Még a fixi/ss-hez annyit:
A fő lényeg, amiért engem megfogott, az a letisztultsága. Minden dologban szeretem az ilyet.
A másik meg, hogy nincs akkora karbantartásigénye. Jó a váltós bringa, nagyon is. De ahhoz, hogy mindig patentul váltson, pontosan, akadás, recsegés, nélkül, ahhoz igenis karban kell tartani, tisztítani, stb. Ezt itt el tudod kerülni, vagyis jelentősen egyszerűsödik. Lusta vagyok z albérletben szétkapni a bringát, megtakarítani a dzsuvás fogaskerekeket, láncot, ezután csak leakasztom, kipucolom és kész .
Nem beszélve a lekerülő súlyról, nem kell grammániásnak lenni, észrevehető különbség, ha nincs ott a fogaskeréksor, váltó, hátsófék.
És nekem is marad a magellan, majd ki lesz pofozva túragépnek. De ide Pestre nekem igenis felesleges a váltó, kb. fél-háromnegyed éve szoktatom magam az egysebihez, néha végigkattogom a váltót, hogy megjárassam, de abszolúte felesleges. Eddig ha volt valami kis emelkedő, akkor váltottam, baromira elkényelmesít és nagyon gyorsan át lehet állni, csak egy kis idő, míg hozzáerősödik a lábad.
És az a jó móka, amikor a divatfikszisek lesajnálóan néznek a montira, te meg állvahagyod őket, váltás és mindenféle cécó nélkül. Ha meg meglesz a 42/16 városi suhanó, akkor főleg elbújhatnak az önjelelölt művészek és műegyetemista hipszterek
Addig meg:
"Amikor a kép életlen, a gondolat éles, és amikor a kép éles, a gondolat eltávolodik a fókuszponttól." - Hiroshi Sugimoto