajánlott, vagy emögött nincs tudomány és ne foglalkozzak vele?
KÖSZI!!![ Szerkesztve ]
-
gonger
senior tag
válasz runner 125 #109102 üzenetére
Köszi mindenkinek a választ bukó ügyben! Végül abban maradtam a bolttal, hogy jófej módon berendelnek nekem méretet a fehérből is és a fekete/neon színűből is és majd élőben megtekintve eldöntöm, hogy melyiket hozom el.
A motorom sajnos (vagy nem) nem különösebben színes, ui. egy gyöngyházmetál Piaggio Liberty. Mivel csak 50-es így biztos nem én vagyok a leggyorsabb motoros a városban, de 50-el is nagyot lehet perecelni, így azon a véleményen vagyok, hogy mindegy mivel mész, fel kell öltözni.
Következő szezonra már remélem lesz nagyobb gép alattam, a napi közlekedésben már értem, hogy miért jó még a hangos dob :-)
De ma reggel végig refiztem a rakpartot, LÉNYEGESEN hamarabb észleltek az autósok és 99%-uk egyből lehúzódott az araszolás közben. Egy kevésbé intelligens jelölt volt aki az első generációs Swiftjével mindent megtett, hogy balról ne tudjak mellette elhaladni. Aztán mikor lendületből ezt megtettem, még rám is húzta a kormányt. Én dudáltam, neki még arra is volt ideje, hogy visszadudáljon és lehúzott ablaknál csúnyákat üvöltsön ki. Egy pillanatra felhúzott aztán csak nevettem az egészen. -
gonger
senior tag
válasz #31733248 #112291 üzenetére
Te vagy az Én emberem! Idén 50-es Liberty-vel jártam munkába, de jövőre átülnék egy nagyobbra. A Liberty forma nagyon praktikus, hasonlít rá az SH, ezért is szimpi, főleg a hátsó dobozzal és a lábat védő idommal.
A Beverly szerintem jobban néz ki, mint motor, de mániám, hogy a laptop táskámat most a műszerfal alatti kampóra akasztom, Beverlynél ez ugye szóba sem jöhet a tank miatt.
350 ccm városba szerintem nekem felesleges, gondolom kajálgat is, így inkább a jó fogyi és a mozgékonyság a fontos. Az 50-esem is megeszik most 3 lityit, de 70 körüli tempónál már nem érzem komfortosnak, nincs erőtartalék, illetve nem hallanak az autósok, gyalogosok, annyira halk motor. Igazából egy 125-ös is előre lépés lenne, abból meg a PCX-et ajánlgatják, mint a legjobb városi robogót....
Neked mi volt a fő érv ami miatt az SH-t vetted a Beverly helyett és milyen alternatíváid voltak még?[ Szerkesztve ]
-
gonger
senior tag
válasz Predator2 #112862 üzenetére
Sisakot kb fél éve vettem. Én is kinéztem mindenféle tetszetőset, de végén az döntött, hogy melyik nem nyomott iszonyatosan durván a fejformám miatt sehol. Nyomni fog egyébként valamennyire, de az kell is egy új bukónál. Szóvel ez inkább szubjektív és kb egy kategóriába esős sisakok lévén racionálisan kell majd választani a komfortosságuk alapján. szvsz
[ Szerkesztve ]
-
gonger
senior tag
válasz Topiccsendőr #112987 üzenetére
Ebben nem hiszek. A rakparton szépen végig lehet zúzni nyáron, hétvégén, ha pl a XIII. kerületből megyek át a városon az M7 felé. Ha ezeket az útvonalakat lezárják előlem, akkor is le fogok menni a Balcsira, csak nem a gyorsabb úton, hanem a város utcáin keresztül. Ez így inkább okoz bosszúságot, mint hoz hasznot.
Sokkal innovatíbb lenne, ha inkább a belvárosból tiltanák ki az autókat, ott egyébként is van tömegközlekedés, a parkolás pedig drága és nehézkes.[ Szerkesztve ]
-
gonger
senior tag
válasz etnies #113006 üzenetére
2001 óta élek a városban, azóta hétköznap melóba tömegközlekedéssel járok 99%-ban, mert tényleg gyors. Közel a 40-hez már sokszor zavarnak az emberek, így 2019-ben újra motorra ültem, most késő ősztől kora tavaszig tömegközlekedés, ezen kívül robogó, vagy hétvégi nagybevásárláshoz, család mozgatáshoz autó. A rakpartot használom hétköznap is (motorral is jól járható) és hétvégén is.
Ha nyáron kocsival gyorsan át akarom magam verekedni a városon, akkor ott megyek, gyerek hátul tud bámészkodni, szép útvonal. De ha lezárják szombat hajnalban, én akkor is ki akarok majd menni a családdal a szabadba, vagy az anyósékhoz, így nem fogok gyerekkel, kisbiciklivel, pelenkás táskával, a hátamon villamosozni a MÁV pályaudvarra, ha otthon áll az autó. Nyilván ha meg a plázába megyek héderelni (nem megyek, csak a példa kedvéért) akkor meg nem a rakpartot használom. Szerintem tök kultúráltan megcsinálták a nevezetességek környékén a zebrákat, ki van szélesítve a járda, nem gondoltam, hogy a japó túristáknak attól lesz szexibb szelfizni a parlamenttel, ha ezt az úttesten állva tehetik meg. Miközben a rakparti szakaszok nagy terhelést vesznek le a belvárosi utcákról és még így is tűrhető bp-i viszonylatban a használatuk, ezt igazolja hétvégéken a waze útvonaltervezése is.[ Szerkesztve ]
-
gonger
senior tag
Sziasztok,
Azokhoz szólna a kérdésem, akik mostanában (akár COVID előtt is) szereztek jogosítványt.
Él még az a gyakorlat, hogy a sikeres forgalmi vizsga után (nekem ma volt ) 3 munkanapon belül kapja meg az okmányiroda az infót és azt követően igényelhető a jogosítvány kiállítása? Egyes iskolák szerint már másnap lehet menni, mert elektronikusan küldik. Mi a tapasztalat? -
gonger
senior tag
válasz tboy93 #117248 üzenetére
Én marcius 17-én csináltam meg a rutin vizsgát. Akkor már tudtuk, hogy leállitják másnaptól a vizsgáztatást.
Utána még az utolsó napon vezettem forgalomban 8 órát egy nap alatt. Majd még 2 alkalommal mentem és most szerdán az első lehetséges forgalmi vizsgán levizsgáztam.
Szerintem ne hagyd magad, ha a vizsgán esik, akkor sem álltok meg.[ Szerkesztve ]
-
gonger
senior tag
válasz tboy93 #117395 üzenetére
Nem, nem így volt. Lehet azért mert március elején a hűvös időben még nem akartak sokan motorozni, de emlékeim szerint 4 főnél többen sosem voltunk a pályán és van olyan feladat ahol egyszerre többen is felmehettünk, pont azért, hogy ne kelljen a másikra várni és minél többet guruljunk. Mondjuk forgalomba kimentünk esős időben is :-)
Én szándékosan nem a legolcsóbb iskolát választottam, de nem is mókoltak az óraszámokkal, levezettem mindet ami kötelező volt.
Első rutin órán GS500-ra ültetett, mert mondtam, hogy nem idegen a motorozás. Utána mehettem a Hornet-re. Egyébként nálunk is volt olyan aki korlátlanra jött és örült, hogy a 125-ösre ülhetett első alkalommal, mert Ő nem ismerte még a lábváltót sem addig, szóval szerintem ez inkább az oktató figyelmessége.
Az egyik ismerősöm azért hagyta abba a B125-öt pár éve, mert váltós motort adtak alá oktatáson (robogózni akart) és szart rá az oktató. A többiek is kiröhögték a lefulladásoknál. Ilyen is van... -
gonger
senior tag
Sziasztok!
Érdeklődöm, hogy használ-e közületek valaki ilyen vagy ilyen XLMOTO hátitatyót?
Én év elején kaptam egy nagy Samsonite hátizsákot, baromi sok rekesz van benne, kipárnázott vállpántokkal, akár 17 "-os laptopot is tudnék vinni, de csak 15,6"-ost használok. Hideg időben mikor vittem magammal váltócipőt, kaját, váltóruhát akkor jó volt, mert nem csak a robesz dobozába tudtam pakolni és irodai környezetben is teljesen vállalható.
Most, hogy jön a jobb idő, hamarosan leteszem a vastag motoros kabit és a vékonyabbat fogom hordani, előre félek, hogy még így is mennyire fog a hátamra rohadni ez a nagy táska, amiben mostanában tényleg csak a laptop, egér, tárca, és pár írószer kerül, vagy néha 10-20 oldalnyi A4-es dosszié.Nem gagyi minőségű az XLMOTO? Tényleg elfér benne a 15.6"-os laptop?
Gondolom a formája miatt esély sincs arra, hogy rendesen a falnak támasszam, vagy a földön megálljon ha leveszem, de legalább a külső héj véd az ütődések ellen? A karbon verzió csak design vagy nagyobb az ütésvédelme?
Előre is köszi. -
gonger
senior tag
-
gonger
senior tag
válasz Micsurin #120960 üzenetére
Ilyen Oxford ponyva van nekem is az SH-n. Többféle méret létezik,sikerült a gyári méretezés szerint jól választanom, de úgy átengedi a vizet,mint a sicc. Előző robeszon egy Luis minőségű ponyva volt, az megfogta a vizet. Egy éjszakai eső után ez alatt ugyanolyan vizes a motor, mintha rajta se lett volna. Alul összehúzható.
-
gonger
senior tag
válasz Micsurin #120976 üzenetére
Nem tudom, lehet ezzel van bibi, de már az anyaga is vékonyka..
bemegyek majd egy motoros boltba megnézek egy újat a csomagban, tapintásra szerintem érzékelhető a vízálló réteg.
Amúgy azért is utálom ezt, mert most vagyok házvásárlásban és a telek beépítettség miatt zárt garázst már nem lehet ráépíteni. A mostani motorom sem túl régi, de szeretnék nagyobbat és úgy tűnik, ide csak lábakon álló fedett parkolót tudok majd építeni, ami alá az autó beáll. Így télen sem fogom tudni zárt helyen tárolni a motort. Ez a ponyva így viszont nem sokat ér...
Ennek pedig elég húzós az ára, de földhöz rögzíthető. -
gonger
senior tag
Sziasztok!
Tucano ügyben jöttem (tudom, inkább nagyrobogós téma, de az a topic nem pörög annyira)!
Motorra felcsatolható takarót nem szeretnék, féltem a fényezést, a mostani Louis, derékra csatolható lábtakaróm 60- felett már lobog oldalt, ellenben szimpi megoldás lenne irodai munkás nadrághoz a Tucano takeaway .
Ismeritek? Jól funkcionál? -
gonger
senior tag
válasz #31733248 #123597 üzenetére
Szia! Ennek az az egyszerű oka, hogy Forza-ra váltottam :-)
Szerettem volna szépen lépni és bejárni azt a bizonyos létrát, egy fekete SH300-as ki is néztem, de arról lecsúsztam, így tovább kerestem. Végül egy Forza 300-asba szerettem bele. (Így megválok a kis patika állapotú SH150-től)
A Forza-hoz nincs ilyen gyári lábtakaró és nem is kompatibilis a linkelt példánnyal, mert a lábak között megy a váz és magasra van emelve a tank teteje is.#123594etnies van egy esőnacim, de az hővédelemmel nem rendelkezik
-
gonger
senior tag
válasz #31733248 #123616 üzenetére
Ezt nem én toltam ki a szalonból. 2020.07. havi, az első gazdája 4300 Km-t ment vele, egyébként karcmentes, patika. A 350-es 4 lóerőt adna pluszban és egy-két olyan jellemzőt, ami nem biztos, hogy megérné a felárat (nekem). Az áráról még nincsenek pontos infók, de a becslések szerint ezt a Forzát az újhoz képest 400-500 e Ft-al olcsóbban tudtam most megvenni. Ez is kicsit a lélektani keretem felett volt, de még 1.5 évig garis és addig még gyűjtögetek. Legközelebb ha felfelé lépek, akkor megyek a DCT-s 750 irányába. Addig ez ingázásra kiszolgál és bátrabban tudok vele örömmotorozni, kicsit messzebb is.
-
gonger
senior tag
Sziasztok!
Apple TV-n találtam a Long Way Up sorozatot. Nézitek?
Ewan McGregor és a haverja motoros túráját dokumentálja.
Az első évadban 21000 km-t mennek 100 nap alatt Dél-Amerika alsó csücskétől felfelé Los Angeles-ig, (addig még nem sorozat gyártott) villanyos Harley-val. A kísérő stáb is jórészt elektromos autókkal közlekedik, amiket erre az útra készítettek.
Érdekes, jól bemutatja a technológia szélsőségeit. -
gonger
senior tag
válasz zgospel #125840 üzenetére
Jajj, de jó, hogy ezt leírtad <3 _/\_
Dobok is be egy másik témát: Gyík, fos motoros vagyok, télen leteszem, mert az izületeim nem bírják. De nagyon sok futár ekkor is az utakon van, meg akkor is, amikor nem csúszik. Rengetegszer látom azt, hogy a legtöbb 50-esen (de néha rendszámos robogókon is) úgy mennek a srácok, hogy egy vagy 2 lábuk lent van a talajtól pár centire.
Oké, hogy a lámpánál leteszi, de miért megy a következő 600 méteren a következő lámpáig úgy, hogy a bal/jobb, vagy mindkettő lába lent van? Melege van a tucano alatt?
Borzasztó veszélyes és rossz ezt látni.
Szerintem ezek a riderek nem tanultak motorozni. Van egy B-s jogsijuk (jó esetben) és most a kényszer (mert az kajakiszállítós üzletág pörög) felültette őket a kis/nagy gépre. Szerintem ez egy plusz érv lenne arra, hogy minden motorosnak kelljen elvégeznie egy alap motorkezelési tréninget.
Mit gondoltok?[ Szerkesztve ]
-
-
gonger
senior tag
válasz Micsurin #126415 üzenetére
Nem mindenben értek egyet Dodorral, de szerintem ebben a monológban van valami.
Én legalábbis eszerint haladok most. 17 évesen kezdtem Babettával, Simsonokkal, de azt nem számolom tapasztalatnak, azon túl, hogy megtanultam a kuplungot kezelni.
22 év múlva az autót és a tömegközlekedést kiváltani vettem egy 50 -es robogót. Hamar rájöttem, hogy ez Bp-en veszélyes. 2019 év végén iratkoztam be Kresz-re. Sikeres vizsga után vártam a gyakorlatot, el is kezdtük, aztán kb 2 alkalom után jött a Covid. Na végül nyár közepén kezemben volt a jogsi. Addigra már otthon állt egy Honda SH 150. Agglomerációba költözés miatt most év elején azt váltotta egy Honda Forza 300-as. 25 lóerő, nem a világ. De ezzel is elmegyek 150 km-es karikákra és jól érzem magam.
Most munkába járásra ingázni ez megfelelő, kellően véd az időjárás viszontagságai ellen. De az álom egy DCT-s Honda NC / Integra, mert az még jó melóba és túrára is. Tavaly 2 napig használtam egy NC 750-est. Baromi jó motor, de nem félek bevallani, hogy sok volt nekem. Biztos jobban összemelegedtünk volna, ha az SH-t egyből arra cserélem, de úgy döntöttem, hogy adok még magamnak erre legalább 1 évet. Addig megpróbálok utassal is nagyobb tapasztalatra szert tenni. -
gonger
senior tag
Sziasztok!
Jelenleg egy Forza 300-as hajtok, előtte csak kisebbek voltak. Tavaly megszereztem az 'A' korlátlan jogsit, célom, hogy elérjek egy olyan szintre, ahol már magabiztosan kezelek egy 'A'kategóriás motort is, ennek érdekében - és lehet, hogy kicsit lassabban- de lépcsőzetesen haladva járok most a 300-as motornál, ami agglomerációból járva a várost, megfelelő eszköz. Motorban később egy HONDA NC750 a cél (vagy valami hasonló), ilyet vezettem már, túrás tempóban, utassal, de érzem, hogy bőven több volt benne, mint amit én ki tudtam motorozni belőle egy Balaton körön. Jelenleg munkába járásra, városi szaladgálásra van befogva a motor, nagyon ritkán, ha egy szabad szombat/vasárnap délutánom van a család mellett akkor elcsavargok a Pilisbe vagy valamelyik közeli tó környékére. Minden rendben a motorozással, de szeretnék lazább lenni, kanyarokban magabiztosabban döntögetni és tudatosabban játszani testsúlyáthelyezésekkel, ha ez nem nagyképűség ezen a kis vason.
Ajánljatok nekem olyan motoros tréninget Budapesten vagy környékén, ahol fentiekre adnak jó alapot és nem néznek ki egy nagyrobogóval! Előre is köszi. -
gonger
senior tag
-
gonger
senior tag
válasz HoaryFox #133582 üzenetére
Ne is mondd. Pénteken vitték el a lefoglalózott Honda Forza 300-amat. 15 perccel a vevő érkezése előtt értem haza. A motor úgy volt oldalsztenderre rakva és leponyvázva, ahogy pár nappal azelőtt a vevőnek megmutattam. A bejárati ajtó előtt egy ficakban úgy bekavart a szél, hogy a sztenderről átborította a másik irányba. Annyi szerencsém volt, hogy a parkoló melletti 20 cm magas falnak dőlt, de csak a kipuff hővédő műanyagnál fogva ért hozzá és az zúzódott meg, de mikor hazaértem és megláttam, hogy milyen csálén áll a gép, levert a víz. A vevő nem csinált belőle gondot, megnéztük ennek a műanyag darabkának az árát, azt levettük az árból és örült. Én meg annak, hogy nem a fényezésnél fogva támaszkodott meg.
másnap a nagy szélben ugyanott az NC-t már a középsztenderre tettem :-)
[ Szerkesztve ]
-
gonger
senior tag
válasz vendingo #133786 üzenetére
Ne gondold, hogy a Forza ará majd ezért lemegy. Annyira kevés az új motor és sokat kell rájuk várni, hogy a használt ára erősebb. (plusz ugye ott van az infláció is) Most adtam el egy 2020-ast, ami még garis, követtem a piacot, ráaadásul egy hónap múlva mindenki motorozni akar. Szerintem a Forza ár/érték arányban már tök jó. Az első teló is simán élhető, guminyomásra érdemes figyelni és az egész komfortját nekem a hátsó teló előfeszítés megfelelő helyre állítása nagyon sokat javította.
-
gonger
senior tag
Sziasztok.
Ruházat ügyben kérek szépen tanácsot, tapasztalat megosztást.
NC750D-re kellene még kiegészülnöm, nadrág és csizma terén.
Napi 40-50 km-t megyek majd március végétől ősz végéig, munkába. A döglesztő meleg előtt egy Rev’it béléses kabátot nyúzok, nyáron viszont egy Plus Ice kabát van befogva. Magas szárú Forma cipőm van, ami nyáron jó, de ilyen időben azért kell bele a sízokni bőven 😊
Nadrágot és esetleg zártabb rövid szárú csizmát kellene még beszereznem. Ezeket munkába járáshoz legfeljebb csak az átmeneti időszakban használnám, de tréningekre, hétvégi motorozásra viszont nagyon kellene.
Nadrágból olyan verzióra gondolok, ami 4 évszakos és mondjuk 10-12 fokig még a béléssel is használható.
A Plus termékeiből a 40 ezres kategóriáig ebben van best buy? Van olyan egyéb gyártótól gatya, ami jobb ár/értékű?
Vagy inkább a külön téli és külön nyári ruházat a jobb alternatíva ?
Ugyanez a kérdés rövidebb szárú csizmára is. Plus vagy Forma zárt, bőr csizmáival (30-40ezres ársávban) kapcsolatban van valakinek tapasztalata? -
gonger
senior tag
válasz norbeerto #138526 üzenetére
Szia, Megvan már a motor? Eldőlt, hogy mi lesz?
Én is épp pár napja gondolkodom, hogy a felhasználásomhoz mindenben legésszerűbb NC750D-t lecseréljem. CB650R nagyon tetszik. Igaz, a napi ingához a DCT kényelmesebb, az Integrán van jó szélvédelmem, dobozom, amiben a napi motyómat tudom vinni, ha évi kétszer felül mögém asszonypajti, neki fotel szintű helye van.
Ellenben izgatja a fantáziámat a CB650R is, mert az Integrán nincs meg az az igazi motorozós élmény, ha hétvégén el tudok szökni itthonról egy-egy pár órás csapatásra.
Szóval ha bármi tapasztaltod már CB-vel, azt szívesen olvasnám :-) Főleg, hogy még nem volt alkalmam ráülni, Karasnában ma voltam bent, csak rendelésre van motor, pedig kiváncsi lettem volna a 175-ös magasságommal, hogy ér le a lábam és milyen lenne rajta a pozíció. -
gonger
senior tag
válasz static00 #139263 üzenetére
Kipróbálni ott tudod, ahol éppen van készlet és teszt motor:-) Ez mostanában elég változó sajnos .(Ivanicsnál ha jól tudom bérelhető a Versys)
Triumph-nál lesz Tiger Sport 660-ból teszt motor 1-2 hónapon belül. 80 LE, 3 henger, 64 nm, simán konkurál az nc750, tracer 7 és versys 650-el is.[ Szerkesztve ]
-
gonger
senior tag
válasz parijani #139447 üzenetére
Végigjártam ezt a kört én is, elsősorban az a kérdés szerintem, hogy a motorodra az Oxfordnak van-e megfelelő méretű ponyvája. Ha a korábbi méretben jó volt, akkor a palettájukon nézd meg a Rainex esetleg Stormex opciókat. Nekem az előbbi van, azt nem tudja már annyira cibálni a szél és a belsejében plüss szerű anyag van, ami a kegyesebben bánik a fényezéssel. Én kb egy éve vettem, 22 k körül volt, manapság drágább, de ha megvan a méret, akkor online is tudod rendelni.
-
gonger
senior tag
Sziasztok
Sport - Túra kategórába besorolt motorra váltok, napi ingázás és hétvégi motorozás felhasználási területtel.
Az eddigi Forma motoros cipőmet időszerű egy nagyobb védelmet nyújtó csizmára cserélni, főleg, hogy a varrás itt-ott elengedett. Néztem a TCX ilyen-olyan membrános túra csizmákat az Euro Motornál, de annyira nem volt kényelmes az egész merevségével, hogy közel 100 e Ft-ot legyen szívem kiadni érte ezért elkezdet a hybrid, sport-túra csizmákat is próbálgatni.Általam kicsit ismertebb Mugen próbálva kényelmes volt, de megversenyeztetném a Bering -el. (ha jól értem, utóbbi 01.31-ig akciós, hét elején igyekszem megnézni)
Ezt a márkát csak a Lost Biker csatorna reklámjaiból ismerem, tapasztalatom nincs vele.
Mit gondoltok, a két gyártó termékei között lehet minőségben szignifikáns különbség?[ Szerkesztve ]
-
gonger
senior tag
Sziasztok
A 4. robogó formájú motor után (utolsó egy DCT-s NC750D) most egy valódi motor formájú és felépítésű (értsd lábváltó, lábfék tank, a láb között stb) Triumpt Tiger Sport 660 került hozzám.
Az elmúlt két évben jártam tréningekre és idén is szeretnék menni, főleg azért, hogy összeszokjak ezzel a motorral. Drivexen alap, haladó és közúti kanyar képzéseken voltam már, nekem mind sokat adott.
Nincs ellenemre, hogy ezzel a motorral újra Drivex alap tréningre menjek, de megfordult a fejemben, hogy kipróbáljak más képzést is.
Innen a kérdés, hogy a Driving Camp alap tréningjét próbáltátok-e, esetleg van-e összehasonlítási alap más képzésekkel?
Bárminemű tapasztalat megosztását előre is köszönöm. -
gonger
senior tag
válasz dzsampi #139741 üzenetére
1,5 évig használtam így a XIII-ban egy 50-es robeszt, majd egy 150-est. Marha vastag motoros lánccal rögzítettem az ablakunk alatt lévő villanyoszlophoz, így mindig meg volt világítva :-)
Az alattunk lévő üzlet portálját kamera figyelte, a tulaj rendszeresen visszanézte, volt 1-2 felvétele amin látszott, hogy este nézegették mi van a ponyva alatt.
Amortizáció a ponyvát érte, mikor a szomszéd ház erkélyéről kihamuztak, illetve egyszer a rádobott csikk égette szét, így az izzó parázs az utasülésre került. Szerencsére nem okozott nagy kárt benne, de nekem fájt.
Ez csak akkor szűnt meg, amikor pirossal nagy karton lapra írtam rá egy fentről is látható, de határozott üzenetet, jelezvén az erkélyen dohányzóknak, hogy a motort leszámítva sem túl civilizált dolog kihajigálni a csikket. -
gonger
senior tag
válasz Geresics #139790 üzenetére
Az nekem is tetszett, de nagy pofon volt. Azt tudtam, hogy nem tudok tempót menni a darabosság miatt, és az első pár fordulóban ez ki is jött. A DCT sem segített, Ákossal pont azon matekoztunk, hogy milyen módot válasszak, aztán délutánra magabiztosabbá váltam és rendkívül élveztem.
-
gonger
senior tag
válasz queens #139811 üzenetére
Elsősorban olyan kellene neked, ami a jó a fejformádra :-)
Szerencsére nekem a Scorpion kényelmetlen volt, már amikor az üzletben próbáltam.
HJC rhpa 11-et választottam, szerintem minden szempontból minőségibb.BTW egyik sisak sem a legjobb választás, ha túraendúrós egyenes hátas pozícióban ülsz.
-
gonger
senior tag
Forma motoros cipőm lassan csereérett, ui az egyik orr varrásnál van egy szakadás és a talpa is kopott, nagyon csúszós lett.
Elgondolkodtam, hogy jó lenne egy magas szárú csizma, de a napi ingázáshoz azt túlzásnak tartom és egyelőre a nagy márkák közül nem is találtam olyat, ami nem nyomott volna valahol. A legjobb, egy számomra eddig ismeretlen gyártó RST csizmája volt. Lehet nyárra veszek egy ilyet, hátha lesz időm hosszabbakat is menni.
A fő felhasználásra viszont vélhetően maradok a félmagas szárú cipőknél.Ezekből találni már olyat, ami nem fűzőt használ, hanem egy acél sodronyt. A Shima cipőt próbáltam, kényelmes is volt és tényleg könnyen lehet le és felvenni, munkába érve sem túl robosztus, bár én mindig átveszem és árban is jó.
Hasonló alternatíva az Alpinestars megoldása, de drágábban.Használtok ilyen fűző nélküli cipőt? Egyáltalán milyen lábbelivel véditek rövid távokon a lábatokat?
[ Szerkesztve ]
-
gonger
senior tag
válasz bacus #139914 üzenetére
Az első szettem spider st1 -volt. MIndennek ezer felé utánaolvasok, sajnos ennél nem tettem. Bementem Euro MOtorba, kb belőttem az árkategóriát, ezt ajánlották (80 körül volt), mert mesh a jövő stb. Használtam fél éven át, akkor jöttem rá, hogy rosszul választottam, amikor rájöttem, hogy egy motoros haveromnak sem mesh képes a készüléke, ez pedig ugye mesh only, tehát bt-on nem tud máshoz kapcsolódni.
Szerencsére fél év után elromlott és garanciában cserélték, ott meg is dumáltuk, hogy az újat vegyék vissza és upgrade-eltem ráfizetéssel 50S-re (akkor még jobb árban volt).
Fentiek alapján a Spider ST1-et úgy érdemes választani, ha csak mesh képes haverral, asszonnyal használod, vagy egyedül motorozol :-)
-
gonger
senior tag
válasz bacus #139934 üzenetére
Egyetértek, hogy a haverok nem modernek, mondtam is nekik, de az ST1 mesh only funkciója ebből a szempontból zsákutca szerintem. Oké, hogy mesh a jövő (akku fogyasztás nekem mondjuk kérdéses), de egy 500 forintos bt modul nem férne már bele mellé???
Persze így lehet kiszolgálni jól a fogyasztói társadalmat :-) -
gonger
senior tag
válasz norbeerto #139779 üzenetére
Ez a nagy eltérés a Safety és a többi tréning között. Bérelt motor vs. saját motor.
Biztos van mindkettőnek előnye, nem tudom most egy új motor mellett mennyire vinne félre egy safety-s bérelt motoros tréning.
A safety azt mondja, hogy így jobban megérthető minden feladat apró részlete, a többiek pedig amellett állnak, hogy mindenki a saját motorjának határait kell megismernie.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Ukrajnai háború
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Mobilinternet
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- BestBuy topik
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen