-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jimmy8
senior tag
Szerintetek itt mire gondolhattak (szervízkönyv)?
"FONTOS:
A gumiabroncs típusának megváltoztatásakor végezze el az elektromos szervokormány számítógépének kalibrálását: CF088 beprogramozás a diagnosztikai berendezésen (lásd a hibamegállapítással foglalkozó javítási útmutatót)."
Most váltottam 15"-ről 16"-ra, valamit kellene állíttatnom?Megvan: 15-16 esetén ugyanaz az érték van, 17-nél kell(ene) állítani...
[ Szerkesztve ]
-
szebe
addikt
válasz norbert1998 #90193 üzenetére
Köszi azért az infókat, ezeket lesz időm megrágni tavaszig. Már csak találni kéne egy vállalható felnit
#90195 vzsryl
de a PSA nem tud benzin motort csinálni
Kár értük, mert amúgy nem tűnnek rossznak. Csak mivel lődd tökön magad, az olajos szíjas puretech, vagy prince?"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
vzsryl
nagyúr
válasz forceberg #90196 üzenetére
Azért adtam el a Superb-et, mert nem akartam dízelt. Egyszerűen nem tudtam megszokni a hangját, szagát, karakterét. Lehetőség szerint két literes szívót szerettem volna, és abból csak az L3 nincs “túlárazva”.
Vannak hibái, pl. a veserázó futómű is ilyen, de legalább mindenkit körbe tudok autózni a Mecsekben.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
szebe
addikt
válasz norbert1998 #90191 üzenetére
Tudom hogy a magassággal lefele kell mennem. 205/55 r16 van fent, ahhoz a 205/50 r17 (már ha a felniszélesség is egyezik) közelebb áll, legalábbis a kalkulátorok szerint.
[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
szebe
addikt
válasz norbert1998 #90188 üzenetére
Köszi a válaszokat.
A /45-höz nem ragaszkodom, nekem jó a ballonosabb is (már amennyivel a /50 ballonosabb ) , de akkor szerintem kipróbálom, aztán max eladom ha nem tetszik."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
norbert1998
nagyúr
Párom Megane (2/1 5 ajtós) kacsájában leesett az ablak reggel jobb elől. Újat vagy bontottat érdemes venni?
Azt tudom, hogy például keresztmerevítőből elől csak bontottat, az új az masszív gané. -
norbert1998
nagyúr
Hasonló a helyzet nálam is, mint t.imi-nél. A felni, a gumi mérete. Viszotn nekem Cuope-m van, annak biztosan merevebb a kasztnija és keményebb a futóműve, mint a többi bódénak. Havernak volt egy Privilege kombija, az ehhez képest hajó volt, szintén 17-es felnivel. Az simán vállalható. A Coupe azért tud rázni. Én fiatalon még élvezem, de lehet 45 felett már idegesítene
Volt nekem is egy masszív kátyúkárom. 2 gumi 2 felni elment. A felnik hegesztve lettek, görgőzve, fényezve, szebb, mint az új, de hát igen, azért ez már képes gondot okozni. 18-ast eszemben sincs felrakni már.
[ Szerkesztve ]
-
t.imi
addikt
Nekem Dezent 17es van fent, 215/45 gumival. Kb 8cm a gumi magasság.
90% pálya, tartósan a fürtösbombákkal megszórt utakon használva nem tudok nyilatkozni. 2.5bar elöl hátul fixen.
2.2bar már nagyon meredek, nagyobb lyukban felni kap rendesen = 90-nél M0-on 39. kilométernél - annyi volt az új felni +gumiban - esőben kisebb árok hajtott a felnin egy keveset.... erősített oldalú gumi megúszta. Másnap lett 2.5-re fújva.
Hosszbordákon meg tud lepni a + 20mm is. 195<215. -
szebe
addikt
Akinek van/volt M3-on 17-es kerék, mennyire vállalhatatlan a hazai utakon?
16-os Kaleido van most ~3 éves nyárival, erre menne fel a téli. Következő nyári szezonra pedig vadásznék valami 17-eset, lehetőleg valamelyik gyárit.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
vzsryl
nagyúr
válasz rob210 #90182 üzenetére
Mindig akkor történik valami gebasz, amikor rokonnak, barátnak kell szakmai szolgálatot nyújtani… Ez ilyen.
btw. A laguna féke f@sza lett. Tényleg kellett neki a menés. Ma toltam egy 400km-es oda-vissza utat (~70%-a pályán), de már az oda út végén is ugyanúgy fogott, mint az Ate. Egyelőre nem nyikorog, nem porol a Textar.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
Megane 2 sedan 1.6 fl. utáni (2007.12. hó). 120ekm (garantált). Futóműben még minden gyári, kivétel a féktárcsa-fékbetét.
Érdekes dolog a futóműnél: Valami halk tompa kopogás hallatszik a jobb elejéről útegyenetlenségeknél , de csak ha "bemelegedett" az a "valami". Reggel induláskor csönd van, de 10-15 km után elkezd kopogni, nyáron 35 fokban indulás után pár perc kell csak neki. Kormányon nem érezeni semmit.
2 szerelőnél is volt, hibát nem találtak, de korábban egy futóműállításkor egy szaki azt mondta, hogy mintha az axiálcsukló belső fele egy picit lógna.
Gondoltam veszek egy kormánymű perselyt, meg egy axiált, és kicseréltetem őket. Ha nem lesz jó, akkor lengéscsillapító (+ toronycsapágy) csere a következő, csapágy úgy is megszólalt (ropogott) már egyszer nagy hidegben a múlt télen (de csak akkor).
Egyéb javaslat, esetleg tapasztalat hasonló esetben-esetről?[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Off erősen.
Bátyám, vett egy citroen xsara picassot végre egy normális autót a sok hulladék után.
1.6 16v 109le.
Na elhozta vezcsere miegymásra.
18 éve szerelek, de eljött az első amikor elugrott a vezérlés.
Konkrétan nem az én hibám volt, de nálam ment gajra, kitört a feszítő görgő stiftje a hengerfejtömbből.
1 nap alatt hengerfejcsere vezérlés miegymás estére járó motor.
(Azért a most már szörnyű), (de 18 éves ismeretségeknek megvan az előnye.)Renault power
-
t.imi
addikt
Gondoltam kivárom, kb 2600km után fogyott el a 100km olajcseréig figyelmeztetés
Igaz, másfél liter olajjal kevesebb folyt le. Kísérletnek jó volt.Más.
Lassan itt az ideje az ajtó átvezető kábelek cseréjének 2013 ph1 m3 dci-n.
Catcar-on nem találtam cikkszámot, nagyon infókat sem vezeték színek, vastagság, csúszósaruk típus, stb?
Tudtok olyan oldalt, ahol ott a megfejtés?[ Szerkesztve ]
-
PofaJenö
senior tag
válasz MasterMark #90178 üzenetére
Köszönöm
gabor9991Lumia 820 --> Huawei P9 lite --> Samsung Galaxy S 9 --> Sony Xperia 5II --> Samsung Galaxy S 10e. --> Samsung Galaxy S 22.
-
PofaJenö
senior tag
Sziasztok
Lenne egy kérdésem, van egy Clio 2-es 1.2 reggel vittem be a szervizbe 9 óra körül első toronycsapágy cserére meg kormánymű gumi harang cserére, lehetséges hogy kész legyen, 2 óra után hívtak hogy kész van.
Köszönöm a választLumia 820 --> Huawei P9 lite --> Samsung Galaxy S 9 --> Sony Xperia 5II --> Samsung Galaxy S 10e. --> Samsung Galaxy S 22.
-
mycso
Topikgazda
Egy kis fogyi, 1.8tce talisman, 3 személy, Miskolc-Jéna-Miskolc, 80% autópálya 130-160 között, a többi autóút-főút.
Tankolás után számolva 8,17l/100km lett az össz fogyasztás. (nem tudom, hogy ez milyennek számít)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
gabor9991
őstag
válasz forceberg #90171 üzenetére
Azzal nincs baj amikor tervezhető a kiadás és számít rá a tulaj hogy 200-250 ezer után bizony költeni kell az autóra de ezt követően újra elmegy sok ezret megbízhatóan.Azzal van inkább baj mikor megbízhatatlan egy autó, hiába költ rá a tulaj attól függetlenül jönnek a váratlan, bosszantó és drága hibák.Van a családban több offos dízel, van amelyik 7 éves 350ezer felett futott és gyakorlatilag a műszaki állapota hibátlan, meg van olyan amelyikben 5 évesen 170 ezernél már fel lett újítva a motor, most lesz benne kuplung cserélve, kormos a kipufogó miközben a porlasztók be lettek vizsgálva a turbóval együtt és tudják a gyári értéket, a dpf is új és mégis kormol na ilyenre nincs szükségem. Itt is elment egy kisebb összeg arra hogy hátha kiderül mi a hiba mert valami nem jó az egyértelmű, de külön-külön bevizsgálva minden alkatrész jó, az autóban együtt viszont nem működnek.
Nézem én is a hahu-t, jönnek a hirdetések minden nap, hihetetlen módon a fehér dízel kombikat külföldön mindig eldobálják még 180ezer km futás körül legyen az Ford,,Skoda,kia,opel közben mállik a kormány bennük meg lyukas a szőnyeg a pedáloknál 5-6 éves autókban.
De ezeket a M4 110 lovas dizeleket is beraktam a keresőbe, ha rob azt írja hogy ez talán a legjobban sikerült dízel az 1.5 dci-szériából akkor gondolom nagyon nem lehet mellé nyúlni egy ilyennel ha nem a legalja kínálatban kotorászik az ember. -
gabor9991
őstag
válasz rob210 #90169 üzenetére
Akkor a M4 110 lovas az ugyanolyan megbízható mint az eggyel korábbi megane volt? Néztem most pár kopóalkatrészt hozzá és mindenből van rengeteg, különböző minőségben.
Futásteljesítményt nézve van olyan szerinted, amit már ott kell hagyni akkor is ha szép a kocsi mert ott már nem igaz az "állapotot veszünk nem óraállást" állítás?Van néhány közel 300 ezret futott is eladó nem tudom azoknak még mennyi lehet hátra.
Örülök hogy kiderült ez számomra, hogy nem minden motor egy időzített bomba ebben a karosszériában, valahogy én úgy emlékeztem hogy ezeket már sajnos abban kategóriába sorolják amit ha nem muszáj akkor nem kell megvenni. -
rob210
Topikgazda
válasz gabor9991 #90168 üzenetére
Ebben pl. nincs adblue tartály
az a 116le 1.5 ben van.
De azt az összeget is cáfolom, 467ezerért van hozzá tartály, csak tudni kell, mit honnan kell rendelni.
A bárdi egy rakat fos.
Nagyon sokszor tévesen adnak ki dolgokat félrecimkézve, elcsomagolva.
Én nem vásárolok a bárdiban csak ha muszáj valami miatt, ez évente max. egyszer fordul elő.
Korai M4eknél a lengéscsillapító, a stabpálca az ami kérdéses, szeret nyüszögni.
De már van hozzájuk meyle lengés csillapító is, meg meyle stabpálca is és utána elkussol.Az 1.6 hoz 6 féle gyártó láncát tudom prezentálni.
2 hete cseréltem komplett vezérlést egy scenic 3 1.6 dci-n.
ott ami drága mulatság és szinte mindegyiken előjön az az egr-hűtő átszakadás.
A biturbósokon meg maga a teljes egr csere.Renault power
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #90166 üzenetére
Rosszul írtam feljebb, az 1,6 131lovasra gondoltam amiről például az a legenda hogy sok alkatrész csak gyáriból elérhető hozzá.Nincs normális minőségű utángyártott meg gagyi sem.Bárdiban a kereső nem hoz hozzá kuplungot.
Pont mint focus mk4 1.5tdci-hez.Focus mk3.5 luk kuplung lendkerékkel 150ezer, mk4-hez még csak gyári van valószínűleg az is luk csak ford logóval 250-ért.
Bárdiban az eladók ott röhögtek egy 17-es meganehoz valami millióhoz közeli tétel egy adblue tartály mert csak gyári van hozzá de akkor valószínűleg az nem 1.5 hanem az 1.6 lehetett.
Ilyesmire gondoltam a szopórollerezés kapcsán.Ha azt mondod, hogy az mk4 megane 1.5 dízellel nincs több gond mint a korábbi évjáratokkal volt akkor vw csoport helyett inkább erre nézelődnék tovább az 1.5dci valóban jó konstrukció hírében áll.Itt van pl ez [link] ezeknek van valami típushibájuk amire érdemes figyelni vagy nincs semmi etra a szokásos dízel hibalehetőségeket leszámítva?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz vzsryl #90165 üzenetére
Nem tudlak megnyugtatni.
Ott valami nem kerek.
Én szvsz utálom a textar betéteket, mert egy idő után mindegyik el kezd nyikorogni.
Viszont egy új fékbetét ha a tárcsa is fel lett szabályoztatva és össze van rendesen rakva nem lehet rosszabb mint a régi.
Ilyenek akkor fordulhatnak elő, ha valahol kenési probléma van , vagy nem lett megfelelően eltakarítva a csúszópálya, csap, fészek, kivitel függő.
Összekopás van, az nem hülyeség, de fékhatásnak azonnal kell lennie.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz gabor9991 #90164 üzenetére
Erről viszont mesélj kérlek, hogy az 1.5 dcivel milyen szopórollerre lehet felszállni?
Csak azért kérdezem, mert ezt még konkrétan az egyik vér VW fanatikus barátom is elismerte, hogy az 1.5 dci nagyon kiforta magát és világbajnok motor.
Mit hallottál olvastál láttál?Renault power
-
vzsryl
nagyúr
Laguna 3 2.0 M4R
Megvolt a körbe fékbetét csere. Textart kapott, de egyelőre még nem tudom mi lesz ebből, mert borzasztó gyenge. Elvileg össze kell kopjon a tárcsával. Remélem tényleg így van, mert ijesztő, hogy igazán csak akkor fogja meg a verdát, ha rendesen megtaposom. Volt pár olyan szitu a városban, hogy azt hittem mindjárt megáll, de satuzni kellett a végén.
Eddig csak egy autómon kellett betéteket cserélni (mindet amivel vettem, azzal adtam el), de ott nem tapasztaltam ilyet, ráadásul ott nipparts vagy japanparts volt (Almera N15).
A szerelőm egy fékcenterben dolgozott előtte, szóval ez a specialitása.
Nyugtassatok meg, hogy ez így normális. Hétfőn műszaki.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #90163 üzenetére
Eszembe se jutott hogy vitázzak épp amiatt kérdeztelek mert láttál már elromlott autót
1.6cr is fent van a listán amiket nézek, eddig az olajszjvattyú szija volt a legnagyobb hibalehetőség amiről olvastam de akkor olvasok még erről a motorról persze ott van még a listán az 1.5tdci 2018-ig bezárólag illetve az 1.5 dci is de ezekről a 110 lovasokról is vannak horror sztorik sajnos, pedig a 4-es megane jól néz ki kívül -belül de ha olyan mint a 4-es focus akkor fel lehet szállni azzal is a szopórollerre. -
gabor9991
őstag
válasz rob210 #90161 üzenetére
Nem vitának szánom amit írok, az 1.6 crtdi motorral kapcsolatban 2014-es autóra a VW/Skoda topikban azt írták hogy adott évjáratú autóban lehet még a piezo de lehet a Bosch felújítható porlasztó is, ebből arra gondolok hogy 2014 után a porlasztók már bosch hagyományos tekerccsel vezérelve.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
-
Gaskin
aktív tag
rob210 és Kronos3000 kollegáknak nagyon köszönöm professzionális segítő válaszokat! Hatalmas Királyok Vagytok!
-
rob210
Topikgazda
válasz 75kokoko75 #90155 üzenetére
Ablaktörlő karok le.
Szélvédő alatti levélrács ki, és látni fogod.Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz Gaskin #90145 üzenetére
Szia.
2es meganenál típushiba a nyereg berohadása.
A hátsó nyereg ugyanis kétüzemű nyereg.
Azaz van egy hidraulikus része ez az üzemi fék. (Pedál)
Illetve van egy mechanikus kilincs szerkezetes menetes orsós része.
Na ez a mechanikus része rohad be és nem fog úgy az egyik oldal mint a másik. Rendszerint a jobb nyereg adja meg magát és dolgozik gyengébben mint a bal.Magyarán a kézifékkötélnek semmi köze a dologhoz.
(Lehet köze, de csak nagyon extrém hülye szerelő esetén)Viszont, ha berohad az orsó akkor amikor behúzod a kéziféket az egyik nem fordul el annyit mint a másik így nem fog rá a tárcsára érthető okokból.
Ilyenkor szokták azt, hogy kézifék behúz padon mér.
Aztán kézifék behúz és közben tapos az üzemi is.
Ha ilyenkor javul az érték akkor mechanikus hiba.
Remélem érthető volt .Renault power
-
szebe
addikt
38 volt asszem. 4 gombos, szabadkezes, Megane3.
Ha 2006, akkor gondolom Megane2, az 3 gombos(?), és szabadkéz sincs, szóval valszeg "jóval" olcsóbb.Gyári nem tudom mennyi lett volna. Írtam a helyi márkaszerviznek, megköszönték az érdeklődést, a vevőszolgálati munkatárs hamarosan keres. Ez volt 3 hónapja, azóta is serényen keres
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Nem kell gombot nyomni, a zsebedben van a cucc és mikor odaérsz kinyit magától, ha elmész bezár magától. Ilyenkor bedugni se kell, csak a gombot megnyomod és indul is a kocsi.
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
Kronos3000
senior tag
válasz Gaskin #90145 üzenetére
A bekarikázott rész a probléma. A kézifék automata után állító, elvileg a kopás mértékében állít egy racsnival. Elvileg, ha jól működik. Le kell szedni a dobot hozzá. Mondjuk én cakli-pakli cseréltem a Thalia-n munkahenger, fékpofával együtt, azóta jó. Szerintem a tied is hasonló. De majd Robi megmondja ha más lehet a probléma.
[ Szerkesztve ]
Wasabi...
-
Atesz08
tag
sziasztok ! megane classic 2001 -nél a hátsó szélvédő alatti kalaptartót (amiben a hangszórók vannak) szeretném leszedni úgy, hogy nem török el semmit. van valakinek videója, vagy le tudná írni hogyan szedhető ki ? hol vannak a patentok / csavarok stb. előre is köszönöm !
-
Akkor már inkább ziherejsztű az zárható, a gombostű ha kicsúszik és leesik kellemetlen tud lenni. Azt mondjuk nem tudom a farostlemezen hogy böki át és vissza. Meg akkor már varrni is tudná, a cipészek használnak visszahajtott vastag tűt nyéllel, vastag cérnával, bár a farostlemez vastagsága még annak is lehet gond.
Aki nagyon unatkozik és nem sajnálja ha ronda lesz kipróbálhatja a flíz tapétaragasztót is, hogy bekeni kívülről aztán átivódva hátha odaragad. Azért a flíz, mert az nem nagyon hagy nyomot, bár ha kioldja a farostlemez színét lehet barnás lesz.
[ Szerkesztve ]
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
Gaskin
aktív tag
Sziasztok!
Egy megane 2-es fék történettel kapcsolatban kérdezném a szakértőket:
Múszaki vizsga előtti átvizsgáláskor megállapítást nyert, hogy a kézifék meghúzásakor a bal és jobb hátsó kerekeknél jelentős, mintegy 60% fékerő különbség van. A probléma állítólag csak a kézifékes esetet érintette, a hagyományos fékpedálos fékezéskor elvileg minden rendben volt. A szerelő, aki nem sokkal korábban szerelte, cserélte a kézifék bowdent, azt mondta, hogy a probléma tőle független, mert ő nem tudja állítani a két oldal közötti fékerő különbséget a kézifékhez.. Meg hogy szerinte a fék munkahengerek lehetnek a szarok.. De hát ugye ha a munkahengerek lennének a szarok, akkor nem csak a kézifékkel lenne probléma, hanem a „hagyományos” fékezéskor is lenne fékerő különbség.. (gondolnám..) Szóval nekem itt valami nem kerek.. melyik fél (nem) állít igazat? Előre is köszi a választ! -
mdav88
aktív tag
válasz 75kokoko75 #90143 üzenetére
Levezető csatorna eltömődött, azt kell kitakarítani, legalábbis kettesnél ez szokásos sztori volt.
-
75kokoko75
aktív tag
Sziasztok!
Nagy eső után anyósülés előtt áll a víz. Kanyarban a kesztyűtartó alól csepeg/folyik ki.
Hogyan orvosolhatnám?Scenic 1/2 1999 1,4 16v
[ Szerkesztve ]
Aki hirtelen akar meggazdagodni,nem marad ártatlan (PL 28:20)
-
mdav88
aktív tag
válasz mdav88 #90059 üzenetére
Sziasztok,
Valaki javasolta, hogy menjek szerelőhöz a klíma problémámmal. Nos, jártam már 3 helyen, plusz beszéltem egy villamosságissal
1. hely, klímás, ismerős, ránézett, mondta, hogy kezdjem inkább diaggal.(ha van eredmény, akkor nyilván segít a továbbiakban)
2. hely, Launch diag, semmi ilyen jelelgű hiba nincs eltárolva.
3. hely, Clip diag, elvileg minden jó, vagyis bármi lehet rossz, kompresszor, hűtő, kondenzátor. Belső hőmérséklet és klíma nyomása rendben. Javaslag, lámpázzam meg a klímakompresszor csatlakzóját, ha világít a rákötött lámpa, akkor a kompresszor kuka.Motor középmelegen indít, lámpa felvillan, majd erősebbre kapcsol, majd lekapcsol. Ahogy melegszik a gép, a lámpa nem kapcsol fel, tehát van esély rá, hogy mégsem a kompresszor a rossz, mert az is pont így működött, hidegen még hűt, úgy ahogy 90es tempó mellett is.
4. hely villamosságis, 2 percben végigmegyünk a problémán, hűtőventillátor egyes fokozatban megy-e? Hát, ha a klímát rákapcsololom nekem nem rémlik hogy ment volna, egyből durvára kapcsolta magát majd lekapcsolt.
Javaslat , csatlakozót egy vastag kábellel zárjam, és nézzem meg, hogy világít-e a lámpa tehát hajtaná-e a kompresszort.Kérdés a nagyérdemű felé: létezik, hogy itt a hiba, nyugodtan zárhatom a csatit tesztelés céljából? Ha ez az alkatrész a hibás, van valamilyen márka amihez ragaszkodjak?
[ Szerkesztve ]
-
A patent esztétikus is tud lenni akár gyárias kinézetű is, a mágnes nem igazán. De ha munkásjárat akkor mehet a mágnessel is. Hátul a csomagtartónál távolabb van a tetőtől oda kell az erősebbik, elől közel van a tető oda elég kisebb mágnes is. Legalábbis a kombinál így volt.
A mágnes előnye, hogy mivel nem lyukasztja a kárpitot a következő gazdája meg tudja csináltatni akár. A műanyag patent meg ugye lyukat hagy maga után.A legrondább dolog a tűzőgép. Olyat még én se csinálok, pedig aztán én nem vagyok piskóta.
[ Szerkesztve ]
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
norbert1998
nagyúr
válasz Alusky #90121 üzenetére
Megcsinálom én is magamnak a szereléseket, de a klímát azt csinálja szakember. Úgy voltam vele, amennyit szopok én a bakokon, mire a motor alatt mellett felett befűzöm a csövet, meg amilyen drága a klíma olaj, amivel be kéne kenni a tömítéseket, nem éri meg nekem. 43 ezer forint volt a teljes munkadíja a bulinak úgy, +25 a klímatöltés, a többi meg anyag. A kompresszor pl. 45 ezer volt, gyári új, mert ismerősnek beleesett a táskájába.
Munka pedig volt vele bőven, mert a végére minden tömítést ki kellett cserélni (és az se olcsó), valamint összerakás, szivárog, akkor ott is csere, máshol is szivárog, majd aztán akkor már jó minden, kompresszort nem kell cserélni. Aztán végül mégis kellett, az egyik jó volt, amit vittem, de a rajta lévő szíjtárcsa nem stimmelt, azt át kellett cserélni a régi kompresszorról, majd újra összerakni, újra feltölteni, stb. Szerintem ez így korrekt volt ennyiért.
A kuplungot oldottunk már otthon mi is, bár az csak egy régi Punto volt
Ráadásul a tulok öcsém elfelejtette kicserélni a szimmeringet, pár hónappal később el is kezdett csúszni a 60 mérges pónitól. -
rob210
Topikgazda
-
Én anno vinyókból kiszedett mágnesekkel tapasztottam fel.
Amúgy a műanyag patent a megoldás, ha nem kárpitos csinálja.
[ Szerkesztve ]
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
avl
senior tag
válasz rob210 #90110 üzenetére
a ~21 eves Megane 1 tetökarpit logashoz:
akie az auto, Ö hajlik egy forumtars karpitcsavaros gomb megoldasara ...leginkabb azert, mert ehhez nem kell lebontani, ami soran - ahogyan cam irta - plane nem ezt a müveletet X-szer mar elvegzett szakember esetén a rögzitö müanyagok könnyen törhetnek
annak realitasat meg sem tudom itelni, amit valaki annak kapcsan irt: "Gányolással, betekert cuccal a gond, átfúrja a pozdorját, ami így maga is megkókadhat. Plusz, a hegyes vége az önmetszőnek a pőre tetőlemezhez ér, megsérti, kaparja, veri, maga a tető is rohadni kezdhet"
ennek kapcsan gondolatok, javaslatok ?
hangsulyozom: 21 éves Megane-rol van szó, az elvárások ennek megfelelöek (nem uj auto, nem tovabbi 25 evre, ....)
milyen hosszu tetökarpitos gombbal lenne erdemes dolgozni ? (még elegendöen hosszu ahhoz, hogy tartson, de nem tul hosszu ahhoz, hogy a tetön fent kikandikáljon :-)illetve: ez a "megoldás" teljesen ellenjavallt ? miért ?
-
rob210
Topikgazda
válasz angyalpc2 #90126 üzenetére
1.2 tce messzire felejtős!!!
Nem a renault edc-je egy bazi jó váltó.
De , ha nincs a zsebedben fél milla a javításra, akkor ne akarj edc-t!!!
Ha szétesik ott kezdődik a javítás.
(150e felett időzített bomba.
Ha megcsinálják megint szuper kis váltó.A skodát pont az 1.6 crdi miatt felejteném el a helyedben, önpusztító motor.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
angyalpc2
aktív tag
Ha össze kellene hasonlítani egy 2017-2018-as 1.6 CDRI skoda DSG-t egy megane 4 1.5DCI EDC-vel
Váltó kezelhetőségben melyik lenne a jobb?
A skodáé tudom ne ma legjobb, elég furán viselkedik, fiom gázpedál mozdulatra nem megy, jobban megnyomod, egyből visszavált és azon a gázpedál álláson már sok és megindul, jobban mint szeretted volna. szóval nehéz finoman kezelni. Terhelve hegymenetben pláne butusnak érződik, összevisszavált.
A Renault EDC is ilyen? 1.2TCE 1.6 TCE 1.5DCI 1.6 dci- motorokkal? -
gergo5991
őstag
ha a rádióban a közlekedési hireket mondják, nem enged átkapcsolni a rádió, próbáltam ki és be kapcsolni de úgy se enged csatornát váltani, lehet ezzel valami kezdeni?
legutóbb MO-on szoptam be, mert hiradás előtt fél órával és hiradás után még fél óráig nem engedte átkapcsolni.. -
szebe
addikt
Helyileg hol?
Nekem helyben (szfv) kb a feléért csinálták (szabadkezes Megane3) "utángyártottat", de elég sokan foglalkoznak ilyesmivel máshol is.[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
adp
őstag
Sziasztok. Apum elhagyta az egyik Megan kártyáját 2006-os autó. Van valami mód ezt pótolni? Gyári megoldás az 70k vagy több , ezen felül van más opció?
-
válasz norbert1998 #90119 üzenetére
Ilyenkor jön marha jól ha minden rokon családjában van autószerelő, megáll egy ilyen mutatvány alkatrész + egy hétvége meg sör. Jövő héten cserélünk meg kuplungozunk egy váltót, ott is pl. a használt váltó ára meg az új kuplungszett ára a teljes összeg ami kb 80 ezer. Megette a nyomaték a diffit ott is, ahogy nálunk is régebben. Véletlenül sem azét, mert tiltáson volt elindulva meg váltogatva.
Mert egyébként embertelen árak lennének.[ Szerkesztve ]
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
rob210
Topikgazda
válasz norbert1998 #90119 üzenetére
Munkával 300e de ez barátomé, neki megáll 210e-be.
Renault power
-
norbert1998
nagyúr
válasz rob210 #90114 üzenetére
Holyshit. Ez mekkora összeg kb mindenestől?
Párom 2003-as 1.9 dCi Megane-ja is most volt klíma szervízen, de egyelőre úgy tűnik, hogy elég volt egy csövet, hűtőt, kompresszort és az összes tömítést cserélni. Így mindenestől ~150 ezer forintban állt meg a történet, és még megmaradt a kis cső is a kompresszor meg a hűtő között, mivel az nem volt jó oda, de a régit meg tudták menteni.
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #90117 üzenetére
Már elengedtem a dolgot, költsék gyógyszerre, az a lényeg, hogy most jónak tűnik az autó és tényleges garancia van az elvégzett munkára és alkatrészre(amihez már hosszú ideje nem volt már szerencsém pl: 10 ezer km alatt 2x cserélt vezérlés opelnél, 6000km alatt 2x cserélt vízpumpa fordnál és mindkettő "gariban" is fizetős volt).
Itt sajnos Debrecen mellett ezek sajnos nem alap dolgok és sokszor még a szakértelem is hiányzik, de a nagy lóvét el tudják kérni, utána ha gond van, akkor így jártam....
Na mind1, remélem ez már a múlté. Van egy 11 évet és 125ezret futott valamint egy fél évet és 5ezret futott okoskerekem is, bár dísznek drága, az 5ezret futottnak a hibájáról sem 100%-ig vagyok meggyőződve, de ez van, fő hogy tünet mentes a gép(és nem égek mint a rongy minden indításkor) -
rob210
Topikgazda
-
diablo1984
veterán
Ma remélhetőleg véget ért az okoskerék zörgő történetem, a debreceni Renault Kalydi(privát szerelőt nem találtam a környéken) kicserélte az okoskereket a 110 lovas, benzines megane3-as autómban tegnap, ma reggel náluk már nem zörgött mikor beindítottam, délután sem mikor melóból jöttem, így az utóbbi idők egyik legcsendesebb napját produkálta.
Remélhetőleg így marad és 5 évig ezzel a részével sem kell foglalkozni már... -
rob210
Topikgazda
Unalom ellen egy kis móka kacagás.
Renault power
-
avl
senior tag
ismerösnek van - talán 2002-es - Megane 1-ese, es megereszkedett a tetökarpit, nyitott ablak mellett a szél is lengeti.
A neten maga nem talált Megane1 tetőkárpit leszedéséhez elég információt.
Leginkább a B és C oszlop kárpit szabályos leszedéséről hiányzik információja illetve a tetőkárpit hátsó részén levő két műanyag rögzítő elem leszedésének módja hiányzik neki.
Tudnátok segíteni ? -
válasz norbert1998 #90107 üzenetére
Nálunk a Fronterába rakott be valaki 45 Ah akkut, nem is volt valami bika a tekerési sebessége, de amúgy évekig működött vele. Nyilván ott az önindítón kívül mást nem kellett ellátni energiával kb., meg nem is érzékeny a semmi a feszültségesésre.
[ Szerkesztve ]
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
norbert1998
nagyúr
Elhagyta a beszélgetést az akkumulátorom sajna
Valami okos a 75 Ah-s akku helyére berakott egy 61-es Exide-ot. Bár nem mondanám, hogy ez volt a hiba oka, ez csak mellékes. Hazaértem, 20 perc múlva indultam volna, se kép se hang, amint valami nagyfogyasztó életre kelne. Végén már az ablakokat se tudtam felhúzni, és csak akkor írta ki, hogy töltsem fel az akkut.
Bikával már ment a kézifék és az ablak is, majd lassan be is indult. Egy óra kocsikázás után sem indult újra magától, de legalább a párom kocsijáért eljutottunk a klímáshoz -
vzsryl
nagyúr
válasz MasterMark #90104 üzenetére
Szekszárd Napfény utca 25.
Skyfol-t használ a szaki.forceberg: A mattoláson lehet segít a fogkrém, de itt a búra felső részén durva lakkhibák voltak, amik kitapintható, sárga gyűrődésre hasonlítottak. Sok sárgás, teljesen matt lámpát láttam már, de ilyen foltokat még nem nagyon.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
veterán
válasz vzsryl #90103 üzenetére
Kár, hogy nincs előtte kép.
Ha nem totál homály, akkor az otthoni időszakos fogkrémes(pasztás) megoldás is segíthet sok éven át.Egyik kollégám olyan autóval akart anno műszakira menni, hogy nem látszott az izzó, csak kb.-ra a helye.
A mikroszemcsés S!gnal megmentette.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
vzsryl
nagyúr
Kész a polír és a fóliázás:
Sajnos “előtte” kép nem készült, mert siettem melóból. A bal oldali még a gyári Valeo, és nagyon csúnya volt már, mivel a lakk hibáktól tele volt nagy foltokkal.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Nyaralás topik
- Path of Exile 2
- PlayStation 5
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- OpenMediaVault
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...