Hirdetés
- Rap, Hip-hop 90'
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- RetepNyaraB: Kávés szöszölés, az élet, a világmindenség, meg minden
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Őskoczka
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
Új hozzászólás Aktív témák
-
SzaboZE
addikt
válasz
#04331520 #4349 üzenetére
Dehogy nincs köze hozzá, olvasd mán el amit linkeltem korábban!
https://www.autoszektor.hu/hu/content/fojtoszelep-dizelmotorokon-es-nem-egy
-
Moleman
addikt
válasz
SzaboZE #4347 üzenetére
Még mindig nem a fojtószelepről beszélgetünk, hanem az örvénycsappantyúról.
A kiiktatás tökéletesen működik (itt se volt szó ledugózásról, simán csak kiveszed a műanyag flepniket tengelyestől), a károsanyagkibocsátás nem hiszem, hogy romlana, csak alacsony fordulaton lesz kevesebb a nyomaték.
-
#04331520
törölt tag
válasz
SzaboZE #4343 üzenetére
Elengedem a ledugózás szót, mert a BMW-nél lehet, hogy két külön légjárat van a szívósorban és ha ledugozzák az örvénycsappantyús bemenetet akkor a másik járaton érkezik a levegő. A Mazda motor szívósorában lehet, hogy nincs külön légjárat és csak szimpla kiiktatásról kell beszélni. Onnan jött nekem ez az egész, hogy egy volt osztálytársam 1. Gen Mazda 6-osában motort kellet cserélni. Annyira meglepődtem ezen, hogy elkezdtem utánanézni. Itt jött képbe, hogy ezek biztos Ford motorok ahol meg is találtam az örvénycsappanytyúk törésének problémáját. A lényeg, hogy ez egy időzített bomba a motor számára és vagy cserélgeti az ember a szívósort 150ezrenként vagy kiiktatja cserében pár pár százalékkal megnövekedik a károsanyag kibocsájtás.
-
SzaboZE
addikt
válasz
#04331520 #4339 üzenetére
Közben megnéztem amit linkeltél. Az egy dízel BMW, ott más szerepe van a fojtószelepnek! Mi viszont benzines motorokról beszélünk.
-
SzaboZE
addikt
válasz
#04331520 #4339 üzenetére
Szerintem Te az EGR lefalazásra gondolsz, így kevesebb kosz kerül vissza a hengerekbe, de az a mazda motoroknál nem szokott ekkora probléma lenni. Cserébe környezetvédelmi aggályokat vet fel. Amúgy sokkal elegánsabb egyszerűen átírni a motorvezérlő programot, hogy ne nyissa ki az EGR szelepet.
-
Safranek
aktív tag
Köszönöm.
A Motul olajválasztó alapján lett 5w-30:A magyar Totalnál a korábbiakhoz képest más lett az eredmény:
"Kérjük, olvassa el a felhasználói kézikönyvet, vagy vegye fel a kapcsolatot kenőanyagok műszaki osztályával."Angol Total írja mindkettőt.
Vékonyabb olaj felé fordulok akkor.
-
shifty!
senior tag
válasz
Safranek #4338 üzenetére
Más viszkozitási besorolású olajat tettél bele, a 0W20-nál "vastagabb" olaj került bele. Kiváló vizuális szemléltetése van kb innentől a videóban (YT!).
A Motul szerintem minőségileg rendben van, a családban lévő Renault-oknál is jópár éve Motult használunk, az előírásoknak megfelel, szerintem nem lesz vele probléma, de nem vagyok szerelő sem szakember, sem szerelő, csak tapasztalatból mondom, amit.
Viszont, az olajválasztó portálokon a 2.0-s SkyActive-hoz majdnem mindenhol 0W20-at írnak, szerintem nem jársz rosszul azzal a viszkozitási besorolással. -
#04331520
törölt tag
válasz
T0mBd1gg3R #4337 üzenetére
-
Safranek
aktív tag
Sziasztok ,
Nemrég cseréltem olajat 2015 6-os , 2.0- ban , kapott Motult.
Hidegen hangosabb lett vele , mint a márkaszervízben télen cserélt 0w-20-al.
Olaj miatt lett hangosabb vagy más állhat a háttérben?
Illetve következő cserénél 0w20 vagy 5w30 menjen bele? Maradjak Total olajnál?
Jelenleg évi 22-24e km futásra tervezve. -
-
SzaboZE
addikt
válasz
Moleman #4334 üzenetére
A koszos pillangószelep mindkét esetben okozhat gondokat, szerencsére egy tisztítással könnyen orvosolható. Én pár évente megejtem egy motorvezérlő reset kíséretében (akkusaru le-fel). Kell neki egy 80-100km, mire betanul, de utána minden patent. Ha viszont máshol is van gond, az legalább előkerül (sokszor a vezérlő alkalmazkodik az enyhe változásokhoz és elrejtve marad egy-egy kisebb hiba, míg üres múlttal könnyebben detektálható).
-
SzaboZE
addikt
-
-
SzaboZE
addikt
válasz
#04331520 #4328 üzenetére
Az összes soros motor a mazda MZR családjától származik, az első sorban ott van. Ezek mind ős mazda motorok, tehát ha a ford "tervezte" volna, akkor már a 90-es évek elején neki kellett volna kezdeniük
De akkoriban még Mazda részvényeik sem voltak. A fordba tett motorokon nyilván van egy pár módosítás, de az alap ugyanaz. Mint ahogy pl a PSA féle dízel motor a mazdákban egy picit módosítva sokkal megbízhatóbbra sikerült (a szervizek véleménye alapján), mint a francia vagy német autókba épített társaik. Még sem lett mazda motor belőle ettől.
-
Moleman
addikt
válasz
SzaboZE #4327 üzenetére
Valóban, a Mazda motorokat használta a Ford, nem fordítva, de a lényegen nem változtat, ugyanaz a motor van mindben.
#4328 Újgyerek
Az SCi a közvetlen befecskendezésű változat, Mondeoban biztos volt, Mazdában szerintem nem. A Mazdákba kerülő motorokat valószínűleg kivétel nélkül Japánban gyártották, mert ott szerelték össze a hozzánk érkező autókat. -
#04331520
törölt tag
válasz
SzaboZE #4327 üzenetére
Ha az 1.8-as motort megnézzük ugyanezen az oldalon amit linkeltél akkor ott azt írják, hogy a Ford kölni létesítményében tervezték és Valenciában szerelték össze:
The SCi engines were designed at Ford's Cologne facility and assembled in Valencia, Spain. The SCi engine is paired with a specially designed six-speed manual transmission. -
SzaboZE
addikt
válasz
#04331520 #4324 üzenetére
Nem. Azok a mazda motorok vannak fordban is (és volvoban is).... Semmi közük a fordhoz másképp. Ha fomoco feliratot látsz rajta, az azért van, mert a ford is gyártotta a saját gyáraiban, de ettől még nem ők fejlesztették ki a mazda soros motorokat.
Moleman: előbb nézz utána légyszíves a témának, mielőtt téves információt erősítesz meg. (Mazda L engine)
"The Mazda L-series is a mid-sized inline 4-cylinder gasoline engine designed by Mazda as part of their MZR family, ranging in displacement from 1.8L to 2.5L. Introduced in 2001, it is the evolution of the cast-iron block F-engine. The L-series is used by Ford as their 1.8L to 2.5L Duratec world engine."
-
#04331520
törölt tag
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy a második generációs Mazda 6 1.8 és 2.0 szívó benzines motorjai azok a Ford motorok amik a Mazda 5-ben is vannak?
-
TheProb
veterán
Sziasztok!
Van itt esetleg valaki, aki a mostani generációs mx5-öt használja/használta napi szinten?
Mennyire élhető a 2 férőhellyel és a relatíve kis csomagtartóval? (tudom, hogy szubjektív)
Illetve soft top-pal a télet hogy lehet kibekkelni?A mostani (4. gen, ND) generációnak van valami betegsége vagy motor, stb, amit illik kerülni?
-
shifty!
senior tag
válasz
T0mBd1gg3R #4318 üzenetére
Ez jogos, ebből a tekintetből mondjuk a magas kopaszos úrieber korrekt volt velem, amikor az első felmérés után beszéltem vele hogy az első fékeket tárcsa-betét felújítása kéne ítélni, akkor kérdezte, hogy milyen árkategóriában rendeljenek hozzá, olcsóbb rosszabb, vagy drágább de jobb, és közösen megállapodtunk a TRW-ben, szóval ez szvsz korrekt volt tőlük.
-
-
shifty!
senior tag
válasz
T0mBd1gg3R #4315 üzenetére
Köszönöm mindenkinek, egyelőre maradok az M3 Focus-nál, megkérem őket hogy ha mód van rá, Tóth Józsival nézzük át a hibákat és kéréseket.
-
Gustavson
tag
Valaki találkozott már ezzel a hibakóddal?
P0123 Fojtószelep/gázpedál helyzet érzékelő/kapcsoló A áramkör magas jelszintű bemenet.
Mazda 3 BK 1.6 benzin.
Egyik pillanatról a másikra leesett a fordulatszám, "kockás" lett a motor. Gyorsítás közben mintha visszavenne a gázból.
A motortérből semmi szokatlan hang, semmi füst vagy egyéb jelenség. -
válasz
shifty! #4312 üzenetére
Ha Focus M3 akkor RAGASZKODJ Tóth Józsihoz. Tényleg ért hozzá, a munkafelvevő/műhelyvezető magas kopaszos uriember már kevésbé volt szimpatikus.
-
shifty!
senior tag
válasz
Moleman #4311 üzenetére
BP-en és környékén tudtok szivesen, nyugodt szívvel ajánlani Mazda szervízt?
2014-es M3 2.0 Challenge, 59e km-el, tavaly június óta van nálam, akkor átnézés, olaj és szűrőcsere, első féktárcsa és betét csere volt. Most esedékes egy 10e km-es átnézés/szerviz, talán hátsó féktárcsa csere, illetve lehet hogy a 60e km alkalmával fékfolyadékot és váltóolajat is cseréltetnék. Illetve, a klímából valahol szökik a klímagáz / olaj, mert tavaly feltöltettem, de idén csak csúnya hanggal erőlködik, de hideget és párátlanítást nem csinál.
Focus M3-nál voltam tavalyi alkalommal, igazából nem volt velük problémám, amit megbeszéltünk azt sztem normális áron elvégezték, nem tudom, másnak velük milyen tapasztalata van, illetve van-e olyan aki bevált és ajánljátok.
-
Moleman
addikt
Na, most már én is tudok olajcserés árat írni, maszek szervizben átvizsgálás, gyári motorolaj, gyári váltóolaj, fékfolyadék csere, olajszűrő, pollenszűrő 43k.
Az már kevésbé vidám, hogy szakadozik az első lengőkarok hátsó szilentje, zsebbenyúlós lesz.
-
nyepi
tag
válasz
T0mBd1gg3R #4308 üzenetére
Igen, ez így van. Plussz célszerszámok, rengeteg előírás (akár az is, hogy külön épületben lehet csak adott márkát árulni), kötelező megvenni adott darab autót, stb. Szóval elég árnyalt a kép.
-
Szerintem minden plusz költség ami a márkaszervíznél fölmerül egy teljesen legálisan működő független szervízhez képest azt magának a márka tulajdonosának fizeti.
A licencdíj magas, mert a gyárnak csökkent a haszonkulcsa az autókon.
A típusspecifikus dolgokat meg kötelező fizetős oktatáson kell elsajátítani szintén tőlük. -
nyepi
tag
válasz
troland26 #4299 üzenetére
Azért azt se felejtsétek el, hogy egy márkaszervíznek mekkora költségei vannak. Célszerszámok, gyári diagnosztikák, license díjak, képzések és mennyivel több embert kell fizetnie (munkafelvevő, raktáros, mosós, stb. akik valójában nem termelnek, de szükség van rájuk).
Persze, hogy pl. egy feketén működő műhellyel nem tudja felvenni a versenyt árban.A fékfolyadékot hivatalosan 2 évente kellene cserélni, de semmig gond nem lesz, ha ezt nem teszitek meg.
Akár meg is lehet kérni a szervíznél, hogy mérjék meg a víztartalmát és csak szükség esetén cseréljék ki. -
#21346560
törölt tag
Értem, köszi mindenkinek a választ!
Most vettem 6-ost, cseréltettem is egyébként... -
shifty!
senior tag
válasz
#21346560 #4301 üzenetére
Milyen sűrűn?
Használat függő, nem igazán évekhez, inkább kilóméterekhez és a használat módjához kell igazítani, márkától típustól függetlenül. Ha a 2018-as CX-3-mal a 3 év alatt lenyomott 60-80-100e KM-t, akkor erősen indokolt a csere.
Ha megnézed pl. a Motul olaj- és folyadékválasztó oldalát, ott normál felhasználásra 2 év / 40e km, szigorú csereciklusra 1 év / 20e km a megadott periódus.
-
#21346560
törölt tag
A fékfolyadékot ilyen sűrűn kell cseréltetni a Mazdában?
Új hozzászólás Aktív témák
- Csere-Beszámítás! KFA2 One Click OC RTX 4080 16GB GDDR6X Videokártya!
- Bomba ár! Dell Latitude 7280 - i5-7GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Honor Magic6 Lite, Honor Magic6 Pro, Honor Magic7 Lite, Honor Magic7 Pro
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA be quiet! 650W
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 docking station
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest