Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- eBay-es kütyük kis pénzért
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
nyogo83 #74907 üzenetére
meglett. a karbiban az úszó alatti fúvóka kimaradt a szórásból (arról nem volt szó a videóban, én meg tényleg most láttam először ilyet). nyilván az volt eltömődve.
úgyhogy működik.
járhatna szebben, mert volt pár lefulladásközeli pillanata, de ezt betudom annak, hogy még éledezik, meg a gázbowden valahol megszorul, vagy nem tudom mennyire üzemszerű, hogy húzom, felpörög, aztán elengedem, és továbbra is pörög a motor. -
-
válasz
molnarpeter #74903 üzenetére
fogalmam sincs, gondolom valami automata, mert nem találtam lehetőségét a kézi szabályozásra.
pontosan ilyen karburátor van benne, mint amit ebben a videóban a fickó szétszed.
5:00-nál a bal oldalt a fekete kocka, szerintem az a szivató. az enyém is olyan.rárúgni nem tudok, de ezt már írtam
-
válasz
nyogo83 #74902 üzenetére
egy ethernet kábel egy szálát próbáltam átjátszani rajta, de nem sikerült.
ha belenézek, átlátok rajta, tehát valamekkora lyuk van, de lehet, akkor az nem elég nagy?
bár olyan infót találtam, hogy 0,35mm a lyuk átmérője, egy Cat5e szál meg 0,5, szóval lehet, hogy ezért... -
nyogo83
Topikgazda
válasz
vadászcsiga #74899 üzenetére
Az uj betet eleit le szoktak finoman reszelni, hogy hamarabb osszekopjon a tarcsaval illetve ne nyikorogjon az elejen.
Amugy normalis, hogy az elejen nyikorog amig ossze nem kopik. Sot, betet fajtaja es markaja valogatja, hogy meddig, vagy egyaltalan elmulik-e.
Pl nekem volt olyan normal utcai EBC betetem, aminek majdnem 5-600Km kellett, mire elhalkult teljesen, nem is ertettem. -
válasz
energy4ever #74894 üzenetére
A fuvokakon attudtad fujni a fektisztitot?
igenValami vekony drotot is attudsz rajta tolni?
az alapjárati fúvókának annyira vékony a belső átmérője, hogy nem találtam annyira vékony semmit itthon, de határozottan van rajta lyukA berugot irtad, hogy eltort valahol belul.
nem annyira belül. az oldaldekni belső oldalából tört ki egy darab, így a kar nem mozgat semmit, de elvileg bentebb nem okozott semmi kárt (nincsenek meg a szakszavak, szóval bocs a nagyon tág fogalmazásért)Levegoszurot probald meg befogni inditozas kozben
ha hazajön az asszony ezt kipróbáljuk, de egyedül nem megy, mert balkézzel húzni kell a fékkart, miközben jobboldalon van az önindító gombja és nincs több, a művelethez alkalmas végtagomGyertya milyen amugy?
passz, nincs hozzá szerszámom, amivel ki tudnám venni. -
vadászcsiga
félisten
A tárcsafék normális hogy csikorog? Tegnap tettem bele vadonatúj betéteket mert az előző már enyhe fékezéskor is hangos volt, de néha néha már az új is nyüszög.
-
Boci23
csendes tag
Sziasztok!
Kérdezném, hogy 2t 50es robogónál mennyire normális a dekni melegedése? Most lett cserélve, szíj, görgő, rúgó és próba kör után elég meleg volt a fedél. Előtte sose tapogattam, ezért kérdem, hogy mennyire normális jelenség ez?
Köszi.
-
válasz
vadászcsiga #74892 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm! Sokat segítettél.
-
vadászcsiga
félisten
válasz
perge666 #74893 üzenetére
Összességében jól döntöttem, hibát mindenben lehet találni. Arra a távra amire használom tökéletes. Sokat végig kellene néznem ahhoz hogy azt mondjam ez és ez jobb lenne. Formailag talán egy Vespa.
Legfontosabb szempont a jó minőségű motor volt, hogy ne kelljen napi szinten szerelni csak használni. Előzőnél kicsit besokaltamenergy4ever
Af18 volt -
energy4ever
addikt
Fektisztitoval minden jar, nem feltetlenul az a baj.
A fuvokakon attudtad fujni a fektisztitot? Valami vekony drotot is attudsz rajta tolni? (pl drotkefe sorte)
Lehet ennyi allast kovetoen nem igazan fog oninditoval indulni. Az akksira majd merj ra. Ha kozelibb a 14V-hez a feszultseg, mint 12-hoz, akkor jo.
A berugot irtad, hogy eltort valahol belul. Nem az okoz valami szorulast/eroteljes surlodast ami visszafogja a motort?
Levegoszurot probald meg befogni inditozas kozben. Ugy q szokasos inditashoz kepest benzinnel gazdagabb levegot sziv, hatha segit!
Valamint igy ejszakara holnapi probalkozasokhoz erdemes lehet kitekerve hagyni a gyertyat, hogy az egester kiszellozzon.
Gyertya milyen amugy? Lehet kellene uj, ha nincsen masik drotkefevel finoman leszeddni a kormot.(#74893) perge666:
Azert ugy nezd, hogy o egy Honda DIO-hoz hasonlitja, ami merete ellenere minoseg teren kiemelkedonek szamit! (Mar ha egy regi tipusrol van szo.)
-
perge666
veterán
válasz
vadászcsiga #74892 üzenetére
Na ez jó kis véleménnyilvánítás,biztos sokaknak hasznos információkkal van tele.
Sok pozitívum mellett azért van nem kevés negatív kritika is úgy látom.
Amúgy összességében szerinted jó döntést hoztál,vagy ha tehetnéd mást választanál?
Én 2 év után sem tudok ennyi negatívumot felhozni a mocimra,sőt nem is igazán tudok,talán azt hogy eléggé nyúlós a lánc,de az nem a moci hibája. Én most is ezt választanám.....
-
vadászcsiga
félisten
Zip 2t-vel van 2 hetes tapasztalatom. 27 éves Honda Dioval tudom összehasonlítani mert az volt előtte.
Piaggion még fojtás van, emiatt 45-nél többet nem tudok belőle kicsiholni, majd el kell vinnem eltávolíttatni.
Kényelmes robogó, taposó kisebb mint hondán volt. Fékek tökéletesen fognak, az első tárcsa, hátsó dob azonnal megfogják a motort. Fényszóró meglepően erős, a nagy kerek búra jól szétveti a fényt, ha valaki nem vesz észre az úton, az vak.
Olaj nem fogy, harmadik tankot fogyasztom de az olajszint alig változik.Vannak hátrányok is: műszerfal pl túl puritán, Hondán tökéletesen képben voltam mindenről, merre indexelek, stb. Itt csak az indexelés ténye van, ha meg fogy a benzin akkor csak egy kivillanó lámpa informál arról hogy másfél liter maradt. Indexnél a kapcsoló is egy lóf*sz. Egy állású, nagyon könnyen jár, emiatt visszakapcsoláskor könnyedén az ellenkező irányba lehet kapcsolni. Eléggé elveszi a figyelmet a forgalomról. Szívesen lecserélném egy 3 állásúra.
Sisak tartó alacsony és szűk, olyan bukó fér bele amin nincs plexi.
Hianyolom még a fogást az ülés környékéről, amivel le tudom venni a mocit sztenderről. Hátsó lámpa műanyag eleme úgy van kialakítva hogy meg lehet fogni, de felek hogy hosszútávon leszakad.Sokan megdícserték a 2 hét alatt, ez jól esett
Kicsit hosszú lett, de talán hasznos lehet annak aki választani szeretne.
-
válasz
energy4ever #74889 üzenetére
Mennyiszer probaltad beinditani?
krenköltettem egy darabig, nem számoltamkell 100 rugas is...
nincs rúgás, eltört a kar (belül), önindító vanNem sziv valahol falsot? Eloregedett gumi, esetleg rosszul visszarakott karbi?
fals levegőre passz, öreg gumi előfordulhat, lehet, hogy akkor egy másik levegőcső meg egy új szívócsonk is benéz majd. karbit mostmár 3-4szer biztos leszedtem, minden illesztést, csavart ellenőriztem, jónak tűnnek.Akkut nem tudom fejből és most ki nem veszem így sötétben, de valami 12V-os, savas cucc.
én nem gondolom annyira rossznak, mert kitartóan tekeri az indítómotort.nekem azért volt gyanús a karburátor, hogy nem megy keresztül a benzin, mert a féktisztítót beszívva beindult és járt is vele
-
energy4ever
addikt
A karburator meg jo, hogy tele van benzinnel. Annak ugy kell mukodnie. Mennyiszer probaltad beinditani? Sokat allt kinai csodaknal, akkor kell 100 rugas is...
Nem sziv valahol falsot? Eloregedett gumi, esetleg rosszul visszarakott karbi?
Akku:
Milyen marka? Mennyire volt lemerulve? Milyen tipusu akksi?
Savasnal ha lemerul egy bizonyos szint ala, akkor kuka. Ennyi allasnal ha nem volt toltve, kb csoda lenne, ha meg mukodne rendesen! -
sziasztok!
lett egy ilyen echte kínai robogóm (GY6, amúgy Rex RS450 van ráírva).
olyan orbitális igényem nem volt robogóra, ez is csak azért van, mert öcsém elboltolta ezt egy üveg pálinkáért még Németországban. ott használta egy darabig, aztán a robogó hazakerült, állt egyhelyben két évet, majd nekem adta.nyilván most nem indul.
mivel ingyen volt, és sok vesztenivalóm nincs, meg egyébként sem tűnik egy űrsiklónak, úgy döntöttem, hogy én próbálom megjavítani, bár semmilyen tapasztalatom nincs semmilyen belsőégésű motoros jármű javításábanszóval annyi nyilván nekem is megvolt, hogy nem próbálom két év állás után beindítani. nem is sikerült volna, mert a berúgókar törött, az akku meg lemerült, utóbbit feltöltöttem.
leengedtem belőle a régi olajat és a benzint, utóbbit kifejezetten érdemes volt, legalábbis nem hiszem, hogy ennek így kellene kinéznie
egy YouTube-videó alapján szétszedtem és kitakarítottam a karburátort (bár nem volt túl koszos)
mindent összeraktam és megpróbáltam indítani, de láthatóan nem szívta a benzint. ekkor szétszedtem megint és kiderült, hogy a szívócsonknál egy O gyűrű elszakadt, így elengedi a vákuumot ami a benzinpumpát működtetné.
kicseréltem ezt is, mostmár folyik a lé, de a robogó továbbra sem indul.
teker, teker, de nem kapja el.
a levegőszűrőbe (azt szintén kicseréltem egy újra) befújtam egy kis féktisztítót, akkor beindult, de csak addig járt, amíg az kitartott.szétszedtem megint a karburátort, és látom hogy tele van benzinnel, szóval valamiért az nem jut rajta keresztül, pedig elvileg a karburátor minden fúvókája tiszta és átjárható.
szerintetek mi baja lehet?
-
válasz
sityupityu #74880 üzenetére
Köszi!
-
zozyk
addikt
válasz
sityupityu #74884 üzenetére
87,5
Lehet, hogy ha találok valahol akkorát, akkor mégegyszer nekiállok, most a súber a legalsó állásban van, lehet hogy kissebb fúvókával mehetne feljebb, de ez már ráér.
Most csak körözök a városba körbe-körbe, szép motorozós idő van
😀 -
-
perge666
veterán
válasz
spanglee001 #74881 üzenetére
Tudod te mire értette.....
-
spanglee001
addikt
válasz
sityupityu #74880 üzenetére
én imádom a peugeotomat
persze kymcoval melózom, biztonságosabb mert lassabb és lassabban gyorsul és így gyorsabban áll meg
a peugeottal meg szálguldoznék eszetlenül
-
-
Üdv! Újfent néhány kérdéssel fordulnék hozzátok. Megakadt a szemem a közelemben található három hirdetésen, a következő példányok:
- Piaggio Liberty 50 4T
- Piaggio Zip 50 2T
- Kymco Agility 50 4TKépek és a hirdetés alapján kiváló állapotban vannak. Mit lehet tudni ezen típusokról? Érdemes személyesen szemügyre venni őket, vagy a sikítva kerülendő kategóriát erősítik?
Illetve több Peugeot motort is lehet találni a használt piacon, azokkal kapcsolatban akadnak vélemények, esetleg tapasztalatok?
Köszönöm, ha valaki szán rám időt.
Szerk.: Még hozzátenném, hogy küllemre nekem az Aprilia Scarabeók tetszenek leginkább, velük kapcsolatosan esetleg érv, ellenérv?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
KTMHobby3 #74874 üzenetére
Felrevezeto volt amit irtam, koszi hogy kijavitottad, mert kb 20%-os pillangoszelep allastol 75-80%-ig befolyasolja lenyegesen a kevereket
Viszont ahogy zozyk irja mit produkal, en tennek egy probat vele hogy lejjebb raknam a tut, es megneznem ugy mit produkal most hogy mar a benzinszint is be lett love rendesen. CV karbinal a picit magasabb benzinszint nagyon el tud vinni a malnasba beallitasban.
-
KTMHobby3
tag
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
sityupityu #74870 üzenetére
Igy van
valamiert az elkerulte a figyelmem, hogy nem a gyari karbijarol van szo.
Zozyk: igy kicsit mas a helyzet. Azt tudod, hogy mekkora fuvokak vannak benne gyarilag? Ha sokat kap es jo a benzinszint, akkor a subertun kellene meg allitani, ha sokat kap full gazon.
-
zozyk
addikt
válasz
nyogo83 #74869 üzenetére
Ez egy másik karbi.
Oem-parts (ajánlotta) ezt a típust. Karburátor komplett GY6 125-150Szombaton beépítettem, kicseréltem a gázbowdent egy hosszabbra, mert ennek a másik oldalán van a bekötése.
Gyönyörűen indul, az automata szívató szépen teszi a dolgát, de menet közbe be-be fulladt (ami akár a hibás gyertya miatt is lehetett), illetve full gáznál egy idő után szintén befulladt.Azt gondoltam, hogy talán szegény a keverék, és állítottam a súberen, majd utána az úszószinten is, és azóta teljesen kormos a gyertya (ami persze közben még megtréfált kicsit)
Tegnap este visszaállítottam az úszószintet még, most már alakul a gyertyakép, most megint a kiindulásnál tartok.
-
-
nyogo83
Topikgazda
Nagyon nem erdemes piszkalni a subertut a gyari fuvokazasu karbin. Tedd a gyari allapotba, aztan allitsd be az uszoszintet.
Ha meg igy is sokat kap, nezd meg a tuszelepet/feszket nincs-e nagyon megkopva.morgonc83: a szoban forgo karbi egy CV-s karbi, amin nincs nagy varazslat ha gyari allapotban sokat kap. Felesleges subertut meg fuvokat cserelgetni, az max valami masik hiba elkendozese lenne.
-
morgonc83
tag
Szia. Előszőr is tuti e hogy a benzinbe fullad be? Ha igen akkor elősször a légszűrő szivacsot cseréld ki illetve elenörizd a légszürő ház bemeneti nyilását hogy nincs e eldugulva. Ha ezek után is sok a benzin vagy tegyél bele kisebb fuvókát vagy gömölyübb végű subert tűt.
Ja. A benzincsapot se árt megnézni mert ha kiszakadt a membrán akkor a vákum csövön keresztül is kaphat plussz benzint
-
zozyk
addikt
válasz
sityupityu #74864 üzenetére
Kéne tanács.
Ha legfelülre teszem a subert, és igy is belefullad a benzinbe, akkor az úszószint lehet a rossz? -
Gondolom 4T motorról van szó...Meg a ahogy elnézem ez egy zsír új gyertya. Az én megfigyeléseim alapján a 4T motoroknál nem minden esetben vehetők ki azok a tipikus gyertyára jellemző elszíneződések, hogy pl jó-e vagy sem, mint pl a 2T esetén. Legalább is én ezt sokszor megfigyeltem. Amikor hozzám került egy 4T runner és elkezdtem átnézni és helyrerakni ott kb ugyanez a gyertyakép fogadott, azaz kb semmi. Szinte tiszta fémszín. Két hónap után kitekerve szinte ugyanez. Két gyertyatípust is kipróbáltam, a gyári hőértéken belül tök ugyanúgy néztek ki.
A külső széle kicsit kormos (nekem ennyire nem ilyen), de a lényeges részeken kb semmit sem látni. Szerintem egyenlőre hagyd benn ezt, majd később nézz rá megint. Nagyobb hőértékű meg biztos, hogy nem kell bele. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
KTMHobby3 #74861 üzenetére
Ezt ismerem
Ha keresgelsz, akkor raadasul majdnem minden benzinkutnak a heti benzin/gazolaj "minosegi" adatlapjat is megtalalod, ahol reszletezve vannak az osszetevok az aktualis kuton,aktualis heten vett mintakbol. (de lehet mar volt ez itt targyalva valamikor a topicban)
Szerk: a MOL termekeinek itt a biztonsagi adatlapja az osszes termekukhoz, reszletezve melyikben mi van, milyen aranyban [link]
-
KTMHobby3
tag
válasz
nyogo83 #74835 üzenetére
Szia!
Kicsit utánaolvastam és alaposan meglepődtem. Nem gondoltam volna hogy ennyiféle üzemanyag van. A vegyészek dolgoznak rendesen. Ha kíváncsi vagy rá, írd be a keresőbe: [PDF] A MOL MOTORBENZINEKRŐL Legjobban a 18% olefintartalom lepett meg, ez sokmindent megmagyaráz. -
morgonc83
tag
válasz
sityupityu #74858 üzenetére
Hát vagy akkor ha a forgattyusháznál lenne a vákumcsonk, ahogy eredetileg tervezték. Nem gondoltam hogy ha a karbin van a vákum akkor enyire kisebb a szívóerő hogy nem képes a folyamatos utántőltésre. Probáltam már rövidebb, hosszabb csővel is, mind a vákumot mind a benzincsővet. De pár száz méter és már nincs elég benzin az uszóházban és lefullad. Ilyenkor kis kézi pumpával a vákumcsövet megszivom, teli megy a karbi és megint tudok menni pár 100 métert.
-
-
válasz
energy4ever #74840 üzenetére
Köszönöm, őket is megnézem.
-
Kobun1980
aktív tag
válasz
vadászcsiga #74847 üzenetére
Ööööö.... Akkor gyorsan leveszem a videókat is
-
zozyk
addikt
válasz
sityupityu #74851 üzenetére
Ez fura.
A Bárdi rendszere cr7e gyertyát hozott ehhez a motorhoz.
Így megy bele vissza az egyelőre. -
Mondjuk ilyesmi?
Nyugi, ez csak szélsőséges esetben következik be.
De nem jó az előírtnál "melegebb" gyertyát használni, mert ha nem is olvad meg mint a fenti képen, de akkor is túlhevülhet. Az pedig nagyon nem tesz jót a motor belső hűtésének, meg úgy általában semminek sem. Égés (lyuk) keletkezhet rossz esetben a dugó tetején, hengerfejen stb. A túl hideg gyertya használata sem jó, de a túl alacsony hőértékű még rosszabb. Mindig az előírt hőértékűt kell használni. Ha meg busnyázás van már (tuning stb), akkor meg szépen próbálgatni kell, hogy melyik lesz a megfelelő.
Amúgy a fenti kép egy régi saját kép, egy kínai gyertya!És igen, ahogy az elmondásokban szokott lenni, alig lehetett leállítani a motort.
Új hozzászólás Aktív témák
- 80% vs. 100% – Tönkreteszed az aksit, ha mindig feltöltöd? – Tech Percek #6
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Friss előzetest és fejlesztői videót kapott a Mafia: The Old Country
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- EAFC 25
- iPhone topik
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Tőzsde és gazdaság
- Gyúrósok ide!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ARCTIC Liquid Freezer II 420 vízhűtés garanciával hibátlan működéssel
- AM 5 lapok
- Apple iPhone SE 16GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Gigabyte B450 R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660Ti 6GB Zalman S2 TG Zalman 500W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest