Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sh4d0w: Én és a számítógép
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- GoodSpeed: Aquaphor Modern víztisztító
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- GoodSpeed: Keychron B6 Pro billentyűzet az iPad mellé
- Meggyi001: Chrome - Kérjük vissza a Chrome alsó letöltési sávját
Új hozzászólás Aktív témák
-
tildy
nagyúr
Ez igaz, de az is igaz, hogy pl. Budapestről nyíregyre olyan gány minőségű vonattal jutsz csak le (ha nem veszel ic jegyet, márpedig szvsz azért a + félóráért, hogy ott ácsorogjak az állomáson a kispirosra várva, nem éri meg...), hogy
Szerencsére az újszászi vonal (Bp-Újszász)elég korrekt , szerintem
A manóba, beszüntették a 20.05 -ös miskolc felé menő gyorsot(szerencstől személy volt)?
[Szerkesztve] -
Jégkokó
veterán
Az elöbb olvastam, hogy csak 2007 ben érkeznek az új motorvonatok magyarországra.De azt nem értem, hogy ha egyszer van benne biztonsági kamera, akkor mi a fenéért nem fogják azt használni, mert az talán visszaszoríthatná a vandál állatokat.Mert pesten az új volvó buszokat se cseszték még szét,legalábbis én ugy látom
-
regent
aktív tag
válasz
Intelligencs #94 üzenetére
Azért egy jó vìz-gáz szerelöö magyarországon sem panaszkodhat.
Legylább 500 csak a kiszállás, persze nem azonnal, hanem majd ha éppen ráér a sok melótól. Aztán 2500 alatt nem áll meg, még akkor sem, ha csak leszedi a bojler burkolatát és belefúj, aztán meghúz egy csavart. Persze számla nélkül. Számlával 3000+.
Ez volt pécsen kb 4 éve. Azóta magyarországon nem nagyon hívtam gázszerelööt.
Amúgy az tény, hogy töölünk nyugatabbra, ha valakinek van munkája (gyakorlatilag bármilyen ''rendes''munka), akkor az ( a mi fogalmaink szerint ) bööségesen megél belööle.
Azért csak a mi fogalmaink szerint, mert csak nálunk számit szuper dolognak az, hogy a család nyáron nyaral valami szigeten, télen meg síel valami hegyen másfél-két heteket.
Közben pedig nem jelent gondot a gyerekek beiskolázása, és évente új ruhatárral való ellátása.
Igazság szerint külföldön ezeket természetesnek tekintik, és azt élik meg szegénységként, ha nem Mallorcán nyaralnak, hanem Horvátországban. -
regent
aktív tag
''Sok ember aki telefonon rendelt IC jegyet cseszett kimenni és átvenni (ugye magyarországon vagyunk) viszont mivel a jegyet csak fél órával az indulás elött kellett átvenni ezért addig nem is derült ki a MÁV számára hogy tényleg elviszik-e az adott jegyet
Mivel az IC-re nagy a kereslet és szinte mindíg tele vannak ezért változtattak.
Ezek után teljesen jogos hogy ha előre rendelni akarsz, akkor minimum 1 nappal az indulás elött át kell venned a jegyet, az utolsó napon pedig érkezési sorrendben eladják a fennmaradó jegyeket.''
Nálad aztán termékeny talajra hullt a MÀV propaganda magja.
Mi az hogy sok ember cseszett kimenni az elööre rendelt jegyéért? Pontosan hàny?
Te el tudod képzelni, hogy sok olyan ember van aki passzióból rendel telefonon IC jegyet, aztán persze nem megy ki érte. Csak hogy ezzel is kitoljon a MÀV-val.
È még ha ez így is lett volna, fél óra alatt az ott várakozóknak bööven el lehetett volna passzolni az összes el nem vitt jegyet. Miért nem ezt tették?
Egyáltalán nem jogos, hogy át kell vennem a jegyet egy nappal elöötte. A barátnööm Bécsbööl fog Kaposvárra utazni, és IC-vel KELL mennie, mert nem nagyon van más lehetöösége a ''hatékony'' közlekedésre. Hogyan fogja átvenni a jegyét? Egy nappal elöötte hazajön, és ott alszik az állomáson, vagy mi?
Esetleg te átveszed helyette, és átadod neki mikor leszáll, kb 50 perccel az IC indulása elöött? Mert ugye ekkor már nem vehetné át a jegyét. Tilos. El van adva. Esetleg akkora sor van, hogy nem éri el a vonatot. èppen ezért ELÖÖRE megrendeli. De nem egy nappal, nem egy héttel a vonat indulása elööt akarja átvenni, hanem amikor leszáll a bécsi vonatról, akkor oda szeretne ballagni a pénztárhoz --Esetleg külön egy pénztár az elöörendelt jegyeknek, álom-- ès átvenni a jegyét. Aztán várni még fél órát míg indul a vonat, és hazautazni.
Semmiképpen sem tudom elfogadni azokat az érveket, amik ezeket az idióta szabályokat próbálják magyarázni. -
-
Miért iszik mindenki SÖRT a vonaton (ez az egyetlen élvezete ?
) Ha férfiember vmi italt fogyaszt a vonaton (Ic-ket leszámítva) akkor az 90% valószínüséggel sör lesz. Ez csak nekem tünt fel ?!
-
bbchris
senior tag
válasz
Intelligencs #90 üzenetére
''Nagyon komolyan fontolgatom, hogy az egyetemi diplomám után elmegyek innét, kezd a tököm tele lenni. Majd felfogja végre valami nagykutya, ha az utolsó értelmiségi is elhagyja az országot, hogy csinálni kéne valamit.''
Nem , nem fogják fel . Sajnos ez Magyarország ahol ugye a gömböt húzzák a kockát meg gurítják .
Sajna utaztam egy párszor én is vonaton itt nálunk . Ocsmányak büdösek stb . A Rozsda tartja össze a vagonokat , na a Metro-ról nem is beszélve . Kis híján a félelem kapott el amikor valami tengelyszerű csattanás volt egy fékezés alkalmával . Itt nem a szerelőket hibáztatom mert nem ők tehetnek erről hanem a vezetés . És nem lenne veszteséges a MÁV ha éppen nem kellene annyi irodistát eltartani mert ugye ők azt gondolják hogy nélkülük nem ér az egész semmit . Sok irodista elviszi a hasznot és erre ugye mit lépnek : leépítenek de ugye kit hát a melóst aki eltartja az irodistát és ez = még nagyobb veszteség mivel nincs ki termeljen .
Eleve nagy baj itten magyarországon hogy mindenkit tanítanak valamire és nincs szakmunkás aki termeljen és = nincs bevétel mert nincs honnan . Jó kell a tanulás de azért mindenki nem olyan okos mint ahogy azt hiszi magáról és sajna oylan is megkapja a mérnöki diplomát stb aki egy tök nagy f*sz az egészhez aztán kerülnek ki a sz*rabbnál sz*rabb dolgok amik egy nagy h*nyást érnek . És az meg a legfőbb hiba hogy a diplomásnak más a minimálbére na ja oké hogy többet tanult de ezzel egyre több lesz belőlük és sajna a ''selejtek'' is bekerülnek . A minimálbér az minimálbér , oldja meg most miért :?! Ő ugyanezt mondja nekem én is ezt mondom erre . Nem vagyok a tanulás ellen de sokszor egy sima szakmunkás többet tud és nagyobbat alkot mint egy buta mérnök . Ja és kell nekünk az ügyvéd mikor dunát lehetne velük rekeszteni és sírnak hogy nincs hely , hát erre csak annyi hogy sorry ügyvédből nem állhat egy ország .Sajna itt ugye olyan hiba van hogy a zskmunksnak nem adtak l*f*szt se ígyhát kihalt ez az ág ami = nincs aki termeljen pénzt . Itt senkit sem szeretnék megbántani mert vannak okos mérnökök is aki tényleg tesznek is valamit csak sajna kevés van belőlük .
Na ja egyszóval osztom a véleményedet mert utaztam én is külföldön és no comment mert össze sem lehet hasonlítani egy magyar vagonnal . -
válasz
Dalai Láma #19 üzenetére
Dettó. Múlt évben vonatoztam Ausztriában és Németországban. Ami feltűnt kb. fél óra után, hogy a vonat nem zötyög, hanem siklik. Nincs az a tádám-tádám, tádám-tádám.
A tisztaságról, pontosságról inkább ne is beszéljünk. Mikor reggel felszálltam Münchenben, és délután leszálltam Kelenföldön, olyan rosszkedv kapott el, hogy nekem itt kell élnem.
Nagyon komolyan fontolgatom, hogy az egyetemi diplomám után elmegyek innét, kezd a tököm tele lenni. Majd felfogja végre valami nagykutya, ha az utolsó értelmiségi is elhagyja az országot, hogy csinálni kéne valamit. -
V_Zoli
aktív tag
Csak nem értem a ''MÁV fejeseit'' miért motorvonatokat kell venni?
Abból a pénzből sztem ha személy kocsikat újítanának fel jobban járna mindenki....de mind1 mi ehhez mi nem érthetünk
Másik meg az hogy miért az elővárosi közlekedést fejlesztik...mikor azt használják ki az emberek legkevésbé(De ez csak az én személyes véleményem)
-
fokukac
nagyúr
persze, az utazóközönségek kellene először is leváltani.
bár, a kulturált környezet talán visszafogná az egyszeri bunkó embereket....
talán.
ja, és van vasúti felújítás, pl az elmúlt 3 évben a BP-Szolnok vonal teljesen megújult, azóta gyorsan mennek a vonatok...
---------------------
egyébként ilyen motorvonatokat rendelt a máv,
itt a veke bemutatója a flirt-ről :[link]
(egy vandál már ezt is felavatta)
[Szerkesztve] -
V_Zoli
aktív tag
Csak hogy én is hozzászóljak...
Láttam többen írtátok, hogy koszosak büdösek a vonatok...hmmm sztetek a vasutas dolgozók koszolják, firkálják stb. össze a vonatokat?(sztem nem szal erről ennyit)
Másik dolog a páyla állapota lassú hosszú menetidő...sztem nem csak a Ki****szott autópályákra (amik 1 év után olyanok mint egy földút) kellene költeni a pénzt, hanem esetleg vasúti pálya felújításra nem?
A menetrend változással a többséggel egyetértek mert évről évre egyre szarabb a helyzet...
Nem védeni akarom a MÁV-ot csak nem minden írható a számlájára... -
Lortech
addikt
Vannak, persze, és talán működnek is, mert nem fűződik érdek ahhoz hogy ne így legyen. De ha már itt tartunk, elmondaná valaki, hogy hogyan működik, mert nem használtam még sohasem.
Egyszer megnéztem egy pillanat erejéig, de nem láttam az úticélt a választhatók között, és hagytam is. Ilyenkor mi van? Gondolom ugyanolyan, kilométer alapú jegyet ad ez is, és csak annyi szükséges, hogy legyen egy olyan cél a választhatók között, ami azonos távolságra van az adott céllal. Vagy esetleg lehet kilométert is megadni neki? Vagy..? -
Joco
aktív tag
válasz
Dalai Láma #81 üzenetére
Kocsival meg 1,5
-
-
Bernardo20
őstag
Nekem is a pécs-budapest szakaszon kell utazgassak. Én is felháborodottan fogadtam az új menetrendet, amire nem lehet ügye azt mondani, hogy ez a téli menetrend és bele van kalkulálva a késés az időjárási viszonyok miatt.Mert az egész évre érvényes!!
Bár csak szeptembertől járok pécsre egyetemre előtte nem nagyon MÁV-oztam,de már most elegem van az egész rendszerből és a dolgozók(pénztárosok) hozzáállásából. Sok esetet tudnék mesélni,mikor a tájékoztatás teljes hiánya miatt sok-sok ezer forintos károm keletkezett.
Tényleg felháboritó és már nevetséges, hogy -közhelyként fogalmazva- a világ gyorsul a máv meg lassul.. 20percel később ér be az IC mint szeptemberben. Pont annyi a menetideje mint a hajanli gyorsvonatnak.
Gyors vonat: pécs 4.53 bp 7.58
Ic pécs 6.16 bp. 9.05
alig van eltérés a két járat között.ezt nem értem meg!
-
Lortech
addikt
Cracovia nemzetközi gyors dettó.. A kocsik hátsó felét (talán még többet is) Hatvannál lekapcsolják (és megy Salgótarjánba), ebben a részben átlag 1kocsira jut két ember, tök üres. A másik fele, ami Miskolc felé megy tovább, aztán Hidasnémeti, az meg tömve van. Ráadásul az első kocsi csak külföldi forgalomnak van fenntartba azt hiszem. Biztos van valami oka ennek is, csak akkor elég idegesítő tud lenni.
Egyébként elég sokat vagyok kénytelen vonattal utazni, a szolgáltatást már kezdem megszokni, fel se veszem az apróságokat, hogy nincs fűtés, kések, viszont a kedves utastársakat elég nehéz. Az egész társadalom képviselteti magát..de ez már off.
brownus: az azért nem működne szerintem, mert a kedves utazóközönség úgy intézné, hogy ne működjenek az automaták, aztán arra lenne fogva a jegy meg nem vásárlása. Persze az emberek elenyésző száma miatt volna ez így, a többség biztosan szívesen fogadná, főleg mikor keletiben kéne jegyet váltani délután 5kor.. (volt, hogy több mint egy órát vártam, na azóta veszek mindig menettértit)[Szerkesztve]
-
Loha
veterán
válasz
Dilikutya #53 üzenetére
Milyen dolog? Végiggondoltad? Ha felár nélkül lehetne jegyet venni a kalauznál, akkor szerinted ki venne jegyet a jegypénztárban? Majd ácsorgot 20 percet a jegypénztár elött, amikor a kaller helybejön?
Szóval azért van a 2k pótdíj, hogy ne a kallernél vedd meg.
Vagy álj sorba, vagy fizess pluszba, ilyen egyszerű -
Pjotor1986
tag
A kedvencem most a köv volt: információ 16.40kor zárva, mértis érdeklődnének az emberek karácsony előtt. jegypénztárban 1 váltoró korban lévő bal lábbal felkelt nőszemély, aki rögtön unszimpatikusnak nyílvánított bájosan közölte hogy 1715kor megy gyors egerbe átszállással. mondom akkor adjon 1 jegyet. nagy boldogan felrobogok, látom a táblán hogy 1730ig ki vannak írva a vonatok, de füzesabony felé 1 se megy. lesompolygok információ melletti táblához, nézem, azon rajta van, bár olyan koszos hogy alig lehet kivenni. vissza a magába fordult pénztáros nénihez, hátha azóta mebékélt a világgal és elmondja mivan. közli, hogy ő nem információs szolgálat egyébként 1915kor megy a vonatom. nézek ki a fejemből, 10 perce még 1715kor ment. közli hogy az csak 12.16tól jár, ma meg ugye szerda van, ami 14ét jelent. kérdezem hoyg akkor 10 perce mért mondta azt hogy 1715kor megy a vonat? válasz: ne zaklassam neki a jegyeladás a dolga, álljak ki a sorból. erre vissazkérném a jegy árát, mert megy busz is azzal majdnem hazajutok mire elindulnék a vonattal. pénzt vissza nem ad, álljak már el onnan van aki utazni akar^^. úgyhogy 1 érvényes MÁV jeggyel a zsebemben hazammentem 1 tiszta csendes volánbuszon dupla költséggel...
-
Dalai Láma
őstag
Tegnap is érdekeset láttm. A pécsi vasútállomásfőbejárata le van zárva. Miért? Mert a váróteremben van egy karácsonyfa, amit pont az ajtó elé tettek. Na mindegy, érdekes volt.
A keletinél is érdekes látvány fogadott. Egy kis szinpad féleségen néhány indián (vagy annak látszó) muzsikált. Gondolom ők biztosítják a karácsonyi hangulatotEgyébként nem volt rossz.
A Keletivel a baj az, hogy a tájékoztató táblák pont a lépcsők előtt vannak, így ott akkor a tömeg, hogy alig lehet átverekedni a vágányokhoz. -
fokukac
nagyúr
na, ma lejöttem Szegedre vonattal,
persze IC-re már nem volt helyjegy, úgyhogy maradt a síma ''gyors'' (nem hívhatják lassúnak)
Végig álltam a folyosón sokadmagammal, mint egy pesti buszon. Egy-két kedves utastárs a pofámba fújta a cigarettafüstöt (pedig a folyosón elvileg már tilos, de ez őket nem nagyon zavarja)
Igazából Kiskunfélegyháza után már leülhettem volna, de lusta voltam megmozdulni.
Ja, a 25-30 perc késés megint befigyelt. Eből olyan 20 percnyit már a célegyenesben, a dorozsmai vasúi tkelőnél vesztegettünk el, mert meg kellett várni a szembevonatot....
szóval egy élmény volt -
ArGab
őstag
Talán akad, aki még nem látta. Egy szép Indexes csokor MÁV fénykép.
[link]
A racionalitásban teljesen egyetértek, sokszor látok szinte üresen futó/induló személyvonatokat akkor, mikor amivel én közlekedek - és mellesleg szinte az országhatárig elmegy ez a vonat - talpalatnyi hely is alig található. -
Grafiqs
őstag
Én csak reggel jövök vissza pestre busszal. Lefelé a vonatot preferálom. Mert kényelmesebb. Akkor gáz csak ha ilyen személyes megoldással kell menni. Mert egyébként az Urpin az jó és közvetlen oda megy. Ráadásul 1:50 alatt lent is van.
MOD: Egyébként maga a vonat nem gázos. Valamelyik este a kallerral ketten voltunk a vonaton.Volt nála jó kis hp.
-
ipgirl
tag
soha nem mertem még Tarjánban fölülni a vonatra. csak a buszmegállóból szemlélem az állapotát.....a buszok sem jobbak, de arra a vonatra nem ülnék föl. Pláne, hogy Pestről járok Tarjánba busszal, és ha vonattal mannék, akkor az iszonyatsok idő lenne.
Az állomások állapotáról már ne is beszéljünk....és miért nem gondolkoznak már végre el azon, hogy miért jár olyan kevés ember arrafelé vonattal? -
Én Szolnoki-Keleti vonalon járok de... pfff képtelenség az új menetrend pont lekésem a vonataimat... wáá
-
Grafiqs
őstag
A máv nem szar csak konkrétan eszetlen. Magyarázza el nekem valaki, hogy a hatvanra közlekedő gyorson talpalatnyi helyet is alig találni a 3 db (ird és mond háromdarab) kocsin míg, Hatvanból Salgótarján felé menő személyen 6 darab kocsi van és a kalleral együtt is csak kb 6 ember. Ja és mind nemdohányzó. Ráadásul a személy olyan helyeken is megáll ahol élő ember kb 30 éve járt útoljára. A megállóban lévő bódéban 1,5m magas gaz van. A megálló nevét nem tudom tekintve, hogy a tábla le van rohadva.
-
Jégkokó
veterán
Azért nem csak egy pár ój vonatot fog a máv jövőre üzembe állítani.Hanem az összes elővárosi vonatot legalábbis erre felé, le fogja cserélni.Egyébbként amkjor pesten tavaj nyáron üzembe helyezték azt az 50 volvó biszt nekem valahogy az kicsit sokkal többnek tünt, meg elég rendesen megdobta a forgalmat
-
Tithian
őstag
Mivel kényszerből én is a MÁV rendszeres utasai közé tartozom, nagyon örülök az új menetrendnek. Hogy mást ne modjak, most már ki merik írni, hogy az 50-55km-es Debrecen-Tiszavasvári távra bizony legalább 90 perc, de inkább 120 perc szükséges. Volt olyan, hogy csak Debrecen agglomerációját 40 perc alatt hagyta el a vonat. Azt sem mondhatják, hogy sok állomáson meg kell állnia, általában egy percet sem tölt a peronok mellett várakozva.
A vonatok minőségére sincs panaszom, ezek már nem is másodosztályú, hanem osztályáruló vagonok, volt már olyan, hogy a hajnali öt órakor induló vonaton nem volt se fűtés se világítás, az ellenőr azonban jött (bármi is legyen, ellenőr van), s elemlámpa bevetésével kezelte a jegyeket. A hangulat javításáról csak időnként gondoskosdik egy-egy 10xD10 tagú galeri, akik ellen persze nincs mentődobás.
Kíváncsi lennék, mit hozna fel a mindenkori ellenzék egy esetleges MÁV privatizáció elleni érvként. Rosszabbodna a szolgáltatás minősége? Ugyan már. -
zsiga667
addikt
Ezt énis meg tudom erősíteni. Minden nap Gödöllőre járok ki a Keletiből, eddig átlagosan egy személyvonat ment óránként, most megy kettő. Ráadasul egész szépek, tiszták.
És a három gyorsvonat-járatból az egyikre is új vonatok kerültek, szintén szépek, tiszták, kényelmesek. Természetesen mindegyiken úgy fűtenek hogy pólóban szoktuk iszogatni a jól megérdemelt sörünket hazafelé. -
ipgirl
tag
úgy látszik, hogy akik messzebbre mennek a fővársoból, azoknak rosszabb lett a menetrend,a menetidő, stb. A MÁV /mint a hírekben is volt/ most az elővárosi forgalmakra helyezi a hangsúlyt. Én Vácra járok naponta, és teljesen meg vagyok elégedve a zónázó vonatokkal. 25 perc alatt megteszi az utat, nem áll meg sehol, van fűtés, stb. Óránként megy 2 /3/ vonat Vácra.
Régebben jártam Balassagyarmatra /sőt messzebb/ vonattal, de azt már hanyagolom, mert a kis piroska csigalassúsága idegesítő volt, és borzasztóak voltak a körülmények is rajta. -
concret_hp
addikt
én pl. Kaposváron lakom.
Kaposvár-Déli pu elvileg 185km a leggyorsabb ic 2:24 (2 helyen áll meg, szóval még arra se lehet fogni) ez kb. 75km/h
Busszal, ha a Petőfi hídnál szállok fel, akkor is hazaérek annyi idő alatt, a délután 5 óra körüli bp-i forgalommal együtt, ill azzal együtt, hogy az m7-es vége és Kvár között az uccsó nemtommennyi 60-70km-en rohadt szar út van...
az meg hogy van 2 közvetlen ic, meg 2 ami olyan 2:45ös menetidejű és átszállásos és ezeken kívül van kb. 2 db vonat amivel 3:30 on belül oda lehessen érni egyik helyről a másikra, az azért elég gyalázatos.
közlekedési infrastruktúra konvergál a 0-hoz -
Archer
őstag
Fikázni könnyű a MÁV-ot, de ennyi erővel minden mást is lehet fikázni mivel minden más is sz*r az országban.. Az, hogy a kocsik úgy néznek ki, ahogy, köszönhető a sok paraszt embernek, aki minden ok nélkül szétkapja a berendezést, ha pedig esetleg a MÁV felújít egy-két kocsit pár héten belül ugyan úgy néz ki, mint azelőtt. Vajon miért? Késni sajnos tényleg sokat késnek a vonatok, de a 40 éves mozdonyoktól mit lehet várni. A menetrend tényleg nagyon gagyin van összerakva, sokszor 5-10 perceken múlik, hogy nem lehet elérni a busz csatlakozást.
-
Dzsekó
addikt
És ezt még ne is említsük az angolokkal kapcsolatban:
''Az angolok privatizálták a pályavasutat. Az egyik nagy baleset a másik után, a privatizált vállalatok a profitmaximálás keretében elhanyagolták a biztonságot. Kormányok sora majdnem bedőlt a vasúti karambolok miatt. Ma ott tartanak, hogy az angol vasút, ha lenne pénze, visszavásárolná a pályákat.'' -
Joco
aktív tag
Akkor engem tájékoztattak félre, így azért ''tűrhetőbb'' a helyzet.
Ezt egyébként eljátszották már 1-2x és megnyugtatlak, nem volt sok felszálló, viszont az a pár utas, aki volt a vonatom, mind jattolta az 5 rugót, a kalauznak a második vagonban már tele volt a keze. Így lehet gazdaságos a személyszállítás -
Dzsekó
addikt
Sok ember aki telefonon rendelt IC jegyet cseszett kimenni és átvenni (ugye magyarországon vagyunk) viszont mivel a jegyet csak fél órával az indulás elött kellett átvenni ezért addig nem is derült ki a MÁV számára hogy tényleg elviszik-e az adott jegyet.
Mivel az IC-re nagy a kereslet és szinte mindíg tele vannak ezért változtattak.
Ezek után teljesen jogos hogy ha előre rendelni akarsz, akkor minimum 1 nappal az indulás elött át kell venned a jegyet, az utolsó napon pedig érkezési sorrendben eladják a fennmaradó jegyeket. -
Dilikutya
félisten
Amúgy az elég tetű dolog, hogy kalauztól csak jókora felárral tudod megvenni a jegyet. Siettem haza Pestről, nem volt már idő sorba állni a nyugatinál (este, a szokásos hosszú sor), és nekem nem igazán volt kedvem az utolsó vonattal jönni, mert akkor nem érem el hazafelé az utolsó buszom, és szopok. Odamentem a kalauzhoz, felvázoltam neki a tényállást, mondta, a jegy+2000Ft pótdíj. Mondom ne vicceljen már, nem bliccelni akarok, de perceken belül indul a vonat és nincs már idő. Azt mondta, szálljak fel, majd elintézzük, ad jegyet, csak ne jöjjön felügyelő. Mondjuk ez rendes srác volt, alig idősebb nálam, de volt, hogy ezt nem tudtam elintézni egy másikkal. Azért ez milyen dolog...
-
RedAnt
aktív tag
válasz
Dalai Láma #19 üzenetére
Én tavaly nyáron játszottam ezt (Angliai interrail), és valóban sokkal igényesebb és kultúráltabb bizonyos szempontból ott a vasút. De azért ott se minden fenékig tejfel: pontosságban én úgy gondolom jobbak vagyunk. Angliában rengeteg különböző vasúttársaság van, és olyan érzésem volt hogy mindegyiknek máshogy jár az órája, csomó csatlakozást nem tudtam elérni, mert késett valami... Pl. a Virgin nevű vasúttársaság, az katasztrófa volt, hozzá képest a MÁV óramű pontosságú
De tény, hogy a vonatok, ha egyszer elindulnak, sokkal gyorsabbak, és a színvonal... nem létezik olyan hogy másodosztály, ott csak normál és elsőosztály van, és a normál olyan mint itt az ic elsőosztály. Najó, nem mindenhol, de pl. gner-en... élmény volt utazni -
regent
aktív tag
Nem, IC jegyet kapsz aznapra is, ha megveszed a pénztárban személyesen, és persze ha még van.
A 24 órával elöötte, csak a telefonos elöörendelésre vonatkozik. Persze így is hülység.
Jobb lett volna betartani a régi fél órával elöötte át kell venni rendszert. Mert volt már olyan, hogy a barátnööm indult volna Pécsrööl Bécsbe, nem vett elööre jegyet, ezért kimentünk 1 órával elöötte, de már nem volt szabad hely. Persze a vonaton még háromnegyedig üres kocsik voltak indulás elöött 5 perccel is. Nyilván kellettek a helyek a késööbbi állomásokon felszállóknak is, de azért csak nem annyi. A két pénztáros közül az egyik nem adta ki az addig fel nem vett elöörendelt jegyeket, de a másik ( az a kedves hangú, tudjátok pécsiek, mindig ahhoz menjetek, ha gond van) az kiadta, volt még vagy 8 db. ìgy érte el rohanva indulás elöött 1 perccel a vonatot, és nem kellett azt hiszem 4500 t-ot fizetnie büntetésnek. Merthogy mindenképpen felszállt volna ugye.
Szóval, akkor is be kellett volna tartani a fél órát, és kiadni a fel nem vett jegyeket. Ha meg én rendeltem, és b*szok kimenni érte, akkor így jártam. Na de 1 napal elöötte!???
Most bécsbööl fogok hazajönni az ünnepekre, ha kellene IC-vel mennem, akkor ugye a MÀV szerint már most rendeljem meg a jegyem, mert késööbb már nem lesz, de vegyem át 1 nappal azelöött mielöött hazajönnék. Kár hogy már nincs Monty Python, írhatnának ebbööl az abszurdból egy jó jelenetet. -
Vérboci
addikt
És még a kalauzok is alkeszok... nahát...
Azért ezt már nem kéne
A kalauz is csak dolgozik és teszi a dolgát. Nem éppen sok pénzért.
Nem, nem vagyok kalauz, rokonaim és ismerőseim kzt sincs. De az ilyen megnyilvánulástól felál a hátamon a szőr.
A MÁV szar úgy ahogy van. De erről nem a masiniszta, a jegyárus vagy a kalauz tehet.
Kicsit feljebb keresgélj.
Vagy van esetleg valami statisztiád a kalauzok italfogyasztását illetően? -
Dilikutya
félisten
MÁV... meddig sorolhatnám a kellemetlen élményeket.
Szolnok-Budapest vonalon szoktam néha közlekedni. A Keletibe menő személyvonatok egész korrektek, az újabb kék-piros vonatok közlekednek oda. De ugye az személy, és 2 óra, de legalább viszonylag tiszta, és hallani egymás hangját. A gyorsvonatok kritikán aluliak. Hangosan csörömpölnek, ordibálni kell, zsúfolt, büdös (én is jöttem ki olyan fülkéből, ahol a hányinger kerülgetett), retkes. Amikor télen jártam fel fősulira, Szolnokon már csak a vagonok végében volt hely a nyíregyháza-nyugati gyorson, lehetett vacogni a hókupacok tetején... fűtés nincs, kivéve amikor ősz/tavasz van, és +5-10 fok odakint. Télen meg belefagy az emberbe a szar is. Egyszer a nyugati-szolnok távot közel 5 óra alatt sikerült megtenni, és arra nem volt senki képes, hogy közölje az okát. Megjegyzem, szemből érkeztek vonatok. Felháborító, hogy ha csak egyszerűen fizet az ember, nem is keveset, akkor azért még nem jár emberi körülmény. Ugyebár egy pesti út odavissza már 100km-en is 2000Ft. És akkor ezért a pénzért állhatott, vacoghatott egy büdös fémhulladékon. Az IC pedig ritka, és drágább. Az a baj, nincsenek rákényszerülve a fejlesztésre, mert nincs más helyette.
A menetrendek pedig évről évre rosszabbak...[Szerkesztve]
-
Old Death
senior tag
tudom, hogy nem erről szól a topic, de nekem egy pozitívumot is hozott az új mentrend (2 negatívum mellett) és ezért offba is teszem
én Tatabánya - Győr viszonylatban közlekedem szinte minden nap, és amikor délelőtt volt órám 10-től (tart 11:30-ig) mindig rohantam a vasútállomásra (gyalog kb 13 perc) hogy elérjem a 11:50-es vonatot haza. Most csodák csodája átrakták 12:00-ra így nem kell rohannom.oldy
-
fokukac
nagyúr
most akartam rendelni IC-helyjegyet.
erre aszongya az automata, hogy ''tájékoztatjuk, hogy menetjegyét LEGKÉSŐBB a vonatindulás előtt 24 órával veheti át''
hát gratulálok. régen ez fél óra volt. ezek szerint este 6-kor már nem lehet jegyet rendelni a másnap délután 4-kor induló vonatra?
hát, haladunk.
Nemrég votlam skandináviában, ott ez úgy zajlik, hogy lefoglalod magadnak a jegyet a neten (honnan-hová, milyen osztályon, milyen kedvezménnyel), és egyből bankkártyával fizetsz, majd kapsz egy kódot, amit, ha bemondasz a kalauznak, akkor elfogadja jegyként. na ettől mi még milyen messze vagyunk...[Szerkesztve]
-
-
Loha
veterán
Hát tényleg bekaphatja az egész cég. Meg is fogom nézni a buszmenetrendet, mert ez már tűrhetelen, hogy egy IC kivételével majdnem 4órába tellik megtenni 200km-t.
-
Kekmen
senior tag
Olvastam valahol, hogy előző évben Japánban az összes vonat együttesen 4 percet késett és a Japán közlekedési miniszter nem győzött magyarázkodni és mindenkitől alázatosan bocsánatot kért.
Itt meg örölük hogyha nem késik 30percet egy vonat csak 15öt és még akkor is reménykedem, hogy nem megint az ajtó felnyíló részén kell nyomorognom mert nem képesek rárakni +3-4 vagont.
Ja eszembe jutott valami:
''Vonatot nem lehet lekésni, csak hamarabb kimenni a következőhöz'' -
Joco
aktív tag
válasz
Dalai Láma #19 üzenetére
Lehet, hogy angliában mondjuk szétrúgnák a seggét a cégnek, ha ilyen állapotok uralkodnának. Nálunk meg kiönti mindenki a szívét a fórumon és ennyi. Innentől kezdve azt mondom a mávnak van igaza. Ők lenyúlják a lét, nekik jó, az utasok is beletörődnek, ennyi.
Igen, szerintem sem lehet mindenbe beletörődni, de ez a sírás kb. ennek a magyar megfelelője... -
Alvin_ti4200
félisten
Én még nem néztem meg az új menetrendet, de a Budapest-Miskolc vonalon történt radikálisabb változás?
-
ArGab
őstag
Eccerű: nincsen elég kocsi. Valami táblázatban összefoglalták valahol a MÁV állományát, jelenleg 2100 személykocsijuk van, tavaly 300-at, idén valami 400-at kell leselejteziük, mert már alkalmatlan lesz a közlekedésre. Vásárlás meg nemigen jöhet szóba a -80.000.000.000 mellett, ha igen, az is inkább a BP elővárosi közlekedésbe megy, vagy az IC kocsik számának szinten tartására.
Mikor elkezdtem vonatozni, akkor vasárnap délután még kb. 8-9 kocsival ment egy vonat, azóta jó, ha 7 kocsi van. Utas meg kábé ugyanannyi. De volt már, hogy péntek este 4!!! kocsival ment az utolsó gyors, de ebből egy fél le volt zárva csoportnak, fél meg kerékpárszállító (de itt legalább sok álló utas fér el). Mondanom sem kell, fél órával indulás előtt már nem volt szabad ülőhely. -
steve@prhw
őstag
Sopron-Szombathely vasútvonalon volt szerencsém utazni több alkalommal régebben. Na, az tényleg kabaré volt, bizonyos szakaszokon 30-40-es sebességkorlátlozás, szigorúan csak piroskák mehettek rajta. 60 km -> 1.5 óra!!
Aztán néhány éve átvette a GYSEV a vonalat. Néhány hónapig bérelte még a piroskákat (amíg elkészült a kritikus szakaszok helyreállítása és a villamosítás), azóta normális vonatok járnak, 1 óra körül van a menetidő. Folyamatosan alakítják a pályát most is, újra lehet látni tehervonatokat a szakaszon...
(Átvennék a Szombathely-Szentgotthárd szakaszt is, így kész lenne az ''elkerülő útvonaluk'' Bécs-Graz között, de nem lehet, mert az EU cstlakozási szerződést kellne módosítani, így most valami többéves üzemeltetői szerződést akarnak kötni.Kíváncsi leszek, hány hónap alatt villamosítják majd azt is...) -
kajozs
csendes tag
Úgy látom nem csak nekem vannak gondjaim a magyar ''vasúttal''.
-
Dalai Láma
őstag
Ez igaz. A teherszállításban lehet pénz. Nem visszafejleszteni, hanem fejleszteni kéne. Mindenkinek jobb lenne -az országúti fuvarozóvállalatokat kivéve- ha a teherszállítás vasúton történne. Akkor autóúton is lehetne közlekedni.
A visszafejlesztés és hagyni, hadd rohadjon, az nem járható út. -
Dalai Láma
őstag
Jól esik panaszkodni. És szerintem nem lehet mindenbe beletörődni. Ott rontottam el, hogy nyáron voltam az Egyesült Királyságban. És ott többezer kilométert vonatoztam. Interrail rulez. Ki is használtam. Walestől skócia északi részéig bejártam az országot vonattal. Hát, az egy kicsit más szinvonal. Ott nem ''létrán'' mászol be a vonatba, mint nálunk, hanem a padló egy szintben van a peronnal. És gyorsak. Ha jól emlékszem, nincs felsővezeték sem, mert alul van. Tehát nem is tud leszakadni. Pécs Bp vonalon kéthavonta leszakad. Télen meg még gyakrabban.
UK-ben kulturált a vonat belseje, van saját konnektorod minden széknél, minden gombnyomásra működik, stb... Igaz, jóval drágább, viszont az ottani fizetésekhez viszonyítva nem az. Nah onnan hazajőve ki kellett nevetni azt, amit nálunk IC-nek hívnak. Egy vicc.
És miért nem tudják inkább megcsinálni a vasúti pályát? Tudom, nincs rá pénz. De semmire nincs, ráadásul úgyis nagy a veszteség. Akkor meg nem mindegy, újítanak, korszerűsítenek-e, vagy nem? Akkor meg is tehetnék már.
Remélem tényleg tesznek már valamit ezzel a szaros céggel, mert ez így nem emberhez méltó. Főleg, hogy a máv az utasokat leginkább krumpliszsákoknak tekinti, ő az úr, késhet akármennyit, minden felelősség az utasé.
Csütörtök reggel már csak 1. osztályra volt hely a péntek délutáni IC-re. És ez nem csak karácsony előtt van így. Persze nem szólnak külön, hogy elsőosztályra van hely, külön meg kell kérdezni. Persze van kivétel, Dombóváron a hölgy rendes volt. -
Johnny19
tag
A MÁV sikeresen folyatta az utazásról való leszoktatást. Eddigis is olyan vonatokat törölt amik tömve voltak, olyan vonatokat tett 10 percel későbre, amivel el lehetett volna érni valamelyik ICt.
Ahoz képest hogy már akárcsak itt a szomszédban, Szlovákiában, légkondis 220V-tal felszerelt piroskák járnak 120km/órával, itt már csak örülni lehet he nem késik (sokat).[Szerkesztve]
-
szijartg
őstag
akkor örülj neki hogy jó helyen laksz, de mi van azokkal akik mondjuk az ország másik felében vannak?
az újakról meg csak annyit hogy vesznek egypárat és kész... ugyanúgy lesznek igénytelen régi vonatok is. akkor legalább az összeset cserélnék le.
a teherszállításról meg csak annyit, hogy jobb lenne ha mostis úgy menne a szállítás és nem lennének agresszív kamionosok akik szétb...ák az utakat. -
Jégkokó
veterán
Szerintem nem olyan gáz a máv járatainak sűrűsége, itt nálunk pl álltalában fél óránként járnak a vonatok, és kb 25 perc alatt be is ér kelenföldre.Aztán jövőre jönnek az új vonatok, na azokra tényleg kiváncsi leszek.És ez már nem csak pletyka, mert már lehetett látni egyet erre fele közlekedni
-
Boxer001
veterán
Én azt nem tudom felfogni, hogy mi a sz@rért nem lehet két kocsival többet rácseszni még...hogy ne kelljen a tömegnek állnia, mindenki le tudjon ülni. Hónapok óta ezt tapasztalom, nem hiszem el, hogy ez ellen nem tudnak mit tenni ezek a seggfejek.
-
adalbert1
veterán
Nagybátyám többek között volt vasutas is (a kormányőr és egyéb munkák mellett), és erre már ő is rávilágított többször is, főleg hogy az ő idejében (mondjuk úgy 30 éve) személyvonat sokkal kevesebb volt mint most, tehervonat meg sokkal több,ergo nagyobb lé folyt a MÁV zsebébe. (habár akkoriban semmi sem volt veszteséges
)
-
Kain
senior tag
MÁV = Mindig Állni és Várni
-
Joco
aktív tag
Szerintetek így fog változni valami? Vagy csak jól esik panaszkodni?
És és nekem még nem teccik, hogy a piroska barnára festette a haját, mer minden reggel látom és iritál...
Na, bumm. -
szijartg
őstag
ez egy nagy szar!
engem a tapolca pesti batsányi ic érint. valamelyik nap reggel haza akartam menni. ez a vonat fehérvárról 8:30kor indul(t) gondoltam csak lesz annyi eszük hogy egy jól bevált ic-n nem változtanak. hát nem igy volt. megyek jegyetvenni, és bemondják hogy gyors megy tapolcára. namondom miez? és az ic-t előrehozták 7:30-ra. és 8:30kor egy szemét gyors ment ami mindenhol megállt. mikor felszálltam azthittem hogy elhányom magam mert olyan büdös volt a vonat. az ablakon ki sem lehetett látni.
és ilyen vonatokkal vagyunk eu tagok... szégyen -
kajozs
csendes tag
Ez a mostani menetrend tényleg gáz!
Kolis vagyok és péntekenként szoktunk hazamenni a (hajdani) 11-s vagy 13-s express-ekkel. Persze ezt meg szüntették így marad helyette a 4-5-6(a rekord 8 óra volt) órás zötykölődés. Az ideútról nem is beszélve: az eddigi csúcs : felszálltam a vonatra 14:22-kor megjöttem a koliba 22:00-ra (az egész út 300km)
Persze az már alap dolog, hogy fűtés: az nincs, sőt örülhetünk, ha nem fúj ki a szél a vonatból. A világításnál, ha 1 égő világít az egész kocsiban, akkor szerencsésnek mondthatod magad, hogy ott ülsz.
Na dehát ez van ezt kell szeretnünk (vagy valahogy meg kéne változtatni). -
jasszer
őstag
Én annak örülök h pl. bnőm Békéscsabára (vasúton 196 km) 2 és 3/4 óra alatt ér le vonattal heti rendszerességgel, míg mondjuk Temesvárra egy Malév gép kb. fél óra alatt leér ha odalépnek neki...
-
brownus
veterán
válasz
Dalai Láma #1 üzenetére
A pálya minőség romlása miatt sebesség korlátozás, de lehet, hogy beraktak egy plusz megállót is? Vasúti közlekedés nélkül meghalna az ország, és lesz jobb vasút nálunk is csak hát még (mindig) várni kell rá. Kókáék már megértették, hogy a személy szállítás soha nem lesz nyereséges, ez mindenhol így van! Majd a választások után kiderül mi lesz, addig semmi se. többet nem írok mert az már polityik
-
Nicky Nygaro
tag
Ilyenkor mindig eszembe jut, hogy ha 9:00 órakor indulok repülővel Köln-be, akkor az ottani vonatokat és buszokat használva 12:00 órakor már be vagyok jelentkezve a Kölni repülőtértől 50 km-re lévő szállodába...
Mo-n meg ennyi idő alatt nem lehet eljutni Pestről Szegedre..
A Kedvencem az volt, mikor katona voltam és áthelyezték a századunkat Tapolocáról Szentesre. Egy napi hidegélelem, hajnalban keltünk és késő este érkeztünk meg Szentesre. Csúcstechnika... pfff... -
mynames
senior tag
Én a Monor Bp.-Nyugati vonalon szoktam utazni. Amióta megváltoztatták a menetrendet azóta jóval nagyobb a zsúfoltság (eddig sem volt kicsi).
Évek óta járok vonattal, és azt tapasztalom, hogy minden változás csak rosszabb helyzetet hoz. Aki ezeket a változásokat kitalálja az biztos, hogy nem vontozik... -
fokukac
nagyúr
válasz
Dalai Láma #1 üzenetére
welcome to the real world...
rossz a pálya => sebességkorlátozás.
Szegedre 10 éve 2 óra 6 perc alatt ért le az IC (a síma gyors 2,5 óra).
aztán sok-sok évig meghosszabbodott a menetidő : 2,5 órára, (ill. gyorsvonat : 3 óra)
(az már más kérdés, hogy tényleg ne csak érezzük, hanem lássuk is, hogy Szeged messzebb lett, 96-97 óta a jegyre is 200 km-t írnak az addigi 160 helyett)
na mindegy. volt részleges pályafelújítás, azóta negyed órát visszahoztunk a plusz időből, de még mindig lassabb, mint régen. -
Dalai Láma
őstag
Most néztem meg a máv új menetrendjét. Engem a Budapest Pécs vonalak érintenek. Eddig jól bevált IC menetrend volt, bár így is sokat kellett utazni. Viszont amit most láttam, azon elcsodálkoztam. Az összes IC menetideje meghosszabbodott. Hogy történhetett ez? Hogy lassabbak lesznek az IC-k? Van, amelyik ugyanannyi idúő alatt ér fel, mint a hajnali gyors. Persze az ár ugyanannyi maradt. Arról nem is beszélve, hogy napokkal előbb kell megvenni a jegyet,ha az ember fel akar férni a vonatra.
amelyik vonattal fel szoktam járni, azt pedig még későbbre tették, ami azt jelenti, hogy negyed 11 előtt nem érek fel Bp-re este az albérletbe. Miért kell egy már megszokott valamin úgy módosítani, hogy az rosszabb legyen, mint volt? Persze, ők a Máv, az ország egyik szégyene. Azzal próbálkoznak villogni, hogy új szép piros motorvonatokat vesznek az elővárosokba. És a nem elővárosokkal mi lesz? És a többi járattal? Meddig fog még leépíteni a máv?
Az lenne a legegyszerűbb, ha bezárnának, és megszűntetnék a vasúti forgalmat. akkor nem termelnének 10milliárdos veszteségeket!
Mérges vagyok rájuk
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U904 - i5-4G I 10GB I 256SSD I 14" QHD+ I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Asztali PC , R5 2600 , 1660 Super , 16GB DDR4 , 256GB m.2 , 500GB HDD
- IPhone 14 Pro 128GB gyári független megkímélt jó akku
- MSI CLAW A1M + Tok
- Lenovo Thinkpad T480s - i5-8350u / 16GB DDR4 / FHD Touch / 4G LTE modem
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3209, 94% Akkumulátor
- iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3314, 94% Akkumulátor
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 256GB Midnight Green - 1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen, 95% Akkumulátor,MS2148
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 1800X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA Corsair 550W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest