Új hozzászólás Aktív témák
-
zuhi_
senior tag
Dell D620-asban van egy gyári Intel Pro wifi és valamiért xp ezt a hibát írja ki rá: "Az eszköz nem indítható el. Kód:10". Oldalt nem világít a wifi kapcsoló melletti led és nem is reagál a wifi kapcsolóra sem.
Ubuntu live cd-vel sem volt jó a wifi, bios-ban minden a gyári, driverek a dell support-ról letöltve és teljesen friss az xp rajta.
Másik wifi-vel is próbáltam, azzal ugyanez a helyzet.
Kinek van ötlete?
-
hito
nagyúr
Tegnap vettem egy Latitude E4200-t és lenne pár kérdésem a szakikhoz. Mi az a smart card? Valami biztonsági kártya elvileg, de én olyat nem kaptam hozzá. Lehet hozzá külön venni? Másik, hogy láttam hozzá neten bellentyűzetet, de olyat amin van trackpoint (elvileg E4200-n gyárilag nincs). Létezik, hogy kapni hozzá, vagy kompatibilis más olyan típusú gép billetyűzetével, amin alapból van?
-
langward
tag
válasz
Avicularia #31189 üzenetére
Nekem most nem tiszta hogy Win7 vagy 8, de:
Win7 32bit&64bit driver: https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=22571&lang=eng
Win8 32bit&64bit driver: https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=22572&lang=eng&OSVersion=Windows%208%2C%2064-bit*&DownloadType=Software%20Applications
-
vwpolopg
őstag
válasz
bambi33 #31176 üzenetére
Na, meglett a megoldás. A driverhez tartozó program nem volt elég, hiába lett abban beállítva az ujjlenyomat, nem fogadta el a rendszer, viszont feltelepítettem a Dell Data Protection Access programot, ebben beállítottam az ujjlenyomatom és működik is. Köszi a segítséget
-
brickm
őstag
válasz
Avicularia #31180 üzenetére
Szia!
CloneZillát próbáltad? Nekem bevált, Acronis-t cseréltem le rá, mert ezkezeli az EXT partíciókat is, meg gyakorlatilag bármit. (Legalábbis amit eddig nekem kellett vele másolni)
Tud teljes lemezt és partíciót is másolni. -
Avicularia
veterán
válasz
premete #31179 üzenetére
Pont azt is próbáltam. Meg a macriumot is, de az meg lehagyta volna az utolsó particíót, szóval bele sem kezdtem vele.Acronis true image látszólag átkopizott mindent clone-al, kicseréltem a wincsit és nem bootolt be a win8. De mindegy, így jó lesz. Megmarad változatlan állapotban a terás wincsi ami gyárilag benne volt.
-
premete
veterán
válasz
Avicularia #31178 üzenetére
Próbáld ki az acronis true image home: Clone disk menüpontját, az be szokott válni.
-
Avicularia
veterán
Áttettem az SSD-t az N5010-ből a 7720-ba és úgy néz ki megspóroltam egy windows telepítést. Hiányzó drivereket felraktam, úgy néz ki megy hibátlanul. Az eredetileg benne lévő wincsit betettem a másik helyre, partíciókat nem bántottam, elfér az a pár giga a terás wincsin. Remélem így visszaállítható a gyári állapotú win8 ha kell. Próbáltam többféle progival klónozni ezt a furcsa partíciószerkezetet, de egy program sem tudta maradéktalanul megcsinálni.
-
brickm
őstag
Sziasztok!
Augusztusban vásároltam Dell Vostro 3460-as laptopomat, ami igen érdekes dolgot produkál. Konkrétan ezt:
https://www.dropbox.com/s/hg5cqn2kd3qpqbj/dell%20vostro%203460.mp3A belső mikrofonnal készítettem a felvételt, semmi esés, ütés, koppanás nem érte a gépet soha. Tudtommal legalábbis. Egyedül annyi jelentős mozgatás érte, míg hazajött repülőn,.
Hallható, amikor bekapcsolom a Dell my audioban a zajszűrőt, illetve amikor kikapcsolom.Nem találkozott esetleg valaki ilyen hibával? Mi lehet ez egyáltalán?
Én arra tippelek, hogy kimoccant, vagy nem jól lett betéve a mikrofon kapszula a foglalatába és hozzáér a fém hátlemezhez, ami átviszi a venti hangját. -
niof
veterán
Sziasztok!
Esetleg erre valaki?
-
vwpolopg
őstag
Valakinek van ötlete arra, hogy az ujjlenyomatolvasó miért nem ismeri fel a beállított ujjlenyomatom? Hiába állítom be mind a 10 ujjam, windows bejelentkezéskor azt írja, hogy nem található megegyező ujjlenyomat az ujjlenyomattárban. (E6420, Broadcom, Control Vault w/ Fingerprint Swipe Sensor)
-
Vlaszij
csendes tag
Sziasztok!
Van egy Dell Inspiron 1520 as notebookom.
Tönkrement az akksija most csak zsinórról működtetném,de.
SZépen el is indul és működik is.
Viszont nem tudom kikapcsolni érdekes módon. Szépen kikapcsolom és után 1 mp és egyből újraindul?
Miért?
Köszönöm.
-
cellpeti
nagyúr
üdv
ugye mivel BIOS Unlockos a gépem, attól még felismeri a gép a BT kártyát és esetleg a webkamerát?
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
szarnyalosas #31148 üzenetére
Én már jártam úgy, hogy ezt írta ki, de csak le volt merülve az akku. Fel van töltve rendesen?
F1 tovább, és ha van rajta op. rendszer nézd meg tölti-e az akkut. Ha nem működik, akkor vidd vissza. -
Chaser
legenda
válasz
szarnyalosas #31148 üzenetére
Ha van rendszer nézd meg aidaval, ha ott is kuka küldd vissza. Bár maga a BIOS sem szokott ez ügyben tévedni. Lehet gyári hibás volt az akku.
-
szarnyalosas
tag
Szép napot!
Most vettem újul egy dell inspiron 3521 típusú laptopot.
Ebből is a 3521 - 8159 es dell modellt.
Legelső indítás és azt írja ki, hogy az aksi nem működik, cseréljem ki.
F1 továbblépés, F2 setup.
Mi a teendő ? küldjem vissza ?
-
langward
tag
Megérné cserélni a Dell 5520 WWAN-t egy 5550-re? Kitudom egyáltalán használni itthon rendesen a 21Mbit-et?
-
premete
veterán
válasz
masholnap #31139 üzenetére
Dehogynem, kérte a HSUPA-modemet+ a Nortont is, majd új gépet akart a Delltől.
Egy kib@szott live op. rendszert, illetve másik ramot sem ő, sem a "szerviz" nem volt hajlandó kipróbálni.
@ Alfa 156: webcam és touchpad megy a windows driverekkkel is, a touchpad extra funkcióihoz kell csak a Delles driver. Rutinos szerviz, ha webcam és touchpad rakoncátlankodik, rögtön alaplapot cserél, ilyenkor valószínűleg a kamera és a touchpad is jó, legfeljebb a hanyag szerelő nem tette rendesen a helyére a csatlakozókat. -
masholnap
senior tag
válasz
premete #31137 üzenetére
szerintem azt nem követelte, csak megemlitette, hogy elbukta a huzavona miatt. csak úgy cakkumpakk szeretett volna valami "fájdalomdijat", ha lehet, ha már ennyit szivott a géppel (ami a 3g-s modem átmentése lett volna a cseregépbe).
no de ez már a múlt, lehetett volna okosabban is csinálni, de most már mindegy. amit azért mindenkinek érdemes észben tartani, ha valaki egy általa megoldhatatlannak vélt problémával kel és fekszik nap mint nap, az eléggé alaposan megkezdheti az idegeit.
szerk: és az ne feledjük, jelen esetben egy laikusabb emberről van szó, talán a "szerviz"ben nem ártana hozzáértőbbeknek ülni... aztán lehet, hogy indokolatlanul szidjuk a szervizt, mert egy szimpla murphy-s esettel van dolgunk. időnként előfordulnak ilyesféle parajelenségek
-
válasz
premete #31137 üzenetére
egy a lényeg le fogom tesztelni a laptopot az biztos, vannak korrekt kapcsolataim, ha kell szervizbe viszem de nem gondolnám,hogy bármi gondja lenne hardveresen de már túl léptem ezen
nem tudom közületek ki az aki 3 hónap után egy gyári garis laptopot ami nem hozzá szól, szőrén szálán vissza venne azok után,hogy isten tudja mit gányolgattak már benne a "Szervizben"
A Dell-től a hivatalos szerviz papírokat kérem mindenképpen,(Mikor mi lett benne cserélve) anélkül nincs vissza vétel!
Vissza térve egy picit a probléma elejére, a kamerát az eszköz kezelőben nem láttad igaz?
a driver fent volt?mert szerintem nem, mivel tőlem SSD-vel kérted a laptopot én nem drivereztem fel a laptopot ismét,és a Dell köztudott,hogy driverek nélkül hajlamos az önálló életre kelésre a Touchpad sem működik megfelelően megfelelő driver nélkül na mind1
-
premete
veterán
válasz
albi31 #31133 üzenetére
Nem az a lényeg szerintem, hogy kitől vette, hanem az, hogy olyan kutyaütő szervizbe vitte, ahol feleslegesen cserélgették az alkatrészeket.
Az pedig már csak hab a tortán, hogy az eladótól kérek még egy 20 ezer forintos szoftvert pluszban: ez kb. olyan, mintha vennék egy kocsit, ami a reptérre vezető úton lerobban, és akkor az eladótól követelem a kéthetes thaiföldi nyaralás árát. -
gazpityu
csendes tag
válasz
albi31 #31133 üzenetére
Köszönöm neked is a megértést - azt hiszem, jól látod a helyzetet.
Mindenkinek köszönöm a segítséget - és bocsánat, ha valakinek bántó vagy fárasztó voltam. Tényleg nem állt szándékomban.
Alfától is elnézését kérem, itt nyilvánosan is, hiszen akaratom ellenére itt többek előtt rossz hírét keltettem - nyilván ő is félreértett engem, ebből jött az egész vihar a biliben.
-
albi31
aktív tag
nem védem gazpityu-t,de nekem messze nem volt egyértelmű,hogy kiről van szó(nagyon sokan foglalkoznak ezzel),még akkor sem,ha ismerem Alfa-t!..másrészről szerintem mindketten egy kicsit túlreagálták,de látom,megoldódik a dolog,én mindkettőnek sikere üzleteket kívánok,főleg Alfa-nak,mert én is csak korrekt dolgot tudok vele kapcsolatban mondani!
-
gazpityu
csendes tag
válasz
LaptopSystem #31129 üzenetére
Köszönöm, korrekt javaslat, e-mail válasz ment.
-
huszi.gyb
senior tag
Sziasztok! Újabb kérdés az N5110-esről... Van egy USB3-as külső tokom, benne HDD. De mostanában elkezdte, hogy csak USB 2-es portról ismeri fel. A HDD teker, kap áramot. Az USB3-as portok működnek, egér, pendrive sima ügy neki. Van valami ötlet, hogy mitől lehet? Köszönöm.
-
gazpityu
csendes tag
válasz
masholnap #31112 üzenetére
"annyi pozitiv visszajelzéssel, ilyen Dellekkel és saját weboldallal csak egy ember van ezen a szájton"
Akkor elnézést - tényleg nem állt szándékomban. Az indokolatlanul agresszív válasza felhúzott egy kicsit, és eléggé dühből fogalmaztam, nem gondoltam rá, hogy beazonosítható ennyi adatból. Én úgy láttam, hogy legalább 4-5 ilyen eladó van, aki Dell-eket, mégpedig hasonlókat is árul, és szintén sok hirdetése van fenn folyamatosan és régóta. Sőt, másnál is láttam képeket nem a topikban, hanem külön weblapról linkelve. És legalább még egy olyat is, aki kereskedelmi weboldalon és boltban készült képeken is hirdet... Ha ennek ellenére nektek egyértelmű, akkor bocsánat - talán kicsit meggondolatlan voltam.
-
válasz
gazpityu #31107 üzenetére
Tisztelt gazpityu!
Mivel sokan jelezték már, hogy itt a topicban a hátam mögött (mert nekem nem írt egy privátot sem) inkorrekt módon nevemet ugyan nem említve, de nagyon célzatosan írogat eléggé üzletrontóan!
Álláspontom a következő: utolsó e-mailembe jeleztem, hogy hívja fel a kollégámat, egyezzen meg vele. Ezt nem tette!!! Nem értem a miértjét. Szeretném nagyon rövidre zárni a dolgot, mert a problémája nagyon nem idevaló, nem méltó a topichoz és fórum társaimhoz sem.
Amennyiben abban a karcmentes, makulátlan állapotban, ugyanazzal a felszereltséggel, mint ahogyan megvette a gépet, és a Dell-től a szervizes munkalapokat elküldi nekem, tartozékokkal, számlával együtt, abban az esetben a teljes vételárat visszafizetem 3hónap után!(Ha gondolja, még futárt is küldök a csomagért.) Mindezt csak azért, mert arról vagyok híres, hogy átverem az embereket ön szerint. Ez lenne a legjobb megoldás mindkettőnknek, nem gondolom, hogy nekünk valaha is üzletet kellene kötnünk. Ha élni kíván a lehetőséggel, akkor kérem azt e-mailben vagy itt privátban jelezze felém és ne a hátam mögött! -
Carasc0
őstag
Sziasztok.
Erdeklődök, hogy az Ivy Bridge CPU-val szerelt Dell laptopok UEFI rendszerűek? Az lenne a jó, ha nem.
Előre is köszönöm!
-
niof
veterán
Sziasztok!
Most vettem egy Inspiron 7520-at, és lenne egy kérdésem.
Beállítottam az energiagazdálkodást, hogy telepről 5, hálózatról 10 perc alatt kapcsolja ki a kijelzőt, ha itt hagyom a gépet seed-ben, mondjuk pár órára. Azt nem értem, ha nem megy a kijelző, és "békén" van hagyva a gép, akkor miért működik folyton a ventilátora, miközben rendes használat közben, csak időszakosan kapcsol be, amikor kell (gondolom). Win8 pro 64, és legutolsó driver van mindenből.A tippeket előre is köszi!
-
bambi33
csendes tag
válasz
gazpityu #31107 üzenetére
"Ja. Csak a Tesco nem árul gyári garisként (!!!) olyan terméket, ami az átalakítások miatt NEM BIZTOS, hogy gyári garis. Ráadásul nem árul általa berakott SSD-re általa feltelepített driverekkel és szoftverekkel úgy, hogy a végeredmény működésképtelen, és ő még az eszközkezelőt sem nézi meg eladás előtt.
Úgyhogy én meg nem értem meg."
Csak egy példa: Tescos vásárlás: Pacard Bell, gyári gar 2év, +1GB bővítés(tesco által!!!)
előretelepített op.rendszer! A rendszer feltelepítése után nem találtam a drivereket, wifi sem volt rajta.
LAN kábelem volt, így pacard bell honlap, driverek feltelepítése, majd a wifi sehogy sem akart életre kelni. Rengeteg drivert megpróbáltam, sehogy sem sikerült! 3óra szarakodás után szétcsavartam a gépet, és láss csodát, nem is olyan wifikártya volt benne, mint amit a GYÁRI konfig írt!!!-na akkor ez most hogy is van?-mit árul a tesco??? képzeld, nem mentem reklamálni, hanem feltelepítettem a fizikálisan is benne lévő wifi driver-ét! ezzel vállalva, hogyha netán gyári garos lesz, akkor az isten se fogja lemosni rólam, hogy esetleg nem-e én cseréltem benne már wifi kártyát!"Miért is van benne a pakliban??? Ha gyári NBD garanciával árulta?"
-...és a leírtak szerint gyári garis, hiszen folyamatosan cserélgetik neked az alkatrészeket! ÚGYHOGY GYÁRI GARIS!
"Nem egészen. Ugyanis a kereskedő nagy betűkkel NBD garisként árulta a gépet. Ez pedig ugye azt jelenti, hogy VITATHATATLANUL garis. Szerinted nem?"
- az előbb írtam,hogy gyári garis! Ezt Te bonyolítod túl, bolhából elefántot csinálsz!!!"Márpedig utána ő maga írta, hogy a belenyúlás a gyári garanciát veszélyezteti, ezért nem tesznek ők ilyet. EZEK UTÁN kiderül, hogy valaki (vagy ő, vagy előtte más, de neki tudnia kellett róla, amikor eladta) teljesen átépítette..."
-mit szerettél volna vele csináltatni, hogy erre ezt a választ kaptad??????????? mert ezt még sehol sem írtad le."Ráadásul a honlapján azt írja: "Minden termékünkre vállalunk Garanciát ami használt gépek esetében 1-6 hónapig terjed!" Vagyis azt sehol nem írja, hogy a gyári garis gépre semmilyen garanciát ő maga nem vállal."
Gyári garanciás gép esetében nem tudom, hogy miért kellene +6hó garit vállalnia?-mivel lennél előrébb????? Gondolkozz már egy kicsit!!! Számomra egyértelmű, hogy a gyári garos gépekre gyári garancia van!-neked nem?
"És a te agyadban nem fordulna meg a "milyen eredetű alkatrészek" kérdés, ha az ÚJ!!!-nak hirdetett gépéről is azt látod, hogy teljesen átalakított konfig?
Ez mi, ha nem a vevő megtévesztése?"Az ÚJ szó fogalma nálad mit jelent? Mert nekem az új szó azt jelenti, hogy még senki sem használta, ha a kereskedő úgy forgalmazza, hogy "feltuningolja" esetleg extrákkal, csak örülök neki! Lásd:Tesco!
Hidd el, ha cserélik a gépedet, ennyit kell tenned, a plusz dolgokat kiveszed és ennyi. Mivel használtan vetted, így természetes, hogy nincs doboz stb...
"A kereskedőt csak most, a számomra érthetetlen felháborodása ás támadó stílusa után , és kifejezetten amiatt kezdtem fikázni. És végig név nélkül. Kissé furcsállom is, hogy szerinted felismerhető - miközben a Hardveraprón van legalább 4-5 ennyi hirdetéssel fentlévő, ugyanilyen kereskedő. Én nem ismernék rá... Ti ugyan miről??? Csak nem arról, hogy más(oka)t is tévesztett már meg ugyanígy? Vagy tán érintett vagy az ő oldaláról?"
Egy ember hirdet így, úgyhogy nem volt nehéz kitalálni!!! - és az értékelése nem véletlen! Úgyhogy szerintem fejezd be a mocskolódásodat!
Amit még nem értek: Számlát kaptál róla, akkor magánszemély nem lehet, tudomásom szerint egyéni vállalkozó, hogy nem KFT, az ki nem @@@ja le?-tökmindegy, nem?
Utolsó mondataidra már előzőleg válaszoltam, az ÚJ szó fogalma nálam ezek szerint mást jelent.Amúgy meg végezetül: szerintem ha a dell cserélni akarja a laptopodat és a gyári, eredeti állapotot kérik vissza állítani, a hardveraprós eladó ismereteim szerint biztosan segíteni fog ebben. Nem gondolom, hogy ez problémát jelenthet, a megoldás a fontos. Ha őt is ugyanúgy zaklattad, mint ahogyan itt leírtad, akkor nem csodálom, hogy elfogyott a türelme. Nem elfogultság, de nagyon zavaró a stílusod meg amit itt eddig műveltél.
Megjegyzem, két dolgot még nem próbáltál ki!-ami megoldhatja a problémádat!
Én itt befejeztem, mert ez már nem ide való! -
Avicularia
veterán
Egyáltalán hogy tudok belépni a biosba? Tisztára lámának érzem magam, meg ezt a metro felületet aki kitalálta
Fúú idegből nyomok mindjárt egy ctrl-alt-del-t erre a win8-ra. Minden újraindításkor valamit konfigurál, az előbb 20 perc volt mire újraindult
-
SzaboZE
addikt
válasz
gazpityu #31110 üzenetére
Szerintem már rég nem a témába illő, amit írsz. Ha jogvitád van, akkor keress neki egy fogyasztóvédelmi topikot, egyébiránt leírtuk a megoldásokat. Szerintem szívleld meg a tanácsokat és aszerint járj el. Azzal, hogy ide regényeket írsz, hogy SZERINTED milyen jogaid lennének és mi jár neked nem mozdítod előre a topikot.
-
SzaboZE
addikt
válasz
Avicularia #31114 üzenetére
Van ilyen, hogy 2 évet adnak rá. Refurb gépekre még 30-90 nap is szokott lenni, új gépekre 1-5 év között bármi lehet, helyszíni, telephelyi, amilyet vásárolsz hozzá. Utólag is lehet a garanciaidőt hosszabbítani.
-
Chaser
legenda
válasz
Avicularia #31114 üzenetére
Itthon 3 év általában, de több is lehet. Kinn meg változó. Legtöbb helyen külön konfigurálható hány év garral kéred a gépet.
szerk: Ha nem akarod megtartani a HDD-t akkor írd ki lemezre a recoveryt. Ha meg megtartod elfér az és nem is kell átvinni az SSD-re, felesleges. Főleg ha a W8-at is cseréled. 1ébként garvesztést nem okoz, a licenszért fizettél pénzt, az meg a képen van valahol. A te dolgodat könnyíti meg, hogy benne vannak a driverek is.
-
Avicularia
veterán
válasz
Chaser #31111 üzenetére
Service tag alapján a dell oldalán. Egy svéd boltban vettem, de érdekes hogy a dell oldalán így néz ki a gari:
3/31/2013 7/2/2015 tehát ha jól számolom 2 év 3hónap 3 nap. Egyébként ez az [link]
Pénteken leértékelték 18%-al, megvettem és ma már nincs is az oldalukon csak másik sokkal drágábban.De akarok SSD-re cserélni és nem tudom, egyáltalán át lehet-e tenni az egészet ssd-re, vagy telepítsek rá egy szüzet. Bár a hányinger kerülget ettől a win8-tól
-
Kari1
aktív tag
válasz
gazpityu #31110 üzenetére
Akkor szvsz "egyszerű", meg kell várni hogy a Dell mit mond és aszerint "tovább menni", ha esetleg a Dell azt hozza ki hogy olyan eszközzel van a hiba ami az eredeti service tag szerint nem volt a konfigban akkor a hardveraprós eladóval kell felvenni a kapcsolatot, mivel bár írtad hogy használtan vetted a laptop-ot de pl ram-ra is hosszabb idő szokott lenni a garancia, illetve hogy nem hívta fel a figyelmet arra hogy az NBD garanciába nem minden alkatrész javítása tartozik bele... ha elzárkózik akkor pedig ennek is megvan a megfelelő topicja ahol az ilyen rossz üzleteket lehet jelezni és az illetékesek majd kivizsgálják hogy jogos-e a panaszod.
(Ugyanez a helyzet ha esetleg kéri a Dell az eredeti konfigot vissza mivel csak úgy tud segíteni.) -
masholnap
senior tag
válasz
gazpityu #31110 üzenetére
szerintem nem, de nehéz eldönteni úgy, hogy mi is van, hogy csak az egyik felet halljuk. remélhetőleg a Dell most már hamar megoldja a problémád.
egyébként igen egyszerű, hogy honnan tudjuk kiről van szó. annyi pozitiv visszajelzéssel, ilyen Dellekkel és saját weboldallal csak egy ember van ezen a szájton
-
Chaser
legenda
válasz
Avicularia #31109 üzenetére
Service tag vagy papír alapján két év? Melyik boltból van? amúgy az eleje biztos recovery, én nem bántam. Meg van ott diag. partíció is.
-
gazpityu
csendes tag
most végül mi van a Dell-el, pl rákérdeztél-e arra hogy ha ennyiszer volt alkatrész cserélve akkor mit ajánlanak? (Mert Oké hogy írod hogy volt ez-az cserélve de azt pl már nem mondod hogy ezután mit javasolt a Dell csak azt hogy elhúzódik az ügy...
Egyrészt azt mondta a Dell, hogy az eddigi javítások - hiába volt 5 alkatrészcsere és 1 teljes driverfrissítés - valamilyen szempont miatt nekik csak 2 javításnak számít. Lehet, hogy tényleg csekélyértelmű medvebocs vagyok, de nem is értettem, hogy ha ugyanazt az alkatrészt kétszer vagy háromszor cserélik, az miért számít csak egy javításnak - de ez valószínűleg nem is logikai, hanem jogi, szabályzatbeli kérdés.
Másrészt küldtek egy hete egy listát, hogy miket próbáljak még meg én vagy a szerviz. A szerviz erre azt mondta, hogy a többségét a listának már megnézték - a hiányzókat meg mára fejezték be, és ma reggel ment a válasz a Dell-be.
Amikor utoljára beszéltem a Dell ügyfélszolgálatos hölggyel, kérdeztem, hogy akár a csere, akár a visszafizetés, amiket ő javasolt, mit is jelent - de csak annyit válaszolt, hogy várjuk meg az eredményeket és a Dell központ válaszát.
Lehet, hogy tényleg a legokosabb lenne várnom csendben a Dell végső megoldására - de egyrészt két hónap után már nagyon esz a fene (a munkaszezonomnak ez a legsűrűbb időszaka!!!), másrészt meg szeretnék előre felkészülni, hogy milyen lehetőségek lehetnek, és milyen további mozgásterem van, ha számomra nem teljesen megnyugtató a megoldás.
Ez a másik oldalról annyira felháborító fogyasztói hozzáállás???
-
Avicularia
veterán
Most nézem, hogy csak 2 év garancia van rá
Ez már milyen, azt hittem 3 év garival vannak a dellek, a bolt oldalán pedig nem találtam utalást a garanciaidőre -
gazpityu
csendes tag
válasz
bambi33 #31102 üzenetére
"a tescoba ha veszel valamit, 3napig cserélik majd utána mehetsz a szervizbe, nem a tesco foglalkozik a problémáddal! - elküldenek a problémáddal együtt a melegre- ez esetben a kereskedő felháborodását megértem"
Ja. Csak a Tesco nem árul gyári garisként (!!!) olyan terméket, ami az átalakítások miatt NEM BIZTOS, hogy gyári garis. Ráadásul nem árul általa berakott SSD-re általa feltelepített driverekkel és szoftverekkel úgy, hogy a végeredmény működésképtelen, és ő még az eszközkezelőt sem nézi meg eladás előtt.
Úgyhogy én meg nem értem meg.2. "használtan veszel egy laptopot, nem gyári konfig, ez benne van a pakliban"
Miért is van benne a pakliban??? Ha gyári NBD garanciával árulta?
"valószínűleg a kereskedő sem gyári konfiggal vette, mivel már használt gép volt, tehát valószínűleg már magánszemélytől vásárolta ő is. Te így vetted meg, hogy előtte nem ellenőrizted le, hogy ez most gyári kiépítés vagy sem, az már a Te hibád."
Nem egészen. Ugyanis a kereskedő nagy betűkkel NBD garisként árulta a gépet. Ez pedig ugye azt jelenti, hogy VITATHATATLANUL garis. Szerinted nem?
Márpedig utána ő maga írta, hogy a belenyúlás a gyári garanciát veszélyezteti, ezért nem tesznek ők ilyet. EZEK UTÁN kiderül, hogy valaki (vagy ő, vagy előtte más, de neki tudnia kellett róla, amikor eladta) teljesen átépítette...
Ráadásul a honlapján azt írja: "Minden termékünkre vállalunk Garanciát ami használt gépek esetében 1-6 hónapig terjed!" Vagyis azt sehol nem írja, hogy a gyári garis gépre semmilyen garanciát ő maga nem vállal.
Megnézném, sőt, most már inkább azt mondom, hogy meg is nézem, hogy melyik fogyasztóvédő mondaná erre, hogy "az én hibám, hogy nem ellenőriztem le".
3. "NAV-os sógorod hiába emlegeted, ez szánalmas. A hardverapró nem arról szól, hogyan basszunk át embereket lopott cucokkal! Jó lenne, ha leszállnál a magas lóról és tisztelnéd ezeket az embereket!"
Emlegetni hiába emlegetem, az biztos ;o)) Meg az is, hogy a becsületes kereskedőnek akkor sincs félni valója, ha a sógor tényleg a sógor
Különben nem szokásom a NAV-ot küldeni senkire, tényleg csak azért írtam, mert neki jutott először eszébe. (Pedig ez lehet, hogy szégyen rám nézve?)
Lehet, hogy a hardverapró nem erről szól, de azért ha ezt veled csinálta volna az eladó, akkor te is át@@@-va éreznéd magadat, az tuti. És a te agyadban nem fordulna meg a "milyen eredetű alkatrészek" kérdés, ha az ÚJ!!!-nak hirdetett gépéről is azt látod, hogy teljesen átalakított konfig?
Ez mi, ha nem a vevő megtévesztése?
Ahogy a stílusod nézem, sokkal előbb kinyílt volna a bicska a zsebedben, mint nekem. Én most először, a te hozzászólásod stílusán húztam fel magam - KÉT HÓNAP SZÍVÁS után.
Magas lovon egyáltalán nem érzem magam, inkább átvágva.4. "ha cserélik a gépedet, kiveszed belőle a többlet ramot, kiveszed belőle a 3G Modemet és ennyi. A csere gépedbe pedig beleteszed őket. Mi ezzel a gondod???"
HA így lesz, amit remélek, akkor semmi gondom nem lesz. De az erre vonatkozó Delles javaslat óta is eltelt 2 hét, és nekem még MINDIG NINCS GÉPEM. Te biztos türelmesen várnál.
5. "Szervizes felajánlotta a segítségét itt a fórumon keresztül, azzal sem éltél...csak fikázod a kereskedőt folyamatosan!"
Elég világosan leírtam többször is, hogy Pesttől 250 km-re vagyok, és hogy az itteni hivatalos Dell szervizen keresztül zajlik a dolog. Az itteni javaslatokat is elmondtam a szerviznek - vagyis éltem a fórumos társak segítségével. Ezúton is KÖSZÖNÖM - korábban is írtam már.A kereskedőt csak most, a számomra érthetetlen felháborodása ás támadó stílusa után , és kifejezetten amiatt kezdtem fikázni. És végig név nélkül. Kissé furcsállom is, hogy szerinted felismerhető - miközben a Hardveraprón van legalább 4-5 ennyi hirdetéssel fentlévő, ugyanilyen kereskedő. Én nem ismernék rá... Ti ugyan miről??? Csak nem arról, hogy más(oka)t is tévesztett már meg ugyanígy? Vagy tán érintett vagy az ő oldaláról?
6. "Az eladó felajánlotta jó sok idő múlva még a cserét is, de Te azzal sem éltél, hanem ezen felbuzdulva rögtön kérted tőle a Nortonod kifizetését, kompenzációját stb. amihez az eladónak megint csak semmi köze!!!"
Honnan is vetted, hogy a Nortonom kifizetését kértem?? Elég furcsán "jól"értesült vagy... Semmi ilyet nem kértem, csak KÉRDEZTEM, hogy a ráfizetésnél nem lehetne-e még valahogy figyelembe venni a káraimat, még konkrétan azt is kérdeztem, hogy ha úgyis gyári állapotba vissza kell állítania, akkor pl. a kikerülő 3G modemet nem kaphatnám-e meg a káraim fejében... Tehát szó sem volt róla, hogy kértem volna a Nortonom kifizetését.
Ő kifejezetten azután háborodott fel, hogy az ÚJ-ként hirdetett cseregépénél - az előzmények után - rá mertem kérezni, hogy egy ÚJ gép hogy lehet RAM-ban, HDD-ben, billentyűzetben stb. teljesen más, mint a Service Tag alapján.
"Nem szeretem a hazug, inkorrekt embereket..."
Hát én még annyira sem.
-
Kari1
aktív tag
válasz
gazpityu #31104 üzenetére
Mint írtam nem olyan bonyolult dolog a live linux, ha windows-t tudsz pl telepíteni ennek is menni kellene, ha még nem csináltál ilyet akkor is kb pár óra alatt utána lehet olvasni (és még sokat mondtam) hogyan kell csinálni, biztos van youtube-on videó is. Ha egyáltalán nem értesz hozzá akkor sem hiszem hogy az ismeretségi körödben nincs olyan vki aki ebben tud segíteni.
Azt pedig akkor sem értem hogy most végül mi van a Dell-el, pl rákérdeztél-e arra hogy ha ennyiszer volt alkatrész cserélve akkor mit ajánlanak? (Mert Oké hogy írod hogy volt ez-az cserélve de azt pl már nem mondod hogy ezután mit javasolt a Dell csak azt hogy elhúzódik az ügy..."De azóta eltelt újabb két hét")
-
gazpityu
csendes tag
"ahogy én is írtam miért nem próbáltad ki egy live oprendszerrel?"
Ahogy válaszoltam, azért, mert kb. annyit értek a dologhoz, mint itt a többség az öntözéstechnikához és kútgépészethez.
"most mégis mi a probléma? Mivel tőlünk kérdezgeted hogy a csere vagy pénzvisszafizetés hogy megy? Ezt a'szem a Dell-től kellene megkérdeni, vagy ők nem tudnak rá válaszolni?
"
Ők vetették fel egyáltalán a gépcserét. De azóta eltelt újabb két hét, és még mindig nem mondanak semmi határozottat, csak az itteni Dell szervizzel és velem leveleznek, hogy még mit nézzünk meg. És nem tudom, más hogy lenne a helyemben, de két hónap után kezdek türelmetlen lenni. Te nem így lennél, ha mondjuk egy neked sürgető, napi szinten gondot okozó, de számodra idegen szakterületet illető kérdésben két hónapja szarban lennél?
-
bambi33
csendes tag
válasz
gazpityu #31100 üzenetére
Szia.
Elolvastam az egész kálváriádat.
Amit nem értek: veszel egy használt, gyári garis laptopot kereskedőtől, majd gariztatod ez+az miatt.. utána minek is foglalkozol, minek is zaklatod a kereskedőt? - a tescoba ha veszel valamit, 3napig cserélik majd utána mehetsz a szervizbe, nem a tesco foglalkozik a problémáddal! - elküldenek a problémáddal együtt a melegre- ez esetben a kereskedő felháborodását megértem.
2. használtan veszel egy laptopot, nem gyári konfig, ez benne van a pakliban, valószínűleg a kereskedő sem gyári konfiggal vette, mivel már használt gép volt, tehát valószínűleg már magánszemélytől vásárolta ő is. Te így vetted meg, hogy előtte nem ellenőrizted le, hogy ez most gyári kiépítés vagy sem, az már a Te hibád. Ha gyárit akarsz, akkor úgy keress, vagy vegyél dobozos, zsír újat! Abban biztos minden gyári lesz, hacsak a kereskedő, forgalmazó nem bővítette már! - ez előfordul.
3. NAV-os sógorod hiába emlegeted, ez szánalmas. A hardverapró nem arról szól, hogyan basszunk át embereket lopott cucokkal! Jó lenne, ha leszállnál a magas lóról és tisztelnéd ezeket az embereket!
4. A dell mindent megtett ezek szerint amit csak lehetett..ha cserélik a gépedet, kiveszed belőle a többlet ramot, kiveszed belőle a 3G Modemet és ennyi. A csere gépedbe pedig beleteszed őket. Mi ezzel a gondod??? Úgy látom sokkal nagyobb problémát csinálsz ebből az egészből, mint amekkora! Ráadásul ha cserélik a gépedet, szerintem már 6230-as szériát fogsz kapni...bár ebben nem vagyok 100%-osan biztos.
5. Szervizes felajánlotta a segítségét itt a fórumon keresztül, azzal sem éltél...csak fikázod a kereskedőt folyamatosan!-a saját hozzá nem értésed miatt másokat hibáztatsz stb...pl mi lenne, ha cserélnél benne RAM-ot?-még ha tesztelt RAM-ok is, én ezt simán kipróbálnám.
5. Idézed folyamatosan a vele váltott szövegeket: erre kaptál engedélyt???
6. Nem félsz, hogy üzletrontásért feljelent?-mert én már simán megtettem volna! - és hogy miért?-mert az írkálásaid alapján, itt sokan tudják, hogy kiről van szó, ez több mint aljas a részedről!-gyári garancia esetén ki ad még fél évet előre?- valószínűleg gyári garival hirdette, ezt Te így vetted meg!- szép lenne, ha az emberek így állnának hozzá a dolgokhoz, mint ahogy most ezt Te teszed.
Talán el kéne gondolkoznod a többi hozzászólásokon is, és magadnak megoldani a problémádat, mert ez itt már több mint unalmas!
Az eladó felajánlotta jó sok idő múlva még a cserét is, de Te azzal sem éltél, hanem ezen felbuzdulva rögtön kérted tőle a Nortonod kifizetését, kompenzációját stb. amihez az eladónak megint csak semmi köze!!! Csodálkozol, hogy felháborodott??? -
Kari1
aktív tag
válasz
gazpityu #31091 üzenetére
Azt azért nem értem, hogy ha ennyire fontos akkor ahogy én is írtam miért nem próbáltad ki egy live oprendszerrel?
Illetve azt sem értem hogy ha garis akkor most mégis mi a probléma? Mivel tőlünk kérdezgeted hogy a csere vagy pénzvisszafizetés hogy megy? Ezt a'szem a Dell-től kellene megkérdeni, vagy ők nem tudnak rá válaszolni?
Ha esetleg azt az infót adják hogy vissza kell az eredeti állapotot állítani vagy nem tudják javítani (ekkor biztos lehet vmi igazolást vagy vmi-t kérni) akkor kellene a harveraprós eladót felkeresni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- hcl: MS Office365 Linuxon
- Carlytoo: Pánikszindróma #3
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- RAM topik
- Gmail
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- Asus TUF Gaming F15 i5-11400H RTX 3050 16GB RAM 512GB SSD Hibátlan
- Ez már Kóros (Core 5)! Új Samsung Galaxy Book4 Intel Core 5 120U 16GB 512GB
- HP EliteBook 830 G7 i5-10210U 16GB 256GB 1 év garancia
- LENOVO IdeaPad L340-17IRH - 17,3"FHD IPS - i7-9750H - 8GB - 1TB - Win10 - GTX 1650 - MAGYAR
- Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ACH6 - 15.6"FHD IPS 120Hz - Ryzen 5-5600H - 16GB -512GB - RTX 3050 - Win11
- iKing.Hu Samsung Galaxy S25 Plus Navy 12/256 GB Használt, karcmentes állapotban 3 hónap garanciával!
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3139, 95% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10400F 16/32GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- Bezámítás! Lenovo Legion 5 17ACH6H Gamer notebook - R7 5800H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest