- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- MasterDeeJay: Noname 1TB-os SATA SSD teszt
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- hcl: MS Office365 Linuxon
- sziku69: Szólánc.
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Gurulunk, WAZE?!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Hieronymus: A németországi vasúthálózat
- laskr99: Processzor és videokártya szilícium mag fotók újrakezdés
Új hozzászólás Aktív témák
-
SaNyEe
aktív tag
Na akkor kis agytágítás
Szóval a léynege a dolgoknak lökettérfogattól és minden mástól elvonatkoztatva, hogy egyszerű legeyn a dolog. Adott mennyiségű üzemanyagból adott teljesítmény lesz, viszont ahhoz a benyamennyiséghez pedig fix mennyiségű levegő is kell, tehát mikor motorok teljesítményéről beszélünk kulcsfontosságú a levegőmennyiség AFR (benya/levegő keverékarány). Szívó motoroknál ez 1:14 körüli érték, turbomotoroknál dúsabb szokott lenni a keverék, hogy ne legyen magas az égéshő ott 1:11 körli arányokkal dolgoznak.
A magasabb oktánszámú üzemanyagból csak akkor lehet hasznot húzni, ha szívó motornál emeltük a kompressziót, turbómotornál pedig növeltük a töltőnyomást. Gondolom így már érthető ez az oktánszám mizéria is. A magasabb oktánszámű üzemanyag nagyobb nyomás hatására lobban be magától(kopogásos égés), ez az amit el akarunk kerülni teljesítménynöveléskor.
Az, hogy mondjuk 95ös benzinnél mekkora töltőnyomást engedhetsz meg magadnak egy sor dologtól függ megintcsak, csak felsorolás jelleggel:
- turbo mérete
- töltőlevegő hőmérséklete
- kompresszió
meg még lehet pár dolog amit kihagytamMásik kérdéshez pedig, Mitsu 3000GT
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic7 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Prémium! Felsőkategória! Asus Rog Strix Maximus Z790 Hero Wi-fi Alaplap!
- Apple iPhone 13 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xbox Ultimate előfizetések
- LG 77G3 - 77" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest