Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sza_Sa
senior tag
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
nyogo83 #81943 üzenetére
De, teljesen betekerve szinte lefullad, ezért gondolnám, hogy falsot nem szív, mert akkor onnan lenne utánpótlás. Illetve reagál kitekerve is, több levegővel elkezd lassabban felpörögni, ami a 75-ös fúvókával már nem annyira vészes
Egyébként megy, gyertyakép lassan rendben, alapjárat szép és egyenletes, ezért nem zavar, csak meglepő, nem ezt van az emlékeimben... -
Szajo
őstag
válasz
energy4ever #81946 üzenetére
Hát úgy kényelmes, hogy a mostani NRG Power az úgy pattog egy kicsit rosszabb aszfalt úton, hogy le akar dobni a motorról szinte, pedig a telók jók.
-
Szajo
őstag
válasz
energy4ever #81940 üzenetére
1.
A piaggio blokkos sr az ugyanúgy van ebben a "kasztniban"? (Amit néztem ez pl 2009-es factory)
2.
A kényelmes futóműve miatt vennék SR-t, ismerősnek van és a piaggio NRG Powerem után egy álom a rugózása.
Van még hasonlóan kényelmes 50-es motor ami megbízható is? -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Sza_Sa #81941 üzenetére
"levegőcsavar kitekerésére alapjáraton nem reagál,"
Valoszinu itt van a kutya elasva, amiert ennyire nagyobb fuvoka kell. Lehet valahol falsot sziv es tobb levegot kap.
Szivocsonk, fotengely szimmering, stb, szepen vegig kell nezegetni, ezt nagyobb fuvokaval megoldani nem lehetSzerk: abszolut nem reagal az levegocsavar allitasra? Ha teljesen betekered?
-
mumtaz
senior tag
válasz
halhatatlan #81938 üzenetére
Osztom energy4ever véleményét amellett, hogy nekem is injektoros van. Igaz, Jetforce, de az ugyanaz.
Ha nem ismered és nem vagy tisztában a nyűgjeivel, ne vedd meg! Ehhez nem tudsz hozzányúlni megfelelő tapasztalat nélkül és szerelő sem sok van, aki vállalná, vagy valóban ért hozzá. 6 éve van Jetforce-om és legalább 1 évembe telt, mire kiismertem, hogy adott hibákra mi a válaszlépés. És hibalehetőség van bőven. Magukkal a motorikus alkatrészekkel nincs gond akkor sem, ha cserélni kell. De minden, aminek köze van a keverékképzéshez iszonyat drága és nagyon sok olyan részegysége van, ami tönkre mehet. És tönkre is megy. -
Sza_Sa
senior tag
válasz
Sza_Sa #81920 üzenetére
Megvolt az első próba, kezdésnek a 75-ös fúvóka ment bele, gyors kör után szebb a gyertyakép, de még talán elviselne többet, hétvégén ha időm engedi, teszem bele a 83-ast.
A robogó határozottan jobban harap, de ami érdekes és csak most tudatosult, a levegőcsavar kitekerésére alapjáraton nem reagál, eddig ( nem ezen a motoron) nem ezt szoktam meg. Eddig ha tekertem emelkedett az alapjáratom, itt meg csak a gázadásnál érzem ha állítottam rajta valamit ( fullad vagy nem pörög)
Valakinek van ötlete?Egyébként a nagyobb fúvókaméret miatt nem kellene az olajszivattyúval is utána mennem teljesítményben?
-
energy4ever
addikt
Felejtsd el!
Nagyon jo fogyasztasu, kobcentihez kepest igen eros!
Viszont egy katasztrofa minden mas szempontbol az a blokk! Ezek mar akkor szarok voltak mikor 1-2 evesek voltak. Nem reszletezem miert, tobb okbol is...
Akkor mar Piaggio blokkos SR-t nezzel. Az a legjobb 50es 2T blokk!
-
Szajo
őstag
Injectoros aprilia sr50 ről mi a véleményetek?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
halhatatlan #81936 üzenetére
Ugyanaz kb mint a siktolattyus 2T karbinak.
Ha CV-s, akkor az alapjarati kevereket ugyanugy kell beallitani, annyi kulonbseggel, hogy a csavar betekeresevel szegenyit, kitekeressel dusit. -
halhatatlan
aktív tag
Lehet találni valahol leírást a 4T karburátor helyes beállításról. Kínai karbit szeretnék beálítani GY6 -ra hasonlít! 125 ccm a motor. Köszi a segítséget!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
DJGABI #81934 üzenetére
Nagy atlagban a 90-es utazot kis tulzassal siman birni fogja barmelyik 4t 125.
A Malaguti Madison egy tok jo konstrukcio, foleg a 2003-ig gyartott Yamaha blokkos (Yamaha Majesty-ben ugyanez a blokk van, illetve ). Az a 110-es utazot is siman birja. Mostanaban mar relativ olcson ki lehet oket fogni es azert mind pakolhatosagban mind meretben "maxi".
Burgman 125-ot inkabb keruld. Nehez az egesz robogo ahhoz a blokkhoz, raadasul a kis 125-osbol nagyon-nagyon regen lattam epkezlab elado peldanyt, normalis arban.Keewaybol ha venni akarsz valamit, akkor olyat nezz, ami 10 ev alatti, ahhoz tuti mindent talalsz. Itt a linken letudod ellonirzni mihez van alkatresz es milyen aron mozog [link]
Egyebkent a Viva az a Kymco People 125 masolata, erdemesebb azt keresni.
Piaggio Liberty, Kymco Agility/Kymco Agility City, ezeket is erdemes megnezni. -
DJGABI
addikt
Helló!
Elment a kis 50-es a háztól, viszont jön a jóidő. Nézegetem a 125-ösöket, de nem igazán jutok dűlőre.
Most az Aprilia Leonardo mondjuk megragadta a fantáziám. Mennyit tudnak ezek ténylegesen végre? Youtube videókban van aki még 120-at is kicsikar belőle, GPS szerint nem tudom mennyi lehet. Nem is az, hogy az lenne a lényeg, hogy állandóan nyelezném, de egy 90-et azért tudjon utazóban. Tudom, 4T 125-nél az picit felejtős, de mégis.... Jó lenne minél erősebb vas a mázsám alá.
Egy Malaguti Madison-ról lemaradtam, csábító volt hogy 15 lovas(nak volt írva legalábbis a hirdetésben, de a régi változat volt szerintem, most látom az nincs annyi) , jó áron is volt... El is vitték már a hétvége óta.
Most van egy Keeway Viva a környéken, 10 ló igazából magamnak elég is lenne munkába járásra, 70-80as utazó, nagy kerék, meg ez a legolcsóbb mind közül.... Alkatrész, megbízhatóság kérdéses.
Van egy Burgman 125-ös is jó áron, annyira nem vagyok oda ezekért a guruló fotelekért, 125-ös blokkal annyira túrázni nem indul el az ember, városban kanyarogni meg nem az igazi. Viszont azt nézem súlyokat össze-vissza írnak a specifikációs oldalak, de nem tűnik vészesen nehezebbnek, mint a kisebb gépek (130 helyett 150kg?), videókban 100-110-et ezekkel is mennek.
Pesten az az Piaggio X7-es is jónak néz ki, de bemutató darab, meg amúgy se sokat találni róla...meh
-
-
Szajo
őstag
válasz
Tothgera30 #81931 üzenetére
De ugyanilyen teleszkópra vagy más fajtára?
-
-
Szajo
őstag
Nem tudjátok, hogy a piaggio NRG power dd 2008 futóművén lehet puhítani?
-
urbi73
senior tag
válasz
sityupityu #81926 üzenetére
Pedig csak a karbit meg a légszűrőt akartam kitakarítani, de így 2-napos meló lesz belőle ha ennyire szét kel bontani. A régi Benelli 491 -en legalább volt az ülésben egy szerviz "ablak ,és hozzá lehetett férni mindenhez.
-
mumtaz
senior tag
válasz
BLUE TORNADO #81927 üzenetére
Azt is visszaköpi, amit beszívott. Nincs meg a megfelelő "túlnyomás" sem a forgattyúsházban. Meg az egyéb változatos hibajelenségek forrása.
-
BLUE TORNADO
senior tag
-
-
urbi73
senior tag
Üdv. Malaguti digit F-15 -se van még valakinek ? (2006-os) Patent szép állapotban van ,csak a szerelhetősége az botrányos . Konkrétan sehogy nem lehet a karbihoz hozzá férni. Vagyis hozzá lehetne de, le kel bontani a fél motor idomot
-
mumtaz
senior tag
válasz
energy4ever #81923 üzenetére
Benzines légszűrő lehet akár fáradt membrán miatt is.
-
energy4ever
addikt
-
Laacika79
csendes tag
Köszi sityupityu és nyogo83!
Szerintem nagyszerű ötlet így mérni a préssávot,akkor majd 0,7-0,8 közözé beállitom!Másik dolog még amit akartam kérdezni az az olajzás.
Eddig akivel beszéltem volt aki elfelejtette a külön olajzást és keverte a benzint (ha jól emlékszem megszorult neki olajpumpa miatt),volt aki az olajpumpát használta 70-es aluhengerhez is.(állitás nélkül kevés)
Az olajpumpára rá lehet állitani az igaz de én meg arra gondoltam hogy keverem pl 1:40 re a benzint és mellé beállitom az olajpumpát is úgy hogy kb félgáznál kezdjel el nyomni,igy nagyobb fordulaton meglessz a több olaj.
Szerintetek? -
Szajo
őstag
Sziasztok!
Van egy 2008-as Piaggio NRG Power DD karbis vízhűtéses motorom 44ezer km-el. Ajándékba kaptam, mikor elhoztam nem ment többet 25nél. Hoztam bele 100as benzint meg ismerős állított a karbin. Használtam egy hónapot és ment is 70-75öt eleinte majd később már csak 60-64et.
A beindítás olyan volt, hogy beindult és leállt majd rugdosásra egyszer csak beindult (10ből 6szor ilyen szarul indult és az első egy két KM-en dadogott is alattam)Kétszer pedig olyat csinált, hogy mikor egyhelyben járt hidegen egyszercsak leállt nem indult be, a légszűrő meg tiszta benzin volt, ma is ugyanez történt és mikor egyszer sikerült beindítani erő se volt benne... Szépen elindult majd ejtette vissza a fordulatot míg leállt.
Szerintetek megéri egy ennyit futott motort teljesen felújítani vagy vegyek inkább másikat? Esetleg van megbízhatóbb típus?
(Bocsi a hosszú storyért) -
nyogo83
Topikgazda
válasz
sityupityu #81914 üzenetére
Igen, az a gyari, fojtott verziohoz
Sza_sa:
Volt a haveromnak ugyanilyen Leo TT kipufogoval full gyari, az ha jol remlik 70-72 koruli fofuvokaval boven okes volt. -
Sza_Sa
senior tag
válasz
nyogo83 #81913 üzenetére
Menetközben turtam a netet, gyárilag a Phva 17.5 így van szerelve:
Főfúvóka: 83
Alapjárat: 34Amennyiben a Piaggio Nrg 50-et nézem:
Főfúvóka: 65
Alapjárat: 34Elég nagy valószínűséggel a Piaggio szerelés fojtással tervezett, nekem is ez van benne.
Mindegy, rendeltem 70, 75, 83, 85 méretekben. Szinte biztosra veszem, hogy 70 felé kell mennem, mivel a levegőcsavar fél, vagy egy fordulaton ad elfogadható eredményt, beljebb tekerve megfullad, ettől tovább tekerve pedig teligázra egyre nehezebben pörög fel, nagyon elszegényíti a keveréket.
Szerk: a karbi teljesen kitisztítva, tömítéseket kicseréltem, vákuumcső, üzemanyagcső, olajcsövek gyári újra, vagy jobb minőségűekre cserélve
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Sza_Sa #81909 üzenetére
Szia!
Nagyjabol pedig a jo meret kornyeken kellene lenni annak a 65-os fofuvokanak. 80-85-90-est en nem feltetlenul vennek, nagyon soknak tunik. En max 70-75-ig mennek fel ha tenyleg a fofuvoka a szuk keresztmetszet, aztan megneznem a tobbi dolgot, hogy mi miatt tunik kevesnek.
A gyari fofuvokaja valami 52-53-as koruli.
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Laacika79 #81910 üzenetére
"A 70-es hengert nem rakhatod össze 50-es fejjel!"
"az én esetemben" ez maximum igy igazViszont nagyon sok 70-es kitet a gyari hengerfejjel ossze lehet rakni.
Pressav meresehez: szerzel 1-1,5mm-es forrasztoont ("cint"), lehuzod a hengert, hengerfejet rendesen, majd a gyertyanyilason keresztul bedugod az ont, felso holtpontra hajtod a dugattyut es utana megmered tolomerovel mennyire nyomta ossze.De ha biztosra akarsz menni, akkor tobb kis darabbal is merheted, es atlagolhatsz. Pl igy [link]
-
Laacika79
csendes tag
válasz
nyogo83 #81905 üzenetére
A 70-es hengert nem rakhatod össze 50-es fejjel!
A 70-es henger magasabb az én esetemben 5mm-el,a dugattyú magasabbra jár és hozzá adott hengerfej préssávja lehúzódik kb 1,5mm-t a dugattyú felé a fej sikjától.
Ezért vannak ezek a 70-es hengerek szettben mert minden más. -
Sza_Sa
senior tag
Sziasztok,
nem jártam még erre, de úgy esett, hogy tavaly vettem egy 50-es Piaggio Nrg Dt-t, amit idén már használatba vennék.
A robi patika lenne, ha az előző kókány szerelő nem nyúlt volna bele, így nem győztem rendelni hozzá a gyári csavarokat az oem parts-tól. Egyébként 1600 km-es, első gazdától vettem, nem ő tehet arról, hogy mindenki lehet motorszerelő...A kérdés: gyárilag Phva 17.5 karbi van rajta, 65-ös főfúvókával, Leo Tt dobbal, fojtások kivéve, egyébként a többi dolog eredeti Piaggio. Gyergya nagyon világos (gyári hőértékű), ez alapján kevés a benya, nem is húz úgy, ahogy elvárnám. Kb mekkora fúvóka mérettel kezdjem a próbát? 75, 80, 85, 90-es fúvókákat terveztem venni, ezekkel talán megtalálom a megfelelő beállítást.
-
Laacika79
csendes tag
Köszönöm mindenkinek!
Összejött egy pár okos hozzászólás.
A préssávra gondoltam én is,volt mikor annak idején simsonon csökkentettünk rajta de már nem emlékszem mennyit.Esztergályoshoz vittük a hengerfejet és ő szedett le belőle.(25 éve volt)
Na most akkor ha jól gondolom a hengertalp tömítés vastagságával lehet csak játszani ami a préssáv méretét illeti.
Sityupityu!
Hogy mértétek a préssáv méretét?Gondolom de megköszönöm ha leírod.
Mire gondoltál mikor az egyik aluhenger 0,4-es sávval meghalt?Mi történt?
Mérés:
Henger lefogat csavarral a blokkhoz,henger fölső sikjához képest dugattyútető méret mérése kint szélenmajd hengerfej felfekvő sikjához képest mennyire van a péssáv.Igy gondolom a mérést.
-
válasz
#50433536 #81904 üzenetére
Tuti, hogy a préssávra gondoltak. Annak idején nagyon nagy hangsúlyt fordítottunk erre. Gyári hengert levéve egyszerűen "nevetséges" préssávok születtek, lehettek azok alu vagy vashengerek, 70-es vagy ötvenesek. Volt olyan malossi sport henger amit felraktunk és hengertalptömítés nélkül is 1,5 mm-es préssáv volt.
"Arra gondolok, hogy ha felső határra állítjuk és kitágul a henger, akkor előállhat a kopogó égés.."
Abszolút.
Ezt rengeteg próbával tudnám igazolni.
Leírnám, hogy mi mire jutottunk ami a megfelelő préssávokat illeti, persze csak nagy általánosságban, és ez csak az én véleményem:
Vashenger: Optimális 0,8-1mm. Le lehet menni 0,7 is, de ezt már "veszélyesnek" tartom.
Alu henger: Optimális 0,6-0,7. Jó pár szettnél lementünk 0,5 re is, de azért észnél kell lenni.Kétszer állítottunk 0,4-es sávot két alu szettnél, amik egyébként már túl voltak pár ezer kilométeren, tehát egyáltalán nem bejáratósak voltak és csak a kíváncsiság vezérelt amikor próbáltuk. Az egyik kb 2-3 km után megadta magát, a másik ment tovább, semmi baja nem lett. Mind a kettőnél egyébként érezhető volt a változás menetdinamikában jó irányban.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Laacika79 #81902 üzenetére
Itt inkabb az lenne a lenyeg, hogy attol fuggoen milyen konfiggal rakod ossze(gyari 50-es hengerfej vagy egy uj, milyen tomites,stb) nem biztos, hogy jo lesz a prestav.
Ki lehet szamolni, hogy mennyi lenne az optimalis, de altalanossagban 50-90cc hengereknel 0.6-0.8mm kozott szokott lenni. -
#50433536
törölt tag
válasz
Laacika79 #81902 üzenetére
Ez engem is érdekelne! Gondolom a préshézagról van szó a hengerfejnél...
Az jutott eszembe, hogy a megszokott hézagot érdemes kisebbre állítani az alumínium hőtágulása miatt? Arra gondolok, hogy ha felső határra állítjuk és kitágul a henger, akkor előállhat a kopogó égés... de csak találgatok... remélem tudja valaki a pontos választ. -
Laacika79
csendes tag
Még egy kérdésem lenne.
A 70-es Airsal hengeremre egy külföldi oldal a maxiscoot.com ezt irja:"Felhívjuk figyelmét, hogy a maximális teljesítmény és megbízhatóság érdekében az alumínium hengerek telepítésekor módosítania kell a "hézag távolságot".
Itt mire gondoltak?
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen routert?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Politika
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- NBA és kosárlabda topic
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Dell Latitude 5440 14 FHD üzleti notebook - i5 1335U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe
- Apple iPhone 13 Mini 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! MSI B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB Rampage SHIVA FSP 500W
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Bowers/Wilkins PX8 fejhallgatók (dupla Bluetooth eszköz csatlakoztatása!)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest