Hirdetés
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- MárkaLánc
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Vissza a jövőbe film Peabody fészere baki.
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
- DVB-T/T2/C+FM+DAB USB tuner stick
- Gépház az asztalon. Soha nem fogom ezt megérteni.
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Sziasztok!
Új munkahely miatt autóvásárlás előtt állok, mivel tömegközlekedéssel szinte megoldhatatlan a dolog és ehhez keresek autót.
Naponta 110 km-t kell megtennem, melynek 90%-a autópálya, de számoljunk havonta 2400 km-el. Ilyen futásteljesítményhez benzines autóban gondolkozok, már csak elvi okokból is a benzin szimpatikusabb, de emellett volt már negatív tapasztalat a családban dízellel, szóval azt meghagyom a mezőgazdaság számára.Eddig két autót nézegettem, 2.5-3M körül:
Volvo C30 1.6 esetleg 1.8
Mazda 3 1.6 (második generáció)Ha jók az információim, akkor mindkét kocsi Ford Focus alapokon nyugszik és alapvetően pozitívak a velük kapcsolatos vélemények. A Volvonál 8-9 literes fogyasztásokról írnak, amit kicsit sokallok, a Mazdánál inkább 7 liter körül alakul.
Esetleg van bármi infótok, amit érdemes tudni ezekről az autókról? Mire kell odafigyelni, van-e típushiba, stb. Emellett nyugodtan javasolhattok más típusokat is, lehet elkerülte valami a figyelmemet. Ami kizáró ok: francia, olasz, koreai, opel, ford, kis turbós motor...Egyébként tetszik az első generációs Honda Jazz is, egy korrekt kéziváltós, 1.4-es példány már 1.5M-ért megszerezhető (szóval az ember pénztárcája örülne a dolognak), viszont nem tudom, hogy a napi szintű autópályázást hogy viselné.
Aztán ott van az ufo Civic.. volt már szerencsém hozzá, nekem nem bejövős.Segítségeteket előre is köszönöm!
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Sziasztok!
Csapongok össze vissza, még mindig keresem az "igazit".
Nagyon a Volvo C30-ra vagyok ráállva, de majd' egy millióval olcsóbban érdekes lehet egy Fiat 500-as is, 1.4 16V motorral. Erről van valakinek tapasztalata? Vagy általánosságban az 500-asról?Esetleg bármi stílusos ötlet 2M körül? Mint a fentiekből látható, nem probléma a 3 ajtó és a csomagtér hiánya. Aránylag fiatal vagyok, gyerek még 5 évig biztos nem lesz, maximum ketten használjuk, 50-50% város-főút megoszlásban és csak és kizárólag benzin jöhet szóba.
Félve említem meg, hogy itt kezdődik az NC Mazda MX-5 is 1.8-as motorral.. egész éves használatban a Soft Top az mennyire necces? Tudom, télen a hátsó kerék miatt vigyázni kell..
Remélem hamarosan letisztulnak a dolgok és nem hordok össze több ilyen f.szságot.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Sziasztok!
Linkelek három Volvo C30-at, tudtok mondani bármi ellenérvet, ami miatt valamelyiket inkább NE?
Mindhárom itthoni üzembe helyezésű, szóval kis szerencsével különösebb meglepetéseket nem okozhatnak. Persze a legdrágább a legvonzóbb, már csak a színe (valamint a színre fújt tükör), a felni és a futásteljesítménye miatt is, de azért jelentős a felára..
Hogy az istenbe vehetett valaki anno ilyen piros színben egy Volvót?A motor nem túl erős, de nekem bőven elég lenne és tudomásom szerint rendszeres szervizelés mellett, örök élet + 1 nap.Pár hete sajnos premier plánban láttam egy frontális ütközést főúton (az előttünk lévő autó csattant, mi hatalmas szerencsével elkerültük), szóval a korábban általam említett Fiat 500-ban már nem érezném magamat biztonságban, pedig élvezhető autó az 1.4-es motorral.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz rbalint88 #126315 üzenetére
Egyik az konkrétan Volvo Selektes, szóval egy márkakereskedés hirdeti, a másiknál is írják, hogy el lehet vinni bárhova szervizbe bevizsgálásra. Persze egy márkakereskedés sem kisangyal, de azért ennyire csak meg lehet bennük bízni.
Volt Volvo V50 1.6D a családban.. ha nem városban használod és tele vagy pénzzel a javításokra, akkor bátran. Egyébként nagy ívben el kell kerülni, beteges egy konstrukció.
A Fordok belső terével nem tudok megbarátkozni és akkor még finoman fogalmaztam.
20-25 ezerért bárhol ízlésesen bebőröztetem a kormányt, az már nem tétel.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Sziasztok!
A Volvók mellett nézegetek most már Mazda 3-at is (2007-2008 körülit), 1.6-os vagy esetleg 2.0-ás motorral és több automata váltós példányt is találni a neten. Mit lehet tudni erről az automata váltóról? Van valakinek tapasztalata vele?
Illetve aki már csináltatott a kocsiján komplett alváz és üregvédelmet (ahogy olvasom, ez a Mazdáknál elkerülhetetlen), kb. milyen árral lehet számolni? Tudtok megbízható, szépen dolgozó műhelyt a Győr-Budapest vonalon?
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz MunezXBK #127076 üzenetére
Azt tegyük hozzá, hogy Volvo C30-ról (esetleg V50) van szó és ha minden igaz, akkor sok közös vonás van ebben a két autóban, illetve a Ford Focusban. Legalábbis az interneten ilyen információk terjengenek.
Félve néztem S60-at illetve V70-et 2.4D-vel vagy D5-el, kézi váltóval, de rövid városi használatra, munkába járáshoz (10-10 km) félek a dízeltől.Egyébként ez úgy jött, hogy van autóra most 2M forintom (+-200k) és ebből szeretnék kihozni valamit, ami nem feltétlenül kell, hogy praktikus legyen, de örülnék, ha nem lenne több 8 évesnél és a kötelező szervizeken kívül nem kellene vele foglalkozni, mivel nem az autó bütykölés a hobbim..
Ez a két márka tetszik, de C30-ból ilyen áron csak a
szarfosdízel van, illetve néhány hulladék benzines, Mazda 3-ból pedig már az első generáció utolsó évjárat szép példányait is meg lehet kapni."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Luck Dragon #131605 üzenetére
Az 1.6 dízelt lehetőleg messzire kerüld el (de talán még a 2.0-ás dízelt is), a többi motorral viszont nagyon nem lőhetsz mellé.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz 2thletme2day #131962 üzenetére
Voltam már párszor a mazdás kereskedésben, mivel győri vagyok.. láttam érdekes autókat mesés kilométer állással, szóval csak óvatosan.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Bad Pritt #132730 üzenetére
Szia!
Faterom 1,5 éve vásárolt egy ilyen Kia Riot (újonnan, szalonból), 1.2-es benzines motorral.
Beletettem én is néhány száz kilométert, illetve utasként több ezret is, szóval talán valamennyire mérvadó lesz a véleményem.
Az ülés szerintem baromira kényelmetlen. Fél óra vezetés után már derékfájással szállok ki, pedig még csak 30 éves vagyok, de egy Győr-Budapest szakasz végén garantált a tolószék. A kormány agyon van szervózva, semmit, hangsúlyozom, SEMMIT nem érezni az útból és úgy az egész autóból rajta, utálom. Ezen felül az egész belső terét mintha egyben fröccsöntötték volna valami hitvány anyagból. Nem tudod az ajtó könyöklő részén megtámasztani a karodat, mivel a párnázást hírből sem ismeri (könyörgöm, még a barátnőm fapad, béka lámpás VW Poloján is párnázott), helyette a kemény, kopogós műanyag van, a kapaszkodóval megspékelve. A váltó jobb, mint a francia kocsikban, de rosszabb, mint egy rendes japánban vagy németben. A kocsi hátulja elpattog az úthibákon, de szerintem ez sok hasonló méretű, kategóriájú autóra igaz. Az 1.2-es motorról van ugye tapasztalatom, városon belül eljutni A-ból B-be tökéletes, de sokkal többre nem szabad számítani. Esetleg agyonpörgetve valami történik, de egy erősebb széllökés jobban hátba vág, ha sétálok. Autópálya tempónál (130) már idegesítően hangos, szélzaj, üvöltő motor, kerékzaj, stb. Azért volt egyszer, hogy 150-160-al jöttem végig, viszont ott már nagyon figyelni kell, mivel ezzel az élettelen kormánnyal nagyon bizonytalan az egész. Illetve ha egyszer felgyorsultál 160-ra, akkor abból nem igen szabad visszavenni, különben többé esélyed sincs elérni.75% város, 25% főút viszonylatban a fogyasztása 5,5 liter körül alakul, ami szerintem nagyon korrekt, ezen felül városban jó a motor zajszigetelése, nem is hallani (ez szerencsére 4 hengeres, normális járáskultúrával). Illetve a legjobb érv még, hogy mégiscsak egy új autó, annak minden szépségével együtt.
Ha bármi kérdésed van, akkor itt vagy akár privátban is felteheted.
ui.: Azért az mindent elmond az autóról, hogy már fater is nézegeti, hogy mire cserélje le, pedig van a kocsiban összesen 18.000 km. Az a véleményem, hogy ennyi pénzért inkább egy 1-2 éves, alig futott, használt autót kell venni, ami már túl van az első éves 1-2 milliós értékvesztésén.
szerk.: Most olvastam az újabb hozzászólásodat: 190 centivel el lehet férni elől, de a hátsó tér nem túl nagy. Még 4 felnőtt egy néhány órás utazást elvisel, de öten tényleg csak városon belül néhány kilométerre, különben emberkínzás.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
És olyankor mi a menete, ha a vásárolni kívánt gépkocsi az ország másik végében van egy isten háta mögötti faluban, ahova értelemszerűen csak egyszer kívánok leutazni?
Szóval nem tudom azonnal elvinni még aznap eredetvizsgára, a biztosítást mondjuk közvetlenül az Allianz oldalán kötném. Eredetvizsga nélkül nem is lehet megkötni a biztosítást? Tételezzük fel, hogy újonnan itthon üzembehelyezett a kocsi, szóval nem valószínű, hogy lopott.
Köszönöm a segítséget előre is!
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Erősítsetek meg kérlek, hogy jól látom-e. Az ott egy hegesztés a tornyon!?:
Volvo C30 1.8i. Az eladó mondta, hogy az autót 1,5 éves korában összetörték kint Németországban (azt nem tudja, hogy mennyire), úgy került ide, hogy a második tulaj megcsinálta, ő pedig már a harmadik tulajdonos. Elvileg vásárlás előtt elvitte az Ivanicsba, ahol átnézték és rendben találták.
Na nekem a rendben találás az nem ilyen..[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz z123456789 #136776 üzenetére
Bár itt többen lebeszéltek erről a motorról, nekem konkrétan ilyen van egy C30-as kaszniban 1,5 hónapja. 50-50% város/autópálya használat mellett saját mérés alapján (mindig első kattanásig tankolom ugyan annál az OMV-nél) 7,2-re jön ki a fogyasztás. Ez a motor elvileg örök élet meg egy nap kategória és igen, a Fordtól származik.
Az igaz, hogy nem egy erőgép, de a napi közlekedésre szerintem elég. Egy baj van vele, hogy 130-140-es tempónál pályán már 4000 körül forog, de mivel a 2.4-es szívó benzin is csak 5 sebességes, az is forog közel ennyit és emellett még 2-3 literrel többet is kér. Viszont jobban megy, az tény.
Mielőtt vásároltam, fél évig nézegettem ezeket, mert csak és kizárólag C30 érdekelt. Annyit derítettem ki, hogy az 1.8-as motorral lehetnek gondok és többet is eszik, mint a 2.0-ás, szóval azt én nem erőltetném. 1.6, 2.0 vagy 2.4, esetleg T5!"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz rbalint88 #136786 üzenetére
Szerintem értelmes D3 vagy D4 inkább 3 milliótól kezdődik sajnos.
Mondjuk egy évben csak a munkába járás 16.500 kilométer ilyen távolságon, (21 nap x 70 km x 11 hónap, ha feltételezünk 1 hónapnyi szabadságot), ez 7,5-es fogyasztással benzinben ~396 ezer, 6-os fogyasztással dízellel legyen ~317 ezer. 79 ezer forint a különbség és ha a dízelnél valami gebasz lesz (márpedig jó eséllyel lesz), akkor ennek a többszörösét fogja rálocsolni. De még ha évente 2x ennyit is megy, szerintem még ott sem egyértelmű a dízel előnye.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Declare #136795 üzenetére
De azért azt vegyük hozzá, hogy egy autó nem csak a motorból áll.
Millió egy dolgot fel lehetne sorolni a kerékcsapágyaktól kezdve a lengéscsillapítóig, ami azért a sok-sok kilométer alatt biztos jobban elhasználódik, mint az ötöd annyi városi használat mellett. Lehet, hogy ezek kisebb tételek összegben kifejezve, de a sok kicsi sokra megy."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Faterom végre lecseréli a 2 éves Kia Riot és átül valami "normális" autóba.
80%-ban városban használja, a többi főút, meg évente 1-2x elmennek nyaralni. Rá van kattanva a hibridekre, eddig a Toyota Prius 3-at nézegette, de miután tegnap beült egybe, valahogy elment a kedve tőle.. hát igen, kell egyfajta gyomor a beltér elfogadásához.
Ezután ajánlottam a figyelmébe a Lexus CT200h-t, aminek ugyan az a hajtáslánca, de legalább jól néz ki. Eléggé megtetszett neki, a napokban meg is fog nézni egy példányt itt a környéken. Lehet tudni, hogy a Lexusnál mennyire segítőkészek, ha alvázszámot kell lekérni?Esetleg ilyesmi árban, 4-4,5M körül mi az, ami még ajánlott lehet használtan pár évesen? Auris Hibrid?
A Honda hibrid rendszere milyen a Toyotához képest?"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz rbalint88 #137045 üzenetére
Én ADAM1337 [ezen] hozzászólására akartam ajánlani a Volvo C30 T5-öt, 4 ülés, eléggé kompakt, 230 paci, van sok kézi váltós példány és a zajszigetelése is sokkal jobb, mint egy Focusnak, amire alapvetően épül, annyi a hátránya, hogy FWD. De ez lehet, hogy inkább 3,5M+.
2M-ért még én is beneveznék egyre"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Az azért tényleg megmosolyogtató, hogy ennyi pénzért még ott vagyunk fennakadva, hogy nem tetszik a formavilága egy amúgy nem annyira rossz autónak..
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
S40 kapcsán az 1.6-os motorral visszafogottan hajtva még városban is tartható a ~7 liter klímával. Persze én már 45-nél 5.-et kapcsolok és 2000 fölött sem igen van a fordulatszám, csak ha elhagyom a várost.
Itt a spritmonitor adatlapom: [link]
Éppen ma fogok újra tankolni, ahogy számolom, ma is 6,7 körül fogok kijönni, pedig volt benne 30%-ban város is (Győr és Budapest)."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz rbalint88 #138433 üzenetére
Jó, az is igaz, hogy Győrben sem a belvárosban járok, szóval dugóban ácsorogni nem igen szoktam.
Eddig úgy tudtam, hogy csak a dízeleknek nem tesz jót az alacsony fordulat (kettőstömegű, stb.). Ezek szerint a benzineseknél sem ajánlott így használni?
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz z123456789 #138436 üzenetére
Ez Ford motoros, ugyan ez van nekem is. Egyébként ezt a szép S40-et éppen az utcánkban áruljál, naponta kétszer szoktam látni, amikor elmegyek mellette, mivel kint parkol (szerintem már hónapok óta alig használják). Én rápillantanék a helyetekben, elég meggyőző.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz z123456789 #138441 üzenetére
Azt szokták erre a motorra mondani, hogy örök élet +1 nap. Ez került millió egy Focusba és C-Maxba is, szóval az alkatrész árak is teljesen barátiak.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz z123456789 #138455 üzenetére
Én abszolút támogatom a haverodat, ha ez az S40 az álma és tetszik neki, akkor vágjon bele.
Akik ehhez a fórumhoz hozzászólnak, 90%-ban gyengének tartják, mert ugye 5 hengertől felfele kezdődik csak az "élet" , de el kell fogadni, hogy az emberek túlnyomó többségének bőven elég ez a teljesítmény is, nem szabad senkit eltántorítani csak azért, mert 101 lóerős a motor.
Mondjuk legalább egy százast még kötelező belőle alkudni, de ha 200-at sikerülne, az még jobb."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz z123456789 #138561 üzenetére
Szia! Nekem is az a véleményem, mint az előttem hozzászóló kollégának. Ez egy 8 éves használt autó, ennyi idő alatt szerintem bármelyikünknél előjönnének ezek a hibák, bármennyire is vigyázunk az autóra. Elviszitek egy belső autókozmetikára és patika lesz a belseje.
Apukámnak világ életében új autói voltak, így amikor júniusban kimentem Ausztriába a 7 éves C30-asért, akkor én is húztam a számat, mert nem olyan volt, mint amihez hozzászoktam.
Első lökhárító jobb eleje fennakadt valahol tolatáskor, elmozdult a helyéről, így ott nem tökéletes az illesztés és egy 2 centis repedés is van rajta, ajtók alsó részén néhány gombostűfejnyi sárgás rozsda folt látszik kőfelverődés miatt, a csomagtérnél bepakoláskor a fényezést párszor összebaszták, egyik középső szellőzőrostély horizontális állító műanyagja belül el van törve, ülésen volt 1-2 folt, hátsó lámpabúrán van 1-2 repedés illetve ami a legidegesítőbb, hogy az első fényszóró egy elérhetetlen sarkában egy döglött pók van, amit kb. lehetetlen onnan kiszedni, meg ilyenek..Aztán miután elvittem kozmetikába és tökéletesre kipucolták, valamint használtam 1-2 hetet, már nem is zavartak ezek a hibák, legalább így ha valami hiba keletkezik rajta, már nem fog annyira idegesíteni.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Én teljesen megértem a kollégát, oké, hogy túlzott ezzel az 500k-val, de ettől függetlenül drágább lehet egy dízel szervizelése, ha gond van vele.
Az meg a másik, hogy nem mindenkinek tetszik a dízel. Engem is kifejezetten zavar a hangja illetve a rezonancia, amit átad az egész autóra.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Jojo5 #139097 üzenetére
Igazából a lemezek alatt a C30/S40/V50 egy Ford Focus II. Az egész futómű, fékek, meg a motortérben is elég sok dolog, ennek köszönhetően nem túl drága a fenntartása. Persze azért sokkal komolyabb a hangszigetelése, jobb anyagokból van, stb.
De ha már el van döntve, akkor nincs is kérdés.
Nekem C30 van, de nézegettem vásárlás előtt szintén az A3-as Audikat is, csak valahogy nem jött be a belső dizájn és egy kicsit drágább a fenntartása. Régebben többet vezettem is, emlékeimben egy fokkal egyébként komolyabbnak tűnik, mint az említett Volvo.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Jojo5 #139100 üzenetére
Lehet, hogy a többiek már látták ezeket a sorokat leírva tőlem, szóval előre is elnézést!
3 hónapja vettem egy osztrák nénitől aki a második tulajdonosa volt (az első tulaj 3 év alatt rakott bele 5.000 kilométert, ismerősök voltak), végig vezetett szervizkönyv, 2009 júniusi az autó és vásárláskor is csupán 32.800 kilométer volt benne, azóta 4.200-at raktam bele.
Korábban apukámnak volt már V50-ese, szóval tudtam, hogy mit veszek (neki 1.6D-volt, más néven betegágy , nekem sima 1.6 benzin).
Mint nesa is írta, a Volvo, különösképpen a C30 egy életérzés, vagy nagyon bejön vagy nagyon nem. Én az előbbi csoportba tartozom, imádom a teljesen üveg csomagtérajtót, a lámpáit, a tető ívét.. Féltem tőle, hogy kicsi lesz a csomagtartó, de mivel csak ketten használjuk, így nem okoz gondot. Szerencsére a hátsó ülések teljesen vízszintbe hajthatóak, így pedig hatalmas lesz a csomagtér. Éppen a hétvégén segítettem költöztetni és 11 darab banános doboz csont nélkül befért úgy, hogy felettük még hátra láttam a visszapillantó tükörben.Pár hete pedig kutyával nyaraltunk, ő utazott a csomagtartóban a csomagok pedig a hátsó üléseken. Oké, bepakolni nem a legkényelmesebb oda hátsó ajtók hiányában, de évente párszor ennyi belefér.
A motorokról. Dízelből csak a Volvo féle 5 hengerest ajánlom, amit a C30 esetében D3 vagy D5 néven lehet megtalálni, benzinesből az összes rendben van, persze a 2.4 vagy T5 az igazi, de a gyengébbekkel sem lőhetsz mellé, maximum nem mennek annyira. Ugye írtam, hogy nekem 1.6 van, ez városban és a szabályokat nagyjából betartva elegendő, de azért jobban örültem volna erősebbnek, csak fél év keresgélés után sem találtam olyat, ami minden igényemet kielégítette volna, így maradt ez.
Remélem tudtam segíteni.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Declare #139108 üzenetére
Nekem az a tapasztalatom, hogy az új V40 sokkal sterilebb, mint a C30/S40/V50.
Mondjuk azért egy 1.6 benzinnel vagy 1.9 TDI-vel szerelt A3 sem a vezetési élmény netovábbja. Nem is tudom, hogy milyen motorral vennék ebből az A3 generációból, ha csak azt lehetne és 2-2,5M forintom lenne rá.. sok rosszat olvastam itt az 1.8T-ről is.Ha apukádnak meg új A3 van, az azért más ligában játszik, mint a V40, még ha a méretük azonos is. Inkább egy Golffal állítanám szembe, de esélyes, hogy még azzal szemben is alul maradna, ami a minőséget meg úgy kompletten a feelinget illeti.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Jojo5 #139111 üzenetére
Igazából a lámpa formáját meg a lökhárítókat leszámítva nem nagyon van különbség, 2009 nyarán volt egyébként ez a külső facelift.
De a gyártás első évében (2007) még az S40/V50-ben 2004-ben bemutatott belső térrel gyártották, de 2008-tól már az újabbikkal (és ez még a külső facelift előtt történt):A váltó mögött változott meg a kardánbox, a tekerő gombok kaptak egy fémes gyűrűt, mivel az élükön hajlamosak voltak erősen kopni, valamint a szellőző rostélyokat is ha megnézitek, akkor régebben kompletten lehetett fel-le irányítani, az újabb verzióban viszont már a lapátok szögét lehet változtatni.
Ezen kívül valamikor 2008 végétől a hátsó ajtón a Volvo felirat már nem a kilincsen kicsiben van rajta, hanem nagyban az ajtó szélességében illetve valamikor ez idő tájt a külső visszapillantó tükör is nagyobb lett, sokkal több dolog belefér. Új kárpitok és színek jelentek meg, egy picit finomítottak az óracsoporton (ezt tényleg csak a nagyon fanatikusok veszik észre), a kormány bőrözése 2007-ig textúrázottabb volt, utána sima lett.Amit még érdemes megemlíteni a kárpitok kapcsán, hogy szerintem nagyon jó minőségű a sima szövetkárpit (nekem is ilyen van), aztán van a műbör és a rendes bőr. A legtöbb sajnos a műbőrös verzióval van szerelve, az szinte kivétel nélkül el van hasadva a vezető oldalon az ülőrészen az összes példányban akár több helyen is, szóval nem ajánlom.
A navigációt nem erőltetném ebben a típusban, talán 2013-az as utolsó frissítés hozzá, szóval kissé idejétmúlt, más dolgot pedig azon a kijelzőn nem lehet megjeleníteni.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Jojo5 #139115 üzenetére
Szép ez az A3, de 3,5M alatt kétlem, hogy kapni lehetne ilyet.
Automatával a 2.0D-t, a D3 és D5-öt vagy benzinesek közül a 2.4 vagy T5-öt lehetett kapni. Ha 40-50.000 kilométerenként le volt cserélve benne az olaj, akkor nagy baja nem lehet. Ezek 5 sebességes váltók, elvileg a 6-os egy fokkal jobb, de szerintem olyannal a gyártás utolsó évében szerelhették csak őket, az meg biztos kilóg a büdzséből. Kézi váltóval sok gond nem lehet.
Teljesen mások vagyunk, más preferenciákkal. Én szeretem, hogy van az enyémben gyári bluetooth kihangosítás (zenét nem tudsz átküldeni vele a kocsi hangrendszerére), ülésfűtés, aztán nagyjából itt ki is merült az extrák listája. Ez hiába 2009-es (külsőleg még facelift előtti), sajnos valami olyan elbaszott osztrák verzió, amiben se AUX, se USB nincs, ezt eléggé sajnálom illetve tempomat sincs benne, ami szintén jól jönne. Utóbbit le fogok vadászni az ebayen hozzá bontottan kb. ~15.000 forintért, előbbire csak sokkal drágább megoldásokat láttam, ott lehet egy olcsó FM transzmitter lesz a megoldás..
Egyébként örülök, hogy ez még a régi lámpás, mivel ahogy látom, az új Volvóknál is inkább ez a lapos, széles lámpa jött vissza, ez meg jobban hasonlít az enyémhez, valahogy autentikusabb.
Épp a Volvo topikba írtam 1-2 napja, hogy jobb lenne egy automata váltós, hibrid kocsi, legalább 135 lóerővel, de majd legközelebb. A kis fogyasztás és a kuplung elhagyása városban áldás, a sok ló pedig autópályán jön jól.
A motorokkal kapcsolatban sokkal beszédesebb a wikipedia szócikk a kocsihoz: [link]
A lényeg, hogy benzinesből nyugodtan bármit vehetsz, dízelből az 1.6D-t került el messzire, de én a 2.0D-t sem erőltetném.
Szerk.: Csak egy fajta üléssel szerelték őket, egyedül a kárpit ami különböző. A Volvo ülések legendásan kényelmesek és ez alól a C30 sem kivétel. Nekem sok autóban 20 perc után már fáj a derekam, de ebben semmi. A méretekhez: 181 centi vagyok, eléggé nyakigláb típus, de ha teljesen hátratolom az ülést, akkor már szinte el sem érem a pedálokat és a váltót.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Declare #139117 üzenetére
Úgy érzem magam, mint valami hittérítő, pedig nem vagyok elvakult.
Azt aláírom, hogy az Audi komolyabb autó, egy prémium gyártó terméke, míg a Volvo szerintem sosem volt igazán prémium gyártó. De ezt a különbséget talán jól tükrözi az áruk, ugyan olyan évjáratnál, kb. ugyan olyan futás mellett az A3 nem kicsit drágább, mint egy C30.
El kell dönteni, hogy beáll az ember a szürke tömegbe az A3-al vagy vesz valami igazán egyedit, stílusosat.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Jojo5 #139124 üzenetére
Vehetsz 2000-es dízelt, de lehetőleg az 5 hengereset, amit a Volvo D3 vagy D4-nek hív. A sima 2.0D az 4 hengeres és nem a Volvótól származik. Nem akarok hitvitákba belemenni, én személy szerint benzin párti vagyok, soha nem vennék dízelt.
(#139125) Declare Prémium gyártótól származik, még ha az anyagok nem is olyanok, mint egy A8-as Audiban. Az összeszerelési minőség, a kapcsolók kattanása, a kaszni merevsége és az egész mögött a mérnöki tudás az, ami megkülönböztet egy A3-as Audit mondjuk egy Opel Astrától.
Ha akarnák, körbevarrhatnák a műszerfalat a legfinomabb bőrből az A3-ban is, de senki nem fizetné ki a felárat.Vehetsz Rolexet acél tokkal vagy full aranyból is 10x annyiért. Attól az előbbi még prémium, még ha kommersz anyagból is van megmunkálva. Ott van mögötte az a tudás, az a know-how, ami sok más gyártónál nincs. Szerintem ettől prémium a prémium.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
A korábban linkelt kocsik közül én a Corsával hajtanám tovább a 38+-os nőket.
De ha mást is lehet választani, akkor ennyi pénzért ránéznék a Honda Jazzre, szerintem sokkal jobb autó, mint a Corsa. Nem puncimágnes, de azért nem is annyira fogamzásgátló, mint egy Suzuki.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Alvin_ti4200 #139276 üzenetére
Szia!
Ami nekem is eszembe jutott ilyesmi áron, az az Audi A2, Honda Jazz.
Aztán miután vettél be Daedalont, akkor érdemes lehet ránézni valami koreiai csodára is, pl. Kia Rio."Less but better" - Dieter Rams
-
-
őstag
válasz HookR #139512 üzenetére
Nem állítható, a hátsó üléseknél tudod a magasságát állítani és ennyi.
Számomra teljesen kényelmes, pedig nálam maga a háttámla is majdnem függőlegesen áll, de még így sem ér hozzá a fejem a fejtámlához, csak ha szándékosan hátra támasztom, de úgy meg bealszok, annyira pihentet.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz runner 125 #139523 üzenetére
Most ahogy jöttem haza munkából megpróbáltam a parkolóban megmozdítani, de szerintem a C30/S40/V50-ben fix. Vagy gyenge vagyok hozzá.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz CsakEgySrác #139592 üzenetére
Allianznál van egy ún. Bázis Casco nevű kiegészítő biztosítás KGFB mellé évente 6.000 forintért, ami elemi- és lopáskár ellen véd. Szerintem ennyit bőven megér.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz HookR #139877 üzenetére
Egy kolléga 1-2 hónapja linkelt ide egy saját maga által létrehozott oldalt, ahova a hahus találati linket bemásolva listázta az autókat a hirdetés kódja (szóval a feltöltés dátuma) szerint csökkenő sorrendben.
Most nincs kedvem visszakeresni, de ha olvassa az illetékes, akkor linkelhetné megint!
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz roberto211 #140051 üzenetére
Én ezt úgy oldom meg, hogy soha nem kapcsolom le.
"Less but better" - Dieter Rams
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Villanyszerelés
- Hálózati / IP kamera
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- iPhone topik
- Dacia topic
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen