- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Fogkefe: elektromos vagy manuális?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ricsip
addikt
válasz
fulton #84541 üzenetére
négyszögletest semmilyen infirmatikai jellegű eszköz elé nem szabad tenni. De olyan ups-t már szerintem nem is árulnak, az annyira hulladék. Remélem te is csak poénból írtad. Ha van ilyened, méhtelepen a helye. A kváziszinuszos a következő lépcsőfok, de az is még eléggé ellensége a kapcsolóüzemű tápoknak (mint amilyen a tv-ben is van). Szóval nem feltétlenül kötném egy milliós tv elé. Az érzékeny elektronikákhoz valódi szinuszos ups kell! Azokból van online (ez a nagyon drága) és a line-interaktív, ez a technológiailag fejletlenebb, de cserébe hétköznapi felhasználásra még gazdaságosan működtethető és megfizethető. Valamint már ez is megfelelő minőségű erre a felhasználásra.
-
alaves
addikt
válasz
fulton #81649 üzenetére
Az androidTV korlátoltabb, mint az alap android. Célszerű időnként: [link]
Elképzelhető, hogy a frissítéseknél a cache és az app-ok adatainak menedzselése vonatkozásában a szoftverfejlesztők nem voltak kellően pontosak. Az is lehet, hogy idővel egyre több alkalmazást telepítettél és már nem bírja a rendszer, amelyek nem annyira kellenek távolítsd el. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
fulton #81606 üzenetére
A Sony brand-new qd oled tévéje, az A95K villámgyors, de vannak furcsaságai ez tény.
Pl, amit írtam a Bravia Core-ról, 10-ből 5-ször gyórsítótárat és adatot kell törölni, különben nem indul el, néha elgondolkozik, hogy a kódolt csatorna tényleg kódólt-e, vagy nem, de lehetséges, hogy ez a tévé szolgáltató hülye kártyája miatt van van, viszont a Pana ilyet nem csinál(t) soha.
De mást nem tapasztaltam. Szóval a tv rendszere nagyon gyors. Minden mást, amire nyomok azonnal az arcomba vágja, és rendkívül jól együttműködik google létére az apple ökoszisztémával is, bár erre az új Apple tv 4K-t használom, de akkor is jól megcsinálták. Viszont, szerintem is a google-nak, mint rendszernek, legyen az bármin, mindig lesz valami kicseszett nyűgje, mert pl a Shield pro-t, ha bekapcsolom, nagyon hamar ki tud hozni sodromból, főleg néhány hónapja egyre sz@rabb rajta minden
Sokszor szidtam a (számomra) Panasonic egyszerű és nem szép rendszerét, de talán az egyik legmegbízhatóbb és leggyorsabb rendszert szintén a Panasonic csinálja, talán pont az egyszerűsége miatt nincs vele probléma soha.
Talán nem ártana a tévédnek Factory reset...
-
blakey
titán
válasz
fulton #76884 üzenetére
Első 2 alkalommal én sem értettem, hogy mi történik, aztán elfogadtam, hogy valamiért amolyan "felhasználó-kecsegtető" módba indít, vagy így érik el azt, hogy a pixelek bejáratótdjanak. Tudom, mindez hülyeség, és alapesetben tényleg annyi történik, hogy gyári visszaállítás esetében az adott eszköz a gyári értékekre állítódik, de itt annyi plusz történik, hogy kb. 10%-kal fényesebben indul a panel, később minden helyreáll. Aki nem csak a műszerekre hagyatkozik, hanem szeme is avn a dolgokhoz, az egyből észreveszi.
-
blakey
titán
válasz
fulton #76859 üzenetére
de én arra értem, hogy közvetlenül a tv reset után tapasztalom ezt ugyan azon "mozi" és "meleg" beállítások mellett mint előtte. - Én is. Nálam is ua. és szerintem másoknál is.
#76865 Vhiktor
Gyárilag a meleg képmód általában túl meleg, úgyhogy nem meglepő amit látsz. - Nem, nem erről van szó, arról van szó, hogy a gyári visszaállítás után a pixelek erőteljesebbek, minden szín élénkebb, de a piros látványosabb, jobban érzékelhető, néhány óra (szerintem maximum 100 óra) használat után "vissza fakul" és a normál tartományban mozog, pontosan olyan, mintha bejáratódna a panel, mindegy, hogy kalibrálod, vagy, sem, pontosabban azért nem mindegy, mert, ha gyári visszaállítás után kalibrálod, akkor a 100 óra elteltével már nem lesz pontos a kalibrált kép.
Ezt bármikor lehet demonstrálni, kérdés, hogy ki, mennyire látja jól a színeket. -
Vhiktor
Topikgazda
-
Vhiktor
Topikgazda
válasz
fulton #76746 üzenetére
Egy valóban kalibralt kép nem sárgás. A fehér az fehér mint egy papir lap. A gyári beallitásokkal mindig sárgás, zöldes, kékes a kép, attól fuggoen melyik színhőmérséklet van kivalasztva, de soha sem pontos.
Inkább fogalmazzunk úgy hogy a kalibrált kép általában melegebb mint ahogy legtöbben nézik a hideg gyári beállításokkal.
Ha a gyári meleg színhőmérséklet kicsit melegebb mint a szabvány akkor már sárgásnak fog tűnni, a kicsit melegebbre érzékenyebb az emberi szem mint a kicsit hidegebbre. Szóval inkább legyen egy kicsit hidegebb mint kicsit melegebb. Már 6300K (a profik mondjuk kerülik a kelvinezést) mellett is észrevenni, hogy nem stimmel a kép.
-
ribarszki
őstag
válasz
fulton #76746 üzenetére
A kalibrált képmód nem mindenkinek jön be, vagy nem mindenkinek ajánlható. Van olyan aki mindent élénk módban néz. Neki biztosan nem
De nincs ezzel semmi gond, nem vagyunk egyformák. A lényeg, hogy ha valaki meg van elégedve a képminőséggel és az tetszik neki, akkor ne költsön kalibrálásra. Ha neked a sima "meleg" képmód tetszik jobban, akkor nyugodtan nézd azon a filmeket.
A kalibrált kép elsőre fakóbbnak, sárgásabbnak tűnik. Valójában ez azért van, mert a szemünket erősen elvitték az "Eye-candy" telefon, tablet megjelenítők. Ott sokkal hidegebb a kép, illetve erősen túlszaturáltak a színek. Ez adja el, ez áll jól az ikonoknak, oldalaknak, játékoknak.
A kalibráláskor fehér színnél a 6500 Kelvin színhőmérsékletet célozzák be. Ez melegebbnek, vagy sárgásabbnak tűnik. Különösen akkor durva a különbség, ha váltogatsz a képmódok között, és normálról kalibráltra váltasz. Talán úgy is tűnik, hogy mi ez a fakóbb, sárgásabb kép? De a szemed nagyon gyorsan hozzászokik, és valójában ott állnak össze a színek és az egész kép.
A hidegebb (kékesebb) képmódoknál nekem mindig kilóg egy-egy szín, illetve érzem, hogy nincs egyensúlyban a kép. Természetellenesek a színek. (Nem olyan mint élőben a természetben, a foci meccsen, a forma-1-en, tengerparton, stb..)Kalibrált képmódban valójában a valósághoz közelebbi képet látsz. Ez olykor fakóbb, laposabb. De ha belegondolsz a természetben is inkább pasztelesebb színekkel találkozunk, mint túlszaturáltakkal.
Nem vagyunk egyformák és ez így van jól. Aki imádja a túlszaturált színeket, nézheti azon a tévéjét. Én alig várom, hogy leteljen a 100óra járatás és kalibráltassak, mert nekem feltűnik, hogy valami nem ok a képi világgal.
Szóval ha kalibrált módban elkezdesz nézni egy filmet, akkor nagyon hamar hozzászokik a szemed és azt látod amit a rendező szeretett volna látni.
-
alaves
addikt
válasz
fulton #76696 üzenetére
Elméletileg azonos az 1 órás pixelfrissítés az LGD WOLED kijelzőknél, bármelyik gyártónál. Gyakorlatilag nem lehet tudni, hogy az algoritmus változtatható-e és ha igen, akkor élnek-e a gyártók ezzel.
A 2000 üzemóránkénti pixelfrissítés az fw-ben rögzítve van, a készülék mindenképpen futtatja a legközelebbi készenléti állapot bekövetkeztéig. A 4 üzemóránkénti kompenzáció is természetesen automatikus.
Az 1 órás pixelfrissítés futtatását az átlagos felhasználástól jelentősen eltérő esetekben célszerű sűríteni, azzal arányosan (pl. napi 12+ óra, extrém statikus elem, nagy fényerő). -
Ren Hoek
veterán
válasz
fulton #72019 üzenetére
Valoszinuleg valami alacsony % szurket lathattal a film vegen... , es ha sokat neztel 21:9 szelesvasznu filmeket, akkor elallitodtak a pixelek nyitofeszultsegei. Ezt kompenzalja a pixelfrissito, vagy siman vegyes tartalmak nezese is eltunteti egy ido utan.
Vagy az anyagban volt a hiba... Ha 25% grey mintan se latod akkor tuti az anyagban volt a jelenseg. -
válasz
fulton #72012 üzenetére
Szerintünk, így családilag az a vélemény, hogy nem, sőt...
Mondjuk Mi a Joker filmet is alig bírtuk végig szenvedni.
Az előző, Nolan széria utolérhetetlen azt gondolom minden szempontból, azt imádom.A képminőség is elméletileg Dolby Vision de elég gyengén muzsikál benne, A hang viszont szépen szól, jó a Magyar keverés is de az eredeti kifejezetten állatul szól zenék / hangok terén.
-
szabolc
csendes tag
válasz
fulton #70083 üzenetére
Köszönöm mindenki válaszát.
Oké, be kell állítani a tévét. De hogyan? A Sony-n próbáltam kapcsolni mozgás, zajszűrés, stb. opciókat, amik mind automatikusra voltak állítva, kikapcsoltam mind, még rosszabb lett. Bocsánat, nem magoltam be előre a kezelési útmutatót. Pl. shop mode-ot kikapcsolni hogyan kell?
A pendrive minősége szerintem megfelelő (itthoni tévén próbálva), a videó valóban nem csúcs, szándékosan.Létezik olyan bolt, ahol segítenek beállítani normálisan, hogy meggyőződhessünk róla saját szemünkkel, valóban szuper az OLED? Vagy nincs más, mint interneten megrendelni, otthon eljátszani vele 2 napig, aztán visszaküldeni, ha még akkor se tetszik?
-
Ren Hoek
veterán
válasz
fulton #69980 üzenetére
77-esen amúgy mennyire látszik a 4K vs 1080p?
55 colon 2.4 méterről tudom most nézni, itt ha jó a FHD anyag akkor nem látok difit. (Kb 1.6 méterről kéne nézni valószínűleg)... de gondolom ilyen átmérőnél azért már kijönne... persze ha fel van tolva a felskálázója a C1-nek és jó is...
Szerintem tekerd fel nyugodtan, ameddig tetszik... ettől nem lesz baja kb. Én lavírozok aközött, hogy mennyire "kellemetlen" nézni a magas fényerős HDRt pl. Ha viszont leveszem az OLED fényt, akkor meg sötétedik eleve az egész...és jellenzően így is sötétebbnek látszik a teljes kép HDR-ben, az arcok bebuknak kb ellenfényes ablak előtt.. ..az SDR kiegyenlítettebb fényt ad nyilván. Na de majd a C1.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
fulton #69963 üzenetére
Nem, emiatt ne aggódj. Ha filmet nézel rajta peak HDR-ben 100-as OLED fényen az meg se kottyan neki 5 évig sem. Előbb fog lebomlani az oldalán a műanyag
Azért mert nem konstans a terhelés. Ráadásul ezek az új panelok sokkal jobban bírják.
Amit nem szeret, ha csúcs fényerőn beleteszel kumulatívan mondjuk több ezer órát, ugyan abba a felületbe. Pl egy csatorna logóba. Az ott előbb fog öregedni, és a kompenzáló elektronika sem tudja egy idő után kiegyenlíteni.
...de ez sem olyan egyértelmű már, mert valakik évekig monitornak használják és nem lesz különösebb probléma. A tiszta fehér elemek pl szinte sose égnek bele, még max fényerőn sem... azért mert van egy 4. alpixel, ami fehér, szűrő nélkül. Az sokkal hatékonyabb.
A korai panelokba, pl B7-be is inkább a piros égett bele. Pl Eurosport Live Logo.
Rtingsen évekig ment egy teszt. Éjjel nappal ugyan az a sz.r. a CNN égett bele leginkább. COD meg FIFA is jól bírta.
Tehát felesleges kímélni, filmnél kutya baja nem lesz, hiszen mindig máshol megy a HDR peak... és nem állandóan full fényerőn. Simán összeadódik a használat és a végén egyenletes terhelést kap, amit vagy az elektronika kompenzál... vagy észre se veszed.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
fulton #69760 üzenetére
Ez olyan mint a nő kérdés
Az agyunk már ezt szokta meg. Olyan mint a bakelit sercegés. Hiányozna. én sem bírom a 60p-t meg a True Motiont... és szerencsére a 24p "szaggatása" sem zavar....de ha valakinek 60p tetszik én elfogadom. Ízlések és pofonok. Lehet ha ezen növünk fel, más lenne.
Kicsit tartok is tőle, mert lehet ha sok 60p anyagot néznék, akkor elkezdene zavarni a 24p mozgásfelbontás. Az viszont szopó mert akkor lehet ezt figyelgetném a régi filmeknél is.
-
#72042496
törölt tag
válasz
fulton #69756 üzenetére
Igen, tudtommal az van benne.
Az "EVO panel" az LG tavalyi hívószava az új panel és magasabb fényerőt engedő vezérlés együttesére a G1 sorozatban. Csak magát az új panelt közben több másik tévé is megkapta, lehet, hogy mostanra nem is gyártják a korábbit. Szerintem innét a kavarodás.
A Gemini Man szerintem állat volt, végre láttam, hogy mi történik akció közben.
-
#72042496
törölt tag
válasz
fulton #69754 üzenetére
Korábban én is írtam ezt itt, lehet, hogy más is, azt nem tudom. Nekem az AVSForumról jött az infó, de konkrét threadet ne kérdezz már.
Ha a 77A83J-ben idei (vagyis már tavalyi
) panel van, és tudtommal az van benne, akkor már 3S4C struktúrájú, köznapi névvel Evo panel.
-
Ren Hoek
veterán
-
ziggi_zug
aktív tag
válasz
fulton #69601 üzenetére
Több lehetőség is van. Általában mind ingyenes, de vannak olyanok is, amik csak a kreditekért cserébe nézhetőek meg. Cserébe a "tiéd" lesz.
A másik, hogy az ingyenes listát rendszeresen változtatják, hozzáadnak, elvesznek. De ha valamit meg akarsz tartani, azt is megveheted. A csúcsgépekhez 10 kredit / 2év, az alattuk levőkhöz 5 kredit / 1 év jár.
Görgess az aljára a részletekhez -
-
bzoley
veterán
-
PlayMax
nagyúr
válasz
fulton #69520 üzenetére
Kell lenni egy általános energiatakarékosság ami mindenre érvényes ,de természetesen a fényerőre leginkább.
Nekem a 3 éves lcd Sony-n is van meg a mostani oled LG-n is ,nincs sajnos előttem a Sony-d menűje de kell ,hogy legyen rajta ilyen opció.Mondok én neked olyan 4k HDR filmeket ,hogy lehidalsz
Ha érdekel írok neked egy kisebb listát privátban.
De ha már Oroszlánkirály akkor gyorsan mondok egyet:
Nézd meg 4k-ban a 2016-os Dzsungel könyvét. -
PlayMax
nagyúr
válasz
fulton #69500 üzenetére
Akkor használd úgy ,ahogyan neked tetszik.
Te igényeidet kell szolgálnia és nem fordítva…Jó tanács:
Állítsd a kép beálltásokat úgy ahogyan neked a legkényelmesebb (nem kell spórolnod a fényerőn sem) ,aztán az energiatakarékosságot szabályozd az adott helység világosságától függően.
Én pl. sötétebb filmeknél kikapcsolom ,kábel adásnál közepesre állítom ,alvás előtt meg maximálisra rakom - hogy ne zavarjon annyira.
Röviden:
1x kell mindent normálisan beállítani és a többit meg az energiatakarékossággal vezérled.ITT láthatod nálam elég magas értékek vannak de az energiatakarékosság visszafogja.
-
ziggi_zug
aktív tag
válasz
fulton #69442 üzenetére
A sávozás azért van, mert a filmet nem TV-re forgatják általában, hanem mozivászonra. Annak meg mások az arányai.
Leírás angolul -
paatrick
őstag
válasz
fulton #69463 üzenetére
Így már érthető, akkor kb úgy vagy mint én. Nekem is a sima anyagok jönnek be, amúgy a 4k jobb lesz láthatóan is
HDR-nél az a baj mikor van egy fehér/nagyon világos részlet akkor az annyira világít hogy a többi dolgot már nem tudja befókuszálni a szemem és csak valami sötét akármi lesz. Különösen feltűnő ez mikor a szereplő az ablak előtt áll, az ablak világít, az arcából meg kb semmit se látok mintha valami pincében állna.
-
ricsip
addikt
válasz
fulton #69452 üzenetére
HDR-képes OLED-en nézd meg:
pl.
▶ Comparison of Alien 4K HDR10 (4K DI) vs Alien Anthology Edition - YouTube
▶ Comparison of Wizard of Oz 4K (4K DI) Dolby Vision vs Regular Version - YouTube
▶ Comparison of Back To The Future 4K (4K DI) Dolby Vision vs Regular Version - YouTube
▶ Comparison of Blade Runner 4K HDR10 (4K DI) vs Regular Blu-Ray Edition - YouTube
▶ Comparison of Star Wars: Episode IV - A New Hope 4K (4K DI) HDR10 vs Regular Version - YouTube
▶ Comparison of Elysium 4K (4K DI) HDR10 vs Regular Version - YouTube -
válasz
fulton #69452 üzenetére
Én is eddig csak pár filmet láttam, amihez adott hozzá élményben a HDR. Ott viszont jelentős az élmény faktor nekem.
Pl. a legutóbbiak az új Ghostbusters, az új Mátrix, Shang-Chi és a tíz gyűrű legendája
A régi filmek HDR-elését én is köztörvényes bűntettnek minősíteném, de nagy divat.
-
pn4hvq
senior tag
válasz
fulton #69452 üzenetére
Ízlések és pofonok, nem is vitaindítónak szánom, de megvásároltál egy 1M-s 4k-s tv-t és fullhd tartalmat nézel rajta?
Én a saját 65-ös LG C1-emen észreveszem, ha fullhd felbontású film megy rajta.
Mégegyszer, nem vitaindító, vagy egyik tv jobb, mint a másik, csak hangosan gondolkoztam.
-
válasz
fulton #69442 üzenetére
Jajj….
Meg fogsz lepődni, de direkt találták ki, pont azért, ami téged idegesít. Azért választottak 1.85:1-et, majd később 2.35:1-et, mert a tévé megjelenésével egyre kevesebben mentek moziba és így próbálták rávenni az embereket, hogy ne otthon mozizzanak, hanem a vászon előtt a teljes élmény érdekében.Egyébként a Schindler Listájánál is van alul-felül csík csak keskenyebb, mert nem egyezik az 1.85:1 a 16:9-el.
-
adm
őstag
válasz
fulton #69442 üzenetére
ez leginkább a filmtekercs miatt lett így, a 2.x:1 arány volt a legjobb látótér/részletesség kombináció a mozikban/felvevevőkben. amikor a hd/fullhd/uhd (1,77:1) szabványrendszert létrehozták akkor KB. átlagolták az akkori 4:3 arányú tv-khez igazodva. sokan ragaszkodnak a hagyományokhoz, hiába digitálisan veszik fel ma már a többséget.
-
válasz
fulton #69232 üzenetére
Jó hogy leírtad a fényerőt, mert valamiért eddig azt nem bántottam, szinte minden online beállítás és kalibráció 50 körüli értéket ír a Philipshez. Most levettem 30 ra és rájöttem mit értett Bnorci feljebb a szürkés feketén. Eddig is tetszett a kép de most valami eszméletlen szép lett. legyen sok örömötök a Tv ben.
-
Pro Koryak
addikt
válasz
fulton #69188 üzenetére
Bocs, de én azt nem értem, miért boltban veszed/veszitek? Főleg több százezres vagy millás műszaki terméket.
Jó látom itt most nálad hitelre ment(mondjuk ezt is lehet neten keresztül intézni), de a 14napos elállással ki van ny@lva a vásárló se..e, otthon saját felhasználási körülmények között úgy b.sztatod ahogyan/amivel akarod, kijönnek az esetleges panelhibák.
Még meg sem kaptad, lehet még csak ezután fogsz vele szembesülni, hogy esetleg valami nem frankó a tévével... innentől már csak a garanciában bízhatsz.#69189 kzkz
... és ilyen tévét(ledobta a távirányítóját) ilyen széttaposott csomagolással elhoztál?Elküldtem volna őket a ku...anyj...... ha nekem ilyet visszacsomagolnak és azt fizessem ki.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ! Intel Core i9 14900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Nvidia Quadro M2000/ M4000/ P2000/ P2200/ P4000/ P5000/ RTX 4000/ RTX A2000 / RTX A4000
- LG OLED Televíziók: FRISS SZÁLLÍTMÁNY -30%
- AKCIÓ! MSI B550 R7 3700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- Csere-Beszámítás! Asus Számítógép PC Játékra! R5 1600X / GTX 1080 8GB / 32GB DDR4 / 256SSD + 2TB HDD
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest