- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bozsó22
tag
Sziasztok!
Németországban kaptam állást és szeretnék egy olyan kocsit venni, amivel haza tudok járni havonta párszor. 1500km oda vissza a táv. Max 3500Euro. Sajnos nem vagyok jártas a dolgokban még soha nem volt saját autóm. Olyat szeretnék, ami bírja a tempót,biztonságos. közepes méretű kocsi és max 2-3évig kibírja alattam. Tudnátok mondani pár modellt, hogy melyikeket nézegessem szerintetek? A Mazda 2ről mi a véleményetek?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
sunahunter #16093 üzenetére
1,6 Passat? Az felér egy büntetéssel.
Egyszer vezettem olyat (nekem 1,8T volt), hát soha többet önszántamból.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
sunahunter #16096 üzenetére
Valami sántìt a sztoriban.
Csak a turbó közel 300k, porlasztócsúcs darabja asszem 40. 6x40... Szal valami nem oké.
-
Rick4
félisten
válasz
Napfénysüti #16086 üzenetére
Ja, azóta itthon is van, szerda- csütörtök le is lesz kapva a hengerfej, felújítás, vezérlésszett csere, és látjuk, hogy muzsikál...
-
sunahunter
senior tag
válasz
DopeBob #16091 üzenetére
Nyugi. Az a teljesítmény hétköznapi szitukra teljesen okés.
Nem nyúlnál mellé. Ha találsz valamit, dobd a linket.
1biztos, a váltószoknya ebben sem mállik szét 250ezerig. A váltóról a tetején lévő krómgyűrű is akkörül kezd lepattogzani. A motorteret felnyitva (figyelem, mindre igaz) ha a homlokfalon nincs matrica, akkor elöl kapott a kocsi. Ugyanígy az ablakok számozása is egy évjárat legyen. Az ajtó nem pattan ha kinyitod, puhán nyílik, finoman. A két elsőlámpánál is ha az egyik matt-sárgás a másik meg nem, miért nem? A motorja legyen csendes, szelepek ne kattogjanak, ülés ne legyen kiülve. Igazi kuriózum a "trend" kivitel, jó fogású háromküllős bőrkormánnyal, kockás, jó oldaltartású ülésekkel. Na, kérdés van szólj, Passatot nagyon sokáig használtam, dízelt is meg 1.6-ost is. -
MunezXBK
nagyúr
válasz
sunahunter #16090 üzenetére
Soknak tűnik a 3 kiló, csak azt ne felejtsük el, hogy az alkatrész drága.
-
DopeBob
addikt
válasz
sunahunter #16087 üzenetére
Megnéztem párat, egész pofás
2003-2004 körülieket, nagyon jól néz ki tényleg. Lehet kipróbálok egyet, ha találok itt a közelben. 102LE az mire elég? 2-3 fővel azért lehet még vele rendesen közlekedni főúton?
-
sunahunter
senior tag
-
giigz
veterán
válasz
Napfénysüti #16086 üzenetére
-
neduddki
nagyúr
HI!
ennel a valtozatnal a babakocsi elsujjesztese okohat gondot /rugdoljam fel az osszeset aki a liftbekket elfejtette:- (((/ ezert asztan marad a kombi, ar csak szokask figyelmeztetes 2005nyar/szepteber elottiekkel nagyon figyelni
udv
neduddki
mod: latom ez felemrult:- )
en inkabb ebben gondolkodnek Corolla hejejt
-
#10726912
törölt tag
válasz
DopeBob #16074 üzenetére
Javasolnám, hogy (pl az Astra vagy Megane) alkatrész árait nézegesd meg: vezérműszíj,, fékbetétek, levegő szűrők, lengéscsillapítók, stb....olyat nem fogsz találni, amiről nem írnak negatív kritikákat, de ha tényleg jól átvizsgáltatod és egy jó állapotút veszel belőle, akkor a kopó cuccok lesznek a jellemzők, amiket cserélgetned kell. Próbáld ki mindkettőt, üldögélj bennük, nézegesd (mennyire esnek kézre az utastérben a kezelő szervek, melyik forma világ jön be neked jobban, stb...)...de ezeken a típusokon felül menj más kocsikkal is, (japán, német)...lehet, hogy egy Almera lesz a kedvenced.
-
DopeBob
addikt
Köszi, de a könnyű pakolhatóság miatt mindenképpen komit szeretnénk.
Ez sem túl jó ómen
Alsó középkategória: TOYOTA COROLLA (2001-2007)
Pozitív: A legjobb Corolla széria. Megtartotta elődei megbízhatóságát, de megjelenése sokkal szemrevalóbb lett.Negatív: Az utastér elég unalmas. Annak ellenére, hogy biztonságos, a gyermekek védelménél aggályok merültek fel.
-
DopeBob
addikt
Tetszik nekem is, de kicsit félek tőle :-)
Olvasgattam a Totalcar népítéleteket, hát amiket én nézegettem (Astra H Caravan, Focus Combi, Megane) van mindegyiknél pár ember, aki igencsak megszívta, szóval majdnem mindegy, mit veszek.
A Megane utastere tényleg elég hamar amortizálódik? Erről tud esetleg valaki infot?
-
DopeBob
addikt
válasz
sunahunter #16071 üzenetére
Használt dízelt biztos, hogy nem akarok venni, nagyon lutri ráadásul nem sokat fog futni a kocsi, nem érné meg (10-15e km/év).
Illetve az alsó-közép kategória felett sem nagyon akarok kocsit venni. Legalábbis úgy gondolom, hogy ilyennek (vagy hasonló) autónak olcsóbb a fenntartása, mint mondjuk egy Passatnak.
-
-
DopeBob
addikt
Erről az utóról esetleg vélemény? [link]
Az 1.4-es motor milyen hozzá? Érdemesebb lenne az 1.6-ost választani? Valami nyűg/jellemző hiba amire érdemes figyelni?
-
És csak megemlíteném hogy amikor az éttermünk volt, akkor az 50+ kegeket tízessével hordtam futón...Meg is lett az eredménye, 2 hátsó lengéscsillapító 70k
-
-
-
válasz
sunahunter #16057 üzenetére
Ezt a kategorikus lexarozást visszautasítom. 6év alatt nem volt olyan gondja hogy ami konstrukcióból adódott. Még tengely szimerning se.
-
sunahunter
senior tag
válasz
MunezXBK #16058 üzenetére
Attól, hogy rossz konstrukció. Olvass utána a neten.
Pont azért írtam, hogy mindháromban rossz, mert egyféle motor.
A 150 lovasok, meg a Superb 163 lovasa a fos, ami volt az Audikban is (150) viszont ott valamit mókoltak, és a 180 lovasok már nem annyira hibásodnak meg. -
MunezXBK
nagyúr
válasz
sunahunter #16057 üzenetére
Mitől szar az Audiban? Vagy a VW-ben? Mert ugye egy és ugyanaz a 2.
Bitporknak és nekem is 2.5 TDI van, egyikőnknek sincs vele baja. Talán a hozzáállás miatt?
-
footy
addikt
válasz
neduddki #16054 üzenetére
A valos 140-145kmh 5-5,5-lel igencsak parades lenne, bar nekem meg mindig vannak ketsegeim hogy az eredeti valtoval ilyen erteket ossze lehet-e hozni. Valamint hogy egy 6-8 oras utat vegigbir-e igy. (Nyilvan van pihi, 2-3szor)
A kollega eleg ovatosan vezet, szal inkabb hexadecimalis a pedal. -
neduddki
nagyúr
HI!
nekem 92-99ig volt 405srdturnyo pajjan ora szerint 160at jartam vele /kb ~140-145valojabn, 5km, stopperel/ tobbnyire 3-4 szemjj+csomagok, ha megkapta az omv/aral-t max 6liter osz annyi /5.3-5.7nyaron atlag/, pedig nem voltam ojjan finom mint ma, es akkor a tdi-sek boseggel hencegtek 5-5.5literrel, szoval az a fogyasztas ott bugzik
mobyuk kkerdes, hogy binaris-e gazpedal?udv
neduddki
mod: zoo8800: cov r1-nel fedelzeti szerint .5l/100km-et csaphozza, ez kb valosagban si igy van
-
footy
addikt
válasz
sunahunter #16044 üzenetére
Na ezaz, hogy en az esetek 95%-ban autopalyan jarok(130-150). Viszont ha a diesel csak egy literrel eszik kevesebbet, mar nem biztos hogy megeri azt vennem a nagyobb kockazat miatt.
Evente egyebkent olyan 30ezret megyek.zoo8800
Annyi hozzatartozik, hogy ha jol emlekszem azt mondta be volt kapcsolva a klima, mikor ezt a fogyasztast merte. -
footy
addikt
válasz
neduddki #16043 üzenetére
Az egyik kollegamnak 90 lovas Toledo van ami ugye konnyebb sulyra mint a passat es neki 130-as temponal majd 7.5 liter jon ki fogyasztasra. 140-150 kozott az szerintem 8L megvan.
8L-nel pedig mar inkabb benzinest vennek a kisebb rizikofaktor miatt. Na meg ugye birna-e ezt a tempot havonta 1x 8 oran keresztul.Az Avensis alkatreszellatottsagaval kapcsolatban nekem is vannak ketsegeim, bar az ebay-n eleg sok dolgot megtalaltam.
-
-
-
válasz
sunahunter #16044 üzenetére
A 2.5 sem kivétel....6.3 tempomattal.
-
neduddki
nagyúr
HI!
ujabb link....
amugy kizart, hogy barmejjik felsorot oto jo allapotban 6.5-7literel tobebt benyeljen /es akkor eg nagyon megengedo voltam/udv
neduddki
mod: en mongyuk totoyanel utanan neznek az alkatrezellatotsagnak, nem ez a volt a sagerotor es gdom nem gyari szervizb akarsz jarni
-
footy
addikt
Passat 1.9 (nem PD)TDI-nek 140-es temponal milyen fogyasztasa van? Van lenyegi kulonbseg ilyen teren a 90 es a 110 lovas kozott?
Esetleg ha valaki kepben van, hogy a fenti temponal mennyit eszik a Toyota Avensis 2.0TD (90 lovas, nem D-4D) az is hasznos info lenne.Koszi
-
Zewa
senior tag
válasz
dJ Peer #16038 üzenetére
180e ft különbség nekem nem jön ki sehogy.
Talán azért, mert külföldi. Amúgy a hűtőrácsból hiányzik egy sor. Régóta fent van, biztos lehetne alkudni.
Ne legyél naiv! Külföldi létére is olcsó. Nagyon. Ha ez mellé egy elfogadható vas párosulna pár pillanatok alatt elvitték volna, főleg egy ilyen népszerű típusnál.Kicsit költeni? Ez csak is akkor lehetséges ha:
-mázli faktor befigyel
-Átfogó átvizsgálás meg volt.
-előző tulajai tisztességesen gondját viselték
- Te is hasonlóan jársz el.
Ehhez általában egy nagyon jó állapotú gép kell. Én azt ajánlom keress mást mint Golf IV ebben az ársávban vagy növeld a keretet.....már ha nem akarsz annak a bizonyos nyalókának a rossz végére kerülni.
-
dJ Peer
aktív tag
Az nem számít, ha utána kicsit! költeni kell rá. Csak legyen egy jó alap.
Én is értelmetlenül állok a dolog előtt, mert ez 180-nal drágább, 1 évvel idősebb és törött.
Talán azért, mert külföldi. Amúgy a hűtőrácsból hiányzik egy sor. Régóta fent van, biztos lehetne alkudni. -
dJ Peer
aktív tag
Erről mi a véleménye a kedves Uraknak?
-
nesa
veterán
válasz
sunahunter #16019 üzenetére
Mert literekkel kevesebbet eszik es nem havi 300km megyek, volt olyan benzinesem is ami 6L/100km is elment hosszutavon de b@szhatom ha a napi megtett utamon 8,5l/100km ala nem ment, telen benyelte a 13 at is, extrem hidegbe a 16L is, a dizel ehezkepest 6,5L/100km fole meg -20 ba se ment, es ez nagyon de nagyon nem mind1, hosszutavon meg allig eszik 4-nel tobbet.
-
hobizoli
nagyúr
-
-
Nah ez sem itt történik sajnos.
-
nesa
veterán
válasz
sunahunter #15971 üzenetére
Fiat Tipo 1,9D ez az a jarmu amirol mindenki lebeszele akinek meg soha nemvolt az enyem full analog digitest ense vettem volna, igazabol csak menni es menni meg tankolni kell.. egy nyugje van a lengokar csapagy de azse olyan ami komoly gondot okozna.
Miert kerdezted?
-
Rick4
félisten
Nekem jó lett volna ha van olyan ami tetszik, és látszik hogy olyan az állapot, de nem volt. Azt se mondom hogy végső kétségbeesés volt, inkább a helyzet függvényében logikus lépés, megláttam egy hirdetést, itt volt 25 km-re, elmentem, és a pénzért az elvérhatót hozta a kocsi. Kényelmesen, mindennel együtt is max 1 hónap alatt megvan, (német papíros, majd most jön a forgalomba helyezés) és saccra az a 250K ami még a 8-900-as vételárra fél év alatt rájöhetett volna erre arra, most a zsebben marad.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
bitpork #16011 üzenetére
En ugyanezt mondtam masnak is mar. Ha jot akarsz vedd meg az egyik nem szetrohadt kasznisat, es ha szar a motorja is mi van? Semmi. Bontobol veszel bele masikat fruttiert...azt ugyis sokkal olcsobban mgkapod ez miatt
Fater uzukijaval mi is ezt csinaltuk, motorhibasan -200k volt az ara, en meg vettem, bele 58k-ert egy papiros motort bontobol...es semmi baja
Meg most tavasszal egy PuntoGT-vel is
2-3het alatt megvolt, es minden kopo-fogyo cucca, tomitese, olaja szija szuroje, szilentje fektarcsai fekbetetek stb vatta ujak -
mycso
veterán
Meg ugye ezt nem is kell 'olyan' ráköltésnek elkönyvelni, hiszen magadnak/magadért csinálod...így valóban mindegy, hogy 700-ba vagy 850-be fog neked megállni, hiszen ennyiért zsákbamacskát veszel, ez meg közel tökéletes lesz.
bitpork is ezt csinálja, csak esetleg nála az alap picivel többe volt, viszont a hozzáállás ugyan ez. -
Rick4
félisten
válasz
hobizoli #16010 üzenetére
Nem kell használt hengerfej, a 16 szelep 25 ezres, a síkbahúzás még 6 ezres, a szelep becsiszolás, bemarás a haver által megvan, a hidrotőkéket meg majd látjuk milyenek. Annyira olcsó volt az autó maga, hogy nem tétel +10-20K pluszban, ha egy tökéletessé felújítottért fizetem ki..
-
-
Rick4
félisten
válasz
bitpork #16007 üzenetére
Ez a ráköltés egy érdekes dolog. Most vettem egy CNG-s Multiplát vezérműszíjszakadtan, holnap hozom el, ezek itthon közepes állapotban 800K körül mennek, megnéztem többet is, de nem voltam meggyőződve, hogy ezek olyan hibátlanok mint a saját használt autóim. Én 380-ért vettem. Motor ki, komplett felújítás, összes szelep, vezérlés, szimmeringek, meg még ami kell, váltó ki, tuning 5. fokozat bele, összes lengéscsillapító, összes kerékcsapágy, szilentek, kompletten a fék úgy ahogy van új alá, komplett kuplungszett, kárpittisztítás, stb stb stb, és ha jól számolom, 800-ból vidáman megáll, ha túlszalad, akkor se leszek rossz helyzetben. És akkor nincsen az, hogy van egy 800K-s kocsim amire elkezdem szórni a havi 20-40 rugókat... Ez készen lesz.
-
válasz
Dyrtyho #15972 üzenetére
A 90k azért annyi mert igen valószínű hogy kell rá költened. Hibátlan kocsi nincs. Scorpióm pölö szeretett kerékíven rohadni. Namost az idom cseréje plusz fényezés már nem is olcsó.
Én az ért mondtam hogy ne észérvek alapján vegyél kocsit, mert ha az elsőnél rájössz h nem szereted valamilyen okból kifolyólag, akkor utána nagyon nehezen fogsz az emelet igényeidnek megfelelőt találni. De ha megveszed ami tetszik, és fokozatosan az üzemeltetés és használat során megtapasztalod egy kocsi üzemeltetésének minden csínját-bínját, lesz alapod eldönteni hogy merre tovább.
Erre olcsó és drága ugyanúgy megteszi. A pénztárcádat Te magad alakítod: ha szereted, meg fogod oldani hogy jó legyen. Ha meg besokallsz az üzemeltetés költségeivel, az megeshet a legolcsóbb és legmegbízhatóbb kocsival is. -
eTrade
tag
válasz
sunahunter #16000 üzenetére
Huhhh ez nagyon rossz hír, soha nem gondoltam volna hogy Golf III ennyire "rozsda type"... de szerencsére van bőven választási lehetőség.
-
-
neduddki
nagyúr
válasz
Kornel #15955 üzenetére
HI!
egyik docemsem jut errol eszembe, aki vw manias volt, de arra mar smucig, hogy a vento utan passatba uljon 2k elejiben /asztan most mar vegul is csak passat van/, en meg nem tudtam rola, hogy lecserelte a ventot es mar a toledo van es lelkesen emlegettem a spanyolok megbizhatosgat, mire felhaborodottan kozolte, hogy neki soha semmi baja nem volt a toledonak, a doktorandusza felkapta a fejet es kozote, na de tanar ur de gyorsan elfejtetted, hogy egyfojtaban szervzbe jarsz vele apro csepro dolgokkal, tegyem hozza hogy igen csak szorszalhasogato a tanto bacsi:- )
kedvenc tszcsefonokomnek /imadott:- )/ 1.6os odi motorosaa volt, O bejarta vele juropat /1 hetesen az autoval element egy (aszem) 6Mm-es turara, hazajovetel utan olajcsere egybol/, szoval neki rendesen szolgalt de aprobb cseprobb dolgai neki is voltak, de az autod egy altea xl lett szinten odi motorral de mar gazzal
valtorol nem to semmit, de arra kivancislennek, mert octavoakban legendasn szar hire /~700khuf/ volt a spanyolban gyaroitt valtoknak:- (udv
neduddki
-
zoo8800
veterán
válasz
sunahunter #16000 üzenetére
Nekem is ott kezdett rohadni a Golf. De csak ott
Új hozzászólás Aktív témák
- A HyperOS 3-ra helyezi a fókuszt a Xiaomi
- Futás, futópályák
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Apple asztali gépek
- Gyúrósok ide!
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Könyvajánló
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával!
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i7-4GEN I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
- Bomba ár! Dell Latitude E7240 - i7-4GEN I 16GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!