Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #85552128 #26825 üzenetére

    A verzió az mindegy. Eleve a DX12 is fejlődik, hiszen most kap shader modell 6.0-t, és ettől az API-t még DX12-nek hívják. A Vulkan is fejlődik, bár az 1.1-es verzió valószínűleg csak az év második felére jön.

    De maga a Vulkan lesz a jobban elterjedt hosszabb távon. Mint írtam csak is azért, mert a licenelésre felkínált motorok azt választották. A top stúdiók jelentős része valószínűleg marad a DirectX-nél. Már csak azért is, mert ez gyorsabban fog fejlődni, mint a Vulkan. Eleve tervben van már a shader lépcsők egyszerűsítése, illetve a memóriamenedzsment újragondolása. Azt nem tudom, hogy amikor ezekre megjönnek a frissítések, akkor a DX12 DX12 marad, vagy már DX13, esetleg DX12.5. Őszintén szólva lényegtelen.
    Azt is figyelembe kell venni, hogy a DX12 egyik legnagyobb hibája a top stúdiók által az volt, hogy csak nagyon nehezen tudják kiegészíteni a gyártók. Emiatt az AMD, az Intel és az NV is külön szervizkönyvtárat ír hozzá. A DXIL-lel ez sokkal egyszerűbb lesz, mert magát az IR-t úgy építették fel, hogy nagyon egyszerűen rakhassanak bele a cégek vagy a stúdiók gyártóspecifikus kiterjesztést.

Új hozzászólás Aktív témák