-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
senior tag
-
FeniX-
senior tag
-
-
Rivaul
addikt
válasz #89309696 #83751 üzenetére
Itthon nagyon elment az autós közösség. Meg úgy egész EU-ban. Vagy sznobok, vagy felelőtlen idióták... Várkonyi Gábor Autószakértő-t érdemes követni. Valaki aki reálisan látja mi zajlik az EU-ban.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz #89309696 #83441 üzenetére
Ha az elektromos hajtasra gondolsz, akkor plug&play kit nem nagyon letezik. Raadasul elegge kerdeses lenne mar csak az ara miatt is, mert egy normalis akksi hozza boven a robogo ertekenek 3-4-szerese.
A plusz kerdes, hogy ugye biztositast kell kotni ra, ami a muszaki mokolas miatt megintcsak kerdeses es valoszinu gond eseten ervenytelen biztositast eredmenyezneEn is filoztam rajta, csak nem robogoval, hanem valami blokkhibas 50cc kismotor atalakitasaval, de a vegen a fenti problemak miatt elvetettem, mert legalisan, normalisan hasznalni nem tudnam forgalomban. Plusz akksipakkot ha magam csinalom, marhara nem lenne kedvem bontott cellakkal szorakozni, meg idoszakosan cserelgetni, bemerni, balanszolni, stb...raadasul meg ugy is huzos arra jonne ki.
-
Topikgazda
-
válasz #89309696 #81001 üzenetére
Szerencsére semmi nem kell.
Elég sok motorral jártam már úgy hogy megvettem,kötöttem rá biztosítást és év közben eladtam mert vagy nem jött be,vagy jó ajánlatot kaptam érte.
Na ilyenkor mindig hagytam hogy leteljen az év,és amikor jött a csekk akkor nem fizettem be,jött egy felszólítás utána pedig az értesítés hogy felmondták a biztosításomat.
Legelső alkalommal írtam a biztosítónak hogy mondja fel a szerződésemet mert eladtam a motort,írta a biztosító hogy küldjem el az adásvételi másolatát vagy várjam meg amíg lejár a biztosítás mert néhány hét volt hátra és ha nem fizetem be úgyis felmondják.
Na azóta nem idegeskedek az ilyeneken. -
Topikgazda
válasz #89309696 #80999 üzenetére
Így passz, hogy mennyit érhet.
Segédmotornál nem nagy ügy a kötelező. Nem kell kamu adásvételi (nem érdemes szórakozni ilyenekkel még ha kivitelezhető is). Bemész, megmondod hogy nem használod a robogót aztán a viszontlátásra. Vagy csak egyszerűen nem fizeted be a soron következőt, ők meg automatikusan bontják a szerződést. Egy forgalmival rendelkező gépjárműnél ugye ez gáz, de segédmotornál semmit sem jelent.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz #89309696 #80980 üzenetére
Vagy a henger es a karbi kozott a szivotoroknal fals levegot sziv, vagy fotengely szimmeringnel.
Fektisztitoval ha megfujkalod jaro motor kozben, akkor nagyjabol meg is tudod talalni, hogy hol.Adott teruletre picit fujsz, aztan megvarod, hogy valtozik-e az alapjarat.
-
Topikgazda
válasz #89309696 #80719 üzenetére
"A 100-as benzin más, azokat is E5-nek matricázzák, mivel van benne 5% biokomponens, de nem etanol, a Mol és az OMV is ETBE-t használ 100%-ban, így az ő 100-as benzinei etanol szempontból E0-ásak."
Ez nagyon hasznos infó ha tényleg így van, és számomra egyben megnyugtató is.
"95-ös benzinnek 6 hónap, 100-as benzinnek 12 hónap a szavatossági ideje, a bekevert 95-ösnek meg 3 hónap."
Pont pár hozzászólással feljebb írtam, hogy nekem a kis 70-es robogó a januári 100-as benzinnel pár napja ugyanolyan könnyedén indult mintha most tankoltam volna. Semmi negatív dolgot nem tapasztaltam.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
iff
senior tag
válasz #89309696 #80459 üzenetére
Engem már szívatott a szívató is az f-act-nál. A benzincsapról nem is beszélve. Most ami már több mint 2 éve van benne szívató 4e Ft-os. (Automata szívató Mikuni - CPI, Keeway Naraku NK200.24). Előtte volt drágább, és ami érdekes, hogy elvileg zárt-nyitott és mégis volt valami, mert csere után megjavult a motor. Ami elérhető lett volna boltból 12e Ft adták volna. Inkább rendeltem. Benzincsap szintén, teletankoltam és kb. fele tankig meg sem állt, elfolyt utána már nem. Tehát cseréltem benzincsapot abból is a 3-ik lett jó. Karburátor tűszelep + fészek is cseréltem, eredetileg fém volt benne, ez már gumis. Ami érdekes volt ,hogy ez meg a benzintől feltapadt és nem indult a motor random módon. Azóta 100as benyát kap. (régebben már leírtam bővebben) Az a baj, hogy annyira sz@rok az alkatrészek is. Kicserélheti az ember, de ha sz@rt kap..... Nekem ez van benne
..........""..........
-
Tamás9x
őstag
válasz #89309696 #80459 üzenetére
Karbinál számold bele azt is, hogy változott a légnyomás, a páratartalom, és hőmérséklet. Gyertyakép, és állítgatás. Nekem töröttnek látszik az a csonk, De majd a hozzáértők kiigazítanak.
a tárcsákat össze tudod nyomni és megnézni, hogy meddig engedheti ki gyárilag, ha nem fut ki teljesen akkor a tárcsának a tengely részénél tudz reszelni, hogy teljesen kifuttassa, de akkor máshol hézagolni kell, a görgőpályát is módosítani kell, hogy ki tudja tolni a tolólap teljes zárásig a tárcsákat.
[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
iff
senior tag
válasz #89309696 #80431 üzenetére
[link] A 7-es 6202 csapágy nálam eléggé gatya volt. (lehet, belemegyek egy nagyobb kátyúba és elszáll a csapágy) Érdekes a keréknél nem volt akkora mozgás oldalra, de szerencsére rábeszéltem magam, hogy megnézzem. Volt egy kis szivárgás már a tömítésnél is. Régebben már rendeltem hozzá normális tömítést. Ez a csapágy elég gyenge láncszem vagy is csapágy. (ez lehetne valami erősebb is) Az áttétel fogaskeréknél meg csak egy db csapágy van. [link] Ami érdekes volt, hogy egy zégergyűrű volt berakva. Elvileg nem kéne semmit oda rakni, de visszatettem. Végül is így volt összerakva. Ami kicsit sz@r megoldás, hogy az olajleeresztő csavar oldalt van. Kényelmi szempontból jó, csak a kopásból adódó fém szemcsék a sarokban felhalmozódik.
[ Szerkesztve ]
..........""..........
-
iff
senior tag
válasz #89309696 #80421 üzenetére
Cseréltem a komplett variátort, szíjat, a kuplungnál a variátordob és a röpsúly kpl. maradt csak. A régi ékszíjtárcsa belső csapágyába semmi zsír nem volt, szépen kimostam és bezsírozva elraktam tartaléknak. Kicsit nehéz volt hozzá férni. Az egyik O-gyűrű is hiányzott. 10e km van benne. A hátsó hajtás csapágyait is kicseréltem, ami totál tönkre ment, az a 6202 kerék csapágy, köszönhető a M. utaknak, illetve most a város fel van durva már egy pár éve. Múltkor a középsztender leért, akkora szintkülönbség volt, pedig alig gurultam. Kapott egy új gyertyát is, már nagyon ráfért. NGK B9ES. Elvileg 7-es kellene, de fojtás nincs benne és 9-est raktak bele még amikor kivették a fojtást. Ami érdekes volt, hogy eredetileg 6,3gr-os görgők voltak benne. A rendelt [link] variátorhoz 5gr görgők vannak. Lemértem pontosan 5,17gr körüliek. Ezért is rendeltem 5,25gr dr.pulley, de most a gyárival szépen megy. Tavaly a gumikat cseréltem, kenda helyett, MICHELIN CITY GRIP-et kapott.
[ Szerkesztve ]
..........""..........
-
Topikgazda
válasz #89309696 #80391 üzenetére
Kb 50 km után fújhatod újra.
(#80400) Fehér Farkas Még ha hárommal akarod próbálni, akkor szigorúan csak próba erejéig szódával elmegy, de nem én mondtam ezt itt. De azt a felállást amit rajzoltál gyorsan felejtsd el.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tamás9x
őstag
válasz #89309696 #80398 üzenetére
Használtan lett így véve, ezeket már egy idő után észre sem veszed... meg sem rökönyödsz, csak cseréled.
De, hogy szerelőtől úgy jött vissza, hogy az első fék egyik oldala be van rohadva, és az úgy jó... fékfolyadékot is cserélt elvileg, ami gyakorlatilag meg sem történt... illetve nincs helyzetjelző, csak fék lámpa, az első kerék pedig olyan csapágyas volt, hogy 30 felett rázta az orrát[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Tamás9x
őstag
válasz #89309696 #80393 üzenetére
A gyárinál bármi jobb alapon a saját tapasztalatom szerint igen
A köv lépcső a TOP az 19080FT a vario + 12083FT a szíj. Szerintem.
Minél drágább annál jobb minőséget kapsz, 1 szintig.[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
-
Tamás9x
őstag
válasz #89309696 #80373 üzenetére
Malossi Sport 70 acél bőven élhető. MHR után se csalódás igaz nem rúg, ugrik akkorát, de városban már nem is kell
sityupityu: Gyári deknivel hűtés nélkül úgy is ellágyul neki, ahogy nekem is. Na meg a polírozott tárcsákat valamelyest kompenzálja.
[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Topikgazda
válasz #89309696 #80359 üzenetére
A malossi görgök sajnos nem tartoznak a kifejezetten kemény görgők közé. Egy gyári hajtásban teljesen megfelelőek, de egy tuningolt motornál igen hamar elkezdenek lapolódni/kockásodni. A kisebb görgőméret (gondolom 16X13-as) meg még csak tetézi ezt.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
#89309696
törölt tag
válasz #89309696 #80370 üzenetére
Beraktam, jól felbőg és végig tartja is. A végsebessége 40-45 ahogy az várható volt. Itt már kaparni se akar nagyon, mivel ekkora fordulaton már jó messze járok a nyomatékmaximumától, de már a teljesítménymaximumán is túl van. Ennél mindenképp kisebb fordulat kell, nehezebb görgő.
Olyan kell ami 4.8g és 3.25g között van. Az pont a 4g lesz. Malossinál 3.7 és 4.2 van, melyik legyen? Vagy keressek más márkát amiből van 4g?A szíj 17 milis gyárilag, ez 16.1-re van kopva, cserélem? Azzal nyernék egy kis sebességet is, meg láthatóan nem fut már ki teljesen.
Nem veszek 7 ezerért Bandot nem ér annyit, 3500-ért a Rubber Belt gondolom megteszi. Most is az van benne. -
Tamás9x
őstag
válasz #89309696 #80368 üzenetére
Jelenleg amid van, előre 3db 6G-os görgő, az olyan mintha 6*3 G lenne. Próba kör, Ha ezzel nagyon dinamikus, magas fordulaton akkor lehet nem lesz neked túl könnyű az a 4G.
Papíron szépen mutatnak a számok KG/g csak sajna a való életben egyáltalán nem űgy működik a dolog, mert a variátor, terhelés stb stb több ismeretlenes rendszer.[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
#89309696
törölt tag
válasz #89309696 #80365 üzenetére
Mentem pár kört az utcában dekni nélkül. Mikor leesik a fordulat látni, hogy a szíj kimegy az első tárcsán jó 70%-ig, hátul meg értelem szerűen le kb. ennyit. Ezt egyáltalán nem szabadna csinálnia. De egyébként szépen dolgozik, nem akad, minden rendben van vele menet közben és állóhelyben is. Csak az elindulás után 2 másodperccel mikor 10-zel megyek már akkor felmegy a szíj ennyire, leesik tőle a fordulat és viszlát teljesítmény.
Mit cseréljek, vagy mitől lehet ez a hiba? Nem hiszem el, hogy a 4.8g-os görgő is nehéz neki, a kontraszt is új 30 Kilós. 100Km-rel ezelőtt mikor összeraktam még nagyjából jó volt, aztán egyszer csak megmarhult.
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz #89309696 #80359 üzenetére
Normális, én zsírozom a pályát, módjával, mert a felesleget kicsaphatja és rákerülget a szíjra. Kézzel végig tudod mozgatni a pályán 2 oldalt szokott akadni, de ezen nem látszik. 6G? az Qsok Próbáld már ki csak 3db görgővel, 1 kör erejéig, az olyan lesz, mintha 3G-os görgőket raktál volna bele. Elméletileg ordítania kellene és ugrania... A hátsó tárcsát is érdemes lenne szétkapni, és ellenőrizni a pályák épségét, normálisan mozog-e Zsírozni.. bármi pici akadás esetén darabokra szedni, és ellenőrizni, nincs e benne valami.
[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
suste
veterán
válasz #89309696 #80355 üzenetére
pont ilyesmivel szívtam én is anno (olvasd vissza, ha van kedved/időd)
ha tényleg gyáriak a variátor alkatrészek, akkor csak a görgő/kontrasztrugó játék és az esetleges megszorulás marad
megszorulás:
-a hátsó részen valamiért szorul valami, ami nem engedi fokozatosan szét a tárcsákat, így amikor elenged, akkor gyorsan leszalad a szíj -> beejti a fordulatot
-vagy az első részen is lehet szorulás, ami hasonlóan nem engedi összezárni a tárcsákatha az induláskori fordulat OK, akkor legalább a kuplung rugóid rendben vannak
nálam ez sem volt meg -
Grenczii
tag
válasz #89309696 #80351 üzenetére
4 gramm az nagyon kevés ha minden gyári. Azért is melegszik el hamar.Pipát azt ki ne szedd mert gyári karburátorral többet árt mint használ.Én is most szívok mert ügyesen feltettem az 50es hengerhez a 19es PHBGt és 20-30 között darál mert sokat kap, szóval lassan nem lehet vele menni (plusz két "lukat" kapott a gyári légszűrőház mint nálad a "pipa" kiszedés)
Ha gyertyakép jó ne nyúlj a karburátorhoz - új szíj és hézagolás görgő pedig inkább 4,5-5 gramm között nagyon sokat számít egy fél gramm is. -
nyogo83
Topikgazda
válasz #89309696 #80351 üzenetére
Karbit ne piszkald, ha most jo. A pipa kiszedese nem hozna pluszt, cserebe bizonyos tartomanyban problemas lenne beloni a karbit.
A 4 gramm az nagyon keves, jelenleg az erosebb kontrasztrugo miatt erezhetned azt jo sujnak, mivel a variator a kontraszt elleneben dolgozik.
Gyari konfignal 5 gramm ala nagyon ritkan erdemes menni.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
válasz #89309696 #80343 üzenetére
Továbbra is nyitott még a kérdés, hogy a karbi 100%-osan rendben van-e, ill nem szív sehol falsot, kompresszió is jó?
Nagyon sokan túlmisztifikálják ezt a robogóhajtás témát.
Gyári alkatrészekkel lesz a legjobb. Nem tudom, a motoron mi a tuning, de ezek az erősebb rugók, görgők akkor érnek bármit is, ha a motor is piszkálva van.
Árban mondjuk nem véletlen, hogy egy 70-es hengerkészlet + dugattyú drágább, mint egy kommersz kontrasztrugó szett.(Akkor érdemes elhangolni a hajtás elemeit, ha mondjuk a leömlő csatornák köszörülve vannak, és más nyitási zárási értékek lesznek, és akkor ahhoz máshova kell hangolni a hajtást. Más esetben szerintem csak üres puskapor-puffogtatás az ilyesmi)
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz #89309696 #80340 üzenetére
Most haza gurultam a sajátommal, hááát magasabb volt a fordulatom akárhogy néztem.
Nemcsak, hogy tuning a hátsó tárcsa neki oversize henger és henger között is rengeteg különbség van, neked lehet ugyan ahhoz a nyomatékhoz 8-9K szénné kell pörgetni ő meg 6-7K körül simán leelőz. Nem vagyok tisztában a KG-os rugókkal, de azt tudom, hogy mivel fémről beszélünk és ha csúsztatós a városi tempó akkor melegedik a rendszer a rugó pedig lágyul. Ez sajna egy ilyen játék üdv a véget nem érő pénzszórásban[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Tamás9x
őstag
válasz #89309696 #80338 üzenetére
Elöl kisebbre cserélném a görgőt, a hátsó tárcsát minimum újrazsíroznám, Egyenes pályásra cserélném... legerősebb kontrasztrugót bele.. De ez csak találgatás, ülni kellene rajta. Helyileg hol vagy ?
[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Tamás9x
őstag
válasz #89309696 #80335 üzenetére
A hátsó tárcsád görbe vagy egyenes pályás? Azt se hanyagold el, hogy hidegebbek a napok, más a levegő minősége, egy karbis motor nagyon megérzi ezeket, főleg ha nem jól van belőve... Reggelente tudnék egykerekezni, délután már lusta a motor.
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
FeniX-
senior tag
válasz #89309696 #80335 üzenetére
Úgy alapból rendben van a robogó? Karburátor, benzinellátás, gyújtás?
Nem akarok tanácsokat osztogatni, hozzáértő sem vagyok.Véleményem szerint inkább egy db japán eredeti fasza karburátorra spórolnék, mint az összes "sárga színű stage n+1 rugó, meg malossi görgő" meg franc tudja micsoda.
Ez olyan, mint a dagi nő, mikor műkörmöshöz megy, meg póthajat rakat fel magának. Attól még ő egy ronda nő.
Nem utolsó sorban ezek a kisrobogók sem arra lettek kitalálva, hogy folyton nyelezzék őket, szerintem ez is hozzájárul ahhoz, hogy folyton legyen valami nyűgje.
Anno én is az összes vacak használtautómat kivittem egy mellékútra, és - valami perverz indíttatásból - kipróbáltam, hogy megy-e 150-et. Ment, de utána soha többet, és pl. a moszkvicsnak gyújtás gondja lett utána, a vw jetta (1-es) meg szelepszár szimmeringes.
Tuti mem akarnék ilyen egyszálbél emberekkel versenyezni a boltig, hogy utána még le is csepüljenek.
Bocs az offért.
-
iff
senior tag
válasz #89309696 #80279 üzenetére
Cseréltem rugót is és már a 6,3-as nem igazán volt jó, így beraktam az 5gr-t, amit kaptam hozzá. (5,17-5,20gr voltak lemértem) Azzal már egész jó volt. Fogyasztás is csökkent, húz végig nincs torpanás ("váltás") Az biztos, hogy ez a "kisvállalkozó" szerelője kókány. 500km után volt kerékcsapágy csere és a "folytást "szedték ki. Én nem láttam, hogy mit csinált. Az biztos, hogy amit lehetett a kipufogóról levágott, és hegesztette, (könyök) nem cserélte mert van belőle gyárilag folytatlan. Biztos, hogy a "nyikkanás" a rugótól van, illetve olyan mit ha egy váltós motornál a kuplung hamarabb fogna picit rángat. 9e km-ig nem volt ilyen baja, egyszer csak indulásnál nyikkant, utána gyakrabban. Akkor vettem észre a kuplungnál amiről csináltam is képet.
..........""..........
-
Johnny_vT
senior tag
válasz #89309696 #80277 üzenetére
A B96 a 750kg-nál nagyobb utánfutók kódja, így ebből egyenesen következik, hogy a B196 az A1-egyenértékű jogsi kódja Nem érthetünk mindent mi sem
(#80272) energy4ever
Köszi a leírást és a tippeket. Elég nagy átfedés van a listád és a nekem tetsző modellek között. Felhívtam egy helyi sulit, azt mondják mivel honosított jogsim van előbb kérdezzek utána a hivatalban, hogy a honosítástól vagy a tényleges B-kategória megszerzéstől számolják-e az 5 évet. Ha utóbbi (2009-es a jogsim, 2019-ben lejáratkor németesítettem), akkor megvagyok, mehetek a suliba[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
FeniX-
senior tag
válasz #89309696 #80215 üzenetére
Azt az egyet még meg kell érteni, hogy itt pár lóerő ide vagy oda, egyáltalán nem lesz mérvadó atekintetben, hogy az autósok hogy fognak hozzád viszonyulni.
Pl. a 250-essel lakott területen kívül max 90-el szoktam menni, mert nekem az tűnik még biztonságosnak, stb. (kanyarog az út, 70-es táblák) és az autósok - amelyik olyan típusú - ugyanúgy "megérkezik" mögém, és kezdődik a vonatozás, amíg le nem húzodok, és be nem intek, hogy "menj/előzz meg".
Az soha nem jó megoldás, ha rágyorístanék, mert kb. 120-ig úgyis rádtapadnak, és vonatoznak és csak Te hajszolod magadat veszélyes helyzetbe unos-untalan.
(Itt egy akkora lépcső a megoldás, amit pl. ismerősöm csinál az 5-ös GTI goldjával, idézem a szavait: "5 percig 150-el megyek és soha többé nem látom az illetőt" , de ez megintcsak nem aza kategória motornál, ami megéri. )
Úgyhogy, szerintem egy 10 lóerős géppel is teljesen jó az ember. -
FeniX-
senior tag
válasz #89309696 #80215 üzenetére
Az ajánlatom: Kymco agility city 125. Nagy kerék (16-os, ha jól rémlik) és jó alkatrész-ellátottság. A fórumtársak véleménye alapján nem is nagyon megy tönkre.
250ért itt bp-n láttam a múltkor pár szépet.
A sajátomat 220-ért vettem még év elején. (azóta már nincs meg)u.i.: csak mondom - mondjuk alkatrész csereszabatosság miatt - hogy az 50-es is ugyanekkora. Idomok, lámpabúra, stb. szerintem 1v1 cserélhető.
Bár most nézem, hogy ő csak ~10 lóerős volt.Továbbra is tartom az álláspontomat, miszerint az 50-es és egy "relatíve gyengébb" 125-ös között a fő vízválasztó, hogy utóbbinak van rendszáma, és kultúrált a járása, így az autósok nem akarják instant leelőzni még szabálytalanságok árán is, mint egy kéken füstölgő, nagyon idegsítően vinnyogó 50-est.
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz #89309696 #80182 üzenetére
Bevittem már pár "férfit" a kórházba, az egyik rövidnadrágba hasonló mutatványt végzett...Aztán csúszott pár tíz métert az aszfalton, nem sok bőr maradt a lábán.... Ő is férfi volt, de azért pittyre állt a szája...Aztán lehet csak az égett bőrszagot nem bírta.....
Ja, mentőknél dolgozom. A motoron meg nincs kaszni.... Szóval igyekezzetek a lovakat a ménesbe tartani, szét ne fussanak. -
-
suste
veterán
válasz #89309696 #79727 üzenetére
Csak ugye maga a motor 3x annyiba kerül
Ezzel nem értek egyet.
Új árakat nézve sem és használtat nézve sem.
300K-ért már nagyon jó használt 125-öseket kapsz, és normális 50-est nem kapsz 200K alatt. (Olyanról van szó, amire ráülsz és mész, nem kell buherálni )
Persze kapsz 100K alatt leharcolt 50-est, de 125-öst is.Én 200K-ért számíttattam be a Benelli Velvet 125-ösömet (levegős, karbis!), új michelin gumikkal és friss műszakival. Ha valaki 300K-ért elviszi tőlük azzal is nagyon jól jár.
-
Pfiucska
aktív tag
válasz #89309696 #79727 üzenetére
Ctrl+c ctrl+v a nagymotorosbol:
50k-ra volt kiirva. 1 alkalom (2+1ora) amibol 2 alkalom lett mert az elso oran vegig rutinpalyazni kellett mert tobben voltunk es nyilván nem hagyja oket ott. Masodik alkalom forgalom.
1. Vizsga, 1 perc utan buktam meg a 2. iranyjelzesemnel mert "tul sokaig indexeltem." ok.
2. Vizsga elott kerdezte, h atakarok-e most menni mert ha igen akkor kene egy kis tamogatas.. ok. Persze atmentem es megkérdeztem, hogy elso alkalommal is ez volt a hianyossag vagy tenyleg volt valami nagy hibam? Nem-nem dehogy volt baj csak hat tudod penzbol elunk mi is...
Ja es annyi meg, hogy nyaralasrol kellett hazaugranom a 2. Vizsga miatt... :)iPhone 15, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
energy4ever
addikt
válasz #89309696 #79759 üzenetére
En mar nem tudom min vizsgaztam. Volt TU125X amire befizettem jogsikezdeskor. Erre azzal csak egyszer mehettem. Utana levo alkalmakkor mindig mas motor volt. A kozos csak az volt bennuk, hogy egyforman szar allapotban voltak.
Mindegyik tanulomotor konnyen kezelheto gepezet, kis ivben fordul, nem idomos, eldol alig lesz baja, es kimondottan konnyuek.
Mar megvolt a kis gixxerem mikor csinaltam az A1 kategorias jogsim, azzal is jartam ki... Volt, hogy kaptunk egy NKH-s ellenorzest. Kerdezte az emberke, hogy olyan hozta ki a motort akinek van jogsija. Mondtam, igen. Vegulis B-s jogsim mar akkor is volt.
Csak azert nem az en motorrommal vizsgaztam, mert az tul nagy ivben fordul, es a B125-os A1-nel a rutin tanpalyas, es a forgalmi vizsga egybevan vonva. Nem tudtam volna megcsinalni vele a bolyak kozott a megfordulast, sem a korozest. -
tothferenc
senior tag
válasz #89309696 #79735 üzenetére
B125-nel arra erdemes figyelni, hogy ha 125-os robogon tanul valaki, es azzal vizsgazik, akkor bekerul a 78-as kod a jogsiba, hogy csak automata valtos gepet vezethet. Innentol pl elfelejthet egy YBR-125 vagy 125-os Gixert is.
Egyebkent sok iskola a B125-ot A1"B"-nek hivja.[ Szerkesztve ]
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Topikgazda
-
DJGABI
addikt
válasz #89309696 #79735 üzenetére
Hát nem tudom... Jogsin nem látok külön sort B125-nek. Vagy jelzik azért valahogy?
Ha épp másik suliba megyek át nem muszáj tudniuk hogy gyorstalpalón csináltam az A1-et De amúgy mikor először voltam náluk rákérdeztem, akkor legalábbis sorolta a nagyobb kategóriákat.
[ Szerkesztve ]
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
NYPD
aktív tag
válasz #89309696 #79731 üzenetére
Na igen, 2 km-re lehet nem az lenne a legjobb választás Én napi kétszer keresztülszelem Bp-t Zuglóból a Városmajorba, meg egyébként is szaladgálok városban mindenfelé, na meg akkor már el lehetne menni ketten is kisebb karikákra. Pakolható mint az állat, és még kényelmes is, nekem találták ki (csak tudjam összeszedni a rávalót jövő szezonra..)
-
nyogo83
Topikgazda
válasz #89309696 #79693 üzenetére
Eleg sok guminal nem szoktak megjelolni, mert van hogy attol eltero pozicioba forgatva jon ki siman a centrir meg akar plusz suly nelkul is.
Most hirtelen nem remlik hogy akar Michelinen vagy Heidenaun talalkoztam volna-e jelolessel.
Na majd a haveromat megkerdezem a Kekholdnal, hogy van-e ennek valami oka, tobb gumit latott mar mint en[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
válasz #89309696 #79665 üzenetére
Ah. Köszi, az kivitelezhető.
Más:
Kinek milyen kabátja van (ha van) ? Kellene majd beruházzak egy jó négy évszakosra, lehetőleg láthatósági sárgára, mert itt Bp-en annyi vak egyéb közlekedő van, hogy az irdatlan... Meg ugye lassan jön az ősz/tél is, és amíg még vállalható az idő nem szeretném letenni a motort. Max 40 000 Ft-om lenne rá, nézegettem neten de sajnos nem vagyok jártas benne, nem tudom, mik a megbízható márkák.. Ez illetve ez kifejezetten tetszetős pl.
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz #89309696 #79583 üzenetére
Igen, az tény, hogy egy nyári mintázat télen nem olyan előnyös, mint egy téli mintázat.
Viszont egy téli keverék nyáron ugyanolyan előnytelen, ha nem jobban.Igazán komoly telünk évek óta nem volt, de Budapesten egy hóemberre való csapadék is alig jött össze. Nem érzem akkora szükségét a téli mintázatnak.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Új hozzászólás Aktív témák
- Rendszergazda topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- CES 2025: az NVIDIA prezentálta az új GeForce-okat
- iPhone topik
- Synology NAS
- Valorant
- CES 2025: az In Win nem viccel, ha tápegységről van szó
- Óra topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...