- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: AMD Ryzen 7 7700X vs AMD Ryzen 9 9900X Cinebench R23 & R24 Benchmarkokban mérve
- bambano: Bambanő háza tája
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Krisztianby: Íróasztal STAUNING 80x160 jobb mint gondoltam.
- Klaus Duran: Youtube AI szinkron
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
Dr. Szilikát #34084 üzenetére
Már mindegy, rendeltem újat és fel is raktam.
Csak felfújni nem sikerül. Nem ugrik a helyére mindenhol a tubeless abroncs. Reddit szerint autószervíz, mert ott tudnak bele fújni elég nagy nyomáson. Benzinkúton próbáltam, de nem pattintotta be. 4 órája ezen a szaron pörgök, már arra is gondoltam hogy inkább rendelek egy új elsőkereket, mert azon gyárilag rajta van az abroncs, minimálisan felfújva. -
.-..-.
tag
válasz
Dr. Szilikát #34060 üzenetére
Persze, ezt tudom. Csupan pontositottam az univerzalis felhasznalas reszleteit.
En anno meg ugy tanultam, hogy az altalanos norma a +/- 5%.
Azota is aramkorok tervezesekor ezt vettem figyelembe.
Lehet vannak +/- 10% tureshatarok is, nem tudom. En torekszem a megszokot 5%-on belul maradni, az a tuti -
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #34060 üzenetére
Többek között tűréshatárt is megadnak hozzá.
Más fórumon különböző jogszabályokat és változásokat linkelgettek be emberek, ahol korábban aszimmetrikus érték szerepelt, most viszont mintha egységesen 8% körül lenne fel is és le is. Így lesz a 230 V hálózati feszültségből egy 212 - 248 V tartomány (vagy valami hasonló).
Tehát nagyjából 250 V a plafon, 240 V és +8% esetén pedig 260 V. -
.-..-.
tag
válasz
Dr. Szilikát #34051 üzenetére
A G3-ban egeszen pontosan 100-240V/50-60Hz tapegyseg van.
A nehezseg annyi benne, hogy valami mugyanta-szeru cuccal van az egesz kiontve az IP67 vedelem miatt.
A keszulekhaz femnek tunik, feltetelezem a hoatadas miatt.
Valoszinuleg egy szokasos PWM-es tap lehet. [kép] [kép]
33430 HUF (AFA-val) + 4336 HUF szallitas(De ha belegondolok ... az MSI gamer laptopom tapja is ennyibe kerul nagyjabol. Igy alapvetoen nem kiugro egy 200W+ tolotonel az ar)
-
.-..-.
tag
válasz
Dr. Szilikát #33994 üzenetére
Mivel 2 napos a roller es a fekkart nem tudom a 2/3 resznel jobban behuzni, nem a bowden beallitassal van a gond.
A gond ott van hogy akkor sem fog rendesen a fek, ha megnyujtom a bowdent vagy letorom a fekkart, olyan erovel huzom.
Az elso szuper, de ha egy 25-os temponal azzal veszfekeznek, hat lehet azt vennem csak eszre, hogy 25km/h-val ulok a levegoben.
Szoval, emiatt gyanakszom rossz beallitasra, mert sem bowden nyulas, sem koszolodas nem lehet. Kezdettol fogva, azaz ket napja, a doboz kibontasa ota ilyen.Nem ismerem ezt a mechanikat, de nekem olyasminek tunik, amiben mindket oldalon mozog a fekbetet.
-
norrberth
addikt
válasz
Dr. Szilikát #33998 üzenetére
Ez hiányzik majd én nekem....
A bringán is napokig tekergettem mire jó lett. 🤣
Váltókat is...
Az a baj nekem kevés a 100% os beállítás.
110 kell -
norrberth
addikt
válasz
Dr. Szilikát #33994 üzenetére
Van arról is videó.
De azt írta fentebb fékbetét se fekszik rá normálisan a tárcsára. -
.-..-.
tag
válasz
Dr. Szilikát #33970 üzenetére
Igen, valami ilyesmi megoldast lattam en is a neten.
Viszont nekem relativ gyorsan kellene, mert most nem tudom hasznalni a gepet, annyira leereszt folyton.
Mikor ujra rateszem (az valahogy egyszerubb) a 48psi helyett csak ~30psi korul vagyok csak.
Szoval, az elso darabot gyorsan, hazai palyan kene beszereznem -
tototos
addikt
válasz
Dr. Szilikát #33947 üzenetére
Igen pont ezeket láttam én is. De nem tudom melyik lenne jó. A láncot ratekeritek a kormány oszlopra?
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #33616 üzenetére
Kösz a pontosítást. Nálam itthon a facebook több réteg mélységben is blokkolva van. De ha tényleg facebook posztok alapján készülnek az írott sajtóban a cikkek, az már a vég kezdete.
Cikkben megemlítik a KSH statisztikáját:
https://www.ksh.hu/stadat_files/ege/hu/ege0074.html
2024. januártól szerepelnek benne a "motoros rollerek", és ebben a kimutatásban a személysérüléses baleset okozóit gyűjtötték össze.
2024 első 4 hónapjában 84 eset volt, idén ugyanebben az időszakban már 115.
Érdekesség, hogy kerékpáros 268 és elektromos rásegítésű kerékpárok további 30 eset. Pedig azon se lettem volna meglepődve ha már közelebb lennének egymáshoz ezek a számok. (Részben a bérrollerek aránytalanul magas esetszáma miatt.) -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #33616 üzenetére
Mindkét gyerek utólagos belátása az volt, hogy SISAK! És abból sem a leggagyibb biciklis, hanem valami rendes, mert akkor van esélyed túlélni arccsont törés nélkül a dolgot...
(Ehhez képest arra kihegyezni a hozzászólást, hogy a kínai rollerek milyen szarok, vicc.
)
Ui: függetlenül attól, hogy a C-futóművel nagyon komoly problémák vannak geometriailag. Fogalmunk sincs, hogy mivel mentek ezek a gyerekek, mert arra nem tért ki a bejegyzés...
-
lemmy71
őstag
válasz
Dr. Szilikát #33452 üzenetére
-
heavygrip
senior tag
válasz
Dr. Szilikát #33452 üzenetére
Igen, ezt tapasztaltam én is, b*sszák cserélni, mert személyautót fel tud fújni,de rolerrel nem tud megbirkózni. Azt meg kár említenem hogy teherautóval voltam még tavaly, mondom engedek bele 7et - a többit a cég szerelő állomásán - de kár volt
Mindegy is.
Szerintetek jól lőttem be a súlyomhoz a gumi nyomást? -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #33446 üzenetére
Engem is kiakasztott a stílus, ráadásul úgy engedi meg magának, hogy nincs igaza. Voilá!
Gondolom túl sok magyarázat nem kell hozzá. Csak az egyik oldal mozog: a másikat egy 5-ös imbusszal kell beállítani, aztán a hernyócsavarral rögzíteni, onnantól ez FIX fékpofa.
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #31746 üzenetére
Ha autók között akarsz rollerrel közlekedni, szvsz nincs jobb a motoros kezelőszerveknél: volt ideje kifejlődni, nem véletlen adott felépítés terjedt el, vakon kezelhető, kesztyűben is.
-
válasz
Dr. Szilikát #31746 üzenetére
Jesus...
És akkor kiveszik a rollerekből a tempomatot, mert "veszélyes", de aki meg ekkora bxromságot épit a rollerébe, az simán forgalmazhatja...
Az N65 kitámasztója is egy etalon volt, h hová ne helyezzük, ha nem akarjuk, h minden padkán felakadjon...
Az Inmotion S1 indexe jut még eszembe ilyenkor...
-
Hieronymus
veterán
válasz
Dr. Szilikát #31666 üzenetére
De nem nagyobb szívás szerintem, mint a gyorsulás további szakasza, mivel az áramkorlát ugyanaz.
Az áramkorlát ugyan az, ez kétségtelen.
Az elektromos motorok nyomaték görbéjén jól látszik, hogy a motor hatásfoka az indítás pillanatában közel nulla. Mire felgyorsul a motor erre a 3-5 km/h sebességre, emelkedik a hatásfok maximum közelében. A betáplált energia nagy része nem vész el csak hővé alakul a motorban, mozgatás helyett.
Ha a fogyasztás nem gond, akkor nincs jelentősége. Legfeljebb gyakori indulás esetén érezhetően csökken a megtehető távolság. Az elektromos fék ez esetben nem sokat hoz vissza. Csak a gyorsítással elhasznált energia egy részét képes visszanyerni. A befektetett, elfűtött energia részből semmi sem nyerhető vissza. A visszatöltés hatásfoka, hasonló a nyomaték gyártás görbéjéhez, 5 km/h alatt már rohamosan csökken.
Az autók rekuperáció hatásfoka jelentősen jobb. Részben a magasabb sebességeken történő fékezés okon. A Teslán kívül a hajtómotortól független egységet használnak a visszatáplálásra. Jobban tudnak optimalizálni.Amikor saját erődből gyorsítod a rollert az optimális 5km/h sebességre, a befektetett (izom)munkád egy része elektromos árammá alakul a következő megálláskor, ha az elektromos féket használod. Ezzel megnövelve a megtehető kilométerek számát.
Ennek tudatában mindenki eldönti, a kényelmet vagy a távolságot választja.
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #31624 üzenetére
de az inkább vállalkozóknak gazdaságos
Ne is mondd, vettem anno egy vödörrel, fogyott belőle kb. egy diónyi...
De kétség kívül nagyon megkönnyíti a munkát, amit írtam, hogy kézzel is
simán fel lehet rakni a gumit az úgy igaz, hogy könnyen csúszik a perem.
(Meg persze függ a gumi geometriájától, merevségétől, mindentől.)
-
válasz
Dr. Szilikát #31537 üzenetére
+ PociAti: Köszi
Jogász is ezt írta:Ilyen "rendszám" van a legtöbb elektromos rolleren meg ilyesmin most is . Szerintem nem ütközik ez semmilyen szabályba.
Jogi szempontból szerintem a Btk. 347.§ (3) miatt nem számít ez bűncselekmények. Feltételezem, az általad használandó rollerre nem előírás a rendszám - ez esetben pedig akkor fel sem merül a "hamisítás" vagy a "megváltoztatás".
-
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #31411 üzenetére
Pont, hogy a hatsokereses auto a gazdasagos, mert a kardantengely olcsobb es egyszerubb, mint kormanyozhato kerekre atvinni a hajtast. Regen ezert is volt annyi hatsokerekes auto. Foleg, hogy a rugozas is extra problema volt, amit a hosszu kardantengely(azaz kis szogelfordulas a rugo benyomasakor) segitett elfedni es konnyu volt kompenzalni, lasd merev hatso tengely es hasonlo dolgok, amit elso kereknel meg sem lehetett volna oldani.
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #31222 üzenetére
Igen, vannak szabadonfutós motorok, viszont akkor valóban lőttek az e-féknek...
Kompromisszumos mindkettő, tudom... Btw. messze nem tragikus a fékező hatás! Amennyiben brutál erős lenne, akkor nem lehetne lábbal hajtani ezeket... Márpedig lehetséges... annyira nem gurulnak szarul. Nyilván motor függő cogging torque stb. (Vezérlő függő is, ha állandóan megpróbál visszatölteni, lásd következő bekezdés.)
pescara: eleve az, hogy tölt-e vissza vezérlő függő... Kisebb sebességnél szabadon gurulva a motor által generált feszültség nem éri el az akku feszültségét, azaz nem lehetséges az akkut tölteni ezzel. Ha és amennyiben a vezérlő felkonvertálja, akkor lehetséges a visszatöltés enyhe lejtőn való gurulásnál... Minden más esetben nem. (Tipikus probléma szokott lenni gagyibb rollereken, pl. Kugoo S1, hogy ha nagyobb meredekségű lejtőn meglódul, túllép a kritikus sebességen, onnan nem lehetséges elektromosan fékezni, mert a 36V akkunak 42V töltő feszültség a max., 45V az baj. Gyorsan le kell a motort választani...
Az e-fék kifogyott, mechanikus nem is volt...)
Kellemesebb lenne szerintem
Hogy mi a kellemes, mi a kellemetlen az egyén függő. Motorkerékpároknál pl. nem szerencsés hirtelen "elcsukni a gázt", mondjuk kanyarban, hiszen a motorfék olyan mértékben képes megfogni a hátsó kereket, hogy akár meg is csúszhat emiatt...
(Legalábbis nagyköbcentis motorokon alap, hogy kanyarban stabil gáz szükséges. Ugyanitt jegyezném meg, hogy a gázkar nem csak a sebességet befolyásolja, mert közvetlenül hat a hátsó keréken ébredő nyomatékra, azaz a ledöntésbe IS beleszól: kigyorsításnál természetes módon kiveszi a dőlésből a motort. Csökkentett gáznál ellenkezőleg, automatikusan jobban dönthető = hat a használható kanyarívre.)
Mondhatjuk, hogy kellemetlen, ha így viselkedik? (Mennyivel jobb is a robogó, ami általában CVT hajtású, sokkal gyengébb motorfékkel rendelkezik = megbocsátóbb.
Cserébe természetesen ott van a hajtás késlekedése, ha lenyelezed. Van akinek ez kellemetlen = nem szereti a CVT-t egyáltalán. Manuális váltónál tudsz kuplungolni, robogónál a röpsúlyos kuplung miatt erre sincs lehetőség... Bizonyos sebességnél természetesen leold, onnantól lehet "vitorlázva" gurulni, ill. gázfröccsel vissza lehet csatlakoztatni a hajtást, de maradjunk annyiban, hogy nem normál felhasználása.)Ui: nagybátyám csinálta anno a Wartburgban az érdi lejtőn, hogy kirakta üresbe, és "biciklizve" gurult lefelé: mivel a szakasz egyenes, és nem gyorsult a végtelenségig, tekintettel a Wartburg nem éppen optimális közegellenállására ez nem volt nagyon veszélyes mutatvány, de amúgy egy kanyargósabb lejtmenetben ilyet játszani gáz! (Vannak akik úgy gondolják, hogy az üzemi fék folyamatosan működtethető... Nos, ezeknek lesz meglepetés, amikor rájönnek, hogy nem: van szerepe a motorféknek.)
-
pescara
aktív tag
válasz
Dr. Szilikát #31222 üzenetére
Szerintem ez nem igy van teljesen. En egyszer teszteltem itthonrol indulva 90% ban enyhe lejtos uton az edzoterem fele, szinte vegig fekezes es gazadas nelkul gurultam. 68% volt az akksi a telefonos applikacio szerint indulaskor es 72% erkezeskor.(G30 2 max) Ez alapjan mukodik a visszatoltes olyankor is, ha nem fekezel.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #31061 üzenetére
Vannak azért elég trükkös szituációk, apróságok.
Pl. amikor a szelepszáron lévő menetet kell ki- vagy rá-csavarni.
https://www.reddit.com/r/ElectricScooters/comments/1j2xhfx/how_do_i_remove_this_schrader_valve_stem_nut/#lightbox
Azt írják erre is van célszerszám. Nélküle azért szenvedős tud lenni.A motor szétszereléskor végig erősen koncentrálni kell, könnyen nagy kárt lehet okozni.
Sok olyan apró buktató lehet, ami a harmadik csere után már rutinszerű feladatnak tűnhet, de ha azt nézzük hogy 4.000 km-enként kell csak abroncsot cserélni, akkor az így megszerezhető tudás talán sose fog megtérülni.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #31059 üzenetére
Egész jó ez a videó, szinte egyszerű munkának tűnik, csak követni kell a módszert.
A szorítófogós megoldást is láttam (volt aki jobb híján kisebb satut használt erre).
Elég szép kis leszedője van, azt hittem az nehéz ilyet beszerezni, mert Decathlonban, vagy kerékpárboltokban eddig ilyen méretes, mégis karcsú fém leszedőkkel eddig nem találkoztam. Pedig létezik, lehet inkább motoros szaküzletben kell egyet venni és vékonyabbra reszelni / köszörülni a fejét.http://www.robogosoknak.hu/product.php?cat=123&id=22094
2.081 Ft Gumi abroncs leszedő peremfeszítő szerszám 200mmhttps://webbicikli.hu/Szerszam-toopre-gumiszerelo-fem
2.660 Ft Szerszám toopre gumiszerelő fémhttps://www.motorosoknak.hu/gumi-abroncs-leszed-peremfeszit-szerszam-240mm-p-60.html
2.314 Ft Gumi abroncs leszedő peremfeszítő szerszám 240mmhttps://www.motorosoknak.hu/gumi-abroncs-leszed-feszit-szerszam-22mm-kulcs-veggel-p-46738.html
6.461 Ft Gumi abroncs leszedő, feszítő szerszám 22mm-es kulcs véggel -
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #31016 üzenetére
Igen, Belgiumban a helyszínen szétvágják a rollert.
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_29426-29426.htmlA tulaj jóváhagyásával, mivel még így is jobban jár, mintha a bírósági ügyig neki kellene kifizetnie a rendőrségnek az elkobzott roller tárolási díját.
Milyen bűnt követtek el? Olyan rollerral közlekedtek, melyek 25 km/h sebességnél többre voltak képesek, esetleg nem volt biztosításuk vagy egyéb műszaki tartalommal akadt probléma.
-
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #30846 üzenetére
Az autopalyan jelenleg nem szabalytalan a rolleres, ha vizszintesen folyamatosan tud legalabb 60-al haladni. Egyeb gepjarmuvel az autopalyan max 80-al szabad haladni. Lasd kresz 26. § (1) b)
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #30846 üzenetére
A fő kérdés az lesz, mit értünk elektromos roller alatt, hol húzzák meg a határokat?
Egykerekű és egyéb önegyensúlyozó gépekből is elég durva járművek jelennek meg, illetve ezeknek a szabályoknak illene legalább 10-20 éven át időtállónak lenni. Bármilyen beteg járművek jelenjenek is meg a jövőben, azokat anélkül kellene tudni beilleszteni valahová, hogy ne lógjon ki onnan. -
FingR86
őstag
válasz
Dr. Szilikát #30475 üzenetére
meglett a hiba oka...
ami érkezett új gázkar, ott a szenzorra a piros-fekete-kék vezetékek lettek felforrasztva -
válasz
Dr. Szilikát #30459 üzenetére
Néztem róla több YouTube videót, tényleg küzdős a dolog . De legalább lesz sportértéke .
-
FingR86
őstag
válasz
Dr. Szilikát #30475 üzenetére
a bekötésre figyeltem.
5 szál vezeték piros fekete zöld a szenzor, sárga meg kék a két kapcsoló ami a karon van.
ha rányomok a fékre, akkor eltűnik a hiba kód de akkor sem csinál sok mindent a masina. -
válasz
Dr. Szilikát #30461 üzenetére
Ahh, értem.
-
válasz
Dr. Szilikát #30459 üzenetére
Az ilyeneket szeretem olvasni. Érdekességek.
Ez mi lehetett? Hogyhogy a váz oldalához?
"Gyártói megjegyzés: Ez a köpeny már nem dörzsölödik a váz oldalához." -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #30276 üzenetére
Egy ilyen eredeti (alias gagyi kínai, nulla monitorozási funkcióval bíró) BMS modult egész biztos, hogy nem építenék be normális új pakkba. Hasznos, ha rá lehet nézni telefonról.
(Meg hát jobban is bízok a márkás kínaiban, mint a névtelenben. Egyelőre ezek beváltak.)
Ui: Kugooéknak amúgy nem mindig sikerült összehozni a gyári pakkban sem a BMS és a kontrollerük értelmes együttműködését, lásd pl. a közepesen merült G-Boosterek hirtelen kikapcsolásának esetét, amikor is az eleve kisebb feszültségnél a nagy terhelésre tovább eső feszültség a BMS kikapcsolási feszültsége alá esett és a roller ilyenkor jól kikapcsolt, ahelyett, hogy tudván, hogy már gyengül az akku, visszafogta volna a max. gyorsulást.
(VESC-en olyan szépen be lehet állítani, hogy megkönnyezed.
De tényleg. Jobb, mikor gyengélkedő akkunál gyengébben megy, de azért még mindig megy, mint a letiltogatás.*)
*: amiből adott esetben fel se ébred, tehát lehet tolni hazáig, esélyed sincs kisfokozatban: alapvetően a kontroller feladata az áramkorlátozás, a BMS ilyet nem tud, az csak tilt.
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #30271 üzenetére
Annyiban pontosítanám, hogy egy "50A" BMS azért nem kapcsol ki 50A-nél! Rövid ideig elvisel többet (illetve ez szoftveres beállítás kérdése is lehet). Ellenben ha gyakori, hogy ezen a teljesítményszinten hajtod, alulméretezettnek érzem a dolgot. Mert, ha mondjuk igaz, amit írsz, hogy úgy állítod be, hogy koppra 50A-nél letilt a retekbe, akkor elég némi pontatlanság a kontrollernél, hogy mondjuk egy emelkedőn 51A-t rántson ki, ott megáll. Szerintem ez nem szerencsés! Már amennyiben az akku 100A-re van méretezve...
(De amúgy 21700-ból vannak egészen nagy áramú, cellák, kisebb kapacitással...) Pont semmilyen védelmi beavatkozást nem igényel 51-nél. De még 60-nál sem. Amúgy meg, ha eladásra kerül az akku később, és valaki 2x30A vezérlők mellett használná, az eleve nem fogja tudni megvenni, hiszen neki alkalmatlan lesz, noha a cellák röhögve bírnák... Megjegyzem, egyszer én is elkövettem, hogy olcsóbb, kisebb (kis áramkorlát: kevesebb FET) BMS-t vettem, mint amit a cellák indokoltak volna, mivel egy olyan rollerbe készült, ami 1 motoros volt, max. 30A = 80A-rel tkp. túlméreteztem, bár cellák szintjén a 88A lett volna a folyamatos terhelhetőség 143A a csúcs: nagyjából jó is volt. Aztán vissza került hozzám az akku, és mit ad isten, meg is hajtottam 100A környékén. Tudta, bírta, viszont warning-olt teljesen jogosan, és ha hosszú távon nyektetem, akkor tiltott volna. Nade ha annak idején csak 50A BMS-t veszek (jóvanazúgy), azonnal levágott volna 100A-nél!
Akkor tudom csak támogatni a minél kisebb BMS-t, ha fizikailag nem fér el másképp, és van még más korlátozó tényező is a pakkban a cellákon kívül (pl. kötések, csatlakozók). De akkor az olyan pakkot a helyén kell kezelni, és lehetőleg nem egy duál gépbe építeni...
-
Quent1n
senior tag
válasz
Dr. Szilikát #30131 üzenetére
Na ez az amit itt nem lesz 5 de szerintem 15 éven belül sem. Volt sajnos szerencsém kicsit megismerni a magyar rendőrség anyagi helyzetét és úgy általában a személyi állomány leterheltségét és ilyenre itt nincs esély a közeljövőben. Ausztria lassan olyan lesz hozzánk képest mintha egy amerikai filmet néznénk. Egy más világ.
Itt még oda sem jutottunk el, hogy világítás nélküli bringásokat kiszedjék és legalább pár bírságot kiosszanak. A Körúton pl. napi szinten eszméletlen mennyiségű kis és közepes szabálysértés van, rendőrt intézkedni ilyen ügyben én nem látok kb. sosem.
#30127PociAti: Az a baj, hogy ez általánosítás. Én a Kvassay hídon jövök át Csepel fele és ott a bringaúton simán suhannak 40-50-el versenybringával. Hosszú egyenes belátható szakasz, meg lehet hajtani a bringákat is ott. Amúgy jól tudod, ha van kerékpárút vagy sáv, akkor a használata kötelező. De ezt sem tartja be a többség, ugyanúgy gurulnak a járdán, autók közt stb. Ezért sem hiszem, hogy majd itt az új KRESZ új világot hoz a rollereknél.
#30120pescara: Erre azt mondanám, hogy mérjék a sebességet, ahogy autóknál és motoroknál is. Azok sincsenek limitálva és nincs is apokalipszis emiatt. Megnézném milyen hőbörgés lenne ha a kocsikat meg a motorokat 130-ra limitálnák nálunk.
Nálunk az jelentheti a gondot, ha a 25-nél gyorsabb rolikat a kocsik közé terelik, ami úgy baromság ahogy van. Berakni egy olyan járművet az autók, motorok közé amin nincs normális irányjelző? Hogyan váltok sávot? Hisz ha autóként közlekedek, kanyarodnom is úgy kell, nem? Vagy kötelező lesz autók közt menni, de gyalogosként kanyarodni, vagy hogy lesz? Plusz tükör sincs mint kötelező tartozék, holott autón, motoron, az. Na most ez megint egy probléma, hogy a rollereken nem, így a forgalom normális figyelése, kb. esélytelen. Ezért hülyeség ez így. Én azt mondanám, hogy amíg a rolleres betartja a kerékpáros sebességhatárt, használhassa azt az utat amit ő TÖKMINDEGY mekkora a tervezési sebessége vagy hány ezer wattos. Ha gyorsabban akar menni, mehet a kocsik közé DE csak kormányvéges, látható irányjelzővel, bukóval és kétoldali tükörrel. A rendőri állományt és felszerelést meg szépen tessék felhúzni annyira, hogy ezeket be lehessen tartatni de akkor a közlekedés minden résztvevője legyen monitorozva. Kerékpárutak fölé is lehet sebességmérőt szerelni..
Ennyi erővel amúgy a versenybringák tervezési sebessége sem 25-30km/h amúgy, mert minden alkatrészük arról szól, hogy minél nagyobb sebességet lehessen elérni velük. Ha az e-rollerekre nem lenne ráírva akkor hogy állapítanák meg? Padoztatnák mindet? És ha alattam csak 35-öt megy, a rendőr alatt 45-öt, akkor? Vicc ez az egész. Adott egy technikai eszköz amivel nem igazán tudnak mit kezdeni szabályozásilag, azon túl, hogy limitáljuk a max sebességet.
Én tartom, hogy egyáltalán nem lenne baj a rolleresekkel (legalábbis nem több mint a többi közlekedővel) ha a bérrollerezést jelentősen szigorítanák vagy akár betiltanák. 50 Lime-ra vajon mennyi saját tulajdonú jut? 2-3? Elenyésző rolleres lenne hirtelen az utakon és máris nem lenne ez ekkora hisztéria. A többségnek egyáltalán nem kell, mert félnek rajta, jó a tömegközlekedés nekik stb. Én is csak azért vettem kb. hogy kipróbáljam milyen, annyira nincs rá szükségem.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Dr. Szilikát #30096 üzenetére
Rossz helyre ment a szerkesztés, a főútvonalra akartam írni, ha ott felbukna az ember, kínos lehet, amikor pont jön utána a busz.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29874 üzenetére
Semmilyen tempomat tanúsítványról nem hallottam még.
Az sem biztos, hogy letiltották (nem tetszik ez a kifejezés), csak nagyon eldugták. -
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29872 üzenetére
Szerintem ez így pontatlan!
Tudtommal egyetlen szabályozás sem tiltja, sehol nem találtam erre vonatkozó megerősítést, pedig sok felé kerestem.
Léteznek ajánlások, melyek szerint gyakorlatlan személyek - főleg akik bér-rollert használnak - azok számára veszélyes lehet.
Visszautalnék az Európában kapható OKAI rollerekre, eleinte nem volt bennük cruise control (magyarosan tempomat), és csak firmware frissítéssel érkezett meg hozzájuk. -
csababarca
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29870 üzenetére
Kell valamit az alkalmazásban állítani, hogy legyen tempomat? Nekem g2-n nem kapcsol be, ezért gondoltam esetleg engedélyezni kell valahol.
-
Tangerine
senior tag
válasz
Dr. Szilikát #29847 üzenetére
Szerintem nem kompatibilis a két gázkar, azaz nem csak a szín tér el, hanem a bekötés is.
A piros fekete és zöld (+, -, speed) ugyanaz mindkettőnél.
A két fehér valószínűleg a bekapcsoló két pólusa.
Az újnál úgy látom mindkét gombhoz csak 1 vezeték van. A sárga a bekapcsológombé, a kék pedig a másik "funkció" gombé, amire bármi funkciót tud vezérelni (pl 1 vagy két motor, vagy világítás, stb.)
Valószínűleg a gomb megnyomásakor +5V-os vagy esetleg negatívot (GND) ad rá az adott gombhoz tartozó vezetékre.
Az biztos, hogy nem elég csereberélni a drótokat. -
bzs73
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29845 üzenetére
Az eredetin csak 1 gomb van, az újon kettő. nyílván a felső nem fog funkcionálni, nem gond, csak nekem g2-n ez a markolat tekerős dolog nem jön be.
-
válasz
Dr. Szilikát #29828 üzenetére
Innen olvastam:
https://mobilarena.hu/teszt/ninebot_kickscooter_max_g30e_ii_hosszabb_ingazasok/kialakitas.htmlA méretének és tömegének egyik oka tehát a jókora akkumulátor (15,3 Ah), illetve a fedélzeti töltő (köznyelvben inverter) beépítése, ami a DC töltést intézi úgy, hogy a konnektorba csak azt a madzagot kell bedugni, ami egyébként minden más rolleren még egy trafóhoz visz, onnan pedig egy másik megy a rollerbe. És mindezeken felül egy ilyen átalakítós, más Ninebot modellekhez használt komplett töltőt IS be lehet dugni egy másik konnektorba, hogy egyszerre két forrásból jöjjön a nafta, így három órányi időre le lehet szorítani a teljes töltést.
De akkor jó a 3A is
Nálam a Xuaomik 5.5 Bar-on vannak 2020 óta. E2 Pro 4.5-5.0 között. -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29773 üzenetére
Értem én, hogy gőzgép, de mi hajcsa?
-
z67
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29773 üzenetére
Baromi jól néz ki. Ellene szól, hogy nem működik a küllők közé botot dugok leszállás technika.
-
Tangerine
senior tag
válasz
Dr. Szilikát #29726 üzenetére
Nem szabad a neodímium mágnest hegeszteni, mert elmegy az ereje a melegtől kb 70°C-90°C-ig bírja a meleget. Elég neki a ragasztó, nem is kell túl erős a centrifugális erő úgyis a helyére szorítja menet közben. Ha tud az ember ugyanolyan mágnest szerezni, akkor nem lehet nehéz kicserélni. Stimmelni kell a méretnek, a típusnak/erősségnek (van vagy 10 fajta N35 és N55 között), és a mágnesezettség irányának, ami téglalap alapú hasáb esetén legalább 3 féle lehet.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29721 üzenetére
Hivatalos oldalon egy komplett kerék $147, nagyjából 60.000 Ft.
Wheel Hub Motor Assembly - MAX G2
https://store.segway.com/wheel-hub-motor-assembly-max-2
Úgy már kérdésesen megérős, hacsak nem sikerülne a jó részeket eladni. -
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29694 üzenetére
Igen, azokat a rollereket, melyek nem rendelkeznek "valódi" fékkel. Ilyen volt a Kugoo S1 (ugye DigitXT), de a Ninebot E és ES sorozataiban is akadnak olyan gépek, melyek a motorfék mellett csak "fender foot brake", azaz sárvédős taposó fékkel rendelkeznek.
Fékút tekintetében nem szerepelnek túl jól. Fékezésre kész testhelyzet nem az ideális pozíció. Főleg amennyi nyafogást olvasni arról, kinek milyen nagy taposóra van iszüksége a kényelmes utazáshoz. -
alphamooncam
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29652 üzenetére
Megnéztem a linkelt videót.
Háááát...
A pár mindkét tagja túl lazán viselte, a lányé különösen laza volt.
Neki pl. a bukó szélei nem jöttek le elég mélyre sem a homloknál, sem oldalt, a feje tetején ült, ugyanakkor billegett is mindenfelé.
Nem tudtam eldönteni, hogy nagy rá, vagy kicsi, a fejforma is számít.
Ha így hordja, biztosan nem marad a fején, amikor kéne, ill. ha nem is esik le, de legalábbis biztosan lehúzza a plazúrt az orráról + még nem is fog látni semmit amíg hátra nem löki a szeméből a sisakot.
Ahogy néztem a tarkó-méretállító szélei "élesek" voltak. Ha szoroson a fejedre igazítod belevág a fejbőrödbe ha mozogsz, ha meg nem húzod meg akkor meg nem lesz passzentos és leeshet a fejedről.
Nekem ez sohogyansenem kóser...
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29623 üzenetére
Többnyire igazad van.
Kellett oda valami, ezt találták ki. Utólag könnyebb belátni a hibákat.
A hegesztés is némileg megváltoztatja a cső eredeti anyagszerkezetét, ezért ütköző hegesztése helyett talán valami rámelegített, ütközővel rendelkező gyűrű is megoldást nyújthatna. Viszont minden megoldás rendelkezik hátrányokkal.Reméljük látjuk majd a folytatását! (A visszahívást és hogy új verziónál milyen megoldással próbálkoznak).
-
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29599 üzenetére
De, azert csillapitja valamennyire.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29597 üzenetére
Ez a roller több sebből is vérzik.
Ismeretlen kínai gyártó*, valahogy hosszú távú tesztek nem szoktak születni az ilyen rollerekről. Általában nem élik meg azt az életkort, hogy hosszú távú élményről be tudjanak számolni.
A teleszkóp a tömör gumi által okozott borzalmas kellemetlenséget igyekszik csökkenteni.
Az olcsó lengéscsillapítók talán még a rollernél is gyengébb életűek szoktak lenni.
https://www.rcb-scooter.com/ Ugyanazokat a modelleket árulják, mint a többi hasonló noname gyártó. Ezekre mondta azt a szervizes, hogy gazdasági totálkár őket javítani, viszont elég hamar elromlanak. Vevői szempontból elég nagy szívás.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29565 üzenetére
Igen, ezzel a brit dugókkal és biztosítékkel tisztában vagyok. Nem tegnap találták ki az angolok ezt a dugó típust. Ez Aovo egy olyan cég, aki nem volt képes a helyi igényeknek megfelelő dugót legyártani, de azért megpróbálta piacra dobni.
És mellette azért akadtak más problémák: "az akkumulátor csak a megadott kapacitásának 51,2%-át tudta elérni". Ez is egy újabb bizonyíték arra, miért nem szabad elhinni azt, amit olcsónak tűnő termékek állítanak magukról.
-
h1mpi
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29549 üzenetére
Ha ez tényleg így volt, akkor meg egy óriási pech, mert az ember elég erős volt ahhoz, hogy egy ilyen rollert fel tudjon emelni.
-
Dwatti
addikt
válasz
Dr. Szilikát #29549 üzenetére
Nekem is csak mondták mi történt, de sisak nélkül szokott közlekedni😞A lépcsős sztori nem életszerű.
Inkább a felelősség hárítása. -
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29536 üzenetére
Tevedes.Az eltiltas alapvetoen nem buntetes, hanem a tobbi ember vedelme.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29536 üzenetére
"Tehát itt a társadalmi igazságosság sérül szerintem. Az egyenlő elbírálás elve."
Egységesen el lesz tiltva mindkettő a járművezetéstől. Bebizonyították, hogy veszélyesen közlekednek.
Azért, mert az egyik amúgy nem is akart volna vezetni, a másik meg akart, a cél ugyanaz, egyik se vezessen.Mégis mitől tiltsák el azt, aki amúgy nem akar autót vezetni? A sült krumplitól, vagy a TV nézéstől?
Lehet hogy a szabálytalan rollerest - a kerékpároshoz hasonlóan - nem kellene a jogsi elvesztésével szankcionálni. Erre inkább nem mondok semmit. Azért látni olyan szabálytalankodókat, akiket legszívesebben a rollerezéstől eltiltanék, csak erre meg épp nincs lehetőség.
-
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29509 üzenetére
A hatasfok is csak akkor rosszabb, ha olyan aramu eszkozokrol van szo, amikhez mar a felhasznalt alkatreszek a maximalis technologiai kepesseg hataran mozognak. Amugy meg csak vastagabb vezetek es jobb tranyo kell es ugyanott van.
-
válasz
Dr. Szilikát #29488 üzenetére
Legalább látszik, próbált megállni.
-
d@vee
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29477 üzenetére
Ez se 50-el ment ránézésre.
-
h1mpi
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29428 üzenetére
Szerintem máglyán elégetés is a helyszínen
-
adamos0606
tag
válasz
Dr. Szilikát #29424 üzenetére
Köszi a képes infót!
Az említett Sencoron elég nagy erő kellett a nyitáshoz, ezért kérdeztem, hogy Segway F2-nél vagy Xiaomi 4 Pro-nál mi a tapasztalat. -
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29398 üzenetére
Gyakorisági listát lehetne felállítani arról, milyen okok vezettek ahhoz, hogy az akku csomag füstöljön, lángra kapjon, majd berobbanjon.
A túltöltés biztosan az élen van, de a BMS részben ezt hivatott elkerülni.
Fizikai sérülések, kontakt-hibák is hozzájárulhatnak, bár utóbbi elsősorban feszültség leesésében jelentkezik.
Megbízható márkák, gyári állapotú rollerjeivel kevésbé szokott előfordulni, inkább házilag módosított rollerekkel, egyedi akkucsomagoknál. (Persze mindenki tökéleteset készít otthon, és közvetlenül a gyártótól szerzi be a hibátlan cellákat.)
A környezeti tényezők, mint pl. beázás is vezethet idáig.Viszont a tömegközlekedési eszközre való felszállás ellőtt nincs ki ellenőrizze, ki milyen tákolmánnyal szállna fel, marad az egységes tiltás.
Én hetente találkozok új és új rollertűzzel, és legtöbbször szabadban, nyílt terepen és nem ütközés következtében.
Ennek a tegnapi videónak Dualtron Barbecue a neve: https://t.me/ScooterGore/18391
A Dualtron egy adott típusból több változatot is ki szokott adni, erősebb változatánál a saját állításuk szerint 21700-as LG vagy Samsung cellákat használnak, alap modellnél a "CN" megjelölés olvasható, ami az olcsóbb megoldásra, tehát a kínai gyártókra utal. -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29377 üzenetére
A linkeden sajnos minden IS van. Rögtön az elején tárcsafékes felni stb.
Eleve a "10 inch" kerék nem egzakt, hiszen a teljes átmérőre vonatkozik.
Ha kifejezetten felnit keres az ember valószínűleg 6" lesz a mérete.
Meg aztán nem mindegy, hogy milyen tengely megy bele: semmiképpen
nem mondanám, hogy szabvány kerekek, így vehet bármilyet, ha kell. -
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29348 üzenetére
A kötelezővel kapcsolatos szabályok elég egyértelműek.
Az, hogy mostantól a pálcika = "nem kell rá kötelező biztosítást kötni", az legfeljebb 1-2 hónapja működik, és ha a youtube-os példád vennénk alapul, akkor az emberek zöme nem tudná eldönteni, neki kell-e biztosítás, vagy sem? Amúgy is azt kellene kitalálni, másik mit ért az alatt a szleng kifejezés alapján, nem azt, hogy mi mire gondolunk.Azt pedig erősen kétlem, hogy ugyanott gyártanák a Xiaomi klónokat, mint a Xiaomi rollereket. (Azok típustól függően legalább 3 különböző gyárban készülnek.) Ha viszont arra vonatkozik, hogy az egyik klón is ugyanabban a gyárban készül, mint a másik klón, arra vonatkozóan erős bizonyítékok vannak. Léteznek középszerű gyártók, akik Sencor és hasonló, mindenféle termék forgalmazásával foglalkozó cégeket keresnek meg, és gyártják le nekik az átmatricázott modelleket. Másik lépcső, amit főleg az amerikai piacon látni, hogy komolyabb cégek jelentetik meg egyazon rollert különböző néven (apró módosításokkal). Autóiparban is bőven van rá példa.
És van az alja minőség, olcsó akkumulátorokból, rossz vázra felépítenek valamit. És nem csak gyenge gépekre kell gondolni, hanem tök nehéz kétmotoros rettenetekre.Inkább a megbízhatóság alapján kellene kategorizálni őket, nem pedig önkényesen, teljesítmény / hordozhatóság / váz elemeinek geometriája alapján két részre osztani. Mert legkevésbé az érdekes ebben, milyen formájú idomokból épül fel egy roller, hanem mennyire megbízható, milyen kompromisszumokkal rendelkezik.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29335 üzenetére
Ismeretlen kinézetű prototípusokhoz, házi tákolmányokhoz képest lett definiálva a megjelenése? Nonszensz.
Felhasználók 99%-a azt se tudja miként néztek ki azok.A videóban a srác iszonyat általánosítva és szubjektív módon fogalmaz. Például "egyenes vonalakból áll". Mégis miből állna, szaggatott vonalakból? Vagy görbe vonalakból? Aminek van valami íve, görbülete, mint pl. Ninebot F szériának, az már nem illik a definícióba?
Segway Air T15E sem egy klasszikus felépítésű, a kormány inkább hasáb, mint rúd.Második gondolat: "össze lehet csukni". Hirtelen egyetlen kereskedelmi forgalomban kapható modellt se tudnék mondani, amire ez ne lenne igaz.
Könnyű súly pedig erősen szubjektív. Az előbb említett Air T15E csak 10,5 kg, van olyan rolleres lány, akinek már ez is sok, de van aki 30 kg-os rollert is felviszi magával lépcsőn az emeletre. Izomzat és állóképesség függő ez a definíció?
Idézem: "Jellemzően városi közlekedésre használják, vagy rövidebb távokra" ... "Bár ez nem feltétlenül igaz, lásd az én példámat is."
Itt is ad egy definíciót, hogy városi közlekedés (rövid táv). Majd egyből megcáfolja. A hatótáv az akku függő. Aki a város egyik feléből a másikba közlekedik, annak nagyobb akkura van szüksége. Terep rollerek meg nagyjából abroncs mintázatban térnek el a városi változatoktól. Vannak rollerek, ahol városi VAGY terep gumival lehet kérni az adott típust.A videó végén még a lengéscsillapítót sem zárja ki, mint kategória szétválasztó elemet.
Vannak akik egoizmusuk miatt nem eszmélnek rá, mennyire a saját világukban élnek. Homályosan fogalmaznak, de közben azt várják el, hogy mások is ugyanott húzzák meg a határokat. Miközben ők maguk is jókora kiskapukat raknak a saját definíciójukba, magyarán bizonytalanok.
Ha egy osztálynyi gyereknek odaadnám 100 roller képét és paraméterét, és megkérném őket a videó alapján egyénileg rendezzék őket két halmazba, akkor jó eséllyel nem születne 2 azonos eredmény.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29330 üzenetére
Továbbra sem világos.
Összefoglalva: a Xiaomi előtt voltak az ólom-savas akkumulátorral rendelkező rollerek, és ehhez az elavult technológiához nehéz vázat kellett építeni. Ezekhez a kis példányszámú, 100 éves, elfeledett modellekhez képest az első generációs, 8,5 hüvelykes Xiaomi rollerek értelemszerűen könnyebbek és kecsesebbek voltak, tehát kaptak egy jelzőt. Gúnynevet, becenevet, akármit. És ezt az elnevezést próbálják egyesek tovább örökíteni a már egész más paraméterekkel rendelkező rollerekre. Homályos és képlékeny elképzelés alapján egyikre használják, másikra nem.
Egyre szarabbul hangzik.
-----
Xiaomi M365 az 2016-ban jelent meg. Ezek hozták el az áttörést, de a lítium akkumulátorok megjelenésével nem ők készítették az első összehajtható tömeges rollert, hanem ők robbantották be a piacot.
A mai modern rollerek elődjei 2009-ben születtek.
2014 óta Inokin néven szerepel a cég, a HISTORY fejezetnél megtekinthetők az első rollerek.
https://www.inokim.com/pages/about-inokimA 2009-es Nimrod Sapir így néz ki:
A tervező 2010-es MyWay rollerje játékszernek hat az első generációs Xiaomihoz képest:
-
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29330 üzenetére
Valoszinuleg az acel kormanyrud nem volt olyan torekeny
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29233 üzenetére
Azért egy normális akkunál ezredvoltok vannak a cellacsoportok közt, szóval ilyet, hogy 32V-nál bármelyik cella 3V alá esne, ki lehet zárni. Egyszerre fognak 3V alá menni, mikor már 30V az egész pakk, és ekkor szoktak a BMS-ek tiltani. Nyilván nem szerencsés, ha a roller erről mit sem tud, mert a tiltás kikapcsolást jelent, szóval (még a Kugoo S1 is), már adott feszültségnél visszavett a hajtásból, sőt, 30V alatt nem is hajtott egyáltalán, ezzel életben tartva az akkut, mérve a távolságot, gurulási sebességet, és működött az e-fék...
-
válasz
Dr. Szilikát #29212 üzenetére
Kívülről hasonlítanak csak a klónok a Xiaomi rollerekre.
Pont ez a baj velük, h kívülről szinte ugyanolyanok, ezért egy laikus jogosan nem érti miért drágább egy Mi 3 egy Aovonál, miközben az Aovo specifikációi (papíron), még jobbak is.
Ha szétszedsz egy Xiaomit, a nyákon vízálló lakk van, míg a másolatokon nincs.
Az elektronikai komponensein látszik, h meg lett tervezve, és nem az olcsósítás volt a lényeg, hanem az, h jól működjön.
Most azt hagyjuk, h ez ellentmond a "profithajhászásnak", fogadjuk el, h a Xiaomi eredetileg úgy rakta össze a rollereit, h azok hosszútávon jól működő, megbízható közlekedési eszközök legyenek.
Te amúgy is jobban otthon vagy mikroelektronikai alkatrészekben, ránézel egy PCB-re, látod a rajta levő alkatrészekből, h márkásak, vagy inkább másodvonalbeliek, pl egy kondenzátor paraméterei, értékei a klónon kisebbek, vagy vékonyabb vezetékezést használnak, silányabb csatlakozókat.Ami a vázakat illeti, ha ránézésre ugyanakkora falvastagságúnak tűnik, akkor vagy azért törik el több a klónokból, mert többnyire tömör kerekűek, és a mikrorezgések hosszabb távon mégiscsak kikészítik az ötvözetet;
vagy mert valamilyen minőség ellenőrzésen átmehetnek ezek a vázak gyártáskor mégiscsak, pl tömeget mérnek rajtuk, és ami eltér a megadott tól-ig értékektől (mert pl zárvány kerülhetett bele), azt a Xiaomi nem veszi át, de a klónokat gyártó cégek nagy tételben átvehetik. <-- Ezt nem tudjuk, csak egy elmélet. De megmagyarázná, h Xiaomikból miért törik el kevesebb.Ami a klónok specifikációit illeti.
A legtöbb klón 350W-os motort használ, de a Xiaomi 300W-os motorja erősebb nála.
Az Aovo 10Ah-s akkupackot rak a rollerbe, a Xiaomi 7.5Ah-t. Ez első olvasatkor ugye jobbnak tűnik, de a valóságban gyengébb minőségű cellákból összerakott akkupackról van szó, hatótáv pl egyforma mindkettő rollerrel.
Rosszabb esetben nem csak a cellák silányabbak, hanem az akkupack összerakásának minősége is. :/
A klón 30-al megy alapból, a Xiaomi is tudna, de próbál megfelelni az EU-s ajánlásoknak, ezért csak 25-el megy, míg egy másolat gyártóját hol érdekli ilyesmi, holmi szabályzásnak való megfelelés..Kb mint a DVD lejátszók megjelenésének hajnalán. A márkás lejátszók ugye ismerték a régió kódokat, és ennek megfelelően bizonyos lemezeket nem játszottak le, míg egy töredék annyiba kerülő noname DVD lejátszó nemes egyszerűséggel az összes létező régióba való filmet lejátszotta, az összes létező Video CD formátumot elfogadta, és ugyanígy fittyet hányt a DRM-re is.
Németországban szerintem ezért sokkal egyszerűbb a helyzet. Mivel TÜV vizsgás rollerre lehet csak rendszámot kapni, a klónok gyártói meg hát nyilván meg sem próbálják forgalmazni a termékeiket ott, így könnyű letisztítani a piacot a sok szeméttől.
Nálunk meg megy a vita róla, h miért nem jó egy klón, mikor ugyanúgy néz ki, mint a Xiaomi. :/ -
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29212 üzenetére
"... sőt a Xiaomi maga sem gyártó, ők is valahol gyártatták ezt a gépet."
Ez csak részben fedi a valóságot.
Például az első 2 generációs Xiaomi rollerek (kb. 2017-2021) mind a Ninebot gyárában készültek. Annál a cégnél, aki 2015-ben felvásárolta a Segway céget*, jórészt a Xiaomi pénzéből. Tehát tényleg nem ő gyártják, de olyan cég gyártotta, akik a gyártás pillanatában már a Xiaomi céghez tartoztak.* A Ninebot, egy pekingi székhelyű közlekedési robotikai startup és a Segway Inc. riválisa, 2015 áprilisában felvásárolta a Segway Inc. vállalatot, miután 80 millió dollárt gyűjtött a Xiaomi és a Sequoia Capital cégektől. Forrás: Wikipédia, Segway szócikk.
A 3. generáció óta (2021) a Brightway Innovation Intelligent Technology (ismertebb nevén Navee Tech) is beszállt a gyártásba, a 4. generációtól (kb. 2023-2024) pedig a Shenzhen LEQI Intelligent Technology.
A Xiaomit ismerve rengeteg cégnek nyújt esernyőt, anyagi támogatást, logisztikai és kereskedelmi hátteret, cserébe a tulajdonrészért (vagy egyéb juttatásért). -
wanted5
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29212 üzenetére
Úgy emlékszem, hogy anno a xiaomikat a segway gyártotta és azért is lett felkapott, mint olcsóbb, de jó minőségű alternatíva.
Ezek a klónok hiába néznek ki hasonlóan, biztos máshol készülnek és egyértelmű, hogy minimális minőségellenörzésen mennek át.Egyébként a xiaomi scooter 4 lite gen2 vehető, mint utód? Paraméterek alapján nem tűnik rossz választásnak
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29210 üzenetére
Jelezni kell náluk a lakástüzet, csatolni kell egy videót róla, és postafordultával küldenek egy tűzoltó készüléket.
Viccet félretéve az se lenne egyedi eset, ha a cég lehúzná a rolót, majd pár hónap múlva új fantázianéven, kicsit más dizájnnal (matricával) ott folytatnák, ahol abbahagyták.
Az már pusztán spekuláció, hogy a normálisabb cégek a minőségellenőrzés során a teszteken éppen csak átment termékeiktől a Banggood, Geekbuying és egyéb webáruházaknál szabadulnak meg. Mármint azok a kicsit normálisabb cégek, akiknek nem ez az elsődleges eladási csatornája.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29176 üzenetére
Kikockázva a videót én úgy láttam, hogy az első kerék éppen elhagyta már az elválasztó vonalat és már meglendítette a rollert, amikor elfordítja balra a fejét.
Előtte végig maga elé nézett.
Talán menthető lett volna, de csak töredék idő állt a rendelkezésére és rossz döntést hozott. Mint amikor valaki gyorsan halad. Nincs ideje 2-3 lehetőséget lefuttatni a fejében, majd azokat a forgatókönyveket összevetni egymással. -
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29159 üzenetére
Az első linken lévő személy (akit 4 nappal ezelőtt állítottak Föld körüli pályára), ő még pirosban indult el a zebrán, és az ütközés utáni másodpercekben váltott csak zöldre. Az autós - a felénk eső lámpák alapján - éppen elcsípte a zöldet követő sárgát.
Nem derült ki miért nem nézett körbe, Burjátföld fővárosában történt az eset, lehet már kissé tompa volt a tudata így az esti órában. A gyalogosok álltak a zebránál, ő nem figyelte a távolból közeledő autót. Emberi hiba. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29071 üzenetére
"Csak a normál tempomat", elfogyott az idő, miközben korrigáltam, bejött egy másik hiba.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #28953 üzenetére
A Dualtronok általában IPX5-ösek, de ez a motor nincs túl jó állapotban.
Tegnapi videó az egyik Telegram csatornáról.
https://t.me/ScooterGore/15946Pár nappal korábbról ugyanitt futottam össze a Xiaomi kiöntését tartalmazó videóval is.
https://t.me/ScooterGore/15768Vicces / gusztustalan meghibásodások, gányolások és egyéb szarságok csatornája. Csak a szórakozás kedvéért, NEM segítségnyújtási szándékkal.
-
lacam
aktív tag
válasz
Dr. Szilikát #28848 üzenetére
Köszönöm szépen a választ!
Nagyon idegesítő, főleg úgy, hogy eddig nem tapasztaltam (volt egy 2.5 hónapos garanciális szervíz látogatása) s most, hogy visszakaptam tapasztalom azt, hogy amint eléri a korlátozott (vég)sebességet (25km/ó) gondolom, hogy ne guruljon gyorsabban ezért meglódít rálassít, meglódít, rálassít...és azt veszem észre hogy akár vízszintes úton is rángat a masina. Nem durván, de észrevehető....App.-ban írt gyártási dátum szerint (későbbi az akku gyártási ideje, mint mikor megvettem a gépet) kapott egy új akkut, lehet hogy ott mókoltak valamit. Fura ez, csak rosszabb ne legyen...
Köszönöm mégegyszer a válaszodat! -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #28848 üzenetére
A VESC tudja ezt, hogy a gázkar közvetlenül a fázisáramot szabályozza:
nagyon természetes vele menni, rángatás kizárva (érdemes kipróbálni).Akku áramot állítani nem lenne lineáris (nyomaték), bár az se lenne baj,
hiszen már belsőégésű motoroknál megszoktuk a nyomaték változását
a fordulatszám változással. Csak kis tempónál veszélyes lenne nyelezni.
Ahogy egyébként az EV-k úgy általában tudnak meglepetést okozni. -
Peaceliker
addikt
válasz
Dr. Szilikát #28783 üzenetére
Van tesa márkájú. Állat amúgy.. Na de a szilikon dekni tömítés egy pillanatig nem volt hajlandó rajta maradni. Még úgy festett az e6000 megfogja... De nem
-
t.zolka
aktív tag
válasz
Dr. Szilikát #28774 üzenetére
Szétszedtem, kifújkáltam kontakt spray-vel a kis kapcsolót, voltmérővel kisípoltam, tökéletesen működik, de mégsem történik semmi.
Lehet zárlatos lett, és a kis lapon valami tönkrement? -
t.zolka
aktív tag
válasz
Dr. Szilikát #28774 üzenetére
Peaceliker, nem hajtottam esőben, itt nem is esett már hetek óta.
Lehet, hogy tényleg a pára lesz, mert éjszakára kint maradt a kertben. És a kocsin is látni már reggelente, hogy áll rajta a víz. Van itthon kontakt tisztító spray, akkor szétszedem és befújom, remélem ezzel megoldódik a probléma. -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #28766 üzenetére
Semmiképp nem állítom, hogy minden rollert ismerek, sőt, ám eddig
diódás védelmet még nem is láttam... Az a 0.7V sem mindegy, habár
kezelhető speciális töltővel, de általában nem jellemző, hogy 42.7-ig
eleresztenék. Kugoo csinált ilyen 42.5-öt, csakhogy azon nem is volt
semmilyen védelem a töltő csatlakozón. Elég veszélyes játék, tudom.Mindenesetre kisebb az impulzus, ha 7V hajtja, mint ha 5x annyi...
Rá fog jönni a felhasználó, hogy amikor nagyot pukkan, az nem faja...Ui: ahány ház annyi szokás, nagyobb vasak gyári töltője mondjuk 5A,
illetve párhuzamosan be lehet dugni kettőt, akkor már 10A. Vagy, ha
veszel egy komolyabb töltőt, egy csatin is mehet 10A, ha az is bírja...
(Nyilván tyúkbélen nem zavarunk át ennyit, mert csúnya vége lehet.) -
Tangerine
senior tag
válasz
Dr. Szilikát #28759 üzenetére
"Szikra konkrétan nem megy sehová"
Jó, ok. Úgy értettem, hogy a szikra akkor keletkezik, mikor a rollerre csatlakoztatom a töltőt aminek üres a pufferkondija. Azaz a roller akkujából megy az áram a töltőbe. Ha előtte feltöltöm a töltő pufferkondiját a 220 felől (azaz egy másodpercre bedugom/bekapcsolom a töltőt) akkor nem szikrázik.
-
Peaceliker
addikt
válasz
Dr. Szilikát #28759 üzenetére
Ezt a rövidre zárást ne reklámozd, mert nagy rollereknél szinte kivétel nélkül megjelenik az akkufesz a töltő porton
Első gépem aminél nem, az a wolf king gt volt asszem. Vagy gbooster is ilyen volt? Amúgy nyilván bms függő. Lehet pálcika gépeknél nem, de nagyobbaknál inkább az a jellemző, hogy akku fesz mérhető töltő porton is -
Tangerine
senior tag
válasz
Dr. Szilikát #28755 üzenetére
Szerintem a szikra a roller akkujából a töltó pufferkondijába megy, ha nincs előre feltöltve.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #28755 üzenetére
Jó leírás, köszi!
Viszont az előző hozzászólás kapcsán is már megfordult bennem egy aprósággal kapcsolatos kétely. "Ha véletlenül pont elkapod a nullátmenetet, ..." vagy éppen meglovagolod a hullámot és pont a csúcson szállsz be. 50 Hz-es hálózat van nálunk, ami annyit tesz, másodpercenként 50 teljes hullámperiódus zajlik le, magyarán másodpercenként 100-szor van hullámhegy és nulla.
Kísérletezés nélkül azt mondanám nem tudjuk olyan sebességgel bedugni, hogy 230 V-hoz és adott páratartalomhoz tartozó távolságnál (tizedmillimétereknél) ne lépjen a hullám a legmagasabb pontjára és ne alakuljon ki az ív.Bár te nem is a konnektorban is jelentkező ívről beszélsz elsősorban.
Nekem minden alkalommal kicsit pukkan. De majd megpróbálom gyorsabban bedugni. De a 50 Hz miatt nem vagyok teljesen biztos az indoklásod helyességében. -
#95712068
törölt tag
válasz
Dr. Szilikát #28722 üzenetére
Arra próbáltam utalni, hogy alapból szemmel nem látható helyen is van egy csavar, aminek van jelentősége. Azért csináltattam szakemberrel, mert nem találkoztam ilyennel korábban, és az életem is múlhat rajta. Ráadásul nincs B opció ennél a rollernél, a spéci motor miatt nincs visszatöltés/motorfék/e-abs.
#28721 Rellind
Emag újracsomagolt?
Keresőt használva nem találtam a bb topikban említve, pedig ez komoly akció volt. -
válasz
Dr. Szilikát #28677 üzenetére
Köszönöm a részletes leírást.
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #28586 üzenetére
Amikor már nem jó az eloszlás, akkor jön az, hogy egy hibás tag miatt letilt a BMS, töltés vagy terhelés közben. Nem balanszírozgat semmit, letilt.
Épp ma futottam bele egy ilyenbe. Állásban meghalta magát az Adventure
gyári akkuja. Tünet: se kép se hang. Töltést veszi, magához tér, viszont már
a legkisebb terhelésre letilt újra. Miközben 39V, szóval nem merült le még...
Szétszedtem az egészet (meglepően korrekt volt az összeépítés minősége)
csak hogy kiderüljön mi a baj: 3.95V mindenki, kivéve egy csoportot, az 3.5.
Innentől a BMS tette a dolgát, és tiltott... Nekem meg van egy nagy rakás...
Alkatrészem már megint: újra nem építem ebben a formában, az biztos...Ui: amúgy összeraktam az Adventure-t újra, új első felni, új féktárcsa, index
hátul, lehetne vele menni, csak nincs kedvem hozzá érthető okokból. Eladó,
ha valakinek lenne kedve, csak túl sokat tud. Vissza kell butítani 1000W alá.
Ezt természetesen meg lehet tenni szoftverből és kész a lassú/biztonságos,
de ahhoz képest marha drága roller. Mert olyan a vezérlés az akku, a motor.
Szerk: 22.4 kg a cucc akku nélkül. Egy combosabb akku mondjuk 6-8 kg: ha
a szabályozói cél a 35 kg alatt maradás, az még elég könnyen megugorható.
Akár még dupla motorral is, pl. Mantis 10 Dual, és azzal odébb lehet állni.Megjegyzem, aki 50 km-t vár el egy pálcikától, álmokat kerget... Ez gyárilag
tudott alattam 22 km-t 10Ah-val, aztán amikor tuningoltam, dupláját, nade
38Ah-val, tehát négyszer annyi energiával. Ok: kétszeres végsebesség.
(Alapvetően a légellenállás legyőzése a legkomolyabb probléma és ott a v².)Ha valaki elég türelmes, hogy gyökkettővel guruljon órákon át, akkor lehet
picike akkuból nagy távot kihozni. Minden más esetben nagyobb akku kell!
A nagyobb akku nehezebb, és nagyobb vázba fér el, ami szintén nehezebb:
magyarán egy nagy hatótávolságú roller sajnos túl növi a pálcika méretet... -
Peaceliker
addikt
válasz
Dr. Szilikát #28581 üzenetére
Töltés nem cellasoronként van? Mert akkor valamilyen szintű balance van. Ha nem úgy működik akkor valóban minden mindegy
-
Sirtaky
csendes tag
válasz
Dr. Szilikát #28537 üzenetére
2020-tól volt a váltás, utána erősített oldalfalú gumival jöttek ki a Xiaomi rollerek. Kívülről semmit nem látsz, de vastagabb, erősebb az oldalfaluk. Van több ilyen gumim, érezhető a különbség kézbe véve. (Új gumik amit a rollerhez adtak.)
-
válasz
Dr. Szilikát #28536 üzenetére
Tetszett a videó, konkrét példákkal is bemutatták, hogy milyen helyzetben mit lehet csinálni, ráadásul be vannak öltözve rendes ruhába. Profi felvétel!
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #28537 üzenetére
A Xiaomi kb. 2017 és 2022 között használt 8,5-ös gumiabroncsokat a rollerein. Ez alatt a három generáció alatt nem tudom hányszor váltott abroncsokat, de a középső időszakban ők is CST abroncsot használtak. (Talán előtte is utána is ők lettek volna a beszállítók.)
Lásd fotó a Xiaomi 1S rollerem gumijáról. CST felirat + Xiaomi logó. Ilyenből mellékeltek egy tartalékot a csomaghoz.Így az az állítás, hogy a CST jobb az eredetinél az ellentmondásos, hisz az eredeti is CST.
Az első generáció rollereinél volt sok defekt a hanyagul lapos használat miatt. És talán csak a szélhámos kereskedők árulták úgy a portékáikat, hogy az övék jobb, mint a gyári, mert ez annak a megerősített változata. Megfelelő keréknyomás mellett gyári gumik is elmennek 4.000 km-t.
Szerintem az rollerek gyárilag a megerősített (upgraded) abroncsokkal szerelik. Talán csak az erősített oldalfalú félrefordításáról van szó, és próbálják azt sugallni, hogy a gyárinál jobb, ahhoz képest a megerősített változat.
Közben meg az sem egyedi eset, hogy az erősítettként árult gumi 1.500-2.000 km után teljesen elkopik. -
válasz
Dr. Szilikát #28527 üzenetére
Ugyanazt linkeltem.
Egyébként furcsa önmagában maga a jármű is meg szerintem a hozzá kapcsolódó fizika is. Egyik láb elöl, másik hátul és állsz rajta. Az első kereket, ha valami megfogja, akkor biztosan elszállsz. Motornál is van erre esély, de szerintem annyira sok nem, ott eleve a kerekek is nagyobbak és a kisebb kátyúk sem okoznak gondot. A jármű tömege is nagyobb.
-
mwin
kezdő
válasz
Dr. Szilikát #28518 üzenetére
gyorskötözőt akartam írni. Wanda, CST stb mindegyikből sajnáltak mindent majd a kopásnál látod.
Ugyanmár, nézzél pár videót és alatta a kommenteket , a gyárival mindenki szív. Rakjál fel gyárit és majd érteni fogod. -
mwin
kezdő
válasz
Dr. Szilikát #28504 üzenetére
Ezek az utángyártottak jól felcuppanak a videókban és látványos a siker ami elhiteti, hogy te is meg tudod csinálni. Csak nem a gyárival.
Mikor a gyárit tennéd fel az más helyzet. Rollerhez speciális abroncsfeltevő feszítőkkel 4 kézzel is beszarás volt már mindenhol folyékonyszappan meg gyorsszorítok 3 centinként. -
mwin
kezdő
válasz
Dr. Szilikát #28457 üzenetére
Ahhoz a CSt vagy mihez biztos jó de az eredeti Xiaomit (ami a rollerel jön) nem lehet ezzel felrakni.
-
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #28471 üzenetére
Nemhogy szemet, hanem azzal kovetik, hogy ki kinek mit osztogat es profiloznak. Szoval kb. kotelezo torolni.
-
donbig
tag
válasz
Dr. Szilikát #28448 üzenetére
A "minden értéke nagyobb" megoldás lenne életszerűbb szvsz is, remélem a Telex-es Zách Dani nézett be valamit.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #28377 üzenetére
Bőven hagyj helyet az abroncsnak!
Láttam olyan videókat, ahol megpörgetik a roller kerekét a frissen felrakott gumiabronccsal, az a sebesség növekedésével látványosan elkezdett tágulni (a centrifugális erő miatt), aztán az abroncs elakadt valamiben, ami után kő kövön nem maradt.---
Sebesség mérésére én Garmin GPS-t használok, és utólag vetem elemzés alá a logokat. (Menet közben nem szívesen veszem le a szemem az útról, meg pillanatnyi érték kevésbé fontos.)
A múlt héten arra voltam kíváncsi, hogy a kiírt sebesség csak a 20-25 tartományban pontos, vagy bárhol. Mérések alapján bárhol pontos, mindegy hogy 5 km/h sebességgel vagy bármennyivel haladok, 1 km/h sebességtartományon belül volt a kijelző és a GPS adatok.Kevés takarással (épülettel) rendelkező egyenes szakaszokon különböző sebességeken rögzítettem a tempomatot, és hosszasan, kb. 100 métereken át azon a tempón haladtam. Majd áttértem más sebességre, és úgy is mentem vele 100 métereket. Felírtam mely szakaszon mennyivel mentem, aztán itthon átnéztem a logokat.
Telefonok is alkalmasak lehetnek normális GPS jel logolására, azokat nem vizsgáltam. Ki kell tenni egy térképen jól beazonosítható fix helyre, ott hagyni mondjuk 15 percre, és nézni mennyit kóvályog a jel. Mozgás közbeni adatok sokat hazudnak. Ha elvesztik a jelet, jellemzően 5-10 másodpercen át még rakják a kamu pozícióadatokat. Pedig már rég vakok.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- iPhone 16 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3096, 97% Akkumulátor
- Dell 15 XPS 9510 UHD 4K+ HDR Touch Nano i7-11800H 32GB 1TB SSD Nvidia RTX 3050Ti Win11 Pro Garancia
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Aorus B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB ZALMAN I3 NEO 650W
- Apple Watch SE 40mm 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest