Nah, megéztem.
épen 0.23kor lett vége a filmnek:-S
The.Number.23.(2007)
a szinkronos filmről írok!
feliratosan, eredeti hanggal biztosan kicsit másabb lenne, tán egy fél pont plusz...
Jim Carrey nem éppen egy drámai színész. Több kakaó elfért volna.
A vágás nem teszik, hatásvadász. Ponots, és hatásos, de mesterkélt.
A dramatrgia szo-szo... többet is ki legóhetett volna hozni belőle.
A smink nagyon jó viszont, a díszlet erős túlzás.
SPOILER VAN BENNE BŐSÉGGEL
Nagyon szájbarágósak a jelenetek. Valami kis szöszt, vagy akármit fel is fedeznél, arra ráközelit, 3 szor memutatja, aztán Jim Carray arcát lassítva mutaja ahogty rácsodálkozik, hogy már ötödször mutassam meg ugyanazt, hogy az alvó vak néző is lássa, aztán még el is mondja.
Aki nem fiogyelt volna, annka meg ugyis elmondják még kétszer:-S
A sztori jó, és érdekes, az ívet csak a mesterkéltség, és szájbarágós amcsi stíkus csorbítja.
A kamerázás tipikus klisékből áll Lassú mogás, közelítás érzelmekkor, Szőke nő belenéz a kemarába, stb...
A képkivágsok is tipikusak nagyon, semmi egyedi.
A kamerás mániája, hogy csillan a fény. Már az első 25 percben (vagy 23 percben:-D) 5ször csillan a fény az arcén, vagy valahol.
Az egész film alatt megy ez a fényhalászat. Itt csillan, ott csilan, Kültéri lámpa becsillan az ablakon, nyakék csillan, kés csillan (még a műanyag tasakon kersztül is)
Dramaturg baki:
A kutya elszalad, és már hegyen völgyön túl jár (ezt mutatja a film) és főszereplőnk még csak ott tököl a lakásban. Kutya közben kanyarodik, fut, stb... persze egyszerre érnek oda a sírhoz.
Másik: a felesége hogy lehet egyszerre két helyen? Ott van bent professzor lakásában, ahol éppen rájön, hogy a férje cuccai ot vannak a ládában. Egy pillanat alatt ott terem a parkban, SŐT ki is ássa és el is dugja a csintvázat NYOMOK NÉLKÜL a rendőrök elől, feltűnés nélkül.
1. ezt hogy a pékbe csinálta?
2. honnan tudta, hogy ott ásta el?
azt elfogadom, hogy a film által teremtett világban a kutya a jel, és a 23 itt ott előbukkan, és az vezeti őt. És ő maga üzent magának miözben irt. Ezzel mind kiegyezek.
De a teleportálásokkal, meg a szuperhiper egyből kitalálom, ogy hol van a férjem, és mit kell tennem éppen, ezzel nem.
A vége erőltetett.
A busz amikor megy felé, már örültem, hogy el fogja ütni. Nagyon szép befejezés eltt volna. De nem, nem üti el, csak izgalmat akart kelteni. Hatásvadászat ismét:-S
A vége meg a nagy nyál, hogy bemegyek a börtönbe, és helyre hozom abajt, mindenki hepi, és boldog, ő ott mosolyog a börtönben. Az eddig ártatlanul sínylődő pedig az újratemetés alatt szomorú is, de mosolygósan állott, és egy szava sincs.
Szereplők: a viszonyok nincsenek igazán kidolgozva. Apa-fiú viszon nem derül ki igazán jól. Mikor együtt gondolkoznak, akor kiderül.
A munkahelyi pszichológus-alkalmassági vizsgáló nő szerepe jó szint viitt a filmbe (bár nem kapott nagy jelenetet -vagy csak a szinkron vett el belőle?)
Jim Carrey kiakadása, mikor rájön a dlgokra nem igazán átütő.
A szőke öngyilkos nő (tetszik,hogy a 23. percben mutatja meg az arcát) nem éppen egyjó szinész, bár nagyon gyönyörű.
A kezén a vgásokat unásig mutogatják.
NYakatakert kézzel hozza az a kávét, hogy a vak is lássa, hogy van rajta két vágás.
Tele van a "vak is lássa" jelenetekkel.
Zene passzol, de nem hagy belemenni a filmbe, inkábbtávol tart néhol, valami kötes állapotba.
Hogy szórakozzak, izguljak, vagy felébredjek.
Moziban való film, közben ki is lehet menni, beszélgetni, enni, inni, mert úgyis elmegyarázzák...
Jó alapötlet. Passzoló zene, szerepek közepes, dramaturg közepes alá, rendezés középszerű, hatán nagyjából oké. Kamera közép, smink jó.
filmnek film, de semmi különös. A csillanások zavaróak már (és a szájbarágás)
The.Number.23.(2007) 5/10
Legyen szép a napod!