Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-08-30 10:47:05

LOGOUT.hu

A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#5151) SzlobiG válasza KillerKollar (#5148) üzenetére


SzlobiG
félisten

A grafikonon az a "festmény" jó.:D Ez egy semmit érő pletyka.

(#5150) Abu85 Ez így jól hangzik, de mire ebből lesz valami értékelhető dolog addigra kb itt a nextgen konzol, ki fog PC-re költeni százezreket? Nem beszélve a sok konzol portról, szal nem is értem minek erőltetik már ezeket az újításokat mikor ők is tudják, hogy alig van benne pénz mind hardver gyártó oldali és mind játékfejlesztői oldalról.:U A másik meg, hogy még jelenleg is alig szebbek a dx11-es játékok mint a dx9 tök felesleges de tudom hogy nem feltétlen kell szebbnek lennie hanem gyorsabbnak, de az se igazán jelentkezik. Pl Crysis 2, Batman mind2 esetben lassabb.

[ Szerkesztve ]

(#5152) rocket válasza SzlobiG (#5151) üzenetére


rocket
nagyúr

Papiron altalaban 2x gyorsulas a cel 1-1 generacio kozott, regebben meg lehetett elerni 2x gyorsulast normalis felbontasban PC-re keszult jatekoknal, konzolportoknal ilyet nehez talalni, mostmar annyi a feladat meg kell talalni a felbontast es beallitast ahol kifut a memoriabol az oregebb kartya es "osszeomlik", es maris kesz a 2x+ gyorsulas, ami jol mutat, foleg amikor 80%-nal indul a grafikon :DDD

Mindig jot mosolygok ezeknek a gyari (vagy annak tuno) grafikonokon amin semmilyen mas adat nincs, csak hogy mennyivel lett gyorsabb X jatek :)

"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

(#5153) Abu85 válasza SzlobiG (#5151) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az MS egyrészt azért építette be az újításokat, mert a fejlesztők kérték. Nekik az a dolguk, hogy a fejlesztők igényeit kielégítsék. Sokan örülnek neki, mert sokat javít a DX11 a korlátokon, de nem tünteti el őket. A DX11.1 egy lépés előre. Illetve egy lépés hátra is, mert a VSC bitek bevezetése a DX9-es szintre repíti vissza az erőforrás-ellenőrzést. Nyilván nem kötelező használni, de ha kell valami nem szabványos funkció, akkor muszáj ehhez hozzányúlni. Az ARM-os réteg beköszöntével ez opció is, mert a gyártók annyira eltérő rendszereket alkalmaznak a PC-s GPU-któl, hogy nehéz ezeket egységesen kezelni. Az ARM-os rétegen belül egyedül az NV épít IMR architektúrát, míg a többiek TBR, vagy TBDR alapokra helyezik a fejlesztést. Ez már önmagában egy olyan különbség, amit le kell reagálni.
A VGA-piacban van kevés pénz, de a GPU-piac nagyon is egészséges. Az MS már tudja, hogy minden cég integrációt képzel el. Ezt a fejlesztők is le fogják kezelni.
A Crysis 2 tipikusan egy olyan játék, aminek a DX11 kódja több extra munkát tartalmaz, mint kellene. A Batman pedig bevallottan nincs kész. A patch csak szimplán segített, de jön még egy javítás, ami remélhetőleg megoldja a megmaradt gondokat is. Remélhetőleg visszakerül az utasításlista támogatása is, mert azt kivették, hogy ne lassítson. Elvileg az a dolga, hogy gyorsítson, de láthatóan jobban fut a játék nélküle.
Egyébként a DX11-nek nem feltétlenül kell gyorsabbnak lennie. Ha a DX9-es kódhoz képest több a számítás, akkor nyilván lassul a sebesség, mert amit nyersz, azt elköltöd jobb képminőségre. A Battleforge például pont olyan DX11-es játék, ahol a DX10/10.1-es és a DX11-es mód ugyanazt a képminőséget eredményezi. A DX10-hez képest 50, míg a DX10.1-hez képest 35 százalékot gyorsul a DX11. Nyilván ezt az extrát is el lehet költeni jobb effektekre, de nem tették meg a fejlesztők. Ez mutatja, hogy a DX11-gyel nincs baj.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5154) SzlobiG válasza rocket (#5152) üzenetére


SzlobiG
félisten

Én ezeknek soha nem hiszek egyik gyártó oldaláról se, mindég egy nagy kamu grafikonokat csinálnak amit sokan be is nyelnek.:(

(#5153) Abu85 Igen azt tudom, hogy van pénz a gpu piacba, de én azt nézem ami engem érint az meg a vga piac ami igencsak halálra van már ítélve, kíváncsi leszek hány év kell ahhoz hogy végleg elhagyják és megszüntessék a fejlesztéseket rá az integráció miatt, gondolom még jó sok mert ilyen teljesítményt egy hamar nem fognak integrációval megvalósítani. Persze ugye a konzolok mást mutatnak.:U
Tudom olyanokat is rajzoltatnak vagy is tesszellálnak amiket nem látsz ezért a nagy gépigény.
Batmant direkt hoztam fel, mert ott is ódákat zengtek róla hogy mennyivel szebb a dx11 aztán kb semmivel és mellé mennyivel lassabb.:D De még több játék is van ahol semmit nem ér a DX11 szerintem, csak most hirtelen ezek jutottak eszembe.

[ Szerkesztve ]

(#5155) Löncsi válasza SzlobiG (#5151) üzenetére


Löncsi
őstag

A grafikonon az a "festmény" jó.

Az egész képen a festményen lévő úriember az egyetlen igazán értelmes dolog. :DDD

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#5156) Abu85 válasza SzlobiG (#5154) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A next gen konzolok nyomhatják el teljesen a VGA-piacot. Az biztos, hogy 2014-ben már nem lesz bemutatva hagyományos értelemben vett CPU a konzumer piacokra. Mindegyikben lesz integrált GPU. Már az is lehet, hogy 2013-ban is így lesz, mert az Inteltől sem hallani Haswell-E-t, csak egy Halo kódnevű Haswellt, ami az eredeti lapka kiegészítése egy külső gyorsítótárral. Valszeg ez készül majd a felsőházba.

Tulajdonképpen nem a teljesítmény a korlát. A dGPU-k gyorsak, de nem kapcsolódnak a rendszermemóriához. Mindegyik megoldás egy specializált disjoint RAM-ot használ, amit a driver maszkol el a rendszer elől. Az új konzoloknál az egységes memória a legnagyobb igény, és ha ez megtörténik, akkor a VGA-knak vége, mert nincs lehetőség egy lassú buszon másolgatni az adatokat. Maga a piac valszeg megmarad, mert lehet olyan felhasználási módot találni, ahol a feladatátadás egyirányú. Például post-process effektek. Ezeket a VGA-k el tudják végezni. Persze ez már nem ugyanolyan lesz, mint most, mert a post-process is driverből van vezérelve, és szorosan kell kötődni az APU-khoz. Ezzel teljesen mindegy, hogy megmarad-e a VGA. A gyártók keverése megszűnik, mert az AMD és az NV drivere nem fogja felismerni a konkurens IGP-t. Esetleg a teljesen post-process effekteknél lehet ez megoldás, amikor csak a back-buffert kell mozgatni a dGPU-hoz, majd vissza. Azt azért aránylag jól meg lehet oldani. Idővel ez is értelmét veszti, ahogy ugye a Creative hangkártyái is átalakultak.
Az új konzolok fejlődési irányával tehát fontosabb, hogy a CPU és a GPU közötti kommunikáció ne tartson 300-400 ns-ig, hanem megoldható legyen 10 ns alatt. Ami ennél fontosabb, hogy az API korlátjai csökkenjenek. Azért egy konzol ma sem erősebb, mint egy Sandy Bridge, vagy egy Llano, sőt. Innentől kezdve a lassulás a szoftveres rétegből kell kigyomlálni. Egy virtuális ISA is jó ötlet lehet. Gyanítom, hogy az egységes ISA már nem opció senkinek, mivel ezzel csak az nyer, aki az ISA alapját kínálja.
Aláírom, a Barman nagyon rosszul sült el. De nem sportszerű felhozni egy olyan programot, ami bevallottan problémákkal jelent meg. Van még 27 más program. Ezek közül pl. a BF3, a Deus Ex: Human Revolution, vagy a Total War: SHOGUN 2 iskolapéldája a jó DX11-es implementációnak.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5157) Löncsi válasza Abu85 (#5156) üzenetére


Löncsi
őstag

A dGPU-k gyorsak, de nem kapcsolódnak a rendszermemóriához.

Igen, de minek van a VRAM a szerencsétlen kártyákon? Modernebb darabokon 1GB GDDR5 csücsül, extrém nagy memóra-sávszélességgel kapcsolódva a GPU-hoz, ezentúl majd DDR2/3-hoz fognak csatlakozni 64-biten?

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#5158) Abu85 válasza Löncsi (#5157) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Csak ezek el vannak maszkolva a rendszertől. Carmack már mondta, hogy ezzel sok a baj: "With AMD and NVIDIA there's still issues of different memory banking arrangements and complicated things that they hide in their drivers, but we are moving towards integrated memory on a lot of things."
Minden fejlesztő egységes memóriát akar. Ez a legkönnyebb megoldás, és az integrálással, most van is rá lehetőség.
A sebesség fontos része a rendszernek, de jelenleg az API jelenti a legtöbb korlátot, ha azt leküzdjük, akkor jóval egyszerűbb a programozók helyzete. Hasonlóan gondolkodik Carmack is, bár ő radikálisan szarna az API-ra. "I hope we wind up being able to say “give me a pointer, give me a pitch, give me a swizzle format,” and let me do things managing it with fences myself and we'll be able to do a better job."
Nyilván Carmack elképzelése szélsőséges, és alapvetően hazabeszél, de őt meg lehet érteni, mert a Rage a PC-n az API, és a CPU+VGA modell miatt teljesít rosszul. Azért szereti az Xbox 360-at, mert ott van egy rendszermemória, amihez kapcsolódik a CPU és a GPU. Az ID Tech 5-höz ez illik. Ha már egy VGA kerül a képbe saját memóriával, akkor az para.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5159) Löncsi válasza Abu85 (#5158) üzenetére


Löncsi
őstag

De épp ezaz, hogy a fejlesztők többségének egyszerűbb API-n keresztül programozni, mert az szabványos. Carmack meg nagyon szépet alkotott a DOOM3-ig bezárólag, utána nem foglalkozott a GPU piaccal én nem értem miért kellene rá hallgatni, vagy nem tudom.
Ennyi erővel assemblyben is programozhatnának a mai napig és mindenki tologathatná a regisztereket.

szerk.:
PC-n nagyon jól teljesít a RAGE, nyilván van különbség, hogy milyen kártyán futtatjuk azt.

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#5160) Abu85 válasza Löncsi (#5159) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Carmack foglalkozik a piaccal, csak van egy elképzelése a megatextúrázásról. Ez amúgy egy fantasztikus technológia, csak még talán korai volt bevetni. Az a probléma vele, hogy az egész textúra be van kódolva, hogy 12 GB legyen. Ezt a processzornak kell kikódolni, ahhoz, hogy a GPU egyáltalán tudja olvasni az aktuális megatextúra-partíciót. Ezt a CPU nyilván a rendszermemóriába írja vissza, és onnan kerül el ez az adat a VRAM-ba. Ez egyszerűen sok a mai PC-k többségének. Ha van elég gyors rendszermemóriád, és legalább négy magos procid, akkor aránylag jó a helyzet, de kétmagos procival nem sokra mész. A VGA gyakorlatilag lényegtelen tényező, mert szart sem dolgoznak. Az nem munka a mai kártyáknak, hogy a kikódolt textúrát felhelyezik az amúgy nem túl sok poligonból álló világra. Ezért ilyen radikálisak Carmack nézetei, mert ő úgy számolta, hogy 2011-ben már nem lesznek VGA-k. Persze Sweeney meg 2008-ra jósolta a piac kihalását, szóval Carmack még mindig realistább volt a becslésével. :D Mindenesetre a Rage olyan játék lett, hogy nem engedi neked konfigurálni a grafikát, mert nagyon nem ideális a motor működése a PC-khez. A gondok egy része még ebből is ered, hogy a motor auto-balancer rendszere nem éppen jól méri fel a PC képességeit, és ilyenkor jól jönne a paraméterek megváltoztatásának lehetősége, mivel enélkül akadásra vagy kényszerítve.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5161) S-Attila válasza Abu85 (#5160) üzenetére


S-Attila
aktív tag

És miért, mire jó ez a megatextúra?

(#5162) Abu85 válasza S-Attila (#5161) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A megatextúra igazából Carmack elnevezése, valójában virtuális textúrázásról van szó, de a lényeg ugyanaz. Az egész játék egy nagy textúrából áll, így sosem fordul elő a tapéta effektus, amikor ugyanaz a textúra ismétlődik részletről-részletre. Ezzel a technológiával gyakorlatilag minden felület egyedi. A másik jó funkció, hogy a textúrarészletesség, gyakorlatilag sosem látott minőséget érhet el. [link] - a textúra felbontása egészen extrém is lehet, és a rendszer dinamikusan a legoptimálisabban streamel, már ha jól írta meg a fejlesztő ezt. :)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5163) S-Attila válasza Abu85 (#5162) üzenetére


S-Attila
aktív tag

Impresszív, bár ez alapján nevezhetné akár gigatextúrának is.

Egyébként ezekre véleményed szerint nincsen helytakarékosabb megoldás? Pl. néhány - jó néhány - éve f volt szó a procedurális textúrákról.

(#5164) proci985 válasza Löncsi (#5159) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

pont, hogy nem ASM. amit mond, az az egyszerűsítésről szól. egy egységes interface jóval megkönnyítené a programozók dolgát. ami alacsonyabb fejlesztési időket és jobb minőségű kódot jelentene.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#5165) Löncsi válasza proci985 (#5164) üzenetére


Löncsi
őstag

Van, úgy hívják, hogy DirectX. Persze az más tészta, hogy ki, hogyan tartja be.

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#5166) Abu85 válasza S-Attila (#5163) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Attól függ, mi a cél. Ha az, hogy a játékon belül, minden felület egyedi textúrát kapjon, ráadásul extrém minőségben, akkor a virtuális textúrázás az egyetlen értékelhető opció. Ha megfelelő a tapéta effektus is, akkor érdemesebb a hagyományos utat választani, mert nem kicsi helyigénye van a megatextúrázásnak. Tömörítés nélkül a Rage például 1 terabájtos textúrát használ. Ráadásul a hagyományos opció a mai PC-ket is kedveli.

A procedurális textúrázás más. Ott az lenne a lényeg, hogy az eredetileg leszámolt textúra idővel megváltozzon valamilyen algoritmus alapján, például megjelenjen a fémen a rozsda. Ennek a számításigénye nagyon nagy, viszont a helyigénye kicsi, mivel lényegében kiszámítod a textúrát, és nem kreált anyagból dolgozol. Megvalósítható akár ma is, de nem lenne gyors. Bár ez algoritmusfüggő. :)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5167) S-Attila válasza Abu85 (#5166) üzenetére


S-Attila
aktív tag

Értem.

De akkor végeredményben egy olyan környezetben is, mint pl. ami a videón van, a fejlesztőnek kell az egész világot, annak minden részletét kidolgoznia, vagy van valamilyen automatizálás ebben a fejlesztésben?

[ Szerkesztve ]

(#5168) gbors válasza Abu85 (#5162) üzenetére


gbors
nagyúr

fogalmazzunk inkább úgy, hogy Carmack nem tud számolni, vagy rossz helyre tette a tizedesvesszőt ;] a megatexture remek ötlet, de mint technológia, nincs benne semmi extra komplikált. nagyon gyönyörű, hogy a rage egy nagy textúra, de a minőségben olyan kompromisszumokat kellett kötni, hogy közleről minden ocsmány benne. ennek pedig semmi köze a CPU-GPU szeparált memóriához, ez egyszerűen csak a textúra teljes területének, a tömöríthetőségnek, valamint a játékra fordítható HDD helynek a függvénye. ha nem lett volna gond, hogy a játék 150GB, akkor nyugodtan lehettek volna PC-konformak a tárolt textúrák, és nem került volna elő a késleltetéses probléma...

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#5169) Abu85 válasza S-Attila (#5167) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mindenképpen sokat kell dolgozni rajta, de érdemes építeni bele valami automatizálás. Azért embertelen munka lenne nélküle.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5170) Abu85 válasza gbors (#5168) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

PC-n nem gyengén pop-uppol a Rage. Ez egyértelműen annak a problémája, hogy a textúra betöltése lassú. Xbox 360-on a legjobb a játék ebből a szempontból. Nem véletlenül akar Carmack szabadulni a VGA-któl. Olyan PC-ket akar, mint amilyen az Xbox 360 felépítése. Az ID Tech 5-höz ez illik, ebben semmi kétség.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5171) Löncsi válasza Abu85 (#5170) üzenetére


Löncsi
őstag

PC-n nem gyengén pop-uppol a Rage

Geforce-on, Large Texture Cache-el nincs pop-up (patch 1). Sőt, jóval élesebbek a textúrák.

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#5172) Sonja válasza PepeG2530 (#5066) üzenetére


Sonja
veterán

Azért már elkezdődött! :DDD

AMD Radeon HD 7770 Pictures Leaked

Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!

(#5173) SzlobiG válasza Sonja (#5172) üzenetére


SzlobiG
félisten

Megint ellopták innét a képeket?:D Durva hogy mi mindent felkutatnak.

(#5174) Abu85 válasza Löncsi (#5171) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nálam elég komoly pop-up van a szomszéd GTX 460-ával. Valszeg nagyon sokat számít, hogy a motor milyen minőségre állítja a grafikát. Én elég rondát kaptam alapból, így mára szarráconfigoltam. A Large Texture Cache tulajdonképpen nem sokat számít, alap, hogy jó VGA-val és sok VRAM-mal arra állítod, de ez a textúrák minőségén nem javít, azt a motor automatikusan állítja be a gépednek a max szintet.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5175) Löncsi válasza Abu85 (#5174) üzenetére


Löncsi
őstag

Én csak felraktam patch-el együtt és tökéletesen ment. (0% config)
És javít a textúrák minőségén, nem keveset, kb így kellene kinéznie egy átlagos 2011-es játéknak.

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#5176) Abu85 válasza Löncsi (#5175) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Eredetileg én is úgy csináltam. Felraktam steamről, majd kértem egy steam frissítést (elvileg ilyenkor rakja fel a játékokhoz is a frissítéseket). Kiírta, hogy minden friss, így mentem játszani. Viszont nekem nagyon ronda volt a textúrák minősége. Mondom az egyik legnagyobb baj a Rage-dzsel, hogy saját magát konfigolja. Valamikor jól, valamikor rosszul. Illetve a rosszul opción belül felül és alul is értékelheti a géped. Jelen esetben az enyém alulértékelte, és ezzel szívok, mert sok beállítást nem tudok jól belőni, mivel arra nem ad lehetőséget a motor. Nekem config nélkül kb. így néz ki. [link] Konfiggal meg jön a pop-up.
Mindegy amúgy már majdnem végigvittem, ez van. Remélem a szomszéd most már leszokik a Dirt 3-ról, mert szeretném a saját VGA-m használni. :D

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5177) rocket válasza Sonja (#5172) üzenetére


rocket
nagyúr

Remeljuk csak en gondolom azt, hogy a hatlapon belul levo szam az egy azonosito :D

[ Szerkesztve ]

"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

(#5178) Löncsi válasza Abu85 (#5176) üzenetére


Löncsi
őstag

De a patch-el pont, hogy kapsz sok beállítást ami fontos és nem kell config file, lehet a magas 8K-s textúrákat erőltetni.
Amúgy ha Geforce Tweak oldalról linkeled a képet, megemlíthetted volna a GPU Transcode-ot is, valahogy erről sem esett sok szó, egyeseket lehet érdekelt volna.

Részemről OFF.

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#5179) Abu85 válasza Löncsi (#5178) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ott vannak nekem is a beállítások a menüben. Minden maxra van rakva és így olyan a képminőség, amit linkeltem. Azért írta az NV ezt a cikket, mert szarul kalibrál a motor. A GPU-s transzkód nálam inaktív. A procim 3,8 GHz-en jár most és így gyorsabban megcsinálja a transzkódolást, de ami jobban számít, hogy nem is veszi el az erőforrást a grafikáról. Ezzel megvan az állandó 60 fps. GPU-s transzkóddal csak 40-50 fps-em van, és mikroakadozik. Itt is gáz a motor, mert 60 jelenet a szinkronja. :(((

Egyébként neked a GPU transcode-ot felajánlja a beállításokban? Mert én paranccsal tudtam csak aktiválni. A menüben nem volt ott.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5180) Löncsi válasza Abu85 (#5179) üzenetére


Löncsi
őstag

Persze, megjelenik. Radeon-on gondolom CUDA hiánya miatt nincs engedélyezve.

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#5181) Abu85 válasza Löncsi (#5180) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mint írtam GeForce GTX 460 van most. A Radeont a szomszéd nyüstöli, mert a GeForce fagy a Dirt 3-ban DX11 alatt, legalábbis neki. Ezért most cseréltünk. Nekem most mindegy mi van, ő meg Dirt mániás.
A lényeg, hogy nekem nem jelenik meg. Configból aktiváltam, és ott láttam, hogy működik. Legalábbis a transcode teljesítmény változott, csak a játék sebessége csökkent. Szar ez az egész Rage. :( Kijátszom még ma, oszt hagyom is a francba. Majd az új kártyával előveszem.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5182) Löncsi válasza Abu85 (#5181) üzenetére


Löncsi
őstag

Értem, szóval sz*r a játék és az egész motor, vagy az egész PC architektúra, így már érthető. :R

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#5183) BeLucZ válasza Abu85 (#5181) üzenetére


BeLucZ
addikt

végülis 5850 vagy 460, szinte mind1, teljesitmény kb ua.

(#5184) Abu85 válasza Löncsi (#5182) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Most mit tudok mondani arra, hogy te jót játszol, majdnem ugyanolyan géppel, én meg nem. Csak a motorban van a hiba. Az is furcsa, hogy neked megjelenik a GPU transcode, nekem meg nem. Más is ilyenekkel küzd. Sokan játszanak, sokan meg szívnak. Ez a Rage így nem jó.

(#5183) BeLucZ: Ezért cseréltem el egy időre. Tök mindegy, hogy nekem mi van, annyira sokat manapság nem játszok. Neki meg tényleg mániája a Dirt 3. Már próbáltam megoldást találni a fagyására, de nem jártam sikerrel. A menüben egyszerűen kifagy a GTX 460-a, de csak DX11 módban. A poén az, hogy nálam nem. Mindegy. Játsszon a Radeonnal, nekem 8, majd megunja, oszt visszacseréljük. :)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5185) Löncsi válasza Abu85 (#5184) üzenetére


Löncsi
őstag

Nem motor hiba, pont HD4850 -> GTX460 cserénél volt fent a játék, volt lehetőségem különbségeket tapasztalni. Előbbin teljesen megbízhatatlan volt, utóbbin 0% probléma.
Attól, hogy az AMD nem tarja be az API előírásokat, ezért nem kellene rákenni az egészet a gyenge PC felépítésre és magasztalni az AMD-t mert ez megtévesztés.

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#5186) Abu85 válasza Löncsi (#5185) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Párszor írásba adtam, hogy a Rage nálam most GeForce GTX 460-nal megy. Így rossz. Radeonnal nem próbáltam, mert akkor még nem volt meg a játék. Két hete vettem meg a steamen.
Ha valaki nem tartja be az API előírásait, akkor hogyan kaphatja meg a driver a Khronostól a certifikációt?

Csak gondolt át logikusa. Szinte a procink is majdnem megegyezik. Neked megy, nekem meg nem. Ez szoftverhibának tűnik. Tekintve, hogy a Rage kapcsán rengetegen panaszkodnak hasonlóra, így nem hiszem, hogy a drivere a baj. [link] - szerinted neki miért van pop-upja GTX 560-nal? Én is ugyanezt tapasztalom, csak lassabb fordulások mellett is. HD 5770-nel meg elég korrekt itt. [link] Most akkor kinél van a hiba?
Ez a Rage így egyértelműen gáz. Nem illik a PC-hez. Az auto-balancer egyértelműen nem működik hibátlanul.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5187) nkmedve válasza Abu85 (#5166) üzenetére


nkmedve
őstag

Szerintem az egész mega/giga/virtuális textúra játékokban halva született ötlet, legalább is nem lehet bárhol alkalmazni.
Először is a textúrák hatalmas mennyiségű adatot jelentenek, amit tárolni kell. Már csak a Rage stilusú csőshooter játékokhoz is több száz gigányi textúrát kéne tárolni ahhoz, hogy a minőség kielégitő legyen. Jó, most belezsúfolták 15 gigába, de látjuk is az eredményt. Ki fog több száz gigás, esetleg terás játékokat kiadni akár PC-re, akár konzolra? Ennyi kéne ahhoz, hogy a Rage normálisan nézzen ki, most pedig képzeljünk el mondjuk egy Elder Scrolls részt megatextúrákkal...
A másik kérdés, hogy ki fogja ezeket a textúrákat előállitani minden egyes játékhoz? Azért az mégsem egy elhanyagolható mennyiségű munka.

[ Szerkesztve ]

(#5188) Löncsi válasza Abu85 (#5186) üzenetére


Löncsi
őstag

Ha valaki nem tartja be az API előírásait, akkor hogyan kaphatja meg a driver a Khronostól a certifikációt?

Fogalmam sincs, viszont mikor kiderült, hogy Crysis 2 DX11 megjelenésénél az AMD még mindig nem támogatta a többszálú feldolgozást, arra nem nagyon lehetett mit mondani.

Tényleg befejeztem, erre nincs időm.

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#5189) FireKeeper válasza nkmedve (#5187) üzenetére


FireKeeper
nagyúr

jobban be kell tömöríteni a textúrákat. persze a kitömörítéshez így több vas kell.

#5188: a Crysis 2 motorja a mesterséges gépigényével nekem nem túl hiteles :(

steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 IV || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill

(#5190) Abu85 válasza Löncsi (#5188) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Általánosan még ma sem támogatja. De minden játékra készít profilt, amin belül működik. Egyébként a többszálú feldolgozás és az utasításlista nem követelménye a DX11-nek. Ez csak opcionálisan támogatható technológia. Számos olyan dolog van a DX11-en belül, amit nem kell, vagy esetleg emulálva lehet támogatni. Az MS-nek nem számít, hogy melyiket választja a cég. Ott van például az irányított raszterizálás. Ugyanolyan gyorsító szolgáltatás, mint az utasításlista, de a GeForce nem támogatja, míg a Radeon igen. Mondjuk ezt az NV nem is tudja támogatni, mert hardvert kell rá építeni, de ettől még nem láttam olyan nyilatkozatot az MS-től, hogy a GF400/500 nem DX11-es rendszer. Sőt, konkrétan megkérdeztem őket erről, amikor kiderült, hogy ez nincs támogatva, és írták, hogy semmi gond. Az API követelményei nem kötik ki, hogy hardveresen támogatott, vagy emulált szolgáltatás legyen.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5191) TESCO-Zsömle


TESCO-Zsömle
félisten

Megatexture:

Vajon hogy muzsikálna a cucc, ha tömörítetlenül lenne egy 1.5GB/s-os olvasási sebességgel bíró PCIe SSD-n?

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#5192) proci985 válasza TESCO-Zsömle (#5191) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

érdekes lenne, de szerintem olyan megfelelő méretben még évekig nem lesz. 2016ra talán.

cégeknél meg ilyen tárolók már vannak, de ott általában oka van. meg ki is termeli az árát.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#5193) TESCO-Zsömle válasza proci985 (#5192) üzenetére


TESCO-Zsömle
félisten

érdekes lenne, de szerintem olyan megfelelő méretben még évekig nem lesz. 2016ra talán.

cégeknél meg ilyen tárolók már vannak, de ott általában oka van. meg ki is termeli az árát.

Csak én érzek itt ellentmondást? Szóval nem létezik, de már van?

Egyébként létezik. OCZ-nek is van és a PhotoFast-nak is.

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#5194) gbors válasza Abu85 (#5170) üzenetére


gbors
nagyúr

ezzel maximálisan egyetértek. fordítom magyarra: Carmack az Xbox360-nal a fejében hozott meg néhány jelentős technológiai döntést, és most megy a pislogás, hogy ez nem mind jó PC-n. end of story.

amúgy nálam nem vészes a pop-up - látható, de annyira nem, hogy az akció hevében zavaró legyen. GTX460 + 266.58-as driver. hmmm...

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#5195) Abu85 válasza gbors (#5194) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Kb. igen. Elszámolta magát.

---

Más: Végre kaptam egy részletes doksit a DX11.1-ről. Mégsem tűnik olyan rossznak a VSC bitek visszatérése. Az MS kitalált egy olyan módszert, amivel nem kell rajzolási parancsonként ellenőrizni. Nice. Akkor így mégsem történt komoly visszalépés. Persze a szegmentálás megmarad, mert a specifikus kiterjesztések gyártóhoz vannak kötve. :(

Egyébként nem tűnik olyan lehetetlennek a DX11.1 a mai DX11-es hardverekkel sem. Elképzelhető a támogatás, még ha részlegesen is. A rendszer nagy része DX11-es kiegészítés, így ebből a mostani hardverek is profitálhatnak. Két rész van, ami probléma lehet a DX11-es hardvereknek. Az egyik a logikai operáció a render targeteken, míg a másik a kényszerített mintaszámítás lehetősége a reszterizáló státusz készítésénél. A többi újítás lényegében nem feltétlen követel új hardvert. Na most kérdés, hogy a mai hardverek közül ki fejlesztett többet, mint kellett volna. :)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5196) TESCO-Zsömle válasza Abu85 (#5195) üzenetére


TESCO-Zsömle
félisten

Épp ez motoszkált a fejemben nekem is, hogy miért kell parancsonként lekérdezni, ha egyszer a kártya maga (és a képességei) menet közben nem változik. Indításkor kell a motornak megmondani, hogy "Ez van, ezzel gazdálkodj" és el van intézve.

Szerintem inkább az a kérdés, hogy hány gyártó lépi meg a régi kártyák felminősítését az új kártyák kárára. Mert ugye ez is húzótény, hogy DX11.1...

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#5197) Abu85 válasza TESCO-Zsömle (#5196) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ez az implementációtól függ. A DX10 előtt úgy működött, hogy minden parancs előtt megkérdezte a rendszer a drivert, hogy a hardver tudja-e egyáltalán ezt futtatni. A driver leellenőrizte, és visszaigazolta, hogy igen, vagy nem. A DX10-ből eltűntek a VSC bitek, így kőbe volt vésve, hogy mit kell tudnia a hardvernek. Ezzel a program az indítás elején megkérdezte a drivert, hogy DX10, 10.1, vagy 11-es hardverről van-e szó, és az alapján futtatta a programot. Azt nem tom, hogy a DX11.1-ről mennyit lehet írni, de az MS nem mondta, hogy kussolni kell. A DX11.1-ben is így működik majd ez, de lesz egy kiterjesztéskezelő. A program nem csak a DX verzióra kérdez rá, hanem lekérdezi, hogy azon felül még milyen kiterjesztéseket támogat a driver és a hardver. Persze ezt a programba kell építeni. Ha biztos a fejlesztő, hogy csak a DX11.1-es funkciókat használja, akkor nem kell a kiterjesztések után érdeklődni. Enyhén OpenGL-re hajaz. Ami jó ebben, hogy marad a hatékonyabb ellenőrzés. ami rossz, hogy a fejlesztőknek az egyes extrákra minden gyártó kiterjesztését elő kell venni, vagyis jóval többet kell dolgozni. Illetve kérdés, hogy ki milyen kiterjesztésekkel dolgozik majd. Lehet, hogy lesz egy csomó eltérő megoldás, eltérő problémákra.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5198) TomiLi


TomiLi
addikt

Engem már nagyon érdekelnek a megejelnés előtt álló vga-k. Főleg az, hogy mi lesz igaz az előrejelzésekből, mert az a tapasztalatom, hogy a megjelenés előtt mindig szebb kép van festve, mint a későbbi valóság.
Nekem a 7970-es 3W-os idle fogyasztása "szúrja a szemem", de azon sem lepődnék meg, ha maradna a 256bit-es memória sávszélesség.
Mindenesetre a 28nm-ből származó előnyök csak jól jöhetnek, így egy mostani 6970-es vga, 28nm-es "megfelelője" már kevésbé fűt/fogyaszt.

De ami igazán érdekelne, és el is veszi a kedvem egy mostani pc vásárlásától, azok a távolabbi jövőre jósolt "egybe gépek".
Még mindig nem tudom elképzelni, hogy fizikailag hogy kell majd ezeket elképzelni, valamint szoftveresen, hogy lesznek megoldva az "átfedések" (pl játékokból most már nem csak xbox, ps3, pc lesz, hanem nvidia, amd, intel is?)
De olyan részletek is érdekelnének, hogy milyen külön álló hardverekből lesznek felépítve a gépek? Marad az alaplap, cpu (apu), memória felállás, vagy teljesen integrált lesz minden és több előre legyártott alternatívából lehet majd választani?
Gondolom az SSD-t (ami remélem addigra annyira olcsón gyártható lesz, hogy eltörli a HDD.-ket a piacról) HDD-t mi választjuk, ez a része marad.
Mi lesz a csoda pc házakkal, ha a pc is egy integrált alaplapon lesz, és egy előre legyártott ps3 hasonmásként jelenik meg....

Bogyóka

(#5199) FireKeeper válasza TomiLi (#5198) üzenetére


FireKeeper
nagyúr

azt a 3W-os idle fogyasztást szerintem APU-s konfigban valami dVGA lekapcsolós mókázással fogják megoldani (valami vritu szerűség, csak házon belül).
ha bármilyen mértékben megmarad a dVGA (akár post process feladatokra is) akkor szerintem megmaradnak a bivaly méretű PC házak is, elvégre a moddereknek ill komoly vízhűtéshez kellenek.

steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 IV || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill

(#5200) proci985 válasza TESCO-Zsömle (#5193) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

két terákat mondanak tömörítetlen területre.

amiről tudok cégnél, ott emlékeim szerint négyes raid tömbbel értékel el ezt a legnagyobb pciEs tárolókból (gyakorlati teljestítményre, nem benchelni vették). utóbbi darabja olyan félmillió huf. szóval van, csak consumer szinten annyi értelme, mint 4gpus munkaállomást venni battlefield3nak.

2016ra úgy értem, hogy 2tera ssd, 1500mbps átvitellel, consumer árszinten.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.