-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Nessmester #79899 üzenetére
Nem neztem utana meg, de ennel a tipusnal is egyben van a CDI a trafoval?
Mert vannak tipusok ahol igen, de normal esetben kulon vannak.Ha egyben van, akkor mit jelent az, hogy ki lett merve? Csak ellenallas lett merve a gyujtasjeladotol jovo kabelen, vagy a tenyleg gyujtasjel feszultseg is?
Ha ezek meg vannak merve, akkor azert eleg hamar kibukik, hogy hol "akad el" a gyujtasjel. -
nyogo83
Topikgazda
válasz Nessmester #79897 üzenetére
Ahogy latom a felsorolasbol csak a trafo maradt ki
Azt kellene megnezni, hogy egyaltalan a trafoig eljut-e a feszultseg. Ha igen, akkor sok verzio nincs, hogy mi lehet a gond.
-
Nessmester
friss újonc
Sziasztok! Nekem egy Malaguti xsm 50-em van és nem ad szikrát, alaplap kimérve és jó, a gyertya új és jó, a gyertya kábel nincs megtörve vagy elszakadva, a cdi ki volt cserélve az sem oldotta meg a problémát. Tud valaki segíteni, hogy mi lehet a gond? Előre is köszi
-
FeniX-
senior tag
válasz sityupityu #79895 üzenetére
Mázlim is volt, ez tiszta sor, a vizsgalapra rá volt írva, hogy bizonytalan motorkezelés, meg még pár ilyen dolog, de átengedtek végülis, úgyhogy egy szavam nem lehet. Ellenben nagyon sok olyan alacsony lánnyal tanultam együtt, akiket megkérdezve már akkor mondták, hogy "igen, én ilyen nagymotort akarok" ... miközben többször elestek a rutinpályán is, meg a fizikai erejük sem nagyon volt meg még a tologatáshoz sem az elején a "8"-asnál.
-
Topikgazda
-
FeniX-
senior tag
válasz sityupityu #79893 üzenetére
Igen, így volt. Előtte unokatesóm szimszonját használtam, de azon nem is volt index. :-D
emlékszem, télen mikor párszor megkíséreltem bemenni a munkába (és 4-ből 2x nem jött össze, mert útszéli szerelés majd tologatás lett a vége) akkor 3 mackónadrágot vettem fel, hogy ne fázzak.A tanuló CBF600-as honda meg valami elképesztően nagy dinoszaurusz motornak tűnt az egész jogsizás alatt.
-
Topikgazda
-
FeniX-
senior tag
válasz sityupityu #79891 üzenetére
Tiszta sor, csak nekem ezt az oktató egy árva mukkanással nem mondta.
-
Topikgazda
válasz FeniX- #79890 üzenetére
Pedig ez a motorok (legyen az robogó vagy bármi) kb 90%-nál így működik. Talán a régi Jog meg hasonló robogókan kellett ezzel bajlódni. Meg persze a szoci váltós motorok is ilyenek voltak pl. Honda Dio AF18-as is még ilyen volt emlékeim szerint, de pl az AF27-28-nál már ott volt a gomb középen, pedig már ezek is 25 éves motorok.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
FeniX-
senior tag
válasz sityupityu #79889 üzenetére
Szerintem az emberek többsége szívesen kifizetné azt a plusz 20-30, akár 40 ezret, HA tényleg plusz tudást adnának át, és nem csak a bürokratikus "szokásos" kötelező körök miatt kellene pótvizsgáznia, vagy plusz órákat venni.
Pl. fogalmam nem volt róla, hogy az indexelésnél a gomb közepét is meg lehet nyomni, és folyton azzal bajlódtam a rutinpályán, hogy egyik irányból a másik irányba "átindexelésnél" mennyire nyomjam oldalra a kapcsolót, hogy abbamaradjon a pilácsolás. -
Topikgazda
-
FeniX-
senior tag
válasz sityupityu #79887 üzenetére
2014-ben - mindenféle plusz órák, cécó nélkül - nekem is kb. ennyibe került a jogsi pesten.
-
Topikgazda
válasz FeniX- #79886 üzenetére
Ezt már kifejtettem valamikor tavasszal én is itt hosszabban, hogy mi a véleményem erről az integetésről meg magáról a nagy motoros összetartozásról.
Vizsga: Unokaöcsém 2016-ban rakta le az A korlátlant. Nem egész 2 hónap alatt megvolt, és 98 ezer volt a vége. A Fővárosiaknak már akkor hihetetlen volt ez az összeg és idő amikor ezt leírtam talán itt. Az oktató megmondta (aki maga volt az iskolavezető is) kerek-perec, hogy rajta nem fog múlni, akár heti 2-3 alkalommal is mehet majd vezetni. És ha nem balf@szoskodik, akkor az összeg sem fog változni. Így is lett. Annak idején én is hozzájártam A korlátlanra, és nálam is hasonló idő alatt megvolt.
Mindig ámulok azon, hogy Budapesten és annak közvetlen vonzáskörzetében milyen nehezen és drágán mennek a dolgok. Pedig én sem falun lakom, itt Esztergom környéke azért igencsak iparosodott résznek számít országos szinten is, tehát pl a lakosság létszáma sem nevezhető gyérnek. Persze nyilvánvaló, hogy így is más világ mint a főváros.
De itt nálunk azért úgy érzem, hogy jobban mennek az ilyen dolgok.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
FeniX-
senior tag
válasz FeniX- #79885 üzenetére
Az meg egy külön téma lehetne, de nem fogok rant-elni ezen a szülinapos szerdán, hogy a másik ilyen téma a motorosok integetése egymás közt, amitől agylázat kapok. Lábbal, mint a kutyák, mikor a fát megjelölik, meg 1-2 ujjal a fékkar 'mögül', és nekem akkor azt kéne figyelni? Kösz, nem. Nem integetek senkinek. Benzinkúton max egy 'helló' és kész.
-
FeniX-
senior tag
válasz macilaci78 #79884 üzenetére
De ez a jobbik fele, amikor valaki érzi, hogy neki x-y kategória nem való (még).
A többi meg a kínai piacos brain cap-ben simán ráül és húzza neki, merthát egy "kisrobogó" - pláne az övé - megy 70-et, ha kiveszi a fojtást, akkor meg 90-et. :-DDe persze rosszmájú vagyok, hiszen mindig azokat lehet észrevenni, akik a normálistól eltérnek. Talán azért nem annyira rossz az arány, bár tény, hogy kevés az ilyen, mint a szomszédom, aki a 10k kilómétert fojtással tette meg az 50-essel. Panaszkodik is eleget, hogy minden nap van valami veszélyes sávon belüli előzése. (Mármint, hogy őt előzik)
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz DJGABI #79881 üzenetére
Váltós gépet nem is engednék rutin nélkül, még CVT-t esetleg.
Feleségem már kb 100 km-t elkarikázott a robogómmal gyakorlás címszóval, de még mindig nem mer vele forgalomban közlekedni. Infopark, #maradjotthon időszak alatt, pedig kerékpárral körbetekerte a Balatont is, szóval két keréken nem ügyetlen, B-s jogsi és rutin kb 20 éves, de a robogót veszélyes üzemnek érzi.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Pfiucska
aktív tag
válasz FeniX- #79877 üzenetére
Hozzatennem olvastam + hallottam videkrol pozitiv tapasztalatokat ahol nem a lehuzas a cel es ilyen 50-60k korul megallt nekik. De itt bp kornyeken en nem ajanlom a b125-t, ennyi pénzből megcsinalhattam volna az A2-t.. sot az ido is eleg lett volna. (2,5honap)
iPhone 15, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
DJGABI
addikt
válasz Zoli bácsi #79878 üzenetére
Totalcar ja, a 3 vagy 4-gyel ezelőtti Égéstérben volt talán téma. Hát igen, eredetileg az lett volna a célja ennek az egész B125-nek. Csak hát az hol lett volna nekik üzlet? Osztrákiában, olaszban érdekes mód működik. Mondjuk ja, külön gyakorlat biztos kellene hozzá. Még egy 50-es robogóra is necces ha valaki B-s jogsival 0 tudással felül.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #79879 üzenetére
kiskosztümös nő, rövidpólós/flip-flop papucsos idióta - amíg nem esik el, addig mindegy, mit visel. Közlekedjen mindenki előzékenyen, körültekintően, útviszonyoknak megfelelően és akkor nem esik el senki.
Zoli bácsi: kevés a mentősofőr, a felszerelt jármű meg nehezebb, mint 3,5 t. Próbálnak könnyíteni az adminisztratív terheken.
Az szerintem viccesebb, hogy B-s jogsival 4,25 t-ig lehet vezetni elektromos kistehert csak azért, mert az akku súlya holt teherként a hasznos teher rovására ment a 3,5 t keretben. Ez viszont már tisztán pénzért módosult.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #79878 üzenetére
Ezt valamelyik totalcar/totalbike kisvideóban taglalták a múltkor, hogy miért nem lenne jó, ha nyakra-főre minden 'B'-s jogsis egyből elkezdene vezetni 125-ös robogót/motort.
Valamiféle alap-motoros képzettséget én is kötnék ehhez a kategóriához. (Mármint, hogy - igen - legyen vizsgaköteles)
Így is nagyon sok a kiskosztümös nő, rövidpólós/flip-flop papucsos idióta, aki rápattan a robogóra, aztán húzza neki. -
Zoli bácsi
őstag
Valamikor 6e. forintért lett A és B jogsim..... Igaz egy havi...még több fizetésem volt. Azóta volt egy gengszterváltás is.....
Amúgy szerintem egy törvénymódosítás, és a B jogsit ki kéne terjeszteni a 125-ös, max 15 lovas gépekre, mindenféle vizsga nélkül.
Mindenkinek jobb lenne, hivatalosan, rendszámozva mennének a mocik.
Úgy ahogy egy törvénymódosítás, és egy-két hónapja vezethetek 3,5 T fölötti mentőautót a B jogsimmal..Amúgy ápoló vagyok, de megvan a PÁV1.... Csak úgy jön ide, hogy egy törvénymódosítás és kész...... -
FeniX-
senior tag
válasz Pfiucska #79876 üzenetére
"Mi" még mindig ezekben a 60-80 árakban 'gondolkoztunk', mert van egy kedves szomszédom, aki - képzeljétek - már 10.000 km-t tett meg Bp-n egy gyári, fojtott (sic!) 50-es piaggio-val. Nagyon győzködjük, hogy tegye le a B125-öt. Majd mondom neki az árat.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
válasz energy4ever #79874 üzenetére
Köszönöm, nekem már megvan a sima 'A', csak elcsodálkoztam az árakon.
-
FeniX-
senior tag
válasz energy4ever #79851 üzenetére
140, a B125? Ez komoly? Nemár..
-
nod1
csendes tag
A menetdinamikája jó, minden levegős 12-13 Le-s "szoft" motorhoz képest meglepetés a vízhűtéses, injektoros, valós 15Le-s teljesítmény. A te hetven kilódat repíteni fogja. És ezt élvezed is városban, és város környékén. 90 fölött viszont elfogy az a lendület, ami mondjuk 70-90km/h-ig megvan.
Tudja a 100-110-et tartósan is, de amint lelassít valami, pl. egy teherautó, akkor kényelmesen nem fogsz beleférni abba a lyukba ami két szembejövő között keletkezik, és előzésre alkalmas idő. Szóval én inkább azt tanácsolnám, hogy vigyél el egy tesztmotort, nézd meg, hogy áll neked. És ha lehet, motorozz főútvonalon, aztán megtapasztalod, hogy ezek a dolgok neked beleférnek e abba, hogy ha túrázol, akkor egyébként sem tényező az idő, ami alatt megteszel távokat. Vagy idegesít annyira egy-egy előzésnél a megtorpanás, vagy egy-egy kigyorsításnál a teljesítmény hiánya, - ami miatt esetleg kevésbé rugalmasan veszed fel a forgalom ritmusát, - hogy ez ellökjön az A2 irányába. Ez abszolút egyéni habitus kérdése.
90-100-at tudja, tehát nem te leszel a leggyengébb láncszem a forgalomban.
Amit még nézz meg: Suzuki GSX-S 125
Itt azért nem az R-et tanácsolom, mert nekem például kifejezetten fárasztó volthosszú távon a csutkakormány, és nem bírta a csuklóm. Illetve nem jött be ez a hasalós, órákig nyomom a heréimet érzés. De ennek a blokkja az egyik legerősebb a kategóriában, és sokan dicsérik. Talán már van belőle használt kínálat is, de nem nézem ezt a piacot. -
energy4ever
addikt
Malaguti Dune 125-ot meg ird fel a listadra...
Remelem ezzel sikerult bezavarni, hogy letezik valodi 125os turamotor is.
Zoli bácsi:
Ezert irtam bele hogy mennyi a veguk, mert abbol kb lathato, hogy utazoban mennyit tudhat. Ami megy 140-et az hasznalhato autouton is, de elozni mar nem szerencses vele ott. Palyan meg mar kinzas nekik.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz energy4ever #79861 üzenetére
Köszi!
Külsőleg a Keeway RKF és a KTM Duke tetszik. A Keewayt ki lehet próbálni tesztvezetés keretein belül, sztem élek majd a lehetőséggel, és akkor remélhetőleg döntésképesebb leszek. Kapok egy képet, hogy elég-e az nekem.
De először is kell a megfelelő jogsi, gondolom B-vel nem adják a kezeim közé.[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
Nekem sokkal fontosabb egy gépnél az utazósebesség, mint a végsebesség. Tehát egy olyan sebesség, amit a motor kényelmesen, erőlködés nélkül kis fogyasztással elmegy.
Én úgy számoltam, hogy egy 50-es robogó 60-70 km/h max sebességre képes, ezt egy 125-ös kényelmesen alaphangon utazóba hozza, akár kisebb fogyasztással. Ez a gyakorlatban is így van. Úgy gondolom, egy 125-ös 4T gépnek azért sok a 140km/h sebesség. Tudja, de nem hiszem hogy egy ilyen motor nyelezve komoly futásteljesítményre lenne képes, egy hasonlóan felépített de kisebb teljesítményt leadó motorhoz képest. -
#89309696
törölt tag
Pár napja hallom, hogy a murvás úton kegyetlenül zörög az elejében valami. Felraktam sztenderre, megrángattam a kereket, villát, kormányt, minden fasza. Megrángatom a műanyag idomokat, hát azok picit kínaiasan lötyögnek, mondom biztos az. De csak nem hagyott a gondolat, megnéztem megint jobban, hát a féknyereg két úszócsavarjából az egyik teljesen ki volt lazulva, a féknyereg kopogott.
És semmivel nem fogott rosszabbul így se. -
nyogo83
Topikgazda
válasz molnarpeter #79863 üzenetére
Igen, de ez mar motoroknal is elegge versenytechnika problema, ehhez azert mar eleg sokmindent meg kellene faragni egy utcai blokkon
A masik amikor alkalmazzak, az extremebb toltonyomassal dolgozo turbos motornal hajlamos "visszanyitni" a szelepet.[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
Tudaz majd vele elozni, ha valoban 90-95el megy valaki, es van boven elore belathato helyed is. Barhol egy fel pillanat alatt viszont nem fogod tudni kielozni. Kanyargosabb resznel en megsem szoktam probalni, ha jon valaki szembol, ott vege a tortenetnek akkor! Nagyobb teljesitmenyu motorokat pedig azon a szakaszon ahol en nem elozok, siman elpakoljak. Gondolok itt a 600-750-1000res motorokra.
A 125os Duke az a kategoria ami jol hasznalhato elovarosi "90es tablas" kornyezetben, autoutra is kitudsz vele mereszkedni, ahol a kulso savban nem Te leszel a leglassabb, autopalyara viszont ne menj vele kategoria mar!A KTM Duke 125 szerintem az A1es motorok Top3 jaban beleesik!
Yamaha YZF 125 vegsebessege ~140, kivalo minosegu motor.
Suzuki GSX-R125/GSX-S125 vegsebessege ~140, indoneziaban ez a blokk van mindenben, igy 125os blokkokbol ezt fejlesztettek a legjobbra!
KTM Duke 125: vegsebessege ~120, gyari kiegeszitok, es gyari tuning cuccokbol ehhez kapsz a legnagyobb mennyisegben mindent! Mai A1es motorok kozul ez a model van a piacon legregebb ota!(igy hasznalt piaci ara is hobban szetterul)Irtam 3db jo sport/naked A1-est. Irok egy ellenpeldat is:
Kawasaki Ninja 125:
Brutalisan tularazott, teljesitmenye hiaba jo papiron, a valosagban az emlitett 3 motor legyorsulja, es meg a vegsebessege is csak ~115km/h(az emlitett km/h-k mind ora szerintiek!)
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
1P52FMI vezérműtengely csere esetén kell változtatnom az szelepfeszítő rugókon is vagy mehet simán? Leállításkor át van forgatva, hogy lezárt szeleppel pihenjen.
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Pfiucska
aktív tag
Igaz, hogy nem duke hanem TX-125-m van de azert leirom a tapasztalatom.. ha egyedul ulok rajta (75kg) akkor egy kamiont ami elvileg 80-nal megy azt meg ki tudom elozni de mondjuk egy szemelyautot ami 90-t megy azt mar azert joval nehezebben.. szerintem ezek a 125-k tényleg elovarosi motorok; nagyjabol 80ig "dinamikusan" gyorsulnak de utana elfogy a kakao. Persze a forumtars 125-os suzukija ami 15le egy fokkal biztos jobb mint az en 11lovam de sajnos azzal se lehet megvaltani a világot. Ha orszaguton is elozgetni akarsz akkor a 125-os kategoria off.
iPhone 15, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
őstag
válasz energy4ever #79857 üzenetére
70-72 kg között mozgok.
-
energy4ever
addikt
Kis teljesitmenyu motoroknal jelentos 20-30-40kilo(vezeto tomege) elteres. Pl leirjuk valaszkent a mostani kerdesedre azt, hogy "igen, siman kielozol egy 90-el kozlekedo jarmuvet", mert mi azt gondoljuk ~60kilo vagy, ha pedig a valosagban 120 kilos vagy, ugy mar nem fog olyan flottul menni vele.
Atlagban elovarosban jol hasznalhatoak ezek a motorok. -
őstag
A menetdinamikája érdekelne alapvetően. Városon kívül mennyire használható, van benne erő mondjuk egy 90-el haladó kocsi, teherautó megelőzésére? Milyen a rugalmassága 70-90 km/h környékén?
Számomra fontos, hogy ne akadályozzam a forgalmat, és a motorozás sem abban merüljön ki, hogy hosszú kilométereken keresztül kísérek egy adott járművet.
Robogót is úgy választottam, hogy a városi közlekedés tempóját abszolút tudjam tartani, sőt...
-
#89309696
törölt tag
válasz SoulReaver #79853 üzenetére
Nem egészen, mert ha van mögötted egy csaj az pozitív lassulás.
-
SoulReaver
veterán
Fú ez a 30 fok eléggé megviseli a 2t robogót.. Mint, ha lett volna mögöttem egy 50kg-s csaj kb...
-
DJGABI
addikt
-
energy4ever
addikt
válasz nyogo83 #79849 üzenetére
14 eves? Megmondom oszinten, nem neztem utana pontosan milyen motor, de azt hittem, hogy csak 3-4eves max! Igy mar ertem miert cserelted le!
14ev az a hatar, ahol mar szavatossagi gari miatt meredekebb megtartani valamit. 15evig van garantaltan alkatresz hozza, utana meg vagy van, vagy nincs, ha van, akkorse sokaig.DJGABI:
Gratt hozza! Budapesten csinaltad? Jo olcson megusztad. Nekem ~140 ezer ft korul allt meg mindenbol... -
DJGABI
addikt
válasz DJGABI #79707 üzenetére
Jelentem mai nappal sikeresen meglett a B125... Szerencsére a (számomra) jobb motorral voltam, tegnap este/ma hajnalban esett, előtte szerencsére még rutinoztunk picit, jól is jött, legalább éreztem a féket. Sikerült párszor -még a pályán- blokkolóra fékezni. Hát, a várost nagyjából ismertem, de így is megizzadtam rendesen, meg úgy éreztem nem nagyon ment, bevittek olyan utcákba/kereszteződésekbe ahol gyakorláskor nem is jártunk. Szerintem azért ezekben van egy adag jóindulat is, ennyi idő alatt nem lehet KRESZ szerinti vezetést megtanulni/visszaszokni rá. Nyilván aki autó után egyből csinálja annak még benn a lábában meg fejében hogy mi merre, de neki meg lehet épp motoros rutinja nincs, nekem meg az volt a fura, hogy tök máshogy kellett menni, mint ahogy amúgy a robogóval szoktam. Az oktató ismerősöm volt, 7 óra vezetés 33,5k volt vizsgával, az elmélet meg 15k körül volt ha jól emlékszem. Ja meg elején mondtam hogy törzsvásárló vagyok, elvileg -10% is volt, nem tudom számolta-e, de végülis nem lett olyan húzós árban.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #79848 üzenetére
Nem remlik pontos km de 52-53ezerrel es 60 ezerrel adtam el (szuk 1 ev hasznalat), 14 evesen.
Amikor vettem, akkor gyakorlatilag gyari dolgokat kellet parat cserelni: kormanycsapagy, elso kerekcsapagy, valamint kuplung lamellak+kuplung rugok, gumik, kuplung bowden, plusz a kipufogo dob.Az elso fektarcsa meg boven a kopashatar felett vannak es gyari, hatso dobfek szinten.
Igazabol nem egy bonyolult szerkezet, sok felesleges sallang nincs rajta, ami meg van, azok masszivak, plusz blokknal Suzuki kompatibilisek(pl kuplungot gyari Suzuki-t kapott, a GS/TU-lamellait).
En azt mondom, hogy ha egy ujkoraban 8-900ezer korul levo motor 14 evesen garantaltan ennyi budapesti/agglomeracioban lehuzott km-el ilyen allapotban van, dicserendo(mondjuk tulajon is mulik).
Viszont itt van az, hogy miert lehetetlen egy adott markara velemenyt formalni: A Hyosungnal mar tobb masik korabeli motorjanal nem feltetlen mondhatni ezeket el. Pl a 250-es blokkoknal is voltak problemak(gyari hibak, amit amugy javitottak, HA valaki visszavitte szervizre) illetve a 650-es GT blokkjanal.
A Karionnal is foleg kulfoldon az elso 1-2 evben rengeteg hajtokar csapagyas peldany lett, amit gariban javitottak es utana mar modositott olajpumpara csereltek a sajatjukat(nem is ertettem a Suzuki blokkban, a gyari Suzuki helyett volt sajatjuk amivel gond volt, de vegul a Suzuki kerult vissza ), onnantol nem volt vele gond. -
energy4ever
addikt
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #79846 üzenetére
Minosegben abszolut pozitiv csalodas, mert barmit nezek rajta, kezeloszervek, kuplung/fek karok, kormanymarkolat, labtarto, kapaszkodo, stb iszonyatosan massziv nem silany minosegu anyagokbol keszult.
Menet kozben is nyoma sincs zorgesnek/nyekergesnek sehonnan.A elol/hatul tarcsas CBS fekrendszer tok jol adagolhato, varosban maszkalva siman csak elso vagy hatso feket hasznalva el lehet vele maszkalni.
Vegsebessegre kb hasonlo a ketto, talan a Keeway picit jobb benne, mert a Hyo csak 4 sebesseges es nagyon rovid minden fokozata, plusz 100 koruli temponal mar elojon a puha futomu hatranya, nem erzed olyan stabilnak. A Keeway 5 sebesseges, hosszabb fokozatokkal es egesz kemeny futomuvel, 110 korul erezhetoen vege fele jar az erejenek, viszont 7-8000 korul van a fordulatszam es nagyon stabilan tartja az utat.
A teljesitmeny ahogy fentebb irtam gyorsulasban erezheto 5-6000-es fordulatszam alatt, de nem sokaig fog ez ugy maradni, mert nem ennyit tud ez a blokkSajnalom nagyon a Hyo-t, mert iszonyat jo volt varosi kozlekedesre, a 10-15 centis katyun is ugy mentem at rajta, hogy eszre se vettem, viszont 30-40 percnel tovabb nekem mar kezdett kenyelmetlen lenni az ulese.
Komolyabban nem akartam nekiallni atfaragni, mert akkor meg mar az osszkep rovasara ment volna. -
Runner_fxr
Ármester
válasz sityupityu #79841 üzenetére
Ja hogy úgy, akkor nem szóltam! 4T az tényleg más. Tudom, hogy 40LE-ig is el lehet menni egy 172/180 Runner esetében, de az már pályára való versenygép, nem hétköznapi használat.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #79843 üzenetére
Az enyem
A Hyo-t beszamittattam egy 0km-es peldanyba, kivancsi voltam ra mit tud ennyiert illetve mit lehet belole kihozniMeg nem volt idom epkezlab kepet se csinalni rola, hogy lecsereljem az osszefoglaloban
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
Apro info az injektoros Keeway K Light-rol:
A menetdinamikaja meglehetosen furcsa. 5-6000-es fordulat alatt nagyon lomhanak erzodik, viszont 6 ezertol 9-10 ezerig hirtelen megjon az ereje. Nekem elegge gyanus volt ez, mivel egy jo gyorsito karbis 125-os mar szinte alapjaratrol ugrik ha jol ossze van rakva. Lehet csak nekem kulonos, mert szog gyari motorjaim ritkan voltak ilyen teren. Ha rendesen kihuzatja az ember 7-8 kornyekere es ott valt el, akkor mar dinamikusnak mondhato(csak en nem ehhez vagyok szokva )A sejtesemet beigazolta az elso tankolas: 2,4l-es fogyasztas jott ki ugy(250km/6l), hogy a fele tavot azert nem pont bejaratos modjara meghajtottam az M0-as/M2-es szakaszon joparszor 100-110-es tempoban, a masik fele pedig full budapesti varosi maszkalas.
Szoval valoszinuleg ez az osregi nyomorudas Honda CG125 masolat blokk csak ugy tudhatta nagyobb hozzanyulas nelkul teljesiteni az EURO IV ertekeket, hogy a raakasztott injektor,szekunder levego rendszer+katalizator mellett nagyon "takarekosra" hangoltak az alsobb tartomanyban az uzemanyag mennyiseget. De ez csak gyanu, az viszont teny, hogy mentem tobb ilyen blokkos regi karbis motorral es messze nem ezt a dinamikat lehet belole kihozni, igaz nem is ilyen fogyasztassal.
Meg az elso olajcseret megvarom, aztan utana megnezem mit lehet kezdeni ezzel a motorvezerlovel...
-
Topikgazda
válasz nyogo83 #79824 üzenetére
"Szemely szerint ha valtanek 125cc-rol felfele, akkor minimum 400cc korul nezelodnek, de legalabb 35-40Le korul."
Ha nagyrobogó kéne, akkor dettó.
(#79828) Runner_fxr Nem 180 2T-ről beszélek hanem 4T-ről. A 2T az megint más világ. Amúgy közel 40 lovat is ki lehet ott hozni abból a motorból.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
TaaT
nagyúr
-
TaaT
nagyúr
válasz molnarpeter #79829 üzenetére
Rendben
Önindító nélkül lehet használni a motort?Give them hell Ukraine!
-
energy4ever
addikt
Szerintem a KTM Duke van elterjedve a legjobban orszagunkban a 125os injectoros 4T motorok kozott. Mar csak ezert is jo valasztas lehet. Na meg amugysem egy rossz motor.
En uj 125oset vettem, a Duke dragabb lett volna mint a GSX-R, ezert kerult le a listamrol! Amugy enis szemeztem vele! -
őstag
Köszi, az utas egyelőre nagyon feltételes lehetőség, lehet sosem lesz belőle semmi. Nagyon nem rajong a motorozásért. Meg nyilván először nekem is rutint kell szereznem. Nem is merném felületi magam mögé egy jó darabig. Honda VTR-t felírtam a listára.
125-ös KTM Duke is lehet megtenné. Azok 800 körül vannak. Ki kellene majd próbálnom egy ilyen gépet, akkor kapnék teljesen reális képet. Neked van tapasztalatod a 125-ös Duke-kal?
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz energy4ever #79826 üzenetére
azt nevezem, szép teljesítmény
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sityupityu #79821 üzenetére
Nyilván két személlyel élmény motorozni, túrázni, kell azért a nagyobb gép, bár hozzáteszem, a motoros tapasztalat is, nem is kicsi!
Viszont azzal némiképp vitatkoznék, hogy a 180-as Runner gondban lenne 2 személlyel. Nekem volt anno 180-as 2T Runnerem (most 125-ös van), a motorja teljesen fel volt újítva, mondhatni gyári értékeket produkált. 2 személlyel is nagyon durván ment, bárkit ültettem magam mögé, kb lefosta a bokáját (jó itt nem nagy motorosokról beszélünk). Számottevően nem gyorsult szarabbul, órája szerint 150-et ment. Enyhébb emelkedőn is előztem vele, 2 személlyel, pillanatok alatt 120-al mentünk. Inkább a motor mérete a kényelmetlen, de menni megy egy nagy 2T. Arról meg ne is beszéljünk ha elkezded tuningolni, egyik ismerősömnek volt egy tuningolt 180 2T, 30LE körüli teljesítménnyel, elmebeteg módon ment. 60-140-ig úgy gyorsult mint a rakéta. -
nod1
csendes tag
válasz nyogo83 #79824 üzenetére
Kezdésnek szerintem sok egy 390-es Duke.
Én egy kicsi, könnyű, és jól motorozható 250-est javasolnék, pl. Honda VTR 250.
Az árban is beleférne a keretedbe, amit 800.000-ben határoztál meg.
Teljesen felesleges új motort venned, mivel ha ügyes vagy, és megfog a motorozás, akkor maximum két szezon után (vagy az első alkalommal amikor felülsz utasként egy nagyobb köbcentisre) vágyni fogsz arra, hogy tovább lépj. Akkor minek fizetnéd ki legalább egy fél jogsi árát az amortizációra. Tiszteletben tartom azokat, akik új motort vesznek, de ők általában konkrét céllal, és legalább öt éves időtartamra terveznek, és nagyon fontos nekik az üzemszerű működés öröme bármikor.
A CBF és YBR 250-et egyáltalán nem javaslom, mivel azok eleve olcsónak szánt inkább "melós" motorok, szinte nulla élvezetei értékkel. Akkor inkább egy jó 125-öst.
És végül a 125-ös kategóriáról. Itt elég jó merítéssel rendelkezem Marauder, YBR, CBR, Varadero, és most Duke 125. Ebből értékelhető élményt a KTM nyújt, (igaz, meg is kérik az árát). Viszont azzal a vázzal, és futóművel, és fékekkel nagyon szépen meg tudsz ágyazni annak, ha pár év múlva váltasz róla nagyobb köbcentire, és már megvan a kezedben a megfelelő kanyartechnika, és minden más, ami a biztonságos motorozáshoz kell.
Annyira kicsi a különbség egy alap 250, és egy jó 125 között, hogy egy penge 250-est javasolnék neked, főleg úgy, hogy előre tudod, hogy utassal is tervezel menni. Egy 125-ös vázgeometriájába annyira beleszól egy utas, hogy a menetdinamika már szinte fel sem tűnik. De nagyobb motorokon is szokni kell az utast. És itt vissza is kanyarodok a 390-es Duke-ra. Több mint tíz év (A1) motorozása után is nagyon félelmetes volt utasként egy 390-es Duke a hegyi szerpentinen. Főleg ha tudod magadról, hogy elgurulhat a gyógyszer.Ui.: Megnézem magamnak ezt a Suzukit, mert még soha nem találkoztam olyan 15Le-s motorral, ami utazóban kényelmesen tudná a 110-120-at. Nem pörögne közben 9.000 körül, hogy meghasad érte a szívem, és lenne hozzá ütős futóműve is.
Vagyis van ilyen, csak azt NSR-nek és RS-nek vagy Mito-nak hívták. De azok már egy letűnt kor hősei. -
energy4ever
addikt
válasz Tamás9x #79820 üzenetére
Ora szerint! Utassal valo max km/h-t GPS-el nem neztem, bar lehet, de nem emlekszem. A 140-es ora szerinti pedig 128km/h-134km/h volt GPS szerint.(GoPro felvetelbe rogzitett, valamint telefonos GeoTracker alapjan)
Menne tobbet is, de van hatso dobozom, amibe rendesen belekap a levego, raadaskent a shad doboztarto konzolban van anyag boven, igy nehez is. Lehetne azzal szorakozni, hogy levenni a dobozt doboztarto konzolostul, tankba alig hagyni benzint, gumikat felfujni kemenyebbre, tukroket becsukni, felultettni ra valami etiop gyereket. Biztos javulna a vege, de en ugy mertem, hogy spontan ahogyan mindennapi hasznalatban is vagyok vele.
A motorom az elso lanckerekrol veszi le a sebesseget. Igy igen pontos, foleg hogy meg gyari gumik, valamint gyari attetelezes van rajta. Valtaskor viszont brutalis mennyire pontattlan. Igaz, csak egy pillanatra, de pl 62km/h-rol siman felugrik 68ra felfele valtaskor pl 5-osbol 6osba par tized masodperc erejeig.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz macilaci78 #79784 üzenetére
Köszi!
Idén tavasszal építettem otthonra egy kerékpár műhelyt, így elég sok szerszám adott, nyomatékkulcsok, dugókulcskészlet, csavarhúzók, kompresszor, imbusz, torx készletek, villás kulcsok, minőségi satu, fogók (plusz rengeteg kerékpár specifikus szerszám, de ez mondjuk a robogó szerelés szempontjából mellékes). Azért horribilis összegeket nem költenék el most robogós szerszámokra, mert amúgy másnak úgy sem szerelnék, van annyi kerékpár amit javítanom kell, hogy e mellett már ha akarnék sem tudnék motorokkal foglalkozni, max a sajátommal. De mivel imádok szerelni, műhelyben foglalatoskodni, hajt a kíváncsiság, hogy magam szereljem a motorom.A szerszámos dolgokat átérzem, én is úgy vagyok vele, ha bárhova megyek vásárolni, ahol szerszám is van, mindig veszek valamit, asszony már rosszul van.
1 éve költöztem be a saját házamba, ahol volt egy üres, szigetelt faház is, már régóta szerettem volna saját műhelyt így tavasszal nekiálltam berendezni. Gyakorlatilag a nulláról kellett indulni, simán elment kb 600 ezer ft, és még legalább ugyan ennyit bármikor el tudnék költeni szerszámokra.Jelenleg így néz ki, de folyamatosan épül és fejlődik.
[kép]
[kép]
[kép] -
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #79821 üzenetére
Nyilvan az elvezetes es biztonsagos paros motorozashoz/turazashoz nem a 250-es lesz az idealis, az kb 125cc szintje, ha csak nem valami japan belpiacos/porgos 250-es motort keres(amit nem ajanlanek nyugodt szivvel).
Ha mar csak azt nezem, hogy egy erosebb 14-15Le-s 125cc 135-140kg, egy 250-es meg 24-25Le de 180-190kg korul van. Szoval kb szinte elhanyagolhato a tobblet ero, mert alig lesz tobb a suly/Le arany.(kb 0,1Le/kg vs 0,13Le/kg)Igazabol ez egy "poen", mert szinte mindig elokerulo tema a milyen motort vegyek kerdesre ott es sokszor 1-2 napig megy az eszmecsere, hogy 600-ast minimum, de ha lehet azt se mert hamar kinovod, szoval inkabb az 1000-hez legyen kozelebb.
Szemely szerint ha valtanek 125cc-rol felfele, akkor minimum 400cc korul nezelodnek, de legalabb 35-40Le korul. -
Topikgazda
-
d@vee
őstag
válasz sityupityu #79821 üzenetére
Mentem két személlyel 50-es Typhoon-on, felmentem vele a töltésre egész könnyen. De forgalomban tuti nem próbálnám még 125-el sem. Azért egy egészséges gyorsulása legyen már, ne akarjon ledudálni meg letolni minden kisPolski.
Ja
-
Topikgazda
válasz nyogo83 #79816 üzenetére
Én soha sem látogattam azt a topikot és nem is fogom, de ha azt mondják hogy a biztonságos két személyezéshez kell a köbcenti, akkor teljesen igazat adok nekik. 250 alatt én tuti, hogy nem ültetnék senkit sem magam mögé. Városban el lehet evickélni talán vele, de kint esélyed sincs egy normálisat előzni. Semmi erőtartalékod nincs egy előzésnél, ha valami gáz van max a féket húzhatod. Tehát azt akarom mondani, hogy pl mész valós 80-90 környékén, akkor ott már nem fogsz egy "egészségeset" előzni, mindent ki kell számolni. Egyszer az asszony mögém akart ülni amikor a 180-as runneral mentem, de nem engedtem. Mondtam neki, hogy ha akar jönni, akkor ő is motorra ül. Pedig nagyon jól megy egy személlyel de tudom, hogy ha mögém ülne valaki, akkor teljesen megváltozna minden.
Sőt, én még azt is megkockáztatom, hogy a 250-sem elég. Legalább is nekem nem lenne. Mondom ezt úgy, hogy a nagyrobogós tapasztalatom csak a runner-ra korlátozódik, viszont hagyományos váltós nagymotor már megfordult egy pár alattam.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tamás9x
őstag
válasz energy4ever #79815 üzenetére
Ezek óra szerint, vagy GPS?
Beszélgettek itt a köbcentikről, miközben a kg/lóerő lenne a lényeg, illetve az áttételezés.[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
őstag
válasz energy4ever #79817 üzenetére
Köszi, ránézek a KTM-ekre is. Egyelőre ennyi infó elég, köszönöm. Most már tudom, hogy milyen irányban érdemes keresgélnem.
-
TaaT
nagyúr
válasz molnarpeter #79797 üzenetére
Rákötöttünk egy autó aksit, de csak kattog a relé, viszont az önindítóig eljut a 12V. Közvetlenül az önindítóra is rákötöttük a bikakábellel az autó aksit de semmi.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
energy4ever
addikt
válasz nyogo83 #79816 üzenetére
Igen, ez teny, nem nehez megjosolni mit fognak irni... Ense veletlenul nem jarok abba a topikba. Szerintuk egy 125os hasznalhatattlan, es meg a 100at sem eri el. Mikor beraktam egy videobol kimentett kepkockat mennyivel megy az enyem, mintha egy ufot linkeltem volna.
Viszont azis teny, hogy ebbe a topikban keves embernek van valos tapasztalata 250es gepekkel!Yuing:
Nezd meg a KTM marka 390cc-s motorjait. Azok epphogy tobbet tudnak mint a konkurens 250esei, egyhengeresek, igy konnyuek, es olcsoak is. Hasznalt Duke 390 pl.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #79815 üzenetére
Ott ugyis megkapja, hogy minimum egy 600-ast vegyen ha meg utassal is akar menni, mert az alatt lehetetlen motorozni
-
energy4ever
addikt
Nalam a 125os jelenleg a legerosebb A1-es motor. Annak a vege 140, utassal 114.
250esek is kb ugyan ezt fogjak hozni, csak jobban gyorsulnak. Utassal szerintem egy 250essel sem lesz akkora tobleterod egy 125oshoz kepest, hogy autopalyan tudj vele elozni.
Nem szeretnelek elzavarni innen, de jobb lenne ezzel a kerdesseddel atfaradnod a motoros topikba! O nekik biztos tobb tapasztalatjuk van mint nekunk kismotorosoknak! -
őstag
válasz energy4ever #79811 üzenetére
Nekem a nagy végsebesség nem fontos, 110-120 bőven elég, csak ne az legyen, hogy feltartom a sort egy emelkedőn v. beragadok egy teherautó mögé. Meg lehet 2 személyes lenne a történet időnként, ha a barátnőmnek van kedve hozzá. Igen, ideálisabb a 250-es talán. Az kielégíti az igényeimet teljesítményben? Nem ismerem mit tudnak ezen motorok.
-
Topikgazda
válasz energy4ever #79811 üzenetére
Teljesen igazad van, de pont a kigyorsítás a lényeg szerintem ami azt a pluszt adja nem az a minimális többlet végsebesség. Pl egy 750vs1000 gixer között ugyanez van. Nagyobb valamivel a végsebessége is az 1000-nek, de az igazi számottevő különbség a gyorsulásban mutatkozik meg.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Zoli bácsi
őstag
válasz energy4ever #79810 üzenetére
Nekem egy Piaggio Liberty 125-ös van. Újan vettem, nincs egy éves. Én is használtakat nézegettem, vettem is használtat, aztán kiderült hogy el van menve a váz... (Eladtam alkatrésznek) Robogóból nagyjából két fajta volt, a kintről behozott visszatekert órás, meg a kamasz által lerúgott sportkipufogós, ilyen-olyan hengerszettel..stb. 50 évesen már nem száguldozni, meg menőzni akar az ember, hanem gond nélkül pöfögni. Ezért lett új.
Persze nekem is piszkálja a csőrömet egy nagyobb gép, amivel a sárkánnyal leugorhatnánk a Balcsira nyáron....De egyenlőre azt mondja ha ketten megyünk, akkor autó, tető van a fejünk felett. Lehet egyszer becserélem valami nagyobbra, ráfizetéssel, megér egy nap ajtócsapkodást.
Egy 200-250 ccm elég lenne szerintem, két személlyel menjen utazóba 100-at, hogy a kamionokat ne tartsa föl az ember. -
energy4ever
addikt
válasz Zoli bácsi #79807 üzenetére
Neked milyen 125osod van?
125osok kozott is jo nagy szoras van.
Pl enyem ora szerint 140et megy. -
őstag
válasz Zoli bácsi #79807 üzenetére
Köszi, ránézek ezekre is.
Teljesen jogos, fiatalabb példányt kellene vadászni a megbízhatóság szempontjából. Tudok többet költeni, ha kell. Átgondolom majd. Elöljáróban egy képet szeretnék kapni, hogy milyen típusokat nézzek.
-
Zoli bácsi
őstag
125-ös kevés egy kamion előzéséhez, még ha jól fel is gyorsulsz, a kamion mögül kiérve megkapod a szelet.... Nekem is 125-ösöm van, nem országútra való a kamionok közé, na.
Én a helyedben megnézném a Suzuki GW 250 Inazumát, pár hete még találtam beragadt vadi újat leakciózva. Több mint a kereted, de én inkább vennék kis hitellel újat, mint egy bizonytalan előéletű lerúgottat. Ha az új árának 2/3.-a zsebben van. KTM is akciózott, egy 200-as Duke sem lehet rossz. HAsznált 1-2 évesek is vannak ezekből. -
DJGABI
addikt
-
őstag
Sziasztok!
Tavasszal szeretnék egy nagyobb 125 v. 250 köbcentis túramotorra beruházni. Amennyiben ezekben a kategóriákban van ilyesmi. Most ősszel el akarom kezdeni az A korlátlant, ha esetleg a jövőben nagyobb motorra ruháznék be.
Mit ajánlanátok, milyen típusokat nézzek? 800k körül meg szeretném úszni, más prioritások vannak, nem költenék rá többet. Abszolút hétvégi motor lenne, szezonban szerintem 10 alkalommal elővéve. Mindenesetre az fontos szempont a megbízhatóság, a kevés alkalmak egyikén sem álljon meg alattam. Nézegettem a hahu-t, ebből az összegből mondjuk új Keeway RKF kijönne, 250-esekből használt Hondák vannak legfőképpen.
Nemtom, hogy a Keeway teljesítménye elég-e nekem. Persze száguldozni sem akarok, de egy kamiont azért tudjak autóúton legyűrni...[ Szerkesztve ]
-
Laybee
őstag
-
Laybee
őstag
Sziasztok! Runner Sp mostanában érdekes dolgokat csinál. Fel fel villan az olaj szint lámpa, ugrál a fordulatszámmérő. Járó motornál is 12,5v az akksin. Ezután kivettem és rámertem, 1v járó motornál, magyarul nincs töltés.
Régóta megvan a fordulatszámmérő ugrálás, de töltés 14,5v-al.
Feszültségszabályzót kellene cserélni és ha igen milyet? -
válasz SoulReaver #79799 üzenetére
Jaaaaa,ebből is látszik milyen zöldfülü vagyok.
A simsonon és az MF70 gépemen gyújtás kivételével majdcsak mindent vágok,de ezek a robogók meg újabb mocik nekem idegenek sajnos.
Új hozzászólás Aktív témák
- CES 2025: notebookdömping az Acertől
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- CES 2025: az In Win nem viccel, ha tápegységről van szó
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- CES 2025: AI a grillsütőben
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel topik
- További aktív témák...