Hirdetés

2024. május 12., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1250) Frawly válasza cskadar (#1174) üzenetére


Frawly
veterán

De az mp3-at meg a többi lossy codecet nem hangmérnökök képzésére fejlesztették, hogy legyen mit felismerniük, hanem hogy átlagemberek tudják a zenét élvezni. Pont ezt írtam már több hozzászólásban, hogy aki fel is ismeri a lossy tömörítési hibákat, az sem onnan ismeri fel őket, hogy a zene szólna neki annyira rosszul, hanem csak megtanult bizonyos jegyekre figyelni.

20 kHz felett továbbá maximum csak felharmonikusok mennek emberi zenénél. Értsd rajta, hogy amit emberek zenélnek, hagyományos hangszerekkel, vokállal. Ezeken nincs 20kHz feletti hangjegy. Max. felharmonikusok meg zajösszetevők (pl. taps, cinek, stb.).

Továbbá nem arról van szó, hogy objektíve nem lehet hallani a lossy tömörítési veszteségeket, mert igenis lehet, és vannak is emberek, akik TÉNYLEGESEN HALLJÁK, illetve bárki megtanulhatja ezt a képességet ilyen hallás nélkül is, ha megtanul tömörítési hibákat felismerni. De ők marha kevesen vannak a globális zenefogyasztó össznépességhez képest, utóbbiba tartozó emberek viszont szubjektíve NEM hallják, és ezek a lossy megoldások nekik készültek. Vagyis hallhatnák, ha megtanulnának erre figyelni, de ők nem erre figyelnek, hanem a zenét akarják élvezni. Ezt kell szem előtt tartani.

Egyébként meg a leggyengébb láncszem egy átlag audioláncban nem a lossy tömörítés szokott lenni, hanem hardveres oldalon a filléres DAC, torzító erősítő, meg az ócska konzumer hangkeltő eszközök (füles, fejes, hangfal). Emiatt sokan hiába is hallgatnának FLAC-ot, esélyük nincs kihallani az egyébként létező különbségeket, mert előbb degradálja le a minőséget a láncban egy másik bottleneck. Ez az, amit sokan elfelejtenek. Tudom, erre azt mondod, hogy neked drága felszerelésed van. Elhiszem, de azt kell érteni, hogy akkor ezzel megint egy erősen kisebbségbe tartozol statisztikailag.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.