Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Nem, végül a 8 napon belül való elállásról beszéltünk hogy az így működik. Eljöttem, mert addig akarok kérni kölcsön telefont. Szóval hiba esetén kötelező? Még amit elfelejtettem, hogy nem az én nevemre szól a számla, ha nem rokonoméra. Az ő előfizetésével lett véve. Ez problémás lehet a cserében, mert ő nem ér rá ilyen hirtelen, ha alá kell írni valamit...
psg5: Magyar Telekom Nyrt.
There's a device that I've been using called a whoop.
psg5
veterán
Ha a T-pontot ahol voltál a Magyar Telekom Nyrt. üzemelteti, akkor tényleg nekik is kell vele foglalkozni, ha azonban szerződött partner, más vállakozás, akkor meg jogos a továbbküldés.
Ezt most nem tudom T-nél hogy van, de sok olyan partner van az országban pl a Telenornál aki csak szerződésben áll a Telenorral, persze ettől lehet, hogy a T-pontok saját üzleteik.
Nem egyszer előfordul, hogy személyesen az üzletben még kicsit engednek is a netes árhoz képest is, hogy ne a webshopból rendeld, mert nincs hozzá közük, aztán pedig soka kinézik a boltban, kérdezősködnek aztán a neten rendelik.
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
Attix82
őstag
Nyugi, sok olyan probléma van, hogy nem is az a hibás amit behoznak. És rögtön cserélést kérnek?
2 eset lehet.
1. megvárja a bevizsgálást (ingyenes), de mondjuk eltelik 1-2 hét
2. nem várja meg és kéri a cserét, majd utólag kiderül , hogy nem hibás (vagy Ő tette tönkre) és a Bolt eljárást indít a Vevő felé, és kifizetteti a plusz költségeket..
El lehet dönteni melyik a nyugisabb és a Vevőnek a legjobb megoldás a "Gyakorlatban".
[ Szerkesztve ]
psg5
veterán
F.K.T.
Ha egyértelműen látod a hibát, akkor igen is cserélni kell azonnal (vagy a lehető leghamarabb, ha webshopos a cucc). Csak akkor indokolt a bevizsgálás, ha ott helyben sehogy sem tudod te vagy a vevő reprodukálni a hibát.
Nem kell reprodukálni a hibát! Az eladónak 3 napon belül helyben cserélni kell, nem is vizsgálhatja be. Miután kicserélés megtörtént bevizsgálhatja. Amennyiben a vevő a hibás vagy nem is hibás a készülék utána tehet bármit is az eladó.
Olvasgatás a miértekre: [link] Kicsit hosszú, de megéri! Én is meglepődök ezeken amúgy. Kicsit kitolás az eladóval is ha nem hibás cuccot kap vissza.
[ Szerkesztve ]
There's a device that I've been using called a whoop.
psg5
veterán
Mindig is dilemma lesz a "feltéve" szó...
150/2003-as:
...
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
...
F.K.T.
Ezt asdf_ kolléga már bemásolta ide egyszer.
De bemásolok a kedvedért egy részletet azt általad linkelt szövegből:
"a Korm. rendelet 7. §-ára hivatkozással megállapította, hogy e rendelkezés alapján nincs helye a hiba eredetének kicserélés előtti vizsgálatára, a forgalmazó a fogyasztási cikket azonnal köteles kicserélni, amennyiben a hiba a rendeltetésszerű működést akadályozza"
Ha nincs olyan hiba, ami a rendeltetésszerű működést akadályozza, akkor nem élhet a vásárló ezen jogával.
[ Szerkesztve ]
De ha a vásárló azt mondja hogy van!? Most csak kerítek egy példát! Régebbi telefonom mikrofonja random beszart néha egymás után, aztán 1 hétig semmi. Ez úgy vélem akadályozza a rendeltetés szerű működést. Vagy ha egy notebook kékhalálozik mert RAM hibás. Tipikus hiba, ami nem jöhet elő azonnal, de nem tudod így használni, ha random kikapcsol. Nekem ebből az jön le, hogy az eladó higgye el és kész! Szerintem nem vagy köteles bemutatni a hibát. Ha jelzed, hogy hiba van, akkor az van. Rosszul látom?
There's a device that I've been using called a whoop.
"Régebbi telefonom mikrofonja random beszart néha egymás után, aztán 1 hétig semmi"
Ezt az első 3 munkanapban?
"egy notebook kékhalálozik mert RAM hibás"
Ha futtattál otthon egy memtestet is rajta, akkor a boltban már nem kell tesztelni, el fogják hinni.
Retro DJ
aktív tag
Rosszul... sajnos sok a rossz indulatú trükköző ember. Innen pár száz km arrébb simán elhinnék neked (ja más országban..)
Retro
BE4GLE
aktív tag
Kétlem, hogy lenne olyan bolt, amely a vevő ellen indít eljárást egy három munkanapon belül visszavett termék miatt. A bolt legfeljebb az eladó/ügyintéző fizetéséből vonja le. Épp néhány napja volt egy 3 napon belüli cserém, amit az ügyintéző hölgy nem mert bevállalni, mert félt, hogy ráterhelik a fizetésére. Hátrament a boltvezetőhöz engedélyeztetni.
Redmi Note 9 Pro
Repsol600
addikt
Sziasztok!
Vettem egy LG monitort, de sajnos papírjai nincsenek. LG gariztat S/N szám alapján ha esetleg valami gond lenne vele?
Hol vetted, hogy nem adtak garancialevelet?
Repsol600
addikt
Használtan vettem és nem kaptam hozzá.
Atapi
senior tag
nem. (jogosan: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 4. § (1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.)
Josi
aktív tag
Nembiztos.
PL DELL simán gariztat gyári szám alapján.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
Attix82
őstag
Csak akkor, ha még az elején van. Mert pl azt nem tudják mikor is lett átadva az ügyfélnek, csak a gyártási időt tudják megnézni. A számla vagy a jótállás jegyen van feltüntetve mikor is lett átadva a vevőnek és onnantól indul a gari.
PL ha már 1.5 év eltelt és akkor viszed be papírok nélkül, akkor már kérhetik, hogy bizonyítsd mikor is vetted, mert nem biztos, hogy még a jótállás vonatkozik rá, hanem csak korlátozott gari. De ha Te a boltba a gyártás után vásároltad 8 hónappal , akkor még a jótállás vonatkozik.
Tehát ha a gyári számból azt olvassák ki, hogy 1+ éve legyártották, akkor már kellenek ezek a papírok, ha nem akkor ugye egyértelmű, hogy fiatalabb lehet 1 évnél.
[ Szerkesztve ]
Repsol600
addikt
Értem.
Írtam az LG-nek, kíváncsi vagyok mit mondanak rá.
próbáld meg az üzletet ahonnan vetted,
hátha tudják pótolni
AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!
lanyoo
tag
Gigabyte videókártyákra hány év garanciát vállal a gyártó? Az oldalukon nem találtam információt.
A bolt ahol vettem 1 év garanciát vállalt.
Hogy találom meg a Gigabyte magyarországi képviseletét, vagy azt a céget aki a garanciális ügyeiket intézi? A neten egy telefonszámot találtam csak, de azon azt mondták már nem ők foglalkoznak vele.
Josi
aktív tag
A Gigabyte többnyire 3 év garanciát vállal a kártyákra.
A garsos ügyeket a nagykerek intézik, de általában csak a saját eladásukat.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
asdf_
veterán
(lateresponse, nyaraltam)
Az elallastol valo jog szep es jo dolog, de ez sem ugy megy, hogy irok egy levelet, hogy elallok a szerzodestol, es megyek tartani a markom, ettol azert ez bonyolultabb.
Szar a cumo, beadtam, mondjuk a hatodik hetnel jarunk. En irok egy tertis levelet, vagy ha kozel van a bolt, egyenesen a vasarlok konyvebe, es akkor az ingyen volt , es mar meg is tortent az elallas, ez ilyen egyszeru. Innentol kezdve vagy 30 napon belul visszakapom a vasarlasi osszeget (az esetleg nalam maradt alkatreszek, tartozekok leadasa utan termeszetesen), vagy amennyiben az elado nem ert egyet velem, ugy gondolja, hogy nem jogos az elallasi igenyem, akkor talalkozunk a birosagon (mar ha a 30 nap letelte utan beadott fizetesi meghagyasra sem fizetnek). Nem olyan bonyolult dolog ez, talan ket elagazas lehet a tortenet meneteben, es az osszes vegkimeneteli variacio egy kezen megszamolhato. Az teny, en is irtam mar sokszor, hogy 20-30 ezres szarokert sajnos nem fog nekiallni pereskedni senki, egy notebooknal, dslr vaznal, nagyobb haztartasi gepnel, komolyabb mobilnal (tehat ugy 100e folott) kezdheti megutni az ember ingerkuszobet annyira a dolog, hogy ennek ebben a formaban menjen neki.
A bekeltetok dontesenek ugyan valoban az egvilagon nincs semmi kovetkezmenye, de egy esetleges per eseten eleg jo belepo a birosagon, ha a bekeltetok a vevonek adtak igazat. Plane ugy, ha esetleg az elado esetleg cseszett elmenni egyaltalan a bekeltetos ulesre
Fancy-boy
addikt
2012 elején vásároltam egy egeret az Aqua-tól 2 év garanciával, a múlt hónapban sajnos megadta magát.
Beadtam a szervizbe, odaadták a munkalapot/jegyzőkönyvet, és azon a Vállalt határidő: 15 nap
Plusz szóban elmondták, hogy érdeklődjek kb. 2 hét múlva.
Tegnap beszéltem velük, és még mindig nincs semmi, pedig a 15 nap lejárt.
Ilyenkor van valami, ha nem tartják be a 15 napot, vagy akármit ráfirkálhatnak a munkalapra?
És mit mondtak, miért tart tovább a garanciális ügyintézés?
Sonja
veterán
Viszont az a 15 az munkanap, szóval inkább az ~3 hét szokott lenni általában. Ha így értetted te is, és az járt le, akkor nem szóltam!
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
Fancy-boy
addikt
Nem részletezték, nincs még kész a javítás.
Az van feltüntetve, hogy 15 naptári nap. Abba beleszámít a hétvége is, nem?
Péntekig még várok, aztán felhívom őket újra.
[ Szerkesztve ]
Ez nem így megy. Jogszabály szerint törekedniük kell a javítás 15 napon belüli elvégzésére. Írásban kérj tőlük hivatalos választ arra, hogy miért nem sikerült még megjavítani az egeret.
Attix82
őstag
Ha lenne 10 napos ünnep ami munkaszüneti nap, akkor is beleszámolnád? Te dogozni szoktál?
Törekedni kell a 15 napra, de ez lehet 30 nap is. Általában 15 munkanap alatt meg szokott lenni, ha nem akkor már kérni kell egy időpontot mikorra tudják biztosítani.
Fancy-boy
addikt
Az ünnepet nem számolnám bele.
Te szoktál normálisan is válaszolni vagy csak bunkó stílusban?
Mert ha csak így tudsz viselkedni, akkor inkább ne válaszolj.
A többieknek természetesen köszönöm a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
Attix82
őstag
Jelenleg kb minden 10. kérdés itt ez ...picit visszább kéne olvasni és meglenne a válaszod.
Miért bunkó? Csak megkérdeztem, hogy Te munkaszüneti napokon szoktál e dolgozni? És megvan a válasz, hogy a szervizesek szoktak e hétvégén vagy ünnepnapokon melózni. Innentől kezdve látod már sántit is ez a 15 napos dolog.
Lényeg, hogy a gyakorlatba 15 munkanap alatt illik elvégezni a garanciális ügyet, ha nem akkor kérni kell írásba egy időpontot. Ha addigra sincs meg, akkor lehet lépni ez ügyben.
Retro DJ
aktív tag
15 naptári nap, és nem kötelező érvényű, csak törekedni kell rá. Sajnos ezért nem lehet rájuk húzni a vizes lepedőt
Retro
BE4GLE
aktív tag
Nem egészen. A 15 nap kötelező érvényű, amennyiben azt megfelelően értelmezzük. A kulcsszó pont a törekvés. Ha a törekvés leghalványabb jelei sem mutatkoznak a kötelezett részéről, akkor nem tartják be a rendeletet. 15 napon túl indokolnia kell a késedelmet.
És az egész procedúrát jelentős kényelmetlenség okozása nélkül kell intéznie. Egy hetekig, hónapokig elhúzódó szerviznél már lehet jelentős kényelmetlenségre is hivatkozni.
Fancy-boy: Bemehetsz személyesen a boltba és az alábbi kérdéseket teheted föl:
Megnézte a már szakszerviz?
Ha nem:
Miért nem?
Ha igen:
Megállapították a hiba okát? Javítható?
Mi a késedelem oka?
Ha nem kapsz kielégítő választ, akkor kérheted a vásárlók könyvét leírhatod a panaszod, a kapott válaszokkal együtt.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 9 Pro
asdf_
veterán
A 15 napos jogszabalyra szerintem nem biztos, hogy olyan nagyon kene hivatkozni, egy masodik evben levo es velhetoen 10e ft alatti vasarlasi osszegu egernel, mert igen sanszos, hogy tobb okbol nem is vonatkozik ra
Szoval mennyibe fajt az az eger. Es ki, es milyen ketto evet adott ra? Mi all erre vonatkozoan a garlevelen?
[ Szerkesztve ]
Akkor mire lehet egyáltalán hivatkozni ilyen esetben?
psg5
veterán
Azért ha hozzá adott jótállást vállalnak rá 2 évet önként, akkor hiába nem fér bele a 151/2003-as kötelező jótállásosaiba, a 15 napos törekedés szerintem vonatkozik rá, hisz önként vállaltnál életbe lép a 49/2003-as.
Bár elbizonytalanodtam, hogy önként vállaltnál is így van-e...
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
asdf_
veterán
Jo kerdes, nincs elottunk a kapott garipapir, igy nem tudjuk Szavatossag eseten el a 15 nap, mert az benne van a 49/2003-ban, csak -ezen tovabbra is lehet velem vitatkozni- jelen esetben mivel az ugyfel nem lobogtat szakertoi papirt, mellyel bizonyitja igazat, hogy azt bizony nem o tette tonkre, nem o az oka a hibanak, igy nem szavatossagi ugyintezesrol van szo, hanem a vevo a gyartoi garit veszi igenybe (errol meg kene mar kerdezni valami nagy okost -nem a hatosagot, mert ok mondanak sok baromsagot enelkul is-, hogy hulyeseget beszelek-e, vagy jol gondolom-e en ezt, mert en is kivancsi vagyok ).
[ Szerkesztve ]
psg5
veterán
Na de a bizonyítási teher attól még a forgalmazón/gyártón van nem? Főleg hogy önként vállalta. Miért kellene a vevőnek lobogtatni a szakértőit? Vagy rosszul gondolom?
Erre én is várnám valami szakértőt...meg a jótállási papír leíratát.
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
Attix82
őstag
Itt az a kérdés, hogy a garanciapapíron mi áll. Ha 2 év jótállás, akkor ez idő alatt az eladót terhel mindenféle költség, és minden a jogszabályok alapján megy.
Ami kötelező:
Bruttó 10k alatt csak 6 hónapig terheli az eladót.
Bruttó 10k felett 1 évig köteles.
Retro DJ
aktív tag
Nekem mindegy. (Miota ez a szabaly azota nem egy basz*ogatas volt ugyfel reszerol fogyasztovedelem altal, minden esetben azt allapitotta meg a fogyved, hogy a 15 nap ajanlott es torekedni kell a betartasara (es nem az ugyintezesre kell torekedni), azonban nem kotelezo. Napi minimum 15-25 termek fordul meg a kezunk kozott, es eddig egyszer sem marasztaltak el bennunket (pedig volt majnem egy honapos megkereses is!)). Egyebkent en orulnek a legjobban, ha kotelezo lenne!
A jelentos kellemetlenseg sajnos szinten gumifogalom... Eppen melyik oldalrol akarom nezni .
Retro
psg5
veterán
De mindig megcsináltátok, nem? Ez akkor érdekes, ha egyáltalán vagy tényleg nagyon hosszú ideig nem csinálja meg...
(#10239) Attix82: De önként vállaltnál 1 év után nehogy már azt csinál amit akar?
Önként vállalásnál is van bizonyítási teher az eladón.
De valóban a jótállási jegyet jó lenne látni ehhez.
Amit írsz az a kötelező jótállás, de itt most önként vállaltról van szó.
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
Attix82
őstag
Persze, de ugye ahogy szokták írni 1-1 év korlátozott jótállás. De ha erre nem gondoltak, és jótállás akkor nincs mentség.
psg5
veterán
Nem egy-két, hanem nagyon sok ügy van békéltető testületnél, bíróság előtt pont a "jelentős kényelmetlenség" miatt. Ezen ügyekben 90%-ban a fogyasztó javára fognak/vagy már döntöttek... S itt tényleg nem arról van szó, hogy amikor a vásárló egy pár ezer forintos ócska kínai táp miatt 5 napos várakozás után üvöltözik, hogy neki nemhogy új termék kell, hanem több tízezres kártérítés...Sajnos valóban sokan vannak ilyenek, de talán kb ugyanannyi az olyan forgalmazó is, aki nem akarja/tudja/nincs lehetősége vagy az egyáltalán javításra vagy hogy akármilyen időn belül csinálja meg/cserélje ki.
Egyébként ha ti meg látjátok, hogy egy hét után nem tudjátok javítani, utána meg hogy 2 hét után sem, meg utána, hogy 3 hét után sem, de valszeg sikerülni fog, akkor ha minden szakaszban írtok egy levelet a fogyasztónak, hogy rajta vagyunk, akkor szerintem nem lenn ennyi ba@ogatás fogyasztóvédelem által (amennyiben így csináljátok, akkor meg gondolom úgy sem ez miatt van...)
F.K.T.
Attix82
őstag
Sajnos volt már olyan eset is, hogy a behozatali naptól számítva a 5. munkanapon már követelték a terméket. Sőt Ők nem kérik a javítást hanem javaslatot tettek, hogy adjam a csereterméket és ha javítják az alaplapot majd én eladom azt.
asdf_
veterán
LOL. 151-es meg 49-es kigugliz, ctrl-P, szovegkiemelo, aztan olvasgassak
psg5
veterán
Igen, pont ezért írtam, hogy van ilyen, meg nyilván még extrémebb esetek is, de ezért egy hatóság biztosan nem fogja cse@tetni őket/benneteket, hiába szeretné a vevő...
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
Retro DJ
aktív tag
Ezen ügyfélszám miatt nincs mód arra, hogy minden lejáratot figyeljünk. Nekünk speciális az esetünk, mert törekszünk kölcsönterméket adni kérésre.
Sajnos a javítás sok esetben nem a mi szervizükben történik, tehát nem lehet megmondani, hogy mikor lesz belőle elő halott... szóval ez a nagy helyzet.
Egyébként a nagy statisztika a mi esetünkben az, hogy elküldött javítás esetén leghamarabb 7 nap alatt fordul meg a termék, átlag 10 nap, de 15 napon belül a 95% megvan.
Retro
Fancy-boy
addikt
Tessék a garanciapapír apró betűs része, jó bogarászást: [link]
10ezer alatt volt az egér...
[ Szerkesztve ]
Attix82
őstag
Én úgy értelmeztem, hogy nincs korlátozás. Vagyis a megadott garancia idő jótállást jelent, azaz 2 év jótállást biztosítottak feléd.
Így tök mind1, hogy 10k alatti vagy feletti a termék.
Én azt javaslom, pici türelmi időt még adhatsz nekik. Érdeklődjél utána, és egyezzetek meg egy időpontba...pl +1 hét haladékkal. Ha addigra sincs semmi, cseréljék ki ugyan olyanra, vagy ár vissza. És utána ott elköltheted egy másik típusra ha akarod.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Újszerű - ASROCK B450 Fatal1ty Gaming K4 AMD AM4 alaplap + Windows 10/11 HOME digitális licensz
- Újszerű - ASROCK B450 Pro4 AMD AM4 dobozos alaplap
- HP Elitedesk 800 G4 DM I5-8500T 16GB 256GB SSD (1 USB sérült, de működik)
- Dell 7060 Micro I5-8500T 8GB 500 GB SSD WIFI
- DELL LATITUDE 7390 I5-8250U/8GB/256GB SSD/1920X1080