- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Nagyon szépen kérek mindenkit, hogy aki tud segítsen!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Digitális Állampolgárság Program
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Milyen mosógépet vegyek?
- Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Tanári fizetések: magas béremelést jelentett be az államtitkár - és a VALÓSÁG
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz lenko #134494 üzenetére
Szivobenzinnel nincs nyomatek egy turboshoz kepest, nem tol, nem rugalmas, en ezt nem szeretem. Oke, hogy 4000-6000 ig leadja a nyomatekat, de az fele egy turbos tarsahoz kepest vagy kevesebb....de mondom izlesek es pofonk. (amugy az 1,7 cdti 4000 nel adja le a teljesitmeny maximumat)
en a dizellel 6 alatt elmegyek a palyan 145 tempomattal az 1200km es ut atlagaban (szoval nem 100km ekre levetitve ). Ha nincs hosszabb nagy tempo a nemet palyan 5,6 körül is jött ki mar a 2500km....ha tolom neki akkor 5,9 körül, egyszer jöttem ugy, hogy nemet palyan (kb 500km) 180, ahol lehet, 3an, ugy lett 6,7-7,0 körül (nem emlekszem). Ha egy szivo benzinnel duplaja kijön se lenne csoda, de legyen atlagban +3liter/100 on es akkor is mar megsporoltam egy fel motr felujitas arat
Mondjuk ha nem palyaznek, akkor is turbos autom lenne, csak 100% hogy benzines
na de valoban ez autos topic tema, ott mehet a folyt köv reszemröl
-
8th
addikt
válasz lenko #134494 üzenetére
Dízel 3e-3,5e-nél vége.
Oké.
140 tempomat 9l az átlag. 1.6 osok is ennyit vagy picit kevesebbet kajálnak.
Chippelt ARL G4 4motion 18" kerekeken meg 6-ot se gyári kerékkel pedig még kevesebbet. És bármikor bármilyen körülmények közt átlép rajtad (nem csak rajtad a V6-on is) pedig több mint 1,5 tonna.
Analóg vén majom egy digitális világban
-
SzlobiG
félisten
Ez érdekes mer a skodri már csomószor lépett vész módba ilyenkor elveszi a turbo nyomást meg kikapcsolja az egrt. Tehát a 100-as tempót eleve nehéz elérni, de el lehet sőt én az m6on még 120-al is tudtam menni vele persze lejtőn. Csak annyit akarok mondani, hogy nincsen sebesség korlátozás csak iszonyat lassan gyorsul tehát ott a balesetnél is gyenge volt azért lassult vissza szvsz.
-
lenko
aktív tag
válasz lenko #134494 üzenetére
+ én nem foglalkozok azzal, hogy regenerál nem regenerál, sem dsg.vel, sem a többi nyalánksággal, ami a dízelnél elő jöhet, mert ha előjön akkor azonnal el is tűnt a fogyasztásbeli különbség, vagy még rosszabb is lett a benzines javára. Mert ennél bármi jön elő nagyon max 150-200e ft-os tétel, de inkább csak 100e.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz Declare #134490 üzenetére
Attól, hogy alul van nyomaték felül meg nincs dízelnél, akkor már ki is egyenlítődött a 2.
Dízel 3e-3,5e-nél vége. Ez meg tudja majdnem ugyanazt a nyomatékot 3e-től 6e ig.
2e-től is van benne erő ami nekem kell. 3-as alapjáratról rezzenéstelenül el lehet indulni.
Mitől enne sokat, ha max. 145-ig padlózom? 140 tempomat 9l az átlag. 1.6 osok is ennyit vagy picit kevesebbet kajálnak.Az embereknek fáj az igazság!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #134484 üzenetére
Sajnos erre is volt példa a pályafutásom során Kormival. Ha megtelik és nem égeted ki a dpf ikon világít és vészmódba rakja magát és kiírja, hogy service now.
Volt ebből egy halálos baleset is a németeknél, egy Polo vészmódba rakta magát a mögötte jövő kamion meg átgázolt rajta, nem számított rá egyik fél sem hogy hirtelen 100-ról belassul 70-80-ra. Elég nagy balhé lett belőle és felemelték a vészmód maximális tempóját 100 km/h fölé.
#nincsbennetarcsi
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Declare #134490 üzenetére
így se bír a tcs a jobbra kis / balra nagyívban történő elindulásaimmal mit kezdeni, 2.5k alapjárattal nem tudom mi lenne
na de .. téma nagyon offba kanyarodott, bár ez a topik ritkán ON, mégis próbálom segíteni azzal, hogy nem spammelek .. ja most épp azt tettem
-- end of transmission --
-
Declare
őstag
válasz SaNyEe #134486 üzenetére
Jo ugy ertem, hogy az hogy valamennyivel megnö az alapjarat, az lehet, de az szvsz csak valami mellekhatas a dolognak. Ha 500 as alapjaraton pöfpgve nem tisztul a dpf, akkor 800 on sem fog....gondolom 2500 ra meg neked sem megy fel Az 1000 fokot meg nyilvan ironiaval irtam, ezert van hütöventillator...legközelebb kiirom, hogy [ironia ON]
(#134489) lenko mondjuk összevetnem a fogyidat, amikor hagyod le a tohonya dizeleket amugy nincs ezzel baj, nekem is van olyan haverom, aki utalja a turbot...izlesek es pofonok, en nem tudom szeretni már a nyomatektalan autozast....palyanapon egy szep nagy szivo oke, azt biztso finomabban lehet adagolni a kanyarokban, de a hetköznapi hasznalatba, nekem nem kellene szivo többet
[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
A 2.3 V5 pont nem az, hanem az aranyközépút. Tegnap Érd legvégétől hidegen indulva Érden keresztül 22.ker. 7,5l az átlag. Ez minden csak nem benzintemető. Többször kiszámoltam már a fogyasztást, decire pontos az MFA. Tohonya...mihez képest... 170lovas P.D. C.R. stb. dízeleket lehagyom pályán mert nehezek. Nekem ez elég mert ezekkel van tele a pálya.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Declare #134482 üzenetére
Légyszíves ne javíts ki kilométeres távolságból, hogy mit látok a fordulatszámmérőn "alapjáraton" amikor az autó a regenerációt végzi. Köszönöm Lehet az Astra nem emel alapjáratot ilyenkor, ez a dezsavú fejlesztésű dízel igen. Való igaz, gazdagon csorgatja be a gázolajat kipufogási ütem előtt közvetlenül, ezzel utóégést generálva a kipufogórendszerben, hogy meglegyen a szükséges 600°C hőmérséklet.
2-3 percen át tartottam állóhelyben 2,5k-n a motorfordulatot, hogy segítsem a regenerációját, ezalatt nem forrt fel a hűtővíz. Sokat araszolok dugóban BP-n és egy alkalom nem sok, annyiszor nem forralta meg a hűtővizét egyik autóm sem.@Qru: megszakítható a regeneráció. Ha rendszerint regeneráció közben állítja le a felhasználó a verdát, akkor szól egy idő után, hogy menj 1 kört plz, de azt se kötelező. Magyarán csak emiatt nem késnél a megbeszélésről, vagy akárhonnét, de gondolj rá a következő indításkor.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
Declare
őstag
Jah...nem szerencses...de igy legalabb kipucolja. A VAG mit csinal ha olyan a tulaj, aki soha nem megy autopalyara? Egyszer csak eltömödik es felrobban?
Nyilvan en sem meloba menet csinalom....de bevasarlas utan mondjuk az asvanyviz meg soha nem panaszkodott a haztömb 2x megkerülese miatt
-
Qru
MODERÁTOR
-
Declare
őstag
Az astra is akkor regeneral, amikor jol esik neki Nekem varosban 2-300 km enekent elindul, kb 15 perc. Ha megszakad, akkor legközelebb azonnal ujra inditja, kb 5 perc vezetes utan is, szoval az szoktam ha nagyon nem megyek semerre hosszabban, akkor kerülök vele eggyet, amig befejezi.
(#134447) SaNyEe nem a motorolaj vagy a vizhöfok a lenyeg a kipufogo rendszernek. Varosban, ha araszolsz a dugoban is felmegy 1000fokra a viz, de attol a dpf nem tisztul csak tömödik, mert pöfög az auto. Ha van 2500-3000rpm ott fog felforrosodni a rendszer. ( A dpf regeneralasnal is nem az alapjaratot emeli meg, hanem valahogy több üzemanyagot nyom a rendszerbe, vagy a dpf be vagy nem tudom. Nem emelkedik meg a fordulat, csak 3x annyit fogyaszt, leallitas utan meg ugy pattog a kipufog, mint amikor autopalyan 200 al van megkergetve )
-
lenko
aktív tag
válasz hobizoli #134462 üzenetére
Nézz szét mobile-n, és megtudod miez, egyébként én kizárólag 140-150e km-ig nézek autót, felette kizárt, főleg, hogy ezeknél is alkalmazzák a long life 30e-s csere periódust. Minnél később veszed meg annál szarabb lesz.
Az enyémnél "már" 20e nél cserélgették a Castrol 5w30 prof-t, úgymind szerencsém volt, nincs is semi Baja, se olajfogyi, se vízfogyi se semi.
Most van egy a hahun is 1,85M-ért.(#134466) 8th Más kérdés, hogy van akinek nem kell se dízel, se turbos. Pl. ÉN.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
SaNyEe
aktív tag
ők így próbálják meghatározni, hogy attópályán mész-e, (különben leég a volfszburgteknik)
Az mondjuk az Epica kézikönyvébe is írva vagyon, hogy ilyenkor lehetőleg éghető cumó fölé ne parkoljon a sofőr különben 1-2 dolog az autó alatt nekiindulhat kiereszteni magából a füstöt ami elősegítheti az autó füstjeinek előteremtésétNem ad-hoc, hanem szükségszerű regenerálásról van szó, emelt alapjáratról észre lehet venni.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Lehet én vagyok süti, de az élet védelme előbbre való kell, hogy legyen, mint a motoré, nem annyira vakvilágba kezdegetés. Azaz, ha kell regenerálni akkor kell regenerálni. Egy utólagos befecskendezésről van szó közvetlen a kipufogási ütem előtt, ami a kipufogórendszerben és így a DPF-ben is égést okoz.
Az lehet, hogy nem az indulást követő huszadik méteren kezdi el a regenerálást, de nem kell hozzá 20, meg 50 kilométert krúzolni, hogy kellően meleg legyen a motor ahhoz, hogy megkezdje a regenerálást. (ha egyáltalán figyelembe van véve a motor hőfoka), másfelől pár perc alatt kész is van vele.
A nem VW és nem Francia dízelemben ezt tapasztaltam.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
Qru
MODERÁTOR
válasz SaNyEe #134460 üzenetére
Mindenki ismer vkit aki ismer vkit aki tud "okosba" műszakiztatni ez itthon nem akadály.
Városban a rövid utakon még az üzemhőfokot se éri el legtöbb esetben, nem hogy legyen idő még regenerálni. Legalábbis a VW nem kezd el csak úgy regenerálni a vakvilágba, lehet a franciák igen, azokkal nincs tapasztalatom.
mod:
Bati0501: Ez ilyen magyar specialitás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
w333
félisten
Na oké Diesel (nyomatékos) azért érződik erősebbnek
De aki erős benzinest akar az nem fogja a fogyasztást nézni szerintem !
Mondjuk azt megnézném hogy ha nyomod neki 5.2L az igazából inkább 8-9L tudom mivel főnökömnek ugyan ilyen PD -s 150LE-s Leon -ja volt !
Ezzel nem azt mondom hogy rossz, csak azt hogy teljesen más a két autó !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
8th
addikt
Cupra 4 V6? Ha lassú autót akarsz vegyél olyat nyugodtan. A Cupra 4 TDI 50+ lóval gyengébb és a 0-100 ideje is szarabb a rövid 1-2-3 miatt de egyébként alig lassabb mint a V6. Valós körülmények között (pl. pályanap, utcai kergetőzés) ugyanazt tudja a kettő csak a dízel spriccmonitor szerint laza 5.2 literrel kevesebbet eszik mint a V6. 0-400m: + 0.6sec, 0-1000m: + 1.5sec? Ez semmi. Egy szolid nem koppra írt füstmentes chiptuning és a V6 megy a levesbe.
Analóg vén majom egy digitális világban
-
Bati0501
őstag
válasz Kornel #134464 üzenetére
De az...mert magyar viszonylatban van egy nagy város, így a többi 345 már vidék.
Így vannak a pestiek és a maradék ~8,2 millió vidéki.Kínában hány mondjuk 5 milliós város lehet, aminek még a nevét sem hallottunk soha az életben?
Nem akarok semmiféle vitaszerűséget sem- egyáltalán nem is tartozna ide -, csak megjegyeztem, ahogy a pestiek szokták a vidékit.
-
SaNyEe
aktív tag
És azzal műszakin hogyan megy át? Katalizátorral egybeépített egység.
Bár van egy gyanúm, hogy "okosba" ezt is megoldják, holott kb ez a 2 dolog ami részben inkább mint egészben véd a karcinogén hatású dolgoktól amit a dízelek eresztenek magukból.A dpf témával azt akarom mondani, hogy a motor a regenerációt városban is végrehajtja a közhiedelemmel ellentétben. Ha leállítás miatt félbeszakad több regeneráció, akkor erre egy kontrollámpa figyelmeztet valahogy így: "húzzál még pár kilométert leállítás előtt, mert önszántamból nem állok le szó nélkül b+"
Ha ez se segít akkor úgy 2,5 - 3,5 darab Szent Istvánért takarítják őket.
-- end of transmission --
-
lenko
aktív tag
Seat mindig is olcsóbb volt, és lesz mint a VW, meg amit te linkeltél nem az a top állapot maradjunk ennyiben.
A 2.8-as VW inkább 6-7e EUR.
Nekem nincs szükségem az összkerékre, sem 10-12l-es fogyasztásra, mert azt a pénzt inkább eleszem étteremben. V hang így is megvan, pályán 2.0 dízel nem ellenfél. Nekem ez bőven elég.
A fenntartása pedig alig több mint az 1.6-nak. Kb. évi 100e-ft a különbség tokkal vonóval.Az embereknek fáj az igazság!
-
w333
félisten
válasz lenko #134457 üzenetére
Oké persze na de a 2.3 V5 ritka mint a fehér holló és látod hogy milyen áron mennek ... az a 2.3 Golf amit linkeltél 2000 € -al drágább mint a Cupra ,na az mikor hozza vissza az árát ? akkor már sokkal olcsóbban megveszed a Cupra 2.8 V6 -t és a 2000€ különbözetet eltankolnod benzinben 5-6-8 év alatt, szóval pontosan ugyan ott vagy vele kb. csak sokkal olcsóbban kapod meg
Különben próbáltam már mind a 2 autót Leon és Golf 4 -t de nekem pl. a Leon sokkal nagyobb vezetési élményt ad (feszesebb és ugye ott az összkerék) sokkal nagyobb sebességgel bátrabban mész bele egy kanyarba mint a Golf -al (de ez csak az én tapasztatom) !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
lenko
aktív tag
Egy auto miatt nem adok le másnak a rovására. Még egyébként beleférne a 2.8 is, de annyival nem ad többet mint amennyi a költség vonzata.
(#134456) w333 100km-re lebontva, ha olyan adódik összesen kb. 5km-t megyek padlózva, tehát én még 9,5l feletti fogyasztást nem is láttam kiírva átlagba.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
w333
félisten
válasz lenko #134455 üzenetére
Csak nagyon ritka az ilyen vásárló ... persze vannak olyanok is akik az ilyen autókat keresik, a nagy átlag inkább családi, minél kisebb fogyasztással, minél kevesebb km- el és minél fiatalabb autót keres, aki pedig erősebb sport autót keres annak meg a 170 - 200 LE nem elég, min. 300LE felett keresnek !
Szerk.
Hát nem tudom, aki benzines 2000 cm³ fölé megy szerintem már pont lesz*rja a fogyasztást (vagyis én így vagyok vele) a 2.0 szívót is megtudom rángatni hogy 15L fogyasztásom legyen akkor meg már inkább egy 3.0V6 -al járkálok
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
lenko
aktív tag
Az mindegy, hogy 18, ahogy én tartom elviszik mint a cukrot. Előző 18éves B5 passatot legmagasabb piaci áron elvitték egyből.
Miért ne lehetne nézni, aki nem nézi az nem ilyet vesz szerintem, hanem mint 1 haver Lexus LS450-et.
15alatt nem jár vele. Ő tényleg nem nézi.
Vagy sokan hobbinak tartanak 2.8-asokat. Évi 4-5e km futásra mind1 a 10-14l fogyasztás.
Évi 15-20e-nél már kevésbé, ki lehet számolni a különbözetet.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
w333
félisten
válasz lenko #134453 üzenetére
Ez nem olcsó ... mire lepapírozod 1.8 milla és van egy 15 éves autód !
Sokkal olcsóbban már Cupra -t vennék, szerintem sportosabb a Golf 4 -től !
Szerk.
Na de ha 5 év múlva adod el akkor már 18 éves !
Szerk.2
Az a 4X4 jól jön néha nagyon, az meg hogy jobban zabál (max. 1-2L) szerintem már senki sem a fogyasztást nézi egy ilyen kaliberű autónál
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
lenko
aktív tag
[G4] Mondjuk perpill nincs olcsóbb ami normálisnak tűnik.
(#134454) w333 Ez van, aki értékeli ezt úgy is megveszi majd itthon is, ha mondjuk eladom az enyémet 1x. Az 2003 évvégi. Csak 13éves lesz
Sportosabb, de annyira nem megy hű de jobban a 4x4 miatt. 1400kg ez a leon, és ez tényleg zabál már.
10alatt nem jársz vele átlagba.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
Kint biztos vannak, arra nem kerestem, itt golfból 1db van a 170lovasból, az se bizalomgerjesztő.
Az összes többi kb. 5-6db meg még a 150lovas. Az tényleg gyenge, és többet is kajál.
Ráadásul euro 3-as motor a 170 lovas már euro 4-es.(#134452) w333 Golfból ki lehet fogni 4e EUR környékén jót.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz Kornel #134413 üzenetére
Nekem eddig bevált, bár még csak 13e km-t tettem bele.
Annyi van vele egy fórumon olvastam, hogy a vezérműlánc tányér idő előtt elkopik kb. 150e km alatt.
Én biztos ami biztos alapon 140e nél cseréltettem vezérlést(szervízkönyves, magam hoztam, nem tekergetett km), és direkt rákérdeztem erre az alkatrészre, hogy kopott-e, és igen az volt.
A láncon minimális nyúlás volt, tehát az elment volna még bőven, ezért azt mondom 150e-ként vezélés csere, és baj nem érhet.
Ennél a toledonál is javallott. Nem olcsó a cseréje (200e, de többet nem is kell cserélni, úgyse megy nagyon már annyit az ember vele)
Toledon kicsit lomhább, 8,6s a gyári adat 100ra, a Golf könnyebb, így 8,2s.
2e-s fordulattól már használható érezhetően megindul, 3200-es nyomatékcsúcstól gyakorlatilag végig ugyanúgy húz 6200-ig. Tehát akinek a folyamatosan felépülő erő kell, annak ez nem javallott, mert gyorsul, de nem érzed.Vegyes fogyasztás 8.6-8,7l (40% város 60% auto út/pálya)
Pályán 140nél sokat forog 3900-et, így 9-et eszik.
Autóút 90-100-as tempo 7l.
Pesten áthaladva átlagos forgalomban pl. Szentendrétől Érdig, is csak 8l.(#134415) w333 Én biztos nem vennék 1.8Tét, mert az van boldog boldogtalannak, és a hangja sem jobb, mint az 1.6-nak. +turbo ilyen szenzor olyan szenzor. Jobban tuningolható, de összességében egy 180-ra húzott 150lovas sem megy nagyon jobban, mert annak 7,9s a 0-100.
Ennek a hangjára mindenki felkapja a fejét, az 1.8-ra a kutya sem.
Lehet bizonyos körülmények között valahol jobban fogyaszt 0,5-1l-el. Na és akkor most mi van?[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Declare #134440 üzenetére
Igen, igazad van. A motor hidegindítás után melegedni szokott egészen leállításig, vagy amíg az üzemi hőmérsékletet el nem éri, vagy amíg meg nem forralja a hűtővizet, mert üzemképtelen a hűtése
Áfavisszaigénylés üzemanyagra? Csak nem továbbértékesítette elhasználás helyett?
nem tudom ez a DPF csere mennyire divatos, csomó gázolajos Epica van taxiüzemben, azok amiket Chevrobertoék szerelnek még mindnek megvan. Az enyém eddig egy regenerációt hajtott végre 1 hónap alatt, mert összegyűlt benne 25gr korom.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
Declare
őstag
Uh, micsoda tuti vetel lesz az a foka, amit berautokent hasznalnak Bp n taxinak gondolom 180k km körül megy eladasra, mint megkimelt, garazsban tartott verda, 89k km re visszatekerve es ra is fog rabolni mindenki, mert csak 89k km van benne na ilyenkor azert megneznem, hogy inkabb ez vagy egy nemetimportos 260k valos km el
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Surda- #134441 üzenetére
ne csak az árat figyeld, de azt vedd mindenképp figyelembe.
Ülj bele drágábba, olcsóbba, mindegyikkel legyél ugyanolyan kritikus.Láttam drágán is ótvart amikor válogattunk, de nagyon olcsón az átlagostól jobbat csak "papíron" leírva, az internet meg nem szakadt rá a hirdetésre.
Szerk.: Óvatosság témában:
Ha kiválasztottál egy autót mindenképp márkaszervízben nézesd át. Ott kapni fogsz minimum egy állapotlapot (ez többek közt tartalmazza a karosszériaelemek mért rétegvastagságát is), és számlát. Jobb helyen műszeres fék és lengéscsillapító vizsgálatot is végeznek. Ha az eladó hozzájárul azonnal megtudhatod az autó teljes előéletét is (és ha nincs takargatnivalója miért ne engedné?)Az állapotlapon szereplő jelölések 30 napig "érvényesek". Ha pl mindent behúz a szervíz, hogy fasza a gép és közben kiderül, hogy egy ótvar fos és ezt nem alkudtad bele a jármű árába, akkor mehetsz a márkaszervízhez panaszkodni és nem a sóhivatalhoz.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #134443 üzenetére
Dumálgattam a fazonnal legutóbb, azt mondja havi 98k-t fizet az 1,6 tdci Fokáért (kombi). Csak tankolnia kell a többi felmerülő költség a bérbeadót terheli. Nyilván vidéken ahol kevés a fuvar ott ezt nem termeli ki de itt Pesten ha éjszakázik akkor simán.
#nincsbennetarcsi
-
Declare
őstag
válasz SaNyEe #134436 üzenetére
Nem csak a hideginditas, hanem az üzemi hömerseklet. Azert a taxisoknal megvan az üzemi hömerseklet, illetve egy taxis megy annyi km t, hogy ha ki kell cserelni valamit par szaz ezerert, meg akkor is jobban jar a megsporolt üzemannyaggal, mintha benzinessel furikazna. Ha valaki megy evi 5-10k km t varosban az üzemmeleg sem lesz soha, sok hideginditas, illetve nem is sporol annyit az üzemanyagon, hogy az megerje, ha cserelni kell a dpf et vagy a kettöstömegüt. Szvsz
ja es mod: gondolom a dizelböl ha jol tudom cegkent visszaigenyelheti az afat, benzinböl nem (ha esetleg vallalkozokent taxizik....nem tudom ilyen van e de ez is lehet szempont naluk)
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #134437 üzenetére
Egy rakat taxis ismerosom van, mindnek sajat autoja van
-
Qru
MODERÁTOR
válasz SaNyEe #134436 üzenetére
Amit 170-180k km-reesként árulnak abban pont 400-600k km van általában.
A példádnál maradva 2/3-al tovább bírja a taxisé, akkor ha optimisták vagyunk és 600k-ig semmi baja a taxisnak vele akkor magánhasználatban az 200k-t jelent.
Egyáltalán nem éri meg neki a dízel, kivéve ha szeret szívni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
válasz SaNyEe #134436 üzenetére
Szerintem a taxisok közül sokan már nem veszik a járművet, hanem csak lízingelik. Ott meg édes mindegy számukra, hogy mikor mi megy tönkre, mivel nem ők fizetik és adott esetben a javítás idejére cserejárművet is kapnak. Szóval ilyen szempontból nem feltétlen mérvadóak olyan nagy mértékben véleményem szerint.
[ Szerkesztve ]
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Surda- #134434 üzenetére
Mazda 6-ot akkor vennék, ha kifejezetten szeretném az ütközéskor instabilan viselkedő (értsd szépen összegyűrődő) önhordó karosszériát. Tipikus (ezredforduló körüli) Japán ebből a szempontból
Maradt a Mondeo.
Milla körül az mit jelent? Mert ha felette 1-200e pénzzel az jó, az ársáv kb felső harmada körül válogatsz.
Ha milla alatt, akkor meg már eleve, hogy is mondjam finoman, a zavarosban halászol és jó közelítéssel valami szarba tenyerelsz, aminek a szagát és állagát vételkor megválaszthatodVárosi dízel témához annyit dobnék hozzá, hogy egy vagon taxi városban rohangászva megfutja a 4-600e km-t mire cserélve lesznek. Ha annyira rossz volna városi körülmények között a dízel egy taxis nem sok, annyi nem venné. Igaz hidegindítást a taxik napi 1 alkalomnál többször nem sűrűn szenvednek el, de sima polgári használatnál sincs 2-3-nál több hidegindítás.
-- end of transmission --
-
SzlobiG
félisten
válasz Surda- #134429 üzenetére
MK3-as mondeoba a dízel nagyon nyűgös a csúcsok a magasnyomású nem hosszú életű és drága a javíttatása ami mellé ott egy kettős tömegű kuplung is. Most pont van egy példám erre a mondeo csoportba a tagnak elfingotta magát csúcsok 45e/db, magasnyomású 130e+munka díj 30-50 között. Ilyen számok mellett már lassan többe van a leves mint a hús...és ugye ezek 2006 előtti autók nehéz olyat találni ami rendben van.
Mazda 5-öt nem ismerem, de a rozsdásodás ott is érvényes az évjárat azonos a hatossal. Sokkal olcsóbb egy benzinest(szívó) fenntartani mint egy dízelt max ha hosszú távon használod pl külföldre kijárni.
-
-
Surda-
őstag
1millió körüli, kb 2005-ös vagy fiatalabb kombikat nézegetek. Ford MOndeo vagy Mazda 6 szerintetek?
Pici indoklással?[ Szerkesztve ]
"Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
válasz szabonagyur #134420 üzenetére
Csak három alkalommal,de ki számolja
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
kenguru99
senior tag
-
Kornel
veterán
válasz szabonagyur #134420 üzenetére
A másikba volt 😉
-
szabonagyur
félisten
Vóótmáá?[link]
-
veterán
válasz Kornel #134413 üzenetére
Fasza kis gép, egy V5-re egyszer beneveznék - lenko fórumtársnak ez van Golfban. Egy leharcolt VR6-ot vezettem anno, az mondjuk egy rakás fosch volt.
A konkrét példányról 1. körben lekaparnám a fóliát, esetleg a szárnyat (ha nem gyárilag ilyen), egy normális felnit alá és -reméljük- kész.
-
Kornel
veterán
Tesom valami sportosabb autót akar majd venni, fel éven belül.
Toledo 2.3 V5 mennyire nyűgös?
[link]
Egy ilyet még én is bevallalnek
Persze ha nem nagyon bugos.
Ja a kerete 1-1,3M.[ Szerkesztve ]
-
őstag
Erősítsetek meg kérlek, hogy jól látom-e. Az ott egy hegesztés a tornyon!?:
Volvo C30 1.8i. Az eladó mondta, hogy az autót 1,5 éves korában összetörték kint Németországban (azt nem tudja, hogy mennyire), úgy került ide, hogy a második tulaj megcsinálta, ő pedig már a harmadik tulajdonos. Elvileg vásárlás előtt elvitte az Ivanicsba, ahol átnézték és rendben találták.
Na nekem a rendben találás az nem ilyen..[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
#81562624
törölt tag
Sziasztok,
autóvásárlásban kérnék segítséget, mert nem igazán értek az autókhoz.
Főleg városi használatra kellene, ritkább esetben hosszabb távra. Elsőre úgy gondoltam, hogy kb. 500-800 ezer Ft-ot szánnék rá. Ez módosulhat indokolt esetben. Itthonról venném. Nem volt még saját kocsim, kevés típust vezettem, úgyhogy nem igazán tudom milyen márkák között érdemes nézelődni. Jó lenne egy olyan, amiben a valós (nem visszatekert) km óra állás van, ami max. 250 ezret mutat...
Egyelőre ennyi jutott eszembe.
Köszi előre is. -
Bad Pritt
félisten
Ha már ilyen eltűnőfélben lévő gyártókról van szó: most fedeztem fel, és meglepett, hogy a Chevy konkrétan kivonul itthonról. Pedig tele vannak az utak ilyen 10-12 éves poszt-Daewoo kocsikkal még, Kalos, Lacetti, Aveo, szóval ment a szekér egy darabig, de az mondjuk tényleg igaz, hogy Cruze-t, új Aveót, Epicát alig látni. Az új Sparkkal konkrétan még egyszer sem találkoztam, az a kocsi volt talán a legnagyobb hibájuk, aki egy kicsit is figyelt, az észrevette, hogy a Suzuki gyakorlatilag ugyanazt kínálja olcsóbban a Splash-sel.
A Mitsubishi-nél én azt nem értem, hogy ha már ennyire leszarják a Lancert, pedig lehetne húzónév is, akkor miért nem nyomják meg a kiskocsikat? A Mercedes ott nincs jelen, új Smart sincs már egy ideje. Bár nyilván tudják, hogy telített a piac, de azzal a Space Starral sok vevőt nem fognak becsábítani...
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
-
TaaT
nagyúr
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Flair Signature
- ÚJ Besen BS20 Smart 11-22kW elektromos autó töltők GARANCIÁVAL, számlával, készleten
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Vállalom Xiaomi Okoskamerák szoftveres javíttását
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával