Hirdetés
- t72killer: Egy gyors töltőteszt
- GoodSpeed: Amikor a Samsung Galaxy AI írja meg helyettem a blogot...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- RIOS Gépház: Frissültek a felhasználói adatlapok, beállítások, fórumos aláírások
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Toomy: Majdnem banki adathalász csalás áldozata lettem.
- mefistofeles: OTP mobilbank Persely. Jó, de nem jó.....
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Veron #196196 üzenetére
Az adora van kalkulator, evjarat es teljesitmeny kell csak hozza. Cascora is van kalkulator de oda joval tobb adat kell...
Az ujabb 1.4-1.5 tsi mar oke, kokszosodas ami van de az minden fsi motornal elojon (kiveve a kettos befecsis verzioknal). Kenguruzas amit szokni kell de allitolag lesz/van ra javitas. Aurisbol az 1.2 turbo is jo vetel azt is nezhetsz. Az 1.6 kicsit kelletlen a turboshoz kepest kozeptartomanyban, marpedig varosban jellemzoen ott autozol.
-
Veron
addikt
srácok köszi az észrevételeket!
esetleg műszaki érvek a használt, de nagyobb motorú autók mellett/ellene?
használtban Leon és Octavia 1.4-1.5 van terítéken, Auris 1.6 és talán hibrid. újból a fentebb említettek.természetesen a fenntartási költségek (szerviz, CASCO, adó) és értékvesztés is számít. utóbbi kettőt nem igazán tudom megsaccolni a különböző típusokhoz, ezért nem teljes még a táblázatom.
nagyjából 55% Budapest, 20% főút, 25% autóút/autópálya a használati eloszlás -
Motion_Blur
félisten
válasz
szabonagyur #196194 üzenetére
Jetta-nak semmi baja, a wategate csere megoldotta a gondot.
De kéne valami ami hátul hajt, nagyköbcenti és szívó japán. És ha nagyon elgurul, kihozható belőle ilyesmi: [link]
-
szabonagyur
félisten
válasz
Motion_Blur #196193 üzenetére
Jetta helyere? Megjavult vegul?
-
Veron
addikt
kezdem szűkíteni a potenciális új modelleket, már csak 6 maradt: kamiq, scala, focus, puma, i30, juke. ezek tipikusan 3 hengeres benzines 1.0 turbo modellek, kivéve a koreait, ami 1.5 szívó 4 hengerrel és 6,2-6,7 mFt-os árcédulával lízingre.
nézegetem közben a hahut is bőszen, ahol 5 mFt körül 2-3-4 éves leonokat, octaviakat, aurisokat, focusokat lehet találni kp-re nagyobb motorral (1.4-1.6, esetleg hibrid).
használt esetében az alacsonyabb összár és CASCO, ill. független szerviz miatt a kisebb költségek áll, míg az új mellett a kisebb beugró (önrész), hosszabb garancia áll.kíváncsi lennék, hogy ki és miért hajlana az új ill. a használt felé a fenti kondíciókkal. én 60%ban városban használom évi 12-13ezer km futásteljesítmény mellett.
kösz!
-
_NCT
addikt
Sziasztok! 2008-as 1.8-as (1ZZFE) Corolla Verso ~330k km-rel 1.5M Ft-ért mennyire jó deal? Tudom, nem km-ert veszünk, de nem som ennyiért ez egy kicsit? Mondjuk ahogy néztem vastagon fog a ceruza Verso-nál.
-
Anaren91
senior tag
válasz
Dika22 #196186 üzenetére
Sima 1.4 vagy 1.6 szívó benzines Golf 5? Családban 2003 óta van egy 1.4-es benzines, asszem 4k km lehetett benne amikor vette fater. Kötelezőkön kívül semmi baja nem volt, most 170k km van benne. Alkatrészek se horror áron vannak hozzá.
Egyetlen ami kb minden ilyen idős kocsinál jelen van az a rohadás, bár ez inkább fater hibája volt szerintem. Kerék ívek rendben vannak, de a küszöböket lakatolni kellett, mert egyszer egy parkolóban felütötte jobb oldalt, aztán gyorsan megoldotta a problémát azzal, hogy vett rá tunying küszöböket, amikkel eltakarta a felütést... Amikor leszedte alatta meg már jó rozsdásak voltak mind a két oldalt a köszöbök... -
Dika22
tag
Sziasztok! Autóvásárlás előtt állok.
Benzinest szeretnék, max 1.6-os motorig. Leginkább a Vw konszern kocsik felé hajlok, de bármi mást is meghallgatok. A keret 800 ezer lenne rá. Mi az ami ennyiért jó vétel lenne, és az alkatrészek se horror áron vannak hozzá? -
válasz
BigBlackDog #196184 üzenetére
Mindegyik vizsgabiztos felkészült! Hát nem tudtad? A legjobb volt amikor a Gazsit felrakták fékpadra csak elfelejtették tudni h 4x4 és lement róla....
-
válasz
BigBlackDog #196180 üzenetére
Egyedi gyártású autószállító tréler, a dokumentációjában nem szerepel a lámpa típusa így olyat teszel rá amilyet akarsz ha az a magyar vonatkozó előírásoknak megfelel.
-
Debilon
addikt
válasz
BigBlackDog #196180 üzenetére
szerintem komplett lámpatestet cserélt, nem csak izzót
-
BigBlackDog
veterán
"... halogén lámpákat minden szabálynak száz százalékban megfelelő ledesekre..."
Ha jól rémlik, a szabály szerint csak a lámpatestbe gyárilag tervezett fényforrást lehet használni. Szóval a ledes fényforrás halogénre tervezett lámpa esetén szerintem pont nem felel meg a szabálynak.
#196181Debilon: Ok, akkor lehet, hogy csak félreértettem. Ha komplett lepapírozott, LEDes lámpa ment bele, akkor nem szóltam.
-
válasz
bbubby00 #196174 üzenetére
"Figyelni kell az uj torvenymodositasokra is. 99utan forgalombahelyezett autonal ha nincs E jelzes a tipusjovahagyasi plaketton, akkor kell COC, vagy TUV-os papir (8oldal kb), kulonben tovabbi 370e forint es egy honap varakozasi ido szakad meg rank, hogy megallapitsa pesten egy ceg, hogy az elmult 15evben mar nemetorszagban rendszammal rendelkezo es tobb muszakin atmeno autonk megfelel-e a magyar jogszabalyoknak."
Mit várunk abban az országban ahol konkrét bukó ok a vizsgán ha kicseréled a trélereden a halványan pislákoló halogén lámpákat minden szabálynak száz százalékban megfelelő ledesekre. Azon pedig egyenesen hiszti rohamot kapnak ha utólag oldalanként felszerelsz egy egy tolatólámpát a tréler sarkaira ami mint egy kilépőfény lefelé!! világít, hogy a vak sötétben ne tolasd le a kaput. Egyszer már megfogadtam, hogy a vas gereben nkh sorompója elé jó nagy betűkkel odafújom, hogy faszerdő de lassan úgy vagyok vele, hogy tényleg meg is teszem.
-
-
bbubby00
őstag
válasz
bitpork #196173 üzenetére
Oke. Akkor leirom a jelenlegi opciot.
VAM-ot sosem fizettem, ez az eljaras EU-n beluli dolgokra ervenyes.
Tehat tetelezzuk fel, hogy nemetbol vett valaki egy autot. Elhozod az autot, traileren, piros szelu rendszammal, p rendszammal kulfoldrol. Van ketnyelvu adasvetelid, zulassungsbescheinigung Teil I es II papirod, jobb esetben egy 2oldalas iromany a muszakirol (ez kesobbiekben fontos lesz).
Figyelni kell az uj torvenymodositasokra is. 99utan forgalombahelyezett autonal ha nincs E jelzes a tipusjovahagyasi plaketton, akkor kell COC, vagy TUV-os papir (8oldal kb), kulonben tovabbi 370e forint es egy honap varakozasi ido szakad meg rank, hogy megallapitsa pesten egy ceg, hogy az elmult 15evben mar nemetorszagban rendszammal rendelkezo es tobb muszakin atmeno autonk megfelel-e a magyar jogszabalyoknak. AGYFHASZ.
Beslattyogunk az NKH-ba kerunk idopontot. Nincs elsobbsegi idopont, azt a torveny bunteti, ezert IS bukott a Mozaik meg a tobbi szar. Egyedi forgalombahelyezes (magyarul egy szigoritott muszaki) es honositas lehetseges. A korabban emlitett muszakis papir itt jo lehet, hisz akkor csak honositanunk kell 8e Ft-ert. Honositasnal IS mernek mar co-t, HA: az auto 6evnel idosebb, 160ezernel tobbet futott vagy ha a vizsgabiztos ugy veli, szukseges. (Vizsgabiztosi rahatassal merhetnek feket es futomuvet is).
Egyedizes 39100Ft. Itt mar be kell mutassuk az auto papirjait. Idopont most videken kb 3het, fovaros 3honap.
Erdemes atnezetni az autot, elvinni egy olyan helyre, ahol muszakiztatnak is, ne aznap erjen minket meglepetes.
Nkh-nal elkernek mostmar minden papirt, majd penz befizetese es sikeres vizsga vegeztevel adnak plusszba egy muszaki ervenyessegi lapot es egy jarmu muszaki adatlapot (ez a papir mindenhova kell, e nelkul nem csinal senki semmit).
Elmehetunk mostmar a NAV regado befizeto osztalyahoz. Ott kitoltunk 1 vagy 2 papirt (attol fugg, h van-e mar vpid szamunk), majd befizetjuk a regadot, errol kapunk kulon papirt. Ezutan elvisszuk az autot az eredetvizsgara. Kotunk egy biztositast, majd mehetunk az okmanyirodaba. Ott adnak nekunk uj rendszamot, forgalmit, torzskonyvet (postazzak) es csomo penz kipengetese utan mar hasznalhatjuk is az autonkat.
Ha valami nem lenne vilagos barkinek, szivesen segitek. -
válasz
bbubby00 #196172 üzenetére
A vámon szabták ki a befizetendő adót nem az nkhnál. A vizsga lap csak akkor kell ha nem honosítás (v mi a tököm amikor az érvényes műszakit bejegyzik)- ha az eredeti papírokon van műszaki és nem roncsként akarod behozni akkor nem kell a vizsgálattal megvárni. Nekem 3 autó ment így, igaz nem ma.
Az nkh nem állít ki forgalmit de nekem még ők kellett hogy beleírják a műszaki érvényességét - bár most hogy mondod, Hans esetében tényleg a kormányablak írta bele . Fura, de köszönöm a javítást. -
-
bbubby00
őstag
válasz
bitpork #196151 üzenetére
Huha. Nekem ez egy kicsit santit.
Tehat itt az auto, kersz idopontot az nkh-ba, majd elmesz, majd ha kesz, johet a nav, ott kifizeted a regadot, csinalsz egy eredetvizsgat (nav es eredet felcserelheto), kotsz egy biztositast es mehetsz okmanyirodaba.
Ja es ez 1nap az egesz :) -
Doki16
addikt
válasz
Beus0726 #196168 üzenetére
VW-ről tudok nyilatkozni. Az 1.4 TSI-ből csak a 122 lovas verziót szabad megvenni. A te általad keresett évjáratban még láncos lesz. Arra kell odafigyelni, hogy ne csörögjön hidegindításkor. Cserélni kell majd a vezérlést 100-120k km után és akkor jó lehet. Kokszosodni szeret még, de az manapság már nem olyan nagy probléma amit ne tudnának gyorsan orvosolni.
Sportfutómű meg olyan, hogy csak sokan bepipálják aztán nincs is benne. Az személyesen fog kiderülni.
-
Beus0726
újonc
Sziasztok.
Kezdek lemondani a cabrioról, de még futok egy utolsó kört.
BMW 320i cabrio 2007-2009 évjárat, 1995 cm3 benzines
VW EOS TSI 2009-2011 évjárat, 1390 cm3 benzinesMik a tapasztalatok? Mennyire problémásak / szervizigényesek? Mennyire érdemes foglalkozni velük?
Illetve, némelyik sportfutóművel van hirdetve. Lehetséges utólag simára cserélni?
-
Veron
addikt
Akit érdekel Kamiq: ex Totalcaros Pista nagyon érkezte az ára és az 1.0 TSI miatt. [link]
-
-
-
-
-
Directors
senior tag
válasz
bitpork #196151 üzenetére
Ezer hála az infòért. Velem 4 hete ezt csinálja a kereskedő. Egyszer ez, egyszer az a kifogás. Múlthét pénteken lett állítòlag kész a műszaki. Azt mondta a kereskedő hetfőn vagy kedden kész a kocsi. Mondtam hogy most hétvégén tudok érte menni. Azt mondta addigra tuti kész lesz aztán azòta semmi hír a kocsiròl. Annyira ideges vagyok hogy uhh. Soha többé nem veszek külföldi autòt. Jahh és múlthéten pénteken azt mondta már csak az okmányirodába kell menni. Tegnap megnéztem online hogy mikorra lenne időpont az okmányirodába. Nos a mai napra is lenne délelőttre. Nahh meg azt bánom hogy adtam előleget. De a papír csak őt védi, a vásárlòt nem. Nahh és az ilyen neppereknek tuti hogy van embere mindenhol. Kizártnak tartom hogy ennyi idő alatt nem tudta az egész folyamatot elintézni.
-
-
bexinho23
őstag
válasz
alázógyík #196150 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a válaszát. Hamarosan meg lesz a keret rá, ezért érdeklődöm. Igaz nagyon felmentek az árak, de 3M egy 11 éves autóért számomra kicsit sok. De nyugtat, hogy valóban jó állapotúnak néz ki, feltételezem, hogy élőben is ezen a véleményen leszek. A hybrid garancia hiánya aggaszt, mert ha az akku nincs olyan jó állapotban már, akkor nem szívesen költenék rá rövid időn belül fél milliót.
-
válasz
Directors #196145 üzenetére
Behozod->eredetvizsga+biztosításkötés+időpont kérés NHK-nál (ha műszaki csak honosításra, ha nincs akkor szigorított műszakira)-> helyi VÁM ahol befizetheted kártyával a kirótt regadót-> visszamész NKH-hoz ahol az adott időben megcsinálják a honosítást/műszakit és kap az autó egy forgalmit-> kormányablak ahol a vagyonszerzési illetéket befizeted.
Nekem ez 10 nap volt legutóbb kis hátszéllel. -
alázógyík
addikt
válasz
bexinho23 #196146 üzenetére
Szia!
Egy hasonló Aurist árúl a gazdája(talán 66K km van benne, első tulaj), 3,5 millióról indult.
Aztán volt 3,2, és most 2,9-nél jár. Szerintem sok, de ha nem sürgős neki, akkor mindegy.
10 év felett nincs hybrid gar, nem lehet tovább hosszabbítani.
Egy komplett akku csere, igen jó állapotú használtra olyan 300K körül van.
De szerencsére lehet külön cellaként is cserélni. -
Doki16
addikt
válasz
bexinho23 #196146 üzenetére
Jól írod valahova 2,5 és 3 közé lőném be. Ha kevés a km és sok az extra akkor egy 3-al nyitnék és utána még mindig tudod lejjebb vinni.
Nem tudsz már garit kötni rá az max 10 éves korig lehet. Ha javítani kell akkor kb. 15k egy cellamodul. Nézd végig sok okosság van benne. [link] -
bexinho23
őstag
Sziasztok!
Toyota Auris HDS 2010 végi típus szerintetek mennyit ér? Az autó igazoltan második gazdás, látszik, hogy vigyázva volt rá, kevés km van benne. Ti mennyit adnátok érte? 2,5-3.0M?
Illetve 10 év feletti autóra megújítható a hybrid garancia? Ha nem, rossz akkuk esetén milyen költséggel kell számolni? -
Directors
senior tag
Sziasztok!
Kérhetnék egy kis segítséget ?
Külföldről behozott autònál a honosítás mennyi idő még ha a műszaki és az eredetiségvizsgálat már megvan ? Legfőkép az érdekelne hogy a navnál a regadò befizetése mennyi időt vehet igénybe. ( Vidéken, nem Pesten) Ha jòl tudom eztán már csak az okmányirodába kell menni ha ezek megvannak. Az meg pár napnál nincs több.
-
tboldi
nagyúr
válasz
aero. #196143 üzenetére
Az EPC szerint van az ufóban is (a Honda dampernek hívja, a master és a slave cylinder között van).
De nem fordulatszámfüggő igazából, simán csak tovább tartja csúsztatva a kuplungot néhány helyzetben, ezzel kímélve a hajtást a hirtelen erőhatástól, emiatt érződhet bizonytalannak a fogáspont.
-
tboldi
nagyúr
válasz
aero. #196140 üzenetére
Normál használat közben nem tűnik fel, de amikor be akarnék slisszolni egy kereszteződésbe nagy gázzal és leugorva a kuplungpedálról, akkor tovább csúsztatja, mint szeretném. Nem minden alkalommal, de előfordul, legalábbis én ezt tapasztalom a Jazz-zel (2006-os, facelift utáni GD1).
szerk.: Elkopva még nincs, különben menet közben is csinálná nagy gázra, a kuplungpedált nem érintve.
Illetve csúsztatáskor nem nő a fordulatszám sem, de ugye az enyém már elektromos gázpedálos, valószínűleg ebbe is beleavatkozik.szerk. 2: Megvan, angolul clutch delay valve-nek hívják ezt a cuccot.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz
BigBlackDog #196138 üzenetére
A Civicekbe is szerelhettek csúsztatást elősegítő cuccost, mint a Jazz-be? Attól lehet bizonytalan a fogáspont.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
marcusa #196136 üzenetére
Megvétel előtt azért próbálja is majd ki, hogy mennyire bejövős. Nálunk nem annyira aratott sikert a vezetése. Többek között a bizonytalan kuplung fogáspontra és nehéz kilátásra volt panasz.
Motorból 1.8-at javasolnám. Kettőstömegűről nem tudok a benzinesek esetén. Nem tudom, hogy milyen időset nézegettek, de azért egy két apróság, méregfog lehet már. Ahogy olvastam kijelzőknél a szalagkábel forrasztás szokott elengedni, kopogó kormányműről is lehet hallani, klímakompresszor is szokott halálozni, de amúgy motor-váltó terén szerintem jó konstrukció.
-
marcusa
addikt
Sziasztok Srácok!
Feleségemnek szeretnék autót vásárolni, munkába járáshoz, napi kb 40km oda is és vissza is. Benzinest szeretnénk, és a kinézet fontos neki, többek között megtetszett neki az Ufo civic. Melyik motor az ajánlottabb, az 1.4 vagy az 1.8? Jól néztem autóalkatrész webáruházban hogy egyikben sincs kettőstömegű? Van valami félnivaló ha esetleg egy ilyenen elgondolkodunk? Köszi! -
Gabis
őstag
Időről-időre elkap a hév, hogy lecseréljem a jó öreg verdát, de most vagy én emlékszem rosszul, vagy tényleg ennyire elszálltak a használt autók árai? Csak pislogok...
-
Veron
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #196129 üzenetére
Drága ám a luft a márkakerben. Rászámoltak 15 percnyi a rezsióradíjat.
-
MC Pite
veterán
válasz
Veron #196125 üzenetére
Ha Juke meg Puma; Capture-t nézted?
Én nem nagyon szeretem a crossovereket, de a HRV meg ez még elfér nálam is, nem sikerült eléggé elbaltázniuk. 2008 se rossz, motorjait is jobban bírom mint a Kamiq-ét, de méretben, praktikumban, komfortban sztem a Capture a legerősebb kombó.
Persze Ceed/Megane/Focus/Corolla(hibrid)/308 kombi jobban kellene, de más kérdés.Qru: 2 éve bejelentettem a Pikacsut a szinténntbányai citrom márkakóklerekhez, 7k klímatisztítás meg 21 pontos átvizsgálás. Visszahívtak, oké, a pontokat nem tudják, majd a szerviz megmondja. Odaérek időpontra, kérdik hát én? Mondom itt a visszaigazolt időpontom (központból). Jaaa, erről nem tudnak, 1 szerelő van benne az is mindjárt megy. Mondom jó, akkor ha már itt vagyok, módja meg mi van a 21 pontban (szuper hasznos dolgok szoktak lenni, de rend a lelke mindennek). Nem tudja. Mondom te vagy a szervizfelvevő? Igen. Mondom mit adsz ki a szerelőknek ilyenkor?
Egyébként az asztalán ott volt a prospektus erről a szervizakcióról...
Majd hívnak új időpontért. Sejted, azóta is. Renaultnál tudnak normálisan hozzáálni az emberhez tbányán, ha már az autóikhoz ők se nagyon értenek, de készségesek. De a ford+pug, fú, az nagyon az alja ami itt van. A győri kirendeltségvezető basztatta őket, ( 3 hét után egy két csillagos google értékelést hagytam, mert árat se tudtak adni) és azután nagynehezen adtak telefonon árat. Meg mikor személyesen voltam korábban bent: 'Majd az előző tulaj szól nekünk ha van visszahívás az autóra'. Az állam kerestem a szalonban
. [Pug a középkorban él, nincs közös rendszer, nem látják a szervizeket, tulajváltást.]
-
MC Pite
veterán
Amíg a magyar műszakiztatás (ha rendesen csinálják) egy rossz vicc, addig sajna ez van
. Világítás? Gumik? Lengéscsillapítás? Rozsda? Károsanyag/korom kibocsátás?
A nagyját nem is tudják mérni, amit meg igen, azt szarul (pl csillapítás).
Főleg amíg a fejekben az a másik dolog, hogy 2 évente a műszaki miatt kell megcsináltatni az autót, de olcsóért, mert a 3-5 dolog már drága!A garikiterjesztést megvették a pugra, de a márkaszervizekben lehet bármit érvényesíttetni. Erről már te is olvastál eleget...
Ez olyan mint a TB. Befizetem, mert kötelező, majd fizetősen járok olyanhoz, aki ért is valamit az adott szakterülethez. Ha választhatok hogy a tatabányai gyökerekhez vigyem ha baja van, vagy a Peters/Vargasz műhelybe vigyem fizusan, nem kérdés. 1-2 időszakosra elviszem Rolandékhoz, legyennpecsét/gari, aztán utána amit tudok, szervizelem magam (ahogy szoktam), nehogy berozsdásodjanak a szerszámok. A 208 psa, nem kell minden szarhoz új szerszámot vennem mint a Renaultnál
.
-
Veron
addikt
válasz
Bdanyy #196124 üzenetére
A Scala egyébként meglepően tágas, így a Kamiq is, de ott a csomagtartó kisebb.
Új Octavia kiesik, mert drága, ezért is maradtam a Scala/Kamiq, Juke, Corolla, Puma, talán Focus vonalon.
Használt Octavia egyébként tök jó lenne, ha lenne megfelelő lízingkonstrukcióban, de csak 8-10% THM-eket látok, míg újnál ez 4-6%. Egyedül Toyotából látok 6% környéki THM-et használtautóra.
Ezért az új irányába tol a piac, bár nyilván kisebb autót kapok ennyiért. Ami egyelőre nem feltétlenül baj, mert egyelőre a 2 felnőtt mellett egy gyerekülésnek, babkocsinak kell a hely. -
Bdanyy
addikt
válasz
Veron #196112 üzenetére
Octavia esetleg? Ott már a 3-as óta van bőven hátsó lábtér meg csomagtartó. Pont nemrég próbáltam ki a karoqot, hatalmas csalódás volt milyen kicsi hátul (meg elől is tágasabbra számítottam). Nem tudok magam mögé beülni csak ha a térdem kilyukasztja a háttámlát, alig nagyobb hátul mint egy octavia 1/iv golf (ok, hosszú a lábam, de 2m alatt vagyok azért
). Képzelem a scala/kamiq mekkora lehet, azokba be sem ültem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MC Pite #196122 üzenetére
Jól mutat egy posztban ez a két szövegrész:
"Az egy dolog, hogy álmot vesz erőn felül..." és a "Sejtettem hogy még 3 évig nem fogom ezért szervizbe hordani".
Persze te rendesen megcsinálod nehogy magadra vedd!!! De átlag Jóska aki ugyanígy nyomja az elviszi a sarki pékhez aki belekókányol aztán persze, hogy tele vannak az utak életveszélyes romhalmazokkal.
Az NKH meg persze szarik kiszűrni őket de az megint egy másik történet. -
MC Pite
veterán
JackFeryll: Az egy dolog, hogy álmot vesz erőn felül, de a sima autókra is sajnálunk mindent. Így lesz 2-5x akkora probléma mindenből (légrugót mire kicserélik, kompi is megy, majd újta, mert tömítéseket nem cseréltek, turbó és a kenési hibák fel nem tárása, fékfolyadék és az abs kocka, hátsó lengőkar csapágy és a komplett híd, első olajfogyasztási jelek és a gtk, ásványi sűrű szar olajjal használni a dpf-es dízeleket, stb stb stb).
bitpork: Hja, ez is nem kis mértékben drágult. Jövő hónapban gari véget szerviz, de hozzáértő függetlenség viszem; az is drága (otthon 45 perc alatt megcsinálom beszeráras alkatrészekkel) de nem olyan röhelyesen mint a márkakóklerszerviz (77k olaj+pollen). Sejtettem hogy még 3 évig nem fogom ezért szervizbe hordani, mert az 400kg plusz; de jövôre sztem hagyom a fenébe, nem vagyok fejőstehén.
Egy közepes ötös esetén kellene egy 6-8 férőhelyes garázs, de szupersport autók játszós/ritkaságok lennének inkább. Egy V6 C5 kombi is jönne, egy Elise, a többit meg kitalálom -
válasz
MC Pite #196118 üzenetére
Természetesen egyetértünk
És csak azért emeltem ki a C6-t mert én nem hiszem a 3F meg egyéb fikában. Pl egy LS600h-t is szívesen hajtanék vagy egy LandCruiser 4d4-t. De felőlem Dacia is lehet amíg tudja azt hozni amit igénylek. Az alfáimat is szerettem és a renult-mal is csak az volt a baj hogy nem értettem hozzá és rossz akksit vettem bele.Sajnos a konyhapénz manapság elszállt. Hiába keres valaki 500k-t nettót ha állambácsi megadóztatta most az alkatrész kereskedelmet és ami eddig 100 volt most hirtelen 140 lett- igazából bevételfüggetlenül igen csak megugrott az autótartás költsége ahogy tapasztalom. Eddig az olajcsere volt 35, most 50be ne férek bele. A nyál ára is elszállt. Csak a bevételek nem követik sajnos
Eldöntöttem hogy ha nyerek a lottón egy szemmel is jól látható összeget akkor lesz egy autó gyűjteményem amibe minden nekem izgalmas autót be fogok szerezni. Pl egy C6-t is -
JackFeryll
őstag
válasz
MC Pite #196118 üzenetére
Amíg az emberek többéves hitelből vesznek álmokat céleszközök helyett (és nem azért mert az autóba rakott pénzének az alternatív költsége nagyobb lenne mint a hitel költsége) addig ez így lesz sajnos.
Akinek nem kéne 15 milliós autót venni és mégis vesz az ugyanabba a hibába esik mint akinek nem kéne 3 milliós autót vennie.
Arról nem is beszélve aki hónapról hónapra él, de autóval jár pedig nem kéne -
MC Pite
veterán
válasz
bitpork #196113 üzenetére
A belenyúl a konyhapénzbe-t húzósnak értelmeztem.
Ok, igyekszem megfontoltabban dekódolni amit írsz, első körben picit mellé értelmeztem.
Abban egyetértünk, hogy nem az autók hibája, ha vannak drágább kopó elemei, de a magyarok agya ezt rohadtul nem akarja bevenni, állandóan gányilás, tákolás, fikázás lesz belőle, holott megvásárlás előtt a jellemzően tudni lehetett mik várhatóak (legyen futómű, hajtáslánc, világítás, vagy akár csak a gumik). -
Megnézegettük a C5-öket és a Tiguanokat is, tetszenek!
Ami gond hogy nehéz légrugóra szűrni, illetve elég kevés a benzines.
Ami felötlött bennünk, nem tudom mennyire elvetemült ötlet:
Mi lenne, ha dízelt vennénk, és hogy ne kormolódjon csereberélnénk naponta vagy hetente?
A dízelek egész egyszeren olcsóbbak, több van belőle, könnyebb jót, felszereltet találni.
Ha mindkettő automata a feleségemnek mindegy, én kb 50 kilométerre járok majd otthon dolgozni, (25km Pécel felhajtóig, 25km M0 M4 gyorsforgalmi).
Ráadásul a C5 és a Tiguan esetén is jobbak a PSA és VAG dízelek a benzineseknél.
Bár ha a levegős felfüggesztést elengedem a dízellel kinyílik a világ, tudtommal pont ezek a legjobb dízelek a piacon.
A Citroenek úgy általában tetszenek, a dízelek jók, a fix közepű kormány nagyon tuti, a C4 felfutó szélvédője áldás lehet piroslámpánál, a beltér igényesnek tűnik. -
Doki16
addikt
válasz
Veron #196114 üzenetére
Az Auris HB és a CT200h ugyanaz a padlólemez. Nem lesz közte semmi különbség hely szempontjából. Sőt a kombi is szűkös a hátsó sorban, de cserében a csomagtartó jó nagy.
-
válasz
MC Pite #196111 üzenetére
Kérlek mutasd hol van a "húzós" szó benne.
Illetve második mondatom úgy folytatódik hogy a tiguan touareg esetében a bekerülési költség több-és itt nem csak a kocsira gondoltam. Tehát a feltételezéseddel ellentétben azt írtam hogy drágább.Tudom manapság a pörgetett gyors kommunikáció a minden, de azért sokat segítene ha azt értenéd amit írtam és nem azt amit te ezzel kapcsolatban olvasni véltél tőlem. A VAG vonali javaslatom meg arra vonatkozott h minden van bontottban és utángyártottban sz@arásig. A C5 még mindig ritkább holló ahogy a szubjektív tapasztalatomon látom. A németek más szervizre tervezik az autóikat. Ezek nem hibák, egyszerűen így működik a német agy. Ami nekünk hiba 150k-méternél azt a német úgy hívja hogy időszakos szerviz. Csak itthon nincs rá keret. Ettől még nem jobb vagy rosszabb szerintem.
Csak halkan jegyzem meg, hogy az egész phórumon nem találsz mástól C6-ra ajánlást csak tőlem (már ha keresel) mert nekem tetszik. -
MC Pite
veterán
válasz
bitpork #196109 üzenetére
Te írtad hogy ha a hidractive rendszerben hiba lesz, az húzós, ellenben javasoltad a Touraeget is (aminek a légrugóját sztem húzósabb javítani, meg maga az egész platform is költségesebb).
Nem előítéletem van, tapasztalat, sok ismerőssel, kuncsafttal. Itthon pozitív előítélettel szoktak lenni vag autókkal és ugyanannyi/több hibát 99%ban hamarabb elnéznek, mert ezt már 'ismerik'. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Veron #196108 üzenetére
Haveromnak volt, tényleg pici a csomi széles és hosszú de lapos tehát magas dolgokat nem tudsz benne vinni. Cserébe van egy méretes padlórekesz is ami elnyeli sok minden apróságot. De nem is az a nagy baj, hanem hogy hátul a lábtér elég kevés (már ha nem 2 törpe ül elöl).
-
válasz
MC Pite #196107 üzenetére
Ha megnézed amit írtam akkor semmi más nincs benne csak őszinte tapasztalat v annak hiánya. Az hogy neked előítéleteid vannak a német kocsikkal kapcsolatban nem az én problémám ezért kérlek ne is húzd rám a saját komplexusod
MOD
A mások mondták-hoz meg csak annyit , hogy nekem volt szerencsém saját kézből tapasztalni. Mondani meg ugye...
-
Veron
addikt
ha már Lexus, CT200h mennyire családbarát autó méretét tekintve (3 fő)? látom, hogy a csomagtér nem egy Civic X, de papír szerint 375 literes.
-
MC Pite
veterán
válasz
bitpork #196098 üzenetére
Ez a szokásos vagos hozzáállás, de ezt így szeretem itthon
. Teliáron 45k a gömbök darabja (szintén mint a csillapító, nem árt párban cserélni).
A bontott cucc sokat nem izgat, de a C5höz ne lenne ha vkinek (pl kompresszor) az kéne?
Touareg megbízhatóság és fenntartási költségeket meg hagyjuk. Ne, nekem ne sorold légyszi, hajós/vontatós ismerőseim már mind nyaggattak vele, volt aki vett is. -
nandow
aktív tag
válasz
phaet0n #196101 üzenetére
Ha az IS300h mérete nem kicsi belül (nekem pl. az), én azt választanám. Külsőre nagyon szép, sportos megjelenés. Minőségibb, mint a Camry. És ahogy olvasgatok róluk, nincs igazából gond velük.
Vannak megbízható emberek, akik hoznak be neked rendelésre külföldről, ha nem tetszik a hazai kínálat. -
phaet0n
tag
válasz
molnarpeter #196102 üzenetére
Bár van nem messze tőlem töltő, de annál lustább vagyok, hogy elmaszkálják oda, "itthon" meg nem megoldható.
Ami az érvrendszerből kimaradt, hogy bár olcsóbb a Mondeo, de a Toyota finanszírozása kamat szemtpontjából jobb, így kevesebb a kidobott pénz. -
phaet0n
tag
Sziasztok!
A vélményeteket szeretném kérni:
10-12 millió forint között szeretnék autót vásárolni (pontosabb lízingelni, kb. fele önerő).
Ami fix, hogy hibridet szeretnék és 5-6 évig megtartanám.
Inkább nagyobb méret (nem SUV!), sedan esetleg kombi forma tetszik. Havonta egyszer előfordul, hogy valami hosszút be kell tennem a csomagtartóba, így legyen ledönthető a hatsó ülés.
Amiket megnéztem:
- Ford Mondeo Hybrid Titanium:
- "mekafull" legalábbis lényegi extrák szempontjából
- zsinórban 3. Mondeom lenne, tudom, mire számíthatok (költség, presztízs - hiánya, én megbízom benne)
- olcsóbb váráslás, szerviz, "teljesítményadó"
- emberszámba vettek a szalonban (a másikban úgy éreztem, nem érnek rá(m), pedig olyan "Lean" elvet nem ismerek, ami ezt indokolná)- Toyota Camry Prestige:
- Közepes felszereltséggel sem rossz, az ülés ebben is kényelmes, vezetéstámogatók jobban érdekelnek, mondjuk ha jól olvasom sávtartó nincs, csak sávelhagyásra figyelmeztetés
- Sedanként is nagyobb a csomagtartója, mint a kombi Mondeonak (pedig lenne a Camry Executive Vip felszereltséggel is, de annak nem lehajtható a hátsó ülése, és havonta egyszer hülyén érezném magam)
- Két generációval újabb hibrid rendszer
- Erősebb benzinmotor, ami jól jöhet, ha végre újra járhatok autópályán
- Újabb forma (Mondeo 2015 óta így néz ki...)
- Biztosra veszem, hogy nem fog megfeleződni két év múlva a használt értékeAlternatív terv, lízing nélkül egy használt Lexus IS 300h (kicsit azért tartok a fentiek méretétől, hogy kevésbé széles körben használhatóvá teszi őket), maradna pénz annak a szervizére is, de nem nagyon látok szimpatikus hirdetést (a kedvencem az "S..-" rendszámmal "magánszemélytől eladó szeretett kisautóm napi használatból"..
).
Nektek esetleg van pluszba érv/ellenérv/tapasztalat?
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Politika
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Wise (ex-TransferWise)
- iPhone topik
- Lip-Bu Tan az Intel új elnök-vezérigazgatója
- EAFC 25
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
- Eladó Kross Esker 6.0 2021-es model
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Giant Talon 0 Sport - Hardtail Mountain Bike
- Kona Hei Hei 26"-os szuperkönnyű versenykategóriás összteleszkópos mountain bike eladó
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest