Hirdetés
- Hiányzik a gamer érzés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Gurulunk, WAZE?!
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Csalók a Facebookon. De ennyi???
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz Retro DJ #10198 üzenetére
Nem, végül a 8 napon belül való elállásról beszéltünk hogy az így működik. Eljöttem, mert addig akarok kérni kölcsön telefont. Szóval hiba esetén kötelező? Még amit elfelejtettem, hogy nem az én nevemre szól a számla, ha nem rokonoméra. Az ő előfizetésével lett véve. Ez problémás lehet a cserében, mert ő nem ér rá ilyen hirtelen, ha alá kell írni valamit...
psg5: Magyar Telekom Nyrt.
There's a device that I've been using called a whoop.
-
psg5
veterán
Ha a T-pontot ahol voltál a Magyar Telekom Nyrt. üzemelteti, akkor tényleg nekik is kell vele foglalkozni, ha azonban szerződött partner, más vállakozás, akkor meg jogos a továbbküldés.
Ezt most nem tudom T-nél hogy van, de sok olyan partner van az országban pl a Telenornál aki csak szerződésben áll a Telenorral, persze ettől lehet, hogy a T-pontok saját üzleteik.
Nem egyszer előfordul, hogy személyesen az üzletben még kicsit engednek is a netes árhoz képest is, hogy ne a webshopból rendeld, mert nincs hozzá közük, aztán pedig soka kinézik a boltban, kérdezősködnek aztán a neten rendelik.[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
Attix82
addikt
Nyugi, sok olyan probléma van, hogy nem is az a hibás amit behoznak. És rögtön cserélést kérnek?
2 eset lehet.
1. megvárja a bevizsgálást (ingyenes), de mondjuk eltelik 1-2 hét
2. nem várja meg és kéri a cserét, majd utólag kiderül , hogy nem hibás (vagy Ő tette tönkre) és a Bolt eljárást indít a Vevő felé, és kifizetteti a plusz költségeket..El lehet dönteni melyik a nyugisabb és a Vevőnek a legjobb megoldás a "Gyakorlatban".
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Superhun #10205 üzenetére
Nem kell reprodukálni a hibát! Az eladónak 3 napon belül helyben cserélni kell, nem is vizsgálhatja be. Miután kicserélés megtörtént bevizsgálhatja. Amennyiben a vevő a hibás vagy nem is hibás a készülék utána tehet bármit is az eladó.
Olvasgatás a miértekre: [link] Kicsit hosszú, de megéri! Én is meglepődök ezeken amúgy. Kicsit kitolás az eladóval is ha nem hibás cuccot kap vissza.
[ Szerkesztve ]
There's a device that I've been using called a whoop.
-
psg5
veterán
Mindig is dilemma lesz a "feltéve" szó...
150/2003-as:
...
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
...F.K.T.
-
Topikgazda
Ezt asdf_ kolléga már bemásolta ide egyszer.
De bemásolok a kedvedért egy részletet azt általad linkelt szövegből:
"a Korm. rendelet 7. §-ára hivatkozással megállapította, hogy e rendelkezés alapján nincs helye a hiba eredetének kicserélés előtti vizsgálatára, a forgalmazó a fogyasztási cikket azonnal köteles kicserélni, amennyiben a hiba a rendeltetésszerű működést akadályozza"
Ha nincs olyan hiba, ami a rendeltetésszerű működést akadályozza, akkor nem élhet a vásárló ezen jogával.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Superhun #10208 üzenetére
De ha a vásárló azt mondja hogy van!? Most csak kerítek egy példát! Régebbi telefonom mikrofonja random beszart néha egymás után, aztán 1 hétig semmi. Ez úgy vélem akadályozza a rendeltetés szerű működést. Vagy ha egy notebook kékhalálozik mert RAM hibás. Tipikus hiba, ami nem jöhet elő azonnal, de nem tudod így használni, ha random kikapcsol. Nekem ebből az jön le, hogy az eladó higgye el és kész! Szerintem nem vagy köteles bemutatni a hibát. Ha jelzed, hogy hiba van, akkor az van. Rosszul látom?
There's a device that I've been using called a whoop.
-
Topikgazda
-
BE4GLE
aktív tag
válasz Attix82 #10203 üzenetére
Kétlem, hogy lenne olyan bolt, amely a vevő ellen indít eljárást egy három munkanapon belül visszavett termék miatt. A bolt legfeljebb az eladó/ügyintéző fizetéséből vonja le. Épp néhány napja volt egy 3 napon belüli cserém, amit az ügyintéző hölgy nem mert bevállalni, mert félt, hogy ráterhelik a fizetésére. Hátrament a boltvezetőhöz engedélyeztetni.
Redmi Note 9 Pro
-
Repsol600
addikt
Sziasztok!
Vettem egy LG monitort, de sajnos papírjai nincsenek. LG gariztat S/N szám alapján ha esetleg valami gond lenne vele?
-
Attix82
addikt
Csak akkor, ha még az elején van. Mert pl azt nem tudják mikor is lett átadva az ügyfélnek, csak a gyártási időt tudják megnézni. A számla vagy a jótállás jegyen van feltüntetve mikor is lett átadva a vevőnek és onnantól indul a gari.
PL ha már 1.5 év eltelt és akkor viszed be papírok nélkül, akkor már kérhetik, hogy bizonyítsd mikor is vetted, mert nem biztos, hogy még a jótállás vonatkozik rá, hanem csak korlátozott gari. De ha Te a boltba a gyártás után vásároltad 8 hónappal , akkor még a jótállás vonatkozik.
Tehát ha a gyári számból azt olvassák ki, hogy 1+ éve legyártották, akkor már kellenek ezek a papírok, ha nem akkor ugye egyértelmű, hogy fiatalabb lehet 1 évnél.
[ Szerkesztve ]
-
lanyoo
tag
Gigabyte videókártyákra hány év garanciát vállal a gyártó? Az oldalukon nem találtam információt.
A bolt ahol vettem 1 év garanciát vállalt.
Hogy találom meg a Gigabyte magyarországi képviseletét, vagy azt a céget aki a garanciális ügyeiket intézi? A neten egy telefonszámot találtam csak, de azon azt mondták már nem ők foglalkoznak vele.
-
asdf_
veterán
válasz Retro DJ #10158 üzenetére
(lateresponse, nyaraltam)
Az elallastol valo jog szep es jo dolog, de ez sem ugy megy, hogy irok egy levelet, hogy elallok a szerzodestol, es megyek tartani a markom, ettol azert ez bonyolultabb.
Szar a cumo, beadtam, mondjuk a hatodik hetnel jarunk. En irok egy tertis levelet, vagy ha kozel van a bolt, egyenesen a vasarlok konyvebe, es akkor az ingyen volt , es mar meg is tortent az elallas, ez ilyen egyszeru. Innentol kezdve vagy 30 napon belul visszakapom a vasarlasi osszeget (az esetleg nalam maradt alkatreszek, tartozekok leadasa utan termeszetesen), vagy amennyiben az elado nem ert egyet velem, ugy gondolja, hogy nem jogos az elallasi igenyem, akkor talalkozunk a birosagon (mar ha a 30 nap letelte utan beadott fizetesi meghagyasra sem fizetnek). Nem olyan bonyolult dolog ez, talan ket elagazas lehet a tortenet meneteben, es az osszes vegkimeneteli variacio egy kezen megszamolhato. Az teny, en is irtam mar sokszor, hogy 20-30 ezres szarokert sajnos nem fog nekiallni pereskedni senki, egy notebooknal, dslr vaznal, nagyobb haztartasi gepnel, komolyabb mobilnal (tehat ugy 100e folott) kezdheti megutni az ember ingerkuszobet annyira a dolog, hogy ennek ebben a formaban menjen neki.
A bekeltetok dontesenek ugyan valoban az egvilagon nincs semmi kovetkezmenye, de egy esetleges per eseten eleg jo belepo a birosagon, ha a bekeltetok a vevonek adtak igazat. Plane ugy, ha esetleg az elado esetleg cseszett elmenni egyaltalan a bekeltetos ulesre -
Fancy-boy
addikt
2012 elején vásároltam egy egeret az Aqua-tól 2 év garanciával, a múlt hónapban sajnos megadta magát.
Beadtam a szervizbe, odaadták a munkalapot/jegyzőkönyvet, és azon a Vállalt határidő: 15 nap
Plusz szóban elmondták, hogy érdeklődjek kb. 2 hét múlva.
Tegnap beszéltem velük, és még mindig nincs semmi, pedig a 15 nap lejárt.Ilyenkor van valami, ha nem tartják be a 15 napot, vagy akármit ráfirkálhatnak a munkalapra?
-
Attix82
addikt
-
Attix82
addikt
válasz Fancy-boy #10230 üzenetére
Jelenleg kb minden 10. kérdés itt ez ...picit visszább kéne olvasni és meglenne a válaszod.
Miért bunkó? Csak megkérdeztem, hogy Te munkaszüneti napokon szoktál e dolgozni? És megvan a válasz, hogy a szervizesek szoktak e hétvégén vagy ünnepnapokon melózni. Innentől kezdve látod már sántit is ez a 15 napos dolog.
Lényeg, hogy a gyakorlatba 15 munkanap alatt illik elvégezni a garanciális ügyet, ha nem akkor kérni kell írásba egy időpontot. Ha addigra sincs meg, akkor lehet lépni ez ügyben.
-
BE4GLE
aktív tag
válasz Retro DJ #10232 üzenetére
Nem egészen. A 15 nap kötelező érvényű, amennyiben azt megfelelően értelmezzük. A kulcsszó pont a törekvés. Ha a törekvés leghalványabb jelei sem mutatkoznak a kötelezett részéről, akkor nem tartják be a rendeletet. 15 napon túl indokolnia kell a késedelmet.
És az egész procedúrát jelentős kényelmetlenség okozása nélkül kell intéznie. Egy hetekig, hónapokig elhúzódó szerviznél már lehet jelentős kényelmetlenségre is hivatkozni.
Fancy-boy: Bemehetsz személyesen a boltba és az alábbi kérdéseket teheted föl:
Megnézte a már szakszerviz?
Ha nem:
Miért nem?
Ha igen:
Megállapították a hiba okát? Javítható?
Mi a késedelem oka?
Ha nem kapsz kielégítő választ, akkor kérheted a vásárlók könyvét leírhatod a panaszod, a kapott válaszokkal együtt.[ Szerkesztve ]
Redmi Note 9 Pro
-
asdf_
veterán
válasz Superhun #10228 üzenetére
A 15 napos jogszabalyra szerintem nem biztos, hogy olyan nagyon kene hivatkozni, egy masodik evben levo es velhetoen 10e ft alatti vasarlasi osszegu egernel, mert igen sanszos, hogy tobb okbol nem is vonatkozik ra
Szoval mennyibe fajt az az eger. Es ki, es milyen ketto evet adott ra? Mi all erre vonatkozoan a garlevelen?[ Szerkesztve ]
-
psg5
veterán
Azért ha hozzá adott jótállást vállalnak rá 2 évet önként, akkor hiába nem fér bele a 151/2003-as kötelező jótállásosaiba, a 15 napos törekedés szerintem vonatkozik rá, hisz önként vállaltnál életbe lép a 49/2003-as.
Bár elbizonytalanodtam, hogy önként vállaltnál is így van-e...[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
asdf_
veterán
válasz Superhun #10235 üzenetére
Jo kerdes, nincs elottunk a kapott garipapir, igy nem tudjuk Szavatossag eseten el a 15 nap, mert az benne van a 49/2003-ban, csak -ezen tovabbra is lehet velem vitatkozni- jelen esetben mivel az ugyfel nem lobogtat szakertoi papirt, mellyel bizonyitja igazat, hogy azt bizony nem o tette tonkre, nem o az oka a hibanak, igy nem szavatossagi ugyintezesrol van szo, hanem a vevo a gyartoi garit veszi igenybe (errol meg kene mar kerdezni valami nagy okost -nem a hatosagot, mert ok mondanak sok baromsagot enelkul is-, hogy hulyeseget beszelek-e, vagy jol gondolom-e en ezt, mert en is kivancsi vagyok ).
[ Szerkesztve ]
-
psg5
veterán
-
Attix82
addikt
-
Retro DJ
aktív tag
válasz BE4GLE #10233 üzenetére
Nekem mindegy. (Miota ez a szabaly azota nem egy basz*ogatas volt ugyfel reszerol fogyasztovedelem altal, minden esetben azt allapitotta meg a fogyved, hogy a 15 nap ajanlott es torekedni kell a betartasara (es nem az ugyintezesre kell torekedni), azonban nem kotelezo. Napi minimum 15-25 termek fordul meg a kezunk kozott, es eddig egyszer sem marasztaltak el bennunket (pedig volt majnem egy honapos megkereses is!)). Egyebkent en orulnek a legjobban, ha kotelezo lenne!
A jelentos kellemetlenseg sajnos szinten gumifogalom... Eppen melyik oldalrol akarom nezni .
Retro
-
psg5
veterán
válasz Retro DJ #10240 üzenetére
De mindig megcsináltátok, nem? Ez akkor érdekes, ha egyáltalán vagy tényleg nagyon hosszú ideig nem csinálja meg...
(#10239) Attix82: De önként vállaltnál 1 év után nehogy már azt csinál amit akar?
Önként vállalásnál is van bizonyítási teher az eladón.
De valóban a jótállási jegyet jó lenne látni ehhez.
Amit írsz az a kötelező jótállás, de itt most önként vállaltról van szó.[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
psg5
veterán
válasz Retro DJ #10240 üzenetére
Nem egy-két, hanem nagyon sok ügy van békéltető testületnél, bíróság előtt pont a "jelentős kényelmetlenség" miatt. Ezen ügyekben 90%-ban a fogyasztó javára fognak/vagy már döntöttek... S itt tényleg nem arról van szó, hogy amikor a vásárló egy pár ezer forintos ócska kínai táp miatt 5 napos várakozás után üvöltözik, hogy neki nemhogy új termék kell, hanem több tízezres kártérítés...Sajnos valóban sokan vannak ilyenek, de talán kb ugyanannyi az olyan forgalmazó is, aki nem akarja/tudja/nincs lehetősége vagy az egyáltalán javításra vagy hogy akármilyen időn belül csinálja meg/cserélje ki.
Egyébként ha ti meg látjátok, hogy egy hét után nem tudjátok javítani, utána meg hogy 2 hét után sem, meg utána, hogy 3 hét után sem, de valszeg sikerülni fog, akkor ha minden szakaszban írtok egy levelet a fogyasztónak, hogy rajta vagyunk, akkor szerintem nem lenn ennyi ba@ogatás fogyasztóvédelem által (amennyiben így csináljátok, akkor meg gondolom úgy sem ez miatt van...)F.K.T.
-
Retro DJ
aktív tag
Ezen ügyfélszám miatt nincs mód arra, hogy minden lejáratot figyeljünk. Nekünk speciális az esetünk, mert törekszünk kölcsönterméket adni kérésre.
Sajnos a javítás sok esetben nem a mi szervizükben történik, tehát nem lehet megmondani, hogy mikor lesz belőle elő halott... szóval ez a nagy helyzet.
Egyébként a nagy statisztika a mi esetünkben az, hogy elküldött javítás esetén leghamarabb 7 nap alatt fordul meg a termék, átlag 10 nap, de 15 napon belül a 95% megvan.
Retro
-
Attix82
addikt
válasz Fancy-boy #10248 üzenetére
Én úgy értelmeztem, hogy nincs korlátozás. Vagyis a megadott garancia idő jótállást jelent, azaz 2 év jótállást biztosítottak feléd.
Így tök mind1, hogy 10k alatti vagy feletti a termék.
Én azt javaslom, pici türelmi időt még adhatsz nekik. Érdeklődjél utána, és egyezzetek meg egy időpontba...pl +1 hét haladékkal. Ha addigra sincs semmi, cseréljék ki ugyan olyanra, vagy ár vissza. És utána ott elköltheted egy másik típusra ha akarod.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest