És hoznál egy ABX 10/10 vagy méginkább egy 15/16 tesztet nekünk? Ugyanis ebből sajnos hiány van itt a topikban
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
És hoznál egy ABX 10/10 vagy méginkább egy 15/16 tesztet nekünk? Ugyanis ebből sajnos hiány van itt a topikban
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
Ez az ember tud egy-két dologról egy-két dolgot. Értéklehető érveket sorol fel és támaszt alá amellett, hogy miért jobb a 192 kHz/24 bit, és az erre alapozott viszonylag újfajta file formátum, az MQA , mint a 44 vagy 96kHz mintavétel és a szokásos formátumok.
1. rész 192 kHz/24 bit
https://www.youtube.com/watch?v=r_wxRGiBoJg
2. rész. MQA
https://www.youtube.com/watch?v=T5o6XHVK2HA
Azt bárki meg tudja mondani, mivel az SACD-n meg a sima CD-n általában már másik remaster van, ahogy általában a HDR-es filmek sem ugyanabban a verzióban kerülnek Blu-Ray-re. Tehát eleve nem ugyanazt a zenét teszik rá. Ha legrabbeled az SACD-t, átkonvertálod 44,1 kHz 16 bitre (opcionálisan kiírhatod CD-re is akár), onnantól nem fogsz különbséget hallani a kettő között. Garantálom.
A 320 kbps mp3 és FLAC tekintetében meg csinálj vaktesztet.
Ami meg a high-res audiót illeti, olvasd el ezt a cikket.
Odáig néztem, amíg ki nem írták, hogy:
HANS BEEKHUYZEN
Audio evangelist
szerk: najó, nézem tovább, hátha mond valami értelmeset. Egyébként a formátumok kapcsán nem érvelni kell, hanem vaktesztelni, hogy hallod-e a különbséget. Hisz azt nem vitatja senki, hogy X formátumnál Y formátum jobb (több zenei információt tartalmaz).
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Egyetlen érdemi érve volt, ő is a 20-22 kHz-nél vágó rekonstrukciós szűrő minőségét hozza fel, mint problémaforrást. Ami jogos, csak a következtetés téves. Ez a 44.1 kHz-es DAC ellen szól, nem a formátum ellen. Hisz egy újramintavételezős DAC-kal kiküszübölhető ez a probléma, azaz 44.1 kHz forrást használva mondjuk 96 kHz-en működik a DAC, így a rekonstrukciós szűrő elég magasan, 40-48 kHz-nél dolgozik, s így már nem fog beleszólni a hallható tartományba. Ilyen egyszerű. Ja és a nem egész számú többszörösre újramintavételezéssel semmi gond, ha megfelelő minőségi szinten történik. Pl a Benchmark DAC1 110.6 kHz-re mintavételez (technikai okokból, nem azért mert ez valami mágikus szám).
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Te azért regisztráltál, hogy megkérdezt, hol találod a cikket? Könnyekig van hatódva az írója!
Igazi katarzis akkor lenne, ha bemelegítésnek elvégeznél egy nevetségesen egyszerű ABX vaktesztet 128 kbps-ra.
352 kHz / 24 bit / 6924 kbps FLAC
vs.
128 kbps OPUS
[ Szerkesztve ]
■■■ pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
Itt mondjuk siman kihallatszik a FLAC
Én már a két kék csíkról látom, hogy melyik a jobb.
Hááát, a hardver teszteknél azért mindig odaírják, hogy az alacsonyabb, vagy a magasabb érték a jobb
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Hú igaz, először én is azt hittem hogy a felső érték a jobb, de mi van ha valami zajra mutat rá, ott az alacsony a jobb. Most jól összezavarodtam.
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
Emelem a tétet!
Mi van ha a skála nem 0-ról indul, hanem csak kiemel egy 1000x nagyitott részletet?
Persze, egyértelműen a felső a jobb, mert az sokkal kékebb, tisztább a színe. Az alsó elég bátortalanul, bizonytalanul kék. Konkrétan egyértelműen látszik, hogy az kamu kék.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
Húúú de mennyivel nagyobb lenne a különbség ha 64bit-es lenne az a flac, nem?
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
Nem csak a szine xar, de a hangja is elettelen.
(Bocs, hogy nem olvastam el az 1667 hozzászólást.)
Én csak azt fűzném hozzá, hogy nem értek egyet a cikkel, mivel másodpercek alatt észreveszem, ha (bármilyen felbontású) MP3 szól FLAC, Wav helyett.
(Pedig csak belépő szintű hifim van, Sony BR játszó + Onkyo A-9010 + JBL Studio 230.)
Így jártam:
Elindítom a zenét flash drive-ról.
Leülök a tengelyvonalba, a sztereó tér közepére. Aztán néhány másodperc múlva már nem stimmel. Elülök 30 centivel jobbra v. balra, de néhány másodperc múlva ülhetek is vissza. Állandóan elbillen a szetereó kép, a hangszerek "kóvályognak" a színpadon, én meg fészkelődök, keresem a helyemet.
Képtelen voltam a zenére figyelni. Elkezdtem keresni az okát.
Először ellenőriztem a hangszórók fázishelyességét, végignéztem a rendszert, aztán a legvégén a flash drive-ot. Ekkor lett gyanús az MP3 anyag.
Ezért betettem a FLAC (v. SACD) verziót, a hangszereket mintha lecövekelték volna. Stabil lett minden.
Ezeket az MP3-as zenéket egyébként ugyanezekből a FLAC-ekből, ill SACD-kből állítottam elő.
Időnként csak-csak beteszek 1-1 MP3-at, hátha, de nem.....
Véleményem szerint az MP3 odatesz a térhatásnak, és ezt másodpercek alatt felismerem, ha nem épp egy áruházban szól a hangszóróból, hanem leülhetek végighallgatni egy albumot. Azt el tudom képzelni, hogy egy fejhallgatón kevésbé jön ki ez a baj, mivel ott kicsi a bázistávolság, nincs sok hely kóvályogni.
De a környezetemből teljesen száműztem az MP3-at. Jobb a békesség.
Lehet (biztos), hogy az időbeli dolgokat is kellene vizsgálni. Ezek a mérések elég sztatikusak így, szemben a zenével.
Üdv.
Egy 16/16-os AB tesztet kérhetünk?
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
Az teljesen kizárt
Aki él és nem boldog, az téved!
De biztos vagyok benne, hogy alapos oka lesz rá.
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
En uj kifejezest tanultam tole , azok a franya "kovalygo" hangszerek. Btw ABX-et en is varom, nyilvan nem problema a 16/16 annak , akinek idezem :
"Ezért betettem a FLAC (v. SACD) verziót, a hangszereket mintha lecövekelték volna. Stabil lett minden."
[ Szerkesztve ]
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
Ez új volt neked? Hát odanézz hogy kóvályog az a dobocska.
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
Kicsit low budget megoldás, de ez kóvályog rendesen.
Beültem mértani középre a monitor elé de össze vissza ment a dob a videón , próbáltam feljebb venni a fényerőt , még monitort is cseréltem de semmi. Odébb ültem de akkor is ment a dobos fel az égbe meg vissza, össze vissza kóválygott. Gondoltam csak letöltöm a videót , letöltöttem , upscale ON , 4K HDR1600 hát nem hiszed el , meg se mozdul már a dob. Látod itt is ez volt a baj, nem jó a minőség. Csak kóvályog kóvályog , ülsz a kanapén és csak kóvályog a fejed mert SD.
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
Én ezért vettem 8K tévét.
Azóta meg se moccan a kép. Intel Celeronnal.
Látod? De ha átkonvertálnád a youtube-s hangot wav-ra és kiírnád SACD-re akkor meg aztán hallanád is. Csukott szemmel látnád a képet.
re: Kisgépkezelő
Az betyár! Ezekkel a dobosokkal csak a baj van!
Ez a dobos is jó amúgy, ismerted?
[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
Szépen tartja az ütemet. Mind a kettőt.
Lehet, még nem halottatok térhatásról?
Színpad, zenészek, meg ilyesmi ... ezek a kifejezések nem ismerősek?
Jaaaa, elektronikus, mesterséges zene.... akkor hallgassatok MP3-at.
-
De esküszöm, hogy ehhez nincs semmi közöm, az én tapasztalataim korábbiak:
"Alicia Keys tizenöt Grammy-díjjal rendelkező énekes-zongorista-előadó, Emily Lazar az első olyan női hangmérnök, aki munkájáért Grammyt kapott, Andre Stapleton pedig az Amazon Music észak-amerikai piacért felelős vezetője. Mondandójuk lényege pedig az volt, hogy most már tényleg elég abból, miszerint az emberek nagy része kénytelen olyan formában hallgatni a zenét, ami méltatlan mind az előadókhoz, mind a hangmérnökök munkájához, és végső soron a hallgatónak is rossz, mert nem azt az eredményt hallja, ami eredetileg a stúdióból kijött. Megint ideteszünk egy szemléltető eszközt, az alábbi kis animáción az látható, hogy a különféle tömörítésekkel mi minden tűnik el az audióspektrumból...."
[ Szerkesztve ]
Másrészt:
Az összes érvetek csak gúnyolódás. Jellemző egyfajta öntelt embertípusra.
Szóval pá.
Úgy veszem ki a szavaiból, hogy nem valószínű.
Quoth the Raven "Nevermore."
Lehet Emily Lazar egy kiváló hangmérnök, ha a többi egymillió meg csapnivaló munkát ad ki a kezéből. Azt te hallgathatod bármilyen felbontásban / eszközön sosem lesz jó.
Egyikünk sem mondta/állította, hogy nincs különbség MP3 és FLAC között. Mi abba álltunk bele, hogy közel , de közel SEM akkora , mint ahogy te azt itt placebóból előadod. Nagyokat mondani mi is tudunk. Adj egy 16/16 ABX-et (ahogy azt előttem is kérték már) egy FLAC és az abból konvertált 320mp3-ból és akkor azt mondom , hogy zseniális a füled van. Addig az ilyen ezoterikus dumák, hogy "lecövekeltek a hangszerek" maximum jól hangzanak , de a spiritualitáshoz sokkal közelebb állnak mint a valósághoz. Neked nem gyanús , hogy mindig azok az emberek "felejtik el" az ABX tesztet, akik a legszebbeket mondják ? Tudod, függöny mögül énekel , intim a hang , helyére kerülnek a zenészek , kinyílik a színpad.. Valahogy mindig azoktól jönnek ezek a hangzatos jelzők , akik valamiért ABX-et nem nagyon mellékelnek mellé , pedig az alapján ahogy előadod neked instant, minden körülmények közt hallanod kell a különbséget , tehát 55/55 ABX tesztet is 100%ra kellene tudnod megcsinálni. Kérdés ?
[ Szerkesztve ]
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
Szia
Amit fent leírtam, annak pont az a lényege, hogy nem tudtam, hogy mi a baj. Előzetesen nem foglalkoztam vele, hogy MP3-at indítottam el. Észre sem vettem. Nem voltak előitéleteim. Az a legutolsóként merült fel bennem, hogy a műsorforrásra gyanakodjak.
Ezért szó sem lehetett placebó hatásról.
(És nem utólag találtam ki a történetet az igazam áterőltetésére, hanem előbb volt a történet, utána a következtetés.)
A stabil sztereó tér egyáltalán nem ezoterikus téma. Fordítsd meg az egyik hangfalad fázisát és rájösz.
Bár kicsiben, de ilyesmit hallottam én is.
Ehhez még szuper fül sem kell. Lehet, hogy odafigyelés már igen.
Ha valaki azt állítja, hogy őt nem zavarja, a konzerv töltöttkáposzta íze az éttermihez képest, az az ő dolga. De nem kéne hülyének nézni azt, aki vakon észreveszi a különbséget. Mert mint te is írtad, van különbség. Csak az a különbség kettőnk közt, hogy te azt mondod: "igen, más a receptje". Én meg azt, hogy "az íze is rossz".
Van a kocsimban egy 32 Gigás pendrájv. Rajta az összes kedvencemmel (azóta már) FLAC-ben. Mp3-ban elég lenne egy 8 Gigás is. Talán most 1500Ft a különbség. És egy biztos: a FLAC nem szól rosszabbul, mint az MP3/320.
[ Szerkesztve ]
Ez mind oké meg jó, mi sem firtattuk, hogy van aki nem hallja csak azt hogy nagyon kevesek hallják. Illetve azt hogy nincs különbség szerintem józan ember nem firtatja.
De lehetne egy 10/10 ABX teszt eredmény is?
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
Még a hifimagazinos szájenszfiksön is szórakoztató tud lenni egy darabig.
De a változatosság kedvéért érdemes lenne elvégezni egy ABX tesztet, elsőnek magad miatt, hogy elcsodálkozz azon a beton stabil ~8/16 eredményen.
Mert ez jelenleg mások győzködése, hogy így meggyőzd önmagad.
"Az összes érvetek csak gúnyolódás. Jellemző egyfajta öntelt embertípusra."
Bár a cikket nem most olvastam, de ott mintha lett volna azért egy-két érv.
Ami az önteltséget illeti – ezen kijelentésed után – javaslok némi önvizsgálatot tartani.
■■■ pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
Nem gúnyollak, de valószínűtlen, amit írsz. Eleve 2 csatornás zenénél nem sokat lehet térhatásról beszélni. Egy normális mp3 encoder a sztereóhatást sem bánthatja, nem mászkálhat róla el semmi. Nem írtad, hogy mivel állítottad elő ezeket az mp3-akat (gondolom a FLAC-ból lett konvertálva), pl. milyen encoder, profil/paraméterek. ABX tesztet sem csatoltál be. Így csak anekdotázásnak fogható fel amit írtál, erős elfogultságszaggal.
Rugaszkodj neki még egyszer, a RareWares oldaláról letöltöd a legújabb LAME 3.100-as encodert (vagy 3.1-es LameDropXP-t), és a FLAC-okat betömöríted vagy V0 VBR profillal, vagy 320kbps CBR profillal. Az is jó lenne, ha nem BD lejátszón csinálnád a tesztet, hanem a PC-t használnád egy ABX teszt erejéig.
Amit én szoktam néha kiszúrni mp3-aknál: mintha a hangszerek testessége lenne kilapítva, nem sztereóhatás, nem a frekiátvitel, csak testetlenül szól minden. De ez is csak 128-192 kbps-nál jön elő néha, VBR0 meg ilyen CBR320 profilnál már nem tetten érhető, meg Ogg, Opus kódolásban sem hallható. Meg ABX tesztet sem csináltam róla soha, így érvként nehezen is hoznám fel, mert ez sem komolyanvehető, amolyan szintén anekdóta szintje.
[ Szerkesztve ]
"Az is jó lenne, ha nem BD lejátszón csinálnád a tesztet"
Bizony, az ilyen dedikált eszközök csinálhatnak érdekes dolgokat; tapasztalat.
Akár user error miatt is, bekapcsolt hangzásjavító marhaságok, vagy az erősítő dynamic range és hasonló okosságai, amik összeakadnak a lejátszóból kijövő akármilyen filmhez való szabványokkal. Az tényleg okozhat térben szédülős dolgokat.
Az meg alap, hogy összehasonlító teszteknél mindent azonos formátumba teszünk, és úgy hasonlítjuk. Ja és lehetőleg vakteszt, de hát ezt annyian mondták már...
[ Szerkesztve ]
■■■ pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
Úgy látszik, akkor ismét nem fogunk teszteredményt kapni. Sőt, ahogy látom, tőle itt már mást sem, így hát emlékezzünk meg ELP-ről, akiből már csak egy sorszám maradt, lévén ő is a töröltek végleges mezejére került.
A kóválygó hangszerekről viszont eszembe ötlött dr. Alfonz munkássága. Meg utána meghatározott szankcionálással releváns nómenklatúra ekvivalens bírói gyakorlása emocionális vonatkozásban is.
■■■ pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
Kissé túllőtt a srác célon.
Máshol meg ezek szerint nagyon.
Kammererre lennék még kíváncsi, meddig bírja. Bár ő azért rutinos öreg róka, nem könnyű megfogni.
Ezek a fajta törlések nem akkor vannak, mikor te kéred hogy töröljké a felhasználódat? Ha kivágnak akkor csak végleg felfüggesztenek és maradnak az adatok, de ha te kéred a törlésedet akkor megy minden.
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
Tehát összefoglalva , inkább töröltette a fiókját , minthogy adjon egy 16/16 ABX-et. Értem
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
Jaja, igazad lehet, törlést kérhetett.
Csak én még nem láttam ilyet, azért nem tűnt fel.
A kirúgásnál tényleg "felfüggesztés" szerepel.
Nem is ez, hogy töröltette, meg nem tett be tesztet, hanem csak ezért felesleges volt regelnie. Tipikusan az a szitu, hogy pocsékolta vele mindenki idejét, beleértve a sajátját is.
Nem egy régi motorost vesztettünk el? Nekem úgy rémlett pedig!
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
Legalább tíz éves volt, azért is írtam, hogy emlékezzünk meg róla. Meg az enyhe kritika a moderátori nómenklatúra irányába. Bár ha ő kérte a törlést, akkor utóbbit visszavonom.
■■■ pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
Nem tudom, lehet igazatok van és régi motoros volt. Ez így már törlés után nem látszik. Én ebből a random számhalmaz nickből gondoltam, hogy valami röptében regelt friss nick. Tőlem elfért volna, végül is annyira nem irkált olyanokat, hogy ki kelljen moderálni, meg törölni, de lehet tényleg ő kérte a törlést.
a törléssel vált számhalmazzá.
istálló? gazemberség? hupákolás?
ELP volt a nick, 13db címlapos logout írás
nekem nagyon fura volt ez a hsz-a itt nemrég
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Erre sem emlékeztem, jó megfigyelők vagytok! Akkor fogalmam sincs, hogy miért törölték. Valószínű moderáció, mert ha ő kérte volna a törlést, akkor azt írná az adatlap, hogy a felhasználói fiókot a felhasználó kérésére felfüggesztettük, nekem volt már ilyen, a 2004-es regemmel, amikor újraregeltem, akkor még nem lehetett nicket cserélni külön előfizetésre se.