- Argos: Az vagy, amit megeszel
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 2 – Főzés: szabályok, vagy szabadság?
- sziku69: Szólánc.
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- laskr99: Processzor és videokártya szilícium mag fotók újratöltve!
- sh4d0w: Árnyékos sarok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Oly
őstag
De a buszon is változik... Gondolom igen... MErt amúgy nem sok értelme lenne!
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
válasz
Winner_hun #190 üzenetére
50% lesz, és ha minden igaz, akkor csak a lakóhely és az oktatási intézmény közötti legrövidebb útra lesz érvényes.
-
Archer
őstag
Nekem nyáron volt nagyon elegem a MÁV-ból. Az egy dolog, hogy szinte mindig késett(legtöbbször nem is keveset), de a menetrend olyan sz*rul van megcsinálva, hogy minden állomáson kb. 15 percet kellett várni a csatlakozásra, annyi idő alatt meg simán átért volna a követkeő állomásra. Szóval a kb. 20km-es távot 45 perc alatt tette meg. Meg azt bírom még amikor bemondják, hogy az x vágányról induló vontra még nincs felszállás, miközben a vonat még valamelyik másik állomáson rostokol.
-
véletlenül nem a vác-göd-nyugati volon mész?
a héten asszem csak kedden nemkésett a vonat, amugymeg 10-20 perces késéssel érkezett mindig be az a vonat. a sulim igazgatója már olyan lépést akar tenni h vagy elöbb bekell minden diáknak érkeznie, vagz egy órával késöbb kezdődik a tanítás ami azzal jár h egy órával késöbb mehet haza mindeni. itt csak azzal van a gond, aki messziról jár be. annak a legnagyobb a szívása.
valaki esetleg nemtudja h miért késik minden áldott reggel a vonatok 10-20 percet? és semmi tályékoztatás. -
Winner_hun
félisten
A Nyugatinál csinálták ezeket a kapukat, hogy csak jeggyel lehet átmenni. A legelején még ellenőrizték is, de most már jóformán nem is foglalkoznak vele, nem nézik meg a dátumot, meg semmit, ott állnak, esetleg támaszkodnak az ellenőrök, látják, hogy jegy vagy bérlet aztán mehet a tömeg. Szvsz egy régi jeggyel simán át lehet menni, nem kell itt jegyet venni.
Még mielőtt bárki nekemesne, van bérletem, ha tovább megyek, akkor veszek jegyet, vettem eddig is -
fokukac
nagyúr
ha már így feljött.
kb. egy éve járok rendszeresen a városon belül vonattal, mert jó gyors.
Tök jó közlekedési alternatíva LENNE, ha a máv rt. odafigyelne, és nem közlekedne minden vonata 5-10-20-30 perc késéssel...
ma reggel 25 percet vártam a menetrend szerint 8:59-kor a nyugatiba továbbinduló vonatra. és senki nem mondott be semmit, hogy ''kedves u tasaink, tájékoztatjuk önöket, hogy az innen és innen érkező vonat előreláthatólag x percet késik'' - nem állj ott b+, és kész.
és újabban ez teljesen rendszeres, sajnos nem lehet rá alapozni. -
ArGab
őstag
válasz
Winner_hun #187 üzenetére
Elvirán nézve a Kedvezmény alatt a Tanuló (Levelező tagozaton) vagy a Tanuló (Nappali és esti tagozaton) továbbra is ott van.
-
Winner_hun
félisten
válasz
Winner_hun #186 üzenetére
valaki erről valami infót?
-
Winner_hun
félisten
Most akartam nézni egy útvonalat, meg hogy mennyibe kerül és nincs diák
a 67,5%-os jegy hova tűnt?
most nézem, valamit kedvezménykategóriák vannak, azoknál meg mit hogyan kell nézni?
[Szerkesztve] -
Loretto
veterán
A pótjegy és a helyjegy között mi a különbség?
Csak mert Budapestről Pécsre 17:40-kor indul egy, ami diák áron számítva ~400ft-al olcsóbb. Ez normális? Természetesen megkérdezem majd itt helyben, de érdekelne a megoldása a dolognak.
-
brownus
veterán
válasz
Dalai Láma #181 üzenetére
egy vasút társaság ami személy szállítással foglalkozik (ugye most már a MÁV CARGO külön cég) nem lehet nyereséges, talán null szaldós.
az a baj, hogy a máv mindenkinek mindenféle engedményeket ad, ezt kellene megszüntetni! mindenki fizesse ki a teljes vitelárat és majd a munkahely a fizetésével vagy máskor de visszafizeti. mert az állam sokszor elfelejti vagy csak később fizeti ki a mávnak a hiányzó részt. így nincs miből gazdálkodni.
ha nincs vasút az ország halott. -
Dalai Láma
őstag
Ja, elméletileg működik a járművön vasútbiztonsági szolgálat. Ilyen biztonsági őr néha el is sétál végig a vonaton. Ez jó. Azért nem gondolom, hogy az álló vahonba mentek be, mert erősen gyanítom, hogy az IC-k ajtajait estére bezárják. Azt nem értem, hogy mi ebben az élvezet? Ott lesz az ő saját jele az ablakon, bsszúságot okozva néhányszáz-ezer embernek.
A vonatok átszervezéséről: a legolcsóbb az lenne, ha most azonnal bezárnák a MÁVot, azt mondanák, hogy ennyi volt. Több veszteséget nem termelnének. Azt gondolom, a fejlesztés, az ésszerű racionalizálás a járható út, nem a visszafejlesztés. Ahol persze nincs utasforgalom, da tényleg fölösleges vonat. -
Rive
veterán
Hopp, ide is: [link]
-
fasyrt
őstag
válasz
Dalai Láma #175 üzenetére
Ja bazzeg, szólj be egy 4-5 fős karcolgatós társaságnak, addig éltél...
Egyébként meg ált. nem a kocsi üzemszerű használata alatt karcolnak, hanem miközben áll. (mmint nem mozdonyhoz kapcsolva forgalmon kívül) -
Dalai Láma
őstag
Néhány napja utazok hazafelé IC-n. Amiről azt gondoltam eddig, hogy nem a legalja népek tömegközlekedési eszkösze. Mit látok? Egyik vagon több ablaka is meg van jó erősen karcolva, valami hülye firka van mindegyiken. Belülről. Hogy ezt én mennyire utálom! Nem teljesen MÁV téma, inkább valami vandalizmus topicban lenne a helye. Az ilyennek, aki ilyet csinál, jó nagy büntetést kéne kapnia, börtön a minimum! Tudva, hogy ezek a kocsik még vagy 20 évig nem lesznek cserélve. És ilyen utazóközönségnek érdemes egyáltalán valami jót venni? Mostanában nagy divat az ablakok karcolása. NAgyon ki tudok akadni az ilyen féreg emberektől, sajnos még nem kaptam rajta senkit, de az illetőnek jobb is
Vandalizmusért nyilvános megaláztatás járna, vagy mondjuk fél év kényszermunka!
Mit lehetcsinálni egy megkarcolt ablakkal? Le lehet azt még polírozni? Tudom, csak néhány ilyen szemétláda féreg ember van, de engem ez nagyon dühít. ilyenkor úgy érzem, inkább ne is fejlesszen a máv, meg a bkv se, mert nem érdemeljük meg! Ráadásul tuti nem egyedül utaztak az IC-n, mindig sokan vannak, még hajnalban és este is. Hogyhogy nem szóltak rájuk, és nem akadályozták meg őket?
Mennyire lennének drágák a karcmentes üvegek? És persze a fesztékálló burkolatok/festékek? -
Pá
addikt
Ma a Nyugatiból Rákospalota-Újpestre a szokásos 12-15 perc helyett 1 óra alatt jutottam el.
Alapból kb 15 perccel később indult el a vonat, különsöebben nem zavart mert volt olvasnivalóm, mentünk egy megállót, aztán kicsit belemerültem az olvasásba, olyan 15-20 perc múlva feleszméltem, már megijedtem, hogy elfelejtettem leszállni erre azt kellett lássam, hogy még mindig ugyanabban a megállóban állunk...
Kb pont ekkorra futottak be a tűzoltók, mint kiderült kigyulladt a mozdony vagy mi a szösz volt.
Az volt a vicces, hogy mi semmi tájékoztatást nem kaptunk, vagyis kb 30 perc elteltével bemondta a hangosbemondó, hogy 10 perc múlva jön egy helyettesítő vonat a 3-as vágányra arra fel lehet szállni. De a poén az volt, hogy még az előtt kb 5 perccel jött egy másik is, ami tök máshova ment így akik nem voltak résen már arra felszálltak és jól megjárták.Aztán meg hallgathattam az anyázásukat.
-
Drizzt
nagyúr
Menetdíj visszaváltása a vonat indulásáig lehetséges?
-
Viszlát
addikt
Vegyünk jegyet a MÁV-nál: (Nem, nem elõzetes a rádiókabaré következõ
adásából, bár a humorfesztivál egyik írása jutott eszembe róla.)
Telefonbeszélgetés a ''Díjmentes Vasúti Csoportos Utazási Ügyintézés''
számán:
-jegyet szeretnék....
-Melyik kerület?
-X.
-Ma nincs bent az ügyintézõ, próbálja holnap!
-De én ma szeretném, hol lehet?
-X. kerület? Honnan indulnak?
-Hát az egyik csoport innen, Kõbánya felsõrõl, a másik.....
-Akkor ott a pénztárban kiadják a jegyet.
-Mi kell hozzá?
-Mihez?
-Hát hogy kiadják a jegyet?
-Semmi.
Megkértem a kollégát, ugorjon már ki a jegyekért. Kõbánya felsõ, MÁV
pénztár: 13:20
-Csókolom, 26 diákot szeretnék május 26-ára, a Délibõl Balatonalmádiig,
menettérti, meg 2 ötven százalékost.
-Bejelentõ van?
-Nincs.
-6 fõ fölött csoportos utazásnak minõsül, csak bejelentõvel lehet jegyet
vásárolni.
-Akkor kérek 5x5 meg 1 jegyet.
-Mondom, 6 fõ fölött csoportos utazásnak minõsül, csak bejelentõvel
lehet jegyet vásárolni.
-De én nem kérek 6-ot, csak ötöt.
-Nem érti, hogy nem lehet?
-Miért?
-Mert 6 fõ fölött csoportos utazásnak minõsül, csak bejelentõvel lehet
jegyet vásárolni.
-Akkor szeretnék egy panaszkönyvet.
-Forgalmi irodában!
Kõbánya felsõ, forgalmi iroda: nagyon kedvesek, udvariasak, indigó van,
toll sajnos nincs. Sorszámozatlan könyv 01.sz. Észrevételek lapja. Beirt a
kolléga.
Nem hittem a kollégának, elmentem én is:
-Csókolom, 26 diákot szeretnék május 26-ára, a Délibõl Balatonalmádiig,
menettérti, meg 2 ötven százalékost.
-Bejelentõ van?
-Nincs.
-6 fõ fölött csoportos utazásnak minõsül, csak bejelentõvel lehet jegyet
vásárolni.
-Akkor kérek 1 diákjegyet.
-Kérem a diákigazolványt.
-Biztos, hogy erre már a jegy megváltásakor is szükség van?
-Igen.
-Rendben, van nálam egy. Aztán majd szeretnék még egy diákjegyet.
-Ahhoz is van igazolványa?
-Persze, ez az egy itt a kezemben.
-Egy igazolványra csak egy jegyet tudok kiadni.
-Én is egyet kértem.
-De utána akar venni még egyet.
-Miért, nem szabad?
-Nem.
-Melyik pont alapján nem lehet, meg tudná mutatni?
-Ezt nem kell megmutatni, ez a kedvezménnyel való visszaélés.
-Miért, mi van, ha az a gyerek egy nap kétszer akar utazni?
-Nem érti, h nem lehet?
-Jó, akkor azt tessék nekem megmondani, hogy ua. gyerek hány perc,
óra vagy nap elteltével vásárolhat újból jegyet önnél?
-Egy nap egyet.
-Úgy tudtam, h a kedvezmény korlátlan számú utazásra jogosít.
-Ha ön úgy gondolja.
-Nem ad jegyet?
-Nem.
Telefon(ok): sorrend már ismeretlen, a papíromra a következõ
telefonszámok kerültek fel a jegyvásárlás kapcsán: 34302.., 51130.., 40/
494949, 51120.., 32206.., 34295.., 30/98471.., 51152.., 35228.., 35228.
.., 32284.., 41361.., (Az utolsó két számjegyeket a történet
beküldõjének kérésére töröltem - AG.)
1. szintû emberke a központi ügyfélszolgálaton. Udvarias, kedves,de azt
sem érti, hogy mirõl beszélek. De hajlandó kapcsolni a fõnökét:
2. szintû emberke a központi ügyfélszolgálaton. Udvarias, kedves,
amennyire hagyom beszélni, viszont fogalma sincs a dolgokról, nem
ismeri a szabályzatot, azt mondja õ kapcsolattartó.
-Jó napot, jegyet kértem Kõbánya felsõn, de nem adtak.
-Hogy-hogy nem adtak?
---------fenti történet ismertetése-----
-Hát akkor az biztos kell hozzá.
-De nem kell hozzá, most elõre be kell szednem mind a 26 gyerek
diákját? Nem elég majd az utazásra hozni?
-Nem, ha a pénztáros azt mondta.
-Jó, akkor azt tessék nekem megmondani, hogy ua. gyerek hány perc,
óra vagy nap elteltével vásárolhat újból jegyet egy pénztárban?
-Nincs ilyem megkötés.
-Elmondaná ezt a Kõbánya-felsõ pénztárosának is?
Nehezen áll kötélnek, de megígéri, hogy utána néz, sõt még majd vissza
is hív.
Tényleg visszahív:
-Beszéltem a pénztárfõnökkel, az üzletszabályzat szerint a kedvezmény
igénybevételének a feltétele a diákigazolvány, így ezekre tényleg
szükség van, meg a pedagógus igazolványokra is.
-De én még nem igénybe venni szeretném a kedvezményt, azt majd a
vonaton, most csak jegyet szeretnék.
-Igen, de ahhoz, hogy megkapja, kellenek a diákigazolványok.
-Rendben. De tõlem bejelentõt is kértek.
-Igen, csoportos utazáshoz az is kell.
-De akkor mi nem vagyunk csoport.
-Akkor csak a diákigazolványokra lesz szükség.
-Akkor viszem a diákokat, és mehetek jegyet venni?
-Igen.
Kõbánya felsõ pénztár, a pénztáros kezében a telefon, élénken
tanácskozik, felbukkanásomra sem szívesen engedi el, mint fuldokló a
mentõövet:
-Csókolom, 26 diákot szeretnék május 26-ára, a Délibõl Balatonalmádiig,
menettérti, meg 2 ötven százalékost. Itt vannak a diákigazolványok is.
-Nem tudom kiadni, ez egy forgalmas pénztár, ez a jegy elõvételnek
számít, és elõvételben csak akkor tudok jegyet kiadni, ha legalább öt
percig nem jön vonat. De mivel itt sûrûbben jön, sajnos nem tudom a
jegyet kiadni.
-Ez melyik pontja az üzletszabályzatnak?
-Nem tudom, de benne van.
-Megkereshetném?
-Nem tudom odaadni, mert nem fér ki az ablakon, de ha nagyon akarja,
megkeresem magának.
-Kérem szépen...
-------lázas lapozás, majd diadalittasan mutatja-------
-Itt van, a vonat érkezése elõtt 5 perccel a jegykiadás szüneteltethetõ,
ha...
-De ez nem arra az esetre vonatkozik, amikor a pénztáros egyben
forgalmi szolgálattevõ is egyben?
-Nem.
-De itt nem az áll, amit Ön mond.
-Akkor sem tudom kiadni.
-Miért?
-Mert elõvételnek számít.
-Jó. Itt a másik csoportom, õk holnapután utaznak innen Hidasnémetibe.
A holnapután még benne van a jegy érvénytartamába, akkor az nem
számít elõvételnek.
-De, ha nem most utazik, akkor az.
-Hány óra hány pertõl számít valami elõvételnek?
-Most mondom, vagy most utazik, vagy elõvétel.
-És ha 10 perc múlva megy a vonatom?
-Az most van.
-És ha 1 óra múlva?
-Maga most szórakozik?
-Én? Én csak jegyet szeretnék...
Telefon újból ügyfélszolgálat, elõbbi kolléga:
-Megint nem kaptam jegyet.
-Igen, beszéltem a pénztárossal és a pénztárfõnökkel, de maga
valamilyen elõvételben akar jegyet venni.
-Miért, azt nem lehet?
-Lehet, de csak ha nincs utasforgalom.
-És ha van?
-Akkor nem lehet.
-Miért?
-Mert akkor a többi utas nem kap jegyet.
-Jó, de így meg én nem kapok. Ez hova van leírva, hogy a többi utasnak
elõbb kell jegyet kapnia?
-Nincs leírva, ez egy szokás.
-Szokás?
-Bevált gyakorlat, az kap elõbb jegyet, akinek elõbb megy a vonata.
-És én mikor kapok?
-Talán fáradjon el egy nagyobb állomásra, és vegye meg ott a jegyét.
-De én innen fogok utazni kõbánya felsõrõl, és most menjek el egy másik
állomásra jegyet venni?
-Hát úgy biztos kiadják.
-Miért, kõbánya felsõn nem fogják?
-Én ezt nem mondtam, ha majd a pénztáros ráér, biztos kiadja ott is.
-Van nekem egy panaszkönyvi bejegyzésem, hogy nem kapok jegyet.
Akkor legalább azzal utazhatok?
-Nem, utazni csak menetjeggyel lehet.
-Igen? És tessék mondani, lehet olyat a pénztárban .........
Valahol itt vesztettem el a fonalat, hogy mi után mi következik, még
telefonálgattunk egymásnak néhányat, õ mondott valami kifogást,én
megcáfoltam, vagy kértem, hogy nevezze meg a hivatkozást is, stb. Volt
ebben diákigazolvány, érvényesítõ matrica (ami már nem is kötelezõ!),
elõvételi pénztár, meg kiindulási állomás. Arról is meg akart gyõzni õ is,
hogy a kõbányai pénztáros egyben forgalmi szolgálattevõ, így tényleg
nem kell kiadnia a jegyet. Õ mondott valamit, én megpróbáltam
megcáfolni az üzletszabályzatból, ami mondanom sem kell, hogy az áfás
számlás törvény (megér egy külön történetet, ha ezt kiheverem, leírom
azt is) után eltûnt a Máv honlapjáról, keresse mindenki ott, aholakarja.
Aztán egyszer valamelyik ügyintézõ rossz helyre kapcsolt, és valaki más
vette fel a telefont. Elmeséltem neki is. Közölte, h nem hiszi el. De
legalább hajlandó a sztorimat telefonon ellenõrizni. Sõt visszahívni is.
És tényleg.Nagyon kultúráltan javasolta, h próbáljam meg esetleg
nagyobb állomásokon, ne adj isten, a csoportos ügyintézésen, de végül
is, ha nagyon akarom, akkor Kõbányán is ki fogják adni a jegyet, mert ki
kell nekik adni.
Meg is ígérte. Meg is kaptam. A jegyek és a számla kiállításainnen még 3
óra 17 percig tartott, de ez igazán részletkérdés, nem akarok
kukacoskodni. A többi utas értelemszerûen tajtékzott, utas tájékoztatás
semmi, csak ha nagyon forszírozta valaki, akkor megtudhatta, hogy a
kalauzok értesítve lettek, hogy most jegy nélkül is fel lehet szállni
Kõbánya felsõn, egyébként nekem kellett mentegetõznöm, hogy én
igazán, meg különben is. De van jegyem!!!!
Budapest, Kõbánya, MÁV 2006/05/17 18:58 (szintidõ: 5 óra 58 perc,
telefonköltség: 1840 Ft, nyugtató: 2 db) -
csirkemano
csendes tag
Nekem az a csúcs sztorim, amikor levelezős fősiulis lettem, megkaptam a diákomat, és szépen utaztam Szolnokra. Jön kaller, nézegeti a jegyemet meg a diákot, majd közli, hogy ez így nem jó, mivel a diákkedvezmény a lakóhely és a suli közt érvényes, így nekem otthonról kellett volna vennem vonatjegyet. Nézek mint a moziban, mondom, hogy ahol én lakok, ott egyáltalán nincs vonat, ezért be kell mennem a Nyugatiba, mert onnan megy. Mire ő, hogy nem baj, nekem akkor is onnan kell venni jegyet. Szólni se tudtam, hogy miről beszél, mire ő, hogy akkor kell egy igazolás, hogy a lakóhelyemen nincs vonat. Jó, és hol kell azt kérni? Hát a MÁV-tól. Ilyen egy őrültséget!
-
-
Kidus
őstag
válasz
Winner_hun #165 üzenetére
Tavolsagi buszrol beszelek, arra nem hiszem, hogy felengedik a kutyat, akarhogy szajkosar meg poraz. Max akkorat, ami elfer macskahordoban.
De ha van egy jol megtermett bernid, vagy akar csak egy nemet juhasz, vonatot latom ( illetva latnam ) az egyetlen megoldaskent ( a kettobol).
Persze varoson belul nem gond, meg a metrora is felengedik, csak legyen szajkosar, es legyen jegye/berlete. -
enemy76
tag
Engem karácsonykor akart megbüntetni a kalauz Debrecen és Budapest között,ajándékba vittem egy kölyök spánielt,egy bevásárlókosárban kutyajeggyel.A pénztárnál kérdeztem,ott azt mondták jegy és ok.Erre a sínbohóc kaller azt mondta szálljak le mert Ic-n nem lehet kutyát vinni.KARÁCSONYKOR!!Mondtam neki én ugyan nem.Vagyok kb.105 kg.Azt mondta erre hogy majd rendőrség meg így,meg úgy.Erre a mellettem ülő öreglány,úgy elküldte a bánatba,hogy csak néztem.Utasok röhögnek A bakter meg vörös.
.Ez ám a szolgáltatás.
-
Kidus
őstag
válasz
Kalandor #163 üzenetére
Engem kutyaval le akartak szallitani.
Akkora volt, hogy az olemben elfert, es aludt. De azt mondta a kalauz, elo allatot nem lehet vonaton szallitani.
Azota sem tudom, mi a helyzet. Kutya nem, macska igen?
Eleg logikatlanul hangzott, ha valakinek nincs autoja, valahogy muszaj vinni a kutyat is, es buszra tuti nem engedik fel. -
Scream007
őstag
válasz
cornfake #159 üzenetére
bocsi nem kötekedni szeretnék, de egy kutyust cicát szerintme nyugodtan hozhat az ember magával , mint ''poggyász'' , hisz ha más 2-3 hatalmas böröndöt is hozhat
Jó persze egy állat más, de egy sportáskába beleültetve szerintem lehet.
Ha nem lehet akkor rossz a szabály szerintem. -
peterszky
őstag
válasz
Scream007 #157 üzenetére
Gratulálok!
Nekem is van egy jó kis történetem:
Nagymamámat vártuk Révfülöpön és jött egy vonat kb 60 perc késéssel. Nézzük, hogy hol lehet, de nem szállt le. Mondjuk is magunkba, hogy nagyon furcsa, mentek a telefonok ( nagymamámnak ezután vettünk egy mobilt), hogy hol is lehet a mama. Pestről jött az infó, hogy ők felrakták a vonatra. Mondjuk nagypapámmal, hogy az érdekes
Elmentünk kocsival Bszepezdre és Brendesre, hátha előbb-később szállt le a vonatról. Nem éppen. Aztán mégegyszer be Révfülöpre, de nincs ott. Hazamentünk Pálkövére, erre mi fogad minket? Na mi
Igen, a mama. Kiderül ugyanis, hogy annyit késett a vonata, hogy az utána lévő vonat ( kb 1 óra ) előbb ért be mint az övé. Az ő vonata 1:20-at késett, és akkor ért be, amikor mi már kocsikáztunk. Így az állomáson megkért valakit, hogy vigye haza.
De szerintem ez egy nagyon ritka eset lehetett.
[Szerkesztve] -
Scream007
őstag
Pénteken mentem egy bulira Győrbe 15.51re volt kiírva odaér, lépek le a lépcsőről, akkor ugrik 51re
Mint a bomba -
_Gudella
senior tag
Olyat is volt, hogy a Keletiben, a vonat indulása előtt 4-5 perccel, mikor már az utasok nagyrésze fent ül a vonaton, megérkezik az utolsó pillanatban a takarítószemélyzet, és elkezdenek ott az utasok között vadul söpörni, olyan port csapva, hogy mindenki megfullad
-
_Gudella
senior tag
Én Ecserről szoktam bejárni a Keletibe (BP-Keleti - Szolnok vonal... )
A pályát pár éve felújították, azóta néha jól mennek a vonatok, néha tökjól tartják a menetidőt. Azóta a vagonok 90%-a is szép új, gombra nyílós, magától csukódós ajtajú, nem büdös, télen pólóban megsülsz, viszont már érezhetően romlik az állapota ezeknek is. Némelyik vonaton bemondják a megállókat, meg üfvözlik az utasokat, és mindig bemondja a pilóta, hogy zárja az ajtókat
.
Viszont volt már olyan, hogy szépen kimentem a vonatomhoz pár perccel előbb. Várok várok semmi...elkezdenek fogyni az emberek a megállóból. Másfél óra várakozás után már csak én voltam. Aztán végignéztem még a naplementét, és visszamentem haza, ez az utazás nem jött össze
.
Olyan is volt hogy elindultunk, majd egy kilóméter megtétele után megállt a vonat, hogy nincs áram. Elállva pont egy vasúti átjárót. Álltunk egy órát, aztn ment tovább.
A jegykiadó autómata jó dolog, csak sokszor nem működik. Viszont az utóbbi két évben kb 300ft-ot találtam ilyen autómatákban -
csirkemano
csendes tag
Én azon csodálkoztam, hogy amikor Szolnokra utazok gyorssal, akkor legszívesebben le se ülnék, olyan lepra minden. Tegnap viszont személlyel jöttem haza, azt hittem, valami IC-n vagyok, leszámítva, hogy az alap 2 órás menetidő még csúszott fél órát... Na ez hogy van?
Más: az elvira tegnap jól megjáratott, majdnem a Keletibe mentem, mert azt írta, onnan indul a vonat, aztán útközben csoporttárstól tudtam meg, hogy időpont jó, de a Nyugatiból indul!!! Utolsó pillanatban változtattam menetirányt... -
eddie17
addikt
NA hello mindenki!
Amit most akarok megosztani veletek valamit ami nem igazán ide tartozik de MÁV-ról van szó szóval félig igen
Ma reggel utaztam Győr-Budapest vonalon és tök jól elvoltunk a haverokkal amikor elrobogott melletünk egy gyors vonat és ránkrobbant az ablak!
Majd szivbajt kaptam és mindenhonnan szedegethettük ki a üvegdarabkákat!
Szóval nem ártana valamit most már kezdeni ezzekel a nem éppen mai szerelvényekkel!
Meg multkor egy sréhen szembe ülő csávónak a nyakába esett egy nem éppen kicsi vékony és hosszu falap! Szóval esik szét a MÁV
Na csak ennyit akartam!
Üdv mindenki! -
Drizzt
nagyúr
Féloff
Tehát, jöttem egy nemzetközi ic-vel Nyíregyre Bp-ről, a jegy 1302 forint volt, s olyat adtak hozzá, hogy díjmentes ic jegy. Ilyet hová, milyen vontokra lehet váltani? Csak néztem... Főleg hogy első osztályon voltam, máskor meg 139x a másodosztályú, meg pótjegy. -
_Petya_
őstag
Most meg nem jön be az elvira, mikor nézném a menetrendet, bravó...
Petya -
Wolverine
félisten
válasz
Dalai Láma #137 üzenetére
Yahh. Ellenkező irányban is csak leszállás lehetséges a vonatról... (mondjuk a Keletibe eljutni Kelenföldről nem lenne olyan rossz...
)
-
westlake
félisten
válasz
Dalai Láma #1 üzenetére
ez a 10 milliardos veszteseg pont eleg arra, hogy ne biciklivel kelljen jarnod bp. es pecs kozott
-
Wolverine
félisten
válasz
Dalai Láma #131 üzenetére
A szombathelyi IC-kre tutira nem lehet felszállni Kelenföldön...
-
Dalai Láma
őstag
Arról tudtok valamit, hogy az elsőosztály kedvezmény meddig marad érvényben?
Azt meg nem tudom,hogy az intercity rapid vonatokra miért nincs ilyen kedvezmény. Attól, hogy rapid, az új menetrend szerint ugyanannyi a menetideje, mint régen a nem rapindak. Ráadásul a vagonok is mások, és sokkal gagyibb az első osztály is. Nem lehet hátradönteni az üléseket, mert csak 4-es ülések vannak végig. A fejtámla sem olyan jó, meg a karfa sem. Tehát erre is nyugodtan adhatnának ilyen kedvezményt. -
Joco
aktív tag
Azért remélem nem ebben merül ki a nemi életed
Az IC-k csak leszállása elég vicces dolog, azért találták ki, mert Kelenföld-Déli vonattal 8 perc különben kb. 15-20. Ergo az élelmes magyar felszáll a vonatra és nyert kb. negyedórát, kaller ott már nem jár, tiszta ''elővárosi'' közlekedés. Persze pont ezeket az embereket(pl. engem) nem fog érdekelni az ilyen ejnye-bejnye, ha baja van szállítson le
Kifelé futó vonatokra, mint pedig a fórumtárs megjegyezte természtesen fel lehet szállni, sok olyan IC-IC csatlakozás is van, amit pl. csak kelenföldön érsz el.
szerk:
Legjobb, mikor felérsz pécsről leszáll kelenföldön és a peron másik oldaláról éppen indul vissza az IC, mániákusoknak kész halál onnan visszamenni megnézni elzártad-e a gázt
[Szerkesztve] -
Derlie
tag
Én itt tanulok Berlinben, 20 percenként megy az S-bahn, a belvárostól kb 20-30km-re lakom és itt jár 20 percenként a vonat. Sajnos éjjel ! csak óránként. Aztán vannak 2. osztályú vontaok, amik nem S-bahnok...mindegyikben wc, klima, plüss ülés. Inkább fizetem ezért nem sokkal többet, minthogy az otthoniért a kevesebbet.
Mondjuk ami jó dolog a vonatban, hogy nyáron az utolsó BP-Siófok vonalon mindig van sok ember szombatonként -
Wolverine
félisten
válasz
Dalai Láma #122 üzenetére
Az IC-knél Kelenföld leszálló állomás, felszállás ott nincs.
-
V_Zoli
aktív tag
Szépen hízik a topic
Mennyi ellenséget szerzett magának a MÁV... -
peterszky
őstag
nem tudom elsütötték-e már, de illik a totyikba:
MÁV = Mindig állni és várni
+ minek van a menetrend? hogy legyen mihez késni -
Dalai Láma
őstag
Lehet. Viszont ahogy én gondolom, úgy annak a szembejövő vonatnak nem kéne változtatnise az indulási, sem a menetidején, hiszen csak a pécsről induló IC indulna 5 perccel korábban, hogy egy olyan állomáson várhassa be a másik vonatot, ahol amúgy is megáll, és kb 5 percnyi távolságra van attól a pusztától, ahol jelenleg rostokol a vonat.
Ráadásul, hogy minden IC a keletiből fog indulni, így +15 perc lesz a menetideje a Bp-Pécs IC-knek. Ha meglesz a 4-es metró ( ez megint lehetne egy külön téma ), tuti, hogy Kelenföldön fogok felszállni. -
nagash
senior tag
Én az Esztergom-Nyugati vonalon járok és hát nálunk is igen barátságtalanul alakult az új menetrend.
Eddig sem tudták tartani a menetidőt (56 perc Dorog és Aquincum között) 6:32kor indult és 7:25 körül kellett volna beérnie, de :40 előtt soha sem sikerült és már félútön nem fértek fel az utasok. Most 8:15 az átlag mire beérünk, de a menetrendet nem írták át, SŐT pár percel előbb indul hivatalosan. Ja és óránként jár. -
Joco
aktív tag
-
barbikenje
aktív tag
Sokszor van olyan érzésem, hogy Feri és a másodhegedűse, Jani mindent megtesz azért, hogy a MÁV az valakinek a hobbivasútja legyen, és az emberek ne akarjanak azzal utazni... ennek megerősítése az évről évre elkészülő MÁV menetrend... Beruházások na persze... 1985-ben adták át a Bp-Pécs villamosított vonalszakaszt, azóta a legkomolyabb beruházás a 10 db Siemens mozdony és valamennyi dízelmotorvonat beszerzése volt (talán 20-25 db)... Megjegyzem hogy egy-egy mozdonysorozatból legalább 100 db-ot illik rendelni technikával együtt... de hagyjuk, ez már más tészta...
-
ALI_G
veterán
Na de várjatok. Én csak a Szeged-Békéscsaba; Szeged-Pest, Békéscsaba-Pest vonalakat használom. Ha Pestre akartam menni Békéscsabáról, akkor a keleti-be érkeztem, kivéve 1-2 alkalomtól, amikor is a nyugatiba vitt. Mostmeg csak a nyugatiba megy, és csak 1-2 megy a keletibe. De miért??? Nem látom az értelmét. Ha a keletiből akarok hazajutni, akkor át kell szálljak! Ez így förtelem. Nem is az idő lesz hoszabb időről időre, hanem még csak nem is onnan indul, ahonnan eddig. Ez így ratyi!....
-
Joco
aktív tag
válasz
Dalai Láma #116 üzenetére
Gondolom arra vonatra értette, amit be kell várni...
-
Dalai Láma
őstag
válasz
steve@prhw #115 üzenetére
Hát nem tudom, milyen csatlakozások... Igazából semmilyen csatlakozás nincs arrafelé nagyon. A pécsiek akármikor le tudnak menni az állomásra, és a szentlőrincieknek is nagyjából mindegy. Magyarul nincs mit bevárnia, megvárnia ennek az IC-nek. 90% pécsi utazik rajta.
-
steve@prhw
őstag
válasz
Dalai Láma #113 üzenetére
Ha 5 perccel előbb indulna, akkor Szentlőrincen várhatná be, és nem 10 percet kéne állnia, csak 2-t. De akkor miért nem íygy csinálják?
Nem vagyok MÁV-os, de ''meg kell védenem'' őket. Idézőjelben írtam, mert feltételezés, de könnyen előfordulhat, hogy viszonylag terheltek a vágányok arrafelé (vagy a vonat útvonalának más részén), így az 5 perces csúszás lavinát indítana el. Esetleg bizonyos csatlakozásaok nem érnék el, azokat megintcsak korábban kellene indítani, stb, stb.. Nem mindig egyszerű ilyen dolgokat megoldani... -
regent
aktív tag
válasz
Dalai Láma #113 üzenetére
Akkor sem tudnád kitalálni mikor érsz be, ha minden vonatnak azonos lenne a menetideje.
-
Dalai Láma
őstag
Már tudom, mitől megy 15 perccel hosszabb menetidőt a pécs-bp IC. Pécs és Szentlőrinc között eddig negyedóra volt a menetidő, most meg fél óra. Merthogy egyszer megál la puszta közepén, hogy bevárjon egy másik vonatot. Okos. Ha 5 perccel előbb indulna, akkor Szentlőrincen várhatná be, és nem 10 percet kéne állnia, csak 2-t. De akkor miért nem íygy csinálják? Tényleg ennyire hülyék? Ki érti ezt? Ott álltunk a méteres gazban, és vártuk a szembe vonatot. Hihetetlen. Pedig nem valami nagy a távolság a két város között. De ez...
Ja, és most látom, hogy minden Budapest-Pécs IC-nek más menetdeje van, 2:42-2:57 percig. hogy az ember véletlenül se tudja kitalálni, mikor ér be.
[Szerkesztve] -
fokukac
nagyúr
na, csak, hogy kapjona MÁV egy-két jó szót is...
tegnap jöttem haza Szegedről. néztem az elvirán a vonatokat, volt egy ilyen, hogy ''ünnepi intercity''. indulás 13:39.
a 14:20-as gyorssal akartam menni, de amikor megláttam, hogy ez nem intercity árú, ráadásul nem ál meg, csak Kecskeméten, egyből elvágtáztam otthonról,h ogy még elérjem...
szóval egy szép, tiszta, modern Siemens motorvonat volt, ami körbejárja az országot.
Az elvira szerint ugyan nem volt rá helyjegy, de végül is kellett valami 200 Ft-os pótjegyet váltanom...
mindenesetre ilyen kényelmesen, ilyen jól régen tettem meg a Szeged-Budapest távot vasárnap délután.
vagononként kb. 10-15 ember ült - ennyien tudtak erről a vonatról.
Lefogadom, hogy a 14:20-as síma gyorson a szokásos tömegnyomor uralkodott, szóval ezt azért jobban illett volna reklámoznia a máv-nak...
(bár végül is a délmagyarország c. szegedi lap megíta, hogy van ilyen vonat...)
na mindegy, egy élmény volt így utazni,
pláne azok után, hogy pénteken, odafelé menet úgy álltam végig, mint a hetes buszon szoktam... -
biga
őstag
Csakhogy lehet, hogy annak az új elővárosi vonatnak az ára pl. pont az lesz, hogy kisebb szárnyvonalakat meg megszüntetnek. Pont Nyíregyháza körzetében van az ország leghoszabb (és esküszöm látványban is szép vidékeken közlekedő) keskeny nyomtávú vasútja (értsd: kisvasútja), ami egyébként létfontosságú lenne (lehetne, ha ésszel üzemeltetnék) az ezen a vidéken élőknek (veheted ezt is elővárosi vonatnak, csak ez jóval nagyobb területet lát el egy vonalon, igaz, kevesebb emberrel). Régen itt is voltak tehervagonok, mára elrohadtak.... Tönkreverték ezt is, most meg pont az az indok, hogy nem lehet egyszerre ezt is fenntartani, sőt felújítani, meg új motorvonatokat is venni. Kérdezz meg pl. egy kótaji, vagy balsai embert, szerinte melyik a fontosabb: a Pest környéki, vagy az övék?
Félre értés ne essék, szerintem fontos a Budapest vonzáskörzetében lévőknek egy ilyen volumenü tömegközlekedés-fejlesztés, még talán kevesellem is (egy kibővített, ezekkel a vonatokkal összekapcsolt metrohálózat aranyat érne), de kérdezem: milyen áron? Miért az az ára egy fejlesztésnek (tipikusan a nagyvárosoknál, kiemelve Bp.-et!), hogy máshol - erre hivatkozva - leépítenek? -
-
válasz
Intelligencs #90 üzenetére
Tudod a II. világháború vége (1945) után ezek az országok a nyugathoz tartoztak Magyarország pedig a Szovjetúnió befolyása alá került. 1990-hez képest emiatt van rövid 45 év lemaradásunk, ezt sokan el szokták felejteni és amikor hazajönnek egy olyan országból ami gazdaságilag jóval fejlettebb csodálkoznak hogy mi nem értük el ugyanazt a szintet 15 év alatt egy jóval nehezebb gazdasági környezetben.
-
cocki
tag
Én csak egy ingázó vagyok aki a máv személyvonatait veszi igénybe mert Martonvásárról utazom be nap mint nap onnan pedig volánbusszal haza. Hát a drága új menetrendjükkle elmhetnek a jó büdös ****************** képesek voltak előrébb tenni a 7 órási vonatot hogy az oda érkezó gyúrói és tordasi diákopk és munkába jáérók még véletlenül se érjék el igy lehessen kelni majd 3/4 órával korábban, mondjuk az is igaz , hogy a busz menetrendet is lehetne pofozni de hát azért nem a martoni kirendeltség a felelős hanem a fehérvári központ.
Emelett szokásuk hogy egyes időpontokban garantáltan 6-8 vagont szabjank rá a szerelvényre persze akkor amikor talán ha 2 -be vannak embrek akkor amikor mindenki be ill haza szeretne menni akkkor persze csak 3-4 vagonra tellik na mindegy. A késésről felesleges beszélni mert ha hideg van azért késik ha meleg azért ha meg semmi nincsen akkor meg azért. egyes kallerok meg elmhetnek a pics@ba mert látja a drága hogy éppen érkezik be a busz megrakva emberekkel és még 1 perc van indulásig garantált hogy elinditja és még ő veszi zokon, hogy szét akarák a fejét verni ezek után. Persze van másik véglet is két vagy három hete beszgettem egy kallerral aki azt is elárulta, hogy'' a most távozott máv vezérigazgató faszántosan ki privatizálta magának a máv teherszállítást mely ez után egy fillért nem fog termelni a mávna+ az előtte székelő kolléga román vagonokkal és szlovák mozdonyokkal hotdja az építőanyagot az M6 építésére persze ezért egy petákot nem fizet'' ezt csak ugy hallottam mindenki annyi igazságot koönyvel el belőle amennyit akar. Azt is figyelembe kell venni hogy a masiniszták és a kallerok is emberek és ezt figyelembe kell venni mielőtt sztereotípiát állítana fel róluk az ember. A tisztaság a másik dolog már azon csodálkozok hogy a költöző madarak és és az erdő vadjai mért ne települnek be a vagonokba mert hát az ajtókon és ablakokon minden be tud szállni és álltalában minden beszáll mindenhol és rendesen mohásodik néhány kocsi. Lehet hogy sok hülyeséget írtam de talán van benne igazság is. -
Kidus
őstag
Én azon tanakodtam, hogyan került messzebb Győr Budapesttől, mikor régen 120km volt, most meg a jegyen 144km van feltűntetve. Az elvirán meg 131km. Hogy van ez?
Most nézem az utolsó vonatjegyemet. Ezen spec 160km van
Szánalom.... -
Én, ha már feltétlenül vonatra kell szálnom akkor csak IC ben gondolkodok (persze ha van az adott útvonalon) mert a többiről borzasztóak a tapasztalataim. Kosz és zsúfoltság a jellemző, ami pedig végkép tréfás dolog, hogy enyhe időben fűtenek (ablakot még akkor sem lehet lehúzni, ha vállalom a kockázatot és hozzányúlok) hidegben pedig nem. Egyébként ezt nem hasraütve mondom, többször előfordult hogy a nejemmel utaztunk és a MÁV így szórakoztatott minket......
-
Jégkokó
veterán
Itt nálunk még sűrítették is a járatokat, eddig kb 30 percenként jöttek a vonatok, de most már olyan 20 percenként.Igazából nem történt erre fele semmi változás, csak egy kicsit összébb tolták a járatokat
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Automata kávégépek
- Ford topik
- iPhone topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Házimozi belépő szinten
- Elemlámpa, zseblámpa
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- További aktív témák...
- Eladó Apple MacBook Air M2 (2022) hibátlan, magyar billentyűzet, csak külső monitorral használt!
- Eladó Apple iPhone 11 128 GB hibátlan állapot + Apple Care Plusz!
- LENOVO Legion Pro 5 16IRX8 - 16" WQXGA 240Hz - i5-13500HX - 16GB - 1TB - RTX 4060 - 9 Hó garancia
- I7-11700K-Gigabyte Z590 Aorus Ultra
- Szuper áron eladó Lenovo ThinkPad T14 Gen 1 Touch /Ryzen 5 PRO 4650U/16GB/256 SSD/FHD/IPS
- Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló rugged
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3286
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest