Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
Ne sztresszeld túl, csak tartsd szemmel az első pár száz km-en, hátha még kiszabadul egy-két légbubi. Ha melegen sem megy minimum alá akkor nincs baj. Nekem az F31 még buborékozott 1500 km után is melegen, majdnem egy litert kellett rátölteni, de azóta olyan pontosan áll a vízszint, akár a svájci óra.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
bul07
nagyúr
Még ha csak pénzkidobás
Aztán nem is hinne egy javító embernek se(videó)hogy milyen jó is az ilyen olyan adalék( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
-
Janoo_07
aktív tag
Közben beszéltem a szervizessel, ahova vinni fogom (Duna Autó), hozott olaj használata esetén a számla 15%-át kell kifizetni még nekik hogy azt használják +4k a fentin kívül. Ők viszont Shell Helix Ultrát használnak szerződés alapján, szóval elvileg annak is jónak kellene lennie. Nem tudom, hogy járok jobban.
-
8th
addikt
Megfogadtam a tanácsot ("tokmindegy mit teszel bele") úgyhogy raktam bele egy fél literes flakon fékfolyadékot. Amint körbeért az olaj mindenhová olyan csörömpölést levágott a motor... De fél perc alatt szépen kisimult a hangja. Előtte hidegen melegen (pláne terhelésen) masszív hidrotőke hangja volt na ez most teljesen megszűnt. Olyan finoman halkan surrogva jár, hogy szerintem új korában nem volt ilyen halk. Olajteknőt is tök feleslegesen szedtük le. Azt gondoltam mivel sose figyeltek oda az olajcserére és olajból is szűrőből is mindig a leg-leg-legolcsóbbat kapta a kocsi az olajteknő tele lesz összeállt dzsuva darabokkal de nem, a fékfolyadék minden lerakódást feloldott és kipucolt a motorból. Boldogság van*.
szerk.: * már ameddig megy.
[ Szerkesztve ]
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
Előző gazdájánál bő három évente kapott csak friss olajat és mentek két csere között vele vagy 25ezret szóval már önmagában az is csoda, hogy még egyáltalán saját erőből képes a helyváltoztatásra. Mentem vele csere óta ~150km-t, egyelőre úgy tűnik a fékfolyadék kiűzte belőle az ördögöt. Utólag bevallom amikor alapjáraton elkezdett csörömpölni a koktéltól kicsit izgultam.
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
Ja, nem a kocsi miatt az nem érdekel ha szétesik, ingyen jött. De az enyém motorja jelenleg darabokban van így rögtön azon járt az agyam, hogy adjam elő a páromnak, hogy ha ez itt megkotlik nekem akkor pár hétig az övével fogok dolgozni járni. Lányról tudni kell, hogy már azért tikkelni kezd a szeme ha az ajtózsebbe dobok egy használt zsepit. Rakjam zsebre ne az ő kocsijába szemeteljek. Beteg szegény kicsit. Elképzeltem ahogy elkezdem bepakolni a szerszámos dobozaimat majd az illatos tiszta autójába behuppanok a retkes munkásruhámban és kihajtok az udvarból miközben ő az ajtóban állva villámokat szór rám a szemeivel.
A demokrácia a csőcselék uralma
-
Gyöször
senior tag
Én 1 éve mobil s3000 5w-30 formula D1 használok a K14C motoros 1.4T suzukiba. Enyémben még nincs koromszűrő. Mindenképp legalább api sn+ olajat akartam. Meg dexos1 gen2 illetve ilsac gf-6a. Utóbbi nem feltétlenül jött össze, de a gf5 az biztos.
Gond nincs, becsörgés ezzel a töltettel sose volt.
Most lesz csere nemsoká, a tapasztaltak alapján én újra ezt tenném bele, de kíváncsi vagyok rá, hogy találtok-e esetleg valamit, ami miatt ezt nem lehet nyugodt szívvel beletölteni?ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
Xclean EFE nekem volt benne, azzal olyan lspi szerűen becsörgött a motor. Sűrűn. A szervízben éves meg kétévesen betöltött valamilyen olajjal is csinálta néha, pld nagyon hosszú 50tempós szakasz után a faluvége tábla vonalában gázpedálra helyezett 44es cipő hatására. 3 év alatt mondjuk 5x. Az Efe vel meg 7 hónap alatt 5x de az utolsó sokkal csúnyábban, gyors tempóban is.
Mindig mol100 benzin volt a kocsiban, évente 1-2x auchan 98.
2017es gyári vezérlő szoftverrel. Nekem sosem rángatott, fórumon mindenkinek 1800f/p nél így nem engedtem frissíteni.
Mobil s3000rel viszont egyszer se csinált becsörgést gázelvétellel.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
TommyY2
tag
Erdekes, hogy csak 0.7%-al magasabb a szulfáthamu tartalma a Lite-nak az EFE-vel szemben. Ez annyit számítana?
A TBN viszont a Lite-ban 8.5, az EFE-ben meg 7.8. ez sokat számít?
Gyöször: Mivel jó füled van a motorhanghoz, igazán letesztelhetnéd az Eco-Lite olajat. Bevált a valtóhoz a Petronas Tutela?
TommyY
-
TommyY2
tag
A gyári EcStar olajról nincs különösebb adat, de ha jól emlékszem, egyszer valaki talált róla egy orosz adatlapot, ahol a TBN ugyancsak 8.5 körül volt (papír szerint). És mégis azt töltik a márkaszervizben (bár, ki tudja, hogy mi van a hordóban?). Én szerencsére eddig kétszer is olyan helyen voltam, ahol gyári flakonos olajat kaptam és ablakon keresztül végig is nézhettem a tisztességes munkát.
TommyY
-
Gyöször
senior tag
Megtorpant. Akkor tűnt fel, hogy csörög is. Olyan 1-2 mp ig tartott. Utána nem volt teljesítmény csökkenés, csak én nem nyomtam neki. Mondjuk 5 percig. Utána semmi napokig. Nekem nincs olvasóm, de 3 év gari volt rajta ök 2. év végén olvasták és azt mondták semmi.
Pedig mikor a futót újraépítettem akkor kiálltam vele a garázsból reggel este meg be. 4-5 ilyen nap után elkezdett 3 hengerezni. Utána az lett, hogy beállás előtt elmentem kocsikázni. De hibakód infót erről se kaptam a szervízből.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Asbee
veterán
Az a baj sokan azt hiszik sűrűbb olaj, nagyobb olajnyomás, jobb kenés. És olyan helyeken vízionálnak kopást ahol lényegében nincs, több 100k után sem. Eddig egyedül a Barcsik mondta, kiszedett dugókkal alátámasztva, hogy egyes tfsi-knél (tuning, állandóan rúgott) motoroknál jobban ajánlja az 5w-40-et. De úgy hogy megengedett az is. Erre meg azt szoktam mondani, akinek ilyen igényei vannak max 5000 ezrenként dobja le az olajat. Valamit valamiért. Amúgy 90%-ban ez a megég alaptalan, nem alátámasztott legenda. Érted, forró az olaj leengedésnél. Vicc. És akkor tele a piac, össze vissza olajjal használt olajzabálós autókkal. tfsi motorok jó példa erre. Amibe ment a 10-60, meg 5-50 meg társai, generálért kiálltanak, rengeteg ilyen van csoportokban, aki meg használta belevaló normális olajjal, sok 100 után sincs semmi gond, minimális olajfogyi. A gyakorlat valahogy mindig a gyári ajánlást igazolja.
Ráadásul nézzük meg milyen motorokról beszélünk. Kicsi szívóbenzinek. Ezek többnyire város és autópályán sem 200-al 6000-en mennek. Az én kocsimat is 10w-40-el kínozták és mi lett belőle. Aki 5w-30-at használ új kora , időben cserélve, még a városban nyektetettel sincs olajfogyi gond.[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
Cégnél van egy 18-as 1.4 tsi caddy. Főleg városi futkozós, de a 2 év tartva van. 41k van benne, mentek németbe vele, kért 1 liter olajat. Ezek a hosszú periódusok megölik s motorokat. A dízelek sok pályázással még úgy ahogy bírják.
Néztünk a napokban ismerősnek egy fiat bravot, 1.4 tjet. 30-35 ezrenként cseréltek benne olajat. Külföldi. -
szimi57
őstag
-
szimi57
őstag
Azért húzódott el, mert volt tartalékban egy 4 l-es tétel olajfogyasztás miatt, nem akartam kidobni. Nyugodt voltam mert LL olaj. És emlékszem valamennyi 3 hengeres távom is volt. Azóta ott a kocsiban 2 db tartalék trafó. Bármikor cserélni tudom.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Gyöször
senior tag
Én sült hülye vagyok a tribológiához, csak felhasználói szinten foglalkozok az olajokkal és nagyfokú kísérletező kedv jellemezte az előző évtizedemet.
Annyit tudok, mivel direkt az lspi ellen fejlesztettek olajat direkt ezekbe a benzines hengerbe fecskendezős (kis)turbós motorokba ezért gondolom csak lehet hozzá köze. Mert eleinte én is ilyen értetlenül álltam a gpf meg dpf hez használható olajokhoz. Ezen a logikán is csak akkor lenne köze, ha már zabálná meg folyna végig a kéményben.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
Ezért nem értem azokat a tulajokat akik ragaszkodnak a szuzkó szervíz api sm olajához.
Mellesleg megjegyzem, hogy amit vettem olajat a dobozán "csak" api sn+ és ilsac gf5 van, csak valahol leírták a mobil weboldalán, hogy ez ám bizony teljesíti a gf6a meg az api sp-t is. :-))) de legalább dexos 1 gen2 rajta van.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
tboldi
nagyúr
Persze, csak gondoltam, technológiailag fejlettebb, ami nem feltétlenül baj.
Onnan indultam ki, hogy a Dexos 2 visszafele kompatibilis a GM-LL-B-025-tel, ami szintén volt ennek a Multijetnek az előírása (Opel CDTI-ként természetesen).
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
tboldi
nagyúr
Ez igaz, bár félévente így is, úgy is csere.
Dec. 24-én volt utoljára (akkor értem rá ), úgyhogy mondhatni időszerű.A kézikönyv csak annyit ír sok városozás esetére, hogy rövidíts a 30k km/1 éven. Hát jó.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
tboldi
nagyúr
Esetleg merjek-e 0-sat beleönteni a rövidtávok miatt? Ez a Mobil tökéletesen megfelel a szabványoknak.
Valszeg hamarabb elérne a hengerfejben lévő olajnyomás kapcsolóig, normál esetben is eltelik 1-2 mp, mire elalszik Aladdin lámpája a műszerfalon.
A WagonR-rel jobban mertem kísérletezni, de a digónak lelke van, óvatosan kell vele bánni.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
tboldi
nagyúr
Nincs róla említés. De legalább nincs olyan gyötrelmes ábra sem, mint a Hondáéban.
De igazából nem akarok eltérni a gyártói specifikációtól, csak kósza gondolat. Valszeg a Motul X-cess Gen2 lesz, amit legelőször linkeltem.[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
tboldi
nagyúr
Mondjuk a Selenia WR mellett szól, hogy 5 literes flaskát vettem legutóbb, és csak 3 (3,1-3,2?) liter hiányzik belőle, úgyhogy elég lenne 2x1 litert vennem.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
tboldi
nagyúr
Ja, az én életem is túl unalmas volt a 2 japánnal.
Próbakör is megvolt, nem változott semmi, menet közben továbbra sem villan fel a pilács, tehát az új alkatrész hibátlan, csak mégsem az a ludas.
Amúgy hangra én sem érzékelek semmi különöset, amikor hidegindításkor reklamál, de egy
zakatoló dízelnél amúgy is nehezebb bármit is kihallani.[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
2ozzmexy
aktív tag
Xar olajat bele jó drágán...
Így mulat egy magyar úr...Volt értelme szerinted? Azon kívül hogy a kocsmában a csapolt-vizes lóbányai homályos mellett elmondhatta az előző tulaj hogy "de racse olaj van benne, úgymegy b+...", igaz hidegen a hidrotőkék inkább a Földkörüli pályára igyekeznének, de ha egyszer bemelegszik (úgy tboldiék környékére ha 'nyíregyről indulsz) az plusz 2 lóerő...
Én nem is értem egyesek miért akarnak okosabbak lenni a mérnököknél akik már óvodában is ezzel foglalkoztak... Leírja a Fiat hogy milyen olajat öntsél bele... erre van egy másik hasonlatom, de nem merem, mert kapok megint egynapos bant.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Dare2Live
nagyúr
"A megfelelo olajnyomas nem egyenlo a megfelelo kenessel."
Írtam ilyet?
De hamár bedobtad hidegen melyik olajnál nagyobb az olajnyomás 0Ws vagy 5Wsnél? (5W)
Közben még a 0Ws is baromira nem ideális a motornak hidegen szörnyen sürű/viszkozus ahoz képest, hogy milyen egy 100Cs xW40 sött akár 50es olaj. Nehogy egy 100Cs XW30as vagy XW20as.
szerk:
pont nemrég írtam egy ilyet:
"0ws olaj jobban folyik hidegen. jobban ken hidegen de olajnyomás alacsonyabb lesz. A motor épségének a folyamatos megfelelő mennyiségű olajáramlás a fontos és nem a magas olajnyomás.""[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
A beírod és 0 magyarázattal nem tudok vitatkozni.
Ráadásul amit írsz ahogy írod az biztos nem igaz. Nem a higabbal fog elöbb létrejönni a "megfelelő" olajnyomás. Pont fordítva: Minnél sürübb az olaj annál gyorsabban éri el és lesz magasabb az olajnyomás. Alap fizika.... gondolj egy fecskendőre és 0Ws majd 20Ws olajjal. Melyiket kell jobban nyomni, hogy kifollyon? Melyiknél lesz magasabb a nyomás? Melyik folyik jóval könnyebben, melyik jut be gyorsabban könnyebben az illesztésekbe?
A kulcs nem az olajnyomás. Hanem a megfelelő olajáramlás.Gyöször: Terméeszetesen olajról beszélünk ott is hideg oldalról és nem málnaszörpről.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Gyöször
senior tag
Ne haragudj, ne vedd támadásnak, beleugatásnak, de így külső szemlélőként azt gondolom nem nagyon vágod miről beszél Dare2Live. És egyúttal a kenés lélektanát sem mert azt gondolom Dare mondja a frankót.
Az ecet nem ken jól, de a jó minőségű olaj igen. És nem az 5w-40 hanem a belevaló. De ha 0w40 vagy 5w40 ről beszélünk akkor kenésben semmi különbség nincs, ha meleg az olaj. Ha hideg, akkor a 0w vel jár jobban a motor, mert hidegen könnyebb szivattyúzni, hamarabb körbeér, tehát KEN míg az 5w lassabban ér oda, tehán addig nem ken. Érti e kend?
Azontúl nem az olajnyomás ken, hanem az olaj. Minél több olaj folyik át a kenési helyen annál jobban hűti, illetve szállítja el a kopadékot. A piros csodalámpa egy tájékoztató jellegű műszer, ha indítás után kialszik jó vagy. Ha soká, akkor van valami gond, ha meg sosem alszik ki akkor nagy gond.
Ha alapjáraton bevillan nem kezdek el a Ladába 20w50et tölteni mindig 10w40 megy bele, holott annak idején 15w40et írtak a könyvébe.
Ha minden kenési helyen szalad az olaj akkor elvan a motor. Nem kell a 8 bar hidegen, mert akkor szépen kinyit a végnyomásszelep és onnantól a szivattyú nem tudja ellátni a feladatát, azt hogy x fordulaton x*y mennyiségű olajat tegyen a nyomócsőbe. És ha nem megy körbe a mérnök által kitalált mennyiség akkor lesznek az olajkör vége felé eső helyeken, ahová sokáig nem megy olaj vagy jóval kevesebb. De az eleje is csorbát szenved amint nyit a nyomásszelep.Én valahogy így látom.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen