-
LOGOUT.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Attix82 #10194 üzenetére
Nem kötelező cserélnie, meghatározott időn belül el kell dönteni, hogy cseréli, vagy megalapozott indokkal nem.
Olvassuk tovább a megnevezett linket:
"Köszönöm a kérdést, észrevételt.Sajnos a bejegyzésben félreérthetően fogalmaztam, én az “nincsen időhúzási lehetősége, azonnal kell cserélnie” mondattöredéket nem az ügyintézési határidőre vonatkozólag, hanem a bevizsgálási időhúzás szemszögéből értettem. Vagyis úgy azonnal, hogy nincs lehetőség bevizsgálásra, a döntést azonnal meg kell hozni, a 49/2003. GKM rendeletben rögzített tartalmú jegyzőkönyv felvételekor a fogyasztó igénye: kicserélés, s ehhez ugye nem írhat semmit a kötelezett, vagyis ezt kell teljesíteni (ha a hiba tényleg akadályozza a rendeltetésszerű használatot).
Az idézett EBH egyébként nem foglalkozott érdemben ezzel a határidős kérdéssel, holott a felperes (az esetben eljáró, majd a fogyasztóvédelmi hatóság által bírságolt cég) külön kérte ennek megállapítását.
Felmerül egyébként bennem, hogy milyen okkal húzhatná a cserét a kötelezett, amikor a reklamáció feltételezhetően az üzletben történik, azaz a termék jó eséllyel rendelkezésre áll.
De mivel a per tárgya itt nem az ügyintézési határidő volt, hanem a bizonyítás, így erre nem lehet most 100%-os biztonsággal választ adni."
Egy dolgot még nem emel ki a cikk. Nem csak bejelentési kötelezettsége van a vásárlónak, hanem bizonyítási is. Magyarán az van elromolva ami tapasztalhatóan rossz. Sajnos ami időközönként "hibás" azt nagyon nehéz lesz így bemutatni. Ez tud kellemetlen helyzeteket teremteni!
Retro
-
psg5
veterán
válasz Attix82 #10194 üzenetére
Ez ok, de miért akar valaki a 3 nappal élni ha tudja, hogy maga tette tönkre???
150/2003-as:
...
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
...[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
Attix82
addikt
Forrás: [link]
"Többször előfordult, hogy a hiba nem volt egyértelmű, annak megállapítására, vagy a hiba okának megállapítására a kereskedő szakvéleményt kért. Korábban ilyen esetekben nem cserélték ki a terméket, hanem visszatartották azt, a szakvélemény megérkeztéig. A Legfelsőbb Bíróság 2008 áprilisában hozott határozata azonban egyértelműen jogsértőnek minősítette ezt a gyakorlatot. Álláspontjuk szerint a 3 munkanapos jog éppen arra vonatkozik, hogy a kereskedőnek nincsen időhúzási lehetősége, azonnal kell cserélnie, s legfeljebb a csere után érvényesítheti jogait, amennyiben kiderül, hogy a hibát a fogyasztó okozta."
Vagyis azonnal cserélni kell, persze ha tudja. De mivel a Webshoppok nem tartanak készletet, így más. Max visszaadja a termék árát vagy megvárja az újat ami lehet 4 munkanap is.
Viszont ha a Vevő tette tönkre akkor az eladó is gyakorolhat "nyomást" a Vevőre....ami ugye jegyzőkönyv megvan, szakvélemény megvan, adatok megvannak.
[ Szerkesztve ]
-
psg5
veterán
válasz Attix82 #10192 üzenetére
Nem így van.
Mondj már egy jogszabályt ami ezt írja. Nincs. Ezt az üzletek szeretnél, de nem így van.Szerkesztésedhez:
Na az ilyen boltot messziről elkerülni...
,de attól még a jog melleted fog állni (ha nem direkt vágtad gallyra a 3 napban az eszközt)[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
Attix82
addikt
Nehogy azt hidd . A szakvéleménybe ha le van írva, hogy nem rendeltetés szerűen lett használva, akkor jöhet a bíróság is akár. Be lesz hajtva a pénz.
1. beviszed, megmondod, hogy hibás.
2. Rendben, azonnal kicseréli, felírja az adataidat.
3. Megvárja az írásos szakvéleményt.
4. Jelzi feléd, hogy ez a helyzet, aztán vagy a Vevő elfogadja vagy nem. De akkor jöhet a feljelentés.[ Szerkesztve ]
-
psg5
veterán
válasz Attix82 #10189 üzenetére
Ha 3 napos csere után bevizsgáltatja a terméket és kiderül, hogy nem gyári hiba, te egyszerűen nem értesz egyet vele, aztán mehet ahova akar, nem fog leverni semmit. Persze az már más kérdés, ha tisztába vagy vele, hogy nem rendeltetésszerűen használtad...
Azért sokszor a forgalmazó sokat képzel...Bevett szokással meg nem kell foglalkozni vagy nem kell olyan helyen vásárolni ahol (mert nyilván előre ezt megkérdezzük vásárlás előtt) azonnal az elején jogszabállyal szembemenve állnak a történethez.[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
Attix82
addikt
válasz Superhun #10188 üzenetére
Ez a 3 munkanapos azonnali csere is érdekes mert...
Ami igaz. Viszont.
Amikor Te leadod a terméket 3 munkanapon belül ,hogy rossz kicserélik neked azonnal. És utána a szakvélemény bebizonyítja, hogy fizikailag sérült vagy nem hibás vagy nem rendeltetés szerűen lett használva, akkor utólag a Bolt kifizetteti veled az új termék árát + egyéb költségeket is ami ezzel járt....
(Egyidőbe elkéri a személyes adataidat, ahol le tudja verni ezt a költséget)Vagyis a bevett szokás , hogy ezt elkerülje a Vevő először bevizsgálás és ha tényleg hibás akkor csere. Ezzel a Vevő se idegeskedik, hogy lehet más volt a gond és nem is az a termék? Illetve a pénzbehajtást ami ezzel jár.
-
Topikgazda
3 munkanapon belüli hiba esetén azonnal cserélniük kell, egyébként meg online rendelés esetén 8 munkanapod van a rendeléstől való elálláshoz. Ha letelt a 3 munkanap, akkor már azonnali cserét nem kérhetsz, de elállhatsz a vásárlástól és rendelhetsz egy másik ugyan olyat.
-
axioma
veterán
Ma erdekes esetem volt az egyelore nem megnevezendo orszagos szamtech bolttal. Problemank volt (hibat hibara halmoztak a - partnerrel is kapcsolatos - folyamatukban, es igy megszivattak ami persze anyagiakba is kerult), es me'g ok voltak felhaborodva, hogy ezt szova merjuk suttogasnal erosebb hangerovel tenni... na mind1, ez most mellekes, a lenyeg hogy en voltam elvben a vevo(jelolt), es elsore ugy alltak hozza, hogy reszukrol semmi hibarol nincs szo, de beirhatok a vasarlok konyvebe. Me'g ott egyezkedtunk, a ferjem meg kozben be akart irni. Erre kivettek(!) a kezebol, arra hivatkozva, hogy nekem akarjak adni. Ez milyen mar? Raadasul en nem kertem hogy epp akkor mert mashol tartottunk, csak ram hivatkoztak. [Elvben utana talan odaadtak volna neki is, de az vegul elmaradt.] Raadasul a panasz peldanyaert ugy kellett visszamennem, pedig elotte beszeltunk rola (en is elfelejtettem kulon kerni, ez teny, de nem is volt beleirva a valaszuk, amikor kertem volna akkor irta meg, szoval lehet hogy meg akarta semmisiteni...).
-
sasa311
veterán
Én múlt héten kaptam a T-től egy hőség hosszabbítás szerződést mobiltelefon-csomagra, amit telefonon rendeltem. Ott volt a szerződés (apróbetűjébe), hogy 8 napon belül elállhatok a hűségtől. Ez céges, de gondolom magánszemélyre pláne vonatkozik.
Amúgy 3 napon belül nem lehet javítani, csak cserélni, ha be mered rizikózni
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
addikt
válasz sasa311 #10184 üzenetére
Hűség hosszabbítással lett vásárolva! Nem hiszem, hogy csak úgy elállhatok ilyen esetben. Meg szeretném megtartani a telefont! Ráadásul a hűségre való tekintettel kaptam árat, amit máshol biztosan nem tudnék ennyiért megvásárolni.
There's a device that I've been using called a whoop.
-
sasa311
veterán
Jótanács:
Azzal jársz a legjobban, ha nem mész be személyesen, hanem elállsz a vásárlástól. Amelyik telefon fagy helyből azzal úgy sem tudnak mit kezdeni hosszútávon. Inkább bukj egy postaköltséget, mint, hogy egy évig szopj egy rossz telefonnal. Majd veszel egy másikat.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
addikt
Hali! Online rendeltem kedvezményesen a hűségemre való tekintettel "olcsón" egy Samsung telefont, amit a futár hozott ki. Többször lefagyott pár nap alatt. Van lehetőségem személyesen bemenni és azonnali cserét kérnem? Vagy ha szoftvert akarnak frissítgetni nekem azt el kell fogadnom? Vagy követelhetem a cserét is? Végül is tudtommal a nem tetszik is helyt állhat, mert online rendelés volt, nem?
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
There's a device that I've been using called a whoop.
-
G@ben
addikt
-
sasa311
veterán
Nézd, ha nekem van egy Audim és kéne hozzá egy új olajszűrő, de a zsiguli bontóban nem tudnak adni Audihoz való olajszűrőt, akkor nem veszek meg egy zsiguli olyajszűrőt, mert az is 1 kg, mint az enyém. Hanem elmegyek máshova, ahol tudnak adni a kocsimhoz való alkatrészt. Nincs ez másként egy órával sem.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Tényleg nem. A kereskedő arról nem tehet, hogyha te egy utángyártott vagy nem hozzávaló szíjat vettél az órádhoz. Ez alól egy kivétel van - ha ő úgy adta el neked a szíjat, hogy ez hozzá való. Ez esetben hibás teljesítés.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
G@ben
addikt
Van egy érdekes kérdésem. Az órámon eltört a szíj, ezért vettem hozzá másikat, ami jó méretben, meg minden, de 10 perc viselés után kiderült, hogy iszonyú kényelmetlen és hülyén áll vele az óra, azaz nem a csuklóm közepén, hanem fölfelé erősen eltolódva. Másnap bevittem az óráshoz, mondtam, hogy mi a hiba, mire egyből közölte, hogy pénzt nem ad vissza. Egyelőre megegyeztünk abban, hogy megpróbál gyári szíjat szerezni hozzá, de ha nem sikerül, akkor mit tehetek? Tényleg nem kérhetem vissza a szíj árát? 10 percet viseltem, karcmentes, koszmentes, teljesen gyári állapotú.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
allein
addikt
válasz Attix82 #10176 üzenetére
Szervizt hívtam fel és nem a boltot Nem ijedtem meg, csak bosszantó a kialakult helyzet, egyébként még mindig nincs software amivel a TV készüléken összes felmerült hibát ki tudták volna javítani a kínai fejlesztők, szakember elmondása szerint ott vannak a fejlesztők Csak azután fordultam a bolthoz miután ezen a fórumon ajánlották
Tiszteljük meg egymást annyival, hogy válaszolunk a privát üzenetre!
-
allein
addikt
válasz allein #10157 üzenetére
Felhívtam a szervizt, azt az infót kaptam, hogy utalványt fogok kapni, TV készülék software hibáját nem tudták teljes mértékben kijavítani, kiderül majd jövő héten, hogy mi lesz a továbbiakban, levásárolom vagy pénzt kérem vissza. Szakember elmondása szerint van arra is lehetőség, hogy a pénzt visszakapjam
Tiszteljük meg egymást annyival, hogy válaszolunk a privát üzenetre!
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Superhun #10170 üzenetére
Alap eset:
1 év gari - fődarabcsere (IMEI változás!) - újra indul a gari
2 év gari - fődarabcsere -> nem indul újra. Az első évben kötelező lenne az újraindítás, de a két év gar tovább szól. A második évben pedig (mivel az nem kötelező érvényű jótállás), a kötelezett döntése szerint újraindulhat, vagy nem... általában NEM.A szerződést pedig nem érintheti a készülék cseréje!
Retro
-
Bóti
senior tag
válasz Superhun #10168 üzenetére
Az a vicc, hogy én is ezt hittem, de a nő azt mondta, hogy nem indul újra a gari, csak meghosszabbodik annyival, amíg nem tudtam a készüléket használni, azaz kb 2hét..
Pedig vissza is kérdeztem, hogy hogy is van ez?
Erre mondta, hogy ha a 2 éves gari második évében hibásodik meg akkor semmi, de ha az elsőben, akkor hosszabbodik a hűségidő.. Nem akartam belemenni, hogy mi van akkor, ha feltöltősként veszek telefont? Megfelezik a SIM rendelkezésre állási idejét, vagy mi?
Azért majd felhívom az ügyfélszolgálatot, és megkérdezem.. -
Bóti
senior tag
Sziasztok!
Megreccsent a telefonom, de olyan szinten, hogy be sem lehetett kapcsolni, állapotjelző LED sem világított, még ha töltőre dugtam akkor se.. Se fastboot, se recovery, se flash mód, se splash screen, abszolúte be se kapcsolt.
Visszavittem a Vodafone-hoz (májusban lett vásárolva), erre szólt egy ilyet a csaj, hogy ha nem tudják megjavítani, akkor kapok egy zsír újat, viszont akkor a hűségidőm meghosszabbodik +1 évvel..
Ezt megtehetik? -
Kal-El
senior tag
Hello!
Érdeklődnék, hogy ha veszek egy terméket, majd azt eladom másnak, akkor a névre szóló garanciát tudja majd az a személy használni, aki tőlem vette, vagy nekem kell majd a garanciális ügyeket intézni ilyenkor?
Bocs ha másnak ez teljesen egyértelmű, de nekem még nem volt dolgom ilyesmivel. -
psg5
veterán
Egy pici kiegészítés, arra, hogy: "Az donti el, mi van a jotallasira irva...", :
151/2003:
5. § (1) A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.szintén 151/2003:
...
(3) A jótállási jegyen fel kell tüntetni:
a) a forgalmazó nevét és címét,
...Ez a Ptk-val együtt érvényes, vagyis szerintem, bár nem jogsértő, ha a szervízre akarja "tolni" a jótállási kötelezettséget, de ettől ez még csak opció, a vásárló továbbra is a forgalmazóhoz bátran fordulhat és az nem utasíthatja el.
F.K.T.
-
psg5
veterán
válasz Retro DJ #10158 üzenetére
Nem igazán hiszem, hogy vitatkozni akart volna veled...
Egyébként az első részben igazad van, hogy a "...a szep szo es turelem tobbet er az asztalcsapkodasnal..." , de csak egy darabig...
Az hogy nálatok volt a fogyvéd, ha nap mint nap ezt csinálod, akkor tudod, hogy sok mindentől lehet nem feltétlenül azért, mert egy jótállásos termék esetében a frogalmazó a szervízhez zavarja a fogyasztót, jelen esetben erről volt szó.
"Egyebkent mindegy is (sajnos), az emberek nagyon nagy resze ugysem fog jogi utra terelni..."
Nem is kell arra terelni azonnal elég ha mindenki betartja a jogszabályokat, ha meg nem akkor jogos a következő lépcsőfok. Az, hogy kevesen élnek a jogaikkal, az meg sajnos, a már említett tudatosság hiánya.Pedig az elállás joga elég egyértelmű...
Fogyvéd azért ettől többmindent vizsgál...Ráadásul igen sok mindnre kötelezhetnek is...
F.K.T.
-
Retro DJ
aktív tag
Velem ugyan vitatkozhatsz, nekem ez a szakmam, nap ezt kell alkalmaznom. Tudom, hogy a vasarloknak tudatosan kellene a jogaikat kepviselni, de tobb esetben a szep szo es turelem tobbet er az asztalcsapkodasnal!
Nalunk volt tobbszor is a fogyved, egy-egy panasz miatt. Az az erdekes kerdesem, ha a fogyved ismeri a rendelkezeseket, akkor miert a szervizbe jottek, miert nem a kereskedot szedtek elo?
Egyebkent mindegy is (sajnos), az emberek nagyon nagy resze ugysem fog jogi utra terelni egy ilyen problemat, tehat mindegy, hogy mi vagyon leirva a rendelkezesekbe, szabalyokba, sajnos sok esetben erintolegesen teljesulnek.
Az elallastol valo jog szep es jo dolog, de ez sem ugy megy, hogy irok egy levelet, hogy elallok a szerzodestol, es megyek tartani a markom, ettol azert ez bonyolultabb.
A fogyved (es az a mellett mukodo bekelteto testulet) pedig csak azt koteles vizsgalni, hogy az eljarasban van-e hiba?
Ha van buntethetnek. De azt jo tudni, hogy kotelezesi joguk nincs!
Retro
-
allein
addikt
Amint lesz fejlemény beszàmolok.
Tiszteljük meg egymást annyival, hogy válaszolunk a privát üzenetre!
-
asdf_
veterán
A masodik ponthoz hozzafuzve, meg ha neadjisten a gyarto lenne a kotelezett -(ennek most nem fogok tudni utananezni, epp eltunok egy hetre), hogy lehet-e igy-, akkor is:
306. §
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől.
Tehat a szerviz tudja az eladoeval verni a csalant, barki is legyen a kotelezett, mert vetelarat visszateriteni csak az elado tud.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Retro DJ #10151 üzenetére
1. Nincs kotelezo javitasi hatarido! Tehat, ha valaki 3 honapig javit egy keszuleket, akkor harom honapig.
Ezt lehet, de a masfeledik honapban en mar siman tullennek egy tertis levelen, hogy elalltam a szerzodestol.
2. Mindig az a kotelezett ahova leadod a keszuleket, ha a szervizbe akkor az, ha az uzletbe akkor az. Ha a keszulek a szervizben van es te az uzletben pampogsz, nincs kotelezettseguk intezkedni. Ha elhozod a keszuleket a szervizbol es atadod a kereskedonek, na az mar mas tema!
1959. évi IV. törvény
a Polgári Törvénykönyvről
(a szavatosságra és a jótállásra vonatkozó szabályok)
A jótállás248. §
(3) Fogyasztói szerződés esetében a jótállási nyilatkozatnak tartalmaznia kell a jótállás kötelezettjének nevét és címét, a jótállás tartalmát, időtartamát, területi hatályát és a belőle eredő jogok érvényesítésének módját; utalnia kell továbbá arra, hogy a jótállás a fogyasztónak a törvényből eredő jogait nem érinti. A jótállási nyilatkozatot a fogyasztó kérésére írásban vagy más maradandó eszközzel rögzíteni kell, és a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. Jótállást kötelezően előíró jogszabály a jótállási nyilatkozatra vonatkozóan további követelményeket állapíthat meg. Az e bekezdésben meghatározott feltételek nemteljesülése nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.
Az donti el, mi van a jotallasira irva. Ha azt irjak, hogy a Philips mo. kft. akkor igazsagod lehet (teny, sosem lattam Philipses garjegyet ).
3. "Jelentos kellemetlenseg nelkul", te is erzed, hogy ez elegge gumi megfogalmazas, mert van olyan user akinek 10 perc is kellemetlen a keszuleke nelkul, van aki akar egy honapig is el van nelkule.
Nyilvan jogilag alatamaszhatonak kell lennie annaka kenyelmetlensegnek.
-
psg5
veterán
válasz Retro DJ #10151 üzenetére
Nem így van...,
asdf_ teljesen jól írta amit írt.Kicsit leegyszerűsíted az értelmezéseket, ami sok helyen sántít.
1. Igaz nincs kötelező, csak "törekednie" kell, de több verzió létezik amivel támadható, akár.
2. Nem, nem igaz! Mindig az eladóval akivel a "szerződés" köttetett azzal állsz ez után is szerződésben.
3. Gumi a szabály, de nem ebben az értelemben...
4. Nem akarnak, de a jogszabályt nekik is be kell tartaniuk.
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
-
Retro DJ
aktív tag
Itt am nagy problemak vannak az ertelmezesben!
1. Nincs kotelezo javitasi hatarido! Tehat, ha valaki 3 honapig javit egy keszuleket, akkor harom honapig.
2. Mindig az a kotelezett ahova leadod a keszuleket, ha a szervizbe akkor az, ha az uzletbe akkor az. Ha a keszulek a szervizben van es te az uzletben pampogsz, nincs kotelezettseguk intezkedni. Ha elhozod a keszuleket a szervizbol es atadod a kereskedonek, na az mar mas tema!
3. "Jelentos kellemetlenseg nelkul", te is erzed, hogy ez elegge gumi megfogalmazas, mert van olyan user akinek 10 perc is kellemetlen a keszuleke nelkul, van aki akar egy honapig is el van nelkule.
4. A mostani helyztetben a kereskedok, gyartok nincsennek (pontosabban nem akarnak abba a helyzetbe kerulni) hogy csak ugy puszira adjanak egy masik termeket. Megfeleloen kihasznaljak a jogi kereteket (sajnos).Retro
-
psg5
veterán
válasz allein #10144 üzenetére
Ne már...picit olvass vissza legalább...ezzel a 3 nappal lerendeztek? Írásban kérdezted? Válaszlevél jött?
Az egy dolog, hogy legtöbb embert hülyének nézik, de legalább ne hagyjuk magunkat...Sajnos tényleg sokkal tudatosabbnak kell lennünk vásárláskor, főleg az az utáni reklamációkor...
F.K.T.
-
allein
addikt
Nagyon köszönöm mindenkinek a hozzàszólàsokat. Eszembe sem jutott, hogy felkeressem a szervizt ami a panaszomat illeti. Mindenesetre mai napon elmegyek az Euronicsba is, köszönöm mèg egyszer mindenkinek.
Hogy felkeressem a boltot*
Legközelebb szerkszed a hozzászólásod, ne újat írj egy kiegészítő infomáció miatt.
[ Módosította: Qru ]
Tiszteljük meg egymást annyival, hogy válaszolunk a privát üzenetre!
-
psg5
veterán
Nem tudom, hogy esetleg nem kellene-e a topiknak egy 1.hsz. vagy "Ezt olvasd el" hsz.-t adni amiben semmi más nem szerepel, mint az, hogy első körben panasszal, kérdéssel a megvásárolt termék/szolgáltatás eladójához forduljon levélben...persze kihangsúlyozva, hogy nem a szervizhez, nem a köztes szállítóhoz stb-hez...
Elég általános, hogy ez a lépcsőfok sokszor marad ki...[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
asdf_
veterán
válasz Attix82 #10139 üzenetére
Nem feltetlenul. Amikor pl. a Canon az Egressy kornyeken beszuntette a szerviz atvevopontjat, es csak es kizarolag a Camera kft-hez lehetett vinni a lezernyomit (Blaha, a Corvin mogott, bejutni is jo moka oda, meg parkolasi dij is van es szep sor is volt), akkor en aszontam, h 'sszatok meg, oszt nem vettem olyat tobbet egy jo ideig Nem szivatom en magamat mas hulyesegevel... (azota persze mar mashova kell vinni).
Eheti moka meg, hogy a CHS mar nem LG markaszerviz, na arra is kivancsi vagyok, hogy hova meg mint vittek a dolgot. -
asdf_
veterán
válasz Attix82 #10137 üzenetére
Attol, hogy a philipsnel van a cumo, attol meg a bolt a felelos es a bolt a jotallasra kotelezett. Ergo ilyenkor nem bemegy asztalt verni az ember az eladohoz, mert azert a napellenzot vegyuk mar le, hanem odamegy a papirokkal, tajekoztatja az eladot, hogy ez a szitu, hogy ez erosen no bueno, es hagy nekik par napot, hogy apait-anyait beleadva intezkedjenek. Ha a bolt mondjuk egy het mulva sem tud villantani semmit, akkor meg szerintem mehet rajuk batran a vizes lepedo, leven a torvenyi hatarido felet megkaptak bonuszban az eddigi egy honap melle (plusz ha meg ekkorra sem tudtak osszehozni semmit, meg mindig lehet kiengesztelni a zabos ugyfelet egy kolcsoneszulekkel, mire vegre elkeszul a sajatja, ha erre sem voltak kepesek, akkor mire fel legyen tekintettel barmire is a vevo, azt mondja, hogy nem kell szart arulni, nem kell olyat arulni aminek szar a szervize, a vendegkonyvben elall a szerzodestol, es 30 napon belul varja a penzet, mert mocskosul semmi koze hozza, hogy pl. jelen esetben ki es miert benazik a tv-jevel, masvalaki problemaja, amit masvalakinek kell megoldania, o a mukdokepes tv-jet akarja, amit a torvenyi 15 nap duplaja alatt sem tudtak osszehozni).
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Attix82 #10135 üzenetére
A lonak a faszat, egy ev kotelezo jotallas van a termekre, leven a 151/2003-as mellekleteben benne van a tv, a jotallasra kotelezett pedig az elado szerv, a fogyaszto meg _valasztasa szerint_ vagy az elado szervet keresi fel jotallasi igenyevel, vagy a garjegyen szereplo szervizt. Utobbi eseten viszont a szerviz tevekenysegeert, mivel a jotallasra kotelezett tovabbra is az elado szerv -mely a gyari garjegyen pecsetjevel es alairasaval dobott ament arra, hogy a philips szerviz is eljarhat- az elado szerv felel. Ergo az elso evben mindenkepp az a helyzet all fenn, hogy a szerviz ha benazik, az elado cerkajaval veri a csalant, mert jogilag az eladot fogjak elovenni, ha gebasz van, az eladot jelentik be az
fvf-nelnfh-nal, o megy majd a bekeltetokhoz, es ot hivjak perbe (aztan majd egymas kozt a szervizzel elszamolnak/leperlekednek, de ehhez mar a vevonek semmi koze).[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz allein #10131 üzenetére
Ezesetben mivel az Euronicsnak, mint jotallasra kotelezettnek fingja sincs arrol, hogy te mar egy honapja szivsz a keszulekeddel, mivel teljesitesi segedjuk az eltelt ropke egy honap alatt nem tudta a javitast elvegezni, irasban jelzed nekik, hogy mi a szituacio (mondjok mint jotallasi igenyrol ok is felvesznek egy jegyzokonyvet, ha mar eloirja a jogszabaly), es kilatasba helyezed, hogy amennyiben x napon belul a helyet nem rendezodik, elallsz a vasarlastol (es ezzel persze opciosan megnyered, hogy majd csak birosagon vered ki beloluk a keszuleked ellenerteket).
Az, hogy hivasodra mondjuk mar akar masnap kijott a szervizes, az meg kurvara nem jelenti azt, hogy ok moshatjak kezeiket. Normalis, belathato, es a szokott mantram, a jogszbalyban megfogalmazott a fogyasztonak okoztott jelentos kenyelmetlenseg nelkul kell a szervizelest vegezni. Az, hogy ok a kinti szervizzel nem tudnak kommunikalni, hogy esetleg nincs alkatresz, az mocskosul nem a te problemad, hanem az eladoe, leven ezen hianyossagok ot gatoljak abban, hogy jotallasi kotelezettsegenek idoben eleget tegyen. -
-
allein
addikt
válasz Attix82 #10127 üzenetére
Semmilyen boltról nincs szó. Kèszülèket az otthonomból vitte el a szakember a szervizbe. Ez július 29. történt. Azóta mèg mindi a szervizben van a kèszülèk. Nem èrtem, hogy jön szóba bolt, milyen bolt?
Tiszteljük meg egymást annyival, hogy válaszolunk a privát üzenetre!
-
Attix82
addikt
válasz allein #10126 üzenetére
"Nyilvánvaló, hogy mindig az adott eset összes körülményére tekintettel lehet csak meghatározni, hogy mit lehet megfelelő határidőnek tekinteni. Amennyiben azonban a forgalmazó a fent hivatkozott, 15 napos határidőn belül egyáltalán nem tesz intézkedéseket a kijavítás/csere elvégzése iránt, úgy felelőssége kétséget kizáróan megállapítható."
Vagyis ha bebizonyosodik , hogy a bolt megfelelő határidővel átadta a szerviznek a terméket javításra/cserére, akkor sok mindent nem tudsz tenni.
Max annyit lehet, hogy megállapodsz velük egy időpontba. És ha addigra nem lesz meg, akkor már a kezedbe lesz valami megállapodásszerűség.
-
allein
addikt
Jó estét mindenkinek. Adott egy Philips tv kèszülèk amit június 16. vàsàroltam, nem olcsó pènzèrt. Software frissítès utàn hibàs lett, külső tàroló összekötve usb-n, filmnèzès közben többször kikapcsol. Kèt alkalommal próbàlta helyszínen megjavítani, javítàs alatt èrtem azt, hogy pakolt fel valami softwaret de hiàba. Július 29. elvittèk szervizbe. Azóta sem kaptam vissza, arra hivatkoznak, hogy nehezen tudjàk felvenni a kapcsolatot a kinti Philips kólègàkkal. Tegnap voltam újra nàluk, semmi újat nem tudtak mondani. Èn meg közöltem a pultnál üllő úrnak, hogy köszönöm szèpen de ennyi idő elteltével nem tartok igènyt a règi kèszülèkemre. Közöltem, hogy vagy pènzt vagy új kèszülèket kèrek. Sőt, ma ìrtam a Philipsnek, hogy kàrtèrìtèst is kèrek, egy próbàt megèr Fogyasztóvèdelemnek is megírtam a panaszomat. Kàrtèrítès alatt èrtem esetleg nagyobb mèretű újabb kiadàsú kèszülèk, hàzimozi, valami, ràjuk bizom Kedves fórumozók, hozzàèrtő szemèlyek, mire szàmìthatok?
Tiszteljük meg egymást annyival, hogy válaszolunk a privát üzenetre!
-
PPatrik
aktív tag
válasz sasa311 #10124 üzenetére
Igen. Viszont én pont most láttam, hogy van olyan garancia jegy, amire nem írnak időtartamot. A laptopomnál ezért nem is tudom mi van. Én úgy tudtam, hogy 3 év garancia van arra is, de amikor beregisztráltam már csak 2 év volt. De ezt hagyjuk is, mert most ez csak másodlagos.
Viszont én azon akadtam fent, hogy annak idején nekünk nem mondta senki sem, hogy regisztrálni kell és ha nem tesszük meg, akkor a nagy betűkkel írt 3 év garancia ugrik. Igaz a program párszor jelzett, de a következményeket sehol sem írta, csak hogy regisztráljunk. A folytonos rohanásban pedig erre nem maradt idő.Egyébként most úgy tűnik, hogy megy, mert a szervizes segített valamit resetelni, de azt is mondta, hogy ilyen máskor is előfordulhat. ( Az a gond, hogy nem én beszéltem vele)
Szerintem regisztrálom, ha pedig megint előjön akkor hátha elfogadják. Különben 1 hét kiesés körülbelül nem elfogadható. Napi szinten kell vele nyomtatni egy kisvállalkozásban.[ Szerkesztve ]
-
sasa311
veterán
válasz PPatrik #10119 üzenetére
Az a mérvadó, ami a garanciajegyen szerepel. Ha ott 3 év szerepel akkor érvényes a garanciád.
Ha ott 1 év szerepel és ez a gyártó saját akciója, hogy a regisztrált termékekre 3 évet ad akkor cumi
Bár én akkor is megpróálnám, hogy fogom és beregisztrálom most és egy hét múlva bejelented újra a hibát.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
PPatrik
aktív tag
Sziasztok!
Van egy HP Officejet Pro 8500A nyomtatónk, ami pár napja nem nyomtat. Részletek itt.
Na most a szervizt felhívva azt mondták, hogy ha nincsen regisztrálva, akkor nem érvényes a 3 év garancia.
Ilyenkor mi van? Megvettük, mert nagy betűkkel rá volt írva, hogy van rá 3 év garancia. Majdnem regisztráltuk is utána, de sajnos elfelejtődött, viszont úgy emlékszem, hogy amikor ez aktuális volt, akkor nem voltunk annak tudatában, hogy regisztrálni kell a 3 év garanciához.
Na ötleteket várok, hogy ilyenkor mit lehet tenni! Volt már pár abszurd helyzetem garancia ügyben, laptoppal, hűtővel, de ilyet, hogy nem is garanciális pedig nagy betűkkel rá volt írva a dobozra és a dobozon belüli papírra is még nem tapasztaltam. Ennél általánosabb, hogy tagadják a hibát, de ügyesen csinálja a HP. Beeteti az embereket, hogy 3 év garancia, majd szerintem jó esetben is csak minden második ember regisztrálja.
A segítséget előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
-
BE4GLE
aktív tag
-
BE4GLE
aktív tag
Sziasztok!
Ugye jól gondolom, hogy ha egy terméket cseréltek három munkanapon belül, akkor a kapott terméket ismételten visszavihetem három napon belül, amennyiben hibát tapasztalok.
Van egy nulla forintos számlám a cseréről és egy új jótállási jegyem.
Redmi Note 9 Pro
-
-
axioma
veterán
Mondhatja-e egy jogutod (gyakorlatilag felvasarlo) ceg azt, hogy a felvasarlas elott gyartott termekekre csak a torvenyi kotelezo garanciat adja akkor is, ha a megvasarolt ceg annal tobbel adta el elotte?
Konkretan apuek vettek 96-ban mazas bekescsabai cserepet, ami 2 eve a teto egy reszen elkezdett gyakorlatilag szetesni, egyes reszeken mar be is azik. Az eredeti kereskedo is megvan, o is tanusitja, hogy 30 (vagy 33, nem vagyok biztos) ev garanciaval vette at es adta tovabb, valami papir is megvan errol (de reszletes feltetelek nem, bar ha valamire, akkor a teljes funkciovesztesre ervenyesnek kell lennie). Viszont a Tondach irt egy olyan valaszlevelet a garancialis igeny bejelentesere, hogy a 2001 elotti termekekre o csak a torvenyi kotelezettseget vallalja, ami mar letelt.
Van itt barmi keresnivalo?
A vicc, hogy a ceg ugyanugy gyartja ugyanazokat a cserepeket valami alneven, 33 ev garival, de direkte kicsit valtozott az egesz, hogy veletlen se illeszkedjen ossze a regi rendszerrel.
(Most a jotallas, garancia, mittudomen elnevezeseken lepjunk tul, mert apukammal telefonon beszeltem, es o csak koznyelvien elmeselte a szitut.)
Jelenleg ugy 200 db hasznalt cserep megvasarlasaval es felrakatasaval meg lehetne oldani az akutt problemat, de a gond az, hogy - peldaul az internetes panaszokat elnezve - gyanithato, hogy nem sok ido mulva a teljes allomany kap annyi kikepzest, hogy full tetocsere lesz csak a megoldas, ami viszont rengeteg felulet es eleg sok specialis elem, amiket aranya'ron mernek. -
-
psg5
veterán
válasz enginev3.0 #10109 üzenetére
Ha nem volt az előző hsz.-okban egyértelmű mi álljon a levélben akkor régen a Feosz oldalán voltak jó kis minták, ha ilyenre gondolsz, itt ki tudsz keresni olyant amiben a jelentős kényelmetlenségre hivatkozol (CTRL+F), de azért át kell nézni, nem tudom mikor frissítették utoljára és a jogszabályok sűrűn változnak, de a szövegek nem rosszak.
Az új cégnévre küldöd,(a régire valszeg hiába tennéd) hivatkozva az előzőre, címét a cégközlönyből kikeresed.[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
-
psg5
veterán
Jelen esetben egyébként egész jól kapizsgálod szerintem :
Cégközlönyből:
"Kápmegyer-GSM Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (1054 Budapest,
Bajcsy-Zsilinszky út 66. 1. em. 8.; [12408498-2-41])*
2.
A cég elnevezése
2/1.
Kápmegyer-GSM Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
A változás (törlés) időpontja:2013/07/18
Törlés kelte:2013/08/06
2/2.
Speedplus Korlátolt Felelősségű Társaság
A változás időpontja:2013/07/18
Bejegyzés kelte:2013/08/06
3.
A cég rövidített elnevezése
3/1.
Kápmegyer-GSM Kft.
A változás (törlés) időpontja:2013/07/18
Törlés kelte:2013/08/06
3/2.
Speedplus Kft.
A változás időpontja:2013/07/18
Bejegyzés kelte:2013/08/06"
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
asdf_
veterán
Az, hogy "elnevezés törölve", sajnos rossz hír.
Az nem rossz hir, szerintem annyit jelent mindossze, hogy nevet valtoztattak, az adoszam ervenyes, ergo van kin leverni a dolgot. Namost viszont ha a Speedplus (ha naluk van most leadva) azt jatssza el, hogy ok nagy kegyesen legarizzak mas cuccat, az eros okot ad szemoldokemelesre, torokkoszorulesre, meg hasonlokra...
En legalabbis jozan paraszti esszel ugy gondolom, hogy az adoszam a ceg maga, nem pedig az elnevezese, es ameddig ugyanaz az adoszam, addig ugyanaz a ceg (csak eppen akar mas neven, vagy mar masok altalt tulajdonolva). Persze aztan lehet, hogy rosszul gondolom[ Szerkesztve ]
-
psg5
veterán
válasz enginev3.0 #10100 üzenetére
Az, hogy "elnevezés törölve", sajnos rossz hír.
A levelet megírhatod, elküldheted továbbra is, azonban ha felszámolás vagy végelszámolás alatt állnak, akkor a felszámoló vagy a végelszámoló az aki viszi a cég ügyeit, neki felelőssége kielégíteni a hitelezőket, rendezni a folyamatban lévő ügyeket...
Küld a levelet és megvárod visszajön-e vagy válasz jön vissza, mást nagyon nem tehetsz.
Bízva a szerviz korrektségében, talán ők megcsinálják és kész. Esetleg velük próbálj meg barátságosan beszélni...F.K.T.
Új hozzászólás Aktív témák
- Automata kávégépek
- Ismét a vércukorszint mérés a téma
- Nők, nőügyek (18+)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PlayStation 5
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Milyen processzort vegyek?
- Asszociációs játék. :)
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest