Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-08-30 10:47:05

LOGOUT.hu

A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#5156) Abu85 válasza SzlobiG (#5154) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A next gen konzolok nyomhatják el teljesen a VGA-piacot. Az biztos, hogy 2014-ben már nem lesz bemutatva hagyományos értelemben vett CPU a konzumer piacokra. Mindegyikben lesz integrált GPU. Már az is lehet, hogy 2013-ban is így lesz, mert az Inteltől sem hallani Haswell-E-t, csak egy Halo kódnevű Haswellt, ami az eredeti lapka kiegészítése egy külső gyorsítótárral. Valszeg ez készül majd a felsőházba.

Tulajdonképpen nem a teljesítmény a korlát. A dGPU-k gyorsak, de nem kapcsolódnak a rendszermemóriához. Mindegyik megoldás egy specializált disjoint RAM-ot használ, amit a driver maszkol el a rendszer elől. Az új konzoloknál az egységes memória a legnagyobb igény, és ha ez megtörténik, akkor a VGA-knak vége, mert nincs lehetőség egy lassú buszon másolgatni az adatokat. Maga a piac valszeg megmarad, mert lehet olyan felhasználási módot találni, ahol a feladatátadás egyirányú. Például post-process effektek. Ezeket a VGA-k el tudják végezni. Persze ez már nem ugyanolyan lesz, mint most, mert a post-process is driverből van vezérelve, és szorosan kell kötődni az APU-khoz. Ezzel teljesen mindegy, hogy megmarad-e a VGA. A gyártók keverése megszűnik, mert az AMD és az NV drivere nem fogja felismerni a konkurens IGP-t. Esetleg a teljesen post-process effekteknél lehet ez megoldás, amikor csak a back-buffert kell mozgatni a dGPU-hoz, majd vissza. Azt azért aránylag jól meg lehet oldani. Idővel ez is értelmét veszti, ahogy ugye a Creative hangkártyái is átalakultak.
Az új konzolok fejlődési irányával tehát fontosabb, hogy a CPU és a GPU közötti kommunikáció ne tartson 300-400 ns-ig, hanem megoldható legyen 10 ns alatt. Ami ennél fontosabb, hogy az API korlátjai csökkenjenek. Azért egy konzol ma sem erősebb, mint egy Sandy Bridge, vagy egy Llano, sőt. Innentől kezdve a lassulás a szoftveres rétegből kell kigyomlálni. Egy virtuális ISA is jó ötlet lehet. Gyanítom, hogy az egységes ISA már nem opció senkinek, mivel ezzel csak az nyer, aki az ISA alapját kínálja.
Aláírom, a Barman nagyon rosszul sült el. De nem sportszerű felhozni egy olyan programot, ami bevallottan problémákkal jelent meg. Van még 27 más program. Ezek közül pl. a BF3, a Deus Ex: Human Revolution, vagy a Total War: SHOGUN 2 iskolapéldája a jó DX11-es implementációnak.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.