Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- iRiver: Prehistorik 2 - Retró Játékpercek! 1. rész
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
válasz
sladka_pani #31939 üzenetére
Én ha tehetem csak az OMV tankolok. Szerintem jó a benzinük is gázolajuk is!
Mi a családon belül kb 5-600.000km-re tankoltunk már gázolajat.
-
ZoliM@ster
aktív tag
Köszönöm a válaszokat! Az autó 1-2 hete áll ott, a márkakereskedés egyik tulajának az ismerőse az autó, bizományban árulják. Néhány hete megjárták vele Horvátországot. Egyébként Olaszországból származik az autó, óra szerint 186k km van benne(állapot alapján 220-250k-nál talán nincs több benne).
Persze ezek után más kocsi után nézek, de legalább tudom, hogy legközelebb mik a lehetőségek. -
mycso
Topikgazda
válasz
ZoliM@ster #31941 üzenetére
Ezt így nehéz megmondani, mert lehet akár:
"Kb. 3-4. tekerésre indult csak el a motor" - akku probléma is
"valamint alapjáraton elég nagy volt a motor rezonanciája" - ezt meg valamelyik kopott bak is okozhatjaTehát lehet, hogy semmi komoly, viszont ahogy írod, akár befecskendezési/nyomásszabályzási probléma is lehet. Ezeket csak diag/bevizsgálás után tudod kiszűrni.
-
g.gergo
senior tag
válasz
ZoliM@ster #31941 üzenetére
"...érdemes-e további időt, pénzt és energiát pazarolni erre az autóra."
- Nem. -
ZoliM@ster
aktív tag
Sziasztok!
Az ügyben lenne kérdésem, hogy találtam egy 2004-es Megane 1.5 dCi-t. Elvileg 101 LE-vel. Rövid próbaút alatt rendbenlévőnek tűnt, viszont az indítással gondok akadtak. Kb. 3-4. tekerésre indult csak el a motor, valamint alapjáraton elég nagy volt a motor rezonanciája.
Kérdésem, hogy mi lehet vajon ennek az oka? Valami komoly gondra(befecskendező rendszer pl. ) kell gondolni, vagy lehet jelentéktelen is? Nyilván vásárlás előtt elvinném bevizsgáltatni, de ez eléggé elbizonytalanított érdemes-e további időt, pénzt és energiát pazarolni erre az autóra.Köszönöm előre is a segítséget!
Üdv.
-
mycso
Topikgazda
válasz
Laraxior #31938 üzenetére
A dieselük jó, én már lassan 4 éve csak is náluk tankolok, de akkor keresnem kell valami másik alternatívát.
Nemrég nyitott nálunk egy OIL kút, erről jókat olvasgattam, árban is jók, lehet rápróbálok.
Illetve itt közvetlen mellettem nemrég nyílt egy Mobil Petrol, viszont ez valahogy nem bizalomgerjesztő. (egy OMV helyén)
-
sladka_pani
senior tag
válasz
AMD Power #31936 üzenetére
Az összes olyat kút kivonulhatna, amelyik átbasz, lehúz az amúgy sem alacsony árak mellett. Főleg vidéken, ahol 430felett van a legszarabb benzin is mostanság. A minőséggel annyira még nem jártam meg, de az óráikat nagyon megbabrálják egyesek! Önszántamból ellenőriztem pár kúton hitelesített 5L-es mérőkannával a kiadott mennyiséget, többnyire stimmel pár deci eltéréssel, a rekord az 2 Agip kúton egyszer 6.7 másiknál 7.2Liter ment bele az 5 literes csíkig, sík talajon. Mit húznak le vajon 1000literes tankoknál?? Épp az előbb ment el apósom, felháborodva, hogy többet tudott beletankolni a kocsiba, mint amennyit valaha is
Mondom mit csodálkozik, ilyen noname kutakon. Bár biztos, hogy nevesebbek is csalnak. Egyedül az OMW-knél vettem észre, hogy a tankolás befejezte után nem szívja vissza lentre a szivattyú a nyálat, hanem tartja és ott folytathatod ahol az előző abbahagyta, vagy ha felemeled a csövet, kicsurog 2-3 deci lazán. Persze ha nem muszáj nem tankolok náluk, mert drágák és parasztok voltak velem párszor. Szinte mindig beütemezem hogy ugyanott ugyanannál a kútnál tankoljak, ami lassan 1 éve bevállt, ez pedig Mosonmagyaróváron az egyik Shell kút, ahol a mérésem során 5.1Liter volt amit beletudtam tenni a kannába, kocsiba telitanknál is 1-2 deci eltérés van maximum, az árak közepesek teljesen, a minőséggel semmi bajom nem volt még, a kiszolgálás kedves, nem siettetnek, ingyenes a WC, ablakmosás... sokszor ez is előny ha már levezettél 400km-t és picit meg is szeretnél pihenni
-
AMD Power
titán
-
válasz
golyós #31931 üzenetére
Bocsi, mondhattad volna, hogy Scenic. Annak is van szetszedesi utmutatoja.
Vigyazz nagyon ezzel a beazassa, takaritsd rendesen. Sajnos ez eleg bene megoldas a Renaultoknal, hogy bevezeti a vizet a szellozon. Csak kesobb sok problemad lehet belole.
De orulok, hogy sikerult mindent megoldani
-
golyós
addikt
válasz
SocketA #31874 üzenetére
Köszi, megnéztem.
Nekem teljesen máshogy néz ki a Scenicen, de végül is kitakarítottam.Nincs lefolyó cső hanem egy fekete műanyag "csapóajtó" szerűségen folyik ki a víz.Ez előtt volt legalább 1 marék sár-tűlevél kombo.
Kitakarítottam, remélem most nem ázik be majd.Nagy valószínűség szerint felgyűlt a víz és mivel egyből ott van a szellőző nyílás is ezért átbukott a víz és befolyt.A szellőzőmotorról:
Szerencsére nem előtét ellenállás, csappantyú vagy ventilátor probléma volt.
Ne kérdezzétek hogyan de a ventilátorból kicsúszott a csatlakozó egyik szála
Nem értem hogyan, főleg, hogy gyakorlatilag bontás nélkül hozzá sem férni, de kicsúszott.
Valószínű még az előző tulaj szerelt rajta valamit és kirázkódott, vagy az ufók lehettek.
Ha már úgy is szétszedtük, kicseréltük a pollenszűrőt is így brutális 2500ft-ot kért a szerelőm érte.(szűrővel
)
Találtunk két kis lukat a kipufogón is, behegesztette a mester.
Most minden jó egyenlőre (azóta nem eset eső, mosni meg nem tudom csak mosóban) kivéve, hogy porzik az ablakmosó tartály.Köszönöm a segítséget mindenkinek
-
-=Tiger=-
tag
Nos.
Felhívtam a 17. kerületi Auto Triplexet...
Hozzátartozik a story-hoz, hogy 1-2 hete felhívtam a budakalászit is, hogy külön mennyi lenne a csapágy: 10xxx Ft.-
Felhívtam a munkafelvételt... ott már rögtön úgy indult, hogy az nem 10E, hanem inkább 30... + dekni tömítés stb stb stb...
És akkor jöjjön a mai telefonbeszélgetés lényege:
Az enyémre semmiféle visszahívás nincs. Mondom, hogy elég sok helyről hallom, hogy tönkremegy ez az alkatrész. Olajcsere alkalmával le kell venni a deknit, de kell hozzá új tömítés stb... megjegyzem náluk a tömítés hozzá vagy 15E (mármint a márkaszervízben)
Szóval ha valóban 10-11E egy csapágykészlet gyáriban, de ha valaki csak meg akar róla győzödni, hogy milyen állapotban vannak a sajátjait és megbontja akkor már érdemes cserélni is.
És akkor jöjjön a találós kérdés:
Két helyet hívtam fel... mind két helyen mondtak a csapágykészletre 10-11-et viszont a Budakalásziban 30-at is. Akkor mennyibe kerül a készlet?
-
-=Tiger=-
tag
válasz
g.gergo #31928 üzenetére
Hát ez az...
1., Én nem veszem ki.
2., Szétszedi a szerelőm, addig meg ott áll neki, amíg meg nem jön a cucc? (ez természetesen nem csak a hajtókarcsapágyra érvényes)
De gyűlölöm ezeket az alkatrészeket! Jó az-az alkatrész... csak nem ebbe a típusba. Óóó, hát ez "PONT" a másikkal van szerelve...
-
g.gergo
senior tag
Üdv,
Látom hajtókarcsapágyról van szó. Ha esetleg nem ismernétek, akkor Taszáron van egy motor felújító műhely (www.kacsogep.hu), nekik van King Engine Bearings hajtókar csapágyuk 1,5 dCi-hez. Kiszereled, megméred, megrendeled, másnapra a kezedben van. Szállítással együtt 10e alatt megvan. -
longwild
aktív tag
Ez igy van. Viszont terjesszetek az igét, mert Itthon a legtöbb ember csak gari alatt viszi markaszervizbe az autot, ertheto okokból. Ha viszont tud róla, akkor bemehet bármely markaszervizbe, hogy srácok akkor cseréljétek ki a csapagyaimat!
Egyebkent én az egészről 3eve szereztem tudomást egy pécsi taxistol...
-
longwild
aktív tag
Hat pedig tavaly voltam a hátsó legterelo műanyaggal egy visszahivason. A munkafelvevo szolt, hogy van egy nem publikus visszahívás is, 90e kmnel. A hajtokarcsapagyrol beszélt, ami valami feherfem, de nem az igazi, igy a Renault cseréli egy esedékes eves szerviz soran. Az olajat es a hozza tartozó munkadíjat nekunk kell fizetni, a csapágy es annak a munkadija a Renaulttol jon...
Legalabbis errol tajekoztattak a Renault Kelet Pestnel, 17. kerben...
-
just
aktív tag
Cseréltesd ki, az a biztos. Nem 200-nál kell. Már 150-160ezernél csúnya a csapágy. Nem tudom h nekem a szervíz miért rakott 10W-s olajat bele, de valószínűleg az a sűrűbb olaj lefogta a csapágyat. Zolival meg beleraktuk a gyári 5W-s gyárit és 4 ezer után megszólalt. Hát majd meglátjuk h megúszom-e egy főtengely köszörüléssel meg egy hajtókar cserével..
Zoli is behozott egy 2.0dci-t magának egy elkent olajnyomás hibával. Persze akkor derült már ki amikor csapágyas lett neki. Pár hete volt. Szóval érinti az összes dci-t. -
mycso
Topikgazda
-
longwild
aktív tag
válasz
sladka_pani #31908 üzenetére
Igazabol csak akksit toltenek rola.,Az aksi egy 3,7v 1100mAh-s klasszikus. A toltojenek a bemeneti feszultsege 9-24V-ra van meretezve, viszont nem tudom, hogy mennyi A-t fesz fel, mennyi kell ehhez az aksihoz?
-
zsizsef
senior tag
M2-re kellene mankókerék. A furatosztáson (4x100) és a középátmérőn(60) kívül mire figyeljek? Illetve más autómárka mankókereke kompatibilis e a M2-vel?
Köszi! -
imyourfriend
őstag
Hajtókarcsapágy egy hulladék a grandtour 2006 110LE-s darabban, már a miénkben is tönkrement egyszer. Sőt mint régebben írtam ~127ezer km környékén elszállt a motor is, bár ezt inkább baumgartner bácsinak tudhatjuk be szerintem, meg a csodás autójának amit eladott nekünk.
-
just
aktív tag
Fejlemények: Zoltánhoz elhúztuk az autót. Beigazolódott h sajnos hajtókarcsapágyas az autó. Holnap kapják szét, meglátják h mekkora a baj. Majd írok még. Minden dci-s cseréltessen hajtókarcsapágyat!!!
-
sladka_pani
senior tag
Még segítség lehet a Renaultnál használt színek jelentése a villamosságban:
- halványpiros (piros) - biztosítéktáblától bejövő fix 12V
- sárga (narancsos is lehet) - gyújtáskapcsolt 12V
- fekete - test
- világoskék (kék) - gyújtáskapcsolt műszerfal és kapcsoló világítások
Többi szín típus, berendezésfüggő, sosem találtam bennük összefüggéseket! -
tresh
veterán
válasz
longwild #31907 üzenetére
A kérdés hogy állandó 12 v kell vagy ha csak gyújtáson van..amúgy mindegy honnan veszed le én a rádió tápjáról kapnám le és úgy hogy csak akkor menjen ha rajta gyújtás + ahogy írták egy biztit nem árt rá dobni lehet kapni olyan biztitartót amit rá tudsz fűzni és akkor nincs baj
sladka_pani így van ahogy írod de tény jó lenne tudni mit szeretne vele meg táplálni
-
sladka_pani
senior tag
válasz
longwild #31902 üzenetére
Szia!
Mit szeretnél rákötni? Ez főleg attól függ hogy szabad-e rádióról még leosztani... én maximum ledsort vagy valamilyen ledes világítást engednék (ami néhány watt lehet maximum). Ne feledd, gyárilag semmilyen biztosítékot sem méreteznek túl! Pláne nem a vezetékeket a marhák!!! Spórolnak a helyen, a súlyon, a költségeken. Tehát ahol 5A-s bizti van, ott 3-4 amper folyik átlagban, ahol 10A ott 8A is lehet a normál csúcs, ahol 20-30... na oda meg kell a kraft, ne bolygasd. Persze írd meg mit szeretnél bekötni, ha csak telefontöltőt vagy valami apróságot, akkor szivargyújtóról vagy ha tényleg biztonságosan megcsinálod végül is bárhonnan lekötheted. Én inkább bizti táblától húznám, vagy komplett új szálat be a bizti tábláig. Anno a 19-est újrakábeleztem teljesen, csináltam egy 35mm2-es kábellel betápot, külön a tábláig, ott pedig kialakítottam 6 darab bővítőhelyet, leosztást, megfelelő általam kiszámolt biztosítékokkal, vezeték átmérőkkel. Ezenkívül még jött be az aksi saruról egy 10mm2-es betáp a 2 csatis erősítőnek és egy 25mm2-es a monoblocknak. Persze mindent lebiztosítékolni, mert gyorsan jön a tűz, már láttam kiégni kárpitot ilyen szar miatt, és nem volt 5 másodperc. Üdv -
longwild
aktív tag
Sziasztok!
Renault Megane II esetében: műszerfal környékén kellene nekem fix és állandó 12V. Van valahol lehetőség csapolni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Országosan a legjobb BANKMENTES részletfizetési konstrukció! Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 Prémium
- AKCIÓ! Gigabyte B450 R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660Ti 6GB Zalman S2 TG Zalman 500W
- Honor 90 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS A520M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Enermax 650W
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E7440, E7450 / SZÁMLA + GARANCIA
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest