- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sh4d0w: Netflix? Ugyan, VW előfizetés!
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Gurulunk, WAZE?!
- GoodSpeed: Bye PET Palack, hello SodaStream
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
SaNyEe
aktív tag
Na akkor kis agytágítás
Szóval a léynege a dolgoknak lökettérfogattól és minden mástól elvonatkoztatva, hogy egyszerű legeyn a dolog. Adott mennyiségű üzemanyagból adott teljesítmény lesz, viszont ahhoz a benyamennyiséghez pedig fix mennyiségű levegő is kell, tehát mikor motorok teljesítményéről beszélünk kulcsfontosságú a levegőmennyiség AFR (benya/levegő keverékarány). Szívó motoroknál ez 1:14 körüli érték, turbomotoroknál dúsabb szokott lenni a keverék, hogy ne legyen magas az égéshő ott 1:11 körli arányokkal dolgoznak.
A magasabb oktánszámú üzemanyagból csak akkor lehet hasznot húzni, ha szívó motornál emeltük a kompressziót, turbómotornál pedig növeltük a töltőnyomást. Gondolom így már érthető ez az oktánszám mizéria is. A magasabb oktánszámű üzemanyag nagyobb nyomás hatására lobban be magától(kopogásos égés), ez az amit el akarunk kerülni teljesítménynöveléskor.
Az, hogy mondjuk 95ös benzinnél mekkora töltőnyomást engedhetsz meg magadnak egy sor dologtól függ megintcsak, csak felsorolás jelleggel:
- turbo mérete
- töltőlevegő hőmérséklete
- kompresszió
meg még lehet pár dolog amit kihagytamMásik kérdéshez pedig, Mitsu 3000GT
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- 123 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 - 4 év garancia
- PS Plus előfizetések
- Egyedi ékszerdobozka
- HP Omen 80G8E9 - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDR 400 - USB Type-C
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest