Hirdetés
- Tamás88: Karácsonyi hangulat... de másképp
- Toomy: FOXPOST régen jó volt, de ma már jobban jársz ha elfelejted.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- MasterDeeJay: i7 4980HQ asztali gépben (vs i7 4770)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 10 – Alapanyagok/készételek többféle felhasználása
- leslieke: leslieke farmerzsebe
- sziku69: Szólánc.
- btz: Internet fejlesztés országosan!
Új hozzászólás Aktív témák
-
juliabrilke
veterán
Párom most mondja, hogy Fehérvárról -Pestre reggel törölni fognak a tervezet szerint 2 vonatot is.

6:48 és 7:48 lesz helyette. Ezzel csak 40 percel kell hamarabb elindulnia.

-
zsid
senior tag
válasz
(Darkwood)
#696
üzenetére
Remélem nem vihar előtti

-
(Darkwood)
őstag
Nagy a csend...

-
zsid
senior tag
válasz
(Darkwood)
#693
üzenetére
Egyetértek.
-
zsolt1129
addikt
válasz
(Darkwood)
#693
üzenetére
Szerintem is.Hátha kiderül valami.
-
zsid
senior tag
válasz
(Darkwood)
#690
üzenetére
Persze tudom, miért itt nem emberi mulasztás történt?
-
(Darkwood)
őstag
Ne lepődjünk meg azon, hogy 100-120 vagy akár 160-nal megy a vonat (ezt a 160km/h-t a Keleti-Győr vonal egyes részein kell érteni). Ha a Szolgálati Menetrendkönyv és a Menetrendi Segédkönyv nem "'tiltja", akkor mehet, mint a hülye!
-
-
zsolt1129
addikt
Én is kiváncsi lennék a sebességére,mivel a sz.vonat teljessen végighasitotta az IC utolsó kocsiját.A szennylapok meg irnak 120km/h-át is. Egy másik lap,meg 80-at

-
Jarod1
veterán
Most monorierdőn történt baleset,csak azt nem értem ezért miért mond le a miniszter?
Ő vezette a vonatot vagy mi?
xerintem ezzel az erővel Bush kormánynak is le kellene mondani

-
peterszky
őstag
-
Archer
őstag
Bár még nem egyértelmű, hogy mi is okozta a tragédiát de attól még, hogy a biztosítóberendezés nem működött a vonatnak bőven nem szabadott annyival mennie (100-110 km/h-t írnak) mint amennyivel ment. Ha az ilyenkor engedélyezett 15 km/h-s sebességgel ment volna gondolom elképzelhető, hogy ha a mozdonyvezető nem is veszi észre időben a vonatot, egy nagyobb koccanáson kívül komolyabb baj nem történt volna. Vagy pedig kikapcsolta a vonatbefolyásoló berendezést. Mind a kettő emberi mulasztás.
Az ütközésről: a mozgási energiát valaminek el kell nyelnie és ez bizony ekkora tömegnél már óriási. Ha másmilyen a kocsik felépítése és nem felszalad a tetejére akkor nagy valószínűséggel a vezérlőkocsi és szerintem még az IC utolsó kocsija is összepréselődött volna mint egy harmonika. -
raczger
őstag
[link]
én ma reggel láttam a lánglovagokon a képeket, meg olvastam az infókat, először nem hittem a szememnek, hogy így megtörténhet egy ilyen
-
^Clown
addikt
Először is: részvétem az elhunytak hozzátartozóinak. Az áldozatok pedig nyugodjanak békében.
Továbbá: örülnék, ha legalább néhány, eddig a fejét homokba dugó ember a fejéhez kapna, és elgondolkodna, hogy vajon mitől mehetett tönkre az a biztosítóberendezés? Nyilván magától is tönkremehet, de azért ezeket a berendezéseket szokták ellenőrizni, főleg, hogy egy fővonalról van szó (ezt a vonalat néhány éve újították fel). Erős a gyanúm (tehát nem állítok én semmit, csak hangosan gondolkodom), hogy színesfémlopás történt. Színesfémlopás, ami 4 ember életét követelte. Mindenki vonja le a következtetéseket.
-
Hasek
Közösségépítő
A válaszodból arra merek következtetni, hogy csupán az első mondatot olvastad el a rövidke véleményemből. Elhiszem és tudom én azt, hogy nagyon masszív egy vonat, és annak bizonyos alkatrészei, és éppen ezért mondtam, hogy minél veszélyesebb valami, annál inkább vigyázni kell vele, és biztonságosan felépíteni/használni.
A szabályozás önmagában nem ér semmit(vagy legalábbis keveset), amíg ember van a közelben, és ő dönt, hogy azt most betartja-e vagy sem, vagy hogy mi legyen.
PazsitZ: A pénzügyi és politikai gondoktól elhatárolódnék. Semmiféle vitába sincs kedvem belefolyni. (legyünk inkább jóban
) Csupán a véleményemet mondtam el, a műszaki/biztonságtechnikai oldalról. 
mod.: mentem mára, ha válaszomra számítanátok.
-
zsid
senior tag
Az energiaelnyeletés az egy jó dolog, de egy mozdony főkerete úgy vagy kialakítva, hogy ha ráakasztasz 1-2000 tonnát, akkor is masszívnak kell maradnia, nem deformálódhat, még évek alatt sem ( néhány baleset bizonyítja ). Ütközésnél nem az lesz a puhábbik fél, itt pedig már nem olyan nagyságrendű erőkről beszélünk, mint a közúti közlekedésben. Itt az gyűrődő zóna za utolsó vagon, és ezen sokmindent nem is lehet változtatni szerintem.
Be kell tartani minden szabályt, és akkor nem történnek ilyenek, mint ez is .
-
válasz
Atlantis
#659
üzenetére
Magyarország az un. Közop projektek keretében még egyetlen közlekedésfejlesztési EU projekt támogatási kérelmet sem nyújtott be vasúti témában (amennyire tudom összesen 1db kormánytól független projekt támogatási kérelem készült el a teljes közlekedési témában). A projektek között van a vasúti közlekedésbiztonságot elősegítő fejlesztés is.
-A miniszter lemondása ezeket az egyébként is jelentős késésben levő projekteket tudja tovább késleltetni. Ne feledjük, hogy a közlekedési tárcánál nagy a jövés menés Kóka -> Kákosy -> mostaninak a nevét se tudom -> következő gárda + a saját embereik vándorolnak lassan 5-6 havonta.
Nem szakmai kormányzás folyik itt hanem nagyüzemi semmittevés.
-
Hasek
Közösségépítő
Arra is vannak különböző módszerek, hogy miként nyelessük el az energiát. Gondolj csak a személyautók esetére...először a motor törik, aztán jöhet az utastér. Jó persze soha nem lehet 100%-osan garantálni mindenki épségét, és lehetnek esetek, mint ahogy mondtad is, hogy mondjuk ha a mozdony rohan neki, akkor nagyobb a kár, de én úgy gondolom, hogy ha már olyan eszközöket használunk, és fejlesztünk amelyek ugyanannyira veszélyesek, mint hasznosak(vagy közel) akkor egy bizonyos biztonsági szint nem árt. Lásd: Repülők. Azért valljuk be, a vonatozás sem egy gyengéd játékszer, amelyet félvállról lehet venni(mint ahogy ez a tragédia is mutatja)

-
zsid
senior tag
Egy IC mondjuk 300 tonna, áll befékezett kerekekkel. Belecsörget hátulról egy másik 300 tonnás vonat mondjuk 60nnal, szted akkor mi történik ha mégjobban ki van merevítve a vagon hátulja? Valaminek a hátsó vonat mozgási energiáját el kell nyelni..
Ha most a zónázó vonat nem vezérlőkocsival, hanem mozdonnyla előre megy , akkor nemcsak az utcsó fél kocsit, hanem az előtte levő kettőt is legyalulja.
-
Hasek
Közösségépítő
Láttam igen, de nem egy látomásnak, hanem egy ex-osztálytársnak köszönhetem, hogy nem azzal mentem, amiért rávett, hogy menjek inkább azzal amivel ő is.

Az viszont érdekes hogy a vonatok egymás alá/felé csúsztak. Másutt már ezt kiküszöbölték azzal, hogy a vagonok végére és elejére egy-egy pár tömör fém "fésűszerű" elemet raknak. Ezek ilyen esetben egymásba kapaszkodnak, és még ha sérülnek is a kocsik, de nem csúsznak egymásba.
-
tiv83us
veterán
válasz
Atlantis
#659
üzenetére
Epp most olvastam a Zindexen eppen, hogy sorban mond le mindenki.
Ez aztan szep peldaja, hogyan vallaljuk a felelosseget, ha valamit elk*runk.
Hasek: Lattad mar a Final Destination c. filmet?
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
ps: tudom, szar vicc es orulok, hogy rendben vagy of korsz.
Viszont marhara szomoru, hogy ilyenek meg mindig megtortennek.
-
KrAt
veterán
Már 4 halott
Azért valaki nagyon elbaszhatott valamit, ha folyamatosan mondanak le a nagy fejesek 
-
zsid
senior tag
Lassan minden évre jut egy ilyen, tavaly Komáromnál, most itt.
-
Hasek
Közösségépítő
Szomorú...

1 órával későbbi vonattal mentem volna, és nem a 9:17-essel akkor én is rajta lettem volna a személyvonaton(Pilisi vagyok) Ennyin múlik...

-
RoyalFlush
őstag
Három ember meghalt, harmincöt megsérült, többen életveszélyesen Monorierdőnél, amikor egy Budapest felé tartó személyvonat utolérte a vele egy irányba tartó intercityt. 2001-ben a biztosítóberendezés elromlása miatt ütközött össze két vonat ugyanitt, akkor 37 ember sérült meg.
(A cikk elolvasásához klikk a képre)
-
lorcsi
veterán
-
hát basszus,
emlékeim vannak a régmúltból, hogy 3,5 óra volt az út Balatonfüredre sok-sok évvel ezelőtt.
Mivel hétfőn füredre kéne mennem, rákerestem, hogy mi a helyzet ezen a téren?
aszongya, hogy ugrásszerű fejlődés van, naponta kétszer megy olyan intercity, ami röpke 2 óra 20 perc alatt meg is teszi ezt a hatalmas, 132 km-es távot. mesésen gyors, 56,58 km/órás átlagsebességet jelent!
ez már azért valami.de van olyan "gyors"vonat is, ami 2 óra 45-50 perc alatt küzdi le ezt a távot. (~48 km/h)
ilyenkor érzem, hog ymilyen szép nagy ország ez a Magyarország...

hihetetlen, b+, hihetetlen.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ennyire nem kellene frissnek lenni.... Vajon mennyit mutat itt a naptár?
-
Sárpac
nagyúr
Return jegy meddig érvényes a mávnál 100Km-nél hosszabb távra?
-
Jester01
veterán
válasz
Winner_hun
#643
üzenetére
És kattintani is lusta voltál?
Amúgy az meg mi, hogy "(A füzetjegy kiadása jelenleg fel van függesztve.)"
-
Winner_hun
félisten
Bérletárakat a neten lehet találni? Most lusta vagyok elmenni megkérdezni...
-
Wolverine
félisten
-
PazsitZ
addikt
válasz
juliabrilke
#640
üzenetére
Gondolom itt Békés megyében. Itt mindig a "legteljesebb" a sztrájk. Egyébként nem teljesen értem a dolgot. Mostanában alapból előfordul, hogy akár 1 órát is késik a vonat. Ezek meg még sztrájkolni is akarnak? Vicces.
Dunántúlon gondolom minden megy szépen, ahogy korábbi sztrájk alkalmával is volt.
Ez a vszdsz vezér meg menjen már az anyjába. Én elhiszem, hogy millás fizu mellett ő szarik a vasútközlekedésbe, de miért érzi azt, hogy az ország felét meg kell szivatnia? Csodálom, hogy még senki nem zúzta le az arcát.
No mindegy kidühöngtem magam. Most picit jobb
Bár mint tudjuk a sztrájk igazából értünk van...

-
juliabrilke
veterán
Ma halottam több híradásban is, hogy majd folytatják valamikor a sztrájkot, de nem országosan, hanem csak egyes régiókban.
Fogynak nagyon! ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
szilu84
tag
reggel kénytelen voltam busszal utazni a sztrájk miatt, kegyetlen szar volt
örülök h vége -
biga
őstag
Nincs mit komolyan venni. A vasutasok jó része is hülyeségnek, értelmetlennek tartja Gaskó zavarkeltését. Jó eséllyel gallyra verik a maradék értékét is a vasútnak. Nos akkor utána lehet majd síneket felszedni, helyét sóval behinteni és több tízezer embert utcára küldeni. Kb ennyi eredményt tudok elképzelni ezekböl a sztrájkokból. Egy sztrájknak csak akkor van értelme, ha a követelések reálisak és teljesíthetőek. A mostaniak nem azok..
-
BITBOYS
addikt
válasz
juliabrilke
#634
üzenetére
Igazad van, ezt már senki sem veszi komolyan, még a szakszervezet sem

-
BITBOYS
addikt
válasz
juliabrilke
#632
üzenetére
Nem baj, haza tudok jutni vonattal

-
juliabrilke
veterán
Ennyi volt már megint? Ez így kész vicc. Már azt hittem, hogy legalább 2 napig kibírják.

-
ibazsb
tag
Egyelőre vége...
-
zolynet
veterán
Hétfőn nulla órától folytatódik a vasutassztrájk.
kezdőőőőődddiiiiiiiiiiiiiiik -
Wolverine
félisten
-
7
addikt
Gyermekeim, mi az istent művelnek a MÁVnál?
Ma hallottam az esti híradóban, hogy valami brutális, amit a Keletinél művelnek a külföldi jegypénztáraknál. Nincsenek pénztárgépek, meg semmi elektronika, a jegyeket kézzel írják meg, az adatokat menetrendből keresik ki a pénztárosok. Meg van valami aládúcolt mennyezet is, amennyire hallottam fél füllel. Felújítanak?
-
(baphomet)
tag
válasz
(Darkwood)
#625
üzenetére
köszi, muszáj lesz

-
(Darkwood)
őstag
válasz
(baphomet)
#624
üzenetére
Sok szerencsét hozzá!

-
(baphomet)
tag
válasz
(Darkwood)
#623
üzenetére
köszi Darkwood, én megpróbálom a motorszerelő-szakmát
majd eccer, talán
-
(Darkwood)
őstag
válasz
(baphomet)
#622
üzenetére
2 évenként van és mindenki imádja!
Gondolhatod! Nem lehet unatkozni a MÁV-nál! Nem hogy Te is jönnél a MÁV-hoz Pistim! 
-
(baphomet)
tag
időszakos vizsga???
nah az is jóó dolog lehet
-
(Darkwood)
őstag
Hamarosan időszakos vizsga!

-
lorcsi
veterán
a retken megy a máv helyzet bemutatása, akik nem járnak vonattal meg állomásra egy kis betekintő
és képesek pénzt kérni a szolgáltatásokértaszogya' 20%-al novelték a takarítást
hol a p.csába??
az igazgatóknál? -
zolynet
veterán
Azt nem tudom, de legalább még a buszsávokat sem nyitják meg, ezek sem a Földön születtek.
Mai Metró közleménye: lesz sztrájk
Nekem 1 szerencsém van, h gyalok sem lehet több 35percnél a melóhelyem, de ezt nem sokan mondhatják el.
Nem bojgatnám a hazamenetelt ezen a hétvégén, ha csak nem akarsz nagyot szívni.
Máv-nál sosem lehet tudni.
-
zolynet
veterán
Április 18-án egész napos BKV sztrájk.
Takarogggggggyatoooooook!!! Ez hihetetlen ami itt folyik ebben az országban. Már meg sem lepődöm lassan, sajnos. 
-
(Darkwood)
őstag
válasz
(Darkwood)
#611
üzenetére
Elnézést, most vettem észre, hogy az "ál" szól két "l"-lel írtam!

-
(Darkwood)
őstag
Ha kíváncsiak vagytok az én koncepciómra (mint MÁV-os) szerintem ez az egész sztrájk azért van, mert így a 38 mellékvonalon a forgalom megcsappan és így azt tudják majd mondani, hogy: "Nincs kihasználva szüntessük meg azonnal!"
És az ilyen "áll" sztrájkokkal nagyon jól csinálják, mert így tényleg csökken a forgalom!
Köszönjük Gaskó!!! Téged is megvettek!!!
Hazaárúló vagy!!!

-
Wolverine
félisten
"A VDSZSZ közölte: tízkor ismét felfüggesztik a február 1-jén kezdett, azóta többször felfüggesztett, legutóbb vasárnap éjfélkor kezdett sztrájkot."
Szánalmas.
-
zolynet
veterán
máv - bkv eredménye: 5perc alatt eljutottam a Wesselényitől a Petőfi-híd Budai hídfőig.......persze hogy a villamossínen, hogy máshogy /helikopáter, de az most nem volt kéznél/
amugy meg "+!'"% meg ott ahol vannak
-
Archer
őstag
válasz
philoxenia
#603
üzenetére
Most már nekem is kezd tele lenni a tököm Gaskóval meg az értelmetlen sztrájkjával. Ha legalább valami olyanért sztrájkolnának amire azt lehet mondani, hogy ez igen, ennek van értelme de így... Megszívatják a fél országot(megint) és kb. ennyi meg termelnek egy csomó veszteséget az amúgy is szar helyzetben lévő MÁV-nak.

-
Kephamos
addikt
válasz
philoxenia
#603
üzenetére
Szerencsére holnaptól megint sztrálkolnak ezek a baromarcúak. Igazán becsődölhetne már, hátha jön valami normális cég a helyére. Úgysem magyar kézben van már...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Új hozzászólás Aktív témák
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Linux Mint
- Bestbuy játékok
- Projektor topic
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Gaming notebook topik
- Tamás88: Karácsonyi hangulat... de másképp
- További aktív témák...
- LENOVO LEGION 5 15AHP10 (83M0001MHV)
- Apple iPhone 13 Mini 128GB
- Macbook Pro 16" - 2020 gyártás, 6 mag i7, 16/512GB, Radeon 4GB, touchbar - garancia (66)
- Apple Watch Ultra 2 49mm GPS + Cellular - 98%, full dobz - Apple garancia (202)
- Samsung Galaxy Z Flip 5 8/256GB - Makulátlan állapot! - A szállítást állom!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3959
- ÚJ HP ProBook 445 G11 - 14" WUXGA - Ryzen 5 7535U - 16GB - 256GB - MAGYAR - 2+ év garancia
- Kötelező darab a karifa alá! Asus Tuf Lap!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Keresünk iPhone 14/14 Plus/14 Pro/14 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi








) Csupán a véleményemet mondtam el, a műszaki/biztonságtechnikai oldalról.
ez már azért valami.





