Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Toomy: FOXPOST: régen jó volt, de már jobban jársz, ha elfelejted
- MasterDeeJay: i7 4980HQ asztali gépben (vs i7 4770)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ldave: New Game Blitz - 2025
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bull Boss
őstag
Légyszives segitsetek már! Alkusz-on keresztül váltottam gépjármű KFB-t a MÁV-ra mert fiatal vagyok és nagyon drága volt az előző. És az első csekket kiküldte az Alkusz kft, de a második negyedévest még nem és ugye már megkezdődött a negyedév
Mit tudok tenni? Van egy rakat telefonszámuk, de egyiket sem veszik fel. Segitsetek légyszives 
-
csak én nem tudok elvirázni,vagy ez másnak sem jön össze?
-
Kazimír
őstag
-
Taurin
csendes tag
Szilveszter éjszaka az utolsó vonattal jöttem haza, Aquincumtól Pilisvörösvárig utaztam.
Mivel Aquincumnál nincsen pénztár, ezért a kalauznak kell fizetni. Meg is "talált", kérdezte, hogy mennyit szoktam fizetni az útért? Mondtam neki, hogy nemigen utazom vonattal, szóval nem tudom mennyibe kerül a jegy. Azt mondta most ő sem tudja az átállások miatt. Odaadtam neki egy ötszázast, kb. 5 perc múlva visszajött, azt mondta 300 Ft és visszaadott 200-at. Jegyet nem kaptam, arra hivatkozott, hogy az átállásig nem tud nyomtatni! Nem egy nagy összeg, de miután leszálltam a vonatról felhívtam a Máv direktet és megkérdeztem a jegyárat. Egy hölgy vette fel a telefont, azt mondta 250 Ft a jegy. Mondtam neki, hogy ezt legyenszíves tudatni a kollégájával is, aki az előbb 300 Ft-ot kért tőlem és jegyet sem adott. Azt mondta, hogy erről ő nem tehet... -
bocX
tag
Megint Állunk Vazze
...és megint a tisztes dolgozó állampolgár szivja meg aki dolgozna...
-
Kazimír
őstag
Szerintem csak lusták, és nem akarnak dolgozni

Aztán majd egy idő múlva, amikor akarnak, akkor meg már nem lesz hol/miért/kiért..
-
legiaap
félisten
Most akkor éjféltől sztrájk?
És megint határozatlan ideig vagy mi?

-
Retro11
senior tag
Sziasztok!
Van valami esély hogy, Debrecenből Budapestre menni fog délig akárcsak 1IC? -
Sárpac
nagyúr
Bekaphatják!
Teli a tököm már ezzel, bár én volánon utazom, de a strike ide is kihat, konkrétak a sok mávos frankón elfoglalja az összes helyet én meg állhatok a szardellák közt a 36000es bérletemért!!!

-
MTbc
senior tag
bakker [link] 5-kor még van esély valamire!
-
bbazsy
őstag
hali
mivan most a sztrájkkal ? mennek a vonatok, mi lett a vége? febr13 utáni hírt nem találtam sehol...
-
zolynet
veterán
Szegedre értem, de hogy:
16:48kor indulta a "vonat", ami 50-60p alatt elért Kökiig.
21:20-ra ért be Szegedre.
Ki lehet számolni h a k.va annyát a máv-nak!!!

Ha Isten van az égben, akkor én idén nem mávozom.
-
pont most olvasom moldova györgy: kádár jános című könyvét. na abban az időben mert volna sztrájkolni valamelyik nagyeszű

-
zolynet
veterán
jövő hét keddig mennek a vonatok , csodás
-
zolynet
veterán
válasz
bolondember
#564
üzenetére
rádióból: " A MÁV most olyan mint a vadnyugaton. Csak kimész az állomásra és egyszer majd jön egy vonat"

-
lajafix
addikt
válasz
bolondember
#564
üzenetére
tévedés, lásd a sztrájk és az arra adott közlekedési alternatívák.
-
ngabor2
nagyúr
válasz
bolondember
#564
üzenetére
ja. meg a vezérkarának is, meg a nem-dolgozóknak. aztán az értelmes maradékkal már a vonatok is mehetnének.
-
lajafix
addikt
-
gaben
aktív tag
Biztos sokan felvetteték már ezeket a kérdéseket,de én is megkérdezem:
A színvonalasabb vasútért miért nem sztrájkolnak?
Majd a sztrájk vesztegeségegeit ráterhelik az utasokra,és ekkor hol lesznek a sztrájkolók?
Olyan kocsik közlekednek,amelyeket már rég kikellett volna vonni a forgalomból.Ezért miért nem sztrájkolnak?
Így is drága a vasút,a színvonal meg a béka segge alatt van.Csoda,hogy fertőzést nem kapnak az utasok.....És még tehetnék fel kérdéseket...
Tegnap az mtv-n volt egy műsor,a Szempont,foglalkozott a MÁV-val is,ajánlom a figyelmetekbe!Olyan dolgokat mutatatott be,amelyek a nézők jó részét lesokkolja....
[link] -
demars
addikt
szerény tudásom szerint a munkavállalók részvényesek is lehetnek... egy ideje már! ITT egy cikk, hamarjában ezt találtam, de utánnajárok, h mi a pontos helyzet!
Édesapám cégénél is ez volt a helyzet! Nem akartak túlórát, szabadnapokat kifizetni, inkább részvényeket adtak nekik! Apa örült mint állat, büszkén mutatta a papírokat (ez kb 10-15 évvel ez előtt lehetett), de 4 évvel ezelőtt, a cége csődöt jelentett! A papírjai meg csak begyújtósnak voltak jók! Állítólag nem volt rá állami garancia (nem értek annyira a tőzsdéhez). -
tildy
nagyúr
válasz
greatchaos
#557
üzenetére
Nem hinném, hogy ez jobb (mármint apénztáros szempontjából, mert akkor őt meg kizsigerelhetik szinte a végletekig.
Nem tudom emnnyit keres egy mávos, de azt tudom, hogy mennyi a bérlet buszon/vonaton/bkv-n, és biza már az is nagy könnyebbség, ha az egész pereputty ingyen utazhat. -
lajafix
addikt
a tömegközlekedés sztrájkjának ez a lényege sokan szívnak, nagy a felháborodás, nagy a veszteség. (az irodisták sose sztrájkolnak, az ő hiányuk nem tűnik fel sehol)
poén:
egyébként nincs igazad, van minimális szolgáltatás!
1-1 vonat, plusz buszok sőt taxik! Anno Barcelonában kifogtam egy general strike-ot, minden állami intézmény bezárt persze a tömegközi vitte a prímet, hát művészet volt taxit fogni, mert a taxi volt a minimális szolgáltatás... -
lajafix
addikt
a máv részvényesei az adófizetők, nem a máv alkalmazottak.
nem profitorientált, nem tőzsdére bevezetett cég, ahol esetleg részvényopciót (nem részvénytulajdont) adnak a húzóembereknek de nem mindenkinek.
a vízművek és áramosok is sztrájkolhatnak, addig a mértékig, míg sztrájkjuk nem veszélyeztet emberi életeket. Pl vízműs 40 fokban, áramos -20 fokban is köteles az ellátást biztosítani. Az utazás ellehetetlenítése meg nem ez a kategória.
-
tildy
nagyúr
Tudjuk miért sztrájkol valaki.
De nem midne esetben tartjuk jogosnak.Tudomásom szerint nincs a sztájkolóknak tulajdonrészük (részvényük) a mávban. Ha lenne, ki lennének fizetve, szerintem. Szóval ilyen részvényes dologról nem tudok, és ők sem mondogatják, hogy részvényesek, márpedig akkor itt nagyon kilóg a lóláb.
Mert nem azt mondják, hogy kéremszépen mi tulajdonosok vagyunk és ezért fizesennek...Neeem. Itt azt mondják, mert volt valaki aki ígért nekik ennyit.
Szóval szerintem nincsenek részvényeik (vagy végtelenül buták, ha vannak és ezt az aduászt nem játszák ki).Szoktaka repirányítók is sztárjkolni a maguk bruttó havi 1 millás bérével.Elhiszem, hogy kemény munka, node azért álljon már meg a menet.
lajafix: én a mai világban az utazás ellehetetlenítését is ide sorolom. Rengetegen így járnak iskolába, munkába, áadásul a gyerkeek tankötelesek is, velük mi van ilyenkor?
-
MaTTeS
senior tag
válasz
greatchaos
#551
üzenetére
na mér és az nem váltott ki elég nagy közfelháborodást hogy reggel nemtudtak az emberek bejutni?
Gaskó is csak magyaráz, fogadjunk, hogy maximum diák korába állt reggel 6 kor nyomorogva a buszon, aza m@jom azt se tudja, hogy milyen szuper érzés reggel kómásan az ő hülyeségük miatt +1 órával többet utazni -
greatchaos
addikt
válasz
liquidmoon
#548
üzenetére
sztem hétfőtől fognak sztrájkolni, mert iszonyat nagy közfelháborodást kaptak volna, ha a hétvégén a rengeteg diák nem tud hazajutni...
-
demars
addikt
válasz
liquidmoon
#548
üzenetére
Én azért kezdtem vonattal járni Pestre, mert Győr fele, régen óránként 2 busz indult, (amire sokszor fel sem lehetett férni) s sokszor indult pót busz is, ma pedig 2 óránként egy busz indul! Azt szokták erre mondani a sofőrök, h ha nem tetszik menjek vonattal! (kedves emberek Ők is)
-
fordfairlane
veterán
válasz
liquidmoon
#548
üzenetére
Drukkolok a volánnak, hogy vegyék át a MÁV helyét az utasszállítában(tudom, kicsit utópisztikus
)Nem kicsit, nagyon...

-
liquidmoon
aktív tag
Tizediéig érvényes a havi bérlet most. Mondjuk kicsit elgondolkodtam: lehet azért függesztették fel a sztrájkot, hogy mindenki vegye meg a havi bérletjét? Aztán majd köv pénteken megint sztrájk???
Rühellem már az összes MÁV alkalmazottat, vezetőket. Én sem kaptam 10%-os béremelést, mégsem jutott eszembe, hogy sztrájkoljak. Mondjuk nekem nincs is lehetőségem rá... Csak azok életét nehezítik meg, akik a szolgáltatásaikat szeretnék igénybe venni. Most járhattam autóval, ez elég sok plusz költség nekem. Meg még sok ezer másik dolgozó, tanuló embernek. Szóval kész vagyok tőlük. Drukkolok a volánnak, hogy vegyék át a MÁV helyét az utasszállítában(tudom, kicsit utópisztikus
), és a sok MÁV alkalmazott meg legyen munkanélküli, akkor sztájkoljanak majd... -
MTbc
senior tag
Sziasztok anyukám azt mondta valahol olvasta hogy hosszabbították a bérletet de én sehol sem találom! Valaki?
-
demars
addikt
kissé eltúloztam, mikor azt írtam, hogy jár nekik az anyagi juttatás... belátom! Másként fogalmazok, mert látom sokan nem értenek meg! Én a sztrájkot, mint egy eszközt értelmezem! Írtam, hogy nekem is sok bosszúságot okoz a sok járatkimaradás, késés! Azt is írtam, hogy egy sztrájk senkinek sem jó. Sem a vállalatnak, sem az államnak, de legfőképp a lakosságnak!
Éppen ezért gondoskodni kell egy minimumszintről, amit kötelesek teljesíteni.
De mint írtad, minimum szint az van! Múlt pénteken is, s kedden is vonattal jöttem fel Pestre!
Igazad van, kimehetnének a szalagmunkások is sztrájkolni. s miért??? --> mert demokratikus joguk van hozzá! Elméletben azért vannak az érdekképviseletek, hogy a béremeléses, munkakörülményes stb problémákat megbeszéljék, a felsővezetőséggel! Ha nem tudnak megeggyezni, a munkások dönthetnek úgy, hogy sztrájkolnak!
Ennyit szerettem volna mondani igazából! Nem azt írtam, h igazuk van, csak azt, hogy megtehetik, sok helyen van máshol is sztrájk, csak az nem érint annyi embert!
Írtam azt is, hogy ha pl. a mentősök kérnének nagyobb fizetést, s ha nem kapnának, Ők is sztrájkolhatnának. Vagy tévedek? Természetesen, minimum szintnek itt is kell lennie --> sőt, az első ide vágó hsz emben, beírtam egy szövegrészletet, miszerint ha a sztrájk emberi, ill. testi épséget fenyeget, be kell szüntetni!!! Ezt törvény szabályozza!
Azért írtam neked, s monstre kollegának először, mert úgy éreztem, hogy ti nem értitek a sztrájk lényegét... természetesen, nem értek egyet a MÁV dolgozók munkabeszüntetésével! Inkább, csak próbáltam olyan dolgokat keresni, ami indokoltá tehette ezt!
S itt térnék ki arra, amit írtál: "mondj még egy vállalatot, amely valamely tulajdonának eladásából részesíti a nem tulajdonos dolgozókat!"Amikor azt írtam, h jár nekik a bevételből, arra gondoltam, hogy mint részvényeseket megilletheti Őket a bevételből bizonyos összeg! Ez persze attól is függ, hogy mennyi részvényük van, mekkora összegben, hány % ban...és amikor vették a részvényeiket, milyen feltételekkel vették!!! S ezt szeretném kihangsúlyozni!
Sok cég létezik (létezett), ahol a dolgozók, vehetnek részvényeket! Annyit úgy sem tudnak venni, hogy befolyásuk legyen a cégpolitikára, de valakik szerint, ez ösztönzően hat a munkamorálra, mivel kicsit a dolgozóké is a cég... /ebbe szintén nem szeretnék belebonyolódni/! Erre írtam azt, hogy tuti h nem hasraütés szerűen kérték azt a 250e Ft ot fejenként! Persze persze, ha nem illeti meg őket nem kell felháborodniuk..
A másik, (ismét leírom, h nem a munkabeszüntetés mellett állok) pár hsz el feljebb valaki azt írta, hogy fordultak volna bírósághoz! Ez egy okos gondolat, csak sajnos az a tapasztalat, hogy egy nagy céggel szemben esélye sincs a dolgozóknak!
Remélem nem írtam félre semmit sem, s érthetően fogalmaztam! Nem értek egyet a sztrájkkal, csak elméleti okokat kerestem, hogy miért is kezdhettek sztrájkba a MÁV dolgozók!Még egy gondolat:vízművekről, áramról stb..! Persze, hogy háborog az ember, ha nincs víz, áram, telefon...stb! És? Nekik is joguk van sztrájkolni, ha ők úgy érzik! Mert ilyen törvényeink vannak! (gondolom a telefonosoknál csak a segély hívó számok élnek olyankor... nem tudom, még nem hallottam ilyen esetről) Ezzel csak azt szerettem volna ismét elmondani, hogy hiába nem értek egyet a sztrájkkal, akkor is megtehetik, mert a törvények lehetővé teszik!
-
MaTTeS
senior tag
ezaz egész ugy ahogy van felháborító, nem fogják fel hogy ezzel az átlagembernek mennyi kárt okoznak... én pl: napi fél órával többet utaztam minimum, de volt olyan ismerősöm aki be se tudott jutni.
egy kis személyeskedés: Sztem ezt a Gaskót még sose verték meg
-
glutamin
őstag
Megfelelő állami támogatással igenis, hogy lehetne nyereséges.
Jelenleg a MÁV feladata a teljes vasuti pálya fenntartása, korszerűsítése, a kiszolgálóépületek szintén és csak ezek után jön a dolgzók bérköltsége járműpark stb. Ha ezeket a dolgokat megfeleően szét tudnák választani, akkor jöhetne a magánosítás, ahol versenyhelyzetet lehetne teremteni, ami hatékonyásgnövelést és a szolgáltatása/ár paramétert az utasok kevére javíthatná.
Ezt azonban egyelőre nem tudják vagy nem akarják meglépni. Ismét ugyanoda lyukadunk ki mint mindig. Ez néhány ember anyagi érdeke, hogy ne változzanak a dolgok és pont.
-
-
lajafix
addikt
válasz
glutamin
#537
üzenetére
magánkézbe nem nagyon kerülhet a személyszállítás, ua jellegéből adódik, hogy veszteséges. Kétlem, hogy privatizálva profitot termelne. A MÁV ua, mint az állam, azt csinálják az ottani vezetők, amit az állam, a tulajdonos képviselője enged nekik. Pl 2 évvel a választások előtt racionalizálás nincs.
-
glutamin
őstag
Egyetértek. Irreális követeléseik vannak, és ezért olyan embereket szivatnak, akik a legkevésbé tehetnek az egészről.
Egyszerűen nem tudom elfogadni, amit csinálnak. Aki rá van utalva a vasúti közlekedésre annak ez marha kellemetlen (nekem is).
Jó lenne ha a MÁv személyszállítási részlege is magánkézbe kerülne mielőbb és megszüntetnék ezt a tipikusan szocialista rendszerben megrekedt állami tehetetlen pazarló vállalatot. A személyszállítás veszteséges üzlet, ez nem is kérdés. Nem véletlenül választották külön az árufuvarozástól. Az állam feladata megfelelő támogatást nyújtani, de nem egy szarul gazdálkodó szervezetet állandóan kihúzni a szarból, ami szemlátomást nem is nagyon törekszik/nem tud törekedni egy gazdaságosabb működésre.
-
tildy
nagyúr
Én már végiggondoltam miért cisnálják.
Ennyi erővel kimehetnének a szalagmunkások is sztrájkolni, hidd el tapasztalatból tudom, hogy sok esetben jóval kevesebbet keresnek (50-65E nettó) , mint a mávosak.
Mégsem teszik.
Ezenkívűl mondj még egy vállalatot, amely valamely tulajdonának eladásából részesíti a nem tulajdonos dolgozókat!
Mondj még egy vállalatot, ahol idén összeségében 16%os (+6% jelenlegi +10% követelés)béremelést ad a vállalat!
Csak egyet mondj, nekem már az is elég.
Azért nem gondolom jelen esetben normál sztájknaka dolgot, mert itt nemcska a munkáltatójuknak okoznak kárt.
Sokkal nagyobb kárt okoznak nagyon sok emebrtársuknak , felnőtteknek gyerekeknek egyaránt.
Volt egy jó példa.
Laksz x helyen, és előre egyeztetett kontrollra kell vinned a gyereked kórházba .Autód nincs, busszal nem lehet vinni egyéb okok miatt. Hogy viszed el? HM.És ha emiatt baja lesz?Ezenkívűl:
nemzetközi ajánlások szerint közszolgáltatások esetében nem a vállalat, hanem a polgárok, azaz a jelenlegi vasutas sztrájk esetében az utasok igényéből kellene kiindulni.Most a vasutasok csinálják ezt. Szerinted jogos lenne, ha a vízművek alkalmazottai csinánának hasonlót, és pl. elzárnáka vizet?
Akkor nem háborognál?
Fel kell fogni, hogy vannak közszolgáltatások, az ívóvíz , áram, is az, ahogy a tömegközlekedés is. Éppen ezért gondoskodni kell egy minimumszintről, amit kötelesek teljesíteni.Ezért nem értek egyet velük, nagyon nem.
Kaptak szóbeli ígéretet, részvényesek a cégnél (máv, máv start zrt..). Tehát nekik egy egy üzleti tranzakcióból, anyagi juttatás jár!
JÁááááR???? Ha én szóbeli ígéretet kapok arra, hogy átraknak magasabb pozicióba, akkor az már azt jelenti, hogy nekem az jár??? MEg hog ymeg is kapom... UGyanmár. Szó elszáll írás megmarad. Van papírjuk róla? Nincs? Akkormeg?
-
PazsitZ
addikt
Miért? Azért, amit már le is írtam. Ha volt megállapodás és nem eljesült menjenek a bíróságra a dologgal. Ennyire egyszerű.
Bár belátom egyszerűbb sztrájkolni és nem dolgozni...Akkor lehetne gondolkozni prémiumokon, állandó emeléseken, ha jól működne a MÁV. De ez valahogy nem akar összejönni.
Azt írtad: "vasúton történik a legtöbb teherszállítás, személyszállítás" mégis akkor ez a pénz hova folyik el?
Két sztrájk között talán ezen is el lehetne gondolkozni.
-
demars
addikt
válasz
#54715584
#529
üzenetére
a -10 fok egy példa volt! Jogos, épp azért is írtam , hogy a vezetőséggel van a gond! Nem hiszem el, h ekkora veszteséggel lehet üzemeltetni egy céget, s akkor még a munkásokat is szopat_ák! Ráadásul, az adófizetők pénzét lopják el!
ez az egesz orszagban igy van, aki dolgozik, az nem tud megelni
fizetesbol tuti nem
ez így van! -
nemcso
őstag
De már aláírták a béremelési megállapodást ők is tavaly, akkor meg most mire megy ki az egész ?!
A minuszos munkahelyek száma pedíg nem fedi le az egészet, nemdebár ?!
A kapitalizmus hol jelenti az egyenlő elosztást, azt másnak hívták !Ha tényleg tudtak ezen "valós" hiányosságokról a VDDSZ vezetői, miért nem jelentették fel a cégüket, gondatlanságért ?!
-
demars
addikt
A törvényeket már meghozták...
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Ezt zsarolásnak hívják és le kellene csukni a kitalálóit
? Miért? Ha egyszer volt előzetes megállapodás a dologról!inkább éhségsztrájkolna a sztrájk kiötlöje, mert azzal nem minket szívatna.
Mint írtam, a sztrájk senkinek sem jó! Néha szükséges! Ezt általánosan írtam, nem a mostani MÁV sztrájkra !Mondok én is egy ellenpéldát: faluban lakom, mellette főút, következő falun átmegy ez a főút! Nos a főút melletti házikók lakói lezárják az utat, mondván, nem tudnak aludni, reped a fal, zajos, veszélyes, stb... -->tüntetés (ez főleg kamion forgalomra értendő)
Ha megszünne a kamionforgalom, a sikítozó mamák lennének az elsők, akik visszasírnák, hogy legyen kenyér, tej, meg hús a boltok polcain!!! No de ebbe nem gondolnak bele! -
#54715584
törölt tag
ez az egesz orszagban igy van, aki dolgozik, az nem tud megelni
fizetesbol tuti nem
igy mindenki sztrajkolhatna...
en egy szolgaltatast nyujto cegnel melozom, ha annyiszor sztrajkoltam volna, ahanyszor jogosnak ereztem volna, az utobbi 1 evben nem dolgoznek...
pazsittal is egyetertek, a nagy cegeknel a vezetok mindenhol szetlopjak a ceget, azert vannak hianyok es ezert is mennek csodbe egyes cegek, vagy szunnek meg...
en max egyutt tudok erezni a sztrajkolokkal, de basszus, ha most haza kene mennem, nem tudnek, en igeneis kerem azt a szolgaltatast es olyan minosegben, amennyit el mernek kerni erte...
az utobbi 3 evben meg nem volt -10 fok, ho se nagyon, nem most kellene ezen gondolkozniuk... -
demars
addikt
teljesen igazad van!
Nekem is tele vana hócipőm a MÁV val! csak azt szerettem volna kihangsúlyozni, hogy itt nem a MÁV sztrájkol, hanem a dolgozók!!!
s ne a bunkó jegykiadó kisasszonyra gondoljatok, meg a kö_ög kalauzra! Azokra a melósokra, akik télen -10 fokban a váltókat olvasztják, meg sineket fektetnek, heggesztenek, javítják a szerelvényeket... stb! Az igazi melósokra!
Ők (is) a MÁV alkalmazottjai!
Most olvastam én is, h indulnak a járatok péntek déltől!
Eszerint a cikk szerint, elég nagy hiányosságok mellett indítottak el sok járatot...!!! Ez felelőtlenség! S ha baleset történt volna, tuti h az emberek 99% a a melósokat hibáztatta volna!!! -
PazsitZ
addikt
"szigorúan szabályozzák a munkáltató és a munkavállalói oldal kötelezettségeit"
Ehhez hozzátenném, -bár igaz ez nem az ők hibájuk-, hogy minimális szolgáltatás sincs egyes helyeken, mert nincs megszabva mi a minimum. Tehát ennyit a hatalmas kötelezettségről."Tehát nekik egy egy üzleti tranzakcióból, anyagi juttatás jár!"
Ezt zsarolásnak hívják és le kellene csukni a kitalálóit. Egy ilyen eset a bíróságra tartozik/tartozna. Talán én tehetek róla hogy a vezetés egyik része zsebrerakta azt a pénzt és a másiknak nem jutott? De nem gond, a sztrájkra van pénz.
Meg persze könnyű sztrájkolni, annak, aki megteheti. Továbbá, mivel a MÁV nem kifejezetten az a nyereséges cég, így lehet sztrájkolni, mert az adófizetők áttételesen úgyis kifizetik ezen napokra is a fizetésüket. Így végülis én is szarknék mindenki fejére, minek dolgozzak, ha egész napi semmittevésért is kapom a pénzt?De csak hogy egy példát hozzak inkább éhségsztrájkolna a sztrájk kiötlöje, mert azzal nem minket szívatna.
Persze-persze k*rvára sajnálom őket, mert ebben az országban mindenkinek olyan jól megy egyedül nekik szar.
A legundorítóbb pedig az, amikor azt hallani, hogy ezt értünk csinálják. Na aki még ezt is elhiszi az szvsz tényleg nem normális és csak sajnálni tudom.

-
nemcso
őstag
"Nagy különbségek vannak , hogy kik sztrájkolnak, s hogy miért!"
Ez a mondat az, ami szerintem lényeges az egészből.
Az én környezetemben már elnézést, de mindenkinek tele van a MÁV sztrájkokkal a hőcipője. Voltak, és valószínüleg lesznek is olyan céllal munkabeszüntetések, mellyekkel sokan egyet tudnak érteni, de speciel ez a mostani egy olyan sztrájk amivel nagyon kevesen tudnak hasonulni. (Most ne figyeljük pártokra, mert azok pártoskodnak)
-
demars
addikt
Kedves tildy és monstre!
Sokat olvasgatom a PH! fórumát. Nem írok be, illetve nem szólok hozzá minden témához, magamban elgondolkodok a leírtakon, esetleg ha tudok, segítek másoknak, tanácsot adok stb.. Sok esetben nekem segítenek a PH!-s kollégák!
Olvasva a fenti 2 hozzászólásotokat, az jutott az eszembe, vajon tisztában vagytok e azzal, hogy mi is az a sztrájk!?!?!
Van definíciója is, de egyszerűen nem lehet megfogalmazni!
A lényeg:
[I]A sztrájk a munkavállalók érdekérvényesítésben használt végső, a jog által engedélyezett eszköze. A dolgozók azáltal gyakorolnak nyomást a munkáltatóra, hogy munkabeszüntetésükkel - esetenként igen jelentős - gazdasági hátrányt okoznak neki. A sztrájk a munkáltató működési rendjének felborulását eredményezi. Mindkét félnek az az érdeke, hogy minél rövidebb ideig álljon fenn ez a rendkívüli helyzet, vagyis hogy minél kisebb hátrány okozásával legyen elérhető a munkavállalók követeléseinek teljesítése.A sztrájk tehát eszköz, és nem öncél. A sztrájkjogi szabályok minden esetben a sztrájk eszköz voltára építenek, éppen ezért szigorúan szabályozzák a munkáltató és a munkavállalói oldal kötelezettségeit a helyzet megoldására - mindkét fél számára elfogadható alku létrehozására - koncentrálva. Ugyanakkor a sztrájk érintheti a kívülállóknak nyújtott szolgáltatásokat is, így e szempontra tekintettel is indokolt a sztrájk korlátozása a lehető legrövidebb időtartamra.
Minden részkötelezettség a felek közötti együttműködési kötelemre vezethető vissza. Ez a munkajog általános alapelve, amely a Munka Törvénykönyvében is szerepel, de a sztrájktörvény is kimondja [Sztv. 1. § (3) bekezdés]. A jogok gyakorlása és a kötelezettségek teljesítése során a munkáltató, az üzemi tanács, a szakszervezet és a munkavállaló a jóhiszeműség és a tisztesség követelményeinek megfelelően, kölcsönösen együttműködve kötelesek eljárni.[/I]
Szerintem ez a szövegrészlet egyértelműen leírja, hogy mi a sztrájk, mi a célja, kik a résztvevői... stb.
Engem is érint a dolog, mivel minden héten utazok haza, sokszor utazok vonattal, s kellemetlen dolog, ha késik pl.40 percet a járat.
DE!!!
Gondoljátok csak végig, hogy miért csinálják a vasúti dolgozók azt amit csinálnak?!
Kaptak szóbeli ígéretet, részvényesek a cégnél (máv, máv start zrt..). Tehát nekik egy egy üzleti tranzakcióból, anyagi juttatás jár!
Nem szeretném a dolgokat politikai irányba terelni, hosszasan lehetne erről beszélni, beszélgetni, vitázni természetesen kultúrált módon!
Ara szerettem volna felhívni a figyelmeteket, hogy a sztrájkkal a dolgozó nép, valamire fel akarja hívni a munkáltató, az állam figyelmét (és persze mindenki figyelmét)!
Sztrájk (avagy kollektív munkabeszüntetés), régen is volt, s lesz is! Ez az eggyetlen olyan demokratikus eszköz, amivel hatni lehet az egész országra, államfőre, ...stb.
Tisztában vannak a sztrájkban részt vevő dolgozók, hogy ha Ők sztrájkolnak, az hatással lesz a bérükre, de általában, nem azért sztrájkol valaki, mert jól keres...
Teljesen mindegy, hogy kik sztrájkolnak vasútasok, orvosok, mentősök, ápolók, fuvarosok.. bárki sztrájkol, hatással van az ország gazdaságára! Ha egy cipőtalpat gyártó cég munkásai sztrájkolnak, arra azt mondják az emberek.. "szegények rosszul keresnek, de más is ennyit keres" a cég vezetőség, pedig reális béremelést ajánl nekik, (amit általában el is szoktak fogadni), mert nekik óriási kiesést jelent akár 2 nap sztrájk is!!
Ha egy állam szintű "cég", mint pl MÁV dolgozói sztrájkolnak, az senkinek sem jó, nem csak a dolgozóknak. Gondoljatok csak bele: vasúton történik a legtöbb teherszállítás, személyszállítás!!! Senkinek sem jó, ha kiesik egy csomó bevétel, illetve romlik az ország image!
Ugyan ez a helyzet az orvosokkal, illetve a mentősökkel, ápolókkal is! Ha Ők sztrájkolnak, mindenki felháborodik, s rettegnek, hogy ki fogja szegény 85 éves Gizi néninek felírni a receptet...
De a cipőtalpat gyártó cég munkásainak a munkáját, csak a gyár vezetősége értékeli!!!Nagy különbségek vannak , hogy kik sztrájkolnak, s hogy miért!
Hosszasan lehetne erről a témáról is még beszélgetni, szerettem volna megosztani veletek a vélemyényemet.
A hozzászólásommal, nem szeretnék senkit sem megbántani!demars
-
MTbc
senior tag
VÉGE a sztrájknak!
-
5000 plusz pénzt kapnak a vasutashuszárok ha melóznak
Hülyék lennének abbahagyni a sztrájkot 
-
tildy
nagyúr
Sztárjkoljanak csak. Még egy ideig. Majd elmennek az utasok, és akkor nem lesz bevétel.
Ha nem lesz bevétel, nem lesz fizetés.ha nicns fizetés, akkor meg mehetnek a földekre kekszet kapálni, mert kib...szák őket, mint macskát dolgát végezni...
Csinálják csak... Maguk alatt vágják a fát. -
metaldog
senior tag
Szerintem majd ha a máv kifizeti az állam felé a 2000 milliárdos tartozását akkor majd lehet sztrájkról beszélni addig nem. Amúgy meg az hogy lehet hogy a magyar máv több pénzt kap évente mint az osztrák vasúttársaság ami meg még modernebb is. Sok az értelmes okos és szépen beszélő politikus meg vezetőbeosztású ember csak most már tenni is kéne valamit nemcsak beszélni.
-
7
addikt
válasz
bolondember
#511
üzenetére
Le, már vagy 3 éve. Legalábbis olyan érzés néhanapján.

-
-
7
addikt
Well-well, nekem ez most csúnya betartás a MÁV részéről, de majd maximum havonta fogok hazajárni. Addig kóter.
-
greatchaos
addikt
én bízom benne, hogy a sztájkolni kívánókat lecserélik a műszakjukból, vagy +5k-ért munkába állank, és gaskó úr felszáll a szibériába induló express vonatra, és önkéntesen bevonul egy gulagba... ott majd gondolkozhat a hóbortjain. nem tom, hogy politikai vagy nem politikai megfontolásból csinálják, de a minapi követelésük, hogy ha nem egyeznek meg, akkor még többet követelnek, az nevetséges és felháborító
-
Rive
veterán
válasz
greatchaos
#505
üzenetére
Ez így kétségtelenül igaz.
De gondolod, hogy Gaskóék törődnek ilyen apróságokkal? Pláne, hogy a hétvégi fizut semmiben se érinti.
-
RoyalFlush
őstag
Hosszútávon a jelenlegi állapot nem tartható
Kik is fogják kifizetni majd a MÁV veszteségét ? - az adófizető polgárok
Azok is akikkel pl. most ki van cseszve és volán buszozhatnak, nem tudnak időben eljutni munkahelyükre, uticéljukhoz ..Aki nem utazni szeretne, csak vonatocskázni, ajánlom figyelmébe: [link]
-
zolynet
veterán
Anno még én is irkáltam vmeik topikba mely arról szólt h ki-merre megy (hétköznap,hétvége mind1) és kocsiba van-e vki, vagy kell-e vinni vkit. Lehet h most fellendül.
-
Rive
veterán
válasz
greatchaos
#499
üzenetére
remélhetőleg a hétvégi koleszos rohamra még jobb lesz a közlekedés
SZVSZ péntek délben felfüggesztik, és majd hétfőn ujrakezdik.Kell a hétvégés pótlék, na.
Új hozzászólás Aktív témák
- magyar billentyűzet - 121 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 - 4 év gar
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- Dell Alienware AW3423DW 34 QD-OLED Gaming Monitor 27% ÁFÁS
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- LG OLED & OLED evo Televíziók -30%
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Mit tudok tenni? Van egy rakat telefonszámuk, de egyiket sem veszik fel. Segitsetek légyszives 






![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



