- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- -szabi-: Kodi beállítása és használata CoreElec rendszeren
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
sanzi89
addikt
Üdv.
Honnan tudom, hogy egy adott vonatra kötelező-e a pót és helyjegy? Sose utaztam még IC-vel, és most muszáj, azonban ha lehet olyat választanék ki, ahova nem kötelező. Konkrétan 2012.12.16-án 07:45 perces indulással Szegedről mennék Kiskunfélegyházára. Ugye kipipáltam a "pótjegy nélkül" rublikát, azonban a helyjegy, pótjegy részen még mindig szerepel egy IC felirat. Erre most akkor kell venni vagy se?
Köszi az infót, még ha triviális másoknak!
u.i.: Közben azt találtam, hogy az Elvira mindig a fizetendő összeget írja ki, és ott nem szerepel semmilyen plusz összeg, így elvileg semmilyen jegy nem kell. Plusz azért van ott az IC felirat, mivel közlekedik IC kocsi is, meg sima kocsi, és ha a sima kocsiba ül az ember, akkor nem kell pótjegy. Csak ennek így mi értelme...
-
enginev3.0
félisten
Helló
Kérdés
13.-án jár le a bérlet, és utána még kéne mennünk pestre 3 napot, szerintetek mit érdemes venni hogy olcsón kijöjjünk?
Bérlet és félhavi bérlet felesleges 3 napraGondolkodtam hogy csak rákosig veszek odafelé, de akkor csak 100ft-t spórolok, az meg nem sok. Ha minden nap megveszem oda vissza, akkor drágább mint egy félhavi bérlet...
WC-ben elbújás nekem nem jön be, azt hagyjuk is -
ESP
őstag
válasz
enginev3.0 #1296 üzenetére
Van.
Csak a kalerrtől veszed a jegyet ha jön, az aktuális megallótól.
Elsőre lehet meg akar majd büntetni h miért nem vettél az állomáson de nem fog.
(tapasztalt) 25/25x csak jegyet adott. -
Oliverda
félisten
Örömmel értesítjük Önöket, hogy 2013-tól egy év alatt körülbelül 750 személykocsiba és motorvonatba épít WIFI egységet a MÁV-Start. Első körben az alábbi kocsikban teremtik meg az internetezés lehetőségét:
Az Apmz 10-71 (EC 1. osztály) kocsikkal jelenleg az 1-es vonalon Budapest és Szombathely között, valamint a 120-as vonalon Budapest és Lőkösháza között lehet találkozni. A Bpm 20-70 sorozatú IC 2. osztályú kocsik szintén Szombathely és Lőkösháza felé járnak, valamint nyáron a balatoni gyorsvonatokban is lehet velük utazni. Az Ap 10-67-es és Bp 20-67-es InterCity kocsik szinte minden vonalon előfordulnak, ez a leggyakoribb IC kocsicsalád a MÁV-Startnál. Az ARp 84-35 sorozatú gyorsvonati 1+ (komfort) osztályú kocsik jelenleg Budapest és Szeged között járnak. A posta Bhv és BDt kocsikból álló ingavonatok Budapestről indulva többek között Vác, Szob, Szolnok, Sülysáp és Lajosmizse térségébe jutnak el. A BDV és BVh motorvonatok a 70-es (Budapest - Szob) és a 150-es vonalon (Budapest - Kelebia) járnak. A Desirokkal (ABpmot) Esztergom és Lajosmizse felé, valamint a Balaton északi partján lehet találkozni. Flirt motorvonatok (BVpmot) Székesfehérvár, Dunaújváros, Vác és Szolnok felé járnak.
-
enginev3.0
félisten
szerintetek hogyan kéne megoldani?
14en jár le a berletem, és utána már csak három napot kellene pestre mennem, felhavit karlenne megvenni, mert felesleges, de ha jegyet veszek minden nap az meg drága
-
Jester01
veterán
válasz
enginev3.0 #1293 üzenetére
Mert tényleg nincs 55km-es, így neked a 60km-es kell.
Az egyre hosszabb utakra egyre nagyobb ugrásokkal vannak a jegyek/bérletek, ahogy ott látod.Viszont ha van Budapest bérleted, akkor elég Rákoskertig venni, ami 37km (tehát 40km-s bérlet).
-
enginev3.0
félisten
Ha félhavi bérletet akarok venni, akkor honnan tudom mennyibe kerül?
55km-et utazok (Nagykáta; Keleti pu.)
De itt csak 50 és 60km van
http://www.mav-start.hu/utazas/berletek_20100201.php?mid=14b5a3f63a2e2a&chapter=5 -
Oliverda
félisten
válasz
DonThomasino #1291 üzenetére
Egyszerű.
A kód a jegykiadó automatás verziónál van.
A másik megoldás, ha otthon nyomtatod ki. Akkor a kaller a telefonjával ellenőrzi le a papíron található QR kódot.
-
Oliverda
félisten
válasz
DonThomasino #1289 üzenetére
Kétszer használtam. Nem volt vele gond.
Ellenben ha lekésed a vonatot, akkor buktad a teljes összeget.
-
DonThomasino
veterán
Mi a vélemény az e-ticket és az e-ticketM ről?
Kinek milyen tapasztalatai vannak? -
Oliverda
félisten
-
Jester01
veterán
válasz
enginev3.0 #1286 üzenetére
A sülysápi elővárosi járatok nagy részét korszerű FLIRT motorvonatból állítja ki a vasúttársaság. (forrás)
-
enginev3.0
félisten
válasz
Jester01 #1285 üzenetére
Nálunk is újítottak, ráadásul szinte minden megállót kipofoztak. Persze még egyikbe se lehet bemenni
De marha jó ez a vonat, nincs hideg, halk, nem úgy áll meg hogy leesel a székről, szóval jöhet jöhet. Az a baj nem hallottam mit mondtak hogy mely napokon jár mostViszont wifi nem volt rajta, pedig az is jó lenne
Amúgy ilyen vót
-
Jester01
veterán
válasz
enginev3.0 #1284 üzenetére
Nem kell az nektek, nekünk kell! Hogy a felújított fehérvári vonalon száguldozhassanak, mert a 100-as bhv szerelvény kicsit nevetséges.
Egyelőre ide még nem került fel, de idővel gondolom lesz frissítés.
-
enginev3.0
félisten
Helló
Ma jöttem a budapest keleti pu. - szolnok (zónázó) szakaszon, és az újabb fajta piros vonat volt. Hogy hogy? Milyen napokon van ez? Azt mondta a kalauz hogy dec. 8.-tól mindig ezek lesznek.
-
Flashcash
Közösségépítő
Szlovákia
Vasúthálózatának hossza 3622 km (2010)
Vasúti dolgozók száma: 31ezer fő (2014 - 26ezer fő)
Utasszállítás teljesítménye: 2296 (millió utaskm. - 2008)Magyarország
Vasúthálózatának hossza 7183 km (2010)
Vasúti dolgozók száma: 38456 fő (2009)
Utasszállítás teljesítménye: 8284 (millió utaskm. - 2008)Ausztria
Vasúthálózatának hossza 5635 km (2009 ÖBB)
Vasúti dolgozók száma: 45186 fő (2009 teljes ÖBB csoport külf. cégekkel együtt)
Utasszállítás teljesítménye: 10159 (millió utaskm. - 2008)Csehország
Vasúthálózatának hossza 9420 km (2009)
Vasúti dolgozók száma: 55000 fő (2008)
Utasszállítás teljesítménye: 6462 (millió utaskm. - 2009) -
totyak
aktív tag
Már elég rég írt ide valaki, de esetleg nem tudnátok valami olyan oldalt mondani, ahol a MÁV statisztikai adatai össze vannak rendszerezve évekre visszamenőleg. Utaslétszám és eladott jegyek száma érdekelne, de bármi más is jöhetne. Egyszerűen semmit nem találok.
Köszi
-
cskamacska
addikt
Egyeztetés a járatritkításról
Na ekkor ezt most hogy? -
dReFiX
senior tag
Ha Miskolc felől jövök a keletibe és van Budapest bérletem , akkor elég csak hatvanig jegyet vennem? Ez igaz?
-
Üdv!
Mikor lehet igénybe venni a "Kedvezményes kerékpár viteldíj"-at?
http://www.mav-start.hu/utazas/tarifa_20120101.php?mid=14ef3301cf1fe4&chapter=10
-
Jester01
veterán
A tárnoki esetről tud valaki valamit? Hírportálokon még nincs nyoma.
-
zoli03
őstag
válasz
(Bundás) #1273 üzenetére
Nem próbáltam, de amikor még nem volt ez a nyomtatható jegy, akkor vettem neten, amit a kioszk adott ki. Ott simán ki kellett fizetni bankkártyával a jegyet (persze csak olyan kártya jó, amivel tudsz neten fizetni). Szerintem a nyomtathatónál is így működik. De ha olyan állomáson szállsz fel, ahol van kioszk, én inkább onnan venném. Az otthon nyomtatott csak adott vonatra szól.
-
(Bundás)
addikt
Internetes jegyvásárlásról valami pozitív, negatív info? Regelni kell azt látom, meg hogy ki kell nyomtatni a jegyet, de a fizetés miként működik? A kallernál a vonaton, utalni kell, vagy paypal?
Köszi
-
Csemike
aktív tag
Tegnapelőtt Debrecen felé Karcagnál (?) arra lettem figyelmes, hogy a mellettünk lévő vágányon egy Nohab vesztegel, utána kötve pár teherkocsi... És ezt így hogy?
-
perempe
veterán
Szerdai, Szádvár túra után Bódvaszilason derékig érő cigánygyerek helyezkedett a vasútállomás kasszájánál: szerintem azt várta, hogy elővegyem a pénztárcám. Hasonló korú társaival volt ott. (Szerintem legjobb esetben se kapta volna meg a pénztáros a másik oldalon a jegy árát a 'forduló' után.) Bementem a dolgozóknak fenntartott bejáraton, hogy nyugodt körülmények mellett fizethessek (jól le is lettem cseszve). Egyébként ki van írva, hogy csak jegyvásárláskor, fizetéskor lehet csak közvetlenül a kasszánál állni. Azt mondanom se kell, hogy említett gyerkőc nem utazott sehova...
-
perempe
veterán
A várókban miért nincs wifi? Miskolc-Tiszai váróban van 2-3 védett hotspot, de ingyenes nincs.
Egerből az 5:31-es vonattal indultam Miskolcra a héten: a fűtött váró két padján 1-1 hajléktalan feküdt. -
orkester
őstag
Sziasztok!
Ma megbüntettek a vonaton. BKV bérletem van, így 1 megálló miatt ma nem vettem jegyet. 5 kalauz/ellenőr volt a vonaton, és gyakorlatilag aki felszállt azt megkeresték és kérték a jegyét. Általában mindig probléma nélkül adtak jegyet bárkinek, aki nem vett (legalábbis az elmúlt kb. fél éve mióta újra ezzel járok), velem is előfordult már, ezért nyugodt voltam, hogy ez már így megy és nincs az a szigor mint régen. Vagy mi van ha elalszom és 2 megállóval odébb kérik a jegyet? Akkor is 2600Ft+jegy, mert aljas módon lógtam? Vagy ha mégis messzebb kell utaznom le kell szállnom jegyért és várnom akár 1 órát a következő járatra?
Az is meglepett, hogy ha nincs nálam 2600Ft, akkor személyit adjak, majd fizethetek később több mint 8000Ft-ot, plusz bekerülök valami Mávos (fekete?)listára.
Gondoltam megosztom, hátha más is szokott az ellenőrnél jegyet venni. -
brownus
veterán
fél off:
SNCF -
share
tag
sziasztok!
szombaton utazok elég sokat vonattal, és kicsit félelemmel tölt el, hogy nem jó kocsira szállok fel, stb, mire érdemes figyelni, hogy tudok megbizonyosodni róla, hogy jó helyen ülök? a pótjegyet hogy kell kiváltani, és mennyibe kerül? -
Jester01
veterán
Amit az elvira ír, az már a teljes jegyár az adott vonatokra. Tehát ha IC-t választasz, benne van a helyjegy is. Ha úgy általában érdekelnek a jegyárak, akkor minden bizonnyal te is megtaláltad volna a díjszabást ha egy kicsit körülnézel.
Az átszállásokat meg látod ha lenyitod a részletes nézetet (a kis háromszög minden sor elején).
-
share
tag
és ahol 2 átszállás van, ott hol kell átszállni?
-
kobe24
tag
-
kobe24
tag
Igen ez így van ahogy leírtad, igazából csak a példa miatt írtam le, persze azt nem tudtam, hogy ennyivel drágább a felnőtt bérlet, mert a diákjegy csak feleannyi mint a 100%-os, ebből következtettem arra, hogy akkor a bérlet is, de akkor tévedtem.
share: A keletiből a személyvonat olyan 1 óra 40 perc alatt ér ide, a gyors meg olyan 20-25 perccel hamarabb, nyugatiból is kb ennyi idő. IC-kről nem tudok nyilatkozni, még nem utaztam egyszer se olyannal
-
tildy
nagyúr
Azért, mert van olyan vonat, amely "körvonat". A nyugatiból indul, Szolnok, majd Debrecen felé megy és Szolnokon át a Keletibe érkezik. És viszont.
Van egy olyan vonat is, ami talán neked jó lehet, ha tapolcáig el tudsz jutni, ez közvetlenül szolnok fele jön.A távolság meg amiatt változhat, mert Budapesten belül állomások esetén is lehetnek különbségek, de ez a jegyben nem látszódik meg, mindkét irányban 100-100km-re van mint a Keletiból, mind a Nyugatiból Szolnok.
A legjobb, ha Kőbányára ki tudsz valahogy jutni, mert onnét olcsóbb a jegy, viszont ahogy látom soproni vonat esetén neked a Keletit érdemes nézni. -
tildy
nagyúr
Nem.
Keletiből a Nagykáta -Újszász-Szolnok vonalon mennek, főképp személyvonatok, Nyugatiból Ferihegy Cegléd irányban, és több gyorsvonat.Kobe: max , hogyha nappali tagozatos diák vagy, de emlékeim szerint ott sem vehetsz mindenféle bérletet, csak lakóhely meg suli közt.
Most néztem emg, ami neked 9500 ft, az nekem 95 000 ft lenne.... Egy hónapra. -
share
tag
húh, akkor nincs mitől félnem, és ez változik, hogy keletibe, vagy nyugatiba megy a vonat? mindegyikből megy mindkét irányba? és a pest-szolnok vonal időben mennyi? igazából az anyagiak érdekelnek a legkevésbé, mert megér nekem az illető bármennyit is.
köszönöm a válaszod, remélem tudsz még segíteni. -
kobe24
tag
Hello!
Ha a nyugatiba, vagy a keletibe mész, onnan egyből jön is szolnokra vonat elég sűrűn, szóval igazából csak ezt kell összeegyeztetni. Én itt lakok Szolnokon, és vonat szempontból elég jó hely, mert pestről sok vonat jár ide. Ha meg hetente jársz akkor úgy olscóbb szokott lenni a bérlet, bár így árakba nem vagyok otthon, én a szolnok-debrecen útvonalat szoktam megjárni hetente oda-vissza, ha jegyet vennék akkor kb 10k lenne, ha meg bérletet akkor 9500, viszont ez nálad lehet nagyobb különbség lenne, mert két vonattal is jössz. De elvira.hu-n ha beírod az útvonalat ott azt is meg tudod nézni, hogy mennyi a jegy meg a bérlet. -
share
tag
sziasztok!
segítségetek szeretném kérni, remélem jó topicba írok.
sopronból el kéne jutnom szolnokra, így nyilván vonat, ami nem is gond, de egyetlen egy dologtól félek, az átszállástól, mivel mondták, hogy nem feltétlen egy állomásról indulnak a vonatok, és pestet nem ismerem, így ebben kérném a segítségetek, hogy hogy érdemes, milyen vonattal, mire figyeljek, stb.
még annyi, hogy ha hetente járok, akkor bérletet véve mennyivel lehet olcsóbb?
segítségetek előre köszönöm! -
FehérHolló
veterán
Két hete szombaton (okt. 9) a nyílt pályán kigyulladt az IC mozdonya.
Múlt hét szombaton (okt. 16) menet közben defektet kapott az egyik IC kocsi.Mindkét alkalommal másfél órát késett az a vonat, ami egyébként óránként jár. A MÁV szerint nem ők tehetnek róla.
-
szilu84
tag
Sziasztok!
Megy valaki szombaton vagy vasárnap Pestre vonattal? Szükségem lenne egy Debrecen - Budapest TELJESÁRÚ használt menetjegyre (esetleg + IC pótjegy). Ha valaki, vagy valakinek az ismerőse rendelkezni fog ilyennel, az légyszi ne dobja már ki és jelezze nekem priviben.
köszi -
venember83
nagyúr
Keresgéltem a topikban, de ezen kívül más utalásszerű választ nem találtam a kérdésemre: IC vonaton lehet kerékpárt szállítani, vagy csak gyors vonaton? Esetleg csak biciklitárolóval ellátott vonaton? Köszönöm a segítséget.
-
lorcsi
veterán
a szint mit sem változott az évek során..
de az árak az egekben -
csibor
addikt
válasz
FehérHolló #1238 üzenetére
Köszönöm szépen
-
csibor
addikt
Tegnap láttam olyan térképet ahol a vonatok mozgása látható,de elfejtettem a címét.valaki
-
adalbert1
veterán
Na ma ismét elvett másfél órát az életemből feleslegesen a máv (nemecsek ernő után szabadon kisbetűvel)...
Persze hogy nem vár a csatlakozásra az a vonat, amin kb. az a 3 ember utazott volna aki átszáll az IC-ről...
Ráadásul ha jól láttam ismét emeltek az áron is, így még kevésbé alternatíva az autóval szemben... Na meg amilyen kevesen lézengenek pár vonaton, meg merem kockáztatni hogy személyautóval még kisebb is lehet az egy főre eső környezetterhelés. -
Eastman
addikt
-
Integra
titán
válasz
runner 125 #1227 üzenetére
döbbenet.
de a mai világban így lehet a legegyszerűbben mástól pénzt kicsikarni az adófizetők terhére... egyszerűen rászakosodtak erre nagyon sokan. -
peterszky
őstag
válasz
Sas madár #1229 üzenetére
A dokumentum szerint bár szükségképpen érzéketlenség pénzről tárgyalni a holokauszt áldozatai ellen elkövetett kimondhatatlan gonoszság kapcsán, jogi úton csak pénzügyi kártérítést lehet kapni.
Kedvenc szervezetünk is megszólalt az ügyben:
A MÁV elleni per a Mazsihisz véleménye szerint "nem olyan, amely erkölcsileg megindítható". A magyarországi zsidóság túlnyomó részének meggyilkolásáért, vagyonuk elkobzásáért ugyanis az akkori magyar társadalom túlnyomó része felelős, ezért a felelősséget pedig a magyar államnak kell viselnie - fogalmazott Feldmájer Péter. -
Sas madár
őstag
válasz
runner 125 #1227 üzenetére
Ezt a labdát gyorsan leütötték,hogy komolytalan és erős szegénységi bizonyítványt állított ki magáról aki beadta.
Megint munka nélkül meggazdagodni. -
Ma mivel a volánnal nem tudttam kijutnia az állomásra,megnéztem a kofe oldalán a vonatok mennyit késnek.14 percet írtak.Kocsival kimentem 9 perc késéssel számolva,mert kocsival ennél gyorsabban nem lehet kiérni.Hát nem elment vonat.Most már csak 7 percet ír a kofe.A jó büdős ...........:@Várhatok 3/4 órát.
-
runner 125
nagyúr
-
MaTTeS
senior tag
válasz
(Darkwood) #1225 üzenetére
-
(Darkwood)
őstag
Ilyen esetben panaszt kell tenni a MÁV-START Zrt.-nél!
Én múltkor panaszt tettem a Szesza menetirányítónál, mert a Lakitelek - Kiskunfélegyháza állomások között közlekedő (37230 sz.) személyvonat 1db. Bzmot-ból állt, mely már Lakitelek állomáson szinte tele volt!
A bejelentést követő nap után már +1db. mellékkocsival közlekedett a felülírott (37230 sz.) személyvonat.
-
MaTTeS
senior tag
A MÁV segíti az embereket reggel az iskolába/munkába jutásban. Persze -_-.
Vonat (Lajosmizse-Nyugati PU) 6:52-kor érkezett Gyál felsőre (ugye aki BKV-zik az vonattal ment volna). A szokásos 3-4 kocsi helyett jött 1!!!! darab kocsi.
Persze a szokásosnál 3szor ennyien vártak a vonatra. Felfért kb 15 ember a vonatra. Az emberek csak a töredéke tudott felszállni.
Köszönjük MÁV, megint megmutattad milyen csodákra vagy képes.Megpróbálok bemenni a 7:40-essel, azt ha nem sikerül akkor ma se megyek suliba
-
Kephamos
addikt
Most akkor sztájkolnak ezek ma? Miskolcra szeretnék eljutni, Nyíregyházáról. Van rá esély?
-
zsid
senior tag
válasz
philoxenia #1220 üzenetére
Igen, Magyarországon ez elő szokott fordulni
-
philoxenia
MODERÁTOR
Annyira ne menjünk bele mélységében a témába, hogy milyen lehetőségeket ad pluszban a KÖFI, mert igazából egy komolyabb zavarnál szerintem pont annyi hátránya is van legalább, mint előnye... Ellenben mivel a központi irányítás legtöbbször azzal jár, hogy az adott helyről elveszik az embert, nincs aki váltót takarítson, ha szükséges lenne, azaz például ha az egyik vágány járhatatlansága esetén a másikra kellene terelni a forgalmat.
A KÖFE egyértelmű előny, de azzal embert nem spórolnak., tehát...
A sebesség emelése sajnos csak szakaszosan alakulgat, ellenben van olyan, hogy mire mindenütt elkészül az új pálya, addigra az először elkészültek már lassabbra "romlanak".... -
zsid
senior tag
válasz
philoxenia #1209 üzenetére
Sokmindenben egyetértünk, csak máshogy fogalmazzuk meg.
Tudom, hogy a 48kg/fm az már nem mai dolog, de ennél kisebbel nem megoldható ekkora forgalom, ezért írtam, hogy minimum. Bár nem dolgozom a pályavasútnál, és nincs erre vonatkozó információm, de szubjektív véleményem szerint a belső bejárattól Vmax=40km/h( javítsatok ki ha nem ), azt meg el kellene bírnia, bár ha van felesleges 54es vagy 60as sín az kétségtelenül jobb.
A központi forgalomirányítás nyilván nem befolyásolja a hóhelyzetet, de sokban segít a (menetrendtől) eltérő forgalomszervezésben ( pl hóhelyzetben csúszások/torlódások esetén). A többiben egyetértünkA nagy sebességű nyitást igazán favorizálhatnák kicsit kelet felé is, nem csak a hegyeshalmi és a lökösházi vonalon. A 80as vonal geometriailag alkalmas lenne a nagy sebességű közlekedésre Aszód - Szerencs között ( leszámítva Hatvan mindkét bejáratánál a 600as íveket, és Miskolcot ). Lenne vele meló az tény, de a lassújelekkel teleszórt 120as pályából lehetne csinálni 200ast. ( mint ahogy sokminden mást az országban, csak akarat és pénz kérdése).
-
legiaap
félisten
Amúgy régen én is sokat szidtam a MÁV-ot, de mióta benne dolgozok és jobban átlátom a dolgokat, jobban belelátok a sűrűjébe, azóta már más a véleményem. Csak ahhoz, hogy itt változtatni lehessen mi melósok nagyon kevesek vagyunk...
-
ronson
őstag
A forgató könyv:
Tönkreteszik a vasutat, majd eladják adósságostól együtt 1ft-ért.
Az adósságot kiszervezik az egyik céghez a dolgozókkal együk.
Az ingatlant és az ingóságot meg egy offshore céghez.Ez gyakorlatilag megtehető, mert hiteleik általábban nem jelzálogosak, hanem állami garanciavállalásuak.
Az állam jobb híján visszafizeti a tartozást, a dolgozók meg mennek a csába pénznélkül.
A vagyon eladásából meg épülnek a budai villák, magyar kikötő az adrián, stb., a maradékból meg megint lehet zsíros állami üzleteket csinálni.
-
legiaap
félisten
válasz
philoxenia #1214 üzenetére
Egyrészt a MÁV-nak készül, másrészt az államnak (na ez a fontosabb)
Határidős meló amúgy. -
legiaap
félisten
válasz
philoxenia #1212 üzenetére
Augusztus óta vagyok csak a vasútnál.
Sose gondoltam volna, hogy itt fogok kikötni egyszer is, de a muszáj nagy úr.
Építőmérnök vagyok és az építőipar eléggé padlón van.
Mivel nem volt melója a cégnek ahol voltam és sehova sem vettek fel a gazdasági válságra hivatkozva így ide jöttem.
Egy térinformatikai projektben veszek részt plusz tanulok is.
Fel kell mérni a vasút összes ingatlanját.
Mindent...vágánytengelyektől kezdve az épületeken keresztül az összes kicsi és nagy objektumot.
Nem ki meló.
Végeredményben egy frankó helyszínrajz lesz a kész termék majd. -
Racecam
nagyúr
válasz
philoxenia #1209 üzenetére
Rajtad kívül van még ebben topicban olyan is, aki ért valamit a vasúthoz, vagy csak a szokásos megmondóemberek?
Nem tudom, nem követem, azért kérdezem.
-
philoxenia
MODERÁTOR
A 48 kilós sínek már gyakorlatilag elavultak, bár ilyen szempontból mindegy,de az állomásokon sem építik már be felújítás után a fontosabb vágányokba....
A KÖFI ide nem tartozó fogalom, itt olvashatsz róla, bár a Keletiben ilyen nem is lehetne, nyilván másra gondolsz, de a központilag állított váltók sokkal rosszabbak hótakarítás szempontjából,mint a helyszíniek, ráadásul ott aki állítja,az már takarítja is...
A Keleti/Nyugati nem a korszerűség,hanem inkább a méret és a felépítés miatt problémás, kb. mint az M0-ás például ....
Gyakorlatilag nincs tartalék a rendszerben már, ha minden jól működik, akkor nincs gond, de kisebb problémák is nagyobb fennakadást okoznak....
Egyébként egy Keleti méretű állomás átépítése olyan nagyságrendű költséggel jár,amit eleve meggondolandó kiadni, a vasút jelenlegi helyzetében pedig pláne...
A mai tendenciák az igen nagy sebességű vasutat vetítik előre világszerte,annak meg nem sok értelme lenne,hogy mondjuk Bécsből egy óra az út a városhatárig,onnan meg egy fél óra a célállomásig... -
zsid
senior tag
válasz
philoxenia #1207 üzenetére
Azért a nagy pesti pályaudvarok az elmult 100 évben kicsit átépültek, és jópár korszerűsítésen átestek, a keleti esetében központi állítású váltók, tólatóvágányutas biztosítóberendezés, KÖFI, fűtött váltók,minimum 48kg/fm sinek használata a forgalmat bonyolító vágányokon. Az, hogy műszakilag korszerűsítés nem történt már jóideje ( nem csak a keletiben ) az már csak pénz és akarat kérdése. A Keleti forgalmas, de egy nagyobb korszerűsítés után csúcsra járatva szerintem simán lehetne forgalmasabb.
Azt meg sztem felesleges magyarázni, hogy ebben a qrva országban sehol nem tudnak felkészülni a télre, legyen az közút/autópálya kezelő, BKV vagy MÁV. Pedig a tél jön minden éven, és az első hónál mindig ilyen cirkusz van.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Arra próbáltam célozni, hogy a MÁV szóvivő nem él a vasúttal együtt, a rádióban ő nyilatkozik, de váltót nagyon régen söpört nyilván...
Persze az orosz vasútról nem tudom milyen percre és napra pontos információval rendelkezel keress rá a menetrendi gyakoriságra például, hány vágányon, mennyi vonat, hány alkalmazott stb. A Nyugati és Keleti nagyon zsúfolt például, a menetrendek tervezése, a vágányspecializáció nem a lehetőségek figyelembevételével, hanem az igények elsődlegességével számol....
A nagy pesti pályaudvarok a múlt század végén épültek, az akkori élettempó figyelembevételével, akkori vonatgyakorisághoz...
Gondold el, hogy ha az utcák még mindig macskakövesek lennének a város nagy részében.. -
dragonfx
veterán
Komolyan egy szégyen ez a máv 2-3 órás késések..és ultkor vettem fönöknek jegyet pozsonyba meg bácsbe..le se írom mennyi volt oda vissza..annyiból már egy kis dízellel is olcsóbban és kényelmesebben és kötetlenübből meg lehet járni a távot.
-
zsid
senior tag
válasz
philoxenia #1200 üzenetére
"A váltófűtésnek nincs köze hozzá, milyen hosszú és hány vonat megy át rajta, míg át nem kell állítani."
Arra próbáltam célozni, hogy vannak ( pl Orosztországban ) olyan helyek, ahol az időjárás messze zordabb, a forgalom sokkal nagyobb és nem áll le a forgalom, még ennél jóval nagyobb havazásban sem. Ha pl. a transzibériai vasúton vagy a moszkvai körgyűrűn megállna a teherforgalom valszeg másnap már nem kellene dolgoznia menni a pályavasútért felelős vezetőnek. Pedig ott nem -9 fok és 30 centi hó szokott lenni.
"Az meg, hogy esetleg hülyeségeket hallasz a tévében/rádióban..."
A máv szóvivő az MR1 Kossuth rádióban nyilatkozott, 180 perc c. reggeli műsorban. Ez pont nem az a rádió és műsor, amiben hülyeségeket hordanának össze.
"Azt is mondták, hogy az M0-ra nem tudnak felmenni a kamionok, most mondjam azt, hogy az Alpokban kicsit nagyobb az emelkedő mint az M0-s..."
Na kb, erre próbáltam célozni azzal amit írtam. Az Alpokban sem áll meg az élet télen...
Az általad linkelt cikk elég bulváros, szvsz tele van hülyeséggel. Tudom, mert aznap este ott én is 3 órát álltam a sorban kamionnal
Nemcsak a tévében/rádióban hordanak össze hülyeséget is , hanem a neten is .
-
legiaap
félisten
válasz
runner 125 #1203 üzenetére
Nem is azért írtam, hanem mert ez az igazság.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
legiaap #1201 üzenetére
Még egy adalék, véleményt nem írok, csak tényeket, következtetést vonjon le mindenki maga...
Két kolléga dolgozott vasárnap nappal, egyik helyen sem kellett váltót állítani, csak jelzőt, mivel vasárnap nincs a helyeken teherforgalom. Az egyik kitakarította a váltókat, a másik nem, /éjszaka volt esélyes, hogy állítani kell majd a váltót/. Az egyik 60-as születésű, a másik 78-as, az egyik 28 éve van a vasútnál, a másik talán öt-hat. Melyik takarított szerintetek? -
legiaap
félisten
válasz
runner 125 #1199 üzenetére
Azt azért jó ha figyelembe veszed, hogy nem lenne ilyen szar a helyzet, ha a vezetők nem a saját zsebüket tömnék, ha az állam ezzel is foglalkozna nem csak a mocskos autópályával és még sorolhatnám az indokokat, de ezek a főbb gondok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Házimozi belépő szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Battlefield 6 - Bemutatkozik a többjátékos mód
- Nintendo Switch 2
- Autós topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
- Az Exynos 2600 az első 2 nm-es mobilchip
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- LOGITECH G PRO X 2 LIGHTSPEED VEZETÉK NÉLKÜLI FEKETE HEADSET
- 0 perces RYZEN laptop eredeti Win10-zel! GARANCIA + SZÁMLA (a Te nevedre)! LEGOLCSÓBB SZÁMLÁS ÁR!
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- Corsair Dominator DDR5 32GB 6000mHz
- Acer Nitro V 16 AI Gamer Laptop!Ryzen 7 260/RTX5070/32gb Ram/2tb Ssd/2560x1600-180hz IPS! Beszámítok
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Felújított laptopok számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
- 0% THM részletfizetés, beszámítás! Gamer PC, notebook, konzol, Apple termék, hardver KAMATMENTESEN!
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B450M R5 2600X 16GB DDR4 500GB SSD 1TB HDD GTX 1650 4GB Zalman N5 CM 450W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest