- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Hóban vigad a ló
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- NASsoljunk: ZyXEL NSA-310 és az FFP
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A siker két szabálya
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Predator2
addikt
Rendben, köszönöm.
Csak, hogy ne legyen egyszerű 4 fajta változat van ugyan azon cikkszám alatt, melyik a jó nekem?>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Predator2
addikt
-
DeadMeat
nagyúr
Igen eddig tiszta sor, az SP mivolta miatt néztem ezt az olajat, viszont a cégnek nem az van raktáron, hanem SN plusz RC fajta, mert LM még nem szállítja Angliába az újabb fajta , azaz az SP változatot ebből az olajból. Így is ezt ajánlanád? Sajna ennek az adatlapját már sehol nem találom csak az újabb változatát.
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
DeadMeat
nagyúr
Igen is, meg nem is.Atlag ~2km egy ut oda+2 vissza, kozte nincs leallitva az auto. Etelkiszallitas a munkaja Ezert nagyon hidegen sincs hajtva, uzemmeleg a munkanap 90%-ban. Ami azert igy sem kis terheles az autonak.
En is a LM-re gondoltam, viszont ahonnan rendelve lenne gyanusan a legolcsobb minden elerheto online bolt arai kozul, erre az olajra vonatkozoan. Viszont fent van LM honlapon mint online salaes partner. [link] Ez lenne az az oldal. Osszehasonlitaskent [link]
Kicsit elbizonytalanodtam, az eredetiseget illetoen.De ha meg hamis az olaj, azert ez az ar ami, miert lenne fent LM partnernek?Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
DeathAdder
veterán
5W20-at ír, track pack 5W50, pedig ugyanaz a motor, ugyanaz a ló.
Azért van egy kis szakadék a két melegoldali viszkozitás között, nem?
API/ACEA besorolást sajnos nem találok sehol a manualban.
troll81 - lehet, de úgy gondolom nincs szükségem 5W50-re, pályára úgy sem viszem, közúton meg bármikor körbeautóz egy 90 lóerős céges Skoda, ha nagyon akar
Az meg talán nem árt meg egy 5W20-nak, ha egyszer-egyszer elrúgom neki.
[ Szerkesztve ]
-
DeathAdder
veterán
Én a motul.com-on kerestem rá, és mindenre adott ajánlatot, csak motorolajra nem
Semmi extrém felhasználási mód nem lesz
Ekkor ez most jó kérdés, hogy milyen legyen. A 2012-2014 évjáratra azt hozza be amit linkeltél, ám a 2013-2014 Track Pack-ra, ami az enyém már a Sport 5W50-et hozza be, a beöntősapkán viszont 5W20-at ír.
-
K Norbi
addikt
Hát az újak már nem büdösek.
Meg jobb az Euro.
Csak azok a kocsik még nagyon drágák.Javarészt az utakon büdik járnak
H András mindig elmondja ezzel már elkéstünk.
Lassítani lehet csak a klíma változást. Megszüntetni nem.
Én alig várom a villanykorszakot, kezdhették volna előbb is.
Ezek a belsőégésű motorok már kőkorszaki fosok.
elavult. Rég nem ezt kellett volna fejleszteni...
De az olajmaffia nagy úrVw szervizbe kapott castrolt?
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
Egyrészt már ugye nem Göbi az olajdoki. Másrészt simán elképzelhető hogy ő is 5w30-at ajánlotta volna. Harmadrészt ha erősen sugallják a manuálban a 0w20-at, akkor az nem véletlen. Negyedrészt szerencse hogy a 320 lovas turbós TypeR-be megmondja a gyár hogy 0w20 és kész. Mer' a turbó, meg a teljesítmény meg a bármi miatt abba is biztos hogy 5w30-5w40-ek kerülnének vagy kerülnek is mer' az stabilabb, jobb, stb...
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
bozont
veterán
7-8e km környékén szoktam cserélni, ez kb az éves futás. Csak most a covid miatt ugye nem nagyon megyek másfelé, cserébe a céges busz helyett autóval járok dolgozni (ez a napi 2x12km). Eddig még nem volt ilyen, azért lepett meg. Látszatra nem volt semmi rendellenes a leengedett olajban.
-
8
senior tag
Az alacsony SAPS nem fog ártani a nemalacsony SAPS-hoz tervezett motornak? (dízel)
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. MC Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. K&H vagy Erste számlanyitáshoz 50.000Ft. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. Revolut regisztrációhoz 8.500Ft, Curve 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
8
senior tag
A lengyel Orlen gyártja
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. MC Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. K&H vagy Erste számlanyitáshoz 50.000Ft. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. Revolut regisztrációhoz 8.500Ft, Curve 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
Laybee
őstag
Nagy nehezen kisilabizáltam az olaj témát:
Nissannak a Motul ECO-Lite 5w-30 választanám. kb 1 hónapja lett kibeszélve itt. 1995ös benzinesbe mehet a dexos 1 gen2? Beteszem a gépkönyvben lévő leírást.
A Polo 6n-nek meg [link] ez alapján valamely 0w-40. Dluinet ajánlotta ugyanerre a motorkódra. 5w30ra azt írja , hogy kerülni kell magas fordulatszámot és a terhelést.
Gépkönyvébe ez van írva:
Köszönöm a megerősítést! -
bul07
nagyúr
Igen csak "A" esetben 4l kanna lehet nem lenne elég ha így fogyogat, külön 1L meg örök áron van, és akkor már sokkal többre jön ki
Amúgy a Motul 8100 X-Clean EFE 5W-30 (5W30) 5L hol áll minőségben a Castrol Edge Titanium FST C3 5W-30 4L képest?
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
MasterMark
titán
Igen, gyári olajszűrő + leengedőcsavarhoz a tömítés emil frey-ből van (beleraktam az olajszűrő dobozába), Mahle cuccok kauffer, olaj unix. Az olaj kicsit csúszott a unix feltörés miatt.
Szerencsére még a rendes Tokyo Roki japán gyártású olajszűrő beszerezhető, csak a biztonság kedvéért vettem egy Mahle-t is, nem kell két motorolajszűrő a kocsiba.
szerk.: Ja meg van itthon már egy Filtron is, de nem tetszik.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
zsolti1
csendes tag
Szia köszi szépen.
Visszaolvastam nem is olyan egyszerű ez az olaj téma,
hogy mobil 5w-30 ast tegyé bele,az jó lesz.
Habár ha az autó könyvét nézem kb bármilyen
olajat tehetnék bele ami legalább SG-és 10w-40
A shell olajat se magamtól álmodtam meg
kb. 2 éve ajánlották itt.
Amit még néztem és talán jó lenne az a
LIQUI MOLY Special Tec DX1 5W-30
de ha azt mondjátok maradjon a
Motul 8100 Eco-lite 5W-30 akkor az lesz.
Ez van a könyvében: [kép] [kép] -
nagyúr
Mindenképp olyan olaj kell, amit hidraulika olaj képeségei is vannak (VVT miatt)
Nem akarom ismételni magam, de egy Dexos1 Gen2 olajoknak a VVT-is tudni kell kezelnie. Vagyis VVT és ahhoz hasonló rendszerekre is tesztelik.
0W-30 fölösleges, arra a pár napra amíg -20°C alatt kijönne az előnye, nem érdemes.
Ha elhúzzák az olajat alacsonyabb hőmérsékletre, akkor más tulajdonságai rovására teszik.
Vagy nagyon költséges lesz a gyártása. Ezt csak néhány gyártó tudja megcsinálni rentábilisan.
Tehát a mi éghajlatunkon nem jár akkor előnnyel, hogy bármilyen szempontból érdemes legyen meglépni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
DEXOS1 = benzines szabvány, dízelbe még véletlenül sem szabad beletölteni
DEXOS2 = dízeles szabvány, nem modern benzinesbe lehet tölteniEco lite leírásából: "100% Synthetic Fuel Economy engine oil specially formulated for recent gasoline engines, naturally aspirated or turbocharged, indirect or direct injection"
"for recent gasoline engines" részt még 2012-ban írták, de 2003-2007-től gyártott autókba már mehet, ha 5w-30 engedve van. Sőt, ha a motor először 1999-ben jelent meg, akkor is mehet bele. Inkább úgy kell érteni, hogy downsize motorokhoz lett kiélezve.
Viszont ha nézünk egy 2004-es autót, aminek a motorját gyártották már 1998-ban vagy előtte, akkor nem biztos, hogy az 5w-30 teljesen jó lesz. Ott már 10w-30, esetleg 5w-40 az ideálisabb."with low friction and low HTHS (High Temperature High Shear) viscosity (≥ 2.9 mPa.s)."
Ez a rész is a szabvány sablon szövege, nem a Motul fejlesztő írták, hanem csak ctrl+c, ctrl+v volt. Mindezt úgy, hogy a Dexos1 Gen2-es szabványt nehéz 3.1-3.2 mPa.s alatti értékkel teljesíteni. A teszteken nem csak laborban kell a magas hőmérsékleti nyírás értékeinek megfelelni, hanem minimum 90 órás folyamatosan erősen terhelt (250 nyúlmókussal) motoros járatással is, miközben 20 óránként mintákat vesznek az olajból.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
bul07
nagyúr
Kérdés
Nem úgy van hogy a ABS kockán keresztül megy a folyadék még ha pumpálják is?
Lenne külön ág ami megkerüli a ABS kockát?Nincs valami robbantott ábra vagy videó a ABS kocka felépítéséről működéséről működés közben
(#7292) forceberg
Az utolsó pár centi meg a féknyeregbe lévő a gond, ha az nincs cserélve
Mert más lesz a forráspontja és egy nagy fékezés után nyáron fel is forrhat ha annyira lecsökken a forráspont és egy második fékezésnél a buborékok miatt romolhat a fékhatás ami már gond lehet( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Jenne
őstag
Köszi.
Azért kérdeztem rá, mert eddig a cromax-nál vettem ezeket a szűrőket, de nagyon elszálltak az árakkal mostanra, így keresnem kellett másik lehetőséget.
Már csak az a "bajom" a kaufferrel, hogy az a motorolaj márka, amit én használok, azt Ők nem forgalmazzák.
De majd azt már megoldom.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Rocky975
senior tag
-
nagyúr
Erről szól a videó, hogy doktor üzemben használják az autót és 15ezer kilométeres (10 ezer mérföldes) csereperiódust tartanak.
RAT 540 a blogjában fejtegette hogy a rugalmas periódust is hosszabbra állítják, mint az ajánlott, hogy a vevő örüljön a kevés karbantartásnak.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
bul07
nagyúr
Pont ez az, hogy innen onnan megveszik de nem veszik a fáradságot a minőség ellenőrzésre, és ez a gond
Akkor hogy is lehetne megbízni a Mannol márkanévbe
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
Én a fagyállós sztori óta nem igen ajánlanák Mannol terméket
Nem is a termékek minősége miatt, mert az rendben is lehet, hanem a minőség biztosítás ekkora hiányosságai miatt
Én nem látom garantáltnak az egyenletes minőségetPersze ahol fontos a minőség, egy féktisztítóban olyan sok mindent nem lehet elrontani max több kell belőle vagy nem old olyan hatékonyan
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
veterán
Sajnos az Ósan "prémium" gázolajról nekem rossz a véleményem, mert a Smartot használtam egy ideig, ami szutykát az OMW MM takarította ki. [link]
Hozzáteszem, de lehet, hogy bármelyik sima gázolaj ezt műveli, szóval az igazi prémium tényleg ér valamit.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
fagylalt
senior tag
Végig böngésztem az összes felsorolt típust, de van amelyiknek rá sincs írva a dízelekre vonatkozó API száma (pl. CF-4). A legdrágábbakon is csak CF minősítés van feltüntetve, ami manuál szerint jó lenne, de elég kiábrándító, hogy ennyire régi szabványt tudnak csak. Ebből a szempontból a legjobbnak a Mannol tűnik, mert az API CH-4-es. Kell ezzel egyáltalán foglalkozni vagy én görcsölök rajta ennyit? Mi legyen a támpont, ha nem ez?
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
Van egy oldal oil-club.ru , komoly olajtesztek vannak, összetétel, adalékok stb. Google fordítóval nagyrészt kilehet bogozni. Moltul olajok nagy részét, amit néztem hidrokrakkoltnak írja, bár hogy egyenértékű a szintetikussal, valami spektrum alapján. Ez azért érdekes. Ha valaki ért hozzá ilyen szinten, pl xcess 5-40
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
-
nagyúr
Pontosan tudják, hogy mikor kell cserélni, de 30%-kal később jeleznek.
Amikor pedig jelez, akkor a tulajdonos boldog, és ez a lényeg.
Ha előbb jelez mint a leírt csereperiodus, akkor "ugye megmondtam", ha később jelez, akkor "mennyit spóroltam" érzés jön.
Mindkettő jó.
Ilyenkor a marketinges és a pénzügyes összekacsint, hogy jó ötlet volt a rugalmas csereperiódus bevezetése."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
TommyY2
tag
Köszönöm a választ mindenkinek.
Én nem értek annyira hozzá, de látom, hogy eltérőek a vélemények, ezért évente kétszer fogom cserélni, de csak azért, mert nem sima szívó motorról van szó (aztán majd az idő eldönti, hogy mit bír?).
Ha milliomos lennék négy autónk lenne, két munkába járó pici elektromos és két komolyabb hosszabb távra.
TommyY
-
TommyY2
tag
Én sajnos egész éves szinten munkába járáshoz napi 2x3km-t megyek csak (ez egy évben kb. 1500km). Természetesen tavasztól őszig jobban előfordulnak hosszabb kirándulások is. Évente megyek max. 8 ezer km-t az S-Cross 1.4T gépkocsival.
Mikor célszerű olajat cserélnem? Tél előtt, hogy a friss olaj jobban védje a motort a kopásoktól, vagy tél után, hogy az elsavasodott olaj ne tegyen kárt hosszú távon a motorban?
Esetleg legjobb lenne évente kétszer (tél végén és tél előtt) a sok rövid táv miatt?
Köszönöm:
TommyY
-
bul07
nagyúr
Mann van a kosárban sok egyéb mással (új teknő csavar [link])
De még nem rendeltem meg mert időzíteni akarom az érkezéstDe most megvolt az olajcsere az itthon lévő HENGST FILTER E19H D83[link] szűrővel, már egy éve megvan mindig előre beszerzem, ha lenne egy nagy akció tuti pár évre megvenném őket de így csak mindig egy évre előre
Itt írtam róla képekkel, meg hogy van egy kis olajfolyásom
Hú nagy a gond a kauffer-nél, nálam majdnem minden terméknél nem oda való kép van
Van olyan gondom is hogy a motor burkolat zörög kicsit
Hát teszek egy próbát kicserélem a gumi rögzítőket [link] 239FT/db és 2db kell, meglátom hátha passzentososabb lesz
Meg van még a kosárba pár tartalék burkolat csavar is[link], egy biztos hiányzik mert azt már észrevettem, de lesz pár tartalék[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
Hát nem tudom nekem a Mann megoldása nem színpatikus
Amúgy pont nemrég volt egy videó ahol szűrőket daraboltak fel, és ahogy látszik és ahogy elmondja nekem is ez a bajom ezzel a fajta megoldással
Videó innen amire gondolok
Ahogy most nézem én elnéztem mert MAHLE ORIGINAL esetén azt hittem hogy fehér műanyag, de ha az nem is műanyag hanem filc akkor az se nyerő, valahogy nem bízok abban hogy a hőt bírnák annyira mint a műanyag és hogy nem deformálódnak vagy rosszabb nem engednek át melletteDe ahogy most újra néztem a videót lehet Mann lesz méghozzá hogy abban volt a legtöbb papír nagyobb a szűrő felület
Lehet adok neki egy esélytVennék én BOSCH utastér szűrőt, ha lenne körben rajta szivacs és ha hozna aktív szenest a kocsimhoz kauffer oldalán
Nem is értem hogy miért spórolják le körben a szivacsot és a nagy gyártók is a jó drága szűrőik esetén is
Mikkor tolom be a helyére a szivacsos oldalfalút úgy áll a helyén mint Katiban a gyerek, ha meg szivacs nélkülit rakok be lötyög kicsit(nem az enyémbe édesapáméba mert neki a legolcsóbb kell, de mondjuk neki jó is vastagon poros kocsijába horgász autó)( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
MC Pite
veterán
Gari után játszik; addig ahhoz, hogy tételes számlát adjanak(gari feltétel ha nem márkaszervizbe visszük időszakosra) a szerviznek kell vennie az olajat is, ők meg kevésbé rugalmasak.
[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Az ok, megvan, de ha én szerzem be/van ráhatásom - és úgy tűnik már van - akkor a jobbikat rakom bele. Jó az a 30as 2312 is; de ha kapnak(a szerviz, aztán meg én), jóhogy inkább a 2010-es olaj megy bele. [link]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Na, megvan a karbantartási terv.
Engedélyezett olajok az 1.2 VTi-hez:
0W20 B71.2010 (C5)
0W30 B71.2312 (C1, C2)
Nincs több. Ehhez képest horror amit a Totál felsorol... Pedig a gyári is tőlük van [link]Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest