Hát ez az "nvidia csak jó drivert csinál" elmélet régen megdőlt.
Szégyen hogy a legújabb mekkora szutyok lett.
[ Szerkesztve ]
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
Hát ez az "nvidia csak jó drivert csinál" elmélet régen megdőlt.
Szégyen hogy a legújabb mekkora szutyok lett.
[ Szerkesztve ]
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
Miért mi volt a nevem?
Sry de arra már nem emlékszem.
Csak arra hogy napi szinten osztottad az igét a Shader instinct bejöveteléről.
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
(#31204) gainwardgs válasza ->Raizen<- (#31191) üzenetére
Jaja főleg ha feltolod 400%-os scale-re
KI EZ a verenya?
gollo91 #AGS4
[ Szerkesztve ]
És tényleg.
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
Nem olvastam még őket,de a két teszt hogyan hozott ki ugyanazon játékra ennyire eltérő eredményt?
Végre egy játékban élen a Vega kártyák,bárcsak kapni is lehet őket normális áron.
Tudom én vagyok a nyafogi,mert még mindig nem látom magyar webshopba 130.000-140.000 Ft között a custom Vega56 -os kártyákat.Még mindig váltanék karácsonykor, de azt hiszem megvárom a jövő nyarat. Megnézem mit tud majd a Volta.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
[ Szerkesztve ]
"a két teszt hogyan hozott ki ugyanazon játékra ennyire eltérő eredményt?"
Az a ruszki site mar régóta gyanus nekem
OK
Ja...kb...hagyjuk már.1540 és mod bios az nem kb és nem 1470-es gyári biosos kártya.Mindkettőhöz van/volt szerencsém.
[ Szerkesztve ]
Wolfenstein II The New Colossus: PC graphics analysis benchmark review
Guru3d is tesztelte.
[ Szerkesztve ]
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
Remélem az nvidia első dolga lesz, hogy a következő szériánál betömi a GTX1050Ti-GTX1060 6GB közötti rést. A teszt alján ott az 1050Ti, köv lépcső az 1060 majdnem 2x annyi FPS-el... Persze ott a 3GB-os 1060, de szerintem "nem normális" egy ilyen erejű kártya 3GB VRAM-al, a jövőben nagyon elfog vérezni.
Nagyon hasítanak a Vegák,jó látni őket
Es mar le is szedtek az oldalrol...
Szerk, csak az eredeti link pusztult meg...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
Ja ja.
Kb ilyen eredményeket vártam anno a 290X-emtől is.
Nem is baj ha meghúzgálják az NV bajszát.
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
Végre kezdenek jól szerepelni a vegák.
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
Kelendő is lett most Vega 56
Miből gondolod ezt, hogy _most_ lettek kelendőbbek?
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
Egy teljes játékban.
Egyébként a nagy hurráoptimizmusban szerintem kicsit átsiklottunk Abu szavai felett. Idézem újra, lényeget kiemelve:
"Ja, figyelni kell erre, mondták a fejlesztők, hogy minimum 4 GB-ra konfigurálták a grafikát NV-n. Tehát minden GeForce, ami 4 GB alatt van eléggé szenvedni fog maxon. Az AMD-n elég 3 GB is, nem mintha sokat segítene, mert ilyen hardverük pont nincs."
"A DX11-ben mindig az AMD gazdálkodott jobban a memóriával. Az NV sosem kutatta a hatékonyabb felhasználás lehetőségét. Az AMD viszont még a kutatásokkal is nüansznyi előnyt hozott össze. Az explicit API-ban pedig a program határozza meg, hogy mi mennyire jól gazdálkodik. Az id tech 6.x-re ugye jellemző, hogy nem egy Vulkan API-t használ, hanem egy szabványos implementációt az NV-re, és egy speciálisat az AMD-re. Utóbbi csak a GCN-en tud futni, és számos előnye van a szabványos módhoz képest. Cserébe a legkevésbé sem szabványos. Még az a különbség, hogy a szabványos mód VK_KHR_dedicated_allocation kiterjesztést használ, de erre igazából csak az NV és Intel hardvereknek van szüksége. Az AMD hardvereknek szükségtelen, tökéletesen elvannak nélküle is, így a speciális implementációból ez hiányzik."
Micsoda véletlen hogy épp nVidiának vannak népszerű 3GB-os kártyái(1060, 970), ejj hogy mik vannak, pont azok kevesek a játékhoz, de AMD-n még épp elég lenne. Amúgy lehetett számítani hogy a jobb compute kihasználtsággal az AMD kártyák előbbre jönnek a szokásosnál, Vulkanizált DOOM jól mutatta ezt. De hogy a Vega64 lenyomja a 1080Ti-t, ahhoz már kellett kis segítség is.
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
És ezt most miért nekem címezted, én voltam az egyetlen, aki elégedett a vegák teljesítményével?
Én ebből a csacska-macska cica harcból már régen kiszálltam.
Minden esetre a megjelenés kori állapothoz képest szerintem igenis javult a vegák teljesítménye, érzékelhetően.
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
csak a fogyasztásuk nem
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
Alul kell feszelni, aztán szépen lehet azt lejebb vinni.
Puma K
Itt az aprón viszik őket, már 130k környékén lehet venni.
Azért neked írta,mert én bunkó,agresszív,zöld,rosszindulatú ember vagyok aki ha dicséri a Vegát akkor nem veszik komolyan és nekem már nem ír senki (kivéve Hupszit mikor rossz napja van vagy harcművészként ébred és akkor kicsit megmardos,belém rúg,ectectect...)
Most már átjött Drága Barátom,vagy beszántcsam a fórumot a pcsáb@?
[ Szerkesztve ]
Egy főnyeremény egy ilyen barát... Mindent értek, köszönöm.
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
Kikerem magamnak ezeket a szavakat, en az esetek tobbsegeben az alabbi motto szerint jarok el:
Carpe Diem! Living the Dream! Szorpre fel!
Harcmuveszetet is elkezdem tanulni a kedvedert kedves baratom, csereplec toressel inditok, felkertem a hullo mestert a korrekt begyakorlas elosegitesere
Nem rossz ez a Vega, csak par embernel nehez eldonteni mi a nagyobb, a zabszem a seggukben vagy a sotetseg a fejukben, no offense
Ki ki ki innen bélám!
Azért egy olyan játékról beszélünk, ahol az RX 470 veri a Fura X-et azonos mennyiségű rammal. Itt a GCN 4-5-nek van valami behozhatatlan technológiai előnye*.
* A korábbi GCN-ekhez képest.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
Ez egy fecske
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Ez nem igazán a fejlesztőkön múlik. A gond az, hogy amikor a Khronos átemelte a Mantle kódját a Vulkan API-ba, akkor igazából egy dolog komoly módosítása mellett döntöttek, méghozzá a bekötési modellén. Ugyanakkor a memória kezelését szimplán átemelték a Mantle-ből, ami utólag elég nagy hiba volt, mert a GCN-re volt írva az egész. Az a lényeg, hogy csak a GCN képes úgy kezelni dedikált VRAM-os memóriahalmazt a Vulkan API-ban, hogy ne rendeljen hozzá flaget, és ez számottevő hátrány a többi hardvernek, mert így az NV és az Intel olyan implementációra kényszerül, amelyben a flag nélküli memóriahalmaz a rendszermemória, vagy annak egy része. Ez az Intelnél opcionálisan kihagyható, lévén IGP-ről van szó, eleve látja a grafikus rész a rendszermemóriát, de egy GeForce-nál nem, itt meg kell határozni, hogy maximum mekkora halmazt olvashat és írhat a hardver a processzorral együtt.
Erre a problémára reagál a dedikált allokáció, ami tulajdonképpen még a lokális flages memóriahalmazból ki tud jelölni olyan allokációkat, amelyeket a program elszakíthat a meghajtótól. Ezek ugyan a lokális memóriahalmazba tartoznak, de a kijelölt részre nem vonatkozik a flag. Ennek az előnye, hogy utólagosan kezelhető a Vulkan API rendkívül GCN-orientált memóriadizájnja, viszont hátránya, hogy az így írt alkalmazások máshogy kezelik a memóriát az érintett hardvereken, ami limitációkkal jár.
Jelen formában az id úgy döntött, hogy inkább memóriát áldoznak be a sebességért, ami persze a 3 GB-os GeForce-okat rosszul érinti, de a 4+ GB-osakat már jól. Nyilván a 3 GB-os 1060-nak jól ki lett baszarintva, de a többi erősebb hardver inkább nyer ezen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
1080p-n a 390X és a GTX 980 is veri a Fury X-et... #finewine
[ Szerkesztve ]
Hát ja, azt énis nézem hogy a 390X is veri, Fury eléggé le lett húzva itt a klotyón optimalizálásilag.
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
A tesztek alapján úgy tűnik hogy a 4 Gb-os kártyákat is rosszul érinti, 1080p fölött elfogynak. Nagyon f*sza ez a Vulkan api, de megnézném már más stílusú játékban is mire képes, nem csak ilyen cső Fps-ben mint a Wolf vagy a Doom.
[ Szerkesztve ]
A felbontás növelésével persze a 4 GB is kikerül a komfortból. A lényeg igazából annyi, hogy a szabványos path úgy ~ötödével több VRAM-ot használ, mint a nem szabványos path.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
LOL
(#31236) Abu85
"bla bla bla...csak a GCN es a memoriakezelese ad neked erot es mindent legyozo akaratot...bla bla bla..."
versus realitas
(#31232) players111
Fury Nano, Fury, Fury X, RX570 4GB a beka segge alatt mert nincs VRAM, az RX480 es 390X egy szinten az RX580 meg picit a 390X elott mert van VRAM es csak az a csekely GFlops difi jon elo ezeknel. A 2x annyi (es picit tobb) Gflops-al rendelkezo Vega 56 es 64 mutat 1.5x nagyobb teljesitmenyt a Polaris es regebbi cuccokhoz merve ezen a felbontason es meg az a ketto is gyakorlatilag ott van ahol az NV kartyak amik a GPU Boost 3.0-val szinten kb. arra a szintre jutnak Gflops-ban (GF 1080 10Gfps vs. V56 11Gfps es GF1080Ti 12Gfps vs. V64 13Gfps).
Ergo a VRAM-bol csak kell eleg, a memoriakezeles teljesen lenyegtelen, a compute ami szamit.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Ha megnézed itt a 4 GB-os kártyák jól érzik magukat, de a 3 GB-osak nem. Az AMD-nek pedig nincsenek már 3 GB-os VGA-i.
A Doom esetében sem volt máshogy. Az AMD-nél 1 GB volt a minimum, míg az NV-nél 2 GB. Sőt, Windows 7-tel 3 GB kellett a GeForce-ra. De aztán jött a dedikált allokáció és ez levitte a VRAM-igényt 1,5 GB-ra az NV-n.
Már a Vulkan implementáción is látszik, hogy mennyire máshogy van rámappelve az NV az API-ra, szemben az AMD-vel.
AMD memtype implementáció:Memory type 0
Heapindex 0
Flags DEVICE_LOCAL_BIT
Memory type 1
Heapindex 1
Flags HOST_VISIBLE_BIT
HOST_COHERENT_BIT
Memory type 2
Heapindex 2
Flags DEVICE_LOCAL_BIT
HOST_VISIBLE_BIT
HOST_COHERENT_BIT
Memory type 3
Heapindex 1
Flags HOST_VISIBLE_BIT
HOST_COHERENT_BIT
HOST_CACHED_BIT
NVIDIA memtype implementáció:Memory type 0
Heapindex 1
Flags none
Memory type 1
Heapindex 1
Flags none
Memory type 2
Heapindex 1
Flags none
Memory type 3
Heapindex 1
Flags none
Memory type 4
Heapindex 1
Flags none
Memory type 5
Heapindex 1
Flags none
Memory type 6
Heapindex 1
Flags none
Memory type 7
Heapindex 0
Flags DEVICE_LOCAL_BIT
Memory type 8
Heapindex 0
Flags DEVICE_LOCAL_BIT
Memory type 9
Heapindex 1
Flags HOST_VISIBLE_BIT
HOST_COHERENT_BIT
Memory type 10
Heapindex 1
Flags HOST_VISIBLE_BIT
HOST_COHERENT_BIT
HOST_CACHED_BIT
Muszáj trükközni a program szintjén is, mert a Vulkan a memória kezelése szempontjából nem került módosításra a Mantle-höz képest, így utólag kell egy külön kiterjesztésben kezelni az erre vonatkozó potenciális problémákat.
Ha megnézed az id Doom Vulkan előadását, akkor ki van emelve, hogy voltak az NV-vel memóriakezelési gondjaik. Akkor még csak tesztszinten létezett a dedikált allokáció.
És ha lényegtelen lenne a memóriakezelés, akkor nem szarakodnának a dedikált allokációval, hanem hagynák az API-t rendeltetésszerűen működni, de ez már a Doomnál sem vált be.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
A 7970 meg a 280X pl 3GB-os...
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
Igen, csak ezek már nem kaphatók. De valóban, ezekre lehetett lőni.
Amúgy szerintem tök sokan félreértik ezt az egészet. Ahogy ez alakult az senkinek sem a hibája. Talán a Khronos felelős egy picit érte, de nekik kellett nagyon gyorsan egy API a D3D12-vel szemben és a Mantle pont jó volt. Talán átírhatták volna más részeit is nem csak a bekötést, de utólag ez már mindegy, viszont kiterjesztésekkel kezelhetők a problémák. Látszik a Wolf 2-n, hogy nagyon is jól, tehát nem reménytelenül GCN-orientált a Vulkan API, csak kell egy alternatív path a GeForce-okhoz. Látható, hogy az id is csinál két külön pathot a gyártókra, és ez nem akkora teher igazából. Ha már írnak 1000 sornyi menedzsmentet, igazán nem kézzsibbasztó meló még 50 sort beírni a dedikált allokációhoz. Nem véletlenül támogatja az id tech 6 (jó ez csak egy későbbi patch-csel) és 6.5 motor, de egyébként az AotS Vulkan módja is ilyen. Eltérő AMD-n és NV-n. Nem nagy meló a különbséget lekezelni programszinten.
Hosszabb távon pedig úgyis úgy fognak működni a hardverek, ahogy a GCN, és akkor a Khronos lesz a nagy előrelátó, mert ilyen memóriakezeléssel egyszerűbb lesz az élet. Ugyanígy a bekötés is nagyon kellemesen kiegészíthető bindless-re, tehát egyáltalán nem hülyeség, amit a Khronos csinál. Egy réteg járt csak rosszul, méghozzá a 3 GB-os 1060 tulajok, de most őszintén, eleve nagyon ajánlott volt azt a terméket 6 GB VRAM-mal venni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
És hát mint tudjuk a Khronos Group lényegében az AMD-t jelenti...
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
Elég nagy tévedés. A Khronos Group egy nagyon nagy konzorcium, amelyben rengeteg cég és alapítvány van benne. Az AMD csak egy tag az ARB-ben, és pont annyi joguk van, mint az NV-nek, az Intelnek, az ARM-nak, az Imaginationnek, a Qualcomm-nak, stb. Amikor tehát egy cég számára úgymond kedvezőtlen döntések születnek, azokat az adott cég mindig jóváhagyja. Bár tudja, hogy rövidtávon kedvezőtlen, de ismeri már, hogy 2-3 év múlva milyen architektúrát fognak hozni, és ahhoz lehet, hogy a új modell a jó.
Annak sincs igazából jelentősége, hogy a Vulkan a Mantle-re épül. Ezt az ARB-ben mindenki jóváhagyta. Ráadásul ezek a döntések eleve nem többségi szavazósak, hanem mindenki beleegyezését igénylik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Abu,hogy van az, hogy az Nvidia megteheti, hogy kiad egy videókártyát (1070ti), ami ugyanazzal a memória sávszélességgel és konfigurációval rendelkezik, mint az RX 580, néha mégis gyorsabb tud lenni a Vega 64-nél? Ennyire jól tud spórolni a sávszéllel a Pascal architektúra? (Most nem a Wolfenstein 2-re gondolok.)
Döbbenet! Te is vegatáriánuszos lettél. Én is szemezek a vega 56-al.
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.