- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Őskoczka
- Zicokuka: Minden változik,a Cod 2 örök
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf_
veterán
válasz
albinolynx #20098 üzenetére
Sajnos a jogszabaly nem azt irja elo, hogy 15 napon belul meg kell oldani a garis problemat, hanem hogy torekedni kell a 15 napon beluli megoldasra.
(es nem leszek nepszeru, de ha tenylegesen munka folyik az eszkozzel, akkor tessek olyan lenni, mint egy normalis epitkezos melos, ha elromlik a vesogepe, akkor eloveszi a masik vesogepet, vagy vesz egyet izibe'. Ha harom het alatt nem keresel 70 ezret a munkaval, akkor nem dolgozol vele, csak hobbystakent negyedallasban mokolgatsz valamit, ekkor igyjaras, ha tenylegesen dolgozol, akkor meg az elso nap uj kartya megvesz es bepattint, dolgozol tovabb, a garizottat meg elrakod tartalekba, vagy eladod hasznaltan es akkor nem 70-et buksz, hanem mondjuk a felet). -
GZoli7
senior tag
válasz
albinolynx #20098 üzenetére
Céges vásárlás esetén csak a bírósághoz fordulhatsz.
Ettől függetlenül hivatalos/ajánlott levélben jelezheted feléjük az igényedet a cserére/pénz visszafizetésre.
Megírhatod, hogy amennyiben bírósághoz fordulsz, a kárt/elmaradt hasznot is kérni fogod. Persze, ha bizonyítani is tudod. Sajnos a 15 napos határidőre is "csak" törekedni kell. Azért mondjuk a 30 nap már ok az elállásra. -
albinolynx
senior tag
XFX vga kártyáról van szó (CAD-es munkára használom, nem játék). Netes vásárlás volt, ipon, pár hónapja (úgy emlékszem 2019. január). Az ára a már írt 70k. Cégnévre vásárolt. Működés közben egyik pillanatról a másikra megszűnt a kimeneti jel (ventilátorok forogtak, státusz led nem jelzett hibát). 2019.02.27-én jeleztem a hibát az ipon felé. 2019.03.04-én visszaigazoltak, hogy beérkezett hozzájuk. Új, bontatlan terméket vásároltam és kaptam. Garanciális időn belül vagyunk természetesen.
15 napon túli ügyintézésről van szó. A hibajelenség náluk is jelentkezett.Ezek ismeretében mi lenne a megfelelő lépés? Lemondanék a kártyáról és szeretném visszakapni a pénzem. Mivel érdemi munkát kellene végeznem a géppel.
-
hódmaci
senior tag
válasz
albinolynx #20094 üzenetére
Na ez az igazi semmit mondó válasz. Mondjuk te is írhattál volna több részletet (Kérdezés előtt feltétlenül olvasd el a jobb oldalt lévő téma tudnivalókat! -------->)
Az fontos, hogy 1 éven belül legyél szerintem.Írd meg, hogy: "elállok a készülék javításától és áttérek a készülék cseréjére."
Esetleg hozzáteheted, hogy mivel meghaladja a 15 napot a készülék javítása ez neked jelentős érdeksérelmet okoz, ezért kéred a cserét.
A végére meg biggyeszd oda: https://www.bekeltetes.hu/ -
albinolynx
senior tag
Garanciális ügyintézésem van ipon-nál:
RMA#______
Tisztelt Ügyfelünk!
A ___ nálunk is hibásnak bizonyult.
Továbbítottuk a beszállítójának, jelenleg a válaszukra illetve a termék visszaérkezésére várunk. Egyéb információ jelenleg nem áll rendelkezésünkre.
Amint kapunk érdemi információt, értesíteni fogjuk Önt.15 nap várakozás után ezzel szúrták ki a szemem. Utána még kérdeztem, hogy mi a gyakorlat, mire kell számítanom. Nem válaszoltak azóta sem...
A problémám, hogy munkagép esett ki a sorból és fontos lenne. Nem ragaszkodom a termékhez, ha visszaadták volna a pénzem - már másikkal vígan robogna tovább.Mit tehetek, illetve mire számítsak? (70k tételről van szó)
-
MaxxDamage
félisten
válasz
bugizozi #20092 üzenetére
Szia!
Igen, de elvileg fognak küldeni egy levelet, amivel be fogsz tudni menni az üzletbe és a levelet bemutatva kapod vissza a pénztártól a kp.-t (de mindenképp menj be, mert minden eset más)
Családba óra lett véve, 3 év gari volt rá, "bevették" és adtak egy bizonylatot, majd mondták, hogy levélben küldik a dokut, amivel a kp.-t vissza kapjuk. (valahogy így volt, nem tegnap volt)Lényeg, hogy korrektül vissza is adták az akkori vétel árát (amiért lett vásárolva)
-
bugizozi
őstag
Sziasztok!
Hogyan működik az Aldi-ban a garancia? A pénztárhoz kell menni a blokkal és a termékkel?
Köszönöm a segítséget!
-
#77646080
törölt tag
válasz
MaxxDamage #20090 üzenetére
...no meg az is gond, hogy a szolgáltató automatikusan kiállította neki az első számlát. Ezt nem kell(ene) befizetnie, HA és amenyiben van erre irányuló, rögzített panasza, az ugyanis halasztó hatályú (a kivizsgálás idejére, utána vagy fizetendő lesz vagy pedig eltörlik). Az ő esetében értelemszerűen nem lesz fizetendő, hiszen elállt a szerződésről.
-
MaxxDamage
félisten
Tudtommal 0Ft amibe van neki, csak az a gondja, hogy ameddig a rendszerbe van a "rendelése" addig nem tud új rendelést leadni. Tehát ez a probléma sem igazán a topikba tartozik.
Türelem, türelem és majd lezárul. Másik rendelést/törlesztő fizetést tekintve még jobban is jön ki, mert idővel talán még kedvezőbb lehet a havi törlesztő is (ár csökkenés által pl.)
Meg ha elérhető vagy kapható lesz az eszköz persze... -
asdf_
veterán
válasz
redband #20087 üzenetére
Ha van az atvetelrol papirod -nyilvan van-, es az atveteltol szamitott 14 napon belul alltal el akkor vedve van a segged. Az elallasrol valo tudomasszerzestol (tehat nem atadastol!) szamitott 14 napon belul kell visszakapnod a penzt a jog szerint.
Jarasi anyamkinyjahoz lehet fordulni, hogy jogsertes tortent, ok max megbuntetik oket, de te abbol penzt nem latsz, es az ugyed hamarabb nem intezodik el (mert mire nekilatnak, te mar visszakaptad a penzt).A szamlaval kapcsolatban viszont erdemes telefonon eszrevetelt tenni, hogy elallas miatt alaptalan es ezt rogzitsek, ugyanis a befizetesi hatarido elott 8 nap utan reszedrol a szamla tartalma elfogadottnak tekintendo reklamacio hijan.
-
MaxxDamage
félisten
válasz
redband #20087 üzenetére
Semmi dolgod nincs, ha fizetni kellene ott a kezedben a doku amivel védve vagy, így semmire sem kötelezhetnek. Az meg a rendszer hibája, hogy amíg ez nem rendezett (rendszeren belül) addig nem adhatsz le új megrendelést. T az ilyen, ezt tudomásul kell venni. (sajnos)
Olvasd el az ÁSZF-t és értelmezd, ha jogosult vagy bármire, (kedvezmény, jóváírás, stb.. akkor élj a lehetőséggel és kezdeményezd) nekem is volt velük egy számhordozásos történetem, ami 2+ hónapig tartott, aztán a végén a net nem volt elérhető és azon ment a dolog és arra semmit nem kaptam, mert eszköz problémára hivatkoztak (pedig voltam a T-Pontba is és több mint 1 órát náluk volt a telefon és nem jutottak vele semmire, stb... lehet azt fellebbezem (erre hivatkozva) lényegében kaptam 12k+ jóváírást és 10+GB netet (lejárati ideje nincs) és ezzel elégedett is vagyok, de 1+ hónapig nem volt netem, na ezzel nem vagyok elégedett, meg 72 órán belül nem sikerült "javítani" a hibát, nem volt rá megoldás. -
ruti
Közösségépítő
sziasztok, tapasztalatokat szeretnék kérni Tőletek:
egy 20.000 Ft körüli termékre vonatkozó garanciális hibabejelentésemet a kereskedőn keresztül a márkaszervíz elutasította. Békéltető Testületet fontolgatok, kérdéseim:
-a békéltető tárgyalás kötelező eleme a dolognak, vagy anélkül is születhet megegyezés?
-vagy a gyakorlatban a Békéltető lelevelezi a partnerrel, és jobb belátásra bírja?
-a békéltető tárgyalásra nem megy el a Partner, mi következik? (Polgári per?)
-milyen költsége van a békéltetői eljárásnak a Fogyasztóra nézve?
mindezeket a viszonylag alacsony termék érték miatt kérdezem, érdemes-e beleállni...
köszi, üdv. -
tomgabor
senior tag
Szeretnék venni egy Pioneer fejhallgatót, a probléma az hogy a pántnál a műanyag (ahol vannak a csavarok) kb fél év után eltörik. Garanciában ezt kötelesek kicserélni?
-
#77646080
törölt tag
Sajnos, a jótállás érvényesítésének szempontjából teljesen mindegy, hogy betört vagy repedt a megjelenítő. Kizáró ok és ez minden jótállás esetére igaz. Egyedül a készülék extra biztosítása jelent enyhébb kárt ilyenkor (mert önrész ott is van, de sokkal kevésbé "fáj" egy jelentős javítási tétel).
-
petij
tag
válasz
#77646080 #20077 üzenetére
Szerintem azért ez nem egyértelmű eset. Inkább arról van szó, hogy próbálják megúszni a garanciális javítást, ha lehet. Aki kicsit is ért hozzá és gondolom a szervizes igen, az tudja, hogy a sárga elszíneződést az lcd és az érintő közötti ragasztó hőre elváltozása okozza. Betört kijelzőt én se vinnék oda, hogy haver cseréld már ki garanciában
.
-
ez a bevett eljárás sajnos
elvileg ha a sérülés nem függ össze a hibával akkor javítani kellene, (az 1 éves jótálláson belül-1 éven túl ez általában kizáró ok) de egy fizikailag sérült telefonnál simán elfogadható hogy összefügg a dolog (legalábbis meg lehet magyarázni)
ha az 1 éves jótálláson belül vagy, akkor esetleg megpróbálhatsz más szervíztől szakvéleményt kérni, kérdés hogy megéri e neked az idő és a költség -
petij
tag
Sziasztok!
Következő a problémám:
xiaomi redmi 5 plus telefon kijelzőjén megjelent egy sárga folt a bal felső sarokban.
Elvittem a wayteq szervízbe, ahol nem fogadták el garanciális javításra, mivel az érintő alján van egy repedés egy korábbi sérülésből.
Helyesen járt el a szervizes, hogy nem javítják meg a telefont garanciálisan? -
asdf_
veterán
válasz
Wolfskin #20072 üzenetére
Egyreszt tenyelg van olyan, hogy egy nagyker (vagy nagykerek) termektorzse es keszletinformacioja van kicsatornazva egy kisker webshopjaba, es aki regota uzi az ipart, mar megismerkedett mar az idevago szakszoval: keszletelteres. Amikor en utolso darab cuccert megyek nagykerbe, mindig ugy szamolok, hogy vagy szaz ev, mire elokerul, vagy meg sem lesz, vagy siman ideadjak, de az elso kettot nem szabad kihagyni az egyenletbol. A sajat keszleten levo termeket viszont lehet, hogy elfelejtettek befoglalni a nevedre (vagy az sem volt sajat keszleten, csak azt mondtak, aztan amikor erte mentek, akkor derult ki, hogy nincs).
De a lenyeg az, hogy te egyetlen tapasztalatbol eldontotted (egy amugy 20+ eve szamtechben utazo cegrol), hogy a Rufusz az egy atveros ceg, amely kvazi szandekosan megteveszti a vevoit, igy pontot is rakok a mondandom vegere, mert prekoncepciokkal alljon le vitatkozni akinek het anyja van. -
Wolfskin
őstag
válasz
Attix82 #20071 üzenetére
igen, gondolkoztam. én arra jutottam, hogy ez egy inkorrekt üzleti magatartás. nagyon olcsó, akár nemlétező termékkel becsalogatni a vásárlót, majd rásózni valami mást. nekem is felajánlották telefonban, hogy vegyek mást helyett. talán megszokták, hogy a vevők nagy része a vásárlás öröméért vásárol: "hogy, nincs már robogó? persze, jó lesz a varrógép is helyette, akkor küldjék azt"
ezt támasztja alá az is, hogy a termékből az egyik "saját raktárból lett" volna. mikor felhívtak, mondták is, hogy a másikat rendelni kell, az eltart 1-2 hétig, addig küldjék-e a meglévőt, és a kábelt amit még rendeltem. majd 2 nap múlva jött az újabb telefon: fú, bocsi, az eddig meglévő, saját raktárból származó sincs már meg... de vegyen helyette mást.
vagy ennyire amatőrök, hogy még egy készletnyilvántartó programjuk sincs, vagy nem tudják kezelni, vagy megtetszett valakinek cégen belül, hogy, hú, van ilyenünk? és ennyire olcsó? ezt ne adjuk már oda, nekem is kell, vagy ahogy az előbb említettem, ez egy értékesítési stratégia: kamu termékkel becsalogatjuk a vevőt, aztán ha már megvan a kontakt, rásózunk valami mást.melyik a legvonzóbb alternatíva? melyik miatt érdemes az ilyen "boltokat" hagyni üzemelni?
egyébként egyet még találtam a termékből egy másik oldalon, igaz 2000 Ft-al drágábban. viszont ott nem is engedett 2-t rendelni, sőt, ahogy az egyet kirendeltem az oldal kifutott termékre váltott. bízom benne, hogy notebookspecialista.hu nem egy ilyen kamu oldal, mint a rufusz.hu
-
Attix82
addikt
válasz
Wolfskin #20069 üzenetére
Hidd el sehol se volt, nagyker adatbázisába benne volt és a többi webshop is onnan vette az információt. A bolt megrendelte a nagykertől és a nagyker jó pár nap után szólt, hogy sajna nincs. Aztán levették a listából ami azt eredményezte, hogy a 8 másik webshopból is eltűnt mint választék.
Inkább a vevő nem tudja mi is van a háttérbe, egy eladó miért szopatna be? Ő csak örülne ha meg tudnád venne, gondolkozzál már.
-
Wolfskin
őstag
válasz
Attix82 #20061 üzenetére
pont ezt írtam le. míg vártam a szállításra, eltelt egy hét. közben mindenütt kifutott... addig kb 8 shopot dobott fel az árukereső, mára egyet sem. kiakciózták mindenütt. tehát ha nem ilyen kamu cégnél rendelem meg, akkor meg tudtam volna venni máshol. most már nem tudom.
am valszeg írok a fogyasztóvédelemnek, már csak azért is, hogy szelektálódjanak ki az ilyen lufi cégek.
-
zsotesz81
senior tag
válasz
Attix82 #20065 üzenetére
Nem kezdték el a javítást az első telefon beszélgetés után. Amikor másodszor felhívtak, mondta a tag, hogy addig nem kedzik el a javítást amíg nincs előleg, mert nem akarnak úgy járni, hogy megcsinálják aztán meg az ügyfél meggondolja magát és nem veszi át a telefont.
Na mindegy majd meglátjuk mi lesz. -
Lackooo84
nagyúr
70 ezret egy akkucseréért?? Aaaz igen... Azért egy fasza telefont veszek.
-
Attix82
addikt
válasz
zsotesz81 #20063 üzenetére
Végülis a telefonos beszélgetés is szerződésnek minősül....amikor mondtad, hogy mehet a szerviz elkezdte javítani...az hogy nem raktál le előleget az más dolog, a szerviz úgyis ad egy papírt amin rajta lesz miket cseréltek.
A bolt csak továbbító, Ő nem fogja megállapítani mi a gond.
-
vendingo
veterán
válasz
zsotesz81 #20063 üzenetére
Van szerviz munkalapod, vagy valami, hogy mit miért adtál be?
Minden szóban történt, esetleg emailben, üzenetben?Próbáld meg kérni a beadott állapotra való visszaállítást. A kicserélt alkatrészek megvannak?
Olyan, hogy fogyasztóvédelem már gyakorlatilag nincsen. Békéltetőtestület lett helyette, ott tudsz bejelentést tenni.
-
zsotesz81
senior tag
Sziasztok
Adott egy htc 10 típusú telefon amit még 2016-ban vásároltam. Sajna tavaly az aksi elkezdte megadni magát, úgyhogy leadtam javításra. Mivel garancia már nincs a készülékre így fizetős lett volna a story.
Szóval 2018.11.09-én adtam le a készüléket, majd dec. 27-én hívtak először árajánlattal. 70 ezer forint lett volna a javítás, akkor azt mondtam, hogy kérem a cserét. Következő héten visszahívtak, hogy mivel a javítás
költsége elég közel van a telefon piaci árához, így be kéne fizetnem 60% előleget. Mondtam, semmi gond, meló után bementem az üzletbe ahol leadtam a telefont, majd láttam ,hogy a munkalapon nem említettek aksi cserét, így
mondtam , hogy ezt így nem kérem, mert randomra nem akarok kifizetni 70k-t. Nem is írtam alá semmilyen papírt, abban egyeztünk meg az eladóval , hogy írnak egy emailt a szervíznek, és megkérdezik, hogy pontosan
mit cserélnek. Viszont én otthon megnézegettem a telefonárakat, és nem érte volna meg sehogysem 70 ezret fizetni a javításért. Így másnap felhívtam a contactot, és mondtam, hogy nem kérem a készülék javítását.
Ő azt mondta, ok, akkor küldik vissza a telót. Nos pénteken kaptam egy sms-t , hogy mehetek átvenni a telefonom, viszont ezek a szerencsétlenek kicseréltek benne kb. mindent. Most ilyenkor mi van? Én mondtam,
hogy nem fizetem ki mert nem kértem a javítást. Ilyenkor mi van? Mik a lehetőségeim?
Lehet fogyasztóvédelemmel fenyegetőzni? Mondjuk szerintem már az is abszurd, hogy 5 hónapja náluk van a telefon. -
asdf_
veterán
válasz
Wolfskin #20058 üzenetére
Gyakorlatilag olosleges foglalkozni vele, jogilag ugyan az ajanlat -nem automatikus!- visszaigazolasaval egy szerzodes jott letre koztetek, igy a masik fel teljesiteni koteles, azonban ha fogyvednel jelented be, akkor abbol neked semmi hasznod nem lesz (az esetleges buntetes osszege nem hozzad fut be, hanem az allamkasszaba) sajat -igazolhato!- karoddal kapcsolatosan pedig a birosagra mehetnel pereskedni, amit a megrendelt termek erteke imiatt kb. egeszen biztosan nem fogsz, korulbelul egy auto ara az a nagysagrend, ahol nekiall a pereskedesen gondolkodni az ember, mert ott kezd ertelme lenni.
-
Wolfskin
őstag
válasz
Attix82 #20059 üzenetére
Ezt jó ötlet, ezt fogom írni én is a NAV-nak: bocsi, adatbázis hiba lépett fel, rosszul számoltam ki a pénzem és elfogyott. Így sajnos nem tudok adót fizetni. Ez van.
Ha pl. egy áruházban rosszul van beárazva a termék, rossz ár van feltüntetve a polcon, kötelesek azon adni a terméket. Utána kicserélhetik az árcédulát. Tehát valamiféle ajánlati kötöttségnek kellene lennie...
Mert így én is elkezdhetek a neten előgyelgésben Bugattikat árulni féláron, aztán vagy lesz vagy nem lesz. -
Wolfskin
őstag
Sziasztok, a jogész topikból irányítottak id, felteszem itt is, webshoppal kapcsolatos kérdésem lenne:
Rendeltem 2db terméket, ami sok webshopban kifutó volt. a rufusz.hu-nál volt a legjobb árban, ezért ott vettem meg. Visszaigazolták, de másnap felhívtak, hogy csak az egyik van raktáron, a másikra várni kell, kiszállítsák-e addig. Mondtam igen. Aztán pár nap múlva ismét hívtak, hogy már az egyik sincs meg, bocsi, vegyek mást.
Közben persze a többi webshopból is eltűnt.Kérdés: köti-e bármiféle ajánlati kötöttség a webshopot, vagy simán elállhat a meghirdetett termék szállításától? Mondván: "Bocsi, nincs mégse. Ha ezért a vevőt anyagi kár éri, perelhető? Pl csak sokkal drágábban, vagy már egyáltalán nem tudja utána beszerezni a terméket.
Vagy esetleg lehet fogyasztóvédelemhez fordulni, van ilyen esetekben a fogyasztót védő bármiféle szervezet?
Köszi,
üdW -
válasz
vendingo #20054 üzenetére
a megyeileg iletékes békéltetőknek írj, fognak küldeni formanyomtatványt, azokat ki kell tölteni és leterheltségtől függően kiírják majd valamikor a békéltetői tárgyalást
ha ott sem lesz eredmény, akkor bíróságra kell majd mennedegy kérdés még: magánszemélyként vetted igaz, nem céges számlára?
-
vendingo
veterán
Üdv
Van egy kis problémám.
Rendeltem extreme digitaltól egy fényképezőt, amihez ajándék nyomtató járt, de a csomagban csak a fényképező volt, a nyomtató nem.
Írtam üzenetet az ügyfélszolgálatnak, válasz nem jött. Hívtam őket, akkor hitegettek, hogy küldenek üzenetet, meg kivizsgálják az ügyet. Nem történt semmi, pár nap múlva megint hívom őket, ekkor kaptam egy ígéretet, hogy ezen a héten megkapom, meg jött egy email, hogy a csomagom összekészítés alatt van.
Természetesen nem kaptam meg a nyomtatót.
Ma megint telefonáltam... jött a halandzsa, amire visszakérdezve még az ügyfélszolgálatos se tudott válaszolni rendesen, csak kamillázott össze vissza. Azt hitte, hogy majd címeres marhaságokra nem fogok visszakérdezni. "Megfenyegettem" őket levélben, telefonon, hogy ügyvéd, békéltetőtestület, ha X időpontig nem kapom meg a nyomtatót.A termék kicsomagolásáról videofelvételem van, illetve egy eredeti fuvarlevelem, amin a küldemény súlya 0.5kg, ami éppen lefedi a fényképező és tartozékai súlyát, mert a nyomtató ~840g.
Nem látok esélyt rá, hogy megkapom a nyomtatót, szóval milyen lépéseket kellene tennem és hol?
Békéltetőtestülethez kellene fordulnom? Mi ennek a menete?
Online lehet intézni, vagy személyesen kellene? -
asdf_
veterán
válasz
gabo91 #20051 üzenetére
Most nem azért a 8 fillérért, de ha ennyire fontos az ilyen sok év gari, akkor miért ilyen himihumi 8 rugóért évente átvizsgáljuk (= max kifújjuk a port belőle, mert ennyi az összes preventív, amit egy notebooknál el lehet követni, a maradék fedezi az esetleges javítások díját), plusz garit veszel, miért nem hp carepack-et a plusz időre, vagy fujitsut plusz garival, vagy mittudomén? (Igen, tudom, te még a hp gyári garin belül vagy, de akkoris)
De a hp-t még mindig felhívnám gyári számmal, hogy komolyan gondolják-e hogy másfél-két hónap egy gyári cooler cseréje. -
-
-
GZoli7
senior tag
válasz
gabo91 #20047 üzenetére
A továbbiakban messze elkerülöd őket.
Addig is egy tértivevényes levélben érdeklődsz, esetleg jelzed, hogy nem értesz egyet.
Elvileg ennyivel hosszabbodik a "garanciád", bár vásárolt "garanciánál" ez sem biztos.Ha nem volt két éves, amikor beadtad, akkor még ketyeg a szavatosság.
Ilyenkor, ha elismerték a hibát, az írásodból ez egyértelműnek tűnik, akkor pont ugyanúgy kérheted a cserét, stb, mint előtte. Más kérdés, hogy, ha tesznek rá, akkor békéltetőhöz -> bírósághoz kell fordulnod. -
gabo91
aktív tag
válasz
LuckyL #20044 üzenetére
1 év törvényi +2 év gyártói +2év bolti
Mikor beadtam nem volt 2éves.A gépre szükségem lenne, mit tudok tenni, mit javasoltok?
Írásban szeretnék egy panaszt benyújtani emailben és postán is (ajánlott tértiv levél) "mivel eltelt 30 nap, ha nem kapom kézhez 8 napon bellűl a javított készüléket, vagy egy újat helyette akkor elállok és kérem vissza a vételárat"
Ez járható út így? -
gabo91
aktív tag
sziasztok,
Segítséget, tanácsot kérnék az alábbi történethez.
Egy neves országos laptopokra szakosodott üzletben vásároltam egy HP laptopot 2 éve, amire a 24hónap gyárin túl +3év bolti garancia is van, aminek a feltétele hogy évente be kell adni "tisztitásra".
február 4-én adtam be, jelezvén hogy a ventillátor zörög/hangos. Másnap reggel felhívtak közölték, hogy tisztitás megvolt, elkell küldeni szervízbe a ventillátor csere miatt.
Telefont nem vesznek fel, több alkalommal jártam már az üzletben, ma végre felhívták a HP-t ahol közölték, hogy alkatrészre várnak április 8-án fogják megkapni, utánna nyúlnak hozzá. (9hét, mire visszaér alsó hangon 10 hét)Mit tudok tenni ilyen esetben? Szeretnék némi nyomást gyakorolni rájuk, mert ilyen nincs hogy 2hónap alatt ér ide egy alkatrész...
Van e határidő hogy a szervíznek hány napon bellűl kell elvégeznie a javítást, vagy mikor lehet kérni a készülék cseréjét (javíthatatlannak tekinteni) Arról nem beszélve, hogy beadtam még volt rá gyári garancia... most telik 2-3 hónap, visszakapom addigra nincs már rá gyári ...
köszönöm előre is.
üdv -
Tamagocsi123
tag
Nem irt ra semmit mert nem volt semmi külső sérülés ezért csak lestem amikir a szerviz kuldott egy ilyen mailt. Most akkor varjam meg mit olaskodnak? Mert azt irtak majd ertesit a bolt hogy mi a vegeredmegy a beszallitoval.Nem is értem mit gondolt a szervizes hogy benyeli ezt valaki.Ezt a 3 napot mondtam én is amikor atvettek azt mondta hogy ha hibás de azta szerviz dönti el.
-
Gyuri27
félisten
válasz
Tamagocsi123 #20038 üzenetére
3 napon belül nincs javitás. Azonnali csere vagy pénz vissza van.
Ha előtted megnézte és a "jegyzőkönyvbe" nem vette fel a kócos lábakat (ha az lett volna nyilván ráirja a papirra mehet isten hirivel. Be kell menni és kérni a panaszkönyvet és leirni mindent.És nem vásárolunk az aquába. Mert náluk az egyik legrosszabb a garis ügyintézés.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
Tamagocsi123 #20035 üzenetére
Ez már ott sántít a bolt részéről, hogy 3 napon belül nincs javítás, hanem csak azonnali csere.
-
Tamagocsi123
tag
Amd processzor, aqva computer és igen elöttem megnezte megvizsgálta a procit kifejezetten a labakat nezte. Igen kaptam papirt amin az altalam velt hibát ráirta. De ha jól tudom ha barmi külső behatás látható lett volna akkor azt rá kellett volna irnia, vagy at se venni garanciába. Vicc az egész!
-
Gyuri27
félisten
válasz
Tamagocsi123 #20035 üzenetére
Nyitó hszt ajánlom elolvasni.
Melyik bolt ez?
Előtted megnézték a procit a boltban és kitöltötték a papirokat amiből kaptál egy példányt?
-
Josi
aktív tag
válasz
Tamagocsi123 #20035 üzenetére
Milyen processzor?
-
Tamagocsi123
tag
Sziasztok. Adott egy processzor amit garanciában vissza vittem 1 nappal a vásárlást követöen mert hibássan müködott. Az üzletben alapos szemrevételezés után átvették (lábak stb nincs e külsérelmi nyom) 72 óra elteltével semmi, 5 nap múlva többszöri mail megkeresésemre azt irtak hogy a processzor lábai több helyen el voltak hajolva és tovabb kuldik a beszálitonak, ha ö cseréli akkor csere egyebkent meg igy jártam. Mi tevő legyek ha igy vissza akarják adni? Köszönöm
-
asdf_
veterán
válasz
MaxxDamage #20030 üzenetére
Jó lesz az úgy, ne foglalkozz vele. Teljesen meglepő módon magyar ember magyar sorrendben írta a dátumot, azt kéne fejbeverni egy péklapáttal, aki kiengedte a magyar nyomtatványt NNHHÉÉÉÉ formátumban, amikor ÉÉÉÉHHNN/YYYYMMDD-t kellett volna odaírni, hogy a magyar ember magyarul tölthesse ki, de a külföldi szervizes is értse, miért van -számára- hülye formátumban a dátum.
-
MaxxDamage
félisten
válasz
Gyuri27 #20031 üzenetére
Írtam a boltnak, vagy-vagy
Még dokuk nélkül be veszi a szakszerviz a terméket és foglalkozik vele (még e hónap végéig) aztán ha probléma lenne vele, akkor csak a könyve ellenében vennék be garanciális javításra vagy számla ami kellene. (gyártót is meg kérdeztem, ha csak a gari könyv van meg és ki van töltve, az is elég, számla nem kell) -
Gyuri27
félisten
válasz
MaxxDamage #20030 üzenetére
Reklamálj ott ahol rosszul töltötték ki.
Vigyázz a számlára.
Gyerekek ha a számlán szereplő adatok és a garjegyen szerepelt adatok nem egyeznek azt javíttatni kell.
Persze ehhez az kell, hogy megnézzük mi a bánatos lópikulát irtak erre a két papirra és ne csak zsebre rakjuk. -
MaxxDamage
félisten
válasz
Gyuri27 #20029 üzenetére
Nálam a vásárlás dátuma nem megfelelően van kitöltve a termék garancia könyvében, ebből lehet bármi gondom? Háztól-házig gari van a vásárlástól számított 2 évig a Magyarországi szakszervizzel. Gyártástól számított 2 évig nem kell semmi igazolás (számla , garancia könyv, pl.) az oké, hogy önmagában elfogadják a gari könyvet (számla nincs meg), de ilyen kitöltés esetén is? (ÉÉÉÉ/NN felcserélve)
-
Attix82
addikt
válasz
Cuclii #20018 üzenetére
Üdv.
Szerintem ha boltnak vitted volna ott nincs szükség számlára mivel a rendszerükbe meg tudja nézni, viszont a szerviz akinek fogalma sincs róla honnan származik a termék kérheti.
Szerintem vidd a boltnak és intézze , 1 évig úgyis köteles foglalkozni a garis dologgal.
-
-
A leglényegesebb infó már megint lemaradt. Mikor lett vásárolva a termék?
-
#77646080
törölt tag
válasz
LuckyL #20022 üzenetére
Sajnos, nincsen elég információnk arról, hogy mi folyik a szervizben, milyen utat járnának be. Könnyen lehet neked igazad abban, hogy az esetleges pénzvisszatérítés miatt keresik a számlát. Bár erről a tényről akkor (vélhetően) tájékoztatnák az ügyfelet.
Amit tudunk: valamilyen módon (futárral? személyes átvétellel?) hozzájuk került a műszaki cikk. Tehát a Gyuri által hivatkozott Rendelet alapján a jótállási igényt befogadták, további lépéshez kellene a számla.
(#20023) Cuclii Közben látom az újabb posztodat. Könnyen lehet, hogy szükséges az említett elszámoláshoz a konkrét számlád, mivel pl. egyes kereskedőknél más lehet ugyanazon termék eladási ára, nem volt-e akciós stb.
-
Cuclii
csendes tag
válasz
LuckyL #20022 üzenetére
Elsődlegesen javítani vagy cserélni akarnak.
Gyártói jótállás van a termékre és a gyártóval szerződött szervíz kéri a számlát, mert az én számlám alapján akarnak elszámolni a gyártó irányába. Ez elég furcsán hangzik, és amúgy is mi közöm van ahhoz, hogy egymás között ők hogyan számolnak el.
-
Cuclii
csendes tag
válasz
#77646080 #20019 üzenetére
Értem, köszönöm.
Én igazából az első esetet vettem alapul
ELSŐ ESET: JÓTÁLLÁSI KÖTELEZETTSÉG ALÁ ESŐ TERMÉK – A JÓTÁLLÁSI JEGY KÉZNÉL VAN, A BLOKK VISZONT NINCS MEG
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 4.§ (1) bekezdése alapján a jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Azaz a számla egyidejű bemutatása ilyen esetben nem követelhető meg.
A termék jótállás alá tartozik.
A jótállási jegy (gari jegy) is megvan, ezt be is mutattam.
Blokk nincs meg. -
Gyuri27
félisten
válasz
#77646080 #20019 üzenetére
5. A korábbi szabályozás szerint a jótállási igényt a jótállási jeggyel és a vásárláskor kapott fizetési bizonylat bemutatásával lehetett érvényesíteni. A Rendeletnek megfelelően a jótállási igény érvényesítéséhez elegendő a jótállási jegy.
Összefoglaló hsz a topik tetején pirossal.
-
#77646080
törölt tag
válasz
Cuclii #20018 üzenetére
Szia!
Úgy gondolom, hogy rád a hivatkozott linken található "második eset" e része vonatkozik:
"A kereskedőnek tehát akkor kötelező foglalkoznia a vásárló minőségi kifogásával, ha az valamilyen dokumentummal (eredeti blokk, számla, elektronikus nyugta ill. számla) tudja igazolni azt, hogy a szóban forgó terméket a kereskedőtől vette."
De ott a negyedik eset e része is:
"Főszabály, hogy a kereskedő a vásárlást igazoló bizonylat bemutatása hiányában nem köteles foglalkozni a minőségi kifogás kezelésével."
-
Cuclii
csendes tag
Sziasztok!
A véleményeteket szeretném kérni az alábbiakkal kapcsolatban:
Nem akarom túlságosan részletezni de szervízben van egy közepesen drága műszaki cikkem.
Gari levelet leadtam a szervíznek, ennek ellenére a szervíz szeretné ha a számlát is átadnám.A számlát sehol sem találom.
Én úgy tudom, hogy a jótállásból fakadó jogokat a gari jeggyel lehet érvényesíteni, a számlát pedig nem vagyok köteles bemutatni, viszont a számla akkor jön jól ha a gari jegy már nincs meg, és így számla helyettesítheti a garancia jegyet.
Ez a bejegyzés foglalkozik ezzel a témával ezért gondolom hogy nem hajthatnak el.
[link]Szerintetek?
-
twollah1976
őstag
Idokozben irtam es kaptam egy emailt az iPON-tol, hogy merre halad a Xiaomi Mi A2 szervizelese.
A level:
"Tisztelt Ügyfelünk!
Elnézést kérünk az elhúzódó ügyintézés miatt.
A terméket korábban átadtuk a beszállítónak (bevizsgálás alatt van a beszállítónál elérhető online rendszer szerint), sajnos még nem rendezte.
A bevizsgálás folyamata nemcsak a hiba meglétének ellenőrzését, hanem a hiba okának feltárását, illetve amennyiben lehetséges a javítás megkísérlését is tartalmazhatja.
A nehezen, vagy hosszas teszteléssel jelentkező hibák detektálása vagy a szerviz/beszállító külföldön lévő telephelye is megnövelheti az ügyintézési időt.Írtunk Nekik felvilágosítást kérve, hogy hol és miért akadt meg az ügyintézés.
Amint információt kapunk, vagy az ügyintézés időközben lezárul, email-ben azonnal értesítjük Önt.
Köszönjük megértését és türelmét!"Kollega azt mondta, hogy o mar az asztalt verte volna a szervizben, hogy egy honap alatt nem kepesek megjavitani a telefont.
Azt is emlitette, hogy 30 utan csere keszuleket kellett volna biztositaniuk.
Ezen kivul megemlitette, hogy nyugodtan kerhetnek cserekeszuleket vagy azt, hogy adjak vissza a penzem a telefonjukat meg kenjek a hajukra.Most azon agyalok, hogy hogyan fogalmazzam meg normalis hangnemben a levelet, hogy cserekeszulek vagy penz vissza es ha erre mailfordultaval nem ajanlanak fel ugyan olyan tipusu telefont vagy azt, hogy akkor visszaadjak a penzem akkor az egesz veluk folytatott levelezest es a javitasrol szolo papirt elkuldom az illetekes fogyaszto vedoknek.
Valaki tudnak segiteni, hogy mely Ptk paragrafusokat kell emlitenem a szervizelessel kapcsolatban, hogy egy kicsit a fejukhoz kapjanak az iPONnal?
-
asdf_
veterán
válasz
twollah1976 #20015 üzenetére
A kotelezo jotallas egy eves idotartamaban a szervizben toltott idovel -jogszabaly altal eloirva- novekszik termeszetesen a gari lejarta, ennek azonban ervenyesithetosegi feltetele, hogy ez dokumentalva is legyen, tehat a jotallasi jegyen, hogy mikor adtad le es mikor vetted at, az a szerviz altal kitoltesre keruljon. Tehat ha visszaerkezeskor ez nincs meg, maris mehet a reklamacio, hogy ezt kibagyorsan potoljak.
-
twollah1976
őstag
A 15 napos gumiszabalyon mar tultettem magam.
En arra lennek kivancsi, hogyha ne adj isten honapig, honapokig elhuzodik a javitas akkor a garancia idot is meghosszabbitjak annyival, mert tetszik nem tetszik addig a keszuleket onhibamon kivul nem hasznalhattam.Az a tragikus az egeszben, hogy a telefon kb. 2 hetig volt hasznalva es utana jott a hibas OTA, ami leolte a keszuleket es ment a szervizbe.
12 honapos garanciaidobol minusz egy honap a szervizben.
Agyrem. -
asdf_
veterán
válasz
twollah1976 #20013 üzenetére
15 naptari nap, azonban csak torekednie kell a szerviznek a 15 napon beluli javitasra. Idiota gumiszabaly :/
Viszont a szarakodast nem ertem, mert gyari cuccal emergency modban fel kell ra irni a flash-t aztan kesz is, nem kell hozza se alkatresz, valoszinuleg meg szetszedni sem kell. De persze ha orszagon belul nincs szerviz, hanem kuldozgetik isten tudja hova, akkor az lehet oka az elhuzodasnak.
-
twollah1976
őstag
Tudom, hogy nem vagyok sikeres ember, mert a forumon sipakolok, hogy mit tegyek ahelyett, hogy gugliznek garancia ugyben.
A guglizassal eddig kb. arra jutottam, hogy elvileg a 15 munkanap az inkabb 15 naptari nap kene, hogy legyen, nekem a szervizben 15 munkanapot mondtak, hogy az utan dontenek a felol, hogy mi legyen? a telefonnal.
Az a vicc az egeszben, hogy itt (Szavatosság és visszavétel – Magyarország) 15 napot irnak, de arra nem ter ki a szoveg, hogy az munkanap vagy naptari nap.
Ha a 15 munkanapot szamolom akkor mar azt is joval meghaladtak, a telefon 2019 01. 23.-an keso delutan lett beadva a szervizbe es ha a munkanapokat szamolom akkor e het penteken (2019 02. 22.) mar a 23. munkanapnal tartunk.
Azon most ne kezdjunk rugozni, hogy "de hat este zarora elott adtad be, mit kezdjenek vele zarora elott", maradjunk annyiban, hogy szerintem a torveny nem ismer olyat, hogy munkanap eleje vege, akkor adtam be onnan szamoljuk a napokat punktum.Mit tegyek, tehetek?
Elsore arra gondoltam, hogy irok az iPON-nak, hogy mi van a telefonnal.
Ha nem jutok semmire akkor irok a keruleti fogyaszto vedelemnek (mar itt erdekes lesz a dolog, mert a telefont a XIV. keruletben vettem, de a szerviz a XIII.-ban van.
Vagy szemelyesen bemegyek a szervizbe (de boldog vagyok, kb. masfel oras oda-vissza ut Pesten belul) es ott verem az asztalt illetve fenyegetozok.Otletek?
A "sikeres ember nem lehetsz" megjegyzeseket hanyagoljuk, nem ez az elso garanciaztatasom, ambar eddig meg igy nem kerultem a hosszucsocsre.
A hozzaszolas eredeti szovege itt olvashato, ha valakit erdekelne a link is.
-
maci1234
tag
Az A4Team számitástechnikai bolt (Boráros tér) bedőlt bezárt.. Bagatelizálják még pár napig, hétig (karbantartás, üzlet felújítás, stb...) de ha már a facebook fiók sem érhető el, akkor már világos a történet. Viszont az EVGA GTX 950-es vga kártyám egy évesen három év garival pont most adta meg magát. Mit tehetek most? Köszi a hozzáértő válaszokat.
-
Pörp
senior tag
válasz
MaxxDamage #20008 üzenetére
-
MaxxDamage
félisten
Pontosan.
Megosztott képen látható/olvasható is.
Van az RMA oldalukon "garancia idő ellenőrzés" ahova beírod az SN számot és mutatja a termék gyártási/garanciális idő kezdete/végét is.Pl.
2013.02.22.-n lett gyártva
akkor 2015.02.22.-ig gariztatható és nem kérnek semmi igazoló dokut (szamla, vagy gari könyve amin vásárlási idő és aláírás+pecsét van)Ha te 2016.04.20.-n vetted és van a 2 igazoló doku közül bármelyik, akkor gariztathatod ingyenesen 2018.04.20.-ig pl.
Azért nem mind1
-
Pörp
senior tag
válasz
MaxxDamage #20005 üzenetére
Tehát ha jól értem mindenféle papírok nélkül gyártástól számítva érvényes a gari, és érvényesíthető?
-
#32577792
törölt tag
válasz
MaxxDamage #20005 üzenetére
Valami ilyesmi rémlett nekem is a Dell esetében amit vettem.
-
-
asdf_
veterán
Mivel a gyartonak tudnia kene, hogy mikortol indult ra a gari, szamla nelkul hozza sem nyulnak. De az SSD jelenlegi arait tekintve egy 120-ast pl. kipostazni sem nagyon eri meg.
Ha nincs szamla, akkor nincs gari. Most mondanam azt, hogy nem lesz gond vele, nem szoktak elromlani, de pont most mentek egy olyan gepet, amiben egy a400-as vezerloje fekudt el. Az adatok meg lejonnek rola, de a reinstallt nem usszuk meg.
-
Pörp
senior tag
Sziasztok!
Van egy bontatlan Kingston SSD-m. Erre ugye van gyártói RMA garancia. Ahogy néztem a Kingston honlapon kérne számla másolatot. Az SSD-ről sajnos nincs vásárlási számlám, csak számlával érvényesíthető az RMA?
Pontosabban "proof of purchase", gondolom ez a számla. -
asdf_
veterán
válasz
MaxxDamage #20000 üzenetére
3.,11.
Nincs -ik.#grammarnazi
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Ezüst mw1g3mg/a - 3 év gari - MAGYAR
- Új Google Pixel Buds Pro 2 bluetooth fülhallgató csak ki lett bontva 2026.09.04 ig gari
- Újszerű Apple Macbook Air 15,3" M3 8C CPU/10C GPU/16GB/256GB-(MC9E4MG/A) Ezüst -3 év gari
- PlayStation 5 konzolok garanciával! -konzol beszámítás ok!- Frissítve 07.30.
- GAMER SZÁMÍTÓGÉPEK GARANCIÁVAL/SZÁMLÁVAL, AKCIÓS ÁRON!!! LEGOLCSÓBB SZÁMLÁS ÁR!
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- ÚJ Lenovo Yoga 7 2-in-1 - 14"WUXGA - Ryzen 7 8840HS - 16GB - 512GB - Win11 - 3 év garancia - MAGYAR
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- IKEA (HAVREHOJ) tablet tartó