Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Retro DJ
aktív tag
Itt am nagy problemak vannak az ertelmezesben!
1. Nincs kotelezo javitasi hatarido! Tehat, ha valaki 3 honapig javit egy keszuleket, akkor harom honapig.
2. Mindig az a kotelezett ahova leadod a keszuleket, ha a szervizbe akkor az, ha az uzletbe akkor az. Ha a keszulek a szervizben van es te az uzletben pampogsz, nincs kotelezettseguk intezkedni. Ha elhozod a keszuleket a szervizbol es atadod a kereskedonek, na az mar mas tema!
3. "Jelentos kellemetlenseg nelkul", te is erzed, hogy ez elegge gumi megfogalmazas, mert van olyan user akinek 10 perc is kellemetlen a keszuleke nelkul, van aki akar egy honapig is el van nelkule.
4. A mostani helyztetben a kereskedok, gyartok nincsennek (pontosabban nem akarnak abba a helyzetbe kerulni) hogy csak ugy puszira adjanak egy masik termeket. Megfeleloen kihasznaljak a jogi kereteket (sajnos).Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Velem ugyan vitatkozhatsz, nekem ez a szakmam, nap ezt kell alkalmaznom. Tudom, hogy a vasarloknak tudatosan kellene a jogaikat kepviselni, de tobb esetben a szep szo es turelem tobbet er az asztalcsapkodasnal!
Nalunk volt tobbszor is a fogyved, egy-egy panasz miatt. Az az erdekes kerdesem, ha a fogyved ismeri a rendelkezeseket, akkor miert a szervizbe jottek, miert nem a kereskedot szedtek elo?
Egyebkent mindegy is (sajnos), az emberek nagyon nagy resze ugysem fog jogi utra terelni egy ilyen problemat, tehat mindegy, hogy mi vagyon leirva a rendelkezesekbe, szabalyokba, sajnos sok esetben erintolegesen teljesulnek.
Az elallastol valo jog szep es jo dolog, de ez sem ugy megy, hogy irok egy levelet, hogy elallok a szerzodestol, es megyek tartani a markom, ettol azert ez bonyolultabb.
A fogyved (es az a mellett mukodo bekelteto testulet) pedig csak azt koteles vizsgalni, hogy az eljarasban van-e hiba?
Ha van buntethetnek. De azt jo tudni, hogy kotelezesi joguk nincs!
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Superhun #10170 üzenetére
Alap eset:
1 év gari - fődarabcsere (IMEI változás!) - újra indul a gari
2 év gari - fődarabcsere -> nem indul újra. Az első évben kötelező lenne az újraindítás, de a két év gar tovább szól. A második évben pedig (mivel az nem kötelező érvényű jótállás), a kötelezett döntése szerint újraindulhat, vagy nem... általában NEM.A szerződést pedig nem érintheti a készülék cseréje!
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Attix82 #10194 üzenetére
Nem kötelező cserélnie, meghatározott időn belül el kell dönteni, hogy cseréli, vagy megalapozott indokkal nem.
Olvassuk tovább a megnevezett linket:
"Köszönöm a kérdést, észrevételt.Sajnos a bejegyzésben félreérthetően fogalmaztam, én az “nincsen időhúzási lehetősége, azonnal kell cserélnie” mondattöredéket nem az ügyintézési határidőre vonatkozólag, hanem a bevizsgálási időhúzás szemszögéből értettem. Vagyis úgy azonnal, hogy nincs lehetőség bevizsgálásra, a döntést azonnal meg kell hozni, a 49/2003. GKM rendeletben rögzített tartalmú jegyzőkönyv felvételekor a fogyasztó igénye: kicserélés, s ehhez ugye nem írhat semmit a kötelezett, vagyis ezt kell teljesíteni (ha a hiba tényleg akadályozza a rendeltetésszerű használatot).
Az idézett EBH egyébként nem foglalkozott érdemben ezzel a határidős kérdéssel, holott a felperes (az esetben eljáró, majd a fogyasztóvédelmi hatóság által bírságolt cég) külön kérte ennek megállapítását.
Felmerül egyébként bennem, hogy milyen okkal húzhatná a cserét a kötelezett, amikor a reklamáció feltételezhetően az üzletben történik, azaz a termék jó eséllyel rendelkezésre áll.
De mivel a per tárgya itt nem az ügyintézési határidő volt, hanem a bizonyítás, így erre nem lehet most 100%-os biztonsággal választ adni."
Egy dolgot még nem emel ki a cikk. Nem csak bejelentési kötelezettsége van a vásárlónak, hanem bizonyítási is. Magyarán az van elromolva ami tapasztalhatóan rossz. Sajnos ami időközönként "hibás" azt nagyon nehéz lesz így bemutatni. Ez tud kellemetlen helyzeteket teremteni!
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz BE4GLE #10233 üzenetére
Nekem mindegy. (Miota ez a szabaly azota nem egy basz*ogatas volt ugyfel reszerol fogyasztovedelem altal, minden esetben azt allapitotta meg a fogyved, hogy a 15 nap ajanlott es torekedni kell a betartasara (es nem az ugyintezesre kell torekedni), azonban nem kotelezo. Napi minimum 15-25 termek fordul meg a kezunk kozott, es eddig egyszer sem marasztaltak el bennunket (pedig volt majnem egy honapos megkereses is!)). Egyebkent en orulnek a legjobban, ha kotelezo lenne!
A jelentos kellemetlenseg sajnos szinten gumifogalom... Eppen melyik oldalrol akarom nezni .
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Ezen ügyfélszám miatt nincs mód arra, hogy minden lejáratot figyeljünk. Nekünk speciális az esetünk, mert törekszünk kölcsönterméket adni kérésre.
Sajnos a javítás sok esetben nem a mi szervizükben történik, tehát nem lehet megmondani, hogy mikor lesz belőle elő halott... szóval ez a nagy helyzet.
Egyébként a nagy statisztika a mi esetünkben az, hogy elküldött javítás esetén leghamarabb 7 nap alatt fordul meg a termék, átlag 10 nap, de 15 napon belül a 95% megvan.
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Attix82 #10275 üzenetére
Mondjuk, azért egy picit ha megfordítanánk a történetet, akkor mit szólnál?
Eladsz egy terméket hivatalos úton.
A terméket javítattjuk x. szervizben aki baxik javítani. Hozzád visszahozzák, és követelik az árát. A forgalmazó nem értesül erről a kifogásról, Őt nem kellene erről tájékoztatni? (Az más kérdés, hogy a Nokián elméletben le lehetne verni a bebukott terméket, mert az Ő általa szerződtetett tetű szerviz nem képes lépni, persze érdekes, hogy a gyakorlatban ez hogyan nézne ki...)
Konkrétan kiváncsi lennék Te mint reagálnál?
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Attix82 #10284 üzenetére
Nem, itt azon ment a lovaglás, hogy a kereskedőnek kell kártalanítani punktum. Ezzel nincs hiba, de harmadjára írom le, hogy a kereskedő nem tud a történetről (hiszen NEM OTT adta le az üf a termékét), akkor hogy törekedjen?
Az, hogy a szerviz miért nem küldte tovább, azt csak Ők tudják, de a kereskedő NEM TUDJA, hiszen nem Ő vette át a terméket!
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Nem kell ok-okozati összefüggés. A készülék jótállási jegyén és vagy használati útmutatójában le van írva, hogy védeni kell egy készüléket eséstől, rázkódástól, mechanikai hatásoktól, nedvességtől, párásodástól... stb.
Egy szerencsétlen leesés már simán kiakaszthatja a barométert.
A kereskedő, (egy mobiltelefon esetén) egy független szervizben vizsgáltatja meg a telefont (tőle független, de a gyártótól nem, de ez nem írja elő a rendelkezés), annak a szakvéleménye (főként, ha fotó és jegyzőkönyv van) akkor elegendő a bizonyításhoz.Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Nem jó a hasonlat. Inkább úgy lenne jó, ha nem működik a féklámpa a lámpatest hibájából, és így is kijavítják (amit egyébként kétlek) annak ellenére, hogy anyu tegnap széttolatta (az akkor keletkező repedés miatt nem működik a féklápma sem). (Az autóipart amúgysem szabad egy kalap alá venni mással, mert ott nagyon sok esetben a szerviz nyeli be a költségeket adott esetben... erről lehetne regélni, de nem ez a topic célja)
A termék gyártója köti ki, hogy milyen esetben vállalja a jótállást. Tehát, ha egy telefon érintője törött, nem vállalja a gyártója (forgalmazója) a jótállásos javítást, mert a telefon állapota nem teszi lehetővé. Kvázi a repedéskor bekövetkező hatás is kiváltója lehet a meghibásodásnak.
Lehet csűrni, csavarni, meg nem elfogadni, ez így van.
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz St3ven #10302 üzenetére
Ismeret terjesztő jelleggel, a hajszárító popsiján van egy beszívó rács, és azon egy háló, hogy a nagysebességű szívástól ne szedjen be mindent.
Általában leírják a készülék kézikönyvében, hogy ezt időről-időre tisztítani kell, mert ha nem tisztítjuk, akkor nem jut elég levegő a gépbe, működésbe lép a túlmelegedés védelem és kikapcsol.
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Arthuro_Adam #10343 üzenetére
Akkor lenne jobb bárkinek is, ha panaszt tennél írásban az aktuális Nokia Care pontban, és elküldenéd ezen panaszod a Nokia ügyfélszolgálatának is. Ha valaki foglakozna azzal, hogy kivizsgálja, hogy miért aludt el a teló, akkor megkeresnék aki hibázott, és belevésnék (ha akarják), hogy NE tegyen többet ilyet.
Ha a NFH-nek írsz, akkor ennek semmi látszata nem lesz, a felelős lapul mint sz*r a fűben.
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Firestormhun #10822 üzenetére
A bolt at akar verni! Interneten megrendelt es a webshop telephelyen atvett termekre IS vonatkozik az elallasi lehetoseg! Innen kezdve indiferens, hogy a ceg sajat futarja viszi ki vagy a Magyar Kiralyi posta! En osszecsomiznam, es visszakuldenem postan (legfeljebb bukom az dijat) egy irott levellel miszerint elallsz a szerzodestol!
Egyebken a szerzodesben a vasarlo hatranyara nem lehet elterni a szabalyoktol (csak elonyere!)
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz axioma #10884 üzenetére
Nézd, én nem nézegetem egy TV-n, (telón, tableten) a pixelhibákat, hanem használom. Nem régen vettünk egy 32"-os LCD TV-t azt gondolod, hogy foglalkoztam azzal, hogy hány pixel döglött? Megmondom, nem foglalkoztam vele, mert ha megkeresem, akkor örökké látni fogom. Ha nem keresem akkor meg mennyi az esélye hogy sok pici pixel közül ezt a párat kiszúrom? Semmi.
Nem azt mondom, hogy nem árt az óvatosság, de akinek ez a legnagyobb gondja, az megérdemli. Minden kijelző vannak hibák, felesleges rugózni rajta.
Retro
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Gyúrósok ide!
- Asus ROG Phone 9 Pro - erős kezdés az Elite ligában
- Sorozatok
- PlayStation 4
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Vicces képek
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest