Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cskamacska

    addikt

    válasz tailor74 #31218 üzenetére

    Egy teljes játékban. :P

    Egyébként a nagy hurráoptimizmusban szerintem kicsit átsiklottunk Abu szavai felett. Idézem újra, lényeget kiemelve:

    "Ja, figyelni kell erre, mondták a fejlesztők, hogy minimum 4 GB-ra konfigurálták a grafikát NV-n. Tehát minden GeForce, ami 4 GB alatt van eléggé szenvedni fog maxon. Az AMD-n elég 3 GB is, nem mintha sokat segítene, mert ilyen hardverük pont nincs."

    "A DX11-ben mindig az AMD gazdálkodott jobban a memóriával. Az NV sosem kutatta a hatékonyabb felhasználás lehetőségét. Az AMD viszont még a kutatásokkal is nüansznyi előnyt hozott össze. Az explicit API-ban pedig a program határozza meg, hogy mi mennyire jól gazdálkodik. Az id tech 6.x-re ugye jellemző, hogy nem egy Vulkan API-t használ, hanem egy szabványos implementációt az NV-re, és egy speciálisat az AMD-re. Utóbbi csak a GCN-en tud futni, és számos előnye van a szabványos módhoz képest. Cserébe a legkevésbé sem szabványos. Még az a különbség, hogy a szabványos mód VK_KHR_dedicated_allocation kiterjesztést használ, de erre igazából csak az NV és Intel hardvereknek van szüksége. Az AMD hardvereknek szükségtelen, tökéletesen elvannak nélküle is, így a speciális implementációból ez hiányzik."

    Micsoda véletlen hogy épp nVidiának vannak népszerű 3GB-os kártyái(1060, 970), ejj hogy mik vannak, pont azok kevesek a játékhoz, de AMD-n még épp elég lenne. ;] Amúgy lehetett számítani hogy a jobb compute kihasználtsággal az AMD kártyák előbbre jönnek a szokásosnál, Vulkanizált DOOM jól mutatta ezt. De hogy a Vega64 lenyomja a 1080Ti-t, ahhoz már kellett kis segítség is. :(

Új hozzászólás Aktív témák