Hirdetés
- ALZA vagy eMAG?
- Gurulunk, WAZE?!
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Mennyi az AnTuTU maxija a POCO X6 PRO 5G-ben a Mediatek Dimensity 8300 Ultrának?
- Hiányzik a gamer érzés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Csalók a Facebookon. De ennyi???
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
szjoci
őstag
Aha, akkor jól mondta rétisün hogy nem a legjobb szögből lett fotózva a gép és emiatt vitte el a szemem
5kW-os motor, ömber Ehhez már papírforma szerint bukósisak, motoros jogsi dukál
Mégegyszer gratulálok hozzá, aztán azért majd óvatosan! Személy szerint kíváncsi vagyok a fejleményekre, írd majd meg a tapasztalataidat -
Runner_fxr
Ármester
Én abszolút nem vagyok az ebike ellen, szerintem is nagyon hasznos tud lenni egy pedelec bringa.
Viszont ez a kategória mint amit Te is összeraktál, ami előtt egyébként le a kalappal, mert szép munka, de ez már inkább motor mint bringa. Persze nincs ezzel baj, biztos élvezetes használni és sokkal környezetkímélőbb mint mondjuk benzines motorokkal csapatni az erdőkben.
Az elektromos kerékpár az szerintem olyan bringa amivel együtt tudsz tekerni hagyományos bringásokkal is. Egy ilyen elektromos monstrummal ez már nem annyira menne, mert itt már unalmasan lassúak hozzád képest a normál bringások. Egyébként mennyi pénzből építetted? A stealth boombert én is nézegettem, de szerintem ebben a kategóriában, tehát nevezzük inkább elektromos cross motor kategóriának, itt szerintem a KTM toronymagasan aláz mindent. KTM Freeride E-SX
16KW, aksi 80perc alatt tölthető. Vízhűtéses, 300V-os rendszer!! A KTM fejlesztette az egészet. Valódi Cross motor technológia az egész. Nyilván súlyban is (106kg).Egyébként szerintem ha ki akarod használni egy ilyen elektromos cross teljesítményét ahhoz is kell kondi, ezeket a gépeket megülni szintén edzésmunka, már amennyiben terepen használod.
[ Szerkesztve ]
-
maximilian4
addikt
Értem, de nem gondoltam volna h ilyen relatív kevés lóerőhöz ekkora nyomaték tud társulni. Nem semmi. Mondjuk mostmár a rendes motorok körében is kezdenek elterjedni. Pl. jön az s1000rr elektromos változata is --> e1000rr elektromos motorral. A prototype már kész, de semmi adatot nem hoztak nyilvánosságra. De autók körében is terjed. Pl. itt Szolnokon már van építve elektromos töltőállomás amit az E.On csinált.
Maxi
-
MPowerPH
félisten
Tiszteletem, fantasztikus munkat vegeztel. Biztos egy kulonleges feeling lehet, egeszen mas, mint hagyomanyos MTB-vel menni.(pl. az emelkedok izgalmai, kihivasai elvesznek)
De visszaterve a videora, szerintem ez inkabb kinos. Ezzel kiveszed a sportot, a kihivast, meghagyod csak siman az elvezetet. Ami nem gond, csak nem kellene osszehasonlitani egy sima MTB-vel semmilyen szempontbol sem. Mert abban biztos vagyok, hogy egy sima MTB-vel egy jo meredek kaptaton Te tobbet dolgozol 2km alatt, mint az elektromossal 40km alatt. Nem is lenne szabad osszehasonlitani, meg egy ilyen videoval sem. Mert az tiszteletet erdemel, aki egyhuzora felteker olyan helyen, ahol masnak 4-5 megallas sem eleg, es ezt megteszi egymas utan tobbszor.
Nem tudom, hogy erted e, mire akarok ravilagitani. En egyaltalan nem szimpatizalok az ebike -al, mert egy fiatal, edzett szervezetnek nincs ilyenre szuksege. Latok en is par embert ebike -al 'tekerni' azokon a reszeken, ahol en szoktam. Es nem az 50 eves emberek(mert fele fele aranyban vannak idosek, fiatalok), hanem az ujgazdag puhany suhancok hasznaljak. Es zavaro, mikor Te szenvedsz folfele 7-8km/h -val egy szuk uton, o meg 20-al jon fel mogotted, es csenget, hogy allj mar felre.(magyarul szallj le a bicajrol) En ezekre az emberekre csak szanalommal tudok nezni... Sportteljesitmeny nulla, pedig ezt tobbek kozott azert is csinalod.Ellenben nem mondom, hogy nincs ertelmuk. Pont amit Te is irsz, az oregseg, az egeszsegugyi szempontok, ami miatt mar nem terhelheted a ketyegot, avagy izuleti problemak, vagy barmi mas, ami miatt le kell mondani a megterhelo tekeresrol, de az elvezetrol nem akarnal. Erre ez egy nagyon jo talalmany. Csak szomoru, hogy alt. pont azoknak nincs ra penz, akik tenyleg raszorulnanak, igy nekik le kell mondani az egeszrol.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
zoli03
őstag
"Lasd TESLA autojat 500Le 500Nm nyomatek 4s -en gyorsul 100-ra ,tehat az 1000le autokat is leveri gyorsulasba."
Ilyen Tesla nincs is. Amit linkeltél videót, ott egy P85D van, nem sima Model S. A P85D 691 LE/931 Nm és 3,3 s alatt gyorsul 100-ra. Ez amúgy az egyik legerősebb Tesla, ennél már csak egy erősebb van, az 3 s alatt gyorsul 100-ra. Az átlagos Model S-ek 5-6 s alatt gyorsulnak 100-ra, a 470 LE-s (500 LE-ről beszéltél az elején) 4,4 s alatt. A Ferrari F12 3,1 s alatt gyorsul 100-ra, szóval a linkelt videóban nem volt elég jó a sofőr, mert a Ferrarinak le kellett volna gyorsulnia a Teslat (3,1/3,3 s). Egy 1000 LE-s benzines autó a leggyorsabb Teslat is legyorsulja 100-on.
[ Szerkesztve ]
-
atok666
őstag
Meg egy utolso dolog a gyorsulassal kapcsolatban, mert ez mar erosen off itt - ha egy benzines autonak (pl 911 turbo S), jobb idot mernek mint az elektromosnak, akkor az neked eleg bizonyitek? Vagy meg az sem eleg...
Csak reflektalva a te "tobbszoronsen bizonyitottak" allitasodra..Atok
-
atok666
őstag
Meg egy tenyleg utolso, - azert linkeltem az oldalt mert ott a "Verified independently" oszlop a "Claimed/estimated time by manufacturer" mellett es bizony jobb idoket is mertek mint a Teslae. Elhiszem, h ez a jovo, meg jo dolog, csak a sokszorosoan bizonyitott kijlenetesedre irtam...
Azt meg tenyleg beneztem, hogy arrol irtal, hogy mi gyorsul jobban 100meteren. Automatikusan 100km/h-re gondoltam.
Atok
-
-
Runner_fxr
Ármester
Természetesen ma is össze lehet rakni olyan akkukat amikkel lehet menni akár 150-200km-t is, de én most szabvány pedelec-ben gondolkodom. Ezeknél ilyen 2,5kg körüli súlyban vannak az akkumulátorok.
Ilyen kis méretben 500Wh körüli teljesítmény szokott lenni maximum. Az meg nem olyan nagy. Szerintem az lesz majd áttörés ha ilyen viszonylag kompakt méretben tudnak csinálni sokkal erősebb akkukat. 1500-2000Wh már elég jó lenne egy 36V-os 250Wattos motorral. Csak az ilyen aksik baromi nagyok és nehezek még. -
Runner_fxr
Ármester
Az aksi sajnos még mindig a leginkább vitatott pontja az ebike-nak. Sokat fejlődtek, de még mindig nem az igazi. Szabvány pedelec-be ilyen böszme nagy akkukat nem lehet tenni.
A Bosch akku ami nekem is van, li-ion aksi, 400Wh, 36V, 11Ah, 2,5kg a súlya. Egy ilyen akku 230 ezer ft. Minimum 500 maximum 1000 töltési ciklust bír ki, utána már csökken a teljesítménye.
Élettartamra már nem rossz, de ez a teljesítmény nem sok sajnos. Ahhoz képest meg elég drága. Mondjuk nyilván az igényes kivitelezést és a bolond biztos működést meg kell fizetni.
Én úgy számolgattam, hogy a 250W-os, 36V-os motor mellé legalább 1000Wh kéne, hogy tisztességes hatótávokat produkáljon. Ezt mondjuk úgy meg lehet oldani, hogy 500Wh-s akukkat használsz, csak ennek darabja 300 ezer ha a Bosch-nál maradsz, szabvány középmotorosban meg az egyik legjobb. Ha van 2db akkor azzal már komolyabb hegyeknek is neki lehet vágni, 1 db a vázon, a másik meg a hátizsákban, de 1db 400-as aksi nem egy nagy kaland.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Azt tudom, hogy rövid ideig 250W fölé is megy a teljesítménye, de az 1200W kicsit soknak tűnik.
Van az enyémbe egy tuning modul, amivel kivettem a 25km/h-s korlátozást. Most 45-50-ig segít rá a motor. Amikor bekapcsolom a tuningot akkor a kijelzőn is mutatja, hogy felmegy maxra a nyomaték, 25-ös korlátozásnál kb feléig megy fel. Egy hátránya van, az aksit nagyon szívja. Ha 45-el hajtod, akkor kb 30km alatt lemerül. Mondjuk terephasználatnál nekem elég a 25-is. Felfelé gyorsabban úgy se mész, lefele meg kikapcsolom a motort.
Én amúgy nagyon kedvelem, mert remek gépezet, de az aksi kapacitást kicsit szűkösnek érzem. 50-60km-nél többet nem igazán lehet belőle terepen kihozni. 2 aksi kéne, 2db 500-as, az meg költséges lenne.
A gázkarral szerintem 20km alatt lemeríteném. De mondjuk a gázkaros megoldás már nem igazán bringa, akkor már motorról beszélgetünk inkább, akkor is ha van rajta pedál.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Cabus? Az micsoda? Hozzánk hoztak egyet hogy nem tölt, van 4 műszerészit végzett ember a csapatba, úgyhogy vállalunk minden ilyen bánatot is ha nagyon akarják, szétszedtük, volt benne egy kondi, ami le volt szakadva, de hogyan?! Vissza lett rakva, semmi, lett bele új rakva semmi, össze vissza villogott ide oda váltotta a módokat, a végén azt se tudom már mi lett vele csinálva..
[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
Én csak azt nem értem, hogy miért jó így magadnak összerakni?
Ha többe van, mint amiért hirdeted, akkor ennyiből lehetne venni egy top kategóriás e-bike-ot, ami úgy néz ki, mint egy kerékpár, nem úgy mint egy motor (félre ne értsd, nem sértésnek szántam, csak nem tudom jobban kifejezni).
Ha jól tudom, akkor azért építed, mert egészségügyileg nem teheted meg, hogy kerékpározz, ezért szükséges a rásegítés, ami teljesen érthető. Csak az nem világos, hogy ez miben jobb, mint egy gyári e-bike?Értem azt is, hogy gondolom hobby, de ahhoz kicsit drága (számomra).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
őstag
Köszönöm a választ. Tehát a lényeg, hogy tud pedálfordulat nélkül is menni, ezért nem jó az e-bike.
Számomra azért furcsa, mert amikor mentem egy kört egy Kalkhoff trekkinggel, akkor nagyon sokat rásegített, szinte nulla tekerés mellett. Akkor azt mondta az eladó, hogy elvileg egy tojás súlyát ha ráhelyezik a pedálra, már elég erőt ad a motornak, hogy meginduljon, és adja a rásegítést (műszakilag biztos máshogy mondják). Próbáltál Bosch motoros kerékpárt? Azokkal sem kivitelezhető egy hosszabb táv úgy, hogy ne fáradj ki?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
kacsyx
aktív tag
Nekem tetszik amit csinálsz, talán egyszer még fel is karol egy gyár, vagy Te magad alapítasz egy vállalkozást, de egy valamivel nem tudok megbarátkozni azóta mióta láttam a géped: a villa szögével. Tanultam némi statikát, lehet csak ezért bántja a szemem és amúgy tökéletes a szög, de nekem nem túl bizalomgerjesztő.
-
veterán
Nem kellenek ezek hozza, nekem a Bükkben is rendszeresen osszejon, hogy vegul mar csak hazavánszorgok valahogy
CO2-es kerekfujasnak van valami tenyleges elonye, vagy csak siman maga az, hogy a patronos pontos nyomasra fujja es kis helyen elfer?
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Def26
félisten
Nem tudom, hogy mi milyen pontos de azt gondolom ezek is fejlődnek. Én szeretnék megragadni minden lehetőséget amivel motiválom magam.
Garmin oldalán ez van
"A Forerunner 225 egy optikai érzékelőt használ (a Mio szívritmusmérő technológiáját), mely megvilágítja a bőrt és a visszavert fény alapján mér szívritmust. Mivel a visszatérő fény némileg eltér a vér áramlása miatt, az érzékelő ezt felismeri és egy speciális algoritmus segítségével szűri ezen adatokat. Egy pici tömítés a hátlapon segít elszigetelni a környező fényeket, így segítve a pontosabb leolvasást."
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
-
Runner_fxr
Ármester
-
nagyúr
Villa tekintetében neked nem a villa teljes hosszára van szükséged, hanem az a-c értékre, ami az axle-to-crown rövidítése, ez jelenti a beépítési magasságot, ez befolyásolja a gép geometriáját. (Az, hogy a szárak alul túllógnak a tengelyen, vagy hogy a villa szárai a híd fölött mennyivel érnek véget, nem hatnak a geometriára.)
A 26"-os 200-as Boxxi beépítési magassága 568 mm, a Fox 40 203-asé 271 mm. Más kérdés, hogy 3 mm miatt érdemes-e cserélni. A Marzo 888-é 584 mm volt, a Minster T 590 mm, Shiver DC 600 mm körül, Super Monster meg 697 mm.Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Runner_fxr
Ármester
Nekem ezekkel a gépekkel az a bajom, hogy ez már tényleg közelebb áll egy cross motorhoz mint kerékpárhoz. Akkor meg inkább motor. A széria bosch rendszerrel szerelt gépek meg csak annyit tesznek hozzá az élményhez, hogy még megmaradjon a kerékpáros érzés is. Itt már szinte semmi nem marad a klasszikus értelembe vett kerékpározásból. Persze ettől függetlenül biztos buli egy ilyen gépezet, csak amennyi pénzbe benne van, abból profin megtervezett széria bosch rendszerűt is veszel zsír újonnan. Nyilván itt meg van az építés öröme is.
-
Runner_fxr
Ármester
Hát azért ezzel vitatkoznék. Próbáltál már Bosch performance motorost? Jó erős lehet a 120 éves nagymuterod akkor. Biztos sokkal erősebbet össze lehet otthon hozni ha meg tudja az ember építeni. Én elhiszem, hogy amit építettél egy sokkal erősebb rendszer mint mondjuk egy széria bosch. A kérdés inkább az, hogy erre a teljesítményre van e szükség egy kerékpárban? Ha 80-100-al akarsz repeszteni az már inkább motor kategória. A bosch úgy van kitalálva, hogy egy kis pluszt adjon a kerékpározáshoz, de nem motort akar csinálni a kerékpárból. A bosch is elég erős ahhoz, hogy akár versenyzőket lenyomj felfelé ha maxra tolod. Már az is túlzás, mert a bosch-t is alap vagy közepes rásegítésben használom. Ne érts félre nem akarom leszólni a géped, mert mint technika jó, pláne, hogy magad építed, én inkább az értelmét nem annyira látom. ha 100-al akarok menni terepen akkor veszek egy Cross motort.
A másik meg a súly. Egy bosch össztelós monti 21-22kg, a középmotor miatt a súlyelosztása is jobb mint egy agymotorosnak és könnyen tudod szerelni ha defektet kap. -
Runner_fxr
Ármester
A másik problémám a házilagos váz tervezés. És a megbízhatóság. A Bosch, vagy mondjuk yamaha rendszerei nagyon megbízható, kiforrott rendszerek, akár hóban, sárban, esőben.
Azért mondjuk egy Cube stereo hybrid biztos profibb geoval rendelkezik mint egy házilag épített, ez persze nem azt jelenti, hogy a házilag épített nem lehet jó, csak azért nyilván nem adott egy olyan mérnökcsapat meg gyártási körülmény. A cube stereo például egy többszörös enduro győztes bicaj. Kb annyiból megkapod mint amiből lehet egy ilyet építeni mint a tiéd. A felszereltsége is pazar. Ha már építenék, mindenképp egy széria vázra kezdeném el. És középmotorban gondolkodnék. Vagy vennék egy motort. -
Runner_fxr
Ármester
Persze valamennyire bringa kinézetű, meg hajtókarok is vannak rajta pedállal, tekerni is tudod, az más kérdés, hogy a súlya miatt itt már szinte kizárólag a motorra vagy utalva.
Ha hegynek felfelé is úgy akarsz menni mint lefelé akkor tényleg motorban érdemes gondolkodni.
Az viszont valóban igaz, hogy a középmotoros nem kis terhet ró a láncra és a koszorúra, sőt inkább a kazettára. Sokkal gyorsabban elnyalja a koszorú a kazettákat mint normál bringák esetén. Ez egy kopó alkatrész egy középmotoros montinál.Az enyémben most 500Wh-s akku van. Gyárilag 400-as volt benne, de vettem egy 500-ast tartaléknak.
Az új bringámban meg 500-as lesz gyárilag, megtartom mellé a tartalék 500-ast és akkor 1KWh akkum van hozzá. Az akku súlya 2,5kg, ez simán elfér a táskámban egy túrán ha szükséges. Egy 500-as akkuval is végigmentem a 60km-es túrán 1200m szinttel és még 20% töltöttség maradt. Persze ehhez nekem is tekernem kellett.
Azt mondtad 8kg-os a tiédben a motor. A bosch középmotorok egységesen 4kg súlyúak, pont a fele a tiédnek: [link]
Nekem nem is tetszik az agymotoros bringa viselkedése a terepen, farnehéz. Túrázáshoz okés, de csapatásnál fura érzés irányítani.
A bosch egyébként sokkal népszerűbb mint a tiédhez hasonló félig bringa félig motor hibridek.
Én a helyedben egy ilyet vennék: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI Mavic 2 Pro drón két távirányítóval- 2 akku +Smart Controller +szűrőkészlet +táska +landing pad
- ELADÓ Quansheng UV-K6 kézi amatőr rádió
- DJI Mavic 3 Classic Fly More Combo FMC RC drón - 4/3" Hasselblad kamera - újszerű állapotban
- DJI Mavic 3 / Cine / Pro / Classic drón akkumulátor
- DJI FPV Drone ÚJ szett SOHA nem használt 0h repülési idő
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest