Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
suste
veterán
válasz
sityupityu #67892 üzenetére
találtam valamit
méregettem, és az új nyomólap mélyebb (ezért kellett annyit hézagolnom)
most jól összekutyultam amim van
bentről kifelé:
-régi laposabb nyomólap
-új hosszú csap (így nem kell hézagoló)
-új 6x9g görgő = összesen 54g (végre 6db)
-új dobígy egy kicsit még kijjebb megy a szíj alaphelyzetben a hátsó szíjtárcsán, vagyis később indul ez miatt is
egyelőre csak 1 személlyel próbáltam, szerintem jobb (remélem nem csak beképzelem)
kiváncsi leszek a 2 személyre, mert ott nagyon nyögvenyelős volt az indulás
de nekem még mindig úgy tűnik, hogy indulhatna kicsit nagyobb fordulaton, hogy több erő legyen benne
remélem a fogyasztás nem romlik vissza a gyári állapotra (3,5l), mert a teljes új szettel eddig fél literrel kevesebbet evett (3l)ha ez így jó lesz utazósebességben is (70-80 az elvárás a városi gyorsforgalmik miatt, ami az új cuccal meg volt), akkor megpróbálkozzak 8,5g-okkal szerinted?
(#67900) albinolynx
én a helyedben 720-asat keresnék, tuti van (esetlg max 5-6mm-rel hosszabbat) -
suste
veterán
válasz
albinolynx #67898 üzenetére
Szerintem a 720/732 nagyon sok különbség. (Ugye mértétek és nem a raáírt értékre hagyatkoztatok?) Ráadásul ha marad minden más eredeti, akkor valszeg kisebb lesz a végsebesség (feltélezve hogy gyárilag pontosan méretezték a szíjat
)
-
albinolynx
senior tag
válasz
albinolynx #67883 üzenetére
Sikerult leszerelnem a motorrol a szijat. Eleg bizonytalan vagyok.
A szij eredeti piaggio. Hossza 720mm, szelessege jelenleg 17.1mm (eleg kopott). Magassaga a szijnak 8.2mm.
Namost az sracingen peldaul zip 100 4t-hez valo szij 732mm hosszu es 18.5mm szeles.
Adodhat a keruletben valo elteres a szij szelessege miatt?EGU-nel talaltam gates szijat: Gates G21403. Ennek a hosszusaga ua., viszont picit meg szelesebb.
A kezikonyv csak annyit ir, hogy a minimalis szelessege 17.5mm kell legyen. A mostani tehat mindenfele keppen cserelendo.
Azonos hosszusagut valasszam inkabb? (gates szij, egu-nel)
-
-
suste
veterán
válasz
sityupityu #67892 üzenetére
Görgőből már van pár db, nem baj ha megeszi
3-6db: fordítva gondolkodunk, de nekem jelenleg nincs választásom, mert 9-es görgőm van, 4,5-ös nincs(1se, nem hogy 6)
Velvet125: van kavarás mint minden típusnál. A régi LC, az új AC, tök más motorok, és jellemzően a régiről írnak mindenhol...
Garis szervizen volt csak, 1. Tulaj vagyok, 10,5-ös görgők voltak benne (össz: 63). És ezzel SZERINTEM nagyon pörgött. Mostani tudásommal biztos nehezebbet tennék bele a gyári dobba.
Azt légyszi hidd el nekem, hogy 6x9 -cel csak nyögött, és most 3x9-cel sem jó még, szóval fölfelé menni semmi értelme.
Most jön egy újabb ua szett mint amit beraktam, de remélem 8-as görgő is lesz benne, és meglátjuk mit produkál vele.
(Tiszta gáz, hogy ua szettért valahol 6700-at, valahol 7700-at, de van ahol a dupláját kérik)
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
99-es 50-es Runnerem a következő jelenséget produkálja: index egyik irányba sem működik, a visszajelzők sem égnek. Az eddig folyamatosan világító benzinszintjelző most a motorfordulat ütemére villog. Az olajtartály tele van, a visszajelző viszont sokszor kigyullad. Mi mehetett tönkre?
-
"Max a nyomólap kiegyenesedik hamarabb, de legalább most használható."
Nem. A nyomólapnak semmi baja sem lesz, vagy inkább jobban mondva nem annak lesz hamarabb baja. A nyomólap fogja kinyírni a görgőket idő előtt. A lapolódást a görgőkre értettem. Lapolódás=kockásodás.
"De egyébként jól megmondtad a semmit"
Én sem megbántásból írom, de én mit mondjak még?
Nem tudom neked megmondani, hogy hány grammos görgő kell neked jelen helyzetben. Nem tudom neked azt sem megmondani, hogy most pl a szíjnál vagy a kontrasztrugónál is keress-e problémát, mert nincs előttem, nem látom nem hallom, és mivel nem tudok menni vele nem is érzem. Vaktában meg nem fogok lövöldözni, hogy ez vagy pedig az nem jó.
Írtam azt is, hogy a kuplungot egyenlőre felejtsd el, mert semmi köze nincs a dologhoz (ezt hagyd legutoljára), de ezt sem fogadod el.Visszatérve a görgőtémára: Az előzőekben elfelejtettem mondani (amit kérdeztél is), hogy a görgőknek az összsúlya számít! Tehát semmiképp ne számolgassál 3 db görgővel, mert ha teszem azt neked 8 grammos görgősúly az ideális, és te három darabot akarsz csak a varióba tenni, akkor 3 db 16 grammos görgő kéne, hogy ugyanúgy viselkedjen mint a 6 db 8 grammos görgővel. Tehát ezeket a felezett értékeket felejtsd el, térj vissza a 6 darabos számításba mert csak összezavarodsz.
Valami ott nagyon nem stimmel nálad azok alapján amit leírsz, de így nem tudom neked megmondani, hogy mi lehet az oka.Egyébként én 125-ös velveteknél nem 10,5 hanem 9 grammos gyári görgőméretet látok. Ha most nálam lenne a robogód akkor én azzal kezdenék, hogy betenném a gyári méretet és az alapján eldönteném, hogy merre menjek tovább ( most szándékosan nem vettem figyelembe amit az előzőekben leírtál). Persze miután meggyőződtem róla, hogy tényleg jó szíj van benne stb.
-
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #67886 üzenetére
Imádom ezt a robogót.
vagy csak szeretek copni.
Világos, nem is vártam én azt a kínai hengertől, amit egy Malossi tud. De írtam is, hogy pont azért esett erre a választás, mert egyfelöl használható a gyári hengerfejjel, másfelöl meg csak köbcentiben más, mint a gyári alu. Tehát például a kialakításban. Bár igaz, hogy öntöttvas.
Egyébként eldöntetett. Lesz egy Airsal T6-os. Annak a formája teljesen megegyezik a gyáriéval, tehát a gyári hengerfej rámegy. Karbis hengerfejet adnak hozzá, tehát az számomra használhatatlan. Mivel van még injektoros hengerfejem, így az egyiket egy ismerősöm átalakítja, mivel a gyári hengerszettnél a hengerfejben van a gumitömítésnek vájat, az Airsal-nál viszont a hengerben.
Ismerősöm feltölti a gyárin a vájatot és rendesen síkolja.Nem légbőlkapott dolog. Kaptam egy rendesen kinyiffant Airsal szettet, ami teljesen kuka, és megnéztem/összehasonlítottam az én hengeremmel és hengerfejemmel.
Simson téma: régen Babettás és Simsonos koromban jártam a Táborihoz Újpesten. Drága, mint a franc, de elismerem a szakértelmét. Ő nem foglalkozik gagyi cuccokkal és gépműhelyileg is nagyon jó.
-
perge666
veterán
válasz
sityupityu #67886 üzenetére
Na igen ezt valahogy gondoltam.
Volt már jópár Simsonom,a legutóbbi után azt mondtam hogy soha többet,ezért vettem az új Derbit.
De ennyiért tényleg nem tudtam otthagyni.
-
suste
veterán
válasz
sityupityu #67888 üzenetére
A 3-6 görgő dolgot köszi! Ez akkor világos. (Max a nyomólap kiegyenesedik hamarabb, de legalább most használható.)
De egyébként jól megmondtad a semmit. (nem beszólás akar lenni, hanem a tény: "állítsd be")
A linkelt olvasmány már rég megvolt, sőt sokkal több is más oldalakon.
Mindenhol szépen leírják az elméletet amit én is leírtam itt. Az ideális helyzetben reagál a motor a görgőcserére. És persze olvastam, hogy 1 gramm is számít (sőt ugye kevesebb is), de hát ha nem számított (vagy legalábbis nagyon minimálisat) a 63g-36g=27g (hattal osztva is 6g különbség!), akkor mit csináljak? Rakjak be 4g-os görgőket? 7g-osnál kisebbet sehol nem láttam ebből a méretből.
A gyári szíj pedig le lett mérve, nem a feliratai alapján kerestem újat!
Egyébként rendeltem már egy 842/20/30-ast is, mert arra is gondoltam, hogy mi van ha túl rövid a szíj, és azért viszi egyből a robogót. De azzal sem lett jobb a helyzet, csak éppen zörgött a variátor.
-
Azért nem jó tartósan csak 3 görgőt használni, mert a nyomólap ugyanolyan erővel fog "támaszkodni" azon a 3 db görgőn mintha 6 db lenne. Hamarabb el fog használódni (lapolódni), mivel ugyanazt a terhelést nem kettő hanem csak egy kapja.
"nem értem miért ne lehetne a kuplung (is?) hibás, hiszen hamar kimennek a pofák, így indul a robogó, miközben még alacsony a fordulat (erőtlen)."
Ha nagyon rosszul van beállítva, akkor is csak 5-10 km/h-ig van köze a kuplungnak a valós menetteljesítményhez. Utána már semmi.
Én elmondtam, hogy mivel kell kezdeni és mit hagyj a végére. Ha nincs gyakorlati tapasztalatod a robogóhangolásban, hogy mi miért van, akkor előtte olvasgass egy kis szakirodalmat. Pl itt. Ha ezután van kérdésed majd válaszolok-segítek. -
suste
veterán
válasz
sityupityu #67885 üzenetére
Először is nem, nem használhatsz 6 db görgő helyett csak hármat.
De miért nem??? Mi fog történni?
A súlyelosztás ua mint 6db görgőnél, csak a görgők összsúlya más (ugye 120 fokban vannak rendezve a görgők). Pont ezért is kérdeztem, hogy mi számít jobban, az 1db görgő súlya vagy az összsúly?
Ahogy mennek kifelé úgy viszik a dobot magukkal, és ezzel feltornázzák a szíjat a nagyobb átmérőre.
Ezek szerint azt gondolnám, hogy az összsúly fontos, hogy legyen bennük annyi erő, hogy a megfelelő erővel nyomják a dobot, különben nem fog gyorsulni a robogó, csak egyhelyben pörög.
Ez lenne ugye a túl kis görgő esete.
Na nekem pont az elllenkezője van, tehát erre kellene megoldás.
De ugye már 3x9=27g görgőnél tartok, és még mindig túl gyorsan nyomja ki a dobot.
Itt jön az, hogy nem értem miért ne lehetne a kuplung (is?) hibás, hiszen hamar kimennek a pofák, így indul a robogó, miközben még alacsony a fordulat (erőtlen).
Ezért gondoltam, hogy akkor inkább a kuplungonpofák visszahúzásán kéne feszíteni, de oda elvileg a 2000N-os kisrugók kerültek a megrendelt (és linkelt) variátor szettből.Szóval akkor a kérdésem most:
1: Mi az amit nem értesz a leírásban? (megpróbáltam pontosan leírni a helyzetet)
2: Akkor szerinted hogyan állítsam be a variátort?A kuplungrugóknak csak az elindulás dinamikájához van köze
Pont ezzel van probléma, hiszen elindul a robogó, de mivel a motor még erőtlen a kis frodulaton, így csak hörög szegény. Aztán persze 30-40Km/h környékén már jól teljesít.Szerk: ami rossz volt az előző leírásban az a 180 fok. Termésuzetesen 120 fokról van szó
-
válasz
mumtaz #67881 üzenetére
Értem én a problémádat.
A kínai hengertől ne várd ugyanazt mint pl egy malossi-tól. Ennyi.
Egyébként korábban arra akartam utalni, hogy én a helyedben már rég megszabadultam volna ettől a robogótól és vettem volna pl egy karbis sr-t. Persze csak a magam nevében beszélek.(#67879) perge666 "Ezt a " nem kell járatni " dolgot érthetem egy S50N Simson alatt is?"
Dehogy. Ez a simsonok-hoz kapható iszonyat gagyi minőségű utángyártott alkatrészeinél nem játszható el.
-
Nálam van egy két homályos dolog amiket leírtál, na mindegy.
Először is nem, nem használhatsz 6 db görgő helyett csak hármat. Viszont két különböző súlyú görgőt (tehát pl 3db 8, és 3db 9 grammosat) lehet használni. (#67880) forandor ezt neked is írom. Természetesen csak is úgy, hogy felváltva kerülhetnek egymás mellé a különböző súlyúak, tehát egymás mellé egy ilyen és egy olyan. Így teljesen kiegyenlítik egymást az eltérő súlyú görgők. De csak is így! Kevert görgősúlyoknál nem szabad, hogy egymás mellé kerüljön két egyforma súlyú görgő! Ja, és természetesen csak két különböző súly kombinálható, három már nem. Sokan óckodnak az ilyesmitől pedig egyáltalán nem barbár dolog, persze csak akkor tegyük ha feltétlen indokolt. Tuning-versenyrobogóknál szokott ez gyakori eset lenni, hogy annyira ki kell tizedelni (igen, ezeknél a motoroknál már tizedek is számítanak), hogy másképp nem is lehet megoldani, Hiszen egy gyártó sem gyárt tizedenként görgőket, leginkább csak minimum 0,25 grammonként növekednek. Pl a Stage6 ezért is árulja hármasával a görgőit és nem hatosával, hogy szabadabban lehessen variálni két különböző súlyú görgővel, és ne keljen feleslegesen megvenni az egyik fajtából mind a hatot.
De mindezek amiket leírtam csak csak nagyon komoly tuningnál indokolt, egy szériarobogónál vagy egy alaptuningnál az ég világon semmi szükség nincs keverni a görgőket, elég ha fél, vagy max 0,25 grammos pontossággal be van lőve a variátor.Visszatérve az eredeti problémádra nem értem, hogy miért foglalkozol a kuplungrugókkal amikor még a variátorod sincs rendesen kigörgőzve? A kuplungrugóknak csak az elindulás dinamikájához van köze semmi máshoz. Ha egyszer már betapadt (megfogta a harangot) onnan kezdve semmi köze sincs ahhoz, hogy hogyan megy a motor. Először szépen be kell hangolni a meghajtást (ahogy előttem írták lehet, hogy a kontraszt rugóhoz is hozzá kell majd nyúlni) majd ha ez megvan, akkor lehet foglalkozni a kuplungal, hogy milyen elindulást szeretnénk.
Abból meg ne induljál ki, hogy előzőekben mi volt az optimális görgősúly. Eltérő variátor, más szíj (hiába van ugyanaz a méret ráírva) stb simán produkálhat olyat, hogy nem lesznek megfelelőek azok a görgők amik korábban jól működtek. -
suste
veterán
válasz
albinolynx #67883 üzenetére
ha tudod akkor mérd meg, és méret alapján könnyebben találsz (hossz/szélesség/magasság vagy dölésszög)
-
albinolynx
senior tag
piaggio 20026 830488/2 szij megfelelojet, vagy ezt a szijat itthon hol talalom meg?
-
suste
veterán
válasz
forandor #67880 üzenetére
1: 6db 9-es görgővel szinte használhatatlan, nagyon erőlködik indulásnál 1 személlyel is, hát még 2 személlyel....
2: ha megnézted a linket amit beraktam, akkor láthatod, hogy ezeknél a variátoroknál 180fokban van elhelyezve 3-3 görgő
vagyis ha kiveszed az egyik 180fokban elhelyezett 3db görgőt, akkor az eredő erő nem fog változni, tehát nem okoz nagy gondot (ha nem így lenne, akkor rázná rendesen a motort, de nem teszi)
ezért is adnak hozzá 3x3 különböző görgőt, hogy lehessen variálni vele....
szóval ilyen tapasztalattal rendelkező ember segítsége kéne
az biztos, hogy jelen állapotában (3*9g) semmi rendellenes dolgot nem mutat a motor, és legalább el lehet vele indulni3:azt én is olvastam sok helyen, hogy 1g is milyen sokat jelenthet, és el is hittem, amíg nem tapasztaltam amit elsőre leírtam
4: a leírás szerint a kék rugó "2000N Small clutch sprring", vagyis ha jól olvastam ez a legerősebb
5: kontraszt rugóhoz tudtommal akkor kell nyúlni, ha csúszik a szíj
hát nekem pont nem csúszik, hanem inkább hamar viszi a kereket.....
ha erősebbre cserélném, akkor szerintem pont hogy még hamarabb kapcsolna a kuplungJavítsatok ki, ha rosszul gondolkodom!
-
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #67876 üzenetére
Az hát, kínai hengerszett. A hengerrel szerintem nincs is semmi baj. A járatásban meg tényleg ez a baj, hogy alapjáraton járattam néha emelt fordulaton 4 órát. Utána mentem vele olyan óvatosan, ahogyan csak lehet. Ez annyit jelent, hogy olyan kis gázzal, amivel még megindul és megy, mégis lehetett hallani megszorulás közeli állapotot. Ráadásul teljesen üzemi hőfokot mutatott.
A henger szerintem jó, inkább magában a dugattyúban nem vagyok biztos.
Lehet, jobb lenne az egyik levedlett 70-es hengert (van kettő is) kéne elvinnem furatni kicsit, vagy honolni és keríteni normális dugót bele.Nem azzal van a baj, hogy injektoros - bár olajmennyiséget könnyebb lenne hozzáadni -, hanem a motor típusával van baj. Ugyanis a hengere ugyanaz, mint a karbisnak. Tegát az, hogy nincs hozzá normális hengerszett (csak aranyárban), az a karbisra így ugyanúgy igaz, mint az injektorosra.
Ok. 50000 körül lenne Malossi a saját hengerfejével karbisra. Ugyanez lenne injektorosra is, de csak olyan szettben, ahol a henger és a rá való injektoros hengerfej mellé adják a módosított ECU-t is. Csak épp 120000-be kerül. És ahhoz már kell erősített főtengely is, ami gagyibb márkából 40000, Malossiból 105000.Viszont én ennyit nem akarok költeni rá. Mégcsak nem is kell, hogy gyorsabb legyen. Csak annyit akarok, hogy rendesen el tudjak vele indulni a lámpánál és értelmes tempóban fel tudjak vele menni pl. a Hegyalja úton. Ezt ezek a kínai hengerszettek úgyis megadták, hogy előtte új korában "bejáratás" alatt megszorult.
Mondjuk próbálkozhatnék a Doppler 50-es alu hengerszettjével is. Az pl. 30000 Ft. Ha hozná ennek a kínai 70-esnek a teljesítményét, az nem lenne rossz. Írnak róla jót, hogy kb. hozza azt a teljesítményt, de ki tudja. Ahhoz meg túl drága, hogy csak próbálkozzak vele.
Naraku-ból is lenne 70-es szett 25000-ért, de ki tudja, hogy az nem-e ugyanolyan (szar), mint ez a 10000 Ft-os. Bár elvileg jó a Naraku és Speedfighton nem csalódtam benne.Szóval nem tudom.
Egyébként a Jetforce gyárija 50-es alu.
-
forandor
tag
Ha 6 görgő megy bele, akkor 6 görgővel is használd. A görgőket ne variáld, csak egyforma súlyúakat használj. Már 1 gramm különbség is sokat tud számítani. Ha túl korán kapcsol, akkor a kuplungnál kellene hibának lennie, bár azt írtad, hogy volt próbálva gyári rugókkal és az újakkal is.
A kontraszt rugóval mi a helyzet? Lehet, hogy az a gyenge.suste, az attól függ. Fúrt a henger? Jó minőségű munkát végeztek vele? Utángyártott?
Ilyenkor jobb biztosra menni. Több olajat a keverésénél, és nem nyélgázon, illetve nem szétpörgetve használni egy darabig. -
perge666
veterán
válasz
sityupityu #67876 üzenetére
Ezt a " nem kell járatni " dolgot érthetem egy S50N Simson alatt is?
Péntek este vettem munkatársamtól piripénzért egy teljesen felújítottat ami 1,5-2 évet állt úgy hogy be sem járatták.
Megtettem a kötelező óvintézkedéseket,és életet lehelltem bele.
Péntek este 200 métert ha mentem vele mert leállt,utána itthon beállítgattam és vagy 10-15 percet alapjáraton ketyegett szépen.
Szombaton gyertyacsere kis alapjáraton ketyegés,és 4-5 órán keresztül járkáltam vele hiba nélkül.
Vasárnap este már kiváncsi voltam hogy mit tud és kicsit meghajtottam,ment nagyon jól és semmi hibát nem produkált.
Annyi hogy már első inditásnál hallottam hogy néha a tűgörgő becsörög,de nem vészes. -
suste
veterán
Sziasztok!
Lenne 1-2 kérdésem a tapasztaltabbaktól:
A robogó:
Benelli Velvet 125 AC, QMI153 (módosított QMI152), gyári 10,5g görgők (összesen 63g), 7500km (újonnan vettem!)
-gyári variátor dob és szíjtárcsa is komolyan bemaródva
-gyári szíj eléggé megtépázva, de még nem szakadt el (szerintem már nem sok volt lett volna neki)
-gyári álapotban sem volt egy sebességbajnok, üveghangon 90km/h, és végig nagyon pörgöttKapott új cuccokat, de nem gyáriakat:
-QMI152-es variátor szettben a görgőkkel és kuplung pofa visszahúzó rugóval [link]
a szettben elvileg 8, 10, 12-es görgőnek kellett volna lennie (10,11,12-t kaptam), amivel elvileg el lehetett volna játszani, hogy mennyire pörögjön
-és kapott egy 835/20/30-as szíjat (ezt írják legtöbb helyen belevalónak, és a gyári is 835 hosszú 20 széles)Az eredmény pedig:
-3*10g+3*11g görgővel (ugye átlag 10,5, összesen 63g) nem igazán gyorsult, nagyon hamar ráengedte a kuplungot
-beraktuk a kék kuplungrugót, de így sem lett jobb
-rendeltem 6*9g görgőt (összesen 54g), megjött, be is raktam együtt őket, de így sem lett jobb, alig lehetett ellindulni vele
utazó sebességnek a 60 nagyon lazán ment, még a 70 is
-végső elkeseredésemben kivettem 3db görgőt, azaz most összesen 3*9g van benne (összesen 27g), így egy kicsit jobb, de még minidg nagyon hamar indulLétezik, hogy ennyivel könyebb görgők kellenek bele???
Teljesen elbizonytalanodtam, és törtem a fejem, hogy akkor menniyt számíthat egyáltalán, hogy mennyi a görgők össz súlya??? Vagy az 1db görgő súly számít inkább, és próbáljam meg 8g-osokkal?
Származik valami bajom abból, hogy 6db görgő helyett 3db-bal járok? -
JoinR
őstag
Nálatok is ilyen kevés olaj kell amúgy az 50-es 2t-knek? Nálam a Scarabeoba 1800 km után az arány 1:65-1:70 körül lehet. Gokartomba 1:20-at keverek
-
válasz
perge666 #67875 üzenetére
A befecskendező miatt nem tud plusz olajat tenni a benzinhez, meg aztán ugye kínai hengerszettről van szó az emlékeim szerint. Egy rendes, középkategóriás henger bejáratása kb 20 percnyi helyben való járatásban ki is merülne. Ha nagyon óvatosak akarunk lenni, akkor max még aznap óvatos motorozás aztán másnap már lehetne húzni neki. Én mindig eszerint jártam el, és soha sem volt semmi baj. Ha valami nem oké akkor az már a helyben járatásnál kiderül általában.
-
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #67872 üzenetére
Nem kimondottan így van szívás velük. Sokkal inkább az idővel van gondom. Ha mondjuk hengercserét csináltam, akkor az mindig a munkahelyemen csináltam munka után. De akkor meg mindig csak 2-3, esetleg 4 órám volt rá. És ugye olyankor nyomja az embert, hogy haza is kéne érni, ami 1-1,5 óra BKV. Tehát jött az, hogy összerakom, picit járatom, hazajövök vele. Ennyi időtől meg ugye jöhet a megszorulás. És itt sokat nem számít, hogy közben meg-meg állok, mert van olyan elkerülhetetlen útszakasz, ahol épp nem állhatok meg és zömmel ott jött elő a megszorulás, vagy a közeli állapot.
Most úgy hoztam össze, hogy rászántam az időt a tömítésre, az összerakásra és a járatásra.
-
-
mumtaz
senior tag
Na nekem ma bejáratás lesz a program.
Hét elején kinyomtam a hengerfejen agumi tömítés helyét pasztával. Tegnapig hagytam a lakásban szabadon megszáradni. Tökéletes lett. Tegnap fel is raktam az új hengert és több szakaszban összesen jó 2 óráig hagytam járni légszűrő nélkül. Azért légszűrő nélkül, mert ugye itt az olaj mennyisége nem állítható így pici benzinnel felhigítottam olajat és időnként bepermeteztem a fojtószelepen keresztül.Ma szintén járatni fogom, majd megyek is vele egy kicsit.
Korábban, mikor új hengert kapott az volt a baj, hogy nagyon kevés időm volt rendesen járatni. Például azért, mert a munkahelyemen csináltam hétköznap és haza kellett jönnöm vele. Ilyenkor jöttek a megszorulás közeli állapotok.
Most rászánom az időt.Adnék neki többletüzemanyagot a bejáratás idejére, csak az a baj, hogy ez az arányrs nagyon érzékeny. Ha több üzemanyagot adnék neki, akkor már nem is menne, kihagyogatna, lefulladna.
A henger nagyon passzentos. A dugót gyűrűvel alig lehet beletolni. Eddig ezekből a szettekből mind ilyen volt.
Sajnos nincs mód, hogy valami drágábbat vegyek, mert vagy mindegyik "csak" 50-es, vagy más formájú (pl. Malossi), mint a gyári. Mivel ezeket a karbishoz adják, muszáj a gyári forma, hogy a gyári hengerfej rámenjen.Ok. Ott lenne a Malossi tuningszetje, amihez még másik elektronikát is ad, de az 120000 Ft.
-
Rozoga62
tag
Sziasztok!
Kymco Agility 50 4ütemű robogón kipufogót cserélnék, mert kilyukadt. ez jó lenne rá? A felsorolásban nem írja a 4T tipust. Ilyen az eredeti:
Vagy ajánlhattok másmilyent is, ami az eredetivel csereszabatos, de de nagyon sokat nem akarok rá költeni. Köszi, György. -
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #67863 üzenetére
Volt nekem is ilyen. Mondjuk az egész bringa úgy rezget, hogy még burkolat csavarok is lazulgattak kifelé. Pont szíjat kellett cserélnem és érdekes módon eltűnt ez a búgásba átmenő rezonancia.
Aztán az is kiderült, hogy a segédvázból hiányoznak a gumik, ami a másik jetforceban megvolt.
Kivettem a segédvázat és kiderült, hogy az egyik oldalán, ahol csavarral van a vázhoz rögzítve, ott a segédvázból hiányzik egy szilent is. Én megy csodáljoztam, miért ferde egy pucit a segge. Az onnan nem kiesett, hanem valaki előző tulaj "elfelejtette" visszatenni.
Átraktam a másik jetforceból kompletten az egészet.
Eredmény: ami kicsi rezonancia volt, az megszűnt. A robi segge rendesen áll és magasabb. -
válasz
enginev3.0 #67860 üzenetére
Akár a kontrasztrugótól is eredhet ez a rezonancia. Ezért is árulnak hozzájuk mindenféle rezgéscsillapító alátétet, de tapasztalataim alapján sokszor ezek sem segítenek.
Persze egyáltalán nem biztos, hogy nálad is ez miatt van a rezonancia csak megjegyeztem, mert a kontraszt képes olyat okozni, hogy (ahogy te is írtad) még a lábtartón is érezni menet közben. -
JoinR
őstag
válasz
enginev3.0 #67860 üzenetére
Az enyém is rezonál a végsebesség környékén, ezek ilyenek szerintem.
-
enginev3.0
félisten
Magas fordulaton valami nagyon rezonál, érzem a talpamnál, de szinte az egész robogóban lehet érezni, mi lehet ennek az oka? Minden új benne, nem gagyi alkatrészek
Kisebb fordulaton természetesen nincs ilyen gond
És van egy ilyen viccesnek fog tűnni, de egy erős ZZZSSSSS hangja is ilyenkor, mintha valami légáramlás lenne, de nem biztos hogy légáramlás az
-
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #67854 üzenetére
Azon már próbálkoztam, hogy az mégis kb. milyen erősségű, hogy edetleg más gyártótól vegyek. A brutál idegesítő az, hogy a legjobb kontrasztot a moci gyárija adta. De milyen hihetetlen, gyárit, vagy azzal megegyezőt nem lehet kapni, legfeljebb bontottat. Minden más, ami kapható, az a gyáritól erősebb.
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
perge666 #67855 üzenetére
Ez az uj motorod, ugye?
El kell keseritselek, lehet hogy amig el nem kopik igy fog nyoszorogni picit, mert olyan a betet.
En kb 3000km-el ezelott csereltem hatso betetet, EBC-t kapott. Az elejen nagyon nyikorgott, aztan szepen halkult ahogy bekopott, ehhez kellett majd 1000km.
Viszont mai napig van hangja egy picit(foleg hidegen), az elso fek meg total kussban van.Szerk: legtobbet dicsert lancspray a Mol lancspray, motoros topikban rengetegen azt hasznaljak, raadasul nem is draga.
-
perge666
veterán
válasz
sityupityu #67854 üzenetére
Köszi.
Tárcsákra van valami tipped? -
válasz
mumtaz #67851 üzenetére
Érdekes amit mondasz, mert nálunk a helyi egüben pl most is lehet külön kapni. Ugye más kontraszt kell a minarelli-be, más a piaggio-ba stb. Ezekbe tuti, hogy lehetett eddig külön kapni. De majd utánajárok ennek.
(#67852) zoltanz Akár ki is cseréltetheted rögtön azt is.
(#67853) perge666 Szerintem kb egy kaptafa mindegyik, bármelyik spray-t használhatod.
-
perge666
veterán
Üdv.
A tárcsafékek használatkor kicsit nyöszörögnek,milyen karbantartást kell eszközölnöm hogy elhalgasson?Meg lenne még egy olyan kérdésem hogy milyen lánckenő az ajánlott,valami olaj vagy Spray?
Konkrét márka is jöhet ami bevált. -
zoltanz
nagyúr
válasz
sityupityu #67850 üzenetére
Értem köszi!
Valamint úgy hallottam ha már szétszedik, pár évenként érdemes cserélni a "benzincsapot" is. Ha jól rémlik azért mert a membránját oldják a benzinben lévő adalékok és vagy a metanol. -
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #67848 üzenetére
Apropó fehér kontraszt. Érdeklődtem SRacingnél. Elmondták, hogy fehér kontraszt külön nincs. Csak a Malossi variókhoz adják, de külön nem tudják beszerezni.
Hengerfej tömítés sincs sajnos. Most annyit tudtam csinálni, hogy a gumi vájatot kinyomtam tegnap tömítőpasztával. Az mára teljesen "megkötött". Rájöttem, hogy ha pasztázva azonnal összerakom a hengerrel, akkor maradnak olyan részei, amik nem kötnek meg, hanem olyan marad, mintha akkor nyomtam volna ki a tubusból. Ezt meg a víz és a nyomás kinyomja.
Most tegnap kinyomtam a hengerfejet a lakásban, rátettem a fém tömítést és lesúlyoztam egy időre. Így kipréseltem a felesleget. Most megnéztem és teljesen megkötött.
Még hagyom állni és holnap összerakom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki topik
- Xbox tulajok OFF topicja
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- PlayStation 5
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Milyen videókártyát?
- Realme GT 5G - versenyképes
- HMD Fusion - öltöztetnéd megint
- További aktív témák...
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Jó állapotú Kona Shred / Pike 454 dual-air 110mm-140mm / Shimano Deore felszereltség!
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Honor 8 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Készpénzes számítógép PC félkonfig alkatrész hardver felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Honor Magic7 Lite 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! MSI Gaming X RTX 4060Ti 16GB GDRR6 Videokártya!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest