Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
A mai napon elvittem beméretni az autóm (1.6 benzin megane2 ph2, 75ekm-rel) akkumulátorát a helyi, nem kicsi akkus céghez.
Autót leállítottam, kártyát kivettem, kiszálltam, ajtó becsuk
Terhelővilla rárakása után felgyulladt a világítás! az autón, ezután kb 5-8mp-ig még rajta tartotta a villát, utána levette, és a kocsi a továbbiakban semmire sem reagált. Nem tudtam lekapcsolni a világítást (fel sem volt kapcsolva), illetve a zár sem működött, nem volt belső világítás....
Akkusaru levesz-visszarak. ekkor elaludt a lámpa, de a kocsi teljesen halott... Ekkor kezdtem el ideges lenni.
Mondom a szervizesnek, hogy biztos egy biztosíték ment ki valahol.. Mondom neki hogy a pozitív sarunál lévő biztiket teszteljük már először. Eredmény: az egyik (jobb oldali) 30A-es narancs bizti elszállt. Ott helyben "megtákolta" (áthidalta a biztit) hogy el bírjak menni a kocsival.
Megrendeltem a helyi RENAULT-ba, elvileg holnap már itt van, akkor kicserélem, de a kérdés hogy mitől ment-mehetett ki ez a biztosíték?
Nem figyeltem hogy a terhelővillát a pozitív sarura rakta (mivel a mérés előtt levette a fedelet a saruról), vagy a biztosíték elé.. Remélem nem volt ennyire amatőr, mert nem szeretnék a továbbiakban szívni elektromos hibákkal. Ki tudja merre mentek nagy áramok, ha nem jó helyre "nyúlkált"..
Tehát a mai napom -
Jimmy8
senior tag
Az utobbi pár napban én is kikaptam rendesen.
A párom Clioját elvittem egy kis szervízre a szokásos helyre, és mondtam, ha van benne, akkor cseréljék már ki a benzinszűrőt is ( nemrég vettük az autót használtan, és még nem volt időm aláfetrengeni
Mikor megyek érte, akkor mondják, hogy nem cserélték a szűrőt, mert nincs benne.
Hazamentem, aláfeküdtem, és hogy-hogy nem, ott a tank mellett a cserélendő szűrő. Mellesleg levették a levegőszűrő házat is, és visszarakáskor nem húzták meg a bilincsét. Otthon azt is én húztam meg. Így tehát megint kereshetek másik szervízt😉 -
Jimmy8
senior tag
Nos uraim, a mai felvonás:
Clio 1.2 16v benzinszűrő csere.
Amit vettem: Purflux ep210. Azt gondoltam ezzel nem fogok szívni... ha-ha-ha😁
A csatlakozókat nagy nehez sikerült levennem ( célszerszám nélkül nem egyszerű egyszerre benyomni a kis "kockákat".)
A benne lévő műanyag házas szűrőt nem volt egyszerű kicsúsztatni, kevés a hely, meg elég szorosan volt a helyén. Kint összehesonlítom a két szűrőt, szemre egyeznek. Berakom a helyére a Purfluxot: lötyög a foglalatban. Megmérve 56mm helyett csak 55mm az átmérő, és hosszában is van néhány milliméter difi. Most vagy az előtte lévő Bosch nem volt méretpontos és kicsit kitágította a foglalatot, vagy kikaptam egy rosszabb minősegű purfluxot. Mondjuk elég trehánynak nézett ki a szitázott felirat az új szűrőn (a netes képeken profibb a feliratozás) de csak nem hamisítják már az üzemanyagszűrőket is ...
A végén azért megoldottam egy kis szigetelőszalaggal, illetve kábelkötegelővel a zörgésmentes állapotot😉[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
Egy másik fórumon már kérdeztem, de ha nem gond ide is bemásolnám a problémám, hátha..:
Néhány hete vettem az autót, 2004-es Clio2 PH2 1.2 16V (D4F722 motor ~161.000Km), így az előzményeket nem ismerem.
A hiba: hosszabb állás után (1-2 naponta használom az autót) főként reggeli indításkor nem indul el elsőre, csak másodikra-harmadikra-sokadikra.. Indítás közben néha 1-2 pöffre elkapja de leáll.
Ha el is indul, egészen leesik a fordulatszám (majdnem leáll), majd pár másodperc múlva beáll egy kicsit magasabb ford. számra az alapjárat. Pár napja (mikor 5-6 fok volt reggel) 3-ra elindult, de ha ráléptem a gázra, akkor leállt. Picit melegítés után (kb 30 másodperc) nem volt gond, tökéletesen működött.
A "hideg" indításoktól eltekintve az autó tökéletesen működik, nem rángat, húz, jó az alapjárat, és bármikor újra indítható.Eddig ellenőrzött-cserélt:
Előző tulaj által cserélve: a trafó + kábelek, gyertyák, hőfok jeladó(termosztátnál).
Felső holtponti jeladó szerintem már cserélve, mert jelenleg is SIEMENS van benne, de ki van "sütve" a RENAULT szöveg a műanyag házban. Ezt én már takarítottam (tiszta volt).Általam végezve: olaj+ szűrőcserék (olaj-levegő-pollen-üzemanyag), folytószelepház tisztítva (bár nem volt nagyon koszos)
Ami gyanús: üzemanyagszűrő cserekor nem igazán "spriccelt" az üzemanyag... Lehet, hogy az üzemanyagnyomással van baj? Bár ezt érezném egyéb esetben is (pl rángatna)
Valaki tudna linkelni vagy küldeni ezen motor üzemanyag ellátó rendszeréről leírást, vagy ábrát? Ami fellelhető a NET-en SERVICE manual, az mind hiányos.
Hol lehet ezen motoron a nyomásszabályzó szelep? Érdekes hogy a szűrő kilépő oldalán "T" elágazóval elágazik a vezeték, egyik megy előre, a másik a tank felé vissza...Az önindító természtesen rendesen forgatja a motort. Immobiliser sem kavar be.
Ma délelőtt (20°C-ban) 6.-ra indult el (kb 2 napja mentem utoljára az autóval). Gyújtás ráadáskor természetesen megy az AC 1-2 mp-ig majd megáll. Azt is próbáltam, hogy indítás nélkül 2-3 szor: gyújtás ráad-megvár míg a lámpák visszajelzők elalszanak-gyújtás le (hátha így az üzemanyagnyomást "feltölti"), de ez sem megoldás. Nagy gázzal indítok: akkor sem indul.
Ma 3 indításig csak egy pöff és leállt, 4-re elindul, de nagyon leesett az alapjárati fordulat: gázt "megpumpáltam"= leállt. 5. re szintén u.a. mint negyedikre. 6.-ra gáz nélkül elindult, felemelte magától a fordulatot és üzemszerűen ment
[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
válasz rob210 #62210 üzenetére
Igen, melegen minden rendben. Csak az a furcsa, hogy hidegen ha elindul, es egyből leállítom, majd ismét indítom, akkor sincs gond, szépen indul...
Én is azon vagyok, hogy kellene egy diag, csak meg azt nem tudom, kiben bízzak meg: a helyi Renault márkaszervízbe, vagy keresnem kell egy olyan helyet, akinek van CLIP-je (ez a nehezebb).
Melyik tömítésekre gondolsz? Szívósor, folytószelepház?
Egyébként a moci egy kicsit "ketyegősen" jár. Nem tudom, hogy ez ennél a motornál normális, vagy lehet kellene egy szelepállítás is.
A megane2 1.6 moci sokkal csendesebben jár...[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
válasz rob210 #62214 üzenetére
Koszi a tanacsokat.
Meg egy kerdes: a canisterbol nem tud falsot szívni? A jobb eleje volt torve az elozo tulajnal az autonak, es a canister is ott van.
Megprobalnam lehuzni ideiglenesen a szivocsonkrol a canister csovet (es a helyet befedni) , csak nem latom milyen modon van racsatlakoztatva. Biztosan nem gyorscsatis ..[ Szerkesztve ]
-
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
Clio 2 1.2 16V nél, 1-2 havonta kivillan a Service lámpa + a légzsák hiba. 1-2 napig világít, majd minden ok további pár hétig. Gondolom valamelyik csatinál kontakt hiba lehet. Ki tudják olvasni bármelyik szervízben hogy melyik légzsák körében van a hiba? Vagy csak Clip-pel lehet? Vagy azzal sem?[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
-
Jimmy8
senior tag
válasz salieri. #76119 üzenetére
Üdv!
Én mindig ezt rakom mind a benzines 2-es megane-ba, mind a benzines 2-es clio-ba:
ELF Evolution 900SXR 5W-40
Régebben volt erről már szó, hogy melyik az ajánlottabb (fentebb említetten belül az 5W-30 vs 5W-40), én e mellé álltam[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok! Mire készüljek? Clio 2. bal hátsó ajtaja kívülről nem nyitható, csak belülről. A kilincs működtethető, de lehet érezni, hogy csak szabadon mozog. Van típushibája, vagy bármi lehet? Szeretnék felkészülni valamilyen alkatrésszel, hogy ne azután kelljen rohangálnom, miután szétszedtem.
[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
Megane 2-n, első fék javítás volt pár hete (TRW tárcsa és Ferodo fdb1866 fékbetét csere). Azóta mindkét első kerék felől rázósabb úton enyhe zörgést hallok. 99% hogy a betét vagy a féknyereg. Szervíz cserélte, de az alkatrészt én vittem. Valaki járt már így? Direkt normális fékbetétet vettem, de úgy látszik mellényúltam...
[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
válasz rob210 #76981 üzenetére
Az lesz a vége, hogy a hétvégén saját kezembe veszem a dolgot, és megnézem mit alkottak a szervízben. Meg tudom csinálni, csak azért hordom szervízbe, mert jelenleg nincs időm autót szerelgetni, de úgy látszik nem tudom megúszni
Elnézést kérek minden lelkiismeretes szerelőtől, de ezen a kocsin jelenleg "csak" azon dolgok nem tökéletesek, amit már cseréltek rajta (többnyire szerelési hibák miatt) -
Jimmy8
senior tag
válasz rob210 #76985 üzenetére
Nos valószínűleg megvan a bűnös. Még sem szerelési hiba (csak egy picit). A fékbetéthez adott rugót szinte kézzel le tudom venni, illetve vissza tudom akasztani. Alig feszít valamit. A betétet meg én vettem-vittem (mondjuk ha ők adják, ugyanezt rakják bele csak drágábban ). Felrakáskor azért ezt érezniük kellett volna... Most veszek külön rugót, csak nem tudom melyik gyártmány legyen . Ahol venném ott nincs ATE. Bosch jó lehet?
[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
válasz rob210 #77017 üzenetére
Kicserélték, mert szép fényes a jelenlegi. A korábbi már elég használt volt. Szerintem is egyformának kellene lenniük, de ezek szerint ez a ferodo mellé csomagolt rugó nem a legjobban sikerült darab. Masszívan kellene tartania, de éppen hogy csak minimálisat feszít.
Veszek egy BOSCH-t aztán majd beszámolok a fejleményekről -
-
Jimmy8
senior tag
Rob210: Megane 2 1.6 benzinesnél (2008-as fl moci 112LE) mennyire van levédve a portól-kosztól a gyujtotrafó által a gyertya fészek? Gyertyát cserélnék, de nincs kompresszorom, hogy kicsavarás előtt kifújjam a nyílást. Bevállaljam vagy keressek egy szervízt, aki hajlandó a hozott gyertyáimat belerakni?
[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
Megane 2. 1.6 sedan (2007-es):
Jobb oldali elektromos állítású tükör most már egyre többször nem működik (motorhang sincs). Ha elmegyek autómosóba, és kissé "belocsolok" a tükörlap és a tükörkeret közé, akkor ideig-óráig jó, de aztán megint nem megy. Van valamilyen csatlakozó a tükörlap mögött? Hogyan tudom házilag levenni sérülésmentesen a tükörlapot (természetesen a gyári célszerszám nem áll rendelkezésre )? -
Jimmy8
senior tag
válasz molnarpeter #78012 üzenetére
Én is arra gondoltam, csak érdekelne a technikája, hogy a tükörlap egyben maradjon
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
Clio2 középkonzol (fűtéspanel) világítás nem működik, gondolom izzó probléma. Hogyan kezdjem szétbontani? -
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
Erre esetleg tud valaki választ? Este csak tapogatózom -
Jimmy8
senior tag
Sziasztok. 2007.12 havi 1.6-os benzines meganhoz (fl-es).812-es 112LE--s motor, lehet egyszerűen illeszteni valamelyik 6sebességes váltót, vagy felejtős?
-
Jimmy8
senior tag
válasz MC Pite #79423 üzenetére
Köszi mindenkinek. A kocsiban 93e km van, igy egy ideig még marad
Elötte egy faceliftes 1.6-os bravam volt, na annak valóban hoszzú volt az 5-öse. Természetesen vissza kellett váltani előzéskor, de tartós 130-nál azért valahogy kellemesebb volt a kisebb fordulatszám. A megannal még mindig van olyan, mikor a hangja miatt váltani akarok egyel fentebb 120 körül[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
válasz Coccolino_O #79795 üzenetére
1.3-as benzines E kadettban váltólevétel nélkül cseréltem kuplungtárcsát.
-
Jimmy8
senior tag
válasz DonThomasino #80092 üzenetére
A térképzsebbe azért folyik a víz, mert a RENAULT mérnökei nem gondoltak néhány dologra, mikor az ajtókárpitot tervezték. Az ajtókárpit műanyag része több részből áll, és úgy oldották meg az átlapolást a két műnyag rész között, hogy a forrasztás-ragasztás öregedése, elengedése esetén befele jön a víz. Úgy kell elképzelni, mintha a tetőcserepeken előszőr a felső sort raknák fel, aztán az alatta lévőt.
Amint folyik le a víz, egyből befolyik az alsó alá .
Megoldás: kárpitot le kell venni, és alapos tisztítás után jó kis szilikon tömítőanyaggal le kell kezelni belülről a két műanyag rész csatlakozását. Ha lent van a kárpit, egyből látszik, miről beszélek.
Nekem is meg kellene csinálni, mert most már egyre több víz folyik be.[ Szerkesztve ]
-
-
Jimmy8
senior tag
Van valami megoldás a Megane2 ph2 sedan csomagtérajtó átvezető gumi szakadására, vagy csak az 1-2 évenkénti csere?
-
Jimmy8
senior tag
válasz rob210 #80921 üzenetére
Páromnak vettem pár éve egy 1.2-es 16V CLIO2-t. Kint az autó mellett is teljesen más alapjáraton a motor hangja mint az 1.6 megane-nak. Hasonlít az 1-es SWIFT motorhangjára, egyértelműen szelephang. Nem nagyon csattog, de hangosan "ketyeg". Több szerelőnél is járt már az autó, mindnek jeleztem, hogy állítsnak már szelepet, de mind azt mondta, hogy jó ez, használjam, ez ilyen.
-
Jimmy8
senior tag
válasz Nordik #81200 üzenetére
Most rendeltem meg ismét 2db gyárit (2200Ft/db). Nekem is 1-2 évet bír max. Ez ilyen.
Sok függ attól, hogy ki mennyit nyitogatja a csomagtartót. Mivel nekem a kocsi évek óta napi használatban van (gyereket is ezzel viszem suliba), így naponta minimum 5-6 szor nyitom zárom (-10 C fokban is) a csomagtérajtót. Gondolom, aki "csak" heti 1-2 szer használja a csomagteret, annak símán bírhat 5+ évet is
Nem a kábel a rövid, hanem az átvezető gumi, illetve annak kialakítása.[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
válasz Nordik #81209 üzenetére
Én a csomagtartó részben vágtam el vezetékeket, toldtam bele kb 10-15 cm-t mindbe (csak azért, hogy könnyebb legyen szerelni) A toldott vezeték azon végét, mely a gumicső felől van: forrasztottam, zsugorcsöveztem. A másik végét csak simán blankoltam, és összesodortam a kocsi eleje felé menő vezetékekkel+ szigetelőszalag. Így könnyebb bontani legközelebb
[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
Clio 2 1.2 benzin (felhúzós hátramenet), hogyan kell levenni a váltógombot? Kellett vennem egy másik - utángyártott - váltószoknyát, mert a műanyag keretnek letörtek a "pöckei", de sajnos az új úgy van varrva, hogy csak gomb nélkül tudom ráhúzni a váltórúdra...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Acer notebook topic
- Subaru topik
- Motorolaj és szűrő topik
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Objektívek topikja
- Gumi és felni topik
- Robotporszívók
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen