Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: MárkaLánc
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: Így lettem telekomos, mégsem lettem telekomos, és vagyok telekomos...
- lezso6: Frutiger Aero
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- kenand: Star Wars KOTOR I és II Android és iOS ingyen + magyarítás felrakása
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
megema
őstag
válasz
soldi3r #4097 üzenetére
Gondnak egyértelműen gond.
Viszont külső behatás alatt értem azt is, hogy rövid időn belül háromszor hozzá lett nyúlva elektromos téren (bikázás, riasztó és akku csere). Persze ésszerűen végiggondolva az akku csere nem sok hatással lehetett a BSI-re, a riasztó csere se igazán, szóval marad a bikázás. De mivel francia, így nem zárok ki semmit se.
Amúgy szeretem nagyon, csak ez a
Hegesztéstől?
Az érdekes lehetett...
shteer: Ja, értem. Annyira nem értek a témához, hogy a biztonsági előírásokat tudjam.
[ Szerkesztve ]
-
Stafni
aktív tag
válasz
dízelracer #4098 üzenetére
Bizony ez is zavaró, de engem jobban idegesít ez a kasszírozás, hogy mindenért fizetned kell amid van. Autó, ingatlan. Most építenénk házat, de mennyire akarják majd megkaszálni? Lehet, hogy nem éri meg felépíteni, mert olyan lesz az adó mértéke amit nem tudok kifizetni. 10 évet dolgoztam sokszor napi 16 órát még hétvégenként is, hogy összejöjjön a pénz. 2 éve ment el tervre, pályázatra (amit basztak elbírálni időben), szaki keresésre, hogy olcsón és jól legyen felépítve. Rakat pénz a sok mérnők akiket be kell vonni jogszabályok miatt. Aztán amikor felépül majd 15M-val többre értékelik, (mert ilyen volt anno az ingatlanadó kalkulátor is). Fizetheted az adót!
A megkeresett pénz természetesen mind adózott és 0%-a szürke vagy fekete jövedelem. 10 éve alig veszünk valamit magunknak, hogy kijöjjön a ház hitel nélkül! -
dízelracer
őstag
"Lassan tényleg át kellene más országba cuccolni."
Erre csak annyit mondok, hogy egy gyerekkori barátom harmadik éve van kint Bécsben. Egy építőanyag kereskedés telephelyén targoncázik havi 1100euróért. Érted, targoncázik 300.000+ forintnyi euróért és elmondása szerint helyi viszonylatban még keveset is keres. Itthon mennyit keres egy targoncás? Régiótól függően 80-120k? Röhej ez az ország ...
-
Integra
titán
válasz
jasszer #4092 üzenetére
mindig azt fogják szipolyozni, aki a rendszerben van és tisztességesen adózik, mert a legkevesebb ráfordítással belőlük lehet a legtöbbet kisajtolni. ahhoz már nullák, gyávák, inkompetensek hogy a fekete gazdaságot levágják és visszatereljék normális mederbe. ha igaz a szám és ennek az országnak a negyede fekete gazdaság... ez olyan összeg, ami ha adózna, akkor itt nem lenne gond, vagy látványosan kevesebb. illetve ha nem lopnának ennyit maguknak. csodák nincsenek. na de ez tényleg off itt.
-
megema
őstag
válasz
soldi3r #4087 üzenetére
Amíg nem éri külső behatás, addig szerintem nem kéne, hogy gond legyen a BSI-vel. Vagy csak nálam ez a tapasztalat?
A 406-ossal semmi gondom se volt, amíg egyszer le nem merítettem a már nem túl jó akkut. Akkor kapott egy bikázást, majd nem sokkal később új riasztó került beszerelésre (hol erősebben, hol gyengébben világít a ledje
). Aztán jött egy új akku, és azóta főleg meleg időben (lásd később) motorleállítás után előfordul, hogy beragad a fedcomp rádióstul (gyári, így a fedcomp a kijelzője), és csak biztosíték kivétel vagy akkusaru levétel oldja meg. Esetleg egy idő után járó motor mellett helyrejön magától...
Hogy melyik okozhatta és mi a pontos hiba, nem lehet tudni még. Mikor odáig jutottam volna, hogy megcsináltatom, jött a hideg idő és abbahagyta, szóval inkább hagytam egyelőre.
De valószínűleg a BSI... Az is igaz, hogy a fent említett "sorozat" ősz végén - tél elején volt, szóval az először hidegben is csinálta. Ki tudja... Lehet elmúlt, mint a fényszóró párásodás.
Kopp-kopp-kopp.
Szerelőm 406-osánál is azért szórakozott a fedcomp, mert beázott a BSI. Hogy hogyan, az jó kérdés...
[ Szerkesztve ]
-
jasszer
őstag
Hát én asszondom hogy inkább azokat a dolgokat adóztassák, amik mindenkit érintenek, mintsem hogy a társadalom egyharmadát szipolyozzák aki bejelentett munkával rendelkezik, ahogy az az utóbbi jópár évben történt. A dolog szépséghibája csak az hogy a munkabéreket sem kimondottan adó- és járulékmentesíteni próbálják...
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
válasz
Dare2Live #4088 üzenetére
ez így lesz az lpg-vel is, ha kellő mennyiségban fogy, és majd ha elektromos autók lesznek és mindenki azt hiszi, hogy 500km-re tankolva áramot a 18e forintnyi benya helyett majd 2000 ft-ból megússza, hatalmasat téved. úgy megbasszák majd azt az áramot is, hogy simán ugyanannyit fogsz fizetni mint a benzinért. ez ilyen egyszerű. sőt, majd ha otthon szeretnéd tankolni az autód árammal, azt is el fogják érni, hogy speciális csatlakozón keresztül lehessen majd csak tankolni, amit ők leplombálnak és más árért kapod azt az áramot.
-
jasszer
őstag
Start-stop rendszerekkel van vkinek személyes tapasztalata? Olvastam pár cikket, a marketingszagúak istenítik, a szakmaibbak fölösleges hibalehetőséget látnak inkább benne. 95%-ban városi használathoz kellene (vagy nem).
-
Dare2Live
félisten
válasz
dízelracer #4085 üzenetére
Az e85öt már ellehetetlenítették az elöző adóemeléssel... gyak 0át lehet vele sporolni... akkor minek? vagy már csak csapkodunk, hogy adoemelés, adóemelés, adóemelés.
-
_NCT
addikt
válasz
Motion_Blur #4084 üzenetére
Tanyavilág támadása azaz ifjú Mekréj kalandjai.
-
dízelracer
őstag
-
_seth_
veterán
válasz
kisza25 #4075 üzenetére
Megtörtént eset: úgynevezett tükrös ütközésem volt egy ford focussal, nem a legújabbal hanem az előzővel. Nekem a tükör széttört és megkarcolódtak az ajtók és a sárvédő valamint az első ajtón kb 1 centi hosszan meg is gyűrődött a fém, a fordnak ellenben a komplett oldalát lebontotta az ütközés, az első ajtót is meggyűrte, a hátsó pedig konkrétan mint a konzerves doboz teljesen kiszakadt. (B vectrám van, és a hibás sem én voltam, átjött a sávomba nem kicsit).
-
-
kisza25
félisten
én a fordokon lepődtem meg, az új focus nagyon tetszett, havernak olyan a céges autója, mondja nekem kicsit gyenge lemezekből van, mondom mennyire gyenge, erre egy újjal behorpasztotta, majd megmutatta, hogy a kilincsnél ahogy nyitod csukod az ajtót behorpadt a sima használattól(csak haver használja 2éves a járgány óvja becsüli, mintha sajátja lenne), aztán odavezetett a csomagtartó ajtóhoz ami szintén a nyitás csukástól be volt horpadva, mondom ez durva.
mycso: akkor biztos ez az oka, haver évi 100e km-ert vezet és folyamatosan van neki legalább 5autója, hogy ne amortizálja őket le olyan gyorsan, folyamatosan cserélgeti őket, na nála eszik 1liter olajat tankonként a 2007-es megan, mondjuk abba már 100e km körül belehajtott aztán csak 2éve van nála[ Szerkesztve ]
-
mycso
veterán
válasz
kisza25 #4071 üzenetére
Valóban az a helyzet, hogy elég sok érdekes/speciális megoldást alkalmaznak a renaultnál. (azonos típuson belül, milliónyi alkatrész, mármint egy alkatrész milliónyi variánsa, akár azonos évjáraton belül is). Nagyon sok apróság, olyan helyeken van és olyan speciális szerszámok kellenek hozzá, hogy az ember haja kihullik.
De ez tény, hogy ha egy szerelőnél megemlíted, hogy hoznád a renaultodat, akkor 10ből9 fejvakarással reagál....Egyébként valóban az a fő probléma, hogy megfelelő tudású/felkészültségű szerelő kell, a megfelelő spéci szerszámokkal. (sajnos ilyen tényleg kevés van)
Benzines megane-ok váltója az valóban olyan, hogy ...háát nem is tudom mihez hasonlítani....legalábbis megane 1,2-ben biztos, a hármasban nemtom mi van. Dci, váltók jók, pontosak.
Amit írtál olajfogyást, az nem igazán jellemző egyébként rájuk....benzineseknél, a trafóprobléma ami többször előfordul, ezen kívül semmi extra....esetleg 1-2 apró elektromos probléma. (tényleg apró, fillérekből javítható, de idegesítő, illetve természetesen olyan helyen lehet javítani, ami szinte hozzáférhetetlen)
Ja illetve futóműve egyiknek sem szereti ezeket a jó magyar utakat, elég hamar elmennek.Benzines megane 1, van több is a környezetemben (2 a közvetlen baráti körömben, 1 fateroméknak - 2db 1.4-es és egy 1.6 kombi), mindegyik 10-12 év körüli, 2 bőven túl a 100k km-en, nem tudok egyikről sem, hogy lett volna valami komolyabb bajuk. Sőt általános dolgokon kívül semmi extra....
Qru ja tényleg, a másik ilyen "megmondom a tutit, hogy mit ne vegyél" kategóriába, még az olaszokat szokták sorolni. (itt is lehet inkább a hozzá értés hiánya, ami inkább jellemzőbb)
Természetesen van mind2 márkából 1-2 olyan típus, ami maga a megtestesült rossz, de olyat nem kell venni.
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
akkor lehet az autószerelők terjesztik, mert nem szeretik szerelni
olyat olvastam egy autós magazinban/oldalon(már nem tudom pontosan hol), hogy vajon mitől lehet rosszabb egy francia autó, ha azt ugyanúgy robotok rakják össze gyártósoron, mint a többi autót aminek sokkal magasabb presztízse van és arra jutottak, hogy mindenből a rosszabb minőségű olcsóbb anyagot pakolják beléjük,
jó sok extrával megspékelve (természetesen abból is a legolcsóbbakat vásárolják meg)
így azonos áron sokkal több extrát kap a vásárló,
csak erre szokták azt mondani, hogy a kevesebb néha több
vezettem pár ilyen régebbi Renault-ot én a váltójuktól kaptam frászt, mintha egy zselében mozgott volna az egész szerkezet és miután váltottam, a kar mintha visszaesett volna középre üres állásba, valami szörnyű váltás érzet volt bennük[ Szerkesztve ]
-
Jadro
veterán
válasz
kisza25 #4069 üzenetére
Az én autószerelő barátom sem szereti szerelni őket, de lehet hogy ez csak véletlen egybeesés.
Mondjuk azt hozzá kell tenni, hogy nem az újabb fajta francia csodákat hordják hozzá.
Nekem volt egy Renault11-em régen. Nos csak szimplán olajkályhának hívtam. Nagyon szar vétel volt. Az akkori autószerelőm már könnyezett amikor meglátott.
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
pl. minap voltam a szervízbe a gumikat cseréltettem le, hallom röhögés ezt nem hiszem el már megint egy, 26e km és elszállt benne az egyik henger, kérdezem szerényen, hogy milyen autóról beszélnek a fiuk, erre a szerelő egy peugeot-ról,
havernak 2007 renault megane-ja van, minden tankolásnál egy liter olajat is beletölt a motorba...tovább is van mondjam még
az is lehet, hogy csak véletlen, de nagybátyám autószerelő és műszakíztat,
azt mondta bármit vegyek, csak franciát ne, az is lehet, hogy azt nem szereti szerelni
én nem vagyok márkabuzi, nálam mindig az ár érték dominál, volt szuzuki swift, honda civic, chevrolet kalos(ez muteré volt) opel vectra, skoda fabia, most kia ceed van, valahogy sose győzött meg egyik francia csoda sem[ Szerkesztve ]
-
Tom5
addikt
Mi a baj a Francia autókkal? Sok helyen olvastam már, hogy bármit csak azt ne. Miért is?!
-
kisza25
félisten
nem tudom nem is kérdeztem, mert most hallom először, hogy ők is raknak gázt az autóba,
most találtam: kia Picanto 300eFt a gáz felára 75e km után térül meg[ Szerkesztve ]
-
Stafni
aktív tag
válasz
kisza25 #4060 üzenetére
A szerződött partner 200e-ért is berakja, de 65e alatt megtérült volna.
Régen ciki volt az LPG-s autó és csak úgy lehetett eladni, ha kiszedik a rendszert, most legalább már előny. Bár ki hinné el, hogy a 11 éves Astrába 140e km van. 4e-et mentem gázzal. Eddig ráfizetés!
KIA-nál bukod a garanciát, ha átalakítják?jasszer: Én kb. 5 éve érdeklődtem e felől, amikor az új Oktáviákat nézegettem. Akkor engedték volna. Remélem sikerrel jársz.
[ Szerkesztve ]
-
jasszer
őstag
A teljesítmény igazából mindegy, ezt az 1.3-ast sem használja ki mutter, főleg hogy egy ideje nézni erősen a fogyasztást a fedélzetin és szinte csak városban megy.
Használtban én gondolkoznék szívesen, de ő hallani sem akar róla, a szakszervizek színvonaláról se fogom tudni meggyőzni soha, neki olyan autó kell amibe beül, behordja az előírt időben szervizbe és megy vele 5 évig, aztán csere.
A szerződött partneres átalakítás viszont érdekes lehet, ennek majd utánanézek, ezzel eléggé kiszélesedne a választható kocsik köre.
-
Stafni
aktív tag
válasz
jasszer #4053 üzenetére
Kia Rioban is lesz LPG, bár nem egy izmos motorral.
Használt autóban nem gondolkozol? Nem vagyok benne biztos, hogy a márkaszervizek képben lesznek. Én csak a hajmeresztésre vittem az autókat márkaszervizbe. Nagyon alacsony béreken dolgoznak az emberek, és olyan is a munka. Volt olyan, hogy 35km-et raktak bele az autóba, és egy rakat pénzt kértek mindenért. A garanciális dolgokat nem csinálták meg általában.Skodánál akkor is van garancia, ha szerződött partnernél alakítod át. Amikor én érdeklődtem, akkor még így volt.
[ Szerkesztve ]
-
jasszer
őstag
válasz
golya32 #4054 üzenetére
Nekem az égvilágon semmi bajom a Skodákkal, sőt. Fateromnak volt 2 Fabiaja is, mindkettővel elégedett vagyok. A helyzet viszont az hogy anyámnak kellene vmi városba rohangálós gép az 1,3 benya Swift helyett. Odáig már el tudtam vinni a dolgot hogy LPG legyen, mivel újat akar garanciával így össze kell szednem a lehető legtöbb ilyen kisautót, majd kiválasztani a lehető legjobbakat számára. Na itt jön majd el az a pont hogy melyik tetszik neki, ezért kell minden szóbajöhető típus.
-
golya32
senior tag
Héten majdnem vettem 90es gmc safarit, de a 15l es fogyasztással nem tudtam megbarátkozni.
-
-
jasszer
őstag
Tudja valaki hogy jelenleg milyen "kisautók/városi autók" kaphatók gyári LPG-vel, garanciával? (Skodán kívül)
-
kisza25
félisten
az attól függ, hogy ez normál ár, vagy akciós, pl színt(75-150eFt), egyéb apróbb dolgokat, szőnyegek, tetőcsomagtartó előkészítés ködlámpa, ajtó védő műanyag...persze ezeket akkor, ha rendeled amúgy olyan 300eFt-ot,
csak nyugodtan próbálkozz, mert magától nem fog engedni, de szalon és tulaj is válogatja,
én egy 2,9millást alkudtam 2,6ra csak én fordítva csináltam,
néztem egy alap modellt 2,6milláért és kérdezgettem, hogy ez még belefér...[ Szerkesztve ]
-
Balli
őstag
Egy 3.8 millás szalonautó árából mennyit lehet alkudni? Ötlet, tanács?
-
AMD Power
titán
Nekem ilyen "autó" kell.
-
megema
őstag
Nem lehet valami ideiglenes papírt kapni a következő műszakiig, amiben korrigálják a kocsi környezetvédelmi besorolását? Piros matricám van kék helyett...
-
-
Rick4
félisten
De el fog engedni, mint ahogy már leírtam, megindoklod, hogy a jövő évi biztosítási díj máshol 15%-kal olcsóbb, ami neked jelentős spórolás ugyanazért a szolgáltatásért. Ennyi, onnantól, hogy ezt megtetted, hidd el, nem fognak vacakolni. Majd bescannelem a felmondást a júliusban kötött kötelezőmre, oksa?
Nem áll érdekében, viszont az én kötelezőm neki nem jelent annyi kiesést, mint amennyit nekem a konkurenciához képest kért több pénz az ő kötelezőjéért.
-
FF23
senior tag
válasz
V.Stryker #4038 üzenetére
Erre meg mit nem találnak ki?
fővárosban 12 helyen tart ma félpályás útlezáró demonstrációt...[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
Mától szmogriadó! Piros és fekete környezetvédelmi plakettel ellátott rendszámos autók nem közlekedhetnek.
-
hobizoli
nagyúr
-
Ck.
addikt
Maradjunk annyiban, hogy a legtöbb biztosító nem fogja közös megegyezéssel elengedni az ügyfelet.
Nem érdeke ügyfelet veszteni, elég csak egyetlenegy apró pontban alátámasztani, hogy miben jobb, mint a másik és máris nincs közös megegyezés. -
V.Stryker
nagyúr
válasz
Motion_Blur #4021 üzenetére
Hát ez van a Dotnál: Dot a5au ja7r1510 Szerintem is friss.
-
_seth_
veterán
Kléber, Kormoran, BFGoodrich, Riken, Uniroyal, ezek pedig mind a Michelin csoport tagja, igazából csak néhány nagy gyártó van a többi olcsóbb gumigyártó pedig azok alá tartozik, időbeli eltolódással megkapják az új fejlesztéseket is.
-
-
wrox
őstag
Sziasztok,
Tudom, hogy ez nem autószerelő fórum, de hátha van valaki, aki ért hozzá.
Olyan hibára lettem figyelmes, miután lecseréltem a nyári kerekeket, hogy:
Kormány jobbra húz, nagyon enyhén, de érezhető.
Nyári gumi belső fele le volt nyalva. (Előző gazdája szerint az futóműállítás előtt keletkezett.)
Fékezéskor kb. 70 km/h körül picit rázza a kormányt.
Azért elvittem futóműállításra, minimálisat kellet korrigálni.
Félrehúzás megmaradt, remegés megmaradt.
Szerelő nem talált semmi hibát rajta.
Mit érdemes cseréltetni ilyenkor?
Centirozás volt, vadonatúj, gumik vannak fent.
(Ezek a hibák valószínűleg előtte is voltak, de a 225/45/17-ös kerekek olyan szinten elrángatták a kocsit, hogy nem tűnt fel, most 195/65/15-ös gumi van fent, mintha kicserélték volna az autót. Abszolút nem rántja el a rossz út) -
V.Stryker
nagyúr
válasz
Motion_Blur #4006 üzenetére
Én ma a kocsit is otthon hagytam.
Tökre mondjuk ki voltam a rádiótól is,mert reggel bemondták, hogy nagy a légszennyezés, aki tudja ne használja az autóját. De 1 percnél többet kint sem töltsön és kifejezetten ne akarjon kerékpározni. Csak azt nem tudom, akkor hogy gondolták a munkába járást, akinek mondjuk a bkv nem alternatíva? Tevével?
Egyébként az tűnt fel itt a topikban is, hogy nem nagyon említitek a Barum Polaris-t. Tudom, hogy olcsó gumi, de már a második céges autón nyúzom és én tökre szeretem. Jól tapad, hóban is nagyon jó szerintem. Két éve jöttem Romániából, havazásban. Volt hogy a kocsi alja érte a havat és lánc nélkül is simán, elakadás nélkül jöttem vele. Amikor havazásban 1-2 centis havon szüttyögtek 50-el a főúton, tök biztonságba tudtam előzni a sort 80-al. Mondjuk ahogy alkalmam volt olyan helyre érni, akkor mindig tapostam egyet-egyet a fékbe, hogy mire számítsak, de teljesen biztonságos volt végig. Mégis miért kerüli mindenki?
-
Motion_Blur
félisten
válasz
V.Stryker #3998 üzenetére
Értem.
Én most rendeltem le a két garnitúra W442-t, azt mondják holnapra itt lesz. Ma reggel érezem először hogy már kevés a nyári gumi, ebben a ködös nyálkás retek időben az ilyen fényes felületű sz*rrá kopott "aszfalton" bizony már csúszik a nyári gumi ebben az 1-2 fokos hidegben.
-
-
Integra
titán
urak, mondjatok nekem valami minőségi ülésfűtő cuccot, anyumnak kellene autóba télre.
ezektől az 1-2e ft-os csodáktól ódzkodom, nem éppen bizalom gerjesztőek.. -
V.Stryker
nagyúr
válasz
Motion_Blur #4001 üzenetére
Jah, értem. Fene sem gondolta,hogy %
Hát halvány gőzöm nincs róla, hogy milyen a felni. :S Még a dísztárcsát sem vettem le.
-
Rick4
félisten
Nagyon egyszerű. Mert törvényi kötelezettsége, hogy ha Te le akarod cserélni egy olcsóbbra, akkor nem áll az utadba. Olyan ez, mint mikor garanciával veszed a tévét, a boltnak hidd el, nem sok kedve van a garival foglalkozni, de törvényileg muszáj. Annyi, hogy a biztosítónak megindoklod, máshol ugyanezt megkapod 10-15-25 ezerrel olcsóbban.
Maga a közös megegyezés meg pont arról szól, hogy az egyik félnek szándékában áll megszüntetni a szerződést, a másik meg törvényileg nem gördíthet ennek útjába akadályt. Nem csak itt, a magyar törvények hatálya alatt bárhol.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
V.Stryker #3999 üzenetére
A /60 azt jelenti hogy a gumi profilmagassága (pereme) 60%-a a gumi szélességének.
165/70-nél és 180/60-nál is 11cm ez az érték (~fél cm a difi).
Jó lenne tudni hogy milyen széles a felnid, mert a legtöbb gyári acélfelninél ahol 165/70 a gyári és 175/65 a válómérete, ott már nem nagyon ajánlják a 185-öt. Felmegy, az biztos. De egy 5" széles felnin már túl széles lenne.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: MárkaLánc
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- MWC 2025: A ThinkPad notebookokról sem feledkezett meg Lenovo
- Vicces képek
- Windows 11
- További aktív témák...
- Új hangfalkábel OFC 2x4 mm2 réz hifi hangszórókábel hangfal vezeték
- Új digitális forrasztó állomás PTC hőfokszabályzós trafó 24V 110W
- Új digitális forrólevegős hőlégfúvó műanyag hegesztő Hotair 959D BGA
- Új digitális forrólevegős műanyag hegesztő hőlégfúvó smd forrasztó
- Kukirin G2 pro csere beszámítás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest