- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Geri Bátyó: Megint tahó voltam – SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- votlage71: Kábel menedzsment
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- droidic: Időutazás floppyval: A 486-os visszavág PCem-men
- bambano: Bambanő háza tája
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #29294 üzenetére
"Ahogy az előttem szóló írja, ilyesmi autóba való, ahol van betáplálás...
Eleve nem vízálló, szóval kétkerekűre necces (van motoros dashcam),
de ha bírná is az időjárást, akku akkor is kell hozzá. Akciókamera lesz,
amit szeretnél, beépített akkumulátorral, az mehet sisakra is akár.
Vázra rögzítve átveszi eléggé a rezgéseket, különösen szar a hang.
De természetesen vázra rögzítve be lehet kötni neki tápot is, ha kell..."Nincsenek nagy elvárásaim.
Mint írtam sisak shiedljére tervezem rögzíteni, így a testem a rezgés elcsatolás és külön képstabilizátorra sincs (?) szükség.
Elvileg.
Beépített képernyőre ugyanígy nincs szükségem, menet közben úgy sem fogom nézegetni, beépített akku meg elvileg van.
Vízállóság, hát nem tudom. Szerintem nem kell, mert ha olyan az idő el sem indulok. Rollerem amúgy sem vízálló.
Milyen akciókamerára, vagy motoros kamerára gondoltál, ami jobb lehet ?
GPS! Ezt még nem tudom, hogy szükségem van-e rá. Nem tervezem elhagyni egy esetleges baleset helyszínét, és úgy nagyjából olyan helyeken járok a rollerral amit ismerek, és ha szükséges, később el tudom mondani, vagy meg tudom mutatni, hol volt az esemény.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #29250 üzenetére
Arra a visszásságra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy a 24 V-os rendszer nem feltétlenül gyenge. (Ami még csak nem is 24 Voltos, tehát nem a 67%-a, hanem csak 60%-a.)
A gyorsulás pusztán nyomaték kérdése is némi kiegészítésre szorul. Okai-nál és a videóban szereplő Navee rollernél sem az a probléma, hogy ne tudna a motor kellő nyomatékot leadni, vagy ne adna le eleget, hanem hogy a görbe (nyomatékgörbe) nem olyan, mint amit a tesztelő (érzésre) ideálisnak tartana.
A ScooterHacking Utilityben szépen lehet szerkeszteni azt a görbét, ami a gázkar viselkedését, a gyorsulás jellegét megadja.(Lemerült akkuval milyen viselkedés lenne optimális, azt igazítsa mindenki a szokásaihoz.)
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #29191 üzenetére
"Egyébként a 10"-os kerekű (pontosabban felnijű) robogókat szokás megköpködni, hogy "kis kerekűek", és hát a Hungárián azért van is min aggódni, olyan kátyúk vannak, meg a nyomvályúk nekem még a 12"-os (felnijű) Majesty 250-esemet is durván megvezették.
"
Hungárián és olyan helyen, ahol 70-el lehet menni és nincs buszsáv nem megyek, nem őrültem meg elüttetni magam.
Mivel Bp.-en születtem, és párszor már "megkerültem a földet" nagyrészt kb.90-95%-ban itt mozogtam, van némi helyismeretem, alternatív útvonalak, így nem okoz problémát a kerülőút.
Kátyús, szaggatott aszfaltú úttest témában, meg :
felállok a PEG-re, lábtartókra úgy endúrósan, aztán tőlem rázhat, amennyit akar, meg se kottyan, oszt ha vége visszacsüccsenek.
És egyébként igazad van megint, rendes motor 17"-os kerékkel készül min.
Ha lett volna nagyobb kerekű roller se biztos, hogy meg tudtam volna venni, szándék ugyan meg volt, de már így is cipőkanállal fér be a liftbe.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #29172 üzenetére
Robogóknál az ülés alatti rekesz mérete pont bukósisak méretű. Azért, mert így tervezték. Egy bérelhető kerékpárnál, rollernél mégis hová tennéd a sisakot?
A roller kölcsönzés egyik nagy előnye, hogy aszfalt felfestéssel könnyű megfelelő számú kölcsönzési pontot kialakítani. Ennyi helyre nem lehet sisak automatát telepíteni. És bőven felvet higiéniai kérdéseket. Egy zsíros hajú ember által használt cuccal nem mindenki szívesen kenné össze a fejét. Illetve rollerből elég egy méretet kitenni, sisakból legalább 3 méretet kellene folyamatosan város szerte menedzselni. Egy M-es fejű személy látását és figyelmét károsan befolyásolná egy XL-es méretű sisak.
Párizs mellett ősszel Madrid is (valószínűleg) vissza fogja vonni az ottani 3 bérroller cég engedélyét. Ott is az eszetlen turistákkal volt a probléma. Közben azok a helyi lakosok is megszívták, akik normálisan használták volna. Indokolás fő oka: nem működött a turista zónákra vonatkozó tiltás.
Szerintem a kritikus problémák zömére lenne megoldás, mert ezek központilag szabályozható eszközök. Például aki a bérrollert havi előfizetéses modell szerint használja, az a második hónaptól kezdve megemelt sebességgel használhassa. (20, 22 vagy 25 km/h az már részlet kérdés). Az alkalmi használóknál meg legyen kb. 15-18-20 km/h a sebességhatár.
Illetve éjjel egységesen 15-18, mint talán a finneknél. Nem tökéletes, de a statisztikailag kritikus felhasználók vissza lennének fogva. -
pescara
aktív tag
-
Tangerine
senior tag
válasz
DigitXT #29130 üzenetére
Persze, én is levettem egy ilyen mutatóujjas szarról a kart, majd a félmarkolatos gázkar vezetékét beforrasztottam a NYÁK-on a hall szenzor helyére, probléma megoldva...
Nekem igazából nincs problémám a mutatóujjas gázzal, de lehet kipróbálom ezt a félmarkolatost.
Nyilván nem triviális bekötni egy másik gázkart a gyári helyére, kell hozzá minimum egy forrasztópáka
Ezzel nem lesz gond, van egy jó pár forrasztópákám.
Ha meg tudsz tartani adott gázállást (nyélgáztól eltérőt mondjuk nehéz NEM félmarkolatossal), azt onnantól adott célsebességnek veszi, és csak emiatt kompenzálja, ha emelkedni kezd, mert el akarja érni a célt. Ez semmiben nem változna, ha az Arduino tartaná meg helyetted a gázt.
Na ezt sem gondoltam. Azt hittem, hogy adott gázhoz adott villany jár a motornak, aztán lejtőn jobban megy vele, dombra fel kevésbé.
Bizonyos modelleken úgy "kompenzálják" ezt a viselkedést, hogy a vezérlő ugyan érzékeli, hogy lenyelezted, csak van egy felfutási görbéje a gáz jelnek, ami mondjuk 2 mp alatt megy csak végig 0-100% közt, így nem fog hanyatt vágni indulásnál...
Valami ilyesmi beállítást tud gyárilag a Mantis, hogy mekkora nyomatékkal induljon: "P7 - Initial acceleration. 0=soft, 1=strong"
Egy darabig használltam a strong-ot, de aztán visszatettem a soft-ra. Jobb az akkunak, gumiknak, meg nekem is.Lehet, hogy a gari megőrzése végett veszek egy másik LT01-es kijelzőt, és azt buherálom. A gyárit félrerakom. Azt esetleg lehet tudni, hogy a km óra állást a kijelző egységben tárolja, vagy a vezérlőből jön? Azaz az új kijelzővel nulláról indul a km, vagy látni fogom a régi óraállást?
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #29133 üzenetére
Persze, mindenki érti, csak mindenki másként érti.
Ez vele az egyik legfőbb baj.
Helyette normálisan is definiálni lehetne ki mire gondol. Cikk írójának sikerült.A cikkre áttérve szeretek a statisztikák mélyére ásni, mert abból eddig mindig az derült ki, hogy a legtöbb balesetet a bérrolleresek szenvedik el, és azt is jellemzően este. És általában már nem szomjasak.
Viszont másoknak balesetet okozó rolleresekre vonatkozóan valószínűleg nagyon más lenne az arány. Sok nyomulós kretén használ olyan rollert, amit nem tud uralni, nem megfelelő módon és nem megfelelő helyen használja. Ezen rollerek teljesítménye és sebessége bőven meghaladják a bérrollerek paramétereit.
Ez a cikk elég gyenge lett, igazából semmit nem tudni a lényegről, amiről elvileg szólnia kellett volna. Helyette jól fel lett "habosítva" érintőlegesen kapcsolódó anyaggal.
-
Tangerine
senior tag
válasz
DigitXT #29110 üzenetére
Így sokkal finomabban vezethetővé válik a roller...
Valaki írta, hogy olyat szeretne, hogy NE csak sebességkorlát legyen a fokozatSzerintem pont az ellenkezőjét akarja ( [link] ), hogy kis fokozatban is menjen fel a hegyre, ne kelljen 2-3-ba tenni, előtte, hogy felmenjen. Azaz maximum erő sebességlimittel. Ez is megoldható lenne.
-
Tangerine
senior tag
válasz
DigitXT #29110 üzenetére
Attól függ hol akarsz belenyúlni. Ami a hall szenzorból kijön, az sima analóg jel,
feszültség, tiszta sor.
Igen, itt gondoltam belenyúlni a jelbe.
Ellenben azt legtöbbször a kijelző digitalizálja, és az ECU
felé már binárisan megy a gázállás,
Na erre nem is gondoltam. Így bonyolódik a dolog, mert nálam egyben van a gázkar és a kijelző (LT01). Lehet a NYÁK-on át kellene vágni a szenzor kimenetet, de valószínűleg megoldható lenne valahogy.
. (Eleve a
tempomat nem hamisítja meg a gázállást: az ECU "tudja", hogy elvetted a gázt,
de leszarja, ha éppen úgy gondolja, hogy aktivizálni kellett a sebességtartást...)
Én meg pont ezt tenném, meghamisítani a gázállást az arduinóval. Ez lenne a legegyszerűbb. Persze ilyenkor nem kompenzálná, hogyha lejtő vagy emelkedő következik, de erre tennék 1-1 plusz/mínusz gombot.
Az Arduino amúgy natívan nem sima analóg jelet ad ki, PWM-mel operál. (Nem
biztos, hogy szeretné az ECU, s kellemetlen a debuggolást az árokban kezdni.)Igen, erre is gondoltam, mindenképpen tennék a kimenetre egy DAC-ot. Egy ilyen filléres DAC-ot [link] már használtam egy projektben, szerintem itt is megfelelne.
Én is híve vagyok a DIY-nek, jópofa dolog az építés a tuningolás, programozás,
ám mindezt forgalomba engedni problémás lehet. Akkor már inkább egy VESC!
Az is paraméterezhető, programozható, igaz alapból nincs hozzá kijelző, de, ha
nagyon benne vagy a témában, írhatsz egy fordító protokollt akár Arduinoval.
Ennyire nem vagyok sajnos benne a témában, ezt a VESC-et nem is ismerem. Csak arduinóval foglalkoztam pár éve egy keveset, csak hobbi szinten. Azzal szerintem meg tudnám csinálni.
-
pescara
aktív tag
válasz
DigitXT #29074 üzenetére
Varj, ezt nem ertettem
Nem holland, hanem gorog. Meg miert nehez vele odebb allni, megy mint az allat, csak nem 65 km a hatotavja(papiron) , mint a g30max2 , hanem 45. Meg egy kicsit kisebb.Mentem vele ma 15 km, minden uton, emelkedoket is tok konnyen vette.Itt sisak meg nem kotelezo rollerre.
-
Tangerine
senior tag
válasz
DigitXT #29035 üzenetére
Ja, tudom, hogy (gumi) porvédő.
Azt akartam, mondani, hogy 2RS márkás csapágy kell (pl. Nachi, SKF, FAG). A lemezes (2Z, vagy ZZ) csak por ellen véd többé kevésbé, a gumis (2RS) az víz ellen is jó, bár a haveromnak sikerült abba is benyomni a vizet és elrohasztani a nagynyomású mosóval a motorján a kerékcsapágyakat. Minimális a súrlódása (márkás csapágy esetén), főleg ilyen kis fordulaton, mint egy rollerkerék. Na meg zsíros is a felület, azaz jól csúszik, meg a zsírréteg is kint tartja a vizet. Annyit megér. Annyival nem drágább a márkás csapágy, mint amennyivel jobb.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #29013 üzenetére
"Ui: Mad Max Kugoo hátulja alakul. A sárvédő még nincs kialakítva,
de maga a hátsó idom már egyben van,"
Jól, stabilnak néz ki a futómű, még így félkészen/szerkezetkészen is.Ha a sárvédő kialakítása a kérdés, valahol láttam, hogy megfelelő nagyságú müa. lavórt/vödröt akármit vágott ketté a fószer, amit aztán középen összehegesztett, de ha a taposó lesz a sárvédő is, az nyilván más.
Azt gondolom, hogy a DIY is lehet ugyanolyan szép, mit a gyári, meg még szebb is, csak sok esetben a befejezés szenved csorbát (feleslegek eltávolítása, rendes csiszolás, fényezés ).
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #29002 üzenetére
Az a baj a szép, meg rendezett vezetékezéssel, hogy gondos tervezést igényel...
...A DIY megoldások legtöbbször tákolmánynak néznek ki. Azok is.Ettől még lehet egy atombiztos tákolmány, amin ugrálhatsz, sem fog szét hullani. Túl kell méretezni, a kis kínai fölé, és úgy jó lehet.
Szerintem ez nem feltétlenül igaz, volt már pár befejezett projektem amiről csak néztek, hogy hogy ez nem gyári?!Tervezésről meg az jutott eszembe, hogy anno inas koromban elég jó voltam szakrajzból, versenyeket is nyertem, meg osztálytársaknak pénzért csináltam a házidolgozatokat, szóval most jött szembe velem, egy még nem nyilvános roller projekt kapcsán hogy FreeCad [link] -dal
tervezem meg az alkatrészeket. *
Meglátjuk hogy tákolmány lesz-e.
Túlméretezéssel nem lesz gond, úgy szoktam!
* Volt már dolgom 3D-s tervezővel, pár éve a Sweethome3d [link] vel csináltam pár lakásprojektet, de az nem alkalmas alkatrész tervezésre.
-
válasz
DigitXT #29004 üzenetére
Vagy vesz Aliról 500.ért ugyan olyan jó mint a gyári Loctite.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #28990 üzenetére
Igen. Júniusban kezdődött.
Ezzel.
Mióta javítva volt, azóta tönkrement a kürtöm.
Azt cseréltem, de tegnap már újra nekiállt hülyéskedni, és irányjelzőm-féklámpám sem megy.
Aludtam rá egyet, és úgy döntöttem, hogy az egész kábelkorbácsot, úgy ahogy van ki kell cserélni, nem játszunk 2-3 havonta 70k-s javítást.
Az újabb kontakt hibát, meghibásodást gondolom egy, vagy több gyenge minőségű kábel/csatlakozó okozhatta.
Még gondolkodom, hogy csináljak neki helyet úgy, hogy ne nézzen ki tákolmánynak a végeredmény, de ha használni szeretném, akkor nincs sok választásom.
Tudsz-e valakit, aki aki ilyen komplett vezetékcserés ( ha szükséges vastagabb, törésre kevésbé érzékeny ) munkát, ahol szépen, jól láthatóan egymás mellé rendezve futnak a vezetékek, és csak annyi csatlakozó van ami feltétlenül szükséges, a többi meg atombiztos forrasztás- elvégezné ?
-
-
intuicio
aktív tag
válasz
DigitXT #28921 üzenetére
Köszönöm szépen! Igen M365.
És ha jól gondolom, akkor elég csak a 6-os accu pakkot kicserélni, majd balanszolni? -
intuicio
aktív tag
válasz
DigitXT #28907 üzenetére
Újracellázást megoldaná a főnököm, csak nem tudom milyen/mennyi akksit kell beszerezni.
#28908 Thunderzolee
Gyári eredeti szoftver van rajta, nem frissítettem direkt!
St linkem van, F40-et már megcsináltam anno sikerrel. De ahhoz volt fájlom is.
Viszont G2-höz nem lelek. Meg a bekötését sem tudom, hogy a pcb-n melyikre kell forrasztani a vezetékeket. -
-
lacam
aktív tag
válasz
DigitXT #28853 üzenetére
Oké... buta kérdés, hisz nem ismerheted a gépet (hacsaknem szervizes vagy, nem tudom) Fog ez hibakódot dobni?
Mint azt írtam, 2.5 hónap után kaptam vissza egy hőszenzor hiba, majd egy szerviz okozta hiba miatt. (Itt tanácsoltátok, hogy írjak panaszt EU központi email címre aminek elküldése után fura mód pár órával később már lett is reakciója, máskülönben szerintem még mindig a sarokban porosodna) szóval valszeg cseh szervízben nemigazán kedvelnek, tehát valami kézzelfoghatóbb kell a "random ugrál"-nál. Videóznám, bemutatnám a hibajelenséget, ha kódot produkálna. Addigmeg kapaszkodom (vagy önköltségben javíttatom, de akkor tudni kellene hogy párezer vagy soktizenezerrel kell készüljek). -
-
Tangerine
senior tag
válasz
DigitXT #28831 üzenetére
Ok, akkor marad a régi gyakorlat. Jobb is, mert a második napon fura is volt, hogy nem volt annyira fürge, mint máskor. Legfeljebb nem töltöm 100-ra, csak 95-re. Még annyit szoktam variálni, hogy ha pénteken hazajövök, és tudom, hogy hétfőn kell legközelebb mennem vele, akkor nem töltöm fel rögtön, csak vasárnap este.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #28800 üzenetére
Nyakát már megvarrtad? Az gyári állapotban is hajlamos kiszakadni.
Nem kellett még szétszednem ilyen szinten, nyikorgás is csak minimális, és az is csak a kormány oszlop tövénél.Korábban, amikor szó volt erről a témáról, a váz csavarjait rendesen meghúztam, nem volt semmilyen mozgása.
Azt gondolom, hogy az említett törött ponthegesztés, az azokat tartó laza csavarok és/vagy anyag és technológia hibák miatt lehet.
Amíg nem kezd nyöszörögni, addig nincs okom hozzányúlni.
Mivel szándékosan nem ugratok vele, és kerülöm amennyire lehet, hogy a váz ütéseket kapjon, egyenlőre nem jelentkezett ilyen hiba.
Amit fékezés miatt kapott terhelést, az folyamatosan növekvő erő volt, ütésszerű dolgokat kerülöm.
Elasztomer ( poliuretán elcsatolásos ) futómű, ballonos kerekek miatt a rezgések is másképp, sokkal inkább tompítva érkeznek a vázhoz, mint más rollerekben, bízom benne , hogy még sokáig nem lesz ilyen gondom.
Ha meg eljön az ideje, remélem időben észreveszem, mivel rendszeresen karbantartom.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #28798 üzenetére
"Ilyenkor azért elkezdenék azon gondolkodni, hogy egész biztos erre
az igénybevételre van-e méretezve a váz? Tudniillik stoppie-zás egy
sima megállásnál 2 ujjas fékkel: oké, hogy kibírta, de még hányszor?"
Nem tervezem gyakorolni a stopizást, bekoptatás része volt hogy megismerjem, hogyan viselkedik erős fékezéskor a roller.Amikor az első keréken "áll", akkor a legnagyobb igénybevételt szerintem a kormánnyak csapágy, és stucni/kormány csatlakozás, illetve maga az összecsukható kormány kapja. A többi miatt nem igazán aggódom a felépítését tekintve.
Mindenesetre megnyugtató érzés, hogy van tartalékom, és hogy nem a technikán, fog múlni hogy meg tudok-e állni időben van sem.
-
guifater54
csendes tag
válasz
DigitXT #28794 üzenetére
Köszönöm szépen,
! Igaz időközben magam rájöttem (lévén műszaki ember volnék). Meg is húztam, kb felet lehetett. Még nem próbáltam azóta. Összességében jó és hasznos jószág . Alattam (110 kg) kb, 43-44 km/h (
)megy. Ennyit próbáltam, de csak 30 körül használtam. Azt még nem tudom hány km-t fog menni, hiszen 3 napos. Még egyszer köszi mindenkinek.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
DigitXT #28761 üzenetére
Mert amelyiknél kimegy a csatlakozóra az akkufeszültség és az akku mondjuk 35 V-ra merült, a töltő bedugva, zöld LED világít, 42 V-ra áll be, ott az akku ezt a 42 V-ra töltött kondit rántja le 35 V-ra.
Ez kisebb impulzussal jár, mintha a 0 V-ra merült puffert húzzuk fel hirtelen 35 V-ra.
Ez meg egy belső védődiódás roller, ahol ez az ajánlat:
-
-
#95712068
törölt tag
válasz
DigitXT #28698 üzenetére
~427,44€-re jön ki mostani árfolyammal a 168951 forintos S65, úgyhogy bőven.
Az más kérdés, hogy jelenleg csak dupla ár környékén lehet kapni. -
-
válasz
DigitXT #28631 üzenetére
Az is érdekes, hogy a roller nem kapcsol ki ha 98%-on áll a töltés, hanem a töltő zölden világít, 98%-nál az utolsó szegment villog a kijelzőn, de ezt órákig. Ránéztem akkor szoftveresen appon keresztül, hogy mennyi áramot vesz fel, 0w-ot írt....
Nincs itthon multiméterem, de majd veszek egyet most már -
válasz
DigitXT #28617 üzenetére
Értelek! Egyébként, amit írtál... gondolom nem sokat segítenek az olcsó kínai import akkuk sem a fogyasztók helyzetén... De majdnem azt mondtam, hogy már lehet kár kínaizni, mert hamarosan magyar gyártású akku lesz a rollerben is...
Teljesen más téma.. utángyártott laptop akkumulátorokkal jártam így kétszer is, hogy gyorsan tönkrementek, pedig nem voltak huzamos ideig használva. Nyilván az is más technológia, tudom. -
xekta
csendes tag
válasz
DigitXT #28351 üzenetére
De akkor mindenkinek felesleges
attól hogy 1 tonnával nehezebb, még rá is vonatkoznak a szabályok, és ha kell, figyelmeztetni kell. Lehet én ma dudalok rá, mert elém jön, holnap pedig eszébe jut és azért nem üt el valakit aki lassabban reagál mint én. Elektromos bicikliztem is, azon se dudaltam, mert nem kellett, de ha kell akkor legyen. Írtam, hogy roller saját akksira nem akarok kötni semmit, mert garis, külső taprol persze meg tudom oldani könnyedén. De nem ismerem a többi gyarijanak az erősségét, tudom hogy valamelyikén van, de ha az elektromos bicajé pl nem túl erőteljes. 25-tel senkit sem akarok lenyomni az útról, de jogom van biztonságosan haladni rajta.
-
xekta
csendes tag
válasz
DigitXT #28347 üzenetére
Nem vagyok én önkéntes rendőr, hogy kurva anyázós dudát szereljek fel. Ha valaki keresztbe megáll a bicikliúton vagy látom hogy ki fordulna elém előre tudom figyelmeztetni mint egy autó is. Ez mind úgy hogy én védett úton közlekedem. Az hogy ő nem számít arra, hogy valaki más is közlekedik rajta kívül az nem hiszem hogy az én hibám. Nyilván nem fogok neki menni se direkt illetve saját magamat védem azzal hogy kitérek előle vagy lassítok. De nem azért van rollerem hogy toljam, mert figyelmetlenek az autósok\ más résztvevők. Ugyanúgy én is elvárom hogy rám dudáljanak vagy csengessenek ha faszságot csinálok, de szerencsére nem szoktam. Ha autón baleset veszély elkerülése miatt van, akkor rolleren is lehet pont ebből az okból kifolyólag. Nem akarok én előzni amit írtam mind a bicikli úton történt. Értettem én a gyári dudákat de nem szeretnék rollert cserélni mert hogy azon van ezen pedig nincs, ésszerűbb venni egyet szerintem. De alapvetően már megint olyan dolgokat látunk bele az írásomba ami nem volt ott, én csak dudára kértem véleményt, tapasztalatot. Az hogy én mire használom, (azon kívül hogy elmondtam példával, szóval semmi szabálytalanra) szerintem már az én dolgom.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #28347 üzenetére
"alphamooncam: neked konkrétan odébbállt a kamion a jelzésre? Nem lett volna
biztonságosabb elhúzni az útból, ha esetleg mégsem hallaná meg a dudádat?)"
Nem álló helyzetben dudáltam, hanem mozgásban voltunk, párhuzamosan kanyarodtunk balra, én tőle jobb oldalra estem.Tőle gyorsabban mozogtam, és figyelmeztetésnek szántam,hogy haló itt vagyok.
Nyilván kitérek, ha látom, hogy nem reagál...
-
xekta
csendes tag
válasz
DigitXT #28323 üzenetére
Csak csengőm van, nincs se duda se semmi más, nyilván ezért kérdeztem. Nem az volt az alapkoncepció, hogy azt nyomva rongyolok be egy beláthatatlan kanyarba. Hogy tudnék büntetni egy autóst úgy őszintén
? Az én fülem előbb szétmenne mint az övé. Szóval várom a kérdésre továbbra is a hasznos hozzászólásokat, mert ezekkel sajnos nem mentem sokra
(egy autón minek van, ha vészhelyzetben amúgy sincs időd használni? Vagy ha van akkor nem vészhelyzet? Nyilván figyelmeztetés a cél, mint mondtam nem Jolánka nénit akarom ledudálni a kempingről.)
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #28297 üzenetére
Köszönöm hogy aggódsz, bízom a szerencsémben, de nem fogok lassítani.
Pár évet motoroztam saját nagymotorral, tudom milyen gyorsan menni.
Volt alkalmam a Hungaroringhez, meg más pályákhoz is kipróbálni magam, rendszeresen jártam az osztrák dombokon kanyarvadászatra veretni tudom, hogy miről beszélek.
Azért van Dualtron Citym, mert ezt fel tudom hozni a liften a lakásomba, ez az én alkum.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #28284 üzenetére
"Kizárólag akkor lehet lemerülés környékén is ugyanolyan a végsebesség, ..."
Ez fel sem merült reális igényként, nem ez rá a panasz, hanem hogy hasonló áru és paraméterű rollerekhez képest kellemetlenebbül reagál a lemerülésre. Még saját márkán belüli rollerekhez képest is, melyek hasonló vagy azonos elemekből épültek fel. -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #28251 üzenetére
"Mindig megmosolyogtató, hogy a névleges teljesítményből indulsz ki."
Nyilván a névleges teljesítményből indulunk ki.
Jogszabályok is jellemzően ezt veszik alapul. A rollerek az idő és a táv 9x%-ában ezt a teljesítményt használják, nem a csúcsot, ami csak pár másodpercig képesek túlmelegedés, károsodás nélkül leadni.
A csúcs és a névleges teljesítmény között nincs egyértelmű összefüggés, van amikor a duplája, és van amikor több vagy kevesebb a duplájánál.van amelyik bérrollernél a gyártó a saját oldalán is kizárólag a névleges teljesítményt közli (350 W):
https://b2b.segway.com/max-plus/
https://b2b.segway.com/max-pro/ -
#95712068
törölt tag
válasz
DigitXT #28245 üzenetére
Költözés miatt eladtam a 24 literes einhell-t, és S65-höz vettem egy 70mai TP05 "zsebkompresszort". Nekem is az volt az első gondolatom, hogy ezt milyen módon lehetne pc takarításra használni, ahogy tettem az "elődjével". Fizikából vannak nálam hiányosságok, de egyből valami puffertartályon agyaltam. Nyilván próbálkoztam szűkítővel, de még úgy is egy lájtos pukinak felelt meg
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #28242 üzenetére
Arra gondoltam, hogy bérrollerek általában 300-350 W teljesítményűek. És amikor elektromos rollerről beszélek, ezekre gondolok, nem X ezer wattos gépekre.
Elterjedt bérrollerek:
Lime-S 4.0 (36 V, 250 W, 444 Wh)
Lime GEN4 (v2) = OKAI ES-400B (350 W, 690 Wh)
Ninebot SNSC 2.3 aka "Ninebot Max Plus" (36 V, 350 W, 551 Wh)
Ninebot SNSC 2.4 aka "Max Plus X" (36 V, 400 W, 551-1003 Wh)
Tier = Ninebot C1 = Ninebot SNSC 3.0 (48 V, 350 W, 662 Wh)Melyik Bird típusra gondoltál? Ha van rá lehetőséged, fotózd már le annak adatlapját, vagy keresd ki a konkrét típust!
Korábban ezt használták: Ninebot SNSC 1.0 (36 V, 300 W, 374 Wh + 172 Wh) -
-
válasz
DigitXT #28233 üzenetére
Ja nem, nálam megjött a roller, megnéztem mennyin van a nyomás, 3.4 Baron volt ha jól emlékszem, Xiaominál amikor még 102 kg voltam 5.5 Bar-ra mentek fel a kerekek, és 11866 km-t tettem meg így.
Itt viszont éreztem, hogy ez sok lesz, főleg mert nem is enged úgy, meg 87 kg vagyok... de legfőképpen ebben nincsen külön belső, szóval 5.0 Barra ment, gondolkodtam, hogy ne e 4.5 Bar legyen de mondom ez még határeset, és a Xiaomikkal így megvan a közös nevező. Amúgy elég lenne 4.5 Bar is, mivel Xiaominál ott volt az is, hogy kicsit túl, mert eresztenek.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #28232 üzenetére
"De jó lenne azért ezt tisztázni a jogszabályban,
mert nem feladata az egyszeri állampolgárnak a jogértelmezés, mi több
az sem normális, hogy megy az adok-kapok, melyik hatóság a hülye.."
Teljesen egyetértek !Te esetedben pedig mivel nem volt ellenérdekű fél, félrenéztek, mondván szegény embert még az ág is húzza, de az sem elképzelhetetlen, hogy egyszerűen felületes volt a szabálysértési ea.
-
-
B.Ricsike
őstag
válasz
DigitXT #28128 üzenetére
Tiszta és világos!
Én 105kg vagyok, csak ha esetleg elhozok 2 karton ásványvizet vagy mondjuk a gyerkőcömmel felpattanunk és elugrunk a boltba, akkor kibírja-e néha napján, de nyilván a veszélye megvan, szóval nem szórakozunk.
Köszönöm!Még annyi, hogy használt Roller vásárlása esetén, mi az amire nagyon oda kell figyelni?
És hogy lehet azt kiszúrni/kiszűrni?! -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #27946 üzenetére
"Olyan biztonságos, mint a gyaloglás majd akkor lesz, ha gyalogos tempóban mész."
A roller soha nem lesz olyan biztonságos, mint a gyaloglás. Gyalogosként stabilan megállsz a lábadon, a rolleren magasabban állsz egy instabil szerkezeten."Lényeg az, hogy veled soha nem történt (még) semmi, ezért úgy gondolod, hogy (nem is fog, illetve), akivel már történt, az szükségképpen felelős is a balesetért."
Az állítás egyik pontja sem igaz.
Rollerral még nem történt baleset, kerékpárral kétszer is.
A rolleres nem minden esetben felelős a balesetért, de meglátásom szerint sokkal veszélyesebben közlekednek, mint a kerékpárosok. A gyorsulás mértéke miatt és mert a teste gyorsulás során mozdulatlan állapotban van, sok minden hozzájárul a nehezebb kiszámíthatósághoz olyan szituációban, amikor szempillantások alatt kell felmérnie az autósnak a forgalmat.
És ezt súlyosbítja még az "élvezeti faktor". Túl sokan és túl vagányul közlekednek. Gyorsabban, és dinamikusabban, mint kerékpárral képesek lennének rá, vagy ahogy a reakcióidejük alapján kontrollálni tudnák a helyzetet."Szerinted minden (!) baleset elkerülhető, mert minden (!) balesetben hibás a vétlen fél is"
Én ilyet nem mondtam és nem is hiszek benne.
A sebesség csökkentésével viszont hozzá lehet járulni ahhoz, hogy a vétlen fél esetleg korrigálni tudjon a másik hibáján.---
Ezek szerint esetedben a műszaki hibák pusztán a pech kategóriájába tartoztak. Anyagfáradás. Több kilométer lett kihozva a járműből, mint ami abban a konkrét egyedben benne volt. Elfogadom, ezt előre nem lehet kiszámolni.
"20 km/h limit fogja megölni az egészet, amikor a bringások simán veretik 30 fölött. Ez van: valami egységes és jó megoldás kéne."
Ha a városi közlekedést nézzük, talán nem a kirívó esetekből kellene kiindulni, hanem miként közlekedik a többség. Az, aki a közlekedés ritmusát megadja.Forrás: Recommendations on Safety of E-scooters (EU, 2023)
"Több ország, köztük Dánia, Németország, Norvégia, Svédország és Svájc 20 km/h-ra korlátozza az e-scooterek maximális sebességét. Az alacsonyabb sebességek csökkentik az e-scooterrel közlekedők, a gyalogosok és más közlekedők súlyos sérülésének valószínűségét.
...
A 20 km/h magasabb, mint sok városi területen közlekedő pedálos kerékpár átlagsebessége. A 18-29 éves pedálos kerékpárosok átlagsebessége a férfiak esetében 18,2 km/h, a nők esetében 16,9 km/h volt."---
Pont nem azt vizionálom, hogy legyen külön rollerút. Az ellenkezőjét állítom, a meglévő településszerkezetek többségében az épületek miatt nagyon szűk az a terület, amin osztozkodni kell a gyalogosokkal, kerékpárokkal, autósokkal, esetleg fákkal és egyéb objektumokkal.
A kerékpárút az, amin osztozkodni kell a rolleresnek és kerékpárosnak. Ezt látom példaként olyan országokban, ahol visszaszorították az autók számát. Csak ott normális, gyalogosoktól leválasztott széles kerékpárutakat hoztak létre. Ez elég sok helyen még idehaza is megvalósítható lenne. És helyi felújításokat nézve nagyjából ebbe az irányba haladunk. -
d@vee
őstag
válasz
DigitXT #27946 üzenetére
Szerintem meddő vitát folytatsz. Az alatt a pár hónap alatt amióta itt olvasok, majdnem mindenbe beleköt az úr vagy van rá egy rossz szava.
Hagyjuk ezt a "csak jót akar" szöveget.Bringások meg mennek mint az őrült. Beláthatatlan kanyarban (beingaút mellett bokor vagy fal) úgy mennek mint a marha. Se hall se lát, gyök kettővel épp begurulgatok minden nap látok vagy 2 ijjedt fejet aki félrerántja a kormányt. Mert középen megy a gyök és gyorsan.
Szerk.: ezt nem csak rolleren, biciklivel is tapasztaltam. -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #27938 üzenetére
"Hihetetlen naiv hozzáállás azt feltételezni, hogy csak 25 km/h felett történnek rolleres balesetek."
Ebben teljesen egyet értünk. A relatív gyorshajtás nem véletlenül olyan népszerű fogalom balesetek esetében. Hiába "szabad" mondjuk kerékpárúton 30-as sebességgel haladni, adott szituációban 15 vagy akár 10 km/h sebesség is túl gyors lehet.Általános iskolás tanárom mesélte, bátyja kb. 20 km/h sebességgel haladt fel egy hídra, de jégfolton megcsúszva az általa vezetett taxi áttért a túlsó sávba és frontálisan ütközött egy nyugdíjas házaspárral. Meszes nyakú néni helyszínen életét vesztette. Tárgyaláson azt mondták neki, ha tolta volna a kocsit, akkor is relatív gyorshajtásra kellene hivatkozniuk, ha a sebesség miatt nem tudja uralni a járművet.
Annyit tudunk, hogy 2024. tavaszán egy Xiaomi gyártmányú rollerrel belement egy kátyúba, amit nem vett észre. Megütötte a könyökét, nem tört el. Valamit szeretnél még hozzáfűzni, vagy hozzákölteni?
Mert az általad kiválasztott esetek gyanúsan a gyorshajtás, relatív gyorshajtás kategóriába tartoztak.
Nedves úton, kanyarodva, vagy két lépcsőfokon lefelé... Ezt mind meg lehet valósítani jó szögben, óvatosan megközelítve.Nálad a műszaki hibát mi váltotta ki, azt ugye nem tudhatjuk.... Esetleg azért törött ki a küllő, mert olyan nyomatékot kapott, amit már nem bírt elviselni?
Sajnos azzal kapcsolatban nincs statisztika, hogy a műszaki hibák mennyire a határok feszegetése miatt történik. Például dinamikus vezetés hozzájárul-e ahhoz, hogy a Kugoo S1 gyári első villája kitörjön. (Ha jól sejtem kétszer is.) -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #27932 üzenetére
Az ok sokkal prózaibb.
Olyan tempóval közlekednek, ahol megtörténik velük a baj.
Lehet az műszaki hiba (erősebb dinamikus hatás éri a rollert), egyszerűen elveszítik a kontrollt a roller felett, vagy hosszabb fékút miatt nem tudnak idejében megállni, reakcióidő már kevés a reagáláshoz, vagy olyan hirtelen tűnnek fel a semmiből, hogy a környezetük nem tudja lereagálni. Vagy mindezek kombinációja.A sisak, gerincvédő és társai már csak a rájuk, a gyorshajtókra sűrűbben jelentkező balesetek enyhítésére való. A lényegre nem nyújtanak megoldást, a balesetek elkerülésére.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #27926 üzenetére
Települések struktúrája adott, az utak faltól falig tartományát kell okosan újraosztani. New Yorktól az ázsiai nagyvárosokig vannak rá jó példák szerte a világban.
Ami közös:
- saját gépjárművek számának drasztikus visszaszorítása,
- taxik számának növelése,
- tömegközlekedés fejlesztése,
- kerékpárok / mikromobilitási eszközök számának növelése. Drasztikus növelése, ezekhez új, biztonságos sávok megteremtése.A tömeges elterjedés kulcsa, az olcsó, visszafogott teljesítményű gépekben rejlik. Olyan rollerekre, elektromos robogókra, egyéb járművekre, melyek az átlagos kerékpárossal hasonló teljesítményt és sebességet képviselnének.
Már megint erősen torzítasz, pedig ez folyamatosan visszatérő téma. Párizsban kizárólag rollerkölcsönzők tevékenységét függesztették fel, mert a turisták sok balesetet okoztak vele (vagy szenvedtek balesetet vele). Tehát nem tiltották ki a rollereket! Saját tulajdonodban lehet, és legálisan használhatod. Arra vonatkozóan nem tudtak a szolgáltatókkal rendesen megállapodni, miként lehetne a bérrollereket ön- és közveszélyes idióták számára biztonságosabbá tenni, így (reméljük csak átmenetileg) de a beszüntetés mellett döntöttek. (Pedig erre vonatkozóan is elég komoly fejlesztések történnek. Pl. bizonyos mintázatok alapján ittas utas kiszűrése.)
Magyar statisztikai adatok, és nemzetközi statisztikai adatok is eléggé összecsengenek.
"- A legtöbb baleset alkoholos állapotban történik,
- a balesetek csaknem 50%-a 22 óra és hajnal 6 óra között történik.
- A sérültek 33%-a első alkalommal használja az eszközt."Erre egyfajta megoldást nyújtana a bérrollerek sebességének 15 km/h-ra való korlátozása 21 óra és 6 óra között. Nem tökéletes, de pofon egyszerű megoldás, viszont a mostani helyzetnél biztosan jobb lenne és javulnának a baleseti mutatók.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #27919 üzenetére
A nagyobb váz nagyobb kerekeken gurul összefüggés megállja a helyét. Mármint gyári állapotot alapul véve, nem eszetlen átalakításokat.
Viszont a masszívabb felépítéssel szembe mennek az EU-s irányelvek, ahol egyszerre igénylik a kerékméret növelését 12 hüvelyk környékére, és a szállíthatóság megtartását. Közben a roller teljesítménye és sebessége maradjon normál értéken. És náluk a normál érték az legfeljebb 20 - 25 km/h.
Láttunk már próbálkozásokat hasonló cingár rollerekre, ezek külsejére tényleg ráillik a pálcika elnevezés.
Angolok próbálkoznak 16 hüvelykes rollerrel is, a dupla felfüggesztés és számos nélkülözhető extrával belefértek a 25 kg-os súlyhatárba.
https://swiftyscooters.com/products/swifty-go-g500-electric-scooterA normális városi közlekedés jövője sokkal jobban érdekel, mint hogy szabályozatlan környezetben ki milyen erőgépeket vásárol magának, azt milyen indokkal magyarázta meg magának, vagy milyen sebességet sikerült elérni vele.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #27908 üzenetére
A "MY1016 250 W 24V" szám elég pontosan definiál egy terméket, egy szénkefés motort, amit Magyarországon is lehetett kapni, Aliról szállítási költséggel együtt 23k, nélküle kb. 12.000 Ft.
4 évvel ezelőtt állították le az illetőt ittas vezetésért, ha a roller 5-6 évvel ezelőtt készült, akkor még elég szűk volt a magyar rolleres piac. Egy olcsó projektnek, gyaloglást kiváltó eszköznek nem tűnik olyan borzalmas elképzelésnek, ha a célt és az 5-6 évvel ezelőtti lehetőségeket nézzük, nem azt, mára hová fejlődött ez a piac. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 14 Plus 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude E5530 - i5-3GEN I 4GB I 250GB I HDMI I 15,6" HD I Cam I W10 I Gari!
- Samsung Galaxy A55 5G / 8RAM 256 GB /Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia
- 121 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 - 4 év garancia
- Beszámítás! Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2020 64GB 4G tablet garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest